Mitä jack russelin terrierit maksavat suunnilleen?

...

Haluaisin tietää mahd. tarkaan ja nopeasti.

Kertoisitteko myös hieman hyvii ja huonoi puolii niistä, siis oman kokemuksen perusteella, kiitos :)

48

20054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no jaa

      riippuu miltä kasvattajalta/kennelistä ostat, n. 900-1000 euroa.

      • Anonyymi

        laittakaa kuva kyseisestä rodusta niin tietäis tarkemmin minkä näköisestä hauvelista on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        laittakaa kuva kyseisestä rodusta niin tietäis tarkemmin minkä näköisestä hauvelista on kyse.

        Mitä kommentoitavaa sinulla on rodusta mitä et tunne...Googlaatko osoitteita pentutehtaille viroon ja venäjälle??


    • aikuisiin russeleihin

      Älä missään tapauksessa ota russelia, jos et ole aivan varma. Voin sanoa Jackrusselin omistajana, että kyseessä EI OLE koira, joka tykkäisi leikkiä kaikkien koirien kanssa, useimmilla loppuu käynnit koirapuistoissa n. 1 vuoden iässä; erittäin dominoiva koira, jolle koulutus pitää tehdä hyvin tai muuten peli on menetetty. On älykäs, mutta turhautuu jos et keksi riittävästi tekemistä. Turhautuessaan purkaa energiansa sitten mihin milloinkin. Metsästysvietti, eikä kovin luotettava vapaana. Käy ihmeessä tutustumassa aikuisiin koiriin, lue rodusta paljon. Saat nimittäin suloisen koiran helpommalla monien muiden rotujen kohdalla.

      • vuotiasta

        Löysin ilmoituksen jossa olisi siis 2 vuotias Russel-herra tarjolla. Omistajan mukaan tulee toimeen koirien kanssakin. Maatalosta siisrtyisi kerrostaloasuntoon JOS se muuttaisi meille. Tosin olemme aktiivisia itsekin joten liikettä riittäisi. Haluaisimme nimenomaan jo tämän ikäisen koiran, sillä pennun kasvattaminen olisi tässä vaiheessa (meillä 4 vuotias tyttö) pois suljettu. Minua hirvittää 1000 euron pyynti. Nykyinen omistaja topsin valmis tinkimään hinnasta hyvän kodin kustannuksella. Ystäväni jolla on koira sanoi ettei pitäisi maksaa kuin enintään 400 euroa..En nyt tiedä itse ollenkaan tästä. Pentuja saisi 600 eurolla... Jos joku fiksu Russel-harrastaja voisi valaista minua tästä hintapolitiikasta niin olisin syvästi kiitollinen. Miulla on vuosien takaa kokemusta mäyräkoirista, jotka ovat kovapäisiä mutta sitkeällä koulutuksella niistä sai kelpo kavereitä metsäretkille ja reippaaseen menoon muutenkin.


      • tempperamenttinen rotu
        vuotiasta kirjoitti:

        Löysin ilmoituksen jossa olisi siis 2 vuotias Russel-herra tarjolla. Omistajan mukaan tulee toimeen koirien kanssakin. Maatalosta siisrtyisi kerrostaloasuntoon JOS se muuttaisi meille. Tosin olemme aktiivisia itsekin joten liikettä riittäisi. Haluaisimme nimenomaan jo tämän ikäisen koiran, sillä pennun kasvattaminen olisi tässä vaiheessa (meillä 4 vuotias tyttö) pois suljettu. Minua hirvittää 1000 euron pyynti. Nykyinen omistaja topsin valmis tinkimään hinnasta hyvän kodin kustannuksella. Ystäväni jolla on koira sanoi ettei pitäisi maksaa kuin enintään 400 euroa..En nyt tiedä itse ollenkaan tästä. Pentuja saisi 600 eurolla... Jos joku fiksu Russel-harrastaja voisi valaista minua tästä hintapolitiikasta niin olisin syvästi kiitollinen. Miulla on vuosien takaa kokemusta mäyräkoirista, jotka ovat kovapäisiä mutta sitkeällä koulutuksella niistä sai kelpo kavereitä metsäretkille ja reippaaseen menoon muutenkin.

        Ensim. ota selvää kuinka jo aikuinen koira tulee lasten kanssa toimeen? Onko ollut minkä verran lasten kanssa. Jos ei ole rekisteröity niin hinta on huh huh. Kannattaisiko ensin katsoa kuinka tulee toimeen toisten koirien kanssa.


      • äRRäpäinen
        vuotiasta kirjoitti:

        Löysin ilmoituksen jossa olisi siis 2 vuotias Russel-herra tarjolla. Omistajan mukaan tulee toimeen koirien kanssakin. Maatalosta siisrtyisi kerrostaloasuntoon JOS se muuttaisi meille. Tosin olemme aktiivisia itsekin joten liikettä riittäisi. Haluaisimme nimenomaan jo tämän ikäisen koiran, sillä pennun kasvattaminen olisi tässä vaiheessa (meillä 4 vuotias tyttö) pois suljettu. Minua hirvittää 1000 euron pyynti. Nykyinen omistaja topsin valmis tinkimään hinnasta hyvän kodin kustannuksella. Ystäväni jolla on koira sanoi ettei pitäisi maksaa kuin enintään 400 euroa..En nyt tiedä itse ollenkaan tästä. Pentuja saisi 600 eurolla... Jos joku fiksu Russel-harrastaja voisi valaista minua tästä hintapolitiikasta niin olisin syvästi kiitollinen. Miulla on vuosien takaa kokemusta mäyräkoirista, jotka ovat kovapäisiä mutta sitkeällä koulutuksella niistä sai kelpo kavereitä metsäretkille ja reippaaseen menoon muutenkin.

        Hei!

        Jackrussellinterrieri, rekisteröity sellainen, maksaa OIKEALTA kasvattajalta ostettuna siinä 1000 euron paikkeilla. Russelista on (ehkä valitettavastikin) tullut ns. muotirotu, joten hinnat ovat tietenkin nousseet. Hirvittää sanoa, mutta jos et ole koirasta valmis maksamaan sen arvoista hintaa, etsi jostain halvempi vaihtoehto. Ystäväsi mainitsemalla hinnalla saat sekarotuisen koiran pentuja, nekin sinulle varmaan kävisivät? Jopa halvemmallakin: meillä on yksi sekarotuinen, joka lähti vaivaisella 100 eurolla. Joten vaihtoehtoja löytyy!

        Oma mielipiteeni kuitenkin on, ettei sinun tulisi maksaa alkuperäistä pennun hintaa (1000 euroa), mutta samalla sanon, ettei hintaa paljoakaan alemmaksi saa. Omistaja löytää kyllä varmasti henkilön, joka sen tonnin maksaa, itse suosittelisin sinulle hintakysymyksen vuoksi sekarotuista harrastetoveria. :) Ellei teillä sitten näyttelyt ole mielessä...

        Onnea koiran hankintaan!


      • EI RUSSELIA SULLE
        vuotiasta kirjoitti:

        Löysin ilmoituksen jossa olisi siis 2 vuotias Russel-herra tarjolla. Omistajan mukaan tulee toimeen koirien kanssakin. Maatalosta siisrtyisi kerrostaloasuntoon JOS se muuttaisi meille. Tosin olemme aktiivisia itsekin joten liikettä riittäisi. Haluaisimme nimenomaan jo tämän ikäisen koiran, sillä pennun kasvattaminen olisi tässä vaiheessa (meillä 4 vuotias tyttö) pois suljettu. Minua hirvittää 1000 euron pyynti. Nykyinen omistaja topsin valmis tinkimään hinnasta hyvän kodin kustannuksella. Ystäväni jolla on koira sanoi ettei pitäisi maksaa kuin enintään 400 euroa..En nyt tiedä itse ollenkaan tästä. Pentuja saisi 600 eurolla... Jos joku fiksu Russel-harrastaja voisi valaista minua tästä hintapolitiikasta niin olisin syvästi kiitollinen. Miulla on vuosien takaa kokemusta mäyräkoirista, jotka ovat kovapäisiä mutta sitkeällä koulutuksella niistä sai kelpo kavereitä metsäretkille ja reippaaseen menoon muutenkin.

        ei välttämättä kannata aikusta ottaa jos ei ole lapsiin tottunu. Porukoilla russeli saattaa jopa näykkästä lasta jos liian tungetteleva on ja lapset ei välttämättä aina muista asioita varsinkaan pienet.
        Suosettilisin kyllä jotain hiukan säyseämpää koiraa jolla ei niin voimakas saalistusvietti kuin Russelilla.
        Vanhemmillani tosin on työ koira tämä russeli tosin nyt eläkkeellä jo mutta yhtä ärhäkkä edelleen ja lapsetki kasvanu niin suvaitsee niitä paremmin. Useamman kerran ottanu yhteen vanhempieni kanssa kyseisetä koirasta ja meinannu jopa ite sen tappaa ku menny sen murinaan hermot varsinaisesti ketään ei ole purru joten saanu pitää henkensä ja saaki pitää ku lapsetki jo ymmärtää koiran päälle jotain :)

        Nyt mulla itellä on sit tämän vanhempieni koiran tyttö jo 3v mutta tuli meille vasta muutama kuukausi sitten ja ei ole ollu heleppoa sopeuttaa maalaiskoiraa kerrostaloon!! Pienen lapsen vanhemmilla ei välttämättä hermot/aika riitä. Tosin tämä meidän kora saanu siellä maalla elää "kuin pellossa" vanhemmilla ihmisillä ollu eikä kunnon kuria ja lenkitystä. Kaupungissa sit haukku kaikki pihalla liikkujat ja rappukäytävässä kulkijat ja autoja tietty piti jahata vaikka jo melekeen 3v oli :) Autot nyt kuitenki n. puolen vuoden kouutuksen jälkeen ei niin paljoa kiinnosta ku niitä näkyy kaupungissa enemmän ku maalla ja yhen alla piti käydä pyörähtämässäki sen verran et taju lähti toviksi (onneks ei mitään muuta tullu).
        Russeli ei ole helppo koira ja vaikka on kokemusta ajattele se että sulla on siinä myös pieni lapsi joka vie aikaa eikä sitä koiralle ole enään niin paljon.


      • Matsku1412
        äRRäpäinen kirjoitti:

        Hei!

        Jackrussellinterrieri, rekisteröity sellainen, maksaa OIKEALTA kasvattajalta ostettuna siinä 1000 euron paikkeilla. Russelista on (ehkä valitettavastikin) tullut ns. muotirotu, joten hinnat ovat tietenkin nousseet. Hirvittää sanoa, mutta jos et ole koirasta valmis maksamaan sen arvoista hintaa, etsi jostain halvempi vaihtoehto. Ystäväsi mainitsemalla hinnalla saat sekarotuisen koiran pentuja, nekin sinulle varmaan kävisivät? Jopa halvemmallakin: meillä on yksi sekarotuinen, joka lähti vaivaisella 100 eurolla. Joten vaihtoehtoja löytyy!

        Oma mielipiteeni kuitenkin on, ettei sinun tulisi maksaa alkuperäistä pennun hintaa (1000 euroa), mutta samalla sanon, ettei hintaa paljoakaan alemmaksi saa. Omistaja löytää kyllä varmasti henkilön, joka sen tonnin maksaa, itse suosittelisin sinulle hintakysymyksen vuoksi sekarotuista harrastetoveria. :) Ellei teillä sitten näyttelyt ole mielessä...

        Onnea koiran hankintaan!

        Saako russeleista koulutettua kiltin muillekin ihmisille/koirille?


      • Anonyymi
        Matsku1412 kirjoitti:

        Saako russeleista koulutettua kiltin muillekin ihmisille/koirille?

        Ei, luonne periytyy vanhemmilta.


      • Anonyymi
        Matsku1412 kirjoitti:

        Saako russeleista koulutettua kiltin muillekin ihmisille/koirille?

        meillä on nyt ollut 3 aikuista russellia ja 6 2 pentua , kaikki nää on kilttejä perhekoiria ,
        ne kyllä murisee vähän sisällä kun joku kulkee talon lähellä , ja räkyttää remmissä muille koirille , vapaana nää on ihan seurallisia , mutta jos vieras koira näyttää vihaiselta tai
        hyökkäävältä niin nää kyllä käy päälle , remmissä on pitelemistä kun 3 aikuisen kanssa
        lenkkeillään . nää kyllä näykkii pikkulapsia , hampaat iskee kiinni jopa aikuisen lahkeeseen,
        mutta jo 2 vuotiaana ovat ihan mukavia seuralaisia , joka vieraan syliin pitää hypätä eli
        kyllä nää on enempi seurakoiria kuin saalistajia tosin kaikki jyrsijät katoaa lähistöltä ,
        lienee beagle ollut eräs risteytys kun Australiassa näitä sileäkarvaisia tappijalkoja jalostettiin , lihoo helposti kun syö liikaa .


      • Anonyymi

        Valetta! 😊 Mun jackrusseli rakastaa kaikkia koiria, tosi kiltti niiden kanssa mutta riippuu miten toinen koira reagoi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valetta! 😊 Mun jackrusseli rakastaa kaikkia koiria, tosi kiltti niiden kanssa mutta riippuu miten toinen koira reagoi!

        Hienoa , että täältä löytyy oikeitakin kommentteja. Aloitus näkyy olevan hyvin vanha . Kommentoin silti, jos joku näitä myöhemmin lukee,( kuten minä tänään), jotta ei saisi rodusta väärää käsitystä.
        Jack Russelini on erittäin lapsirakas ja haluaisi leikkiä kaikkien ja kaikenkokoisten koirien kanssa. Jos toinen haastaa riitaa, Jack Russel ei jää toiseksi ! Terrieri on aina terrieri ja terrierin kuuluu saada retuuttaa esim froteepyyhettä ihmisen tai toisen koiran kanssa. Silloin ärinä on kuuluvaa. Mutta ihmistä russelini ei pure!
        Minun Jack Russel ( 1 v11kk)kulkee lenkillä vapaana, jolloin se saa paremmin haistella hajuja, eikä minun tarvitse pysähtyä odottelemaan.
        On seurallinen ja rauhallinen sisätiloissa. Nukkuu yöt kainalossani. Russelin pitää saada olla sohvalla , myös kainalossa tai niskatuella., Josta näkee kauaksi . Karvaa ei lähde sohvaan. Vanha karva pitää nyppiä pois sormin tai mm trimmausveitsellä
        Jack Russel on erittäin älykäs ja tarvitsee älylleen käyttöä, esim erilaisia tehtäviä. Namupalojen etsimistä piiloista. Nose Workiä. Nämä tehtävät väsyttävät koiraa ja koira on sitten sisällä levollinen. Agility tyyppiset tehtävät erittäin mieluisia. Voit opettaa rodulle ihan mitä vain itse osaat opettaa!
        Koiran ostohinta ei ole se, minkä koiran omistajuus kokonaisuudessaan maksaa. Rotu enää noin 13.9 vuotiaaksi. Kuluja ovat mm monipuolinen ruoka, vakuutus, remmit, valjaat , lelut, kyljetushäkki , turvavaljaat autoon, harja, kynsileikkuri, trimmausveitsi, hammasharja, tahna, rokotukset, ym lääkärikulut.
        Jos kasvatat Jack Russelia rakkaudella, saat hyvän ystävän . Rakkauteen kuuluu ehdottomasti rajat alusta alkaen. Jack Russel kyllä oppii. Kaikki riippuu sinusta itsestäsi .
        Myös vuosien varrella varsinkin nuorelle koiralle on kerrottava , mitä haluat sen tekevän . Muuten se kulkee perässäsi koko ajan odottaen sitä tehtävä -sanaa.
        Puhdasrotuinen Jack Russeli on reipas . Ostoa suunnitellessa kannattaa käydä etukäteen koiranäyttelyissä katsomassa eli kasvattajien koiria ja tutustua myös kasvattajiin. Perehtyä suvun periytyviin sairauksiin ym. Eroja hieman löytyy, kuten meissä ihmisissäkin . Saat pennun itsellesi vasta noin 9 viikon ikäisenä , jolloin minusta myös kasvattajan luona vietetty pentuaika on tärkeä. Jack Russel on ihana rotu.


    • Sami ja Dexter

      Hieman hirvittää noi kommentit russelista. Minulla on 1v 7kk uros russeli ja aivan mahtava kaveri. maksoi yli tonnin mutta joka sentin arvoinen. jos haluat itsellesi aktiivisen koiran suosittelen russelia. käydään päivittäin koirapuistossa. se rotu vaatii kuria eli sellasella lässyn lässyn menolla ei homma toimi. pitkäjänteisyydellä saat koulutettua itsellesi parhaan ystävän kunhan muistat pitää kuria yllä. vapaana omani tulee ihan sinne minne haluan

      • Anonyymi

        No mites sujuu vieraiden urosten kanssa kun ikää tulee?
        Russeli ei siedä muiden pullistelua.


    • Anne ja Jack

      Mulla russeli ollut vapaana nyt 8 vuotta ja mukana töissä jokapäivä, periksi ei voi antaa yhtää kokeilee rajoja pari kolme kertaa päivässä. Ei kerrostaloon eikä yksinoloon.

      • G-huntingterrier

        Ei kai nyt sentään..kokeile rajoja joka päivä enään tuossa iässä?, mulla saku ja sehän kuitenkin russeliin verrattuna paaljon ärsympi ja kovempi, mutta kun sen koulutti kunnolla: kokeili sekin rajoja, mutta kun ne rajat laitettiin niin uskoihan se ja, on huippukaveri välillä pientä ruutia...mutta pitää ollakin, kohtuuden rajoissa


    • koirienyst

      mä löysin myös yheltä sivustolta myynnissä olevia jack russelin pentuja yks pentu maksaa 280€. oisko järkee ottaa kkun siinähän ehkä vois olla jotain vikana kun niitä myydään niin halvalla.

      • mikseiserokunhintatärkee

        Tuohon hintaan koira lienee paperiton pentutehtaan koira.


    • Minttu-Tuohinen

      No meillä on jack russel ja se makso 700€ mut ne hinnat vaihtelee eri paikoissa

      • Meloonipox

        Ja jos semmosia myydään kovin halvalla niin esim 100-300€ niin siinähän voi olla jotain vikana. Mut kannattaa käydä katsomassa sitä koiraa ennenkun ostat sen.


      • Selmaliini
        Meloonipox kirjoitti:

        Ja jos semmosia myydään kovin halvalla niin esim 100-300€ niin siinähän voi olla jotain vikana. Mut kannattaa käydä katsomassa sitä koiraa ennenkun ostat sen.

        Niin. Äläkä osta koiraa jos se on huonossa kunnossa tai ilman papereita!


    • abc....aakkoset

      Meille on tulossa parin kuukauden päästä jackrussellinterrieri. Hintaa tällä koiralla on 1000€

    • Pirkkoliisapellervo

      Meillä rekisteröimättömästä vahinkopentueesta maksoi 600e

    • Tietosuoja-Ehdot

      Meidän Russeli maksoi 1200€ ja joka sentin arvoinen on ollut.

    • Mk83080b

      Meillä 1300 ja 1100 euroa maksoivat, toinen hieno- ja toinen karkeakarvainen. Molemmat huippukasvattajilta, taustat kunnossa.
      Ei harmita - molemmat huippuälykkäitä ja hienoluonteisia, jokaisen sentin edestä seuraa ja iloa. Lapsemme ja koirien kesken syvä, lämmin symbioosi.
      Näillä koirilla sekin mukava, etteivät likaa - itsellä ollut koira-allergiaa, mutta ei mitään oireita; ei jack russel eritä ilmeisesti valkuaisaineita tmvs. koiralle ominaista niin kuin jotkut toiset rodut.
      Sisäsiistiksi oppivat molemmat nopsaan. Iltasella pissatus on sellainen, että raotetaan ovi ja 5-10 minuutin päästä kevyt vihellys ja tulevat sisälle perä jalkaa.
      Kummallekin näytetty kaapin paikka kerran - ei mitään epäselvää sen jälkeen siitä kuka on pomo. Yhden kerran puri toinen mun rocsiin reiän, mutta kun kielsin ja vakavalla äänellä toruin, loppui siihen. Ihmetyttää ne puheet siitä kuinka jack russel on vaativa koirarotu... - hyvin harmitonta ollut; tämä oli ensimmäinen koirarotu perheessämme ja jää myös ainoaksi.
      Ei hauku jos kielletään - käskystä kyllä. Narttu tuntuu oppivan kerrasta tempun kuin tempun - uros on sellainen ikuinen murrosikäinen = "teen sitten kun itse haluan"-jurnuttaja.
      Muille koirille ei myöskään hauku, paitsi jos toinen tunkeilee/öykkäröi - silloin ärähtää ja laittaa isommankin haukun järjestykseen.
      Pidämme koiria kotona ollessamme vapaana, pysyvät pihapiirissä. Kokonsa puolesta sopii kerrostaloon (ja mm. autoonkin) paremmin kuin monet muut, isompikokoiset haukut. Silloin kannattaa kuitenkin koulutus pienestä pitäen huolehtia niin että vartiointipiirrettä ei ruokita eikä siihen myös kannusteta.
      Osaavat olla hyvin keskenään, sulassa sovussa. Töissä ollessamme vetelevät usein hirsiä - kunpa rooleja voisi vaihtaa. Kun muksut kotiin tai aikuiset töistä, ovatkin sitten koko ajan vieressä.
      Luonne on kyllä todella aktiivinen - aina kun vain viitsit keksiä jotakin koulutusta/tutkimusretkeä/ kävelyä/metsäsamoilua tai vaikka kaupunkireissua, kympillä aina valmiina. Yleensä jos ottaa auton avaimet, koira livahtaa jo kuskin paikalle kun käy sisältä hakemassa kassia tmvs.
      Jos haluaa jack russelista kuulla lisää, ota Facebookissa yhteys = Hiidenwirna / Luna & Luka - ei ole mikään ihme että ko. rotu on suosittu. Terveitäkin ovat aina olleet - ei ole tarvinnut kuin vakirokotukset & madotukset.
      .
      Terv. MK

    • lorikoira

      Ihan normaali koira, ei parempi tai huonompi. Meillä on kaksi ja niin kuin mekin niillä on erilainen luonto ja käytöstavatkin.

    • Aliisa

      Minulla oli parsson russel yli kymmenen vuotta kerrostalossa. Sitten oli maalla viitisen vuotta. Kuoli vuosi sitten. Kiva rotu.

    • Ullamaija.KK

      300 euroa kun tietää mistä ostaa. Itse ostin ja on ollut ihana kokemus. Rakastan Häntä niin.

      • Eikiittirekkua

        Tuolla hinnalla saa rekkaamattoman, joka luokitellaan sekarotuiseksi.
        Välipentuja myyvät myös edukkaasti.Mutta ne rekkaamattomat ei oo rotukoiria, joyen ei vpi väittää miksikään roduksi.Kun ei oo papereita siitä todisteena.
        Et kiitos vaan,mut ei kiitos.Minä ostan mieluusti sen tonnin penikan.Tiedän kasvattajan, kennelin ja koiran sukutiedot löytyy silloin jalostustietokannasta.Rekisteröidyllä koiralla voi harrastaa näyttelyitä, koiratanssia, agilityä, tokoa jne.


      • jav
        Eikiittirekkua kirjoitti:

        Tuolla hinnalla saa rekkaamattoman, joka luokitellaan sekarotuiseksi.
        Välipentuja myyvät myös edukkaasti.Mutta ne rekkaamattomat ei oo rotukoiria, joyen ei vpi väittää miksikään roduksi.Kun ei oo papereita siitä todisteena.
        Et kiitos vaan,mut ei kiitos.Minä ostan mieluusti sen tonnin penikan.Tiedän kasvattajan, kennelin ja koiran sukutiedot löytyy silloin jalostustietokannasta.Rekisteröidyllä koiralla voi harrastaa näyttelyitä, koiratanssia, agilityä, tokoa jne.

        kai sitä agilityä voi harrastaa myös rekkaamattoman koiran kanssa siis harrastaa


      • rekatunostan
        jav kirjoitti:

        kai sitä agilityä voi harrastaa myös rekkaamattoman koiran kanssa siis harrastaa

        no, ei tosissaan kukaan ota rekkaamatonta, jos rotukoiran haluaa.niistä kun ei ole takeita, et mitä ovat.ja voivat olla sukurutsia,emä poika jne.


    • nfgmfgm

      Nythän eläinten myynti ruokakaupoissa ollaan sallimassa, pian saa Tokmannilta alessa 3,90 / kilo

      • ytu7rtui

        Saako sen tappaa itse


    • muokkaaseitse

      Älä osta lapsiperheeseen muuta kuin luovutusikäinen pentu. Saat muokattua tai pilattua itse pentusi, mutta ainakin näet mihin suuntaan taidoillasi pentu kehittyy. Jos ostat jonkun toisen tapakasvattaman aikuisen koiran, et tiedä onko se jo purrut lasta tai aikuista, ja myyjä varmasti salaa tiedon sinulta jos näpeille tai naamaan on käyty. Et myöskään aikuisesta tiedä mitä sen mielessä liikkuu, koska aikuinen on kokemustaustaltaan täysin sinulle tuntematon tyyppi ja siten epäluotettava niin kauan kuin toisin todistetaan. Osta mielummin parilla sadalla suomalaisessa perheessä syntynyt suomalaisista vanhemmista oleva russelinpentu kuin aikuinen.

      • koiratkärsii

        Mistä saa rotupuhtaan rekatun parilla satasella?
        Yrität tyrkyttää pentutehdas tai välipentuja.Niitä ei suositella otettavan.Koska emo pennutetaan jatkuvasti, ja olot yleensä surkeet.Ei ole koirien etu, et pennutetaan jatkuvasti, rekkaamattomia pentuja, eli sekarotusia.Niit ei ruokita kunnon ruualla,eikä madoteta,siks halpa hinta.Ei kiitos, en halua tukea pentutehdasta.Missäpäin se tehtailija myy?
        Kannattas tehdä ilmo eläinsuojeluun, tarkistaisivat koirien tilanteen.


      • tehdashaisee

        Kuka myy parilla satasella ?


      • Anonyymi
        tehdashaisee kirjoitti:

        Kuka myy parilla satasella ?

        halpa pentu ja EU passi tarkoittaa tuontipentua , eli Venäjältä Ukrainasta Valkovenäjältä
        Romaniasta Unkarista itäBlokin maista niitä tuodaan tänne salaa auton tavaratilassa
        huumattuna jotta eivät inise siellä , pennuuille väärennetään paperit ja terveystodistus ,
        myös lääkärintodistus voi olla väärennös , et voi tietää mitä saat , voi olla sairas tai
        luonnevikainen , niitähän tuodaan sieltä oikein urakalla länteen salaa , ell yleensä käräyttää
        kaikki laittomat pennut viranomaiselle , niillä on siihen velvollisuus ,
        mikään terrieri ei sovi pikkulapsi perheeseen , nämä purevat kaikkea mikä liikkuu , myös
        matot saa kyytiä , ne purraan revitään kakitaan pissitään oksennetaan ensimmäisten
        12kk aikana , varaudu siis mattokaupoille 2. vuonna , terrieri on ajava koira eli lähtee kyllä
        pihasta muiden elukoiden perään tai ainakin tervehtimään muita naapurin koiria jos irti
        päästät juoksemaan , siispä piha-aitaus olisi näille hyväksi , jos koiraasi rakastat niin et
        päästä sitä juoksemaan vapaasti : eli maantielle


    • huijausta.kenneleissä

      itse kasvatan rekisteröidyt narttu urosrusselit , ovat hyvinhoidetut ja rokotetut , teetän 1. pennut ja myön pennut 800 eurolla , en tarjoa niitä rekisteriin enkä näyttelyyn , kaikki kennelit teettää useita pentueita yhtäaikaa kun kasvatus ja
      näyttelyissä juokseminen on kallista puuhaa , ei kenneli takaa pennun paremmuutta
      juurikin niitä välipentueita teetetään vain ahneuttaan kun nartulla eivät saa teettää
      pentuja joka juoksulla virallisesti tai menettää jäsenyytensä , kennelit ovatkin niitä
      pentutehtaita , eikä isyyttä voida taata jos uroksia on siellä useita , nehän menee
      vaikka aitojen alta kiimaisen nartun perään , onpa nähty miten tunnetun kennelin
      uros astuu sisarensa täydessä ymmärryksessä kasvattajan kanssa , näyttelyissä
      palkitaan psrhaiksi ne joila on eniten keskenään samannäköisiä koiria , sukutauluun
      voidaan kirjata mitä tahansa hienoja esi-vanhempia eikä niitä kukaan ryhdy
      selvittelemään

      • Anonyymi

        Rekatut ei ole pentutehtailun tuotos, rekkaamattomat on.
        Kannattaa ottaa asioista selkoa. Öytyy netistä.
        Rekisteröimättömällä rotukoiralla on aina hämärät taustat, muuten ne olis rekisteröityjä!
        Älkää tukeko pentutehtaita, älkääostako rekisteröimättömiä koiria!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekatut ei ole pentutehtailun tuotos, rekkaamattomat on.
        Kannattaa ottaa asioista selkoa. Öytyy netistä.
        Rekisteröimättömällä rotukoiralla on aina hämärät taustat, muuten ne olis rekisteröityjä!
        Älkää tukeko pentutehtaita, älkääostako rekisteröimättömiä koiria!

        KOIRAN PITO MAKSAA RAHAA , ÄLKÄÄ VÄHÄVARAISET SITÄ HANKKIKO !

        kyllä rekisteröidyt kennellit voi olla yhtä lailla pentutehtaita , Riitta Ajanto myy pentulistalla joka vuosi 3 tai 4 JR pentuetta , tämä kyllä näyttää tehtailulta , edelleen kyllä kotikoiran
        pennutuksessa on ihan sama työmäärä kuin kennel koirankin , ensin valvot 8 viikkoa emän terveyttä ja pidät sen erossa muista elukoista , valvot yökaudet ensin synnytystä ja sitten
        niitä pentuja pitää passata 8 viikkoa , pissaa ja kakkaa on kaikkialla , kotitossujen pohjissa.
        käytät eläinlääkärissä niin monta kertaa kuin on tarpeen 16 viikon aikana , lisäksi omat
        narttu ja uros maksavat 2 x 1000 € , kasvatat niitä 2 vuotta , ruoka maksaa 100 €/ kk so. 2400 €/ v , rokotukset 4 x 320mukaan
        laskettava pihan 700m2 aitaus yht 1000 € töineen , revityt 3 mattoa ja 2 kenkäparia , auton penkit , kodin muovimatot on piloilla virtsan ja ulosteen jättämistä jäljistä yht 40 m2 x 20 € , erikois jalkalistat purtu , korjaus maksoi 200 € , pihalla uros pissii joka hedelmäpensaan ja ruusun juurelle eli nekin meni pilalle , , rikotut tavarat voi maksaa vaikka miten paljon tahansa , yht 5000 - 10000 € , pennutus ei siis ole kannattavaa jollet teetä 2 pentuetta joka vuosi . ei siis ihme että kotikoiran pennutkin maksaa 1000 €/ kpl , eikö hoitotyö ja 24/7 yövalvominen muka ole minkään arvoista ? koiria ja pentuja hankitaan rakkaudesta niihin , moniko investoi 6000 € eikä tiedä saako siitä mitään tuottoa ? vähävaraisen ei pidä hankkia mitään koiraa kun sitten valittaa surkeuttaan Iltasanomissa ettei 495€ työttömyys korvaus riitä elantoon , koska koiran ylläpito maksaa 1000 €/ v


    • Anonyymi

      pitäis olla ilmainen niille köyhille joilla ei varaa maksaa. nii minäkin teen.
      köyhille vaan lahjaksi . somalit jne :)

      • Anonyymi

        Mitäs jos köyhän koira sairastuu, hoitoon ei rahaa.


      • Anonyymi

        eihän muslimit pidä koiria , nehän syövät ne


    • Anonyymi

      Huonopuoli, purevat aikuisena helposti kiinni vieraaseen koiraan eivätkä irtoa. Näitä muita koiria sietämättömiä valitettavan paljon.

    • Anonyymi

      Itse omistan pienen kokoisen jackrussel koiran. Maksoi 500€ ja tuotiin virosta kotiin. Välillä super energinen ja vieraita kohti vinkuu ja haluaa mennä haistelemaan mutta kun vaan perhe on kotona niin rauhallinen. Ihania koiria!

    • Anonyymi

      jack russell pentu maksaa tänään 1000 - 1800 € väliltä , halvin ei kuulu kennel liittoon,
      terrierin pentu tykkää purra sormia ja varpaita aina 1 vuoden ikään saakka , siksi ei sovi alle kouluikäisten lasten perheeseen , yleensä terve rotu joka leimautuu vahvasti perheen jäseniinsä , viihtyy sylissä tai sohvalla , pieniruokainen , edullinen ja helppo ylläpitää ,
      mulla on 10v kokemusta näistä .

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe