HIIPPALÄPPÄLEIKKAUS TAKANA

suomipihalla

Mun sydämen hiippaläppä korjattiin uudella menetelmällä leikkauksessa kesän jälkeen jossa ei tarvinnut avata rintakehää vaan mentiin sisään oikean puoleisesta rinnasta. Kotiin pääsi jo viikon päästä leikkauksesta ja särkylääkkeitä olen ottanut vain 2-3 tablettia päivässä kotiin päästyäni ja joka päivä tulee lisää voimia. Helpottaa toipumista kun ei koko rintakehää avattu.
Plussana tässä on se että rintaan jää n. 10cm arpi jota ei varmaan kovin helposti huomaakaan. Äärimmäisen hyvää hoitoa sain Meilahden sydänosastolla ja valtava kiitos kuuluu henkilökunnalle, toivon heille voimia ja kärsivällisyyttä jatkossa, sitä he tarvitsevat, onneksi itse en ollut hankala potilas vaan selviydyin hyvin päivän askareista jo kolmantena päivänä leikkauksesta johtuen varmaan myös kun olen alle 50-vuotias. Tsemppiä kaikille jotka ovat menossa läppäleikkaukseen, ei se leikkaus niin paha ole kuin mitä ajattelee ja todella hyvää hoitoa saa sairaalassa. Minulle voi laittaa kyselyjä sähköpostiin jos joku haluaa tietää tarkemmin leikkausvalmisteluista ja leikkauksen jälkeen.

t. j

9

7972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jm

      Hei!
      Pääsitkö tuollaiseen leikkaukseen ihan normaalia tietä vai menitkö yksityispotilaana? Mitkä olivat kriteerit, että sitä ei tehtykään avoleikkauksena? Tiedätkö onko Meilahti ainoa paikka Suomessa, jossa se toteutetaan tällä tavalla.
      Olen kaikesta tiedosta kovasti kiitollinen, sillä vaikuttaa siltä nyt, että joudun uudelleen hiippaläpän korjausleikkaukseen. Edellisestä leikkauksesta ei ole kuin vajaa kolme vuotta ja rintakehän uudelleen avaaminen ei oikein innosta.

      • suomipihalla

        Pääsin tutkimuksin ihan normaalia kautta ja päätyivät tähän mini-invaasioleikkaukseen koska sitä kautta on ilmeisesti ihan hyvä näkyvyys sydämeen ja koska minulla ei ollut ylipainoa. Meilahdessa ovat tätä leikkaustapaa jo käyttäneet vuodesta 2008 ja ilmeisesti ihan hyviä tuloksia on ollut. En tiedä muista sairaaloista miten siellä on tilanne. Mutta kannattaa kysyä tätä vaihtoehtoa.

        Miten sinulla alkoi oireilemaan hiippaläppä että joudut uuteen korjausleikkaukseen tai mahd. tekoläpän vaihtoon?

        Kiinnostaisi kovasti koska itselläni voi olla sama tilanne edessä joskus tulevaisuudessa.

        t. Juhani

        [email protected]


      • jm
        suomipihalla kirjoitti:

        Pääsin tutkimuksin ihan normaalia kautta ja päätyivät tähän mini-invaasioleikkaukseen koska sitä kautta on ilmeisesti ihan hyvä näkyvyys sydämeen ja koska minulla ei ollut ylipainoa. Meilahdessa ovat tätä leikkaustapaa jo käyttäneet vuodesta 2008 ja ilmeisesti ihan hyviä tuloksia on ollut. En tiedä muista sairaaloista miten siellä on tilanne. Mutta kannattaa kysyä tätä vaihtoehtoa.

        Miten sinulla alkoi oireilemaan hiippaläppä että joudut uuteen korjausleikkaukseen tai mahd. tekoläpän vaihtoon?

        Kiinnostaisi kovasti koska itselläni voi olla sama tilanne edessä joskus tulevaisuudessa.

        t. Juhani

        [email protected]

        Terve!

        Sain tänään tiedon, että Tampereella Taysissa tehdään myös kyseisellä tavalla läpän korjausleikkauksia.
        Mulla yksinkertaisesti rupesi ahdistamaan jo pienessäkin rasituksessa. Oireet rupesivat olemaan samanlaisia, ei tosin yhtä voimakkaita kuin ennen edellistä leikkausta. Tänään olin pyöräergometrissa ja onneksi sepelvaltimoissa ei nyt näytä olevan mitään hämminkiä. Viimeksi tehtiin sekä läpän korjaus että kolmen suonen ohitus, nyt taidan päästä pelkällä läpän korjauksella tai läpän vaihdolla, mikä on todennäköisempi. Tällä hetkellä on seuranta päällä, seuraava ultra on 3 kk kuluttua.


    • Mikko Mallikas

      Nyt on läppä leikattu mini-invaasiolla eli rintalastaa ei avattu joulukuun alussa! Tehtiin korjausleikkaus eli utuaa läppää ei laitettu. Alkuun meni erinomaisesti, jopa niin hyvin, että aloitin kevyen treenamisen kuntopyörällä ja kevyillä punteilla päivittäisten kävelyretkien lisäksi pari viikkoa sitten. Nyt on alkanut taas tuntua rinnan vasemmalla puolella epämääräisiä oireita, jotka eivät ole peräisin leikkaushaavoista (oikealla puolella) Ovatko nämä oireet leikkauksen jälkeen tavallisia?

      • ile hki

        Laita viestiä mulle [email protected]. Multa on kans leikattu toi hiippaläppä viime vuonna samalla tavalla ja ois mukava tietää miten sulla on mennyt toi toipuminen ym.

        t. ile


      • Korjattu on
        ile hki kirjoitti:

        Laita viestiä mulle [email protected]. Multa on kans leikattu toi hiippaläppä viime vuonna samalla tavalla ja ois mukava tietää miten sulla on mennyt toi toipuminen ym.

        t. ile

        Yep.. Mulla korjattiin aortta läppä helmkuun alussa ja ei tarvitse syödä marevania kuin 3kk:tta kun ei ole tekoläppää asennettu. Kipuja ei ole leikkauksen jälkeen ollut enkä ole tarvinnut kipulääkeitä syödä. viikon olin sairaalassa ja heti kotiin päästyä tein pikkulenkin 300 metriä hiljalleen kävellen. Päivittäin olen liikunta annosta lisännyt ja parin vkn kuluttua leikkauksesta tunnin lenkki sujui vaivatta. Nyt olen jo varovaisesti hiihdellyt järven jäällä.Kuntopyörällä on hyvä polkea jos sää on sateinen tai liukas. Maltti on valttia eli vauhtia vähemmän, mutta matkaa enemmän.Kohta pitäs kokeilla ensimmäisiä juoksuaskeleita että miltä se tuntuu.


      • jotkut saa....

        Onko se tämä " MitraClip Mitral Valve Repair System", jossa käytetään vaijeria ja viedään klpsi sitä kautta korjattavaan kohtaan? Hyvät videokuvat löytyvät lainausmerkkien Google-haulla. Vai onko tämä mini-invaasio vielä kolmas tapa?

        Minä olin saamaisillani tämän ensinmainitun, mutta viimeisessä tähystystutkimuksessa se ei sopinutkaan tapaukseeni, hiippaläpän vuotoon. Joten avoleikkaus odottaa. Kiinnosti tietysti kovasti.


    • Jussi oulu

      Minulle tehtiin Hiippaläpänkorjaus leikkaus , perinteisellä avosydänkirunkialla,
      n.2 vuotta ja 6 kuukautta sitten OYS:ssa jatko ajalla on oltu jo noin kauan ja toipuminen ja kuntoutuminen on sujunut kaikin puolin hyvn, Humppaaminen jatkuu
      kuten ennen terveenä. Sydämmen hiippaläpän korjaukseen varaosia löytyy minulle
      laitettiin Plastia rengas ja läppämateriaalina on 3 paria koreteksia, hyvää materiaalia toimii.Tuloksena tiivisläppä, todettu tutkimuksissa ja kontrollissa kontrolli on seuraava 2 vuoden kuluttua . KIITOKSET OYS:IN. KARTIOLOGEILLE JA KIRUNGEILLE JA SISÄTAUTIEN OSASTON HENKILÖKUNNALLE TEKEVÄT ARVOKASTA JA HYVÄÄ TYÖTÄ ELÄMÄN ETEEN JA KOKO SUOMELLE JOTKA TEKEE YHTÄ TÄRKEÄTÄ TYÖTÄ MEINÄN HYVÄKSI KIITOS KIITOS.KIITOS....
      TV. Jussi

    • Anonyymi

      Hei

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe