Suomen Yritysrekisteri

yritttäjä

Olen siis uusi nettikaupan omistaja. Tuossa yhtenä aamuna sain puhelun Suomen Yritysrekisteristä. Puhelu meni osin hieman ohi kun heräsin soittoon ja olin kovin unelias. Toisessa päässä mies selitti jotakin siitä, että olen ilmeisesti perustanut uuden yrityksen ja Suomen Yritysrekisterin toiminnasta. Sitten alkoi tulla hintoja paljonko maksaa yms. No sanoin lopuksi "OK" ja he sanoivat lähettävänsä laskun parin päivän sisällä. No se ropsahti nyt postiluukusta. 157,38€ saajana Suomen yritysrekisteri - SYR. Jäin puhelusta jotenkin uskoon, että tuo on joku pakollinen maksu yrittäjälle, mutta eipä taida ollakaan? Maksoin jo Yritys- ja Kaupparekisterimaksun 65€ ja alkaa nyppiä nyt nämä kaikenmaailman rahankärttäjät kun olet perustanut yrityksen. Tulojakaan ei ole vielä hetkeen. Onko tuosta Suomen Yritysrekisteristä edes varsinaista hyötyä yrittäjälle? Olen miettinyt soittavani takaisin ja sanovani että unohtakaa koko homma.

130

30891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • www.meds.fi

      Suomessa on n. 150 eri yrityshakemistoa. Jokainen niistä tod. näk. soittaa sinulle seuraavan 2 kk aikana ja myyvät "näkyvyyttä netissä ja heidän hakemistossaan". Mitään hyötyä sinulle tästä ei ole. Jos haluat näkyvyyttä hakukoneoptimoi sivustosti niin että se löytyy Googlesta ja käytä Googlen adwords mainontaa.

      Muista että puhelinmyynnissä on 14 pv palautusoikeus eli peru kauppa! Saat rahasi takaisin!

      • oikaisua...

        14 pv peruutusoikeus (vai onko se 7 pv?) koskee vain KULUTTAJAkauppaa - yrittäjällä ei ole tässä lainsuojaa. Jos teet sopimuksen puhelimessa, se on sitova ja sillä siisti. Näistä puhelimitse myytävistä yrityshakemistojutuista on lähes yhtä vaikea päästä eroon kuin aidsista, mutta pääsee kun lukee sopimusehdot kunnolla ja toimii ajoissa.


      • vinkkipinkki

        Niitä hakemistoja on muuten pitkälle yli 200...


      • Jallita takas
        oikaisua... kirjoitti:

        14 pv peruutusoikeus (vai onko se 7 pv?) koskee vain KULUTTAJAkauppaa - yrittäjällä ei ole tässä lainsuojaa. Jos teet sopimuksen puhelimessa, se on sitova ja sillä siisti. Näistä puhelimitse myytävistä yrityshakemistojutuista on lähes yhtä vaikea päästä eroon kuin aidsista, mutta pääsee kun lukee sopimusehdot kunnolla ja toimii ajoissa.

        Senkun peruu vain. Kannattaako muka aina hirttäytyä lain kirjaimeen, kun tulee huijatuksi? Heidän on todistettava sopimuksen syntyminen ja siihen he tuskin pystyvät.


      • Anonyymi

    • Tiedote YTJ:ssä

      Sinua on tarkoituksella harhautettu. YTJ:ssä on tiedote kyseisestä "yritysrekisterin" toiminnasta os. http://www.prh.fi/fi/uutiset/804.html

      Soita sinne yritysrekisteriin ja reklamoi laskusta, tai oikeastaan parempi on reklamoida kirjallisesti.

      • yritttäjä

        Laitoin laskussa olleeseen sähköpostiosoitteeseen peruutusilmoitukseni. Olettaisin asian sillä korjaantuvan. Kiitos vinkeistä!


      • höynäytetty
        yritttäjä kirjoitti:

        Laitoin laskussa olleeseen sähköpostiosoitteeseen peruutusilmoitukseni. Olettaisin asian sillä korjaantuvan. Kiitos vinkeistä!

        SYR: mukaan mielen muutos ei oikeutta sopimuksen purkuun. Näin minulle kertoi SYR: asiakaspalvelu.

        Tosi on ainakin se 250 soittoa tuli eri mainostajilta ja sitten vielä nämä avustusta kerjäävät. EI ja EI ja vielä kerta EI sano niille


      • Varokaa huijareita
        höynäytetty kirjoitti:

        SYR: mukaan mielen muutos ei oikeutta sopimuksen purkuun. Näin minulle kertoi SYR: asiakaspalvelu.

        Tosi on ainakin se 250 soittoa tuli eri mainostajilta ja sitten vielä nämä avustusta kerjäävät. EI ja EI ja vielä kerta EI sano niille

        ...kun lukee täältä

        http://keskustelu.huijaa.info/viewforum.php?f=15

        Hurjaa on meininki!


      • yyyyyrittääjääh
        yritttäjä kirjoitti:

        Laitoin laskussa olleeseen sähköpostiosoitteeseen peruutusilmoitukseni. Olettaisin asian sillä korjaantuvan. Kiitos vinkeistä!

        Itse aikoinaan tulin myös huijatuksi kyseisen paskalafkan toimesta ja eroon en päässyt ennen kuin rupesin uhkailemaan. Jos en olisi päässyt eroon, olisin toteuttanut sen millä uhkailinkin.


      • Lankaan mennyt
        yyyyyrittääjääh kirjoitti:

        Itse aikoinaan tulin myös huijatuksi kyseisen paskalafkan toimesta ja eroon en päässyt ennen kuin rupesin uhkailemaan. Jos en olisi päässyt eroon, olisin toteuttanut sen millä uhkailinkin.

        Menin myös suomen yritysrekisterin ansaan ja sanoin jaa kun myyjä sanoi tuotteen maksavan noin 80€/v. Tässä vaiheessa luulin olevani puhelinmyynnissä kuluttaja suojan alainen.
        Laskun tultua laitoin sähköpostin SYR:lle jossa ilmoitin etten ole tilannut heiltä mitään lisäksi ilmoitin että teen asiasta tutkintapyynnön ellei laskuani peruta välittömästi.
        No seuraavana päivänä sieltä soitettiin laskutus asiasta ja hei eivät kuulemma voisi perua laskua. Väittelimmen asiasta jonkin aikaa kunnes ilmoitin lähteväni poliisin luo. Nauhoitin myös keskusteluamme. Pyysin henkilön ilmoittamaan nimensä jonkä hän ehkä tekikin (en tarkistanut nimen oikeellisuutta) sitten kun pyysin asuipaikkakuntaansa hän löi luurin korvaan.
        Hetken kuluttua Syriltä (Eniron asiakaspalvelu) soitettiin että laskuni on peruttu.
        Eli välittömäsi tekemään poliisille tutkinta pyyntö, jos tilaustanne ei suostuta perumaan ja pyytämällä asiakaspalvelijan henkilökohtaisia tietoja he uskovat sinun olevasi tosissaan.
        Minä olin tosissani ja olisin mennyt poliisin juttusille.
        Tämä kaikki tapahtui syyskuussa 2009.


      • wene
        Lankaan mennyt kirjoitti:

        Menin myös suomen yritysrekisterin ansaan ja sanoin jaa kun myyjä sanoi tuotteen maksavan noin 80€/v. Tässä vaiheessa luulin olevani puhelinmyynnissä kuluttaja suojan alainen.
        Laskun tultua laitoin sähköpostin SYR:lle jossa ilmoitin etten ole tilannut heiltä mitään lisäksi ilmoitin että teen asiasta tutkintapyynnön ellei laskuani peruta välittömästi.
        No seuraavana päivänä sieltä soitettiin laskutus asiasta ja hei eivät kuulemma voisi perua laskua. Väittelimmen asiasta jonkin aikaa kunnes ilmoitin lähteväni poliisin luo. Nauhoitin myös keskusteluamme. Pyysin henkilön ilmoittamaan nimensä jonkä hän ehkä tekikin (en tarkistanut nimen oikeellisuutta) sitten kun pyysin asuipaikkakuntaansa hän löi luurin korvaan.
        Hetken kuluttua Syriltä (Eniron asiakaspalvelu) soitettiin että laskuni on peruttu.
        Eli välittömäsi tekemään poliisille tutkinta pyyntö, jos tilaustanne ei suostuta perumaan ja pyytämällä asiakaspalvelijan henkilökohtaisia tietoja he uskovat sinun olevasi tosissaan.
        Minä olin tosissani ja olisin mennyt poliisin juttusille.
        Tämä kaikki tapahtui syyskuussa 2009.

        http://dirac.wordpress.com/2008/11/04/suomen-yritysrekisteri-ja-muut-huijarit/

        Ja just soitti yritysrekisteri.com joka lienee samaa kamaa.
        Joka tapauksessa aina kun perustetun yrityksen KULUpuolen asioihin vaikuttavia kamasaksoja soittelee niin se on "ei kiitos" lähtökohtaisesti.


      • Salainen puhelin
        wene kirjoitti:

        http://dirac.wordpress.com/2008/11/04/suomen-yritysrekisteri-ja-muut-huijarit/

        Ja just soitti yritysrekisteri.com joka lienee samaa kamaa.
        Joka tapauksessa aina kun perustetun yrityksen KULUpuolen asioihin vaikuttavia kamasaksoja soittelee niin se on "ei kiitos" lähtökohtaisesti.

        Älkää panko puhelinnumeroitanne mihinkään, niin eivät huijarit soittele!


      • puheluita
        Salainen puhelin kirjoitti:

        Älkää panko puhelinnumeroitanne mihinkään, niin eivät huijarit soittele!

        sitten ihan jatkuvasti. Eniten alusssa. Sano kaikille vaan suoraan ei kyllä sä itse osaat kartoittaa sitten myöhemmässä vaiheessa mihin sun kannattaa hassata yrityksen näkyvyyden kannalta. Monta tonnia saat varmasti menemään, jos kaikkeen suostut


      • ***
        puheluita kirjoitti:

        sitten ihan jatkuvasti. Eniten alusssa. Sano kaikille vaan suoraan ei kyllä sä itse osaat kartoittaa sitten myöhemmässä vaiheessa mihin sun kannattaa hassata yrityksen näkyvyyden kannalta. Monta tonnia saat varmasti menemään, jos kaikkeen suostut

        Itse olin asiakaspalvelussa yrityksessä joka harjoitti juuri tälläista "tietojen päivitys" - puhelinmyynti taktiikkaa, vastaanotin siis kaikki valitukset. 2 kk:n jälkeen vitsailin jo valittajien kanssa työnantajani markkinointitavoista. Sanomattakin on selvää ettei työsuhteeni ko. firmassa jatkunut kovin kauaa... :) Kun firman markkinointietiikka soti täysin omaa asiakaspalveuetikkaani kohtaan ei oikein ollut vaihtoehtoja. Autoin ennen työsuhteen loppumista asiakkaita saamaan asianmukaisen hyvityslaskun kertomalla muutaman kikan:

        1. Kiistä tilanneesi yhtään mitaan puhelimitse, firmat hyvin harvoin nauhoittavat myyntipuheluita - soittoja on satoja päivässa.

        2 Vetoa markkinnoinnin harhaanjohtavuuteen

        3. Uhkaa ottavasi yhteyttä lakimieheesi

        Yrittäjien tulisi muistaa se että hyvin harva firma (jos mikään näista ... "huijareista" nauhoittaa puheluitaan ja silloin on hyvin helppo kumota alla oleva lainkohta yritysten välisestä sopimuksen synnystä jota monet näistä firmoista käyttävät reklamaatioiden yhteydessä:

        Sopimuksen syntyminen

        Sopimus syntyy oikeustoimilain mukaan, kun on annettu kaksi toisiaan vastaavaa tahdonilmaisua, tarjous ja sen hyväksyvä vastaus.

        Eli jos kiistät antaneesi minkäänlaista tahdonilmaisua sopimuksen syntymiseen ei sopimus ole pitävä.

        http://www.tieke.fi/julkaisut/oppaat_yrityksille/sahkoisen_kaupankaynnin_aapinen/sahkoisen_kaupankaynnin_oikeudel/yritysten_vali...

        http://www.huittistensanomalehti.fi/aktiivi/Default.aspx?id=200

        Sitooko suullisesti tehty sopimus?

        Sopimus on sitova oli se sitten solmittu suullisesti tai kirjallisesti. Molemmat velvoittavat periaatteessa yhtä paljon sopimuksen mukaisen suorituksen täyttämiseen. Sopimusoikeudessamme on lähtökohtana vapaamuotoisuus. On kuitenkin huomattava, että yleensä sopimukset kannattaa tehdä kirjallisesti. Riitatapauksessa nimittäin suullisen sopimuksen olemassaoloa ja sisältöä saattaa olla vaikea tuomioistuimessa näyttää toteen. Kirjallinen sopimus auttaa myös palauttamaan mieleen, mitä oikeastaan sovittiinkaan.

        http://www.laki24.fi/sopi-sopimuksenmuoto-suullinensopimus.html

        Koko työsuhteen huippuhetkiä olivat tilanteet kun pystyin oikeasti auttamaan yrittäjiä jotka olivat haksahtaneet ko. "markkinointi" tapaan.


      • ***
        *** kirjoitti:

        Itse olin asiakaspalvelussa yrityksessä joka harjoitti juuri tälläista "tietojen päivitys" - puhelinmyynti taktiikkaa, vastaanotin siis kaikki valitukset. 2 kk:n jälkeen vitsailin jo valittajien kanssa työnantajani markkinointitavoista. Sanomattakin on selvää ettei työsuhteeni ko. firmassa jatkunut kovin kauaa... :) Kun firman markkinointietiikka soti täysin omaa asiakaspalveuetikkaani kohtaan ei oikein ollut vaihtoehtoja. Autoin ennen työsuhteen loppumista asiakkaita saamaan asianmukaisen hyvityslaskun kertomalla muutaman kikan:

        1. Kiistä tilanneesi yhtään mitaan puhelimitse, firmat hyvin harvoin nauhoittavat myyntipuheluita - soittoja on satoja päivässa.

        2 Vetoa markkinnoinnin harhaanjohtavuuteen

        3. Uhkaa ottavasi yhteyttä lakimieheesi

        Yrittäjien tulisi muistaa se että hyvin harva firma (jos mikään näista ... "huijareista" nauhoittaa puheluitaan ja silloin on hyvin helppo kumota alla oleva lainkohta yritysten välisestä sopimuksen synnystä jota monet näistä firmoista käyttävät reklamaatioiden yhteydessä:

        Sopimuksen syntyminen

        Sopimus syntyy oikeustoimilain mukaan, kun on annettu kaksi toisiaan vastaavaa tahdonilmaisua, tarjous ja sen hyväksyvä vastaus.

        Eli jos kiistät antaneesi minkäänlaista tahdonilmaisua sopimuksen syntymiseen ei sopimus ole pitävä.

        http://www.tieke.fi/julkaisut/oppaat_yrityksille/sahkoisen_kaupankaynnin_aapinen/sahkoisen_kaupankaynnin_oikeudel/yritysten_vali...

        http://www.huittistensanomalehti.fi/aktiivi/Default.aspx?id=200

        Sitooko suullisesti tehty sopimus?

        Sopimus on sitova oli se sitten solmittu suullisesti tai kirjallisesti. Molemmat velvoittavat periaatteessa yhtä paljon sopimuksen mukaisen suorituksen täyttämiseen. Sopimusoikeudessamme on lähtökohtana vapaamuotoisuus. On kuitenkin huomattava, että yleensä sopimukset kannattaa tehdä kirjallisesti. Riitatapauksessa nimittäin suullisen sopimuksen olemassaoloa ja sisältöä saattaa olla vaikea tuomioistuimessa näyttää toteen. Kirjallinen sopimus auttaa myös palauttamaan mieleen, mitä oikeastaan sovittiinkaan.

        http://www.laki24.fi/sopi-sopimuksenmuoto-suullinensopimus.html

        Koko työsuhteen huippuhetkiä olivat tilanteet kun pystyin oikeasti auttamaan yrittäjiä jotka olivat haksahtaneet ko. "markkinointi" tapaan.

        Unohdin mainita että em. kikat toimivat juuri b2b kaupankäynnissä, kuluttajansuojalaki kun on kattavampi 14 vrk peruutusoikeuksineen jne.


      • Että.
        *** kirjoitti:

        Unohdin mainita että em. kikat toimivat juuri b2b kaupankäynnissä, kuluttajansuojalaki kun on kattavampi 14 vrk peruutusoikeuksineen jne.

        Kuluttajansuojalaki ei turvaa yrittäjän oikeuksia joten niihin vetoaminen on turhaa.
        Se että kieltää tehneensä mitään tilausta on tehokkaampi.


      • Yrittäjä / Eniron as
        Lankaan mennyt kirjoitti:

        Menin myös suomen yritysrekisterin ansaan ja sanoin jaa kun myyjä sanoi tuotteen maksavan noin 80€/v. Tässä vaiheessa luulin olevani puhelinmyynnissä kuluttaja suojan alainen.
        Laskun tultua laitoin sähköpostin SYR:lle jossa ilmoitin etten ole tilannut heiltä mitään lisäksi ilmoitin että teen asiasta tutkintapyynnön ellei laskuani peruta välittömästi.
        No seuraavana päivänä sieltä soitettiin laskutus asiasta ja hei eivät kuulemma voisi perua laskua. Väittelimmen asiasta jonkin aikaa kunnes ilmoitin lähteväni poliisin luo. Nauhoitin myös keskusteluamme. Pyysin henkilön ilmoittamaan nimensä jonkä hän ehkä tekikin (en tarkistanut nimen oikeellisuutta) sitten kun pyysin asuipaikkakuntaansa hän löi luurin korvaan.
        Hetken kuluttua Syriltä (Eniron asiakaspalvelu) soitettiin että laskuni on peruttu.
        Eli välittömäsi tekemään poliisille tutkinta pyyntö, jos tilaustanne ei suostuta perumaan ja pyytämällä asiakaspalvelijan henkilökohtaisia tietoja he uskovat sinun olevasi tosissaan.
        Minä olin tosissani ja olisin mennyt poliisin juttusille.
        Tämä kaikki tapahtui syyskuussa 2009.

        Kerroit tässä kovaan ääneen että " Hetken kuluttua Syriltä (Eniron asiakaspalvelu) soitettiin että laskuni on peruttu "... oletko ystävällinen ja tarkennat vielä että mitä tekemistä SYR;llä ja Enirolla on keskenään ??


      • kokemusta on
        höynäytetty kirjoitti:

        SYR: mukaan mielen muutos ei oikeutta sopimuksen purkuun. Näin minulle kertoi SYR: asiakaspalvelu.

        Tosi on ainakin se 250 soittoa tuli eri mainostajilta ja sitten vielä nämä avustusta kerjäävät. EI ja EI ja vielä kerta EI sano niille

        Lain mukaan on irtisanomisaika 7 1 vrk eikä syytä tarvitse selittää. Ja jos on huijattu niin ammattilainen hoitaa irti huijarihakemistosta myöhemminkin.


      • Just-
        Että. kirjoitti:

        Kuluttajansuojalaki ei turvaa yrittäjän oikeuksia joten niihin vetoaminen on turhaa.
        Se että kieltää tehneensä mitään tilausta on tehokkaampi.

        Niin että valehdellaan ja sanotaan että en ole tilausta tehnyt vaikka onkin sen tehnyt....niin kumpikohan tossa nyt sit kusettaa! Taitaa olla pahimpia kusettajia yrittäjät itse.


      • Ei kusettajille
        *** kirjoitti:

        Itse olin asiakaspalvelussa yrityksessä joka harjoitti juuri tälläista "tietojen päivitys" - puhelinmyynti taktiikkaa, vastaanotin siis kaikki valitukset. 2 kk:n jälkeen vitsailin jo valittajien kanssa työnantajani markkinointitavoista. Sanomattakin on selvää ettei työsuhteeni ko. firmassa jatkunut kovin kauaa... :) Kun firman markkinointietiikka soti täysin omaa asiakaspalveuetikkaani kohtaan ei oikein ollut vaihtoehtoja. Autoin ennen työsuhteen loppumista asiakkaita saamaan asianmukaisen hyvityslaskun kertomalla muutaman kikan:

        1. Kiistä tilanneesi yhtään mitaan puhelimitse, firmat hyvin harvoin nauhoittavat myyntipuheluita - soittoja on satoja päivässa.

        2 Vetoa markkinnoinnin harhaanjohtavuuteen

        3. Uhkaa ottavasi yhteyttä lakimieheesi

        Yrittäjien tulisi muistaa se että hyvin harva firma (jos mikään näista ... "huijareista" nauhoittaa puheluitaan ja silloin on hyvin helppo kumota alla oleva lainkohta yritysten välisestä sopimuksen synnystä jota monet näistä firmoista käyttävät reklamaatioiden yhteydessä:

        Sopimuksen syntyminen

        Sopimus syntyy oikeustoimilain mukaan, kun on annettu kaksi toisiaan vastaavaa tahdonilmaisua, tarjous ja sen hyväksyvä vastaus.

        Eli jos kiistät antaneesi minkäänlaista tahdonilmaisua sopimuksen syntymiseen ei sopimus ole pitävä.

        http://www.tieke.fi/julkaisut/oppaat_yrityksille/sahkoisen_kaupankaynnin_aapinen/sahkoisen_kaupankaynnin_oikeudel/yritysten_vali...

        http://www.huittistensanomalehti.fi/aktiivi/Default.aspx?id=200

        Sitooko suullisesti tehty sopimus?

        Sopimus on sitova oli se sitten solmittu suullisesti tai kirjallisesti. Molemmat velvoittavat periaatteessa yhtä paljon sopimuksen mukaisen suorituksen täyttämiseen. Sopimusoikeudessamme on lähtökohtana vapaamuotoisuus. On kuitenkin huomattava, että yleensä sopimukset kannattaa tehdä kirjallisesti. Riitatapauksessa nimittäin suullisen sopimuksen olemassaoloa ja sisältöä saattaa olla vaikea tuomioistuimessa näyttää toteen. Kirjallinen sopimus auttaa myös palauttamaan mieleen, mitä oikeastaan sovittiinkaan.

        http://www.laki24.fi/sopi-sopimuksenmuoto-suullinensopimus.html

        Koko työsuhteen huippuhetkiä olivat tilanteet kun pystyin oikeasti auttamaan yrittäjiä jotka olivat haksahtaneet ko. "markkinointi" tapaan.

        Laskussa on huomautusaika 5pv. Eikö huomautusaikana tehty "tilauksen" peruminen ole lainvoimainen, vai mitä tuo huomautusaika tarkoittaa?


      • Anonyymi

    • yrittäjä...

      Jos perustaa yrityksen, eikä mainosta missään, niin mistä ne asiakkaat sitten löytyvät. Harvalla yrittäjällä on valmis asiakaskunta. Jos puhelimella sopii jotakin, niin kannattaa pytää ko ehdotus kirjallisena ja vastata sitovasti sitten kun on tutustunut siihen. Olen ollut yrittäjänä yli 20 vuotta ja mainos paikallisessa Eniron julkaisemassa paikallispuhelinluettelossa, joka toimii hyvin eli tuo asiakkaita. Sopimukset kannattaa tehdä vuodeksi kerrallaan ja siten, jos yhteyttä ei oteta puolin tai toisin, niin sopimus raukeaa automaattisesti.
      Yleensä kannattaa mainosmyyjille sanoa heti alkuunsa ei ja kiitos yhteyden otosta, ei se sen vaikeampaa ole.

    • ölLKThjk

      Olen itse olen hoitanut kaksi samanlaista tapausta kyseisen yrityksen kanssa. Toimi siis näin:

      1. Lähetä heille sähköpostia (ja pidä se itselläsi tallessa) jossa kirjoitat näin: "Olette myyneet minulle Yritysrekisteri.com -palvelun, jonka puhelimessa annoitte ymmrätää pakolliseksi. Minulla ei uutena yrittäjänä ollut tietoa tästä, ja kuvittelin sen olevan pakollinen, kuten annoitte ymmrätää. Pyydän poistamaan KAIKKI tietoni palvelustanne. En ole sopimussuhteessa kanssanne. Voitte siirtää asian perintään, mutta tulen kiistämään tilauksen kaikille tahoille. Olette epärehellisesti saaneet minut koukutettua."

      2. Tämän jälkeen he varmaan uhittelevat sun muuta mailitse mutta niihin ei tarvitse vastata. Voivat myös soitella, mutta sinun tulee sanoa samat asiat kuin kohdassa 1. vaikka kuinka uhkaavat, hokevat, väittävät jne.

      3. Kun aikanaan perintätoimistosta tulee perintäkirje, soita / mailaa toimistoon että heidän perimänsä velka on aiheeton. Pyydä heitä vahvistamaan sähköpotilla että perintä on päättynyt. Kun kiistät laskun, perintätoimisto ei voi jatkaa perintää.

      4. Muuta ei tarvitse tehdä. Kyseisestä firmasta on satoja rikosilmoituksia ja siitä varoitetaan monessa eri paikassa. Koitappa Googlata yritysreksiteri.com -nimellä.

      5. Tämän jälkeen sinulle tulee soitto että joku firma voi hoitaa asian että perintä loppuu jne. Tämä on tietenkin maksullinen palvelu, ÄLÄ LÄHDE SIIHEN. Edellä kirjoittamani toimenpiteet riittävät.

      Jos olet maksanut jo laskun, rahoja et helposti saa takaisin. He myös yrittävät vedota siihen, että olet jo maksanut laskun ja sillä hyväksynyt kaupan. Älä pelästy, vaan pysy tässä mitä olen kirjoittanut. Muutoin laskua tulee vielä lisää jne.

      • Ulos vaan

        Pääset paljon helpommalla kun vaan kiistät kaiken. Sillain minä itse tein ja sen ekan laskun jälkeen ei tullut tokia.


    • Yrittaja2009

      Kerron oman tarinani: Perustin oman nettikaupan v. 2009 ja kas kas, parin päivän jälkeen soitettiin Suomen yritysrekisteristä. Miesääni sanoi tarkistavansa tietoja. Näistä "huijareista" en tiennyt ja ajattelin, että on joku yleinen pakollinen rekisteri. Vastailin kaikkiin, jonka jälkeen kiitettiin ja lasku tuli muutaman päivän päästä perässä. Mieheni, joka on yrittäjä myöskin sanoi heti, että laskua ei kannata maksaa mutta kun en jaksanut taistella niin maksoin kiltisti. Ilmeisesti tuo oli vuodeksi kerrallaan koska pari viikkoa sitten sieltä taas soitettiin ja kysyttiin jatkosta. Sanoin Ei Kiitos ja iskin luurin korvaan. Sen jälkeen ovat yrittäneet soittaa hullun lailla mutta en ole vastannut koska muistan jo sen minkälaisesta numerosta ovat soittaneet. Kun eivät saaneet puhelimella kiinni niin laittoivat sähköpostia ja ehdottelivat jatkosopimusta. Oli tarjolla kahta erihintaista palvelua. Laitaoin takaisin meiliä, jossa kirjoitin, että "en ole tilannut/enkä tilaa jatkoaikaa rekisteriinne. Kaikki yritykseni tiedot poistettava välittömästi". Tänään tarkistin ja yritykseni tiedot ovat sieltä hävinneet...
      Aika helposti sain itseni irti tästä tyhjänpäiväisestä rekisteristä. Olin valmis taistelemaan ja ottamaan yhteyttä viranomaisiin tämän asian tiimoilta jos ei olisi näin hoitunut. Alunperin vääränlaista markkinointia ja aloittelevien yrittäjien kusetusta ja itselle ainakaan ei tuo rekisteri ole tuonut niin paljon mahd. asiakkaita, että kannattaisi edes maksaa. Mielummin laitan rahani muualle.

      • Pyhä yksinkertaisuus

        "mutta kun en jaksanut taistella niin maksoin kiltisti. "

        Miten niin "et jaksanut taistella"? Ethän sinä edes aloittanut taistelemaan, joten et voi sanoa että et jaksanut.

        Näiden huijareiden viestit tulee jättää huomiotta kuten mielisairaalapotilaan örinä kalterien takaa. Se vaatii vaan sen verran "taistelemista".


    • kyllä se siitä

      Jouduin yritysrekisterin kusetukseen viime kesänä juuri alkaneen yrittäjyyden alussa. Tarina on sama kuin muillakin, mutta loppuhan lukijoita kiinostaa :)
      Eli heti kun lasku tuli niin olin jo tietoinen firman toimista.
      Reklamoin heti samana päivänä e-mailin välityksellä (puhelimella sinne ei kannata olla yhteydessä, sillä menetät siinä vain lisää euroja, siitä ei jää konkreettista todistetta sekä myyjä pystyy psyykkaamaan sinua.)
      Ne laittoi bullshit-viestejä joissa sanottiin että he ovat kuunnelleet nauhoitteen ja kauppa syntyi jne. Mutta millään ei enään tässä vaiheessa ole väliä.
      Reklamaatio-aika taitaa olla 7vrk eikä kauppiaalle kuulu miksi "kauppa" peruuntuu.
      Eli kirjoitin etten ole minkäännäköoisessä kauppasuhteessa kyseiseen firmaan. Laitoin myös että myyntitilanne ei ole ollut ymmärrettävä.
      No ei se ollutkaan:D
      Sitten kun perintätoimistolta tuli kirje niin soitin perintään, kerroin jutun ja sanoin että tää on ihan haista vittu-lafka ja että olen tehnyt reklamaation heti laskun tultua.
      Mukava perintäpoju sanoi että siinä tapauksessa asia ei heille enään millään tavalla kuulu, ja perintä peruutetaan.

      n 1,5kk väänsin ja tutkin nettiä. Ärsytti ja nauratti, mutta rahoistani en ollut päästämässä irti. Liityin Suomen yrittäjiin jotta sain 2min puhelun asianajajalle joka kanssa sanoi että jos on reklamaatio laitettu e-maililla niin se oli sit siinä.
      Maksoin siis yrittäjien vuosimaksun n.90 mutta säästin 280euroa.
      Tulin kertomaan tarinani, sillä itse etsin apua silloin ja kukaan ei oikein kertonut mitä ton säädön jälkeen tapahtui?
      No lyhyesti sanottuna: ei mitään :)
      Ps: Keskusteluissa on myös paljon firman omia viestejä. Ne tunnistaa siitä että alat epäilemään että kannaattaako vaan maksaa ja olla hiljaa.

      • Anonyymi

        2022 tapahtuu mulle sama

        Suomen yritysrekisterin asiakas.

        Olette olleet yhteydessä asiakaspalveluumme saatuanne maksuvaatimuksen. Pysäytimme laskunne etenemisen selvitysten ajaksi. Olemme selvittäneet reklamointinne perinpohjin. Olemme myös lähettäneet teille puhelutallenteen koosteen, joka vastaa tallenteen sisältöä, ja siten todentaa sopimuksen syntymisen teidän ja myyntineuvottelijamme välillä. (TÄMÄ LAUSE VAIN JOS KOOSTE ON LÄHETETTY)

        Olette tehneet puhelimessa sopimuksen myyntineuvottelijamme kanssa ja nimellänne vahvistaneet tilauksen.
        Lasku on aiheellinen maksuvelvollisuus on syntynyt.

        Huomautamme myös, että rikosilmoituksen tekeminen ei estä laskunne etenemistä (TÄMÄ LAUSE VAIN JOS ASIAKAS ON SANONUT TAI KIRJOITTANUT ETTÄ ON TEHNYT TAI AIKEISSA TEHDÄ RIKOSILMON)

        Emme vieläkään ole vastaanottaneet maksuanne, joten saatavamme siirtyy perintään kahden arkipäivän kuluttua, ellemme saa suoritustanne.... Perinnästä aiheutuu teille jo heti ensi vaiheessa 40,00 lisäkustannus. Perintään siirtyessä laskuanne peritään, kunnes olemme vastanottaneet suorituksenne. Maksamattomasta laskusta voi aiheutua luottohäiriömerkintä.


    • Turhaan stressannut

      Terve "Kyllä se siitä". Kiitos tiedosta, kylläpä helpotti! Tosiaan, se loppu siinä tarinassa kiinnostaa, ja paljon nettiä selailtuani sun viesti on ainoo joka sen kunnolla selvittää. Mulle tuli tänään just se perinteinen SYR-puhelu, ja nyt tiedän miten toimia ja millä seurauksilla, kiitos sun viestin. Laitoin tossa jo reklamaatiota sähköpostilla ja pistänpä uudestaan jos lasku tulee. Vitsi noi on kyllä kieroja kun kylvää tollasia salakavalia viestejä normaalien keskustelupalstojen sekaan, jotka ikäänkuin huomaamattaan saa lukijan miettimään, et kannattaisko vaan kiltisti maksaa huijareille. Mua kyl kiinnostais tietää miten noi ihmiset elää ittensä kanssa. Jos oma firma ei tuottais mitään arvoa maailmassa ja vaan loisis ja huijais muita, niin vois olla vaikee nukkua öisin. Mutta tosiaan, tuhannet kiitokset "Kyllä se siitä"!

    • hölmölästä

      Aina pitää laskut maksaa, oli se aiheellinen tai aiheeton :-DDD

      • Lakettelija..

        Joo niin minäkin, kerran kävin laskettelemassa ja nekin laskut piti maksaa.


    • täyttäroskaa

      Ainakin 2010 SYR:iä myytiin espanjasta käsin. Spiikki mikä myyjille opetetaan, on alusta asti kusetusta. "Teillä on ollut yrityksenne tiedot täällä ja...." vaikka todellisuudessa siellä sivuilla on ollut ehkä yrityksen nimi ja y-tunnus (jotka muuten "myynnin tuki" hakee netistä). Eka vuos on kuulemma ilmainen. Samasta puljusta soitettiin myös muita kusetushakemistoja ja ties mitä, kaikki samaa paskaa.

      • Ei puhelinmyynnille

        Suomen Yritysrekisteri (Endora Oy:n aputoiminimi) jatkaa edelleen samalla linjalla.
        Tässä linkki YTJ:n sivuille jossa kaikki Endoran aputoiminimet (luettelohakemistot).
        http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=1891384&kielikoodi=1&tarkiste=121F76C9AC62370BDC02E063D16F938A4E7786B9&path=1547
        *tuttaa suoraan sanottuna tällaisten yritysten toiminta. Vinkkinä uusille ja vanhoillekkin yrittäjille. Älkää tilatko koskaan mitään puhelimitse, pyytäkää info tarjotusta palvelusta sähköpostiinne ja sanokaa tutustuvanne asiaan. Itse olen toiminut näin vuosikausia ja turhilta murheilta vältytty.


    • asdfg6

      Itse sain myös laskun kyseiseltä yritykseltä. Laitoin sähköpostia että en ole palvelua tilannut ja ilmoitin että jos ei löydy tallennetta jossa palvelun olen tilannut en maksa mitään. Peruivat laskun seuraavana päivänä.

    • hermuliks

      Ei hyvää päivää! Tuolta kans soitettiin ja hieman ripitin akkaa niin suuttu ja sano että poistaa tietoni järjestelmästä, sanoin että KIITOS!
      Kyllä täytyisi vierailulla käydä kun noin kieroa liiketoimintaa harrastaa!
      Ajattelin että voisi soittaa takaisin ja kaupata niille samanlaista palvelua ja laskun voisi lähettää jo etukäteen!

      • hävyttömät

        Soittelevat aika aktiivisesti. Äsken soitti taas, ja päätti puhelun näihin sanoihin:"selvä, poistetaan sitten yhteystiedot ja y-tunnus. Hei."

        Eli ihan sama loru kuin sinullekin. Aika törkeää tuputtamista!


    • Rauhassa saan olla

      No mitäs laitoit puhelinnumerosi yrityksen perustamispapereihin?? Sen takia saat nyt kärsiä noista huijarifirmoista. Minä en laittanut ollenkaan puhelinnumeroani papereihin eikä kukaan ole soitellut.

    • hhut

      Näköjään en ole ainut huijatuksi tullut. Reklamaatiosähköposti lähetetty ja peruutusta pyydetty. Jos peruutusta ei tule niin mennään sitten vaikean kautta.

      Kyllä jotenkin ihmetyttää ihmiset jotka voivat työskennellä tämän tyyppisessä yrityksessä. Ilmeisesti työpaikoista on todellakin pulaa.

    • Näitähän on

      Olen näköjään itse kiltisti maksanut SYR:in vuodeksi eteenpäin. Nyt samaiselta firmalta (Endora) on toinen aputoiminimi jo minun kimpussa eli Suomen 118 ja sitä laskua en aio maksaa, näin oli poliisinkin neuvo. Sen menen vaikeimman kautta. Huomenna on eräpäivä ja katsotaan onko perintätoimiston kirje jo huomenna postilaatikossa vai vasta maanantaina. :D Kirjanpitäjän neuvo oli että vaikka sopimuksessa lukee tuo voimassa 12 kk tilauksesta, niin kannattaa silti laittaa irtisanomisilmoitus sähköpostilla menemään ja tulostaa itselle kopio siitä. Hyvä neuvo jonka tein tuon SYR:in kohdalla itse. Toivotaan ettei sieltä ainakaan tule enää mitään kirjeitä. Näitä ihania firmoja on kyllä yrittäjän iloksi paljon. Onneksi tuolla ylempänä on lista tuosta Endorasta ja uusin perustettu aputoiminimi on 9/2013 joten firma kukoistaa kyllä. Tsemppiä näiden kanssa!

    • Meilis

      puurot ja vellit on porukalla sekaisin. olen vuosia ollut syrrin asiakas, ja kaikki mennyt aina kuten on pitänyt ja lasku tullut ihan oikein. mutta suomenyritysrekiserikeskus on soittanut monesti ja siihen lankaan meinasin langeta

    • Kusetettumyös

      No kiva kiva,

      Mulle soitti myös myyjä edellispäivänä, kauppasi palvelujaan mutta kieltäydyin kohteliaasti. Tänään tuli postissa lasku 159,96. Lähetin samantien sähköpostilla peruutusvaatimuksen. Nyt aloin googlettamaan tätä lafkaa ja kappas vaan, mikä kusetusfirma.

      Kova kovaa vastaan, senttiäkään en maksa. Täytyy näköjään poistaa puhelinnumero yritystiedoista.

      Onko siis käytännössä sama, vastaako edes puhelimeen, nehän vois lähettää perättömiä laskuja vaan kaikille?

    • pentti6

      Täysin vastaava huijausyritys Suomen Yritysrekisterin puolesta. Muistakaa hyvät yrittäjät tehdä rikosilmoitus aina kun tätä tapahtuu. Muuten nämä mätäpaiseet ei usko, jos sittenkään. Täytyy tosiaan ihmetellä tämän organisaation moraalia, miten alas sitä ihminen voi rikastuakseen vajota.

    • patu4

      Puhdasta huijausta tuo suomen yritysrekisterin toiminta. Minulle soitettiin ja kysyttiin yrityksen perustietoja. Missään vaiheessa ei sanottu, että se kyselytuokio olisi maksullista. Soitin asiakaspalveluun samana päivänä (luettuani ensin näitä juttuja) ja niinhän siinä oli päässyt käymään, että laskua olisi ollut tulossa, vaikka nimenomaan kysyin, että onhan tämä maksutonta!
      Kaikenlaista..

    • Avaliina87

      Voisko joku tehdä rikosilmoituksen tästä firmasta? Mun miestä kans huijattiin just niin kuin noissa edellisissä kirjoituksissa lukee eikä syr meinannut millään peruuttaa laskua... Ja kun googletin kokemuksia suomen yritysrekisteristä, huomasin että tämä firma on jatkanut huijaamista jo useampien vuosien ajan. AIVAN KÄSITTÖMÄTÖNTÄ!!! Eikö tätä firmaa oikeesti saada kuriin vai eikö kukaan uskalla tehdä rikosilmoitusta kyseisestä firmasta?

      • ZZZ1

        Aiheettoman laskun lähettämisessä taitaa olla kysymyks petoksesta. Rikosilmoituksen voi tehdä netissä sähköisesti. Suosittelen tekemään, jotta noiden huijarifirmojen toiminnan laajuudesta tulee parempi käsitys.


    • trippel879432

      ei koskaan mitään ongelmaa Suomen Yritysrekisterin kanssa ollut. Aina mennyt kuten sovittu

    • jvmverhvhjyå

      Tuskinpa tuo "uudissana" nyt vaan on taas jostain putkahtanut, kun sitä on käyetty jo 90-luvulla.

    • pentti6

      Vaikeimman kautta piti mennä ja rikosilmoitus tehtiin, vasta se auttoi ja Suomen Yritysrekisteri SYR luopui kannastaan että sopimus oli syntynyt ja lasku maksettava. Sitä ennen oli kuitenkin kuunneltava firman pomon uhkailut miten hän oli kuunnellut myyntitapahtuman nauhoitteen ja asia oli selvä. Kun sitten soitin asiakaspalveluun ja pyysin myös kuulla nauhoitteen niin se kuuntelu olisi maksanut 300 euroa!!! Että näin puhtaat jauhot on tällä firmalla. Tarinan opetus, älkää kukaan antako periksi huijaukselle ja uhkailulle, muuten se vain jatkuu ja saadaan lisää uhreja.

    • Huijarrit kuriin

      Eikun suoraan poliisilaitokselle laskun kanssa, sieltä soittavat ko. huijarifirmaan niin meidän paikkakunnalla jo meidän yrityksen toimesta ovat tehneet, Kiitokset Poliiseille siitä.

      Vielä kun saataisiin tuollaiset huijarifirmat leivättömän pöydän eteen.

    • kieroilua

      sama suomen yritysrekisteri höynäytti uutta yrittäjää taas sai käsityksen et tää olis pakollinen huomenna otan yhteyttä kyseiseen firmaan

    • Aloittelija

      Juuri lähes 2 viikon vääntämisen jälkeen saatiin "kaupat" peruttua. Sama tarina, olen uusi yrittäjä ja Suomen Yritysrekisterin puhelinmyyjältä sain käsityksen että tähän rekisteriin pitää liittyä. Hän vain soitti "tarkistaakseen tietoja" (joista osa hänellä jo olikin). Hinnasta älysin itse lopuksi kysyä, 129€ oli vuosimaksu (lasku tulikin sitten summalle 159,96€).

      Miten pääsi irti:

      Laitoin monta sähköpostia ja soitin useaan kertaan. Viesteihin ei vastattu, vaikka pyysin. Aina vedottiin ettei yritysten välistä kauppaa voi perua, ja he on kuunnelleet tallenteen jossa ihan selvästi tehdään kaupan ja kerrotaan määräaikaisuudesta jne ja silloin ei ole oikeutta perua kauppaa. Blaa blaa.

      Lopulta laitoin miehen kuvaamaan videolle koko seuraavan puhelun (ja kerroin asiakaspalvelijalle että puhelu tallennetaan), kerroin harhaanjohtavasta puhelinmyynnistä, väärästä hinnasta, ettei makseta laskua ja ollaan valmiita perintään. Ja että seuraava askel on tutkintapyyntö poliisille (jonka olisin myös tehnyt).

      Pyysin saada kuunnella myyntipuhelun tallenteen, ei voinut suostua "etten astu pomon varpaille. Kun kysyin pomon nimeä, sen selvittämisen ajan oli pidossa varmaan yli 5min (kokeiliko jos vaikka luovuttaisin?). Pomon numeroa tai sähköpostia kysyin, ei ollut.

      Kysyin myös asiakaspalvelijalta esimiehensä nimeä (ensin sanoi mietinnän jälkeen etunimen, ja vasta kun kysyin, suostui kertomaan myös sukunimen, en tiedä olivatko edes oikeita). Käänsi minut esimiehelle, joka jankkasi samat asiat, tarjosi halvempaa hintaa (en suostunut), eikä "tiennyt" omien esimiestensä nimiä, puhlinnumerota, sähköpostiosoitteita, tai edes firmaa...

      Hirveetä pyörittelyä, mutta en luovuttanut vaan toistin tiukasti mutta rauhallisesti ettei olla heihin missään kauppasuhteessa, ei haluta koskaan ollakaan, ja asia pitää selvittää. Viimein lupasi hommaa selvitettäväksi 2-3 päivän päähän (en hyväksynyt), ja lopulta seuraavalle päivälle (väännön jälkeen kelpuutin).

      Pari tuntia myöhemmin tuli samalta asiakaspalvelijalta soitto, että vaikka he eivät ole mielestään tehneet mitään väärin ja tallennekin on vielä (muka) uudestaan kuunneltu, "ei nyt lähdetä tästä tappelemaan".

      HUOM! Vielä lopuksi lupasi laittaa sähköpostiin kirjallisena saman. Sanoin tarkistavani asia heti, enkä lopettanut puhelua. Oli laittanut viestiin vielä väärän päivän!!! Sen sitten oma-aloitteisesti huomasi...

      • Aloittelija

        Eli:

        - tee kirjallinen reklamaatio mahdollisimman pian, vähintään sähköpostitse
        - tallenna kaikki puhelut ja kerro se myös heille
        - kerro tiukasti, ettet ole heihin missään kauppasuhteessa, etkä maksa laskua
        - kerro myös olevasi valmis hoitamaan laskun tarvittaessa perinnän kautta
        - tarvittaessa kerro tekeväsi tutkintapyyntö poliisille (ja tee se, jos ei muu auta)
        - älä hyväksy mitään kompensaatioita, alennuksia jne, vaan kerro selvästi ettet halua ostaa mitään palveluja
        - kysy aina nimet, puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet jne niiltä joiden kanssa puhut puhelimessa ja pomoista joihin yrittävät vedota
        - älä luota, että soittaisivat takaisin, vaikka "laitan kyllä tämän asian heti eteenpäin tuonne myyntiin/asiakapalveluun"
        - pysy rauhallisena mutta tiukkana!!!
        - tarkista loppuun asti, että saat kirjallisena ilmoituksen asiakkuuden perumisesta ja laskujen mitätöinnistä, oikeilla päivämäärillä!

        Samalla kun itse puhuin puhelimessa asiakaspalvelijan kanssa, kuului miten toinen asiakaspalvelija vääsi vieressä ihan samaa shaibaa jollekin toiselle hyväuskoiselle...Teki mieli huutaa nämä vinkit sille!


      • yhteystietoja?
        Aloittelija kirjoitti:

        Eli:

        - tee kirjallinen reklamaatio mahdollisimman pian, vähintään sähköpostitse
        - tallenna kaikki puhelut ja kerro se myös heille
        - kerro tiukasti, ettet ole heihin missään kauppasuhteessa, etkä maksa laskua
        - kerro myös olevasi valmis hoitamaan laskun tarvittaessa perinnän kautta
        - tarvittaessa kerro tekeväsi tutkintapyyntö poliisille (ja tee se, jos ei muu auta)
        - älä hyväksy mitään kompensaatioita, alennuksia jne, vaan kerro selvästi ettet halua ostaa mitään palveluja
        - kysy aina nimet, puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet jne niiltä joiden kanssa puhut puhelimessa ja pomoista joihin yrittävät vedota
        - älä luota, että soittaisivat takaisin, vaikka "laitan kyllä tämän asian heti eteenpäin tuonne myyntiin/asiakapalveluun"
        - pysy rauhallisena mutta tiukkana!!!
        - tarkista loppuun asti, että saat kirjallisena ilmoituksen asiakkuuden perumisesta ja laskujen mitätöinnistä, oikeilla päivämäärillä!

        Samalla kun itse puhuin puhelimessa asiakaspalvelijan kanssa, kuului miten toinen asiakaspalvelija vääsi vieressä ihan samaa shaibaa jollekin toiselle hyväuskoiselle...Teki mieli huutaa nämä vinkit sille!

        Miten näihin saa yhteyttä kuin [email protected] kautta ja puhelinumeron??


      • yri1
        yhteystietoja? kirjoitti:

        Miten näihin saa yhteyttä kuin [email protected] kautta ja puhelinumeron??

        Tarkistakaapa paljonko maksaa soitto kyseiseen virmaan. Minulla kotalona
        purkukulut 350 ALV. Soittoon ei vastata on 0600 alkuinen


    • Odotan hyvitystä

      http://www.uusisuomi.fi/raha/65644-vanha-riesa-piinaa-yha-suomalaisia-yrittajia-yhteydenottoja-paivittain

      Vanha riesa piinaa yhä suomalaisia yrittäjiä – Yhteydenottoja päivittäin


      Erilaisia yritystietopalveluja ja -rekisterejä kauppaavien yritysten harhaanjohtava mainonta on yhä suomalaisten pienyritysten riesa.
      ..
      ..


      Raha




      Erilaisia yritystietopalveluja ja -rekisterejä kauppaavien yritysten harhaanjohtava mainonta on yhä suomalaisten pienyritysten riesa. Yrityksiä edustavan Suomen yrittäjien lakineuvontaan aiheesta tulee yhteydenottoja päivittäin.

      Suomen yrittäjien lainsäädäntöasioiden päällikön Janne Makkulan mukaan harhaanjohtava markkinointi on toiseksi yleisin yhteydenottojen aihe työelämään liittyvien kysymysten jälkeen.

      – Meille tulee 55 000 juridista neuvontapuhelua vuodessa, ja työelämäkysymyksiä niistä on reilu kolmasosa. Harhaanjohtava markkinointi on heti toiseksi yleisin, eli puhutaan varmasti 10 000–20 000 yhteydenotosta vuositasolla, Makkula sanoo Uudelle Suomelle.
      ..
      Makkulan mukaan ilmoituksissa vilahtelevat samat toiminimet. Toistuvasti esillä ovat Makkulan mukaan esimerkiksi Suomen 118 ja Suomen Yritysrekisteri -nimiset yritykset.

      Molemmat yritykset ovat Endora-nimisen yrityksen aputoiminimiä. Yritysrekisterissä Endora Oy:llä on yhteensä yli 30 aputoiminimeä.

      – Se (Endora) on tullut tutuksi vuosien varrella yrittäjien yhteydenottojen perusteella, Makkula sanoo.

      Endoran johdosta ei vastattu Uuden Suomen soittopyyntöön.

      Makkulan mukaan syy useisiin aputoiminimiin on se, että kun yhden nimen maine menee, käyttöön voidaan ottaa toinen.

      Makkulan mukaan yritysten myymistä rekistereistä ja hakemistoista ei ole kenellekään hyötyä ”tuon taivaallista”, vaan niitä kauppaavien yritysten toiminta perustuu harhaanjohtamiseen. Usein rahastuskeinona on katteettomien laskujen lähettäminen palveluista, joita ei ole tilattu.

      Aiemmin toistuvasti esillä oli yritystietopalveluita tarjonnut Directa, joka ei kuitenkaan enää ole aktiivinen. Yle kertoi viime viikolla hovioikeuden tuominneen Directan toimitusjohtajan viiden kuukauden ehdolliseen vankeuteen markkinointirikoksesta.

      Kuluttaja- ja kilpailuvirastolle Suomen Yritysrekisteristä on tullut 101 ja Suomen 118:sta 80 yhteydenottoa. Yrittäjiin kohdistuva markkinointi ei kuitenkaan kuulu Kuluttajaviraston toimivaltaan.

      Makkulan mukaan harhaanjohtava markkinointi suunnataankin yrittäjille juuri siksi, että kuluttajilla on suojanaan oma virasto, Makkula sanoo.

      Makkulan mukaan lainsäädännössä ei ole mekanismia, jonka avulla yrittäjät voisivat samalla tavalla suojautua harhaanjohtavalta markkinoinnilta. Ongelmana on Makkulan mukaan myös se, että esimerkiksi poliisi käsittelee tapauksia yksitellen, ja kokonaisuuden laajuus jää piiloon.

      – Jos yrittäjä tekee rikosilmoituksen poliisille, monesti se käsitellään sopimusoikeudellisena riitana, jossa tahoilla on eri näkemys siitä, onko sopimus syntynyt vai ei. Ei nähdä kokonaisuutta eli sitä, että kyse on järjestelmällisestä harhaanjohtamisesta, Makkula sanoo.

      Jos yritykseltä saa laskun, vaikka ei ole tilannut palvelua, se pitää Makkulan mukaan reklamoida sähköpostilla ja jättää maksamatta.

      Puhelimella ei kannata yrittää ottaa yhteyttä. Usein toimivaa numeroa ei löydy.

      – Sellaistakin on, että puhelinnumero, joka ehkä annetaan, on maksullinen. Sitten asiaa käydään läpi puhelimessa, ja se näkyy sitten puhelinlaskussa, Makkula sanoo.

      Ongelma on kuitenkin se, että yrittäjät eivät uskalla jättää laskua maksamatta, sillä he pelkäävät perintää ja luottotietojen menetystä.

      • Rosvot kiinni

        Tein ilmoituksen poliisille joka soitti näille ketkuille 5.2.1014.
        Vielä ei ole kuulunut hyvitystä, olin yhteydessä samaan poliisiin ja kerroin asiasta.
        Odotamme edelleen hyvityslaskua asiasta jota emme ole edes tilanneet, sanoimme nimenomaan etten tarvitse heiltä mitään ja vedä nimemme pois koko heidän listalta ja piste.


    • Saanut tarpeekseen

      Minulle on tullut puheluja viikottain Suomen yritysrekisteristä olen haukkunut ne pataluhaksi monta kertaa aina ne vaan soittaa Onko meidän pakko suuttua työaikana tää on sivistymätöntä asikkaiden kuullen Tietääkö kukaan koska puhelinhäirintä laki tulee voimaan Puhelihäirintä pitää kieltää lailla .että poliisilta säästyis paljon työtunteja

      • 53479

        "Tietääkö kukaan koska puhelinhäirintä laki tulee voimaan"
        Mikä on puhelinhäirntälaki


    • Mitä teen?!

      Olen jo toukokuusta taistellut tämän paskafirman kanssa, heti laskun saatuani lähetin reklamaatiota sähköpostitse. Sitten he soittelivat perääni useampaan otteeseen vaikka aina - niin rauhallisesti kuin pystyin - ilmoitin etten mitään ole tilannut, mitään en maksa. Olen uusi, nuori yrittäjä, ja kun sieltä silloin soitettiin, luulin puhuvani Patentti- ja rekisterihallituksen kanssa, idiootti kun olen. Tiedot sieltä kyselivät aivan kuten kaikilta muiltakin ja niihin vastasin että juu, oikein ovat. Missään vaiheessa eivät kuitenkaan kertoneet minulle tarjoavansa palveluja, ja tähän olen vedonnut 'asiakaspalvelijoiden' soitellessa. Sehän nyt ei tietenkään riitä, kompromissia tarjotaan ja vänkätään ja vänkätään, ja väitetään että puhelu on nauhoitettu, mutta kun pyysin sitä, se maksaa juuri tuon 300e mitä täällä muutkin sanovat.
      Nyt aamulla tuli sitten maksumuistutus, ja ilmoitus että juttu laitetaan perintään jos ei rahaa kuulu. Laitoin uuden reklan, sieltä soitettiin. Saatin huomauttaa neidille luurin toisessa päässä että sen sietäisi hävetä uravalintaansa ja äitinsä mahtaa olla ylpeä tyttärestään. Pyysin myös tietää hänen esimiehensä tietoja, niitä ei hänellä muka ollut antaa. Sitten hän siirsi minut jollekin toiselle pellelle siellä, joka ei sen parempaan pystynyt. Lopetin puhelun ilmoittamalla että teen asiasta poliisijutun. Nyt olen sitten tässä poliisille pistämässä rikosilmoitusta, pitäisikö tehdä jotain muutakin?

      • 89475

        Jos olet reklamoinut ainoastaan SYR:lle, on varmuuden vuoksi reklamoitava kirjallisesti perintäfirmalle. Kiistät perinnässä väitetyn asian ja vaadit perinnän keskeyttämistä aiheettomana.
        Ja poliisille tosiaan on syytä mennä


    • huijattuminäkin

      älkää missään nimessä ottako mitään palveluita tältä huijariyritykseltä ja asiakaspalveluun kun soittaa niin siitäkin velottavat suuria summia. Eivät myöskään vastaa sähköposteihin vaikka minäkin useaan otteeseen olen tähän yritykseen ottanut yhteyttä virheellisestä markkinoinnista.

    • teepoliisiasia

      poliisin mukaan yrityksen omistaja on ulkomailla ja tämän samaisen omistajan alla toimii myös heidän oma perintätoimistonsa. Firma on heillä tiedossa ja näitä on selvitelty ja selvitellään edelleen. Ottaessani yhteyttä poliisiin, he olivat hyvin perillä ks. firman menettelytavoista ja on tuttu entuudestaan.

    • Ei kusettajille

      Joo samat kävi itelle.... Sähköpostilla reklamoitu ja ei kuulemma pysty perumaan "tuotetta". Aamulla rikosilmotuksen tekoon. Ois tässä muutakin tekemistä.

      • Ei kusettajille

        Rikosilmoitustahan ei voida tehdä koska kyseessä on korkeintaan lievän petoksen yrittäminen. Reklamaatioihin vastattiin että "kauppaa ei voida perua, koska kauppa syntynyt myyjän kanssa". Elikkä lasku varmaan menee perintään, jonka sitten riitautan. Sikäli väärän tyypin kanssa asioivat, että minua ei pysty uhkailemaan millään luottotietojan menettämisellä tai vankilalla tms.


    • ghjdgh

      Toisenlainen näkökulma Syrin ja muidenkin nettiyrityshakemistojen toimintaan. Nimittäin Syr varsinkin keksii omasta päästä firmoja luetteloonsa tai kenties firmat ovat olemassa, mutta numerot saattavat mennä ihan minne tahansa. Sama juttu fonectan kanssa. Siis en jumankauta ymmärrä mikä siinä on juju. Laittakaapa vaikka hakusanaksi joku Asikkalan kunta tms niin tulee monta kymmentä sivua kaikenmaailman pavonheskaa toimitattomien kännykkänumeroiden kera,.

      • Mediamyyjä

        Operaattorilla on lakisääteinen velvollisuus ilmoittaa julkiset puh numerot esim fonectalle. Näistä löytyy sen takia paljon virheellistä ja vanhenutta tietoa, että yrittäjien itsensä pitää olla yhteydessä virheellisistä operaattoritiedoista.


    • Tyhmä

      Täällä yksi lisää. Luulin että soittavat patentti- ja rekisterihallituksesta ja jollain tapaa olen nyt sitten ilmeisesti tehnyt sopimuksen... Kysymys on että tarkoittaako "sopimus on voimassa vuoden kerrallaan" sitä, että se päättyy itsestään vuoden päästä vai täytyykö sopimus irtisanoa joka tapauksessa ja maksaa siitä maltaita? Ovelia ovat...

    • Koijattu apina

      Itsekkin sain tuoreena yrittäjänä puhelun kyseiseltä firmalta ja istuin samaan miekkaan kuin näköjään niin monet muutkin, eli en varsinaisesti tehnyt sopimusta, vaan vastailin hölmönä kysymyksiin jonka jälkeen puhelimen toisesta päästä ilmoitettiin rekisteröinnin maksavan x määrä valuuttaa johon hölmistyneenä tokaisin että selvä tai jotain yhtä fiksua. Luulin siis kyseessä olevan yrittäjille pakollinen rahareikä, mihin ilmeisesti koko firman toimintamalli perustuu. Tämän jälkeen tuttu kuvio, lasku postiluukusta ja nyt odotellaan soittoa nauhoituksista ja mahdottomuuksista perua "tilausta".

      Sattui muuten vielä silmään hauska yksityiskohta kyseisestä yrityksestä, on näköjään perustettu aprillipäivänä :D Aika vekkuleja..

    • Huijarit vankilaan!

      Toimi siis näin!

      1. Älä missään nimessä maksaa laskua!!!
      2. Tee reklamaatio sähköpostin kautta heti kun saat laskun, alä soita numeroon mikä on laskussa, hinta voi olla 25 euroa/min.
      3. Lähetä heille sähköpostia (ja pidä se itselläsi tallessa) jossa kirjoitat näin: "Olette myyneet minulle Suomen Yritysrekisteri.com -palvelun, jonka puhelimessa annoitte ymmärtää pakolliseksi. Minulla ei uutena yrittäjänä ollut tietoa tästä, ja kuvittelin sen olevan pakollinen, kuten annoitte ymmärtää. Pyydän poistamaan KAIKKI tietoni palvelustanne. En ole sopimussuhteessa kanssanne. Voitte siirtää asian perintään, mutta tulen kiistämään tilauksen kaikille tahoille. Olette epärehellisesti saaneet minut koukutettua."
      4. Tämän jälkeen he varmaan uhittelevat sun muuta mailitse mutta niihin ei tarvitse vastata. Voivat myös soitella, mutta sinun tulee sanoa samat asiat kuin kohdassa 3. vaikka kuinka uhkaavat, hokevat, väittävät jne.
      5. Tee rikosilmoitus, Suomen Yritysrekisteri on jo tuttu yritys poliisille=)
      6.Kun aikanaan perintätoimistosta tulee perintäkirje, soita / mailaa toimistoon että heidän perimänsä velka on aiheeton. Pyydä heitä vahvistamaan sähköpotilla että perintä on päättynyt. Kun kiistät laskun, perintätoimisto ei voi jatkaa perintää.
      7.Tämän jälkeen sinulle tulee soitto että joku firma voi hoitaa asian että perintä loppuu jne. Tämä on tietenkin maksullinen palvelu, ÄLÄ LÄHDE SIIHEN. Edellä kirjoittamani toimenpiteet riittävät.

      Jos olet maksanut jo laskun, rahoja et helposti saa takaisin. He myös yrittävät vedota siihen, että olet jo maksanut laskun ja sillä hyväksynyt kaupan. Älä pelästy, vaan pysy tässä mitä olen kirjoittanut. Muutoin laskua tulee vielä lisää jne.

      • hemmetinyritysrekisteri

        Itselläni oli samankaltainen tilanne kuin aloittajalla. Menin näiden ohjeiden mukaan, mutta tökkäsi tuohon kohtaan rikosilmoitus. Poliisi ei edes aloittanut tutkintaa, käski selvittää keskenämme. Sinänsä ymmärrettävää, koska tässä ei kuitenkaan varsinaista rikosta ole tapahtunut. Jouduin maksamaan osan laskusta.

        Tosi harmillista että tuolla tavoin harhautetaan ihmisiä ostamaan jotain, mutta valitettavasti poliisikaan ei voi asialle mitään. Kuitenkin olet itse mennyt lupautumaan palvelun ostamiseen, vaikka siihen harhaanjohtavalla markkinoinnilla sinut huijattiinkin. Siitä saa syyttää omaa varomattomuuttaan, mutta sellaista sattuu.
        Mutta muistakaa kuitenkin aina että ÄLKÄÄ LUOVUTTAKO HELPOLLA! Juntturoikaa vastaan oikein kunnolla, tingatkaa ja syyllistäkää. Ihan vaikka protestiksi. Vaatikaa edes hinnan alennusta jos koko laskua ette saa mitätöidyksi. Usein he suostuvat vähän alentamaan.
        Älkää ainakaan missään nimessä kiltisti maksako tällasia harhauksia.
        Ja muistakaa AINA laittaa heille kirjallisesti että haluatte sopimuksen päättyvän heti laskutuskauden loppuun, ja että kyseinen summa on ainoa jonka suostutte maksamaan.


    • paskan kans tekemisis

      Mikäli joku joutuu oikeuteen tämän puljun kanssa olen valmis tulemaan todistamaan näitä roistoja vastaan.

      • asdsdf

        Onneksi satuin sillon toukokuun alussa melkein astumaan 16100:n järkkäämään ansaan, muutama viikko ennen ku tämä yritys siirtyi minulle.
        Silloin alkoivat täsmäpainostuksella kauppailla kaikenlaisia hakupalveluita. Luulin minäkin että ne kaikki on joitain törkeen tärkeitä olemassa ja että laki vaatii semmosia.
        Mutta onneksi tuli siis esivaroituksena tämä 16100-ämmä joka läyhäsi ilo perseessä 6 minsaa heiän tutustumispakettinsa mahtavuudesta. No, menin puhelun jälkeen nettiinja kauhistuin sen verran että sanoin sopimuksen irti seuraavana aamuna. Ilnan 16100-soittoa en ehkä ois tienny varoa kaikkia näitä 118:aa, telehakua ja muita sellaisia.
        Sitten elokuun lopulla tuli puhelu Oulunpuhelinluettelosta (numerotele). Siellä oli vanhempi nainen, ja lulin että se puhui paperisesta versiosta että saako sinne tehä mn nimen kohalle jotain muutoksia. No, lupasin.
        Puhelun jälkeen kuitenki jäi vaivaamaan että miksi se kiitti mua ja mikä oli se hinta jonka se mainitti puhelun aikana ja mistä palvelusta kiitollisena minun tulisi se ilomielin pulittaa. Aattelin että perskula, taas menin johonkin ansaan. Puolitoista viikkoa myöh. tulikin sitten Numerokesksken kirje ja ilmotus sielä että teiän yrityksen tievot ny näkkyy oikein ekstramahtavasti jossain paavalin hikisessä nettiluettelossa. Myyntiphel on nauhalla, lällälläää.
        No soitimme asiakaspalveluun aj vaadimme peruuttamaan sopimuksen koska en iahn käsittäny mistä on kyse, ku piti samaan aikaan ajaa paskakuormaa ja raktori pauhasii kuin suolahapposaaviin puonnu kissa.
        no ne susotuivat poistamaan lisänäkyvyyteni sieltä nettiluettelosta. Vieläki sielä mun nimi ja osote näkyy muttei onneksi tarkempia tietoja, eikä oo kyllä laksuuakaan tullut.


    • MJB

      rakennusalannumeropalvelu.com / MIKA AHTINEN
      kuuluu myös näihin mainospalvelun toimittajiin jotka koittavat laskuttaa ylimääräisiä mainoskausia Tarkistin että hänelle ei ole maksettu koskaan mitään, ja silti koittaa periä reilun parinsadan määrää, jonka jälkeen voisi muka irtisanoa palvelun.
      ON TODELLA EPÄREHELLINEN TYYPPI. Suosittelen

      • vittuuntunut78

        tässä juuri käyn kirjeenvaihtoa kyseisen pellen kanssa todella viihdyttäviä viestejä laittelee.irtisanomisesta yrittää laskuttaa 357e ilman minkään valtakunnan sopimusta.


      • Yrittäjän_eukko

        Me teimme rikosilmoituksen kyseisestä tyypistä :) Yritti uhkailla herra ties vaikka millä, mutta ei tehonnut emme maksaneet tyypille senttiäkään! Rikostutkinta on vielä kesken, rauhaan tuo ukko on meidät ainakin jo jättänyt.


    • tarttistehdäjotain

      Sain samaiselta henkilöltä laskun irtisanomisesta Rakennus numerointi palvelusta ,en ollut ikinä aiemmin kuullut mistään tuommoisesta palvelusta .
      vein asian Poliisille,heille kaveri olikin jo tuttu tämmöisistä hommista.
      Ottakaa heti poliisiin yhteyttä jos tulee asiaton lasku.
      Ei saa maksaa !!!!

      • Yrittäjä3

        Minua riivaa kyseinen Ahtinen. Perintään hänellä on oikein 200€ lisähinta. Alkuperäisen laskun lisäksi. Rikosilmoituksen tein heti, reklamoin heti. Odotan perintätoimiston laskua, josta reklamoin. Todella henkilökohtaista uhkailua, aiheettomasta laskusta. En maksa.


    • RaksaRaksa

      Rikosilmoitus tehty ko. tyypistä (Mika Ahtinen). Todella röyhkeä takiainen. Reklamoi heti ja poliisille sen jälkeen.Toivottavasti tuo kiusankappale jää kiinni pian!!

      • Yrittäjän_eukko

        Rikosilmoituksia ko. tyypistä on tehty ympäri Suomea, eiköhän hänen harjoittama kusetus ja kiristys tule nyt loppumaan. Eihän tuo ainoa nettihakemistohuijari ole, mutta paljon sinnikkäämpi kuin muut. Mikähän lie on tarina sen Suomen yrityskeskuksen (tai joku sellainen) kohdalla? Tarjoaa maksullista sopimusta siihen, että nettihakemisto ym. kauppiaat jättäisi rauhaan. Ostimme heiltä yhden jakson (puoli vuotta) tätä ns. suojelua ja heti kun sopimus loppui, alkoi huijarit ottamaan yhteyttä. Eli he ilmeisesti toimivat yhteistyössä huijarikauppiaiden kanssa?! Mahtaakohan olla samoja henkilöitä omistamassa sekä "suojelufirmaa" että huijarihakemistofirmoja?


    • slfhgpah

      Ahtinen tuttu täälläkin.
      Jumaliste mikä tyyppi.
      Ilmaisin hänelle epäilyni huijauksesta ja hämärästä laskusta.
      Antoi päivämääriä milloin sopimus syntynyt ja muka lähettäneet postitse sopimusehdot.
      Irtisanominen meni tuon eroon nettihakemistoista mikä lie kautta sille, vaikka siis ikään ei oo hänen kanssa sopparia tehty.
      Tuohon lähdettiin mukaan, että pääsisi eroon.
      Se viesti kuulema oli riittävä todiste, että olemme sopparin tehneet.
      Joopa, mutta hänellä.
      Asia on meidänkin osalta nyt poliisilla.
      Satoja tämä henkilö kuulema kusettanut ja koittanut kusettaa.

    • yritysrekisterihuijaa

      Täälläkin nyt Suomen yritysrekisterin kanssa ollaan ihmeissään. Että joku voikin olla noin röyhkeä huijari. Viikko sitte soitti myyntimies joka yrityksen tietoja kyseli, enkä yhtään ymmärtänyt että se on jotakin myymässä. Puhelun loppupuolella sitten pikaisesti jotakin puhui laskusta ja lopetti puhelun. Vähän jäi epäselväkis että mikähän lasku sieltä tulee, mutta ajattelin että kai se kuuluu yrityksen perustamiseen.

      Nyt sitten tuli 120€ lasku ja heti tajusin että nyt ei kyllä ole kaikki oikein, en minä ole tämmöistä tyhjänpäiväistä palvelua tilannut. Asiakaspalveluun soitin, muija siellä sano että ei voi peruuttaa, joten vastentahtoisesti sitten suostuttiin hinnanalennukseen, kun sitä ehdotti.

      Se taisi olla kyllä virhe. Sen jälkeen ko. firmaa googletin ja niimpä näkkyy että on moni joutunut huijauksen kohteeksi. Nyt vielä perään laitettiin sähköpostia, että mitään ei ole tilattu ja yrityksemme haluamme heti pois heidän rekisteristä. Saa nähdä mitä tulee seuraavaksi. Eikö kukaan saa kuriin tämmöisiä huijareita!!!

    • peloteltu

      Kova on tuo kaveri uhkailemaan mutta laki se luetaan vielä hänellekin

    • Huijaavat

      Itse lankesin kanssa ansaan kun luulin myyjää PRH edustajaksi. Myyjä soitti preped liitymästä ja puhui todella rikkinäiseen mikkiin. Latelin useita sähköposteja mutta mitään ei kuulunut joten erehdyin soittamaan asiakaspalveluu. tuli varmaan kalliiksi. poliisi meinasi jos sanoin kerrankin joo puhelun loppupuolella peli on pelattu. Petri Siltakoski on puljun omistaja laitakaa sähköpostia suoraa hänelle, ja olkaa mahdollisimman hankalia. Tehkää jokaisesta laskusta heille kalliimpia!

    • a-PReiviikki

      Tämä Petri Siltakoski huijaa myös yrityksiä tämän Kuopion golfkeskuksen ja pelihallin kanssa. Kannattaa välttää käyntiä, koska tämä valelaskuttaja on HUIJARI isolla HOOLLA.

    • jösseskin

      soittelu jatkuu niin kauan kun olet yrittäjä, kaikenmaailman hyväntekeväisyyskeräyksistä lähtien. kuka sen on keksinyt, että yrittäjällä olis heti automaattiseti enemmän rahaa kuin duunarilla??

    • Federik

      Nonii nyt tarvitsisin jelppiä! Mitä mun pitääs tehdä ku viimmesyksynä laitoin firman pystyyn ja tuolta yritysrekistetistä soitettiin ja kaupattiin tätä tätä kyseistä paskaa. Noh siinä huonossapaikassa ollessani sanoin vaan et joojoo ja sit tuli joku n. 60e lasku. Maksoin sen ja nyt kaveri alkas sanoon et se on joku huijaus ja rupesin googlailemaan ja nyt selviski meikälääselle et mikä hommannimi... Elikkä mitä mun pitääs tehdä et pääsisin eroon siitä? Vituttaa aivan p#€&eleesti ku en tullu heti kattoneeksi tätä hommaa.

      • tässäoivaneuvo

        Irtisanot huijauspalvelun päättymään maksetun kauden loppuun. Ei siinä sen kummempaa.


    • Uusiyrittäjä

      Itsekin menin samaan lankaan vasta perustetun toiminimeni kanssa. Onneksi löysin tämän palstan ennen kuin maksuja aloin makselemaan. Lähetin heille viestin mitä ylempänä neuvottiin.

      "Hei, Olette myyneet minulle suomenyritysrekisteri.fi -palvelun, jonka puhelimessa annoitte ymmärtää pakolliseksi. Minulla ei uutena yrittäjänä ollut tietoa tästä, ja kuvittelin sen olevan pakollinen, kuten annoitte ymmrätää. Pyydän poistamaan KAIKKI tietoni palvelustanne. En ole sopimussuhteessa kanssanne. Voitte siirtää asian perintään, mutta tulen kiistämään tilauksen kaikille tahoille. Olette epärehellisesti saaneet minut koukutettua."

      Katsotaan miten käy. Kiitokset kaikille kokemuksiensa jakaneille!

    • oivoivoivoi

      Tuli taas naurettua oikein kunnolla, kun luin tätä ketjua. Vain suomalainen voi olla noin hölmö ja hyväuskoinen, orjan luonteella varustettu ja sitten vielä yritystä perustamaan :D

      Parasta huvia on vittuilla puhelinmyyjille perusteellisesti ja lyödä luuri korvaan, jos kaikilla olisi vastaava reipas asenne, ei tuollaisia huijareita olisi ollenkaan, mutta kun te onnettomat alatte kivoja juttelemaan ja sitten teitä luonnollisesti kusetetaan.

    • Jotainjärkeä

      Päivitystä vuodelta 2018. Olin eilen puhelimessa myötämielinen ja kuulosti hyvältä hommalta. Noh puhelun jälkeen sitten huomasin, että ei olekaan niin hyvä juttu. Laitoin samantien sähköpostia ja edellä mainitun viestin ja tänään tuli sitten että tilaus on irtisanottu ja laskut mitätöity.

    • Sirusus

      Hei,
      Itselleni käynyt hiljattain sama homma suomenyrityrekisteri.fi kanssa. Nostin haloon mutta lopulta suostuin hinnanalennukseen, koska pelotti. En ole vielä maksanut laskua. Mitä voin tehdä tässä vaiheessa, kun olen suostunut hinnanalennukseen, vaikka muuten kokoajan kiistin suostuneeni kauppaan. Saivat kuitenkin peloteltua. Onko nyt liian myöhäistä perääntyä?

      • maksapois

        itse maksoin vastaavassa tilanteessa alennetun hinnan ja pidin huolen, että jäsennyys ei jatkunut seuraavana vuonna.


    • RMER

      Vastaavat kokemukset löytyy täältäkin. Onnistuivat myymään vaikka puhelimessa sanoin etten hoida tällaisia asioita. Y-tunnus itseltäni löytyy, yritystä ei, puolisolla on yritys jossa oon hommissa. Myyntiä yrityshaku.fi -nimellä. Laitoin nyt vielä ylläolevan viestin sähköpostina, olen tähän saakka kiistänyt sopimuksen harhaanjohtavan myyntipuheen verukkeella.

      • RMER

        Eikä kyllä veruke ollut, niin hyvin psyykaten puhuvat. 😟


    • SYRkusetus

      Älkää vaan missään nimessä maksako senttiäkään näille huijareille! Aivan sama vaikka mitä laskuja tai perintäkirjeitä tulee näiltä huijareilta niin ÄLKÄÄ maksako mitään!
      Koko touhu perustuu siihen että saavat huijattua rahaa. Ja Älkää soittako sinne vaan sähköpostilla yhteydenpito. Puhelut maksavat MALTAITA!
      Poliisille rikosilmoitusta vaan heti!

      • Anonyymi

        Joo, noista niiden uhkauskirjeistä näkee ettei ole mitään näyttöä oikeudessa. Mukamas joku nauha josta selviää että olen tilannut tuotteen kun nimenomaan en tilannut sitä. Mutta vittu kun uhkailevat sen lisäksi että ovat yrittäneet huijata, kyllä tuosta pitäisi vanhanaikainen kunnon turpasauna tarjota.


    • Näin

      Toimi siis näin! Kertauksena!

      1. Älä missään nimessä maksaa laskua!!!
      2. Tee reklamaatio sähköpostin kautta heti kun saat laskun, alä soita numeroon mikä on laskussa, hinta voi olla 25 euroa/min.
      3. Lähetä heille sähköpostia (ja pidä se itselläsi tallessa) jossa kirjoitat näin: "Olette myyneet minulle Suomen Yritysrekisteri.com -palvelun, jonka puhelimessa annoitte ymmärtää pakolliseksi. Minulla ei uutena yrittäjänä ollut tietoa tästä, ja kuvittelin sen olevan pakollinen, kuten annoitte ymmärtää. Pyydän poistamaan KAIKKI tietoni palvelustanne. En ole sopimussuhteessa kanssanne. Voitte siirtää asian perintään, mutta tulen kiistämään tilauksen kaikille tahoille. Olette epärehellisesti saaneet minut koukutettua."
      4. Tämän jälkeen he varmaan uhittelevat sun muuta mailitse mutta niihin ei tarvitse vastata. Voivat myös soitella, mutta sinun tulee sanoa samat asiat kuin kohdassa 3. vaikka kuinka uhkaavat, hokevat, väittävät jne.
      5. Tee rikosilmoitus, Suomen Yritysrekisteri on jo tuttu yritys poliisille=)
      6.Kun aikanaan perintätoimistosta tulee perintäkirje, soita / mailaa toimistoon että heidän perimänsä velka on aiheeton. Pyydä heitä vahvistamaan sähköpotilla että perintä on päättynyt. Kun kiistät laskun, perintätoimisto ei voi jatkaa perintää.
      7.Tämän jälkeen sinulle tulee soitto että joku firma voi hoitaa asian että perintä loppuu jne. Tämä on tietenkin maksullinen palvelu, ÄLÄ LÄHDE SIIHEN. Edellä kirjoittamani toimenpiteet riittävät.

      Jos olet maksanut jo laskun, rahoja et helposti saa takaisin. He myös yrittävät vedota siihen, että olet jo maksanut laskun ja sillä hyväksynyt kaupan. Älä pelästy, vaan pysy tässä mitä olen kirjoittanut. Muutoin laskua tulee vielä lisää jne.

      • Anonyymi

        Sama juttu just tapahtui minulle. Ja seuran nytten tämä listan mukainen asioita . Kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu just tapahtui minulle. Ja seuran nytten tämä listan mukainen asioita . Kiitos

        Voisitko kertoa mitä tapahtui sen jälkeen? Minulla kävi eilen sama juttu


    • RMER

      No niin, näyttäisi menneen putkeen kun toimin kuten yllä neuvottiin.
      Perintätoimistolle selvitin, etten voi työntekijänä yrittäjän puolesta tämmöistä sopimusta tehdä ja kyseinen firma ei ala perumaan laskuaan reklamaatiosta huolimatta.
      Intrum kiitti selvennyksestä, vahvisti perimisen lopetetun ja toivotti hyvät kesän jatkot.

    • fsadf
    • Anonyymi

      Onkohan tää sama Ahtinen joka on nyt hommissa Qlik ...Hyvässä seurassa erään reittä pitkin ylenneen sales directorin kanssa joka on nuoleskellut ja imuttanut pamppuja urakalla

    • Anonyymi

      Täällä yksi heidän miinaansa mennyt. Kenelläkään kokemusta mikähän olisi varmin tapa päästä heistä eroon lopullisesti nykyisen sopimuksen päättyessä? Ns. sopimuksessani mainittu "Sopimus on voimassa 12 kuukautta ja päättyy tämän jälkeen automaattisesti", mutta ei vaan pysty luottamaan etteikö tuohonkin ole jotain koiraa haudattuna että sopimus kas kummaa jatkuukin vaan.

      • Anonyymi

        Noi päättyy automaattisesti kyllä. Ens vuonna kun soittaavat niin älä suostu jatkaan vaikka kehusivat kuinka et "sun yrityksen tietoja on katottu täältä tän ja tän verran". Ei meinaan piä ne katselumäärät paikkaansa.. Olin viikon verran töissä firmassa mikä tota sontaa myy, ja sen jälkeen riitti kun tajusin viimein et mistä on kyse. On muutes saman firman aputoiminimii kaikki noi SYR, suomen118, turisti-info, netinfo jne, vaikka käytännössä samoista huijaus hakemistoista kyse. Löytyypi ihan googlettamalla tämän huuhaa-firman tiedot kuka tätä hakemisto-rulettia pyrörittää.


    • Anonyymi

      Suomen yritysrekisterin toiminta on selvästi rikollista. Iso osa laskuista lähetetään ilman, että on edes suostunut mihinkään puhelinmyyjän kanssa. Tai edes puhunut puhelinmyyjän kanssa. Siihen on vaikea puuttua, mutta helpointa olisi jos pankit eivät toimisi heidän kanssaan. Jos Säästöpankki saisi riittävästi viestejä ettei suomalaisten yrittäjiä huijaavien tahojen kanssa tule tehdä yhtesistyötä, niin ehkä he lopettavat tilit ja se voi ratketa sillä. Uuden pankkitilin saaminen Suomesta ei enää ole helppoa, joten jospa saisi pankit yrittäjien puoelle. Lähettäkää viestejä! Suomen yritysrekisterin pankkitili on Säästöpankissa. Ilman pankkitiliä he eivät voi toimia. [email protected]

      • Anonyymi

        En usko että pankki ottaa tähän kantaa, ainakaan yksityishenkilöiden lähettämien viestien perusteella. Tilin jäädyttäminen vaatii kuitenkin jonkun todella suuren perusteen, enkä usko että tämä riittää.
        Parempi keino näiden huijareiden nitistämiseksi on se, että KAIKKI jotka kokevat että heidät on kusetettu näihin hakemistoihin mukaan ottavat yhteyttä poliisiin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tämä yllä oleva ohjeistus edelleen toimiva ja paikkaansapitävä. Kusipäät koittivat minultaki periä maksuja ja tuli oikein "perintäkirje" heidän omalta kirjanpidolta. Homma on niin harmaalla alueella, että morjens. Kun pidättäytyy maksamasta ja perustelee asian niin jättävät rauhaan..

    • Anonyymi

      Tämä Suomen Avainsanat Oy ja sen apunimillä toimivat yritykset ovat suuri kusetuskonserni.

      Aloittelevia yrittäjiiä kusetetaan minkä ehtivät. Laskuja lähettävät ja sama tarina kaikissa sen yrityksissä.

      Älkää hyvät yrittäjät sotkeutuko tähän puljuun .
      Onneksi 1.1.2023 homma vaikeutuu uuden lain mukaan. Ei enää riitä puhelimessa tehty sopimus vaan pitää lähettää sopimusluonnos asiakkaalle joka sen hyväksyy tai hylkää.

      Asiakaspalvelu ei vastaa ei missään näissä puljuissa. pyytävät lähettämään viesti,n. no eipä paljon ole osoitteitakaan.

      Esim. Suomen 118 ja Suomen Yritysrekisteri on samassa PL osoitteessa ei löydy mistään käyntiosoitetta. EIVÄT HALUA KENENKÄÄN TULLA KUUNTELEMAAN " NAUHOITETTA"
      Lähettävät sähköpostissa mukamas pätkiä nauhoitteesta.

      Laki antaa asiakkaalle oikeuden kuunnella vauhoitteen. PYYTÄKÄÄ SE.


      Vaikka yritykset alkavat uhailla perinnällä, lähettäkää sähköpostilla ilmoitus ko. yritykselle ettette ole missään tilanteessa tilanneet mitään.

      Sitten kun tulee perintäfirmasta yhteydenotto , lähettäkää kirjallinen ilmoitus perintäfirmalle että lasku aiheeton ja perinta keskeytyy. Nämä kusetusfirmat ei vie asiaa käräjäoikeuteen.

      Varokaa sen jälkeen yritystä, joka sanoo hoitavansa perinnän lopettamisen. Firma liittyy samaiseen kusetuskokonaisuuteen. Lyökää luuri korvaan.

      Jos olette maksaneet laskun joka mielestänne aiheeton, Vaatikaa laskun hyvittämistä ja laittakaa oma lasku menemään ja tarvittaessa tratta ja haasete käräjäoikeuteen.

      Saa kusettajat maistaa omaa lääkettä.

      • Anonyymi

        Hei, kiitos paljon tästä lakimuutosvinkista! Tutkin lakipykäläitä ja tässä sitten osa tästä uudesta 1.1.2023 voimaan tulevasta laista, joka koske juuri yrittäjiä:

        Kuluttajasuojalaki
        Luku 6
        12 a §
        Sopimuksen tekeminen puhelinmyynnissä
        Jos elinkeinonharjoittaja tarjoaa kuluttajalle puhelimessa kulutushyödykettä ja kuluttaja tällöin ilmoittaa halustaan tehdä sopimus elinkeinonharjoittajan kanssa, elinkeinonharjoittajan on puhelinkeskustelun jälkeen toimitettava tekemänsä tarjous kirjallisesti tai muulla pysyvällä tavalla kuluttajalle. Jos kuluttaja ei ole pysyvällä tavalla puhelinkeskustelun jälkeen hyväksynyt elinkeinonharjoittajan pysyvällä tavalla toimittamaa tarjousta, kuluttaja ei tule sidotuksi sopimukseen eikä häneltä tällöin saa vaatia maksua, hyödykkeen palauttamista tai säilyttämistä taikka muuta toimenpidettä.
        Kuluttajalle on 1 momentin mukaisen tarjouksen toimittamisen yhteydessä ilmoitettava siitä, että jos hän ei hyväksy kyseistä tarjousta pysyvällä tavalla, kuluttaja ei tule sidotuksi sopimukseen eikä hänellä ole velvollisuutta maksaa hyödykettä eikä palauttaa tai säilyttää sitä. Elinkeinonharjoittajalla on todistustaakka siitä, että tarjous on toimitettu kuluttajalle 1 momentissa edellytetyllä tavalla ja että kuluttaja on saanut tässä momentissa tarkoitetun ilmoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, kiitos paljon tästä lakimuutosvinkista! Tutkin lakipykäläitä ja tässä sitten osa tästä uudesta 1.1.2023 voimaan tulevasta laista, joka koske juuri yrittäjiä:

        Kuluttajasuojalaki
        Luku 6
        12 a §
        Sopimuksen tekeminen puhelinmyynnissä
        Jos elinkeinonharjoittaja tarjoaa kuluttajalle puhelimessa kulutushyödykettä ja kuluttaja tällöin ilmoittaa halustaan tehdä sopimus elinkeinonharjoittajan kanssa, elinkeinonharjoittajan on puhelinkeskustelun jälkeen toimitettava tekemänsä tarjous kirjallisesti tai muulla pysyvällä tavalla kuluttajalle. Jos kuluttaja ei ole pysyvällä tavalla puhelinkeskustelun jälkeen hyväksynyt elinkeinonharjoittajan pysyvällä tavalla toimittamaa tarjousta, kuluttaja ei tule sidotuksi sopimukseen eikä häneltä tällöin saa vaatia maksua, hyödykkeen palauttamista tai säilyttämistä taikka muuta toimenpidettä.
        Kuluttajalle on 1 momentin mukaisen tarjouksen toimittamisen yhteydessä ilmoitettava siitä, että jos hän ei hyväksy kyseistä tarjousta pysyvällä tavalla, kuluttaja ei tule sidotuksi sopimukseen eikä hänellä ole velvollisuutta maksaa hyödykettä eikä palauttaa tai säilyttää sitä. Elinkeinonharjoittajalla on todistustaakka siitä, että tarjous on toimitettu kuluttajalle 1 momentissa edellytetyllä tavalla ja että kuluttaja on saanut tässä momentissa tarkoitetun ilmoituksen.

        Laki vaikuttaa yrityksiin jotka tekevät puhelinmyyntiä yksityisille kansalaisille ja mummot ja vaarit ovat paremmin turvassa lehtitilausansoilta yms. Kun yrittäjänä vastaan puheluun missä yritykselleni myydään jotain, pieni toiminimeni on yhtä turvaton kuin aiemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, kiitos paljon tästä lakimuutosvinkista! Tutkin lakipykäläitä ja tässä sitten osa tästä uudesta 1.1.2023 voimaan tulevasta laista, joka koske juuri yrittäjiä:

        Kuluttajasuojalaki
        Luku 6
        12 a §
        Sopimuksen tekeminen puhelinmyynnissä
        Jos elinkeinonharjoittaja tarjoaa kuluttajalle puhelimessa kulutushyödykettä ja kuluttaja tällöin ilmoittaa halustaan tehdä sopimus elinkeinonharjoittajan kanssa, elinkeinonharjoittajan on puhelinkeskustelun jälkeen toimitettava tekemänsä tarjous kirjallisesti tai muulla pysyvällä tavalla kuluttajalle. Jos kuluttaja ei ole pysyvällä tavalla puhelinkeskustelun jälkeen hyväksynyt elinkeinonharjoittajan pysyvällä tavalla toimittamaa tarjousta, kuluttaja ei tule sidotuksi sopimukseen eikä häneltä tällöin saa vaatia maksua, hyödykkeen palauttamista tai säilyttämistä taikka muuta toimenpidettä.
        Kuluttajalle on 1 momentin mukaisen tarjouksen toimittamisen yhteydessä ilmoitettava siitä, että jos hän ei hyväksy kyseistä tarjousta pysyvällä tavalla, kuluttaja ei tule sidotuksi sopimukseen eikä hänellä ole velvollisuutta maksaa hyödykettä eikä palauttaa tai säilyttää sitä. Elinkeinonharjoittajalla on todistustaakka siitä, että tarjous on toimitettu kuluttajalle 1 momentissa edellytetyllä tavalla ja että kuluttaja on saanut tässä momentissa tarkoitetun ilmoituksen.

        Näinpä, mutta pykälä koskee vain kuluttajakauppaa, ei kahden yrityksen välistä sopimusta... Tähänhän koko kusetus perustuu, eli kohteena olevat toiminimet, ay:t ja ky:t vastaavat sopimuksistaan yrittäjien osalta henkilökohtaisesti, vaarana omien luottotietojen menetys, mikä saa monet maksamaan ja nielemään kiukkunsa... Yksikään tunnettu perintäyritys ei vaan ole ottanut jostain kumman syystä... Yritysrekisterin laskuja asianmukaisesti perittäväksi - jolloin joutuvat tyytymään "Laillisella perinnällä" uhkailuun...


    • Anonyymi

      Itse menin tuohon rekisterikeskusen kusetukseen. Lasku tuli, mutta reklamoin laskusta samana päivänä samoilla ohjeilla miten oli tuolla ylempänä neuvottu. Tulis vastaus pari tuntia sen jälkeen kirjallisena missä tilaus oli peruttu ja laskut mitätöity. Viestissä oli päivämäärät ja tilausnumero.

    • Anonyymi

      Varokaa.
      Hans Fredrik Wittunen on perehtynyt Suomaisten liikemiesten ja poliitikkojen tyhmyyteen koska sake Mannit ovat kusettaneet heiltä miljardi tolkulla rahaa.
      Lisäksi EU rahat houkuttavat roistoja osingoille.
      Nyt wittusen vuoro rahastaa tyhmiä.
      Wittsella omaa rahaa 430 tuhatta eli hyttysen paska koko budjetista myös sitoutuminen yritykseen on hataralla pohjahalla.
      Ettei taas Wittunen saatuaan miljardit pakka ne laukkuihinsa häivy paremmille maisemille.
      Outoa ettei norjaan, no kun norjassa ei asu tolloja eikä EU rahaa.
      Miksi Inkooseen eihän siellä ole rautamalmia, suuret turha kuljetuskustannukset.
      Ei mitään käsitystä vedyn valmistamisesta edullisesti, täytyisihän yrityksellä olla jokin toiminta idea.
      Vaikuttaa vahvasti kusetukselta, tämmöisen pitkäaikaisen menestyneen yritysjohtajan silmissä.
      Toivottavasti olen väärässä, ideahan on todella hyvä, varastetaan se.

    • Anonyymi

      Nämä huijarit jatkavat samaa vieläkin. Sanovat jotain epämääräistä ja sitten olet mukamas tilannut tuotteen. Huijareita ne ovat. Pitäisi vissiin mennä käymään siellä. Saattaa meinaan huijarin lätty lätistä.

    • no ei ole. Toi on klassikkofirma, mutta tosiaan kannattaa aika puhelun alussa sanoa ei kiitos.

    • Anonyymi

      Sama toiminta jatkuu 2023. Jouduin itse uutena yrittäjänä syrin koukkuun ja sähköpostiin kilahti "myyntipuhelun" jälkeen liki 400€ lasku. Olen heille kerran soittanut ja sain kuunnella puhelusta nauhoitteen. Puhelinsoittoa en suosittele kalliin hinnan takia, ja silläkin syr lypsää rahaa, että vihaiset "asiakkaat" soittelevat ja yrittävät pitkittää puheluja. Lisäksi olen tehnyt jo 2 reklamaatiota heidän sähköpostiinsa kirjallisena ja heti tilanteen tajuttuani tein myös netissä rikosilmoituksen, jota tutkitaan nyt lievänä petoksena. Kaikki tämä tapahtunut viikon sisällä yritykseni perustamisesta ja kohtalokkaasta puhelinsoitosta. Kuten muutkin kusetetut, luulin puhelua viranomaistahoksi ja pakolliseksi toiminnaksi uudelle yrittäjälle. Laskua en aio maksaa ja kiistän sopimuksen syntyneen. Mitään ei ole vielä syrin puolesta kuulunut...

      • Anonyymi

        Hei, mä 17 vuotias kokematon jouduin kans uhriksi. Laskuja lähettävät ja en ole maksanut. Reklamointi sähköpostin lähetin heti laskun saatuani. Tänään soittivat ja tarjosivat että maksaisin puolet alkuperäisestä summasta ,eli 60e, mitä mun kannattais tehä? Uhkasivat että vie tän käräjille jos maksua ei suoriteta.


    • Anonyymi

      Suosittelen kävelemään poliisilaitokselle sen laskun kanssa, siellä alkaa olla loppusuora menossa, tilit laitettu kiinni ja uusi avattu ja tekstiviestillä lähetellään laskuja nyt uudella tilinumerolla. Taitaa olla ulosotto pyörimässä.

      • Anonyymi

        No nii. Sinne menee kaks laskua kohta. Ne on vissiin vaihtanut taktiikkaa. Mukamas välittävät töitä yrittäjälle. Odotellaampa onko näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nii. Sinne menee kaks laskua kohta. Ne on vissiin vaihtanut taktiikkaa. Mukamas välittävät töitä yrittäjälle. Odotellaampa onko näin.

        Hei, mä 17 vuotias kokematon jouduin kans uhriksi. Laskuja lähettävät ja en ole maksanut. Reklamointi sähköpostin lähetin heti laskun saatuani. Tänään soittivat ja tarjosivat että maksaisin puolet alkuperäisestä summasta ,eli 60e, mitä mun kannattais tehä? Uhkasivat että vie tän käräjille jos maksua ei suoriteta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mä 17 vuotias kokematon jouduin kans uhriksi. Laskuja lähettävät ja en ole maksanut. Reklamointi sähköpostin lähetin heti laskun saatuani. Tänään soittivat ja tarjosivat että maksaisin puolet alkuperäisestä summasta ,eli 60e, mitä mun kannattais tehä? Uhkasivat että vie tän käräjille jos maksua ei suoriteta

        Älä maksa. Se ”perintä" on myös he itse, reklamoitu laskua ei voi laittaa oikeaan perintään.

        Pyydä nauha ja ilmoita tietosuojavaltuutetun toimistoon.

        Mulle sateli yritysrekisteriltä ja 118:lta laskuja.
        Mailit ja laskut samalla kaavalla.
        Tein ilmoituksen tietosuojavaltuutetulle. Ja tänään sain sieltä mailin ja alla olevan linkin :)

        https://tietosuoja.fi/-/yrityshakemiston-yllapitajalle-seuraamusmaksu-puhelutallenteiden-antamista-koskevista-rikkomuksista


    • Anonyymi

      Kävelet poliisilaitokselle ja pyydät kuunnella nauhan, jos ne siellä valehtelee, että ovat viranomaistaho ja maksu on ns. Pakollinen ja muuta shaissee, niin sehän on pakko perua. Ja kun tuo näkyvyys ei todellakaan tuo kenellekkään yritykselle mitään iloa, käykää itse katsomassa tätä hakemistoa, se on ollut kymmeniä vuosia samanlainen. Jos sinua on johdettu harhaan, niin reklamoi ja pyydä nauha

    • Anonyymi

      Kiitos tiedoista. Onko merkitystä vaikka lähettivät nauhan mulle ja periaatteessa siinä sopimukseen suostun, mutta luulin että se oli pakollinen.

    • Anonyymi

      Hei. Itselle tuli myös puhelu tästä paikasta. Miten pääsit eroon laskusta?

    • Anonyymi

      Noniin täällä taas yksi aloitteleva yrittäjä, joka lankesi tuttuun ansaan... Tein neuvotulla tavalla reklamoinnin samantien ja sain siihen tänään tälläisen vastauksen,
      "Hei,

      olemme käsitelleet reklamointinne ja todenneet sen aiheettomaksi.

      Tallenne todentaa sopimuksen synnyn ja siten laskunne on aiheellinen ja perintaklepoinen. Pitkään maksamattomana oleva lasku voi edetä jopa oikeudelliseen perintään saakka.

      Reklamointinne on aiheeton ja selvitysprosessin jälkeen riidaton. Sitova sopimus on syntynyt.

      Huomautamme, että tallenne sisältää sekä teidän että myyntineuvottelijan henkilötietoja ( ääni, nimi yms) joten sen luovuttaminen on tietosuoja-asetuksen mukaan kiellettyä muille kuin virannomaisille, ilman molempien asianosaisten (myyjä ja te ) lupaa."

      Tallenteella kuittaan "tilauksen" omalla etu -ja sukunimelläni. Kuinka tästä tulisi jatkaa eteenpäin? Uskomatonta, että tällänen yritys saa jatkaa toimintaansa vuosikymmenestä toiseen....

      • Anonyymi

        Sen jälkeen kun olet reklamoinut niin et yksinkertaisesti maksa laskua. Näiden kusettajien liiketoiminta perustuu siihen että aloittelevat yrittäjät menevät paniikissa maksamaan kun mainitaan oikeudellinen perintä, luottotietojen menetys jne.

        Nämä eivät ole ketään vieneet oikeuteen, minultakin yritettiin laskua periä ja sanoin heille että ellei käräjillä kirjettä tule niin ette rahaa saa. Tän jälkeen en enää vastannut näiden puheluihin sun muihin yhteydenottoihin. Nyt on vuosi mennyt eivätkä ole mitään tehneet ja yhteydenototkin loppuivat :D

        Lisäksi tällä firmalla on yli 10 000 euros verovelkaa ja kauppalehti näytti mukavan 15 kpl maksuhäiriömerkintöjä kun aikoinaan tiedot katsoin muutamalla eurolla kauppalahdestä, toivottavasti pulju menee konkurssiin pian.


    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut perinnästä laskua yritysrekisterin toimesta?
      Vaikka olisi kiistänyt laskun

      • Anonyymi

        Viimeisin Suomen Yritysrekisterin viritys saattaa kymmenkunnan "Oikeudellisella Perinnällä" uhkailun ja nauhoitteen toimittamisen jälkeen olla sinällään näkyvästä numerosta tuleva tiedustelu, onko yritys toiminnassa. Soitettaessa takaisin, numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä... ja Fonecta ei tunne koko numeroa... Hieman savolaisittain murtavasta naisäänestä päätellen kyseessä oli sama Yritysrekisterin myyntineuvottelija / asiakaspalvelija / toimitusjohtaja??, joka alunperinkin huijasi anonyymiä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe