Päivämies on ihan turha lehti

metaskeema

Minulle ei ole tullut Päivämies kahteen vuoteen eikä ole ollut yhtään ikävä. Silloin kun se vielä tuli, niin joka viikko meni hermot sitä lukiessa. Niin surkeaa tekstiä siinä oli. Lopettakaa ihmeessä kaikki Päivämiehen tilaus. Linkatkaa vain tilausten hallintaa ja peruuttakaa sitten tilaus.

http://www.srk.fi/index.php?p=lehtitilaukset

132

8020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ravitsevat itseään hengellisesti Päivämiehen valheilla ja vääristelyillä (mm. arkkipiispan moitteet raksittiin pois).

      Päivämiehen toimitus pitää lukijoita tyhminä, joita voi jallittaa mennentullen. Onko asia näin?

      • metaskeema

        Päivämiehen lukijat mahtavat ollakin tyhmiä, koska heitä voi jallittaa mennen tullen. Ei ole mitään jäkeä tilata sellaista roskalehteä.


      • paljon kaipailtu

        että Melperikin on herännyt henkiin! täältä onkin suola puuttunut.


      • Anonyymi
        metaskeema kirjoitti:

        Päivämiehen lukijat mahtavat ollakin tyhmiä, koska heitä voi jallittaa mennen tullen. Ei ole mitään jäkeä tilata sellaista roskalehteä.

        Päivällä kyllä juopot juo bordellit on täysiä huumemyyjät myy katuhuumeita myös kouluissa ja päivällä lintsataan väärennetään tehdään Piraattia huijataan varastetaan pankkikortteja ja työpaikoilta varastetaan myös kaupoista päivällä kuljetetaan huumeet rekoissa ja useimmat raiskaukset on päivällä tehtyä.Nää kulttuurit kun ajaa ihmisten päälle tahallaan tekee sen päivällä.Et hieno vertauskuva olkaa päivän lapsia ....juopot juo yöllä ei ihan kyllä pidä kirjaimellisesti paikkaansa mutta vertauksena tietysti.


    • pelastunut.

      "vain sisällä voi ymmärtää pm. kirjoitukset ja niiden suuri viisaus
      te ulkopuoliset ette pysty ymmärtämään".

      Pitää olla kanan aivot ja kanin panohalut jotta voi olla moisessa hihhuli jengissä.

      • xweyewetqwt

        "Pitää olla kanan aivot ja kanin panohalut jotta voi olla moisessa hihhuli jengissä. "

        Tekstisi perusteella sopisit hyvin tuohon joukkoon.


      • Anonyymi
        xweyewetqwt kirjoitti:

        "Pitää olla kanan aivot ja kanin panohalut jotta voi olla moisessa hihhuli jengissä. "

        Tekstisi perusteella sopisit hyvin tuohon joukkoon.

        Kanin panohaluja näyttää olevan aika monella uskottomallakin. Pitää mennä vaikka thaimaan maisemiin nus**maan lapsihu**ia.


    • haarukkaaaa

      sinulle on alkanut tulla vikova mieli siksi sulle tulee huono omataunto kun luet päivämiestä.. siksi lopetit sen tilaamisen,,,

      • metaskeema

        Vl-omatunto on sairas omatunto, koska se ei ymmärrä, että SRK:n opetuksessa voi olla jotain vikaa. On todella huolestuttavaa, jos Päivämiehen kirjoituksia aletaan pitää erehtymättöminä, koska sitä ne eivät todellakaan ole. Erehtyväisyydestä on osoituksena sekin, että opit ovat muuttuneet vuosien saatossa. Esimerkiksi ehkäisy- ja televisiokannan tiukkuus on vaihdellut paljon.


      • spinozalainen vl

        Olen täysin eri mieltä avaajan kanssa Päivämiehestä, mielestäni sen lukeminen on kiinnostavaa. Joskus palkitsevaa, usein turhauttavaa, ajoittain viihdyttävääkin - mutta se on kuitenkin erittäin mielenkiintoinen peili liikkeen tilasta.

        Metaskeemasta en tiedä, mutta itselläni ei tule huono omatunto Päivämiestä lukiessa, toisin oli kyllä aikoinaan kun ajattelin perinteiseen vl-tapaan. Eihän voinut tietää vaikka lukiessa olisi kirkastunut joku valvomisen paikka joka oli jäänyt huomiotta...


      • 8+2000
        metaskeema kirjoitti:

        Vl-omatunto on sairas omatunto, koska se ei ymmärrä, että SRK:n opetuksessa voi olla jotain vikaa. On todella huolestuttavaa, jos Päivämiehen kirjoituksia aletaan pitää erehtymättöminä, koska sitä ne eivät todellakaan ole. Erehtyväisyydestä on osoituksena sekin, että opit ovat muuttuneet vuosien saatossa. Esimerkiksi ehkäisy- ja televisiokannan tiukkuus on vaihdellut paljon.

        itselläsi Metaskeema taitaa olla kipeä omatunto eivätkä silmät loista siten, kuten
        hienossa kirjoituksessa uusimmassa Päikkärissä kuvattiin.


      • metaskeema
        8+2000 kirjoitti:

        itselläsi Metaskeema taitaa olla kipeä omatunto eivätkä silmät loista siten, kuten
        hienossa kirjoituksessa uusimmassa Päikkärissä kuvattiin.

        Minun omatuntoni ei kipeydy helposti, koska moraaliset periaatteeni eivät ole kovin jyrkkiä.


      • Anonyymi
        metaskeema kirjoitti:

        Vl-omatunto on sairas omatunto, koska se ei ymmärrä, että SRK:n opetuksessa voi olla jotain vikaa. On todella huolestuttavaa, jos Päivämiehen kirjoituksia aletaan pitää erehtymättöminä, koska sitä ne eivät todellakaan ole. Erehtyväisyydestä on osoituksena sekin, että opit ovat muuttuneet vuosien saatossa. Esimerkiksi ehkäisy- ja televisiokannan tiukkuus on vaihdellut paljon.

        Et voi tietää miten Mooses mietti kondomeja aikana ennen Jeesusta . Sai lapsia midianilaisen kanssa Arabiassa.


    • ---

      On ollut joskus mielessä tilata epäuskoisille lapsilleni Päivämies, ja nyt sen tein. Jospa Jumala saisi heidän tuntojansa olla herättämässä osaltaan myös tämän lehden kautta.

      • metaskeema

        Hukkaat vain rahojasi.


      • metaskeema

        Yrität ostaa lastesi sieluja rahalla SRK:lle. Saattaa toimia, mutta ajattelepa uudestaan. Miksi autuus hankitaan rahalla. Eikö se pitäisi saada lahjaksi Jumalalta?


      • huonolle paperille

        painettu ettei siihen persiittään pyyhi ja lestaheikit heittivät lapin kansan päätoimittajankin uskonsa alttarille - lailla on koko lahko kiellettävä


      • lukeminen kannatta

        on parenpi


      • Tsii
        huonolle paperille kirjoitti:

        painettu ettei siihen persiittään pyyhi ja lestaheikit heittivät lapin kansan päätoimittajankin uskonsa alttarille - lailla on koko lahko kiellettävä

        Ihan kauheeta tekstiä.


      • Anonyymi

        Kuuntele ääni kirjoja kotonasi Raamatusta ja pidä koti hartautta kotonasi sillä Jumalan sana ei tyhjänä palaa joten opettele kotonasi pitämään koti hartautta ja tehkää se Rukoillen Pyhän Hengen kanssa koska Hän tietää aina paremmin kuin ihminen jospa tulisi koti Hartauden buumi tänne joka kolkaan sumessa joten uudistukaa Hengessä ja totuudessa sillä rakkaus elää yhdessä totuuden kanssa sillä jokainen oppii pitämään koti Hartautta kotonaan


    • osoittaa selvästi

      että kaipaat PM -lehden evästä, jota et löydä tämän maailman pyhien ja pahojen julkaisuista.

      Minä itse myös tavallaan löysin Jumalan lapset PM -lehteä lukiessani 70 -luvun loppupuolella, kun ymmärsin mitä minun tulee tehdä että saisin rauhan sielulleni. Tuolloin havaitsin myös ettei perheessäni muut juuri lukeneet lehteä ja tämän seuraukset olivat kyllä hyvin nähtävillä. Sitten myöhemmin Jumala on hoitanut ajallaan niin vanhempiani kuin sisaruksianikin.
      Siionin julkaisut ovat nimenomaan osa sen lähetystyötä tämän maailman ajan illassa.

      • metaskeema

        Tuo vastauksesi osoittaa aivan yhtä selvästi, että haluaisit olla ateisti.


      • että sinäkin
        metaskeema kirjoitti:

        Tuo vastauksesi osoittaa aivan yhtä selvästi, että haluaisit olla ateisti.

        haluat uskoa omat syntisi anteeksi armosta Jeesuksen tähden ja siten päästä myös kerran taivaan kotiin.

        Itseasiassa kun kaikki ihmiset tänne maailmaan syntyvät uskovaisina Jumalan luomina ihmisinä, niin heillä on myös sydämmessään tämä Jumalan kutsuva ja armahtava ääni. Tämä sama ääni neuvoo myös antamaan anteeksi meitä rikkoneelle lähimmäiselle ja tämän perusteella myös me voimme pyytää ja rukoilla Jumalalta myös omia syntejämme anteeksi. Kun annamme lähimmäisillemme anteeksi heidän rikkomuksensa, olemme samalla heille "julistamassa" Kristusta, jonka perusteella mekin saamme tehdä samoin. Tämä on sitä leipää lähimmäiselle, josta tulee hyvä olo ja mieli, mutta josta kiitoksen ja kunnian saamme antaa meidän rakkaalle taivaan Isälle, Jeesukselle Kristukselle.


      • metaskeema
        että sinäkin kirjoitti:

        haluat uskoa omat syntisi anteeksi armosta Jeesuksen tähden ja siten päästä myös kerran taivaan kotiin.

        Itseasiassa kun kaikki ihmiset tänne maailmaan syntyvät uskovaisina Jumalan luomina ihmisinä, niin heillä on myös sydämmessään tämä Jumalan kutsuva ja armahtava ääni. Tämä sama ääni neuvoo myös antamaan anteeksi meitä rikkoneelle lähimmäiselle ja tämän perusteella myös me voimme pyytää ja rukoilla Jumalalta myös omia syntejämme anteeksi. Kun annamme lähimmäisillemme anteeksi heidän rikkomuksensa, olemme samalla heille "julistamassa" Kristusta, jonka perusteella mekin saamme tehdä samoin. Tämä on sitä leipää lähimmäiselle, josta tulee hyvä olo ja mieli, mutta josta kiitoksen ja kunnian saamme antaa meidän rakkaalle taivaan Isälle, Jeesukselle Kristukselle.

        Minä uskon, että sinäkin haluaisit lopettaa stressaamisen jostakin synneistä ja alkaa elämään oikeaa elämää miettimättä Jeesusta. Jos totta puhutaan, niin kukaan pieni lapsi ei ole lainkaan uskonnollinen, vaan uskonnollisia ihmisistä tulee, kun he syntymänsä jälkeen joutuvat tekemisiin uskonnon kanssa. Juuri tästä syystä tietyn uskonnon kannattajat ovat keskittyneet tietyille alueille. Jos ihmiset tulisivat spontaanisti uskoon, niin erittäin todennäköisesti samassa perheessä olisi harvoin kahta saman uskonnon harjoittajaa ja esimerkiksi Lähi-itä ei olisi niin muslivoittoista aluetta, eikä Eurooppa kristinuskon hallitsemaa.


      • jokaisen ihmisen
        metaskeema kirjoitti:

        Minä uskon, että sinäkin haluaisit lopettaa stressaamisen jostakin synneistä ja alkaa elämään oikeaa elämää miettimättä Jeesusta. Jos totta puhutaan, niin kukaan pieni lapsi ei ole lainkaan uskonnollinen, vaan uskonnollisia ihmisistä tulee, kun he syntymänsä jälkeen joutuvat tekemisiin uskonnon kanssa. Juuri tästä syystä tietyn uskonnon kannattajat ovat keskittyneet tietyille alueille. Jos ihmiset tulisivat spontaanisti uskoon, niin erittäin todennäköisesti samassa perheessä olisi harvoin kahta saman uskonnon harjoittajaa ja esimerkiksi Lähi-itä ei olisi niin muslivoittoista aluetta, eikä Eurooppa kristinuskon hallitsemaa.

        omasta tahdosta ja halusta, kumpaa ääntä omassatunnossa ja sydämessä kuuntelee; joko pimeyden enkeliä vai valkeuden enkeliä. Valkeuden enkeli on Jumalan ja Jeesuksen ääni, kun taas pimeyden enkeli on Saatanan/sielunvihollisen, tämän maailman ja turmeltuneen lihan ääni.
        Kun kuuntelee Jumalan ja Jeesuksen ääntä, niin silloin tulee palvelumieli jokaista lähimmäistä kohtaan aivan samoin kuten Herra Jeesus eläessään täällä ajassa teki ja toimi. Mutta koska kuitenkin meissä ihmisissä asuu perisynti lihassamme ja veressämme, niin mekin joudumme niin helposti kiusauksiin ja rikkomuksiin lähimmäisiämme kohtaan. Nämä me kuitenkin saamme uskoa Jeesuksen ansion tähden anteeksi yksin armosta.
        Näinhän pikkulapsetkin, uskomme esikuvat, tekevät.


      • metaskeema
        jokaisen ihmisen kirjoitti:

        omasta tahdosta ja halusta, kumpaa ääntä omassatunnossa ja sydämessä kuuntelee; joko pimeyden enkeliä vai valkeuden enkeliä. Valkeuden enkeli on Jumalan ja Jeesuksen ääni, kun taas pimeyden enkeli on Saatanan/sielunvihollisen, tämän maailman ja turmeltuneen lihan ääni.
        Kun kuuntelee Jumalan ja Jeesuksen ääntä, niin silloin tulee palvelumieli jokaista lähimmäistä kohtaan aivan samoin kuten Herra Jeesus eläessään täällä ajassa teki ja toimi. Mutta koska kuitenkin meissä ihmisissä asuu perisynti lihassamme ja veressämme, niin mekin joudumme niin helposti kiusauksiin ja rikkomuksiin lähimmäisiämme kohtaan. Nämä me kuitenkin saamme uskoa Jeesuksen ansion tähden anteeksi yksin armosta.
        Näinhän pikkulapsetkin, uskomme esikuvat, tekevät.

        Mitään enkeleitä, Jumalaa, Jeesusta ja perisyntiä ei ole olemassakaan.


      • isäsi sekä äitisi
        metaskeema kirjoitti:

        Mitään enkeleitä, Jumalaa, Jeesusta ja perisyntiä ei ole olemassakaan.

        olemassaoloa koskaan.
        Kaikella on aikansa ja asumisensa rajat, mutta Herran hyvyys pysyy iankaikkisesti.


      • metaskeema
        isäsi sekä äitisi kirjoitti:

        olemassaoloa koskaan.
        Kaikella on aikansa ja asumisensa rajat, mutta Herran hyvyys pysyy iankaikkisesti.

        Herran hyvyys pysyy ikuisesti poissa.


      • Tavoittelija
        metaskeema kirjoitti:

        Herran hyvyys pysyy ikuisesti poissa.

        Saat valita, pysyykö vai ei. Herra ei pakkosyötä hyvyyttään.


      • Kova Elämä
        metaskeema kirjoitti:

        Mitään enkeleitä, Jumalaa, Jeesusta ja perisyntiä ei ole olemassakaan.

        Jokaisella ihmisellä on Jumala kaipuu sydämessään. Jotkut vaikeat koettelemukset elämässä laittavat asioita uuteen arvojärjestykseen ja tulee kaipuu Jumalan yhteyteen esim. rukouksen kautta saa turvallisuuden tunteen. Kyllä tämä elämä opettaa ihmistä pysymään nöyränä.


    • YMies

      Oli ihan sama mulla että jos sitä luki niin raivostutti sen tyhmyys ja pinnallisuus. Ihan kuin toimitus tekisi pilkkaa meistä. Lopetin tilauksen enkä koe jääväni mitään vaille. Yhtä lailla voin käydä seuroissa, eihän siellä lehdestä puhuta. Vaan Raamatusta!

    • Lukekaa isät

      Vielä kauheampi on Siionin Kevät. ja se soopa on suunnattu LAPSILLE.

      • Lopetin tilauksen

        Totta. Kuka vanhempi todella haluaa lapselleen semmoista lehteä. Todella outo, täynnä teennäisiä juttuja. Lopetin tilauksen neljä vuotta sitten eikä kukaan ole sitä kaivannut. Lapsia ei anäyttänyt kiinnostavan.


    • ristitty.

      vaan paska lehti

    • syntilistat

      alamaisille. Siihen se soveltuu ihan hyvin.

    • lyyleri

      Mene kirjastoon ja lue siellä Päivämies Monasti näen ihmisten niin tekevän...se avartaa ja lisää suvaitsevaisuutta !!

      • metaskeema

        Ei tule minun paikkakunnalla. En ole huomannut, että Päivämiehen lukeminen lisäisi suvaitsevaisuutta tai avartaisi. Minulla on kyllä vuosien kokemus ko. lehden lukijana.


      • olisi hyvä

        käydä kirjastoissa ja kysellä PM -lehteä, ja jos sitä ei sieltä löydy niin sitten ry:lle vain ilmoitus että lehti pitää saada myös meidän kirjastoon.
        Itse 80-luvun alussa, kun olin päässyt omakohtaiseen uskomiseen, menin kaupungin kirjastoon ja kysyin PM lehteä. Henkilökunta sitä aikansa miettiessään ilmoitti että se lehti viedään jonnekin arkistoon ettei sitä sen takia ole hyllyssä. No halusin lehden luettavakseni ja toivathan he sen lopulta minulle. Minulle jäi vähän sellainen tunne silloin että lehteä ei nimenomaan haluttu pitää esillä ja syynkin kyllä arvasin: koska se on elävien kristittyjen julkaisu, jota maailman ihmiset vierastavat.


      • tyttö oripäästä
        olisi hyvä kirjoitti:

        käydä kirjastoissa ja kysellä PM -lehteä, ja jos sitä ei sieltä löydy niin sitten ry:lle vain ilmoitus että lehti pitää saada myös meidän kirjastoon.
        Itse 80-luvun alussa, kun olin päässyt omakohtaiseen uskomiseen, menin kaupungin kirjastoon ja kysyin PM lehteä. Henkilökunta sitä aikansa miettiessään ilmoitti että se lehti viedään jonnekin arkistoon ettei sitä sen takia ole hyllyssä. No halusin lehden luettavakseni ja toivathan he sen lopulta minulle. Minulle jäi vähän sellainen tunne silloin että lehteä ei nimenomaan haluttu pitää esillä ja syynkin kyllä arvasin: koska se on elävien kristittyjen julkaisu, jota maailman ihmiset vierastavat.

        elävien kristittyjen lehtiä on muitakin.


      • metaskeema
        olisi hyvä kirjoitti:

        käydä kirjastoissa ja kysellä PM -lehteä, ja jos sitä ei sieltä löydy niin sitten ry:lle vain ilmoitus että lehti pitää saada myös meidän kirjastoon.
        Itse 80-luvun alussa, kun olin päässyt omakohtaiseen uskomiseen, menin kaupungin kirjastoon ja kysyin PM lehteä. Henkilökunta sitä aikansa miettiessään ilmoitti että se lehti viedään jonnekin arkistoon ettei sitä sen takia ole hyllyssä. No halusin lehden luettavakseni ja toivathan he sen lopulta minulle. Minulle jäi vähän sellainen tunne silloin että lehteä ei nimenomaan haluttu pitää esillä ja syynkin kyllä arvasin: koska se on elävien kristittyjen julkaisu, jota maailman ihmiset vierastavat.

        Päivämiehen opit ovat johtaneet monen naisen kuolemaan, kun he ovat synnyttäneet lääkäreiden varoituksista huolimatta. Muutenkin sisältö on usein sellaista, että se voi saada uskovaisten ihmisten järjen sammumaan joissakin asioissa.


      • 22+55
        tyttö oripäästä kirjoitti:

        elävien kristittyjen lehtiä on muitakin.

        "elävien kristittyjen lehtiä on muitakin. "
        joo on. Siionin kevät on hyvä. Ja Siionin lähetyslehti. Myös paikallisilla
        rauhanyhdistyksillä on tiedotuslehtensä.


      • LUKEA!

        Vaikka kirjastossa. T: lyyleri


    • suurisaavutus

      lastenlehden kirjoitukset puhuvat puolestaan.

      Kirjoitetaan näin:

      Jumalan Terve.

      Meillä on 12 lasta. Matti, Maija, Juha, Olli, Sanna, Leena, Tuure, Ritva, Oona, Teijo, Anu ja Pirjo.
      Minun nimi on Leena.
      Meillä on 2 kissaa.

      Jumalan rauhaa.

      • .

        Minusta nuo "Jumalan terve, meillä on 12 lasta, Jumalan rauhaan" -kirjoitukset olivat kivoja, kun niitä lapsena luettiin. Mitään muuta en Siionin Kevään sisällöstä muistakaan.


      • syntejä

        anteeksi lopuksi. Ja toimittajasetä saarnasi lapselle synnit anteeksi. Mutta Olavi Voittonen kielsi kirjallisen synninpäästön syntinä hylkäämään, joten nykyään toimittajasetä sensuroi lasten kirjeistä syntien anteeksipyyntöosan!

        Kätevää kun voi muuttaa armon ehtoja jatkuvasti.


      • metaskeema
        syntejä kirjoitti:

        anteeksi lopuksi. Ja toimittajasetä saarnasi lapselle synnit anteeksi. Mutta Olavi Voittonen kielsi kirjallisen synninpäästön syntinä hylkäämään, joten nykyään toimittajasetä sensuroi lasten kirjeistä syntien anteeksipyyntöosan!

        Kätevää kun voi muuttaa armon ehtoja jatkuvasti.

        Saisinpa minäkin päättää armon ehdoista.


      • toki päättää
        metaskeema kirjoitti:

        Saisinpa minäkin päättää armon ehdoista.

        ne armon ehdot; kukas tämän kieltää, muu kuin sinä itse!

        Mutta muistappa kuitenkin samalla kun alat laittelemaan niitä ehtoja, että: koska "ehdoitta olet itse saanut armon, niin ehdoitta muista myös jakaa armoa toiselle."

        Ellet näin menettele, et itsekkään saa "ehdoitta" armoa!


      • Anonyymi
        syntejä kirjoitti:

        anteeksi lopuksi. Ja toimittajasetä saarnasi lapselle synnit anteeksi. Mutta Olavi Voittonen kielsi kirjallisen synninpäästön syntinä hylkäämään, joten nykyään toimittajasetä sensuroi lasten kirjeistä syntien anteeksipyyntöosan!

        Kätevää kun voi muuttaa armon ehtoja jatkuvasti.

        Minäkin muistan Lasten Siionista, kun lapset pyysivät toimittajasetää korjaamaan virheet ja antamaan synnit anteeksi.
        Olavi Voittonen kielsi syntien anteeksi antamisen kirjallisesti, mitä tämä päivän lapsille jää mieleen Siionin Keväästä.


    • .,.

      et voi sanoi noin! meille OIKEILLE vanhoillislestaadiolaisille se on viikon koho kohta kun pääsee lukemaan sen lehden!

      • asianäinon

        Sielu siinä virkistyy.


    • nettilukija

      Monta vuotta se tuli, mutta sitten kun muutamia ko. lehden juttuja voi lukea netistäkin, lakkasin tilaamasta. Muutenkin ne SRK:n julkaisut ovat turhan kalliita. Toisinaan joitakin SRK:N kirjoja voi ostaa divareista.

    • ensio k29

      Suurkiitos tuosta linkistä. Nyt kaikki vain tilaamaan, ei pelkästään Päivämiestä vaan myös Siionin Lähetyslehti ja Siionin kevät, jos niitä ei vielä sinne omaan postiluukkuun tai -laatikkoon tule. Päivämies on maailman paras lehti. Onhan tosin vielä neljäskin elävän kristillisyyden lehti, Amerikan uskovaisten Voize of Zion. Niitä lukiessa sielu virkistyy, sillä Raamatun mukaisesti niihin otetaan vain juttuja, jotka rakentavat uskovaisten keskinäistä rakkautta, vahvistavat heidän uskoaan, neuvovat ja lohduttavat sekä kehottavat, rohkaisevat ja ohjaavat epäuskoista parannukseen. Arkkipiispan kaikkia jorinoita siinä lehdessä ei todellakaan ole syytä julkaista! Kiitokset Päivämiehen toimitukselle erinomaisesta lehdestä! Isovanhempani ovat tilanneet sitä jo yli 50 vuotta eivätkä ole vielä kyllästyneet siihen. Kiitos Jumalan, he ovat saaneet säilyä elävässä uskossa. Siinä on Jumala ollut auttamassa myös Päivämiehen kautta. Moni on löytänyt elävän uskon ja Jumalan valtakunnan Päivämiehen kautta.

      Suosittelen kaikille lämpimästi, niin epäuskoisille kuin uskovaisillekin Päivämiehen ja muiden kristillisyyden lehtien tilaamista. Ihanaa että vielä on lehtiä jotka pysyvät tiukasti Jumalan sanan perustalla, eivätkä kirjoita ihmismielen mukaan kaikenmaailman missien ja poliitikkojen jorinoita.

      • Vanha multinikki

        Ei Päivämies eikä vl-opetus ylipäätään ole kovin tiukasti Jumalan sanan perustalla. Vanhoillislestadiolaisuudessa vaikuttavat todella vahvasti vääristyneet perinteet, joilla ei ole mitään pohjaa Raamatussa. Nuoren ihmisen on vain vaikea erottaa, mikä hänen saamassaan kasvatuksessa perustuu totuuteen ja mikä ei. Harhat karisevat vasta iän ja kokemuksen myötä, kaikilta ei valitettavasti silloinkaan.

        Huomionarvoista on, että ainakin joidenkin rauhanyhdistysten ja käsittääkseni myös SRK:n säännöissä puhutaan "omaksutusta hengestä". Kyseistä henkeä ei mitenkään määritellä. Jos vanhoillislestadiolaisuuden toiminta olisi tervettä, siinä tarkoin kartettaisiin sellaista henkeä, jota ei voida nimetä Pyhäksi Hengeksi. Puhumattakaan, että jopa säännöissä todetaan toiminnan perustuvaan johonkin muuhun kuin Pyhään Henkeen!


      • 23+14
        Vanha multinikki kirjoitti:

        Ei Päivämies eikä vl-opetus ylipäätään ole kovin tiukasti Jumalan sanan perustalla. Vanhoillislestadiolaisuudessa vaikuttavat todella vahvasti vääristyneet perinteet, joilla ei ole mitään pohjaa Raamatussa. Nuoren ihmisen on vain vaikea erottaa, mikä hänen saamassaan kasvatuksessa perustuu totuuteen ja mikä ei. Harhat karisevat vasta iän ja kokemuksen myötä, kaikilta ei valitettavasti silloinkaan.

        Huomionarvoista on, että ainakin joidenkin rauhanyhdistysten ja käsittääkseni myös SRK:n säännöissä puhutaan "omaksutusta hengestä". Kyseistä henkeä ei mitenkään määritellä. Jos vanhoillislestadiolaisuuden toiminta olisi tervettä, siinä tarkoin kartettaisiin sellaista henkeä, jota ei voida nimetä Pyhäksi Hengeksi. Puhumattakaan, että jopa säännöissä todetaan toiminnan perustuvaan johonkin muuhun kuin Pyhään Henkeen!

        Tuosta sun kirjoituksestasi tulee sellainen kuva, että ikä ja kokemus antavat viisauden erottaa henget.
        Vaan ihminen on synnin alle myyty. Ei hänellä ole kapasiteettia henkiä erottaa. Turvallinen oikea perinne
        suojelee lapsia ja ohjaa oikealle tielle. Hyvin raamatulliselle tielle.


      • metaskeema
        23+14 kirjoitti:

        Tuosta sun kirjoituksestasi tulee sellainen kuva, että ikä ja kokemus antavat viisauden erottaa henget.
        Vaan ihminen on synnin alle myyty. Ei hänellä ole kapasiteettia henkiä erottaa. Turvallinen oikea perinne
        suojelee lapsia ja ohjaa oikealle tielle. Hyvin raamatulliselle tielle.

        Vanhoillislestadiolaisuus ei ole aivan täysin rurvallinen perinne, koska seksisäännöt esimerkiksi voivat uhata lisääntymisterveyttä ja myös mielenterveyttä. Jos haluaa turvallisuutta, niin kannattaa noudattaa Suomen lakeja ja viranomaisten suosituksia ennemmin kuin vanhojen saarnamiesten Raamatun rulkintoja, jotka pahimmillaan voivat olla hyvinkin vaarallisia. Viranomaisetkin erehtyvät joskus ja voivat antaa vääriä ohjeita, mutta he eivät kuitenkaan yleensä erehdy siksi, että noudattavat jotain nykyaikaan sopimattomia ikivanhoja uskonnollisia perinteitä.


    • Varo!

      on lehti suoraan saatanalta.

      • Lueskellen

        YLISTYS JUMALALLE
        Päivämies ei minulle tule, mutta ajoittain olen sitä lueskellut. Siinä on kyllä ihania hengellisen elämän artikkeleitä; sanoisin että se lehti on kyllä sieltä tämän maan hengellellisten lehtien aivan huipulta. Tulee suorastaan vesi taas kíelelle kun vain muistelenkin niitä juttuja mitä olen siitä lehdestä lueskellut. Toivottavaa tietysti olisi että myös ne jumalalliset periaatteet joita lehdessä niin erinomaisella tavalla ja laajuudessakin tuodaan esille, saisivat edes jossain määrin sijaa meidän syntisten maallisessa vaelluksessamme niin ettei tarvitsisi lueskella ikäviä juttuja siitä miten Saatana on saanut petollisesti harhauttaa ihmislapsípoloisia. Saakoon Jumalan rakkaus, armo, rauha, kirkkaus ja lepo jne yms kasvaa ja lisääntyä meidän sydämissämme ja elämissämme. Jääkää Jumalan yhä kasvavan rakkauden, kirkkauden ja armon varaan. Ylistys, kiitos ja kunnia olkoon Jumalalle, Isälle, Pojalle Jeesukselle Kristukselle ja Pyhälle Hengelle, nyt, aina ja iankaikkisesti. Herran käsiin. Amen.


      • Huomautus.
        Lueskellen kirjoitti:

        YLISTYS JUMALALLE
        Päivämies ei minulle tule, mutta ajoittain olen sitä lueskellut. Siinä on kyllä ihania hengellisen elämän artikkeleitä; sanoisin että se lehti on kyllä sieltä tämän maan hengellellisten lehtien aivan huipulta. Tulee suorastaan vesi taas kíelelle kun vain muistelenkin niitä juttuja mitä olen siitä lehdestä lueskellut. Toivottavaa tietysti olisi että myös ne jumalalliset periaatteet joita lehdessä niin erinomaisella tavalla ja laajuudessakin tuodaan esille, saisivat edes jossain määrin sijaa meidän syntisten maallisessa vaelluksessamme niin ettei tarvitsisi lueskella ikäviä juttuja siitä miten Saatana on saanut petollisesti harhauttaa ihmislapsípoloisia. Saakoon Jumalan rakkaus, armo, rauha, kirkkaus ja lepo jne yms kasvaa ja lisääntyä meidän sydämissämme ja elämissämme. Jääkää Jumalan yhä kasvavan rakkauden, kirkkauden ja armon varaan. Ylistys, kiitos ja kunnia olkoon Jumalalle, Isälle, Pojalle Jeesukselle Kristukselle ja Pyhälle Hengelle, nyt, aina ja iankaikkisesti. Herran käsiin. Amen.

        **Toivottavaa tietysti olisi että myös ne jumalalliset periaatteet joita lehdessä niin erinomaisella tavalla ja laajuudessakin tuodaan esille**

        Tämä ei ole mikään vitsipalsta.


    • synti...

      Miten voit tietää laittaessasi lapsillesi Nalle Puh-vidoeta pyörimään, että onko se sillä hetkellä syntiä vai ei, jos sinulla ei ole uusinta Päivämiestä josta tarkastaa?

      Tätä "Nalle Puh-videosyntiähän" Päivämies takavuosina vuovasi edestakaisin ja taas takaisin...

    • kustannussyistä

      tule mitään lehtiä. Päivämiehen voisi tilatakin, jos olisi rahaa.

      • Valintakysymyksiä

        Sinulla on varaa kuitenkin Internettiin.


    • totuuden sana

      antiasiamies sinä olet? Vaikene rietas henki.

    • Päivämies asialla!

      Onhan Päivämies 27.1.2010 julistanut vl-pedofilian synniksi ja vielä todennut sen olevan rikoskin. Päivämies neuvoo vl-pedofiilia ilmoittautumaan viranomaisille itse, kuten he tietysti tekevätkin "Jumalan terveellisen armon sulattama syntinen ilmoittautuu itse poliisille..." jne.

      Muita asiasta tietäviä Päivämies kuitenkin varoittaa sekaantumasta asiaan jos on mahdollista, että "yhteisön maine" vahingoittuu tai "vl-maallikko-rippisalaisuus" vaarantuu. Eli kannattaa jättää asia silleen ja unohtaa koko ikävä juttu!

      • Avulias kaveri

        "Muita asiasta tietäviä Päivämies kuitenkin varoittaa sekaantumasta asiaan jos on mahdollista, että "yhteisön maine" vahingoittuu tai "vl-maallikko-rippisalaisuus" vaarantuu. Eli kannattaa jättää asia silleen ja unohtaa koko ikävä juttu! "


        Siitä lienee jo ehkä muutama vuosi kun olen viimeksi Päivämiestä lukenut, mutta en varmasti usko, että lehti kehottaisi olemaan ilmoittamatta vakavaa rikosta viranomaisille. Olet siis lukenut tai tulkinnut ehkä tahallasi väärin.


      • bfdbdfvfdvfd
        Avulias kaveri kirjoitti:

        "Muita asiasta tietäviä Päivämies kuitenkin varoittaa sekaantumasta asiaan jos on mahdollista, että "yhteisön maine" vahingoittuu tai "vl-maallikko-rippisalaisuus" vaarantuu. Eli kannattaa jättää asia silleen ja unohtaa koko ikävä juttu! "


        Siitä lienee jo ehkä muutama vuosi kun olen viimeksi Päivämiestä lukenut, mutta en varmasti usko, että lehti kehottaisi olemaan ilmoittamatta vakavaa rikosta viranomaisille. Olet siis lukenut tai tulkinnut ehkä tahallasi väärin.

        Näin siinä Päivämiehen pääkirjoituksessa vuoden 2010 numerossa 4, 27.1.2010 lukee: "Rippisalaisuus on ehdoton. Sielunhoitajalta vaaditaan armollisuutta mutta myös taitoa ja ryhtiä. Asia on vakava ja ripittäytyjä ei voi jättää asiaa hoitamatta maallisen lain edessä. Kirkkohallituksen perheasianjohtaja Martti Esko totesi pedofiliaan liittyvässä haastattelussa (HS 22.1.): ”Asian tutkiminen ja anteeksianto ovat kaksi eri asiaa.” Kun Jumalan terveellinen armo sulattaa armahdetun sydämen, anteeksi saanut pitää huolen, ettei asia jää puolitiehen."

        Ja myös: "Syntiin ajautunut tarvitsee myös sielunhoitoa. Jumalan sana tuomitsee synnin mutta tarjoaa katuvalle Jumalan armoa. Raamatun mukaan synnit annetaan anteeksi, kun ihminen nöyrtyy parannukseen – vaikka kysymyksessä olisivat niinkin rumat asiat kuin insesti tai pedofilia. Jeesus suhtautuu syyllisyyttä tuntevaan rikoksen tekijään yksiselitteisesti. Kun katuva tulee luokse ja sanoo ”minä kadun” erittelemättä tekonsa suuruutta, hänelle neuvotaan antamaan anteeksi (Luuk. 17:4). Augsburgin tunnustuksen mukaan synninpäästö tulee antaa niille, jotka palaavat tehdäkseen parannuksen (XII)."

        Eli marssijärjestys on tämä: hyväksikäyttäjälle annetaan teko anteeksi uhrin puolesta, pidetään asia ehdottomasti salassa ja oletetaan syyllisen itse ilmoittautuvan poliisille.


    • vl-suvust

      Nim. "Metaskeema" on ilmeisesti pudonnut vauhdista, kun ei ole palstalla näkynyt. Hän on ilmeisesti sama kuin se se...

    • Suivaantunut

      Vieläkö saarnataan,että sallikaa lasten tulla minun tyköni!

      • Anonyymi

        Raamatusta löytyy ja se on totta.Lapsen uskolla pääsee taivaaseen,lapsi on esikuvana meille.Uskoa ja luottamusta Jeesuksen sovitustyöhön tarvitsemme pelastuaksemme.


    • 1+1

      Kenen idea on Päivämiehen joulutervehdykset.? Ne olisi aika lopettaa

      • totta on

        Samaa mieltä


      • ainaoikeesa

        metaskeema ja sä ootte vaan kateellisia ja katkeroituneita lestaadiolaisille..menkää vaikka facebookin jauhaan tätä asiaa.kiitos..sitä paitsi oikeiden lestaadiolaisten asiat EI kuulu sulle.


      • Anonyymi

        No kato, ne joulutervehdykset on maksullisia.
        SRK saa täytettä pohjattomaan kirstuunsa.


    • Mielen vapaus

      Toivottavasti en pahoita metaskeeman mieltä kun tilasin juuri päivämiehen. Jos on paha mieli, niin hyvät ystävät kyllä auttaa. Meillä jokaisella on oikeus omaan elämäämme ja turha siitä on täällä vuodattaa. Aivan väärä foorumi, niinkuin netti yleensäkin.

    • OIKEESSA

      MIELEN VAPAUS oonsunkaa ihan samaa mieltä ei kaikesta tarvi tulla tänne nettiin jauhaan ....pitäsit mölyt mahssasD:

    • ärsyyntynyt

      siionin kevään kirje palsta saman lainen kuin minkä tahansa hippo lehden kirje palsta. ei tarvii tulla vähätteleen, voit olla tilaamatta mitään lastaadiolaisille tarkoitettuja lehtiä.

      • Anic

        Ehkä sinulle metaskeema turha, mut ei minulle eikä monelle muulle. Miksi höykytät muita, jos et itse ole kiinnostunut.


    • lessikkaei

      Päivämiehessä aikoinaan saarnattiin synnit anteeksi.
      nyt ei enää.
      Olavi Voittonen kielsi kirjoitetusta-ja kirjesynneistä ei syntejä anteeksi saa.
      -
      Niin loppui "Päikkärin" tilaus.
      -
      ilimanaikuinen ........................

      • Anonyymi

        Puhelimessakin saarnattu syntien anteeksi antamus kiellettiin,Ainostaan vaan kätten päälle paneminen oli hyväksytävä tapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelimessakin saarnattu syntien anteeksi antamus kiellettiin,Ainostaan vaan kätten päälle paneminen oli hyväksytävä tapa.

        Pannaan pannaan, vaikka vasta on pantu


    • Anonyymi

      Kuka se tällaisen keskustelupalstan on pistäny liikkeelle Suomen kirkkoon kuuluvasta yhteisöstä?.Hyvin ala arvoista tekstiä löytyy,on pakko hämmästellä.

      • Anonyymi

        Ei ole palstan vika, jos kirjoittajat ovat ilkeitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole palstan vika, jos kirjoittajat ovat ilkeitä...

        Tämä ei olekaan niin kommunismi palsta kun vl-foorumi mihin ei hyväksytä kun yhenlaista mielipidettä ja kuolluhan se on koko foorumi.


      • Suomen kirkkoon kuuluva vl-yhteisö, joka julistaa kirkon tunnustusten mukaisen uskon harjoittamisen johtavan helvettiin.

        Koetteko olevanne rehellisyyden perikuvia? Noukitte rusinat pullasta, käytätte kirkon imagoa lampaantaljananne ja noin 700 vellua saa palkkansa kirkolta, jonka opin he kokevat kadottavaksi.

        "Jotkut tekevät väärin jo leipäpalankin tähden"


    • Anonyymi

      Päivämiehessä pahuuskin kaunistellaan hyväksi.Yäk.

      • Anonyymi

        Tosiaan lehdessä on kaunisteltua totuutta, mikä oikeasti ärsyttää, kun tietää mikä todellisuudessa on asioiden tila.


    • Anonyymi

      Päivämies on paras lehti ja Kansantahto seuraa
      heti perässä.

    • Anonyymi

      Kiitos aloittaja! Teenkin varmaan tilauksen päivämiehestä. On niin hyvä mainospuhe!!!

    • Anonyymi

      Jeesuskin sanoi ettei kondomi syntiä ole sovitettu eikä sian syömistä.

    • Anonyymi

      Tarjosin taannoin eräälle uskovaiselle laatikollista SRK:n kustanteita, sillä sattuneesta syystä minulla ei ollut niille enää käyttöä. Tämä uskovainen kuiskasi minulle, ettei hänelläkään ole niille enää käyttöä. Hämmästykseni oli suuri, sillä hän on jo keski-ikäinen ja aina kuulunut liikkeeseen ja olisin odottanut, että hän ei ikinä edes harkitsisi eroamista. Meilläpä riitti keskusteltavaa pitkäksi aikaa. Yhteistä omille johtopäätöksillemme ja ratkaisuillemme on, että näemme opin nojaavan SRK-n ja liikkeen tukemiseen ja pönkittämiseen ja sitä vain kutsutaan uskon vahvistamiseksi. Eli usko on uskoa liikkeeseen ensisijaisesti. Liikkeen maineen varjeleminen tunnetuissa pahoissa asioissa on juuri sitä. Kuunnelkaapa seurapuheita tältä pohjalta. Ainoa oikea, vain meillä on Pyhä Henki, jne. Mikähän tämän todistaa? Oma sana vai? Samanlaista itsekeskeisyyttä kuin hellareilla.

      • Anonyymi

        Nöyryys ja anteeksipyytävä asenne ulkopuolisia kohtaan ei mitenkään näy noissa liikkeissä ja niiden opeissa. Ulkopuoliset ovat heidän silmissään vääräuskoisia ja heitä myös kohdellaan niin. Ulkopuoiset eivät ole lähimmäisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nöyryys ja anteeksipyytävä asenne ulkopuolisia kohtaan ei mitenkään näy noissa liikkeissä ja niiden opeissa. Ulkopuoliset ovat heidän silmissään vääräuskoisia ja heitä myös kohdellaan niin. Ulkopuoiset eivät ole lähimmäisiä.

        "Nöyryys ja anteeksipyytävä asenne ulkopuolisia kohtaan ei mitenkään näy noissa liikkeissä ja niiden opeissa."

        Nöyryys ja anteeksiantava asenne ei toteudu myöskään yhteisön sisällä. Tästä hyvänä esimerkkinä ovat hoitoväärintekijät, jotka eivät osaa korjata mitään vääryyksiään eikä niiden jälkiä - heillä ri ole omaatuntoa. Nämä samat hoitajat, jotka komentelevat ja kyttäävät yhteisön sisällä tölvivät ja käyttäytyvät rumasti ja epäasiallisedti myös ulkopuolisia kohtaan.


    • Anonyymi

      Päivämies on häpeä nuorisolle. Pyydän vanhempia lopettamaan tämän lapsellisen lehden tilaukset.

    • Anonyymi

      Päivämies on mennyt parempaan suuntaan siinä asiassa, että nykyään ei vaieta sellaisista vaikeista asioista kuin mielenterveys, perheväkivalta, itsemurha, insesti, kiusaaminen yms, vaan niistä on jopa asiantuntijoiden kirjoituksia. Pääkirjoitukset ottavat kantaa ajankohtaisiin asioihin. Tilausmaksukin on pidetty varsin edullisena.

      • Anonyymi

        Miten teillä siellä toimituksessa muuten hurisee?
        Totuudesta kuitenkin vaikenette kuin muuri.


      • Anonyymi

        Seuraavaksi teemaksi voisi ottaa hoitoväkivallan ja -kiusaamisen. Kiusaamistapausesimerkkejä ja tietoa elävästä elämästä saa kentältä, kun vain reitti avataan.


    • Anonyymi

      Jumala ompi linnamme.

      • Anonyymi

        SRK on linnamme. Jos SRK käskee meitä hyppäämään rotkoon, niin mehän hypätään

        Terkuin Kymppilesta


      • Anonyymi

        "Jumala ompi linnamme."

        Höpsistä. Ei tässä jumalia tarvita, onhan meillä erehtymätön SRK


    • Anonyymi

      Ja aamulla nänniesi pihat puhuvat ääniä jolle puheet eivät riitä sen jälkeen kun olin jo unohtanut sinut viimeksi!

    • Anonyymi

      Me lopetettiin tilaus. Vuosikymmeniä tilattu. Jotenkin alkoi tympiä, kun asioista ei kirjoiteta niinkuin ne on, vaan lukijoita pidetään typetinä. Esimerkkinä Amerikan viimeaikaiset tapahtumat.

    • Anonyymi

      Millos päikkäriin tulee senssipalsta?

    • Anonyymi

      Voisko siihen päivämieheen painattaa semmottisen keskiaukeaman tytön, joka on aatamin, eiku eevan asussa?
      Joka viikko uus tyttö.
      Saatas päivämiehen tilauskanta nousuun. Saattaisi siinä nousta vähä muutakin sit samalla

    • Anonyymi

      Päåivämieheen vois painatuttaa kuukauden synnyttäjän kuvan.
      Saatetekstinä vois olla vaikka "Pirjo-sisaremme synnytti ilolla ja lihaa säästämättä seitsemännetoista lapsensa".

      • Anonyymi

        "Pirjo-sisar synnytti juuri seitsemännentoista lapsensa lihaa säästämättä, laadusta tinkien...


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Pirjo-sisar synnytti juuri seitsemännentoista lapsensa lihaa säästämättä, laadusta tinkien...

        Hi guys? Okei, leikki leiikkinä, mutta muistetaan että vl-äiditkin on ihmisiä, olkoon heillä lapsia seitsemän, -taikka seitsemän sataa.
        Olette ihan varmasti kunnon kavereita, mutta nyt teille tuli ajattelematon teko.

        Te vl-äidit, nuo kaverit haluavat aivan varmasti pyytää teiltä anteeksi, mutta heitä nolottaa niin paljon, etteivät he kehtaa tehdä sitä.

        Joten minä teen sen:

        Olemme pahoiillamme tekemistämme loukkaavista viesteistä, joten pyydämme mitä nöyrimmin anteeksi teiltä!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Hi guys? Okei, leikki leiikkinä, mutta muistetaan että vl-äiditkin on ihmisiä, olkoon heillä lapsia seitsemän, -taikka seitsemän sataa.
        Olette ihan varmasti kunnon kavereita, mutta nyt teille tuli ajattelematon teko.

        Te vl-äidit, nuo kaverit haluavat aivan varmasti pyytää teiltä anteeksi, mutta heitä nolottaa niin paljon, etteivät he kehtaa tehdä sitä.

        Joten minä teen sen:

        Olemme pahoiillamme tekemistämme loukkaavista viesteistä, joten pyydämme mitä nöyrimmin anteeksi teiltä!

        Miksi ihmeessä aivopesun tuotoksilta pitäisi pyytää anteeksi?
        Itsepähän ovat alistuneet synnytyskoneiksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä aivopesun tuotoksilta pitäisi pyytää anteeksi?
        Itsepähän ovat alistuneet synnytyskoneiksi

        Ei millään pahalla, mutta tuskin kehtaat sanoa noin omalle äidillesi.

        Tuollainen epäinhimillistäminen ei ole tervettä, sitä on tehty esim nyt meneillään olevassa Ukrainan sodassa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta tuskin kehtaat sanoa noin omalle äidillesi.

        Tuollainen epäinhimillistäminen ei ole tervettä, sitä on tehty esim nyt meneillään olevassa Ukrainan sodassa.

        Kehtaan kyllä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kehtaan kyllä

        Ja minkä ikäinen oletkaan? 10 vuotta?


    • Anonyymi

      Kaikki lehdet on turhia. Tilaa digilehti.

      • Anonyymi

        Kaikki on turhuutta täälä ajassa.


    • Anonyymi

      Päivämies kirjoittaa rehellisesti meistä uskovista. Monet muut lehdet nostavat pienet hairahdukset etusivun jutuksi kun tekijä on lervaatiolainen.

    • Anonyymi

      Päivämieheen voisi laittaa mainoksia, vaikka yritykset eivät ole uskovaisten yrityksiä. Myös urheiluseurojen mainoksia.

    • Anonyymi

      Päivämies on perseestä.

      • Anonyymi

        Pyyhin per**seeni ulostamisen jälkeen päivämies-nimisellä sanomalehdellä.
        Nyt kankuissani on painomustetta ja ihossani lukee "yhtykää herraan".
        Onko tämä jumalainen merkki itse jumalalta?


      • Anonyymi

        Pirun perseestä.


    • Anonyymi

      Luen Päivämiehestä yleensä pääkirjoituksen ja silmäilen kuolinilmoitukset. Lehden 1.2. pääkirjoituksen aihe oli "Omantunnonvapaus on ihmisoikeus". Kirjoituksen alussa todettiin, että käsite omantunnonvapaus on medioissa liitetty valmisteilla olevaan translakiin, mutta että keskustelussa on paikoin unohtunut, että omantunnonvapaus itsessään on perustavaa laatua oleva ihmisoikeus. Kirjoituksessa viitattiin YK:n ihmisoikeusjulistukseen, jossa uskonnonvapaus on keskeinen arvo ja myös Suomen lakiin, joka sanoo yksiselitteisesti, että uskonnonvapaus ja omantunnonvapaus on keskeinen ihmisoikeus. Kirjoituksessa todetaan, että uskonnonvapaudella on tärkeä positiivinen ulottuvuus eli vapaus harjoittaa ja näyttää sitä - ei pelkästään ajatella asioista hiljaa mielessään tietyllä tavalla. Ja myös toimia käytännön tilanteissa vakaumuksen pohjalta. Kirjoitus päättyy "On kiistämätöntä, että uskonnonvapaus - myös positiivinen - on Suomessa ihmisoikeus. Silloin se, joka pyrkii rikkomaan omantunnonvapautta, rikkoo ihmisoikeutta."

      Tämä aihe kiinnostaa nyt erityisesti liittyen selvittämättömiin hoitokokouksiin. Päivämies voisi käsitellä asiaa väkivaltaisiin hoitamisiin liittyen. Missä määrin hoitokokouksissa, joissa ihmisiä kiusattiin perättömien juorujen ja keksittyjen hoitosyiden perusteeella, joita ei tähän päivään mennessä ole kyetty selvittämään, korjaamaan ja korvaamaan, rikottiin ihmisoikeuksia?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta! Uskon kuitenkin, että toivomus menee perille myös tätä kautta.

        ##########Tämä aihe kiinnostaa nyt erityisesti liittyen selvittämättömiin hoitokokouksiin. Päivämies voisi käsitellä asiaa väkivaltaisiin hoitamisiin liittyen. Missä määrin hoitokokouksissa, joissa ihmisiä kiusattiin perättömien juorujen ja keksittyjen hoitosyiden perusteeella, joita ei tähän päivään mennessä ole kyetty selvittämään, korjaamaan ja korvaamaan, rikottiin ihmisoikeuksia?#####

        Yritä ymmärtää ystävä rakas ,että et pahan valtakuntaa saa pahuuttansa pyytämään anteeksi. Silloin pahan valtakunta riitautuisi itsensä kanssa ja tuhoutuisi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        ##########Tämä aihe kiinnostaa nyt erityisesti liittyen selvittämättömiin hoitokokouksiin. Päivämies voisi käsitellä asiaa väkivaltaisiin hoitamisiin liittyen. Missä määrin hoitokokouksissa, joissa ihmisiä kiusattiin perättömien juorujen ja keksittyjen hoitosyiden perusteeella, joita ei tähän päivään mennessä ole kyetty selvittämään, korjaamaan ja korvaamaan, rikottiin ihmisoikeuksia?#####

        Yritä ymmärtää ystävä rakas ,että et pahan valtakuntaa saa pahuuttansa pyytämään anteeksi. Silloin pahan valtakunta riitautuisi itsensä kanssa ja tuhoutuisi.

        Jumala on kaikkivoipa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kaikkivoipa.

        Mutta Jeesus on kaikkivaltias?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mutta Jeesus on kaikkivaltias?

        Miten se ilmenee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten se ilmenee?

        Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Vahvistus Dan 7;14

        On niitä Kirjassa, käykö tämä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Vahvistus Dan 7;14

        On niitä Kirjassa, käykö tämä.

        Juurikaan ei.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Vahvistus Dan 7;14

        On niitä Kirjassa, käykö tämä.

        Miten se ilmenee tänä päivänä? Onko sulla ymmärtämisen vaikeuksia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juurikaan ei.

        Eli mitä? Eikö Hänellä ole valtaa, vaikka on itse sen ilmoittanut pariinkin kertaan ja vahvistettu useammin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten se ilmenee tänä päivänä? Onko sulla ymmärtämisen vaikeuksia?

        Sinä itse kysyt; -Miten se ilmenee tänään? Sinullahan se vaikeus on, ei minulla joka uskoo sen todeksi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sinä itse kysyt; -Miten se ilmenee tänään? Sinullahan se vaikeus on, ei minulla joka uskoo sen todeksi.

        Ei harhapastori pysty vastaamaan.


    • Anonyymi

      Kun tätä ketjua lukee niin jostai syystä toi äo-testi mainos tulee tuossa välissä vähän väliä.

    • Anonyymi

      Päivämies on hyvä lehti. Parempi kuin Kalle tai Jallu.
      Onanoin itseni uneen Päivämiestä lukien. Siellä on tosi kiihottava tarinoita.

    • Anonyymi

      Päivämies opettaa pojat valehtelemaan ja on kyllä perseestä muutenki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe