>>>> ÄLÄ MUUTA MÄNTSÄLÄÄN

Vuosien kokemuksella

Tässä omat kokemukset:
- huonot palvelut (mm. onneton kirjastopahanen, uimahalli puuttuu kokonaan)
- ei kunnollisia kauppoja (vain sikakallis K-supermasket ja S-market)
- ei erikoisliikkeitä
- palvelujen aukioloajat (esim. matkatoimisto menee kiinni, kun ihmiset pääsevät töistä!)
- kauppojen hintataso (pikkupaikkakunta --> kartelli)
- ei ainuttakana kelvollista uimarantaa (lähin Nurmijärven Sääksjärvi)
- töykeää asiakaspalvelua (ilmeisesti "uudet" naamat tunnistetaan pikkukylässä)
- ei kunnallista hammashoitoa, järjestetty Järvenpäässä
- ahdas Keskuskatu
- liikennejärjestelyt
- rakennustoiminta ala-arvoista
- työnantaja vastuuttomuus palkanmaksussa
- koulujärjestelyt retuperällä
- kunnan talous kuralla --> maksatetaan työssäkäyvillä
- kaukana kaikesta
- julkista liikennettä ei voi haukkua, kun sitä ei ole!!!
- epäonnistuneet väestönsiirtohankkeet (mm. Perä-Anttila)
- työpaikkatarjonta huono
- konkurssikypsien vesiosuuskuntien järjettömät liitymismaksut, joiden lisäksi tulisi maksaa jatkuvasti kallistuvasta vedestä
- kunnan rakennuspäättäjien ja vesiosuuskuntien hyvävelisopimus rakennusjärjestyksessä
- tämän kaiken paskan takia pitää maksaa kiihtyvällä vauhdilla kiristyvää kunnallisveroa ja käydä kaukana töissä
- puistot, lentopallokentät, urheilukentät yms. puuttuvat
- ei juna-asemaa, seisake nelostien väärällä puolella (VR:kin tajusi kiertää Mäntsälän kaukaa)

Yrittäkää, hyvät ihmiset, tajuta ettei Mäntsälään kannata muutta. Me emme - valitettavasti - tätä tajunneet. Arvasit oikein: mekin olemme muuttamassa pois Mäntsälästä.

204

16334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • himpsis hampsis

      5 VUOTTA RIITTI ;)

      koulu kuletukset järjestetty niin että klo 7-15,30 ( monesti ylitäitä)työtätekevä ihminen saa koulukuletuksen mutta vain kuljetus avustuksena, eli mäntsälään muuttajat muuttavat samalla työttömyys kortistoon !
      täällä Rovaniemellä lapsilla koulumatka 5.3 km( 3 ja 4 luokkalaiset) km ja taksit kulkee ja töitä voi tehdä, yeah:)
      Mäntsälässä laitetaan jopa ekaluokkalaiset pimeälle metsätielle oli pyörätie tai, katulappujenkaan puute ei ole turvallisuuseste nopeurajoitusten ollessa jopa 80km/h ,heijastin hihassa kulkemaan oli matkaa 1km tai 10. Kiitokset koulutoimisto!!! erityis kiitos Soile Muinoselle joka toimii koulutoimiston johtajana!!!!
      tosin hän on jäämässä eläkkeelle, tulee ajatuksena mieleen että jospa hän kuuluu niihin jotka hiihtäen meni kouluun ja nyt katkerana evää sen koulukuletusoikeuden niiltä joila täyttyy turvallisuus ehdot:)
      ps, täyttyhän kunnan säästää rahaa tulevaa lentokenttää varten !

      ainoa hyvä puoli myös lentokentän tulemisessa olisi se että Mäntsälästä pääsee nopeammin pois:)
      juuri nille jotka sinne erehtyy muuttamaan:D

      • mäntälä liikuttaa...

        saa koulusta taksikyydin, mutta taksi jättää n. 3 kilometrin päähän koviovesta. no, onhan hiljainen soratie turvallinen kävellä. eikä ole valetta, vaan omin silmin nähty. aamulla tietty toiseen suuntaan.


      • Hhhhmmmm
        mäntälä liikuttaa... kirjoitti:

        saa koulusta taksikyydin, mutta taksi jättää n. 3 kilometrin päähän koviovesta. no, onhan hiljainen soratie turvallinen kävellä. eikä ole valetta, vaan omin silmin nähty. aamulla tietty toiseen suuntaan.

        Itse oon asunut 16-vuotta Mäntsälässä ja nyt on ruvennut kyllästyttämään täällä asuminen. Aina samat naamat näkee heti kun menee keskustaan. Keskusta onkin sitten ihan perseestä, sielä en kyllä käykkään muuta kun joskus isäni kanssa kaupassa. Vaatekauppoja täällä ei edes tarvitse, kivempi lähtee Helsinkiin tai Lahteen. Koulumatkat oli mulla ala-asteelle 1km ja ylä-asteelle 2km. Juna-asemalle samoiten matkaa 2km. Kirjastossa en edes käy, sielä kun ei tee yhtään mitään. Mäntsälä ei oo kyllä mielestäni kaukana kaikesta. Rovaniemi on kaukana kaikesta. Kaikki ketä kavereita oon esim. netistä löytänyt niin ne on onnekseni asunut lähellä Mäntsälää. Että jos sielä rovaniemellä asuis niin kaikki ois kaukana musta.


      • kelloko
        Hhhhmmmm kirjoitti:

        Itse oon asunut 16-vuotta Mäntsälässä ja nyt on ruvennut kyllästyttämään täällä asuminen. Aina samat naamat näkee heti kun menee keskustaan. Keskusta onkin sitten ihan perseestä, sielä en kyllä käykkään muuta kun joskus isäni kanssa kaupassa. Vaatekauppoja täällä ei edes tarvitse, kivempi lähtee Helsinkiin tai Lahteen. Koulumatkat oli mulla ala-asteelle 1km ja ylä-asteelle 2km. Juna-asemalle samoiten matkaa 2km. Kirjastossa en edes käy, sielä kun ei tee yhtään mitään. Mäntsälä ei oo kyllä mielestäni kaukana kaikesta. Rovaniemi on kaukana kaikesta. Kaikki ketä kavereita oon esim. netistä löytänyt niin ne on onnekseni asunut lähellä Mäntsälää. Että jos sielä rovaniemellä asuis niin kaikki ois kaukana musta.

        Muuta hyvä ihminen pois jo isompaan paikkaan, jos aiot saada elämällesi pohjaa tuossa iässä.
        Mäntsälä on tosiaan niin mökkiytynyt paikka ihmisineen, että pahaa tekee.


      • jijklgslsgks
        kelloko kirjoitti:

        Muuta hyvä ihminen pois jo isompaan paikkaan, jos aiot saada elämällesi pohjaa tuossa iässä.
        Mäntsälä on tosiaan niin mökkiytynyt paikka ihmisineen, että pahaa tekee.

        Mä ajattelin itse ainakin muuttaa Mäntsälästä sitten kun ikää tarpeeks. Jos ei rahaa löydy tarpeeks niin kai se iskäkin voi vähän lainaa. Kun aattelin muuttaa vuokra-asuntoon. Tuskin iskä haluu että mätäännyn täällä puole elämästä kun oon jo sanonut sille monesti että haluisin vaan mahollisimman nopeesti pois täältä hiton Mäntsälästä.


      • ratkaisuko
        jijklgslsgks kirjoitti:

        Mä ajattelin itse ainakin muuttaa Mäntsälästä sitten kun ikää tarpeeks. Jos ei rahaa löydy tarpeeks niin kai se iskäkin voi vähän lainaa. Kun aattelin muuttaa vuokra-asuntoon. Tuskin iskä haluu että mätäännyn täällä puole elämästä kun oon jo sanonut sille monesti että haluisin vaan mahollisimman nopeesti pois täältä hiton Mäntsälästä.

        Kyllä vanhemmat auttaa, jos haluaa lapselleen hyvää elämää. Jos ei kauaksi halua, järvenpää, hyvinkää, helsinki, porvoo, Lahti............, on hyvä välimatka vanhempien luota aluksi. Työ on tietenkin etusijalla, jotta itsenäisesti pärjäisi, joten onnea työrintamalle. Jos on päättäväinen nuori ja vastuun kantava sekä sosiaalinen, varmasti pärjää maailmalla.


    • imigrantti

      kuulostaa hiukan teinikapinalta nämä kommentit.. Kymmenen vuotta asuttiin stadissa, kymmenen vuotta oltu Mäntsälässä eikä ole kaduttanut. Kaikki on lähellä, kaupat, jäähallit, urheilukentät. Hyviä uimarantoja löyty mm. Huntilta. Ehkä kannattaisi ensin katsoa peiliin ja miettiä sitten miksi elämä tuntuu kurjalta..?
      Toki puutteita on ja se uimahalli yksi suurimmista...

    • Stadilainen alkujaan

      Pitää olla kulkuneuvo, että pääsee uimarannalle ja moneen muuhunkin paikkaan, kuten junaseisakkeelle.
      Täällä ei ole sisäistä liikennettä, eikä juuri ulkoistakaan. Linja-autojen kulku on koululaisten mukaan, joten autoton ei pääse käymään töissä esim. Hyvinkäällä.
      Miten voi olla näin lähellä pääkaupunkiseutua tällainen takapajula?

    • Tulos tai Ulos!

      Joo, kyllä se vaan on niin, että täällä samat naamat ajaa omia etujaan vuodesta toiseen. Poljetaan paikoillaan tai korkeintaan mennään välillä taaksepäin.

      Pahintahan tässä on kun itsekkin tulee sorruttua samaan jumittamiseen, eikä osaa edes pois lähteä...mutta porukkaa tulee ja porukkaa lähtee, se on kuitenkin totuus, eli jossainhan silloin mättää...

      Olen jo kauan aikaa sitten laittanut merkille, että täältä saa pizaa, hiuspalveluja, silmälaseja ja erilaisia rakennuspalveluja. Taksejakin roikkuu tolpalla enemmän kuin monessa kaupungissa, johtunee varmaan juurikin huonoista julkisista yhteyksistä.

      Ruoka on kallista monopoliasemaa nauttivien S- Ja K-ketjujen toimesta, siksi teen ostokseni suurimmaksi osaksi protestin vuoksi Lidlissä.

      Ja sitten vielä ne eripuolilla kylää seisovat tyhjät huonokuntoiset kiinteistöt...

      • keittiöpiikako

        Täysin samaa mieltä olen kanssasi ja siksipä pois lähdinkin. Huomasin, että keittiökalusteiden uusi myymälä on avannut Mäntsälässä. Se on hyvä puoli, että tämä toinen keittiöpuolen omistaja saa kilpailevan yrityksen. Jospa tämä uusi olisi edullisempi ja laadukkaampi tietyiltä osin. Ainahan uusi vetää vanhatkin asiakkaakseen, vaihtelua, ehkä parempaankin suuntaan laadun suhteen.


    • Imekää Sitä

      Onhan siellä mämmilässä länkisäärinen välittäjä ja kova luokan piharunkkari :D

      • hihuliko

        Hih-hiiiii


    • naurava kulkuri

      Niinpä, kaikkitietäviä, mutta putoavat korkealta.

    • Turbopappa

      Onhan siellä Mäntsälässä sentään huisin sööttejä naisia.
      Terveisiä vaan heille:)

      • Mäntsälän mummo

        Naisia? Heille?
        Mitäää! Oletko muitakin katsellut? :)


      • J.S.

        Jaa...
        -Siiderivalaita ja läskilorttoja.


      • S.O.H.
        J.S. kirjoitti:

        Jaa...
        -Siiderivalaita ja läskilorttoja.

        Höh? Miksi ihmeessä sellaisia katselet kun on parempaakin katseltavaa?


    • mäntsäläläinen

      MÄNTSÄLÄ ON JUST PARAS PAIKKA!!!
      SENKIN HOMOT SIELLÄ PITÄKÄÄ TURPANNE KIINNI!!! >:(

      • Mänyläinen

        Juuri niin ehkä Mäntsälässä ei oo uimahallia mut ei se niin vakavaa oo ja sitä paitsi kaupat on lähellä ja onhan tääl lidli!


      • PERUNA1234

        Kyllä sama mieltä:))


    • Mäntsäläkotomajani

      Minusta on hauska seurata näitä valituskeskusteluita, joissa ihmiset keskustelevat miten huono paikka Mäntsälä on.

      Kuitenkaan KUKAAN näistä valittajista ei ole itse tekemässä mitään konkreettista paikkakuntansa elinolojen kohentamiseen.
      Kukaan ei uskalla ottaa kantaa ns. virallisia teitä, eikä yksikään valittaja ole ollut(eikä varmaan tule olemaan) minkään projektin vetäjänä.

      Suomalainen luonne onkin juuri tuollainen vetelä ja mitään saamaton.
      Valitetaan vuosi kausia asioista mutta itse istutaan siellä keittiön pöydän ääressä voivottelemassa miten mikään asia ei muutu.

      Mäntsälän elinolot kohenisi varmaan heti kun nämä onnettomat valittajat häipyisivät. HE se on se pahin kapula kehityksen rattaissa.

      • Hevosmies1

        Virallista kanavaa: Mänttilä on sisäsiittoinen kepun kulisseissa hallinnoima käpykunta, jossa on lasten asiat ihan retuperällä. Eräät suhmuroi koko pikkukuntaa kulisseissa ja homma on suoraan sanoen ihan lopun alkua ja ei muuksi muutu, ellei joku älyä kannella aviin touhuista tai kho:on.

        Peruskoulut: monet pahoin homeessa ja niitä ei ole edes ajatus saada kuntoon. Kunnanvaltuustoille ns. rakennusvalvonnalle "tuttu konsultti/rakennusliike kyllä tekee taas remontin sekä laskelmat toinen toisensa perään kunnalle kannattaviin kouluremontteihin ja pari vuotta kun menee, niin taas puretaan 30 miljoonan tilkkutäkkiä eli remonteilla pilattua peruskoulua esim. keskustasta.
        Ammattiopistolla: johto säästi ja lopetti opintolinjoja (näennäisesti sekoitti linjoja ja oppilaat ei tiedä edes mitä alaa oppivat) sekä poisti koulukuljetustuen (bussiliikennetukimaksun) naapurikuntien oppilaskuljetuksiin että oppilaita olisi tullut naapurikunnista, josta saa koulutukseen pelimerkkejä.
        Koulumatkatuella ja kuljetuksilla tuli monta kymmentä maksavaa oppilasta kunnes kumileimasinjohto lopetti tuet. Laskutaidot omaava olisi huomannut että yhdenkin oppilaan tuomalla rahoituksella ns. vuosimaksulla saa koko vuoden bussikuljetukset katettua naapurikunnasta ammattiopistolle, niin opistonjohto (jos johto edes on Mänttilässä ettei olis vaan toimivajohto Järvenpäässä ) ei osaa edes laskea voittoja/ kuluja, saati markkinoida koulutusta muihin lähikuntiin. Nyt jää 20-30 muuta naapurikunnan oppilasta tulematta kouluun Mäntsälään, kun linja-autotuki lopetettiin.
        Koulutusta kannattaa markkinoida kmyös lähikuntiin ja kouluja käydä esittelemännä muu kuin se vanha noita-akka sieltä keskustan ammattikoululta.


    • Matkustava

      Ei täällä sen kummempaa ollut kun joitakin vuosikymmeniä sitten tulin. Tuskin muuttuu miksikään vaikka lähtisin.
      En osaa sanoa miksi ei kehitystä kaikessa tapahdu, mutta kunnan päättävissä asemissa olevat huolehtivat niistä asioista. Muut kuntalaiset äänestävät. On tänne tullut viime vuosina Tokmanni. Jäähallinkin olemme saaneet.
      Mielestäni myös tulossa olevat K-Citymarket ja Prisma ovat selvää kehitystä. Samoin Philipsin takaiskun jälkeen paikkakunnalle tuleva tölkkitehdas.
      Minusta täällä ei töki kuin julkisen liikenteen kohdalla. Juna-asema oli hyvä yritys, mutta sijainti huono. Linja-autoliikenne on vähentynyt sen myötä ja olisi suotavaa, että sitä kehitettäisiin.

    • lol

      mäntsälä on just paras paikka !! joku helsinki ... hyi vittu

      • Tulkaa mäntsälään

        Kehitys tökkii mäntsälässä. Olen asunut eri puolilla suomea ja mäntsälässä paha kyllä on aika jämähtänyt tunnelma. Hyvä veli verkosto toimii ja eikä paljon muualla tulleilla ole siihen asiaa...odotetaan ja kyräillään. Palveluita täällä ei ole tarpeeksi ihmettelen miksi ei uimahallia tai liikennettä juna-asemalle. Kaikilla on kyllä autot käytössään kestävää kehitystä. Elokuva teatteri puuttuu myös ja kunnon kaupat.
        Ainoa hyvä puoli on siinä, että täältä puuttuu se hesan rupusakki,eikä edes juna ole heitä tänne tuonut. Junakin kulkee liian harvoin.
        Kaikenkaikkiaan paikka on jämähtänyt ja sääliksi käy jos sinulla ei ole autoa, koska silloin olen mäntsäläisten yrittäjien armoilla.


      • Kotini on linnani
        Tulkaa mäntsälään kirjoitti:

        Kehitys tökkii mäntsälässä. Olen asunut eri puolilla suomea ja mäntsälässä paha kyllä on aika jämähtänyt tunnelma. Hyvä veli verkosto toimii ja eikä paljon muualla tulleilla ole siihen asiaa...odotetaan ja kyräillään. Palveluita täällä ei ole tarpeeksi ihmettelen miksi ei uimahallia tai liikennettä juna-asemalle. Kaikilla on kyllä autot käytössään kestävää kehitystä. Elokuva teatteri puuttuu myös ja kunnon kaupat.
        Ainoa hyvä puoli on siinä, että täältä puuttuu se hesan rupusakki,eikä edes juna ole heitä tänne tuonut. Junakin kulkee liian harvoin.
        Kaikenkaikkiaan paikka on jämähtänyt ja sääliksi käy jos sinulla ei ole autoa, koska silloin olen mäntsäläisten yrittäjien armoilla.

        No hui. Mikä ihme saa ihmiset aina valittamaan oli kyse sitten mistä tahansa. Missään ei ole hyvä olla tai sitten siellä toisaalla oli niin hyvä olla. Jos haluat palvelua, joka toimii joskus tai sinulla ei ole varaa ostaa toista autoa, niin ole sitten valmis maksamaan asunnoista tähtitieteellisesti siitä ilosta, että bussit kulkee, jos kulkee. Itse olen syntynyt stadissa ja asunut ekat 30v stadissa ja loput 20 Vantaalla. Nyt muutan pois pääkaupunkiseudulta ja kaiken lisäksi iloisin mielin. Jos et voi olla avoimin mielin, niin voi voi.. Kaikille hyvää ja valoisaa kevättä


      • ymmärsin lähteä.
        Tulkaa mäntsälään kirjoitti:

        Kehitys tökkii mäntsälässä. Olen asunut eri puolilla suomea ja mäntsälässä paha kyllä on aika jämähtänyt tunnelma. Hyvä veli verkosto toimii ja eikä paljon muualla tulleilla ole siihen asiaa...odotetaan ja kyräillään. Palveluita täällä ei ole tarpeeksi ihmettelen miksi ei uimahallia tai liikennettä juna-asemalle. Kaikilla on kyllä autot käytössään kestävää kehitystä. Elokuva teatteri puuttuu myös ja kunnon kaupat.
        Ainoa hyvä puoli on siinä, että täältä puuttuu se hesan rupusakki,eikä edes juna ole heitä tänne tuonut. Junakin kulkee liian harvoin.
        Kaikenkaikkiaan paikka on jämähtänyt ja sääliksi käy jos sinulla ei ole autoa, koska silloin olen mäntsäläisten yrittäjien armoilla.

        " Hesan" rupusakki ehkä pysyy "Hesassa", mutta Mäntsälässä on ihan OMA rupusakkinsa. Ne sukupolvesta toiseen Mustanmäen slummissa asuvat Kelan avainasiakkaat. Ne, jotka ehkä toisinaan yrittävät elämää muualla, mutta bumerangin lailla AINA palaavat turvallisille kotikonnuille!


      • Anonyymi
        Tulkaa mäntsälään kirjoitti:

        Kehitys tökkii mäntsälässä. Olen asunut eri puolilla suomea ja mäntsälässä paha kyllä on aika jämähtänyt tunnelma. Hyvä veli verkosto toimii ja eikä paljon muualla tulleilla ole siihen asiaa...odotetaan ja kyräillään. Palveluita täällä ei ole tarpeeksi ihmettelen miksi ei uimahallia tai liikennettä juna-asemalle. Kaikilla on kyllä autot käytössään kestävää kehitystä. Elokuva teatteri puuttuu myös ja kunnon kaupat.
        Ainoa hyvä puoli on siinä, että täältä puuttuu se hesan rupusakki,eikä edes juna ole heitä tänne tuonut. Junakin kulkee liian harvoin.
        Kaikenkaikkiaan paikka on jämähtänyt ja sääliksi käy jos sinulla ei ole autoa, koska silloin olen mäntsäläisten yrittäjien armoilla.

        Täällä on aivan oma rupusakkinsa!


    • EX-Niämi......

      Mäntsälä on ihan mukava paikka.Asuin itse siellä 1984-1993 Mustassamäessä Vuohimäentiellä,aivan ihanat naapurit ja asuin ympäristö.Muutin sieltä pois kun erosin ja työtkin loppuivat,oli pakko muuttaa helsinkiin työn perässä.Kaipaan ihania naapureitani ja ystäviäni.Voikaa kaikki hyvin.T.entinen vuohimäentien asukas

      • pässi

        Vuohimäen asukkaat muuttaneet pois, meno mennyt sen verran raisuksi, että järkevät lähti muualle. Jos niin kaipaat mustamäkeä, pääseehän sinne takasin luksusasuntoihin koska vaan. EPäilen, että kuukaudessa olet "rakastunut" tai sitten karkuun.


      • jee jee
        pässi kirjoitti:

        Vuohimäen asukkaat muuttaneet pois, meno mennyt sen verran raisuksi, että järkevät lähti muualle. Jos niin kaipaat mustamäkeä, pääseehän sinne takasin luksusasuntoihin koska vaan. EPäilen, että kuukaudessa olet "rakastunut" tai sitten karkuun.

        Vai raisua menoa,mistä moinen kommentti..itse pitkäaikais asukkaana voin sanoa että rauhallista on.Ei kunnan vuokrataloissa tarvi sietää häiriköitä sen kummenmin kun muuallakaan,pitää vaan tajuta käydä valittamassa niin höiriköt ei saa koko kunnasta asunnon asuntoa.


      • EX-Niämi
        pässi kirjoitti:

        Vuohimäen asukkaat muuttaneet pois, meno mennyt sen verran raisuksi, että järkevät lähti muualle. Jos niin kaipaat mustamäkeä, pääseehän sinne takasin luksusasuntoihin koska vaan. EPäilen, että kuukaudessa olet "rakastunut" tai sitten karkuun.

        Ihanko tosi,onko meno mennyt niin rajuksi?Silloin siellä oli kylläkin ihan rauhallista vaikka olikin vuokratalo,eipä juopot metelöinyt eikä taviksetkaan vaan meillä oli hyvä naapuri sopu,kenenkään ei tarvinnut pelätä mitään hörhöjä,niinpä ne ajat vaan muuttuu ja perässä on mentävä,en toki tarkoita että juoppojen perässä.Helsinkiläisiä pidetään aina pahiksina mutta näyttää niitä löytyvän joka paikasta,eipä tässä muuta kuin voikaahan hyvin ja nauttikaa keväisistä päivistä ja auringon paisteesta.


      • pässi kirjoitti:

        Vuohimäen asukkaat muuttaneet pois, meno mennyt sen verran raisuksi, että järkevät lähti muualle. Jos niin kaipaat mustamäkeä, pääseehän sinne takasin luksusasuntoihin koska vaan. EPäilen, että kuukaudessa olet "rakastunut" tai sitten karkuun.

        mistä sä oikein puhut?itse ASUN vuohimäentiellä ja täällä on yhtä rauhallista
        kuin ruumishuonella.
        kyllä täällä muutama juoppo asuu,mutta ei ne häiritse!


    • MCSpell

      Miksi kaikki dissaa Mäntsälää?

      -Palvelut on OK.
      -Ihmiset ovat ystävällisiä.
      -Luonto on lähellä.
      -Luomuruokaa sitä haluaville.

      Ja paljon muuta!

      • Westis66

        Mäntsälässä ei ole mitään vikaa, hyvät ja ystävälliset palvelut, rauhaa ympärillä, luonto lähellä. Olen viihtynyt erinomaisesti 8 vuoden ajan. Ainut huono puoli on niille henkilöille jotka ovat sosiaalisia ja haluavat tutustua uusiin ihmisiin. Edellä mainitussa asiassa täällä ollaan sisäänpäin lämpiviä. Itse ihmettelin sitä kovin kun koiran kanssa lenkkeillessä kukaan ei halunnut jäädä juttelemaan niitä näitä, mutta kaikkeen sopeutuu, enkä itsekkään sosiaalisen työni vuoksi kaipaa iltaisin juttuseuraa.


    • olisko noin

      Lue toi mitä Mäntsälästä puuttuu. Mäntsäläläisten toiveet asuinkunnasta taitavat olla vähän erilaiset, kuin muualla.

    • heissulivei77

      ollaan asuttu mäntsälässä 5 vuotta, pari lastakin on tullut lisää täällä asuessa. en kyllä vois kuvitella muuttavani takaisin vantaalle tai johonkin muualle suurempaan kaupunkiin. lapset tykkää asua täällä ja käyvät kyläkoulua. eivät haluaisi muuttaa pois vaikka siitä ollaan välillä keskusteltu. ainut mitä haja asutusalueella kaipailee on talvisin katuvalot.. muutan aivan ihanaa maaseudun rauhaa, ei tarvii miettiä onko naapurit 2metrin päässä omasta ikkunasta!!
      kaikkeen tarvitsee autoa, se on varmaa, viellä kun syrjässä asuu mutta kyllä tästä kyliltä ruoan saa ja muut päivittäis tarvikkeet. saa elää maalla ja koirat juoksennella vapaana ym mutta silti niin lyhyt matka järvenpäähän vantaalle ym..
      kaikki puhuu siitä että täällä juorutaan ym.. joo se on totta että näinkin vähän aikaa asuneena se on alkanut ahdistamaan mutta siitäkin selviää sillä että ei tee liikaa tuttavuutta näihin paikallisiin "juoruajiin"
      se on niin kiinni siitä mitä siltä elämältään tarvitsee, kaikki nämä jotka valittaa siitä että ei ole koirapuistoa ei ole uimahallia niin sitten kun sellaset rakennettaisiin niin olis kiva tietää kuinka paljon ne siellä sitten kävisivät!!
      sehän on vaan asennoiduttava sen mukaan, itsekkin on pakko kuskata lapsia kavereille ym kun matkat on pitkät, joo ja siihen on asennoiduttu.. ELÄMÄ ON VALINTOJA!! jos haluaa asua "omakotitalossa" järvenpäässä 600neliön tontilla ja katsella mitä naapuri syö aamupalaksi, samalla kun itse syö omaansa, niin onhan ne palvelut siinä nurkilla, mutta mua eikä mun perhettä sais enää ikinä niihin pieniin hikisiin tontteihin ja sielläkös vasta niitä naapuri kyttääjiä sitten olikin, aina tiesi että minkä värinen auto käyny meidän pihassa ja mihin aikaan ym.. varmaan kaikissa kylissä ja kaupungeissa on jotain sanottavaa..

      • huhupuhetta

        Koirat kiinni, niistä ilmoitetaan, jos toisen pelloilla näkee. Aina juorutaan, vaikka asuisit metsän siimeksessä, sinut tunnetaan, mäntsälässähän tiedetään kaikki kaikesta.


    • heikkuli77

      Se täällä on kyllä uskomatonta että noille farmareille ei käy mikään, jos haluais maata vähän vuokralle ei kellään muka ole.. jos kysyt voisko sänkipellolla ajaa mopolla, mistä se tuskin kuluu ollenkaan, ei käy.. peltotietä ei voi ajaa mopolla, menee huonoon kuntoon.. muuten ei koirista ole kyllä valitettu jos vähän kirmaavat jossain..

      • heikkuli77

        piti viellä sanoa että taitaa olla jokaisella pienellä paikkakunnalla tuo juoruamisen jalotaito.. voin vaan kuvitella viellä pienempiä paikkoja kuinka siellä kahvipöytäkeskustelussa on omat sekä naapurin asiat.. että tuskin on pelkästään mäntsälän onkelma..


      • varovainenko
        heikkuli77 kirjoitti:

        piti viellä sanoa että taitaa olla jokaisella pienellä paikkakunnalla tuo juoruamisen jalotaito.. voin vaan kuvitella viellä pienempiä paikkoja kuinka siellä kahvipöytäkeskustelussa on omat sekä naapurin asiat.. että tuskin on pelkästään mäntsälän onkelma..

        Niinkuin teillä päin. Kokemusta on koirien irti pitämisestä, siinä virkavalta kävi useammankin kerran ja eläinsuojelu. Mutta tuurilla sitä mennään.


      • naapurisiko

        Koiraat kirmaavat, eikö hevoset kirmaa?


      • heikkuli77
        varovainenko kirjoitti:

        Niinkuin teillä päin. Kokemusta on koirien irti pitämisestä, siinä virkavalta kävi useammankin kerran ja eläinsuojelu. Mutta tuurilla sitä mennään.

        niin ootkos tosissas että koiras juoks vapaana ja siittä sitten tuli poliisit ja eläinsuojelu?? no huh huh, alkais varmaan ottaa naapurit sen verran päähän että lähtö kyllä tulis täältä kyliltä..


      • nähtykin on
        heikkuli77 kirjoitti:

        niin ootkos tosissas että koiras juoks vapaana ja siittä sitten tuli poliisit ja eläinsuojelu?? no huh huh, alkais varmaan ottaa naapurit sen verran päähän että lähtö kyllä tulis täältä kyliltä..

        No lähtöhän sieltä tuli sen takia yhdelle, kun hevoset ja koirat juoksentelivat vapaasti ja sotkivat pellot ja naapureiden tontilla. Että pidähän vaan elukat kiinni, niitä on ilkeitä naapureita, vaikka ei uskoisi.


    • heikkuli77

      kirmaishan ne hevosetkin jos maata sais :)

    • tyttö mäntsälästä ;D

      oikeesti mäntsälä on just mainio paikka! Tulis toi K-citymarket tosta valmiiks ja sen sellasta... en kyl ikinä vois asuu stadis onhan siel kivaa käydä vähä shoppailee ja mennä leffaa mut ei muuta. Siel on hirveesti ruuhkia ja eikä rauhaa...-.- Oon nyt asunu mäntsäläs ehkä noin 7vuotta ja sitä ennen asuttii Vaasas.Mäntsäläs koulutki on just hyviä ja hyvissä paikoissa. on ala ja ylä asteita ja lukio ja amis ja muita sivukouluja. Ja mikä parasta tää on lähellä kaikkee pääsee nopeesti junalla stadii tai lahtee yms.;))

    • Mäntsälä on ihan OK

      Täällä Mäntsälässä on kaikki peruspalvelut mitä tarvitsee. Ei isompien kaupunkien ongelmia ja luonnonläheinen lapsiperheille mukava ympäristö.
      Ei tarvitse jonotella eikä ahdistua ruuhkissa - jos kaipaa biletystä voi pistäytyä naapurikuntien yöelämään. Mieluummin täällä lapseni kasvatan kuin laitan heitä pyörimään ison kaupungin kartsalle. Täällä on paljon harrastusmahdollisuuksia ja niiden hintatasokin maltillinen verrattuna isompiin kuntiin. Asuntojenkin hinnat on edullisia - Järvenpäästä olisimme saaneet isomman rivarin samaan hintaan mihin täältä omakotitalon... ei tarvinnut kauaa miettiä! Tuusulantien ruuhkissa Järvenpäästä meni aikanaan töihin Korsoon sama aika autolla mitä nykyään Lahdentietä eli vaikka matka on pidempi kilometreissä ei se ole sitä ajallisesti.
      Kokemusta on aiemmin Vantaalta ja Järvenpäästä eikä mitään hinkua sinne takaisin nyt 7v Mäntsälässä täynnä ja edelleen viihdytään!

      • viihdytön

        Sen huomaa lapsista, missä ne on kasvatettu.


      • Joukossa tyhmyys....
        viihdytön kirjoitti:

        Sen huomaa lapsista, missä ne on kasvatettu.

        Joo niin todella huomaa..... - kaupunkien kakarat ja niiden metkut on kaikkien nähtävissä ja kuultavissa.... sekopäitä kyllä riittää! Hörhöjä ja pissiksiä sekä muuten vaan aineissa heiluvia!


    • Mäntsälässä

      on huono terveyskeskuspalvelut. Lääkäritkään eivät kauaa viihdy. Jatkuvasti vaihtuvat ja jos eivät ole tummia niin sitten virolaisvenäläisiä. Jotka ei osaa edes kunnolla suomea.Ja perkele sitä puhelimessa jonottamista kun ei kukaan vastaa.

    • PasiS

      Kauhea paikka, onneksi nyt muutettiin pois. Lista on loputon, mitään hyvää ei juurikaan jäänyt mieleen. Tosi vittumaisia ihmisiä, jäi ainakin mieleen joten sitä kautta koko viihtyvyys täysin nollassa. Ja meitä on monta jotka tehneet saman virheen. ÄLKÄÄ MUUTTAKO MÄNTSÄLÄÄN, jos yhtään ei ole tiedossa mihin astumassa.

      • ........

        Sanoisin tästä paikasta aivan samoilla sanoilla! Sen virheen myöskin tein että tänne muutin mutta lähden kyllä yhtä nopeasti pois kuin tulinkin, heti kun vaan kämppä löytyy! Aivan syvältä tämä kylä...


    • syntyperäinen

      Muutakaa kaikki te kymmenen tuhatta uudisasukasta Mäntsälästä pois niin tästä tulee paljon parempi paikka elää, terve menoa ja pysykää poissa myös, en jää kaipaamaan teitä hyvää matkaa. Sillä teidän syynne että unnan talous on perseellään kun teille pitää rakentaa kaikki pyörätietkin molemmin puolin tietä ja ihan turhaan. Pois vaan täältä, hyvä kun osa on jo tajunnut lähteä, etenkin kirkonkyläkin on nykyään pelkkä kivi ja betoni kasa, olette uudisasukaat tuhonnut kirkonkylän idyllin ja ne valtaapitävät on ihan p***** että en tule enää äänestämään vaaleissa.

      Kunnantalonkin voisi sitten myydä pois turha pytinki.

      Olen samaa mieltä kirkonkylässä itsekkyys loistaa ja sitä se on kun juurettomat uudisasukkaat ovat sinne muuttanneet ja tuhonneet paikan. Vielä 1970-luvulla kirkonkylässä oli idylliä, vaan eipä ole enää kunnanvaltaapitäjien hyvä veli-sisar kerho on tuhonnut kunnan talouden ja on käsittämätöintä että mafioso järvenpää-kiikkilä ja vastaavat saavat verorahoilla tehdyt tiet itselleen sinne keskustaan, miksi ei samaa saa kaikki kuntalaiset asuinpaikasta riippumatta. Mutta siellähän hallitsee edellämainittujen mafia. Järvenpää-kiikkilä on myösniitä jotka voi muuttaa pois saman tien kunnasta tervemenoa mafiosot. En aio teidän firmoista mitään ikinä ostaa.

    • ex-stadilainen

      Muutettiin Helsingistä ja toistaiseksi on ollut ihan kivaa. Kai sen nyt jokainen tajuaa, ettei Mäntsälä palveluilla kilpaile. Tästä on 30min autolla Helsingin rajalle ja siellä voi tehdä mitä haluaa.

      Jos pitää valita kerrostalokolmio 30min työmatka tai iso omakotitalo 60min työmatka, niin kyllä se omakotitalo voittaa.

      Ei ole toistaiseksi vielä ärsyttänyt Mäntsälän puutteet, sen olen huomannut, että ruoka on ihan naurettavan kallista. Mutta tästä Helsinkiin on monta Prismaa...

      Jos Mäntsälän keskustan haluaa pitää hengissä, niin ehkä kauppoja voisi tulla lisää ja vaikka vähän ruuan hintaa järkevöittää.

    • Kirjoittaja on hullu

      Kirjoittaja on kyllä aivan pihalla siitä mitä sanoo.. Voi olla että muutamassa vuodessa paljon muuttunut. Itse kuitenkin asunut koko ikäni onnellisena Mäntsälässä, ja kaikki on toiminut täysi moitteettomasti. Nyt lisäksi uusi Citymarket keskustaan lisää kilpailua ja laskee hintatasoa. Hammashoito toimii erinomaisesti, liikenne on hyvin suunniteltu. Huonot työkokemukset työnantajan kanssa johtuvat vain työnantajasta eivätkä mitenkään Mäntsälästä. Tällä hetkellä on Mäntsälään suunnitteilla uimahallikin. Mäntsälässä on myös hyvin toimiva rautatie - oli myös tuolloin kolme vuotta sitten kun kirjoittaja aluksi kirjoitti. Ei varmaan viihtynyt täällä kauaa jos ei ehtinyt kilometriä kauemmas keskustasta selvittämään että siellähän se rautatieasema sijaitsee. Mutta millaista julkista liikennettä ylipäätään voisi olla kunnassa, johon ei ole kannattavaa rakentaa metroa tai ratikkakiskoja? Sama tilannehan on suurimmassa osassa Suomen kuntia. Täällä asuva omistaa auton ja se menee sanomattakin. Mäntsälä on erinomaisella etäisyydellä Helsingistä, ja sinne pääsee nyt kätevästi junalla, autolla, bussilla tai vaikkapa pyörällä. Kirjoittaja ei myöskään ole huomannut että Mäntsälässä on kolmisenkymmentä leikkipuistoa sekä useita puistoja sekä urheilumahdollisuuksia. Taitaa kirjoittaja tarvita vähän syvempää perehdytystä Mäntsälään.

      • Höpsistä

        Sinulle "Kirjoittaja on hullu" ja monelle muulle, joka ei tajua.

        Kaikki mäntsäläläiset eivät asu Mäntsälän keskustassa. Suurin osa ei asu.Monilla on ensin matkaa keskustaan ja siitä vielä lisää matkaa rautatieasemalle.


      • pelästynyt
        Höpsistä kirjoitti:

        Sinulle "Kirjoittaja on hullu" ja monelle muulle, joka ei tajua.

        Kaikki mäntsäläläiset eivät asu Mäntsälän keskustassa. Suurin osa ei asu.Monilla on ensin matkaa keskustaan ja siitä vielä lisää matkaa rautatieasemalle.

        Höpsistä sinulle, asut keskustassa tai et, olet mäntsäläläinen kuitenkin. Parempi sinulle, jos vain käyt keskustassa ja menet takaisin piiloon sivummalle.


      • Pööö!!
        pelästynyt kirjoitti:

        Höpsistä sinulle, asut keskustassa tai et, olet mäntsäläläinen kuitenkin. Parempi sinulle, jos vain käyt keskustassa ja menet takaisin piiloon sivummalle.

        Sinulle pelästynyt.

        Et selvästikään ymmärtänyt mistä puhuttiin. Kaikkialla Mäntsälässä asuvat ovat mäntsäläläisiä ja juuri siksi mahdollisuus junan käyttöön pitäisi olla kaikilla, eikä ainoastaan vieressä asuvilla. Erityisesti siksi, että linja-autoliikenne Mäntsälässä on heikentynyt junaseisakkeen tulon myötä. Siksi myös jonkinlainen sisäinen liikenne junaseisakkeelle olisi suotava.


    • nuoriso = ongelma
      • Hyvä kun vangittiin

        Miehistähän tuossa linkissä puhuttiin, eikä suinkaan nuorisosta...

        Mutta aika kauan pidetään piikkiä auki kaikenmaailman rötöstelijöille, ennenkuin vihelletään peli poikki ja laitetaan valtion pahnoille...lienee "hotelleissa" täyttä ja liian hyvät oltavat.


    • roudariko

      Mäntsälässä ei näy kuin mäntsäläläisiä pellejä laidasta laitaan. Kapakoissa pyörii aina samat naamat, kun eivät uskalleta lähteä esim. järvenpäähän bailaamaan, ettei turpaan tulisi. Sisäsiittoista porukkaa.

      • Raisa.e

        joo-o sisäsiittoista kyllä,menet baariin ja sanot jollekkin jotain niin katsovat ihan ennenkuin eivät olisikaan ihmisiä nähneet, baariin mennään jäkeen ja siitä etelään jos on tarvetta, mäntsälän baareissa porukat ihan hanurista.


    • Miniz

      Viestiketjun aloittajalla oli pointtia joissakin kohdissa, mutta eihän voi olettaa, että Mäntsälän kokoisessa paikassa on kaikki palvelut saatavilla! Esimerkiksi se uimahalli ja erikoisliikkeet. Yrittäjiä on ollut, mutta jos kysyntää ei ole, on paha pitää putiikkia pystyssä.

      Kyllä, sellaisen joka haluaa kaupunkimaisempaan paikkaan ei kannata muuttaa mäntsälään. Minne tänne tarvitsisi esim. puistoja kun luontoa on niin paljon joka puolella? Onko oletuksena tosiaankin että kaikki on kävelymatkan päässä? Mielestäni uimarannat on ihan jees tääl, niin keravanjärvellä, huntilla kuin sääksjärvelläkin. Ehkä sekin sitten riippuu siitä mihin on tottunut. :)

      Hammashoitoon olen aina päässyt Mäntsälään. Kerran kiirreellisemmässä tapauksessa jouduin Jäkeen.

      Mäntsälästä on oman auton omaavalle hyvät kulkyhteydet lähikuntiin, joista palveluita saa sitten jo laajemmin. Ajomatka ei kestä juuri mitään järvenpäähän, hyvinkäälle, porvooseen tai lahteen. Sen takia on helppo etsiä töitäkin Mäntsälän ulkopuolelta. Useimmat ystäväni käyvätkin töissä muualla, ja osa jopa julkisilla. Tosin itse en ikinä julkisten varaan pistäisi, sillä odottelua tulisi väkisinkin.

      Ehkä maalaisuus ja junttius on niin syvässä mulla, ettei parin vuoden asuminen lahdessa lämmittänyt mieltä.

      Liikennejärjestelyt, ja erityisesti keskustie...sinä kesänä se rempattiin kun 18 vuotta täytin, ja muutaman kerran tuli kanttariin ajettua.

      Ymmärrän ettei kaikki Mäntsälästä tykkää, mutta itselle se on ehkä tuttu ja turvallinen. Hyviä ja huonoja puolia nyt varmaan löytyy jokapaikasta...

    • J.S.

      Ei Mäntsälässä itsessään mitään vikaa - kunhan sais kammettua tämä kokkare-kepuloismafia kunnantalolta helvettiin.

      • pohjoisen tyttö

        Niinpä, puhut asiaa. Kokkarekepuloismafia tarvitsee fiksumpaa väkeä, joista olisi jotain hyötyä mäntsälällekin.

        Miniz, mäntsälä ei ole tosiaankaan turvallinen, samat geimit kuin muuallakin.


    • Mäntsälää yli 30 vuotta.

      Voi apua mikä keskustelu :D
      Itse olen suht' tyytyväinen. Ei kaikki ole niinkuin haluaisi, mutta kuka teistä valittajista osaa sanoa paikkakunnan missä kaikki on loistavasti??!
      Tuskin muutan ikinä Mäntsälästä pois, jos joskus on pakko, niin suuntana sitten Pukkila tai joku paikkakunta pohjosesta.. Yhtään etelämmäksi ei voi kuvitellakkaan..

      • pukkila samoin

        Ei kait sitä osaa muuttakaan enää pois, jos 30 vuotta on asunut mämmilässä. Ei tiedä paremmasta enää.


      • ööö...
        pukkila samoin kirjoitti:

        Ei kait sitä osaa muuttakaan enää pois, jos 30 vuotta on asunut mämmilässä. Ei tiedä paremmasta enää.

        paremminkin mänttikylä kuin mämmilä


    • ÄÄNESTÄ SINÄKIN!

      No nyt syksyn vaaleissa taas asioita ratkaistaan seuraavaksi 4-vuotiskaudeksi! Käyttäkää kaikki tuo tärkeä äänenne ja miettikää tarkkaan kelle sen annatte!

    • Tuleva?

      Mäntsälä harkinnassa työkuvioiden takia. Vaikuttaa paikkakuntana juuri sille mitä haluan. Toivon löytäväni talon jostain metsän keskeltä. Kaikkea on nähty joten Mäntsälän kuppikunnat ei pelota, on nääs muutakin elämää onneksi mulla, kuin naapurit ja niiden kyttääminen. Jos jotain juoruttavaa löytyy, niin juoruilkoot ämmät ihan rauhassa. Omaan autoon on totuttu, en edes julkisilla osaisikaan kulkea. Uimahallia en kaipaa, harrastan ihan muunlaista liikuntaa ja Lidli kelpaa hyvin.

    • tervetulooo

      "Tuleva?" tervetuloa vain Mäntsälään. Itse olen PK-seudun ja monien uudenmaan kuntien kautta Mäntsälään ajautunut ja todellakin suosittelen Mäntsälää.

      Peruspalvelut ja kaupat löytyvät kylältä, ne mitä ei löydy, löytyy naapurikaupungista.

      • valtatien suora

        Ahdasmielisyyttä, joka ei sopeudu PK-seudulle, vaan tuppaa itsensä pieneen kylään.


    • ????????????????????

      Siis onko Mäntsälä maailman persereikä ???

    • Ota -älä jätä!

      Vaaliuurnilla voit vaikuttaa! Jospa ne ainaiset naamat vaihtuisi ja uuteen valtuustoon saataisiin tuoretta ajattelua! - jos et käytä ääntäsi on täällä keskustelupalstoilla turha jälkeenpäin huudella!

    • ihmisetonahneita

      miksi ihmisille ei enää mikään riitä? miksi kaiken pitää aina vain olla suurempaa ja lisää kauppoja? minä en koe tarvetta muuttaa pois paikasta jonne synnyin, eikä tarvitse etsiä mitään "suurempaa"

      • laaja katselmus

        Ihminen, joka syntyi ja asuu edelleen samassa paikassa, ei tiedä suuremmasta mitään.


      • ihmisetonahneita
        laaja katselmus kirjoitti:

        Ihminen, joka syntyi ja asuu edelleen samassa paikassa, ei tiedä suuremmasta mitään.

        tavoittele sinä vaan sitä suurempaa niin siinähän se elämä meneekin kun mihinkään ei olla tyytyväisiä ja aina pitää olla parempaa. minä olen tyytyväinen siihen mitä elämä on antanut ja se tekee onnelliseksi.


      • juoksijako
        ihmisetonahneita kirjoitti:

        tavoittele sinä vaan sitä suurempaa niin siinähän se elämä meneekin kun mihinkään ei olla tyytyväisiä ja aina pitää olla parempaa. minä olen tyytyväinen siihen mitä elämä on antanut ja se tekee onnelliseksi.

        Ihmisestä tulee sosiaalisempi, kun on katsonut maailmaa avarammin, kuin asumalla yhdessä paikassa koko ikänsä. Samassa paikassa asuvat ihmiset ovat ahdasmielisiä ja "jonkin verran tyhmiä", kun kuulevat jotain uutta osaamatta kommunikoida mitään. Ihminen on kone, ja jos se alkaa reistailemaan, sitä ei osata kauemmaksi enää katsoakaan, sitä jää siihen omaan tyhjiöönsä ja tyytyy siihen vähään, mitä on saanut, mutta unelmia ei voi kukaan ottaa pois, onhan sekin suurempaa, jos sen ajatuksin mieltää.


      • ihmisetonahneita
        juoksijako kirjoitti:

        Ihmisestä tulee sosiaalisempi, kun on katsonut maailmaa avarammin, kuin asumalla yhdessä paikassa koko ikänsä. Samassa paikassa asuvat ihmiset ovat ahdasmielisiä ja "jonkin verran tyhmiä", kun kuulevat jotain uutta osaamatta kommunikoida mitään. Ihminen on kone, ja jos se alkaa reistailemaan, sitä ei osata kauemmaksi enää katsoakaan, sitä jää siihen omaan tyhjiöönsä ja tyytyy siihen vähään, mitä on saanut, mutta unelmia ei voi kukaan ottaa pois, onhan sekin suurempaa, jos sen ajatuksin mieltää.

        yhteiskunnan ongelma on ahneat ihmiset. se on syy maailman tuhoon ja lähes kaikkiin ongelmiin.


    • Ville Seljarinne

      Viestiketjun aloitus oli repäisevä, se pitää myöntää.
      Onhan se tosi näköalatonta arvioida Mäntsälää. jos ei ole muualla asunutkaan.
      Täällä on elämä hitaampaa ja kaikki pientä Helsinkiin verrattuna. Jos on ikänsä asunut suurhelsingissä, ei ehkä enää sopeudu tähän rytmiin ja palveluihin.

      Olen asunut Suomessa monella paikkakunnalla Itä-Suomesta Ylitornion kautta Kajaaniin, Kokkolan kautta Helsinkiin, Vantaalle ja lopulta Mäntsälään.
      Mäntsälä soveltuu melko hyvin lasten kasvattamiseen ja rauhallisen perhe-elämän viettämiseen.

      Täälläkin voi elää jos ei vaadi paljoa. Jos harrastus on vain kapakassakäynti niin harrastuspaikat ovat harvassa. Sen sijaan kansalaisopisto, musiikkiopisto, ulkoilupaikat, urheilukentät, jäähalli, kirjasto, teatteri ym. tarjoavat mahdollisuuden hyviin harrastuksiin.

    • juoppokukkula

      Herää itkupilli Tänne muutetaan tilan,edullisuuden ja oman rauhan takia.Kaikki valitus kohteesi on normaali ällisellä ollut jo muuttaessa tiedossa.

      • hol-ding-dong

        Jaa, että on edullista, kun normi 80-90 luvun omakotitalo maksaa 250 tonnia. Vähän hulppeempi ja uudempi alkaa jo nelosella. Wanha homeinen rivarikämppä kustantaa saman minkä uusi omakotitalo markka-aikaan.

        Noh, on se toki edullista, jos 20 m2 kosteasta koirankopista vuokra on tonnin stadissa .


      • aasilukutaidoton
        hol-ding-dong kirjoitti:

        Jaa, että on edullista, kun normi 80-90 luvun omakotitalo maksaa 250 tonnia. Vähän hulppeempi ja uudempi alkaa jo nelosella. Wanha homeinen rivarikämppä kustantaa saman minkä uusi omakotitalo markka-aikaan.

        Noh, on se toki edullista, jos 20 m2 kosteasta koirankopista vuokra on tonnin stadissa .

        Edelleen edullisempaa ja maa halvempaa esim.juoppokukkulan kämpät vastaan jampan kämpät jne


    • Raisa.e.k1

      No huh huh, on tainnu olla huono päivä kyseisellä kirjottajalla, itse muutin Järvenpäästä Mäntsälään 10 vuotta sitten ja olen tykännyt ; ))

    • Lintukoto..pah

      Nooh sanos naakka kun nokka katkes... On Mämmilässä hyvät ja huonot puolensa..
      Kunnan päättäjät pelailevat päätökset siihen malliin että hyötyvät siitä itse mahdollisimman paljon, koulutoimen entinen johtaja on tosiaan nimensä veroinen..Muinonen jne.. kyllä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Mäntsälässä olisi kyllä potentiaalia vaikka mihin, mutta valitettavasti järki ja johdonmukaisuus puuttuu..tai oikeastaan on sitä johdonmukaisuutta..torpataan kaikki hyvät ja järkevät hankkeet johdonmukaisesti.. Tässä vuosien varrella olen seuraillut kunnan touhuja ja valtuustoo haetaan näemmä vain palkkioidenvuoksi ja sen takia että voidaan sanoa että ollaan kunnanvaltuuston jäseniä, ei sen vuoksi että kehitettäisiin kylää terveesti.
      Tällasta se on kun maalle muuttaa.. itse olen valinnut oman polkuni.. ja olen muuttanut Mämmilään huolimatta siitä että suurin osa lähinaapurustostani onkin kuolaavia banjonsoittajia, vaihtoehtona on asua esim Häslingissä josta samalla rahalla olisin saanut tilavan yksiön/ahtaan kaksion, nyt omistan kuitenkin maatilan jossa toistakymmentä hehtaaria maata. Loppuviimeks kaikki on suhteellista: jos sun nenä on mun takapuolessa ni mulla on suhteellisesti parempi olla kun sulla...
      Koittakaa viihtyä ja keskittykää oleelliseen...

    • kepupettää

      Kyllä nämä Mäntsälän asiat ei parane ennen kun tulee kuntaliitoksen myötä uutta verta päättäjiin

      • exkepu

        mitäs tolle kunnantalolle ja sen porukalle tehään jos hallinto tulee muualta


      • tilaton

        Nimen omaan, maanviljelijät vaihtoon, ne ei puolla kuin toisiaan.


    • Aikaa viettänyt

      Voipi olla, että ei tuon kuntaliitoksen myötä mene välttämättä asiat parempaan suuntaan. Katsopa vaan. Onhan Mäntsälässä vikansa, sen myönnän. Esimerkkejä pahimmista on juuri koulukuljetukset tai lähinnä niistä taistelu ja yleensäkin kaikki kunnallinen byrokratia. Niistä joutui pari vuotta käymään pientä sanasotaa omalla kohdalla, ennen kuin asiat alkoivat järjestyä joka vuosi itsestään. Myös terveyskeskus tuntuu olevan ylityöllistetty ja ammattitaito hukassa tai yksinkertaisesti ei vaan ole aikaa tutkia potilaita, mutta niin taitaa olla monessa muussakin paikassa. Noita kuljetuksia tuonne junalle en ymmärrä. Miten tämän kokoisessa(pinta-ala) kunnassa, jossa vain tämän verran asukkaita olisi mahdollista kerätä ihmisiä johonkin junaan :D Elokuvateatterikin täällä oli aikoinaan, kunnes Kiikkilä oli sitä mieltä että vuokra oli liian pieni niistä tiloista ja vuokraa totesi että homma ei kannata. Omasta mielestä uimahalli olisi pitänyt rakentaa ennemmin kuin tuo jäähalli, vaikka junnuna tuli tuota kiekkoa mätettyä. Itse asun täällä, koska pidän rauhasta mikä täällä keskellä metsää vallitsee. Harmitti oikein, kun naapurit rakensi tuohon n. 100m päähän muutama vuosi sitten :D Ei minulla varmaan olisi varaa edes asua missään Helsingissä, enkä sinne haluaisikaan. Vuokralla en ole päivääkään asunut enkä ajatellut aloittaa. Emäntä pitää vielä noista elukoista niin saapahan kissat, koirat ja hevoset olla tuossa. Hankala niitä olisi jossain kolmiossa Helsingin keskustassa pitää.

      Pointtina tässä nyt oli, että muuttakaa ihmiset sinne mikä ajaa teidän etujanne. Jos kaipaatte julkista liikennettä tai useita baareja, niin muuttakaa kaupunkiin. Jos kaipaatte rauhaa, niin muuttakaa maalle. Varmasti ei tule olemaan kaikille mieleen mikään paikka koskaan. Itse olen suht tyytyväinen Mäntsälään ja Mäntsälän kehitykseen, lukuunottamatta tuota Keskuskatua vaikka tarkoitus siinäkin oli hyvä.

      Siitä tämä maa on hyvä, että jokainen voi päättää itse missä haluaa asua.

    • hyyryläiskä

      terve menoa itkupilli jätä valitusvoimaa uuteen paikkaan

    • markkinarako

      Jos samalla paikkakunnalla on sukulaisia liikaa, ei kannata muuttaa, sanontahan on, että "suku on pahin".

      • vihaksi pistää

        Mäntsälässä on vuodesta toiseen samat päättäjät/hallitus ja maanviljelijöille
        aina samat naamat edustamassa. Yksityiset yrittäjät luulee omistavansa Mäntsälän
        kerskailemalla ja olkaansa kohauttamalla. Maanviljelijät ne nauttivat elämästään meidän tavallisten työläisten veroilla ja tuki tulee vuosittain kun esterin takapuolesta vettä.


      • taluostutkimus
        vihaksi pistää kirjoitti:

        Mäntsälässä on vuodesta toiseen samat päättäjät/hallitus ja maanviljelijöille
        aina samat naamat edustamassa. Yksityiset yrittäjät luulee omistavansa Mäntsälän
        kerskailemalla ja olkaansa kohauttamalla. Maanviljelijät ne nauttivat elämästään meidän tavallisten työläisten veroilla ja tuki tulee vuosittain kun esterin takapuolesta vettä.

        Mäntsälälle tekisi hyvää sellainen kuntaliitos, että päästäisiin kerralla vanhoista rasitteista ja perinteistä eroon.

        Julkisen sektorin hallinto-kulut on aivan liian kovat, veronmaksajaa kun ei voi loputtomiin kupata.

        Kymmenessä vuodessa pelkästään uudenmaan kunnanjohtajille maksetaan sellaset 50. 000 000 €
        Tekevätkö nämä tosiaan töitä hiki hatussa ja ansaitsevat palkkansa?

        Ehkä näitä uudenmaan 26 kuntaa olisi syytä fuusioittaa?


      • tutkimusta myös
        taluostutkimus kirjoitti:

        Mäntsälälle tekisi hyvää sellainen kuntaliitos, että päästäisiin kerralla vanhoista rasitteista ja perinteistä eroon.

        Julkisen sektorin hallinto-kulut on aivan liian kovat, veronmaksajaa kun ei voi loputtomiin kupata.

        Kymmenessä vuodessa pelkästään uudenmaan kunnanjohtajille maksetaan sellaset 50. 000 000 €
        Tekevätkö nämä tosiaan töitä hiki hatussa ja ansaitsevat palkkansa?

        Ehkä näitä uudenmaan 26 kuntaa olisi syytä fuusioittaa?

        Sinäpä sen sanoit. Kunnanjohtajat istuvat pallillaan lukien lehtiä, avain kuin eduskunnassakin nukutaan suurimman osan päivää ja palkka juokse. Mäntsälä on tiukasti kiinni rasitteissa ja perinteissä, aivan jämähtänyt. Täytyisi olla todellakin aivan uusi "istuva hallitus", joka rikkoo nämä perinteet parempaan suuntaan, mutta ainahan voi toivoa, eri asia, toteutuuko koskaan.


      • Palvelut kauas
        taluostutkimus kirjoitti:

        Mäntsälälle tekisi hyvää sellainen kuntaliitos, että päästäisiin kerralla vanhoista rasitteista ja perinteistä eroon.

        Julkisen sektorin hallinto-kulut on aivan liian kovat, veronmaksajaa kun ei voi loputtomiin kupata.

        Kymmenessä vuodessa pelkästään uudenmaan kunnanjohtajille maksetaan sellaset 50. 000 000 €
        Tekevätkö nämä tosiaan töitä hiki hatussa ja ansaitsevat palkkansa?

        Ehkä näitä uudenmaan 26 kuntaa olisi syytä fuusioittaa?

        Kannattaa purkaa auki mitä se fuusio isompaan merkitsee.

        Jo Järvenpää ja Hyvinkää ovat kaukana. Siinä vaiheessa, kun palvelut keskittyvät hallitsevaan kuntaan mäntsäläinen on pinteessä, miten pääsee palvelujen piiriin.

        Päättävissä elimissä mäntsäläläisedustus on niin pieni, että oman kunnan etuja ei voi puolustaa, aina ollaan vähemmistössä. Paikalliset päättäjät voivat vain levitellä käsiään ja sanoa, että kyllä me yritettiin. Näin valta ja vastuu paikkakunnan päätöksistä on siirtynyt Keski-Uudellemaalle ja pohjoisuusimaalainen hämäläis-Mäntsälä alkaa puhua uudesta fuusiokunnasta samaan malliin kuin Suomessa puhutaan EU:sta.

        Siinä vaiheessa ollaan sitten kuin Jokela Tuusulassa.


      • untuvapollitikko
        vihaksi pistää kirjoitti:

        Mäntsälässä on vuodesta toiseen samat päättäjät/hallitus ja maanviljelijöille
        aina samat naamat edustamassa. Yksityiset yrittäjät luulee omistavansa Mäntsälän
        kerskailemalla ja olkaansa kohauttamalla. Maanviljelijät ne nauttivat elämästään meidän tavallisten työläisten veroilla ja tuki tulee vuosittain kun esterin takapuolesta vettä.

        No kuka ne päättäjät sinne päättämään meidän asioista äänestää kuin me itse.
        Äänestä sinäkin seuraavissa kunnallisvaaleissa uutta ehdokasta eikä sitä vanhaa 25 vuotta valtuustossa ollutta aikaansaamatonta hajutonta mielipiteetöntä ehdokasta.
        Kysy vuosia valtuustossa olleelta että mitä olet saanut aikaan ja montako aloitetta olet tehnyt, puhetta pitänyt?
        Ja mikä tärkeintä, oletko vastustanut mielessäsi- ollut kuitenkin samaa mieltä kuten muutkin.


    • csh

      Ja Ohkola on nykyään Kyrpälä.

    • YÄK MÄNTSÄLÄ

      Moikka! Ihanaa ! Nyt voi Haukkua Mäntsälän oikeen luvalla Julkisesti! Olen asunut mättilässä vuodesta 1991 ja EI MITÄÄN HYVÄÄ SANOTTAVAA TÄSTÄ KYLÄPAHASESTA! tää on paatuneitten kateellisten itse keskeisten kierojen ihmisten kehto. KYYLIEN KEHTO! Täällä kaikki titää mukamas sinun asioista kaiken ja vielä itse uskoo niihin HERRAJUMALA!!! Ja MITÄ MOJOVAMMN JUTUN NE SAA ?SIITÄ NIILLÄ RIITTÄÄ JUORUA PITKÄKSI AIKAA! PAHIMPIA ON NÄÄ ALKKIKISET JOTKA OVAT OLEVINAA MAAILMAN NAPOJA JA NIIN MAHDOTTOMAN HYVIÄ KUN ON TALOT JA MÖÖPELIT ELI KULISSIT PRAMEITA MUT TOTUUS NIITTEN ELÄMÄSTÄ KARMIEN SISÄPUOLELLA ON TÄYTTÄ PASKAA ! JA NÄÄ PIKKUKYLIEN ÄIJÄT VARSINKIN NE ON SELLASIA PIILO TIRKISTELIJÖITÄ

      • iloinen mussukka

        Moikka vaan sinulle "yäk mäntsälä!. Miten voitkin puhua asiaa. Itse muutin pois 18-vuotiaana sieltä ja se oli jo silloin suoraan sanoen todella paatunut kyläpahanen. Ja pikkukylien asukkaat, siellä leveillään pelloista, talot on viimeisen päälle ja todellakin äijät on pelkureita liikkumaan, mutta tirkistellä ne osaavat, yäk.
        Juorutaan, mitä ehditään ja luullaan tietävän asioita, vaikka asianomainen ei ole itse puolustautumassa. Olin ahdistunut kaikki ne vuodet, jotka siellä jouduin asumaan. täysi-ikäiseksi. Sinne ne suurin osa "ystävistä" jäi ja voi surku, kun seuraa niiden elämää siellä, ei todellakaan ole maailmaa nähneitä, mutta
        suuret on puheet. Lähde pois sieltä, että pääset nauttimaan "elämästäsi"
        muualla, varmasti on parempaa tarjottavaa sinullekin.


      • voimitäurpoja

        Niin varmaan onkin. Tiedän yhden pariskunnan joka muutti sinne Riihimäestä, kyyliä ja juoruajia jo heti valmiiksi. Joten sinne muuttaa vaan sellaiset jotka eivät muualla viihdy ja joilla on omituinen käsitys omasta itsestään.
        Ei hyvä ihme sentään, olipa sentään hyvä kun päästiin siitä pariskunnasta ja muuttivat sinne tuppukylään.


      • dkkdmsmsndkf
        voimitäurpoja kirjoitti:

        Niin varmaan onkin. Tiedän yhden pariskunnan joka muutti sinne Riihimäestä, kyyliä ja juoruajia jo heti valmiiksi. Joten sinne muuttaa vaan sellaiset jotka eivät muualla viihdy ja joilla on omituinen käsitys omasta itsestään.
        Ei hyvä ihme sentään, olipa sentään hyvä kun päästiin siitä pariskunnasta ja muuttivat sinne tuppukylään.

        Kaupunkiin muuttaneilla on jotain vikaa omasta käsityksestä


      • Samakko

        Muuta pois. Tämä on vapaa maa.
        Jos sulla niin helvetin paha olla, niin tee asialle jotain, äläkä valita. Sama teille kaikille muille valittajille


    • pikku r.

      "Turistit tulkaa tuppukylään tänne.Tää on tienoota suurten ihmeiden..........."
      Näinhän Juha Vainio aikoinaan lauloi.
      Monta totuutta osuu tuosta laulusta Mäntsäläänkin.

    • Riikkaminä

      Olen asunut Mäntsälässä ala-asteesta asti ja ikää nyt sen 25v. Mielestäni Mäntsälässä on paljon hyviä ja niitä huonojakin asioita. Meillä on täällä Citymarket palveluineen, on Lidl, Robinhood, S-market, Seppälä, muutama kirpputori, Jysk, Expert, Euromaster, Vianor jne..Eli kyllä niitä palveluita on, Kuntokeidas Ja Vireus kuntosaleina ja vieläpä Vireus rakentaa omia tilojaan. Kokoajan rakennetaan uusia kerrostaloja, joten kyllä ihmiset ovat kiinnostuneita tästä paikasta, jos täällä ei viihdy niin sitten ei viihdy, se on jokaisen oma valinta. Täältä pääsee 20minuutissa junalla Lahteen ja 40minuutissa Helsinkiin. Jos et jaksa vaikka muutamaa kilometriä kotooltasi kävellä asemalle, niin ei se johdu ettei ole julkistaliikennettä, vaa siitä, ettet itse viitsi vaivautua. Minä pyöräilen joka päivä asemalle 5,5km ja olen oikein tyytyväinen siihen, että saan päivässä sen 11 km ylimääräistä liikuntaa. Täällä on myös erilaista tekemistä, järjestetään kokkikerhoja, kielitunteja, jumppia jne. On bussikuljetuksia uimahalleihin ja vaikka mitä muuta. Jos sinä joka et viihdy täällä, et tosiaankaan ole tainnut edes perehtyä siihen mitä kaikkea täällä onkaan, mutta miksi valittaa täällä netissä siitä ja pelotella ihmisiä, etteivät he muuttaisi tänne. Mielestäni lapsiperheellä on hyvä asua täällä, on harrastustoimintaa lapsille jääkiekosta, jalkapalloon, voimisteluun, karateen jne.. :D ! Joten mielestäni tämä Mäntsälä on lapsiperheen taivas. Tietenkin niitä "juoppoja" näkee tuolla kylillä, mutta oikeasti hei haloo eikös niitä jokapaikassa ole..Kaikilla ei se elämä ole ruusuilla tanssimista. Mustamäki on kyllä muuttunut vuosien saatossa parempaanpäin, eikä sielä niinkään ole mielestäni kurjaa, mitä nyt sieltä olen kuullut. Joka paikassa joka ikisessä maanosassa tässä maailmassa on samanlaisia juttuja, kuten ihmiset juoruaa, puhuu paskaa jne, entäs sitten. Nurjapuoli tässä Mäntsälässä asumisessa kyllä on se, että mielestäni joillekkin rakennuksille voisi tehdä jotain sekä se terveydenhuolto, huhuijaa.. :D ! En tiedä mitä siitä sanoisi,varmaan sen, että saat kyllä jonottaa ja kauan ja ei ole varmaa saatko edes osaavaa palvelua! Siis en pahalla meinaa, mutta nyt mitä olen kuullut, että sieltä taas vähennetään porukkaa niin hohhoijaa!!! Mutta minä silti kannatan MÄNTSÄLÄÄ ja olen ylpeä nykyisestä paikkakunnastani!
      Terkuin;
      Riikka :) !

      • lumene

        Voi tyttö pieni, et tiedä maailmasta vielä mitään, just vaipoista oot päässyt.


    • kölklöklö

      Sisäsiittoista porukkaa koko kylä täys.

      • karhupomo

        Samaa mieltä sisäsiittoisuudesta, pelkääviä rassukoita kylä täynnä. Luikkivat pakoon, kun eivät ota vastuuta juoruistaan, jos kysytään. Aita pitäisi rakentaa sen kylän ympärille ja ulospääsy kielletty.


    • Mäntsäläänmuuttanut

      Ihan hyvä paikka tää on :) Järvenpäähän tosiaan passitti hammaslääkäriin, eipä oo kauhee vaiva.. Kunnallisvero kohtuullinen ja julkiset ok. Citymarket, Lidl, Alko, S-Market riittää ja täynnä pikkuliikkeitä. Voin suositella! Ainoa - o ettei koirapuistoa..

    • Mäntsäläänmuuttanut2

      Hirvee valitusvirsi Mäntsälästä, kiva että edellinen kommentti positiivinen. Suu on sydämen tulkki eli pohjimmiltaan kyse ei olekaan Mäntsälästä surkeana asuinpaikkana vaan siitä että oma sielunmaisema on synkkä ja pimeä. Auttaisiko jos muuttaisitte pois, kaikillahan on vapaa liikkuvuus Suomen maassa. Me muutettiin viime vuonna Mäntsälään. Mäntsälässä on potentiaalia ja se kehittyy koko ajan omien resurssiensa puitteissa. Kaikille Mäntsälää dissaaville suosittelen lämmöllä vierailua kehitysmaissa, ehkä se asioiden arvostus sieltä sitten tulee..

    • finhun

      Ensin sivustaseuranneena ja myöhemmin pääkaupunkiseudulta tänne muuttaneena voisin todeta että ihan kelpopaikka lapset kasvattaa ja työssä käydä. Asuntojen hinnat eivät ole ihan älyttömällä tasolla ja 4-tietä pääsee nopeasti isommille kylille. Kunta voisi kyllä paremmin hyödyntää nämä muutamat järvet, mitä tähän vierelle sattuu ja keskustahan on arkkitektuurisesti tunnettu rumuudesta (ja liikennevaloista :)

      • aprilia

        Mäntsälä on hyvä paikka pärräillä mopolla ;)


      • Pööpööpööpöpööpö
        aprilia kirjoitti:

        Mäntsälä on hyvä paikka pärräillä mopolla ;)

        Ne jotka valittaa maalla asumista nähtävästi eivät uskalla olla yksin himas. :D


    • NO MÄNTSÄLÄLLE

      IHanaa!!!! Että joku USKLTAA sanoa tämän.... itse oon vähän kuin Mäntsälän " VANKI"...HULLU PAIKKA ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET TÄNNE TULKO TAI MENETTÄTTE NE VÄHÄTKIN! MÄNTSÄLÄN KUNTA KUNNANJOHTJAT OLLEET NIIN PERSEESTÄ ETTÄ KUNTA MIINUKSELLA JA NYT TAVALLISTA PERHEISÄ YH-ÄIDEISTÄ KISKOTAAN KAIKKI IRTI!!!! TÄYTYY OLLA TOSI RIKAS KUN TÄNNE MUUTTAA!

      • vanki minäkin

        Hyvä palaute!!!!!!! Samaa mieltä, ja yksityiset yrittäjät rahastaa.


      • tkv
        vanki minäkin kirjoitti:

        Hyvä palaute!!!!!!! Samaa mieltä, ja yksityiset yrittäjät rahastaa.

        Urpot hei ei mätsälä voi olla niin paha paika !!! On sitä huonompia paikoja eikä niitä tarte pitemältä hakea!!!! En ole mätsälästä


      • maitoautolla
        tkv kirjoitti:

        Urpot hei ei mätsälä voi olla niin paha paika !!! On sitä huonompia paikoja eikä niitä tarte pitemältä hakea!!!! En ole mätsälästä

        No muuta mäntsälään, niin huomaat


    • muualtatullut

      Hyvä paikka perheelliselle. rauhallinen ja kaikki lähellä. autolla/junalla pääsee isolla kirkonkylällä käymään jos tarvetta, eipä ole ollut tarvetta. netistä kun tilaa jotain jos jonkun joskus tarvii
      suurin osa ajasta kuluu
      -nukkumiseen
      -syömiseen
      -perheen kans seurusteluun
      -raamattu opiskeluun
      -työn teko vähän haittaa arkielämää,sen kun sais vielä karsittua pois niin ok

    • työnarkomaani

      Mänttilä on luusereita täynnä

    • JoukoKanerva

      Luulin Mäntsälän jo kuolleen pois, kun nelostie siirrettiin sieltä kokonaan uusille urille 80-luvulla. Näin ainakin silloin Mäntsälää pidettiin kuolevana paikkakuntana.

    • Mäntsälänkingi

      Mäntsälä on just best. Kaikki lähellä ja Lildli ja S market hyvii oon koko elämäni täällä asunut ja jos valittaa että tää on paska paikka ni ei oo vielä mäntsälää tutkinu tarpeeks hyvi tää on just hyvä paikka ja kaikki lähellä muuttakaa ehdottomasti tänne tääl on hyvät palvelut on kauppaan ja ravintolaa hammaslääkäri ja julkinen liikenne pelaa ja on uimarantaa ja saleja ja kampaamoja ja eläin lääkäri pienimuotoinen elokuva teatteri kunnantalolla urheilu kenttä ja hiihtokeskus hirvihaarassa ja kaksi ylä astetta ja ainakin 10 ala astetta tervetuloa lämpimästi
      PS.monia hyviä päivä koteja esim Amanda ja Kaunismäki sekä Anttila

    • Mäntsälänkingi

      Ja ainiin täällä on koirapuisto ja eläintarvikemyymälä koirankouluttaja ja trimmaaja sekä lemmikki eläin myymälä

    • HerräHeinähattu

      Mäntsälä on kaikin puolin hieno paikka.

    • Hangonseudu

      löytyy täältä joo kaikenlaiset marketit ja vaateliikkeet ihan liikaa taloja!!!! Koko paikka muistuttaa helsinkiä kaikin puolin. Ne jotka on kaupunkilaisia voivat tykätä mäntsälästä koska täällä on koko ajan ihmiset lähellä.. Katsokaas hei karttaa niin joka paikassa on taloja, et löydä yhtä isoa metsää missä ei olisi taloa. Että en kyllä sanoisi tätä maaseuduksi. Toki on joo lyhyt matka kävellen ja pyörällä joka paikkaan , autoa ei tarvitse täällä, ei oikestaan takseja,busseja,junia yms noitakaan. Jos oikean elämän ja normaalin haluaa elää suosittelen muuttamaan joko Hangon tai Lapin , itärajan seudulle. Hanko olisi ehkä paras. lyhyt matkathan täällä koko suomen ympäri on mennä vaikka kävellen. Ja vielä lisään tähän että täällä on paljon pyörävarkaita

    • yhteistyö

      Ja lisää Mänttilään tulee, 100 000 turvapaikanhakijaa Suomi on päättänyt ottaa , joten Mänttilä on yksi paikka, mihin niitä sijoitetaan. Joka kunta/kaupunki saavat näitä ja elintasomme laskee koko ajan. Joten Mänttilä on hyvä paikka niille sekaboltsien sekaan.

    • kuuuuuuuu

      ok mutta aika paha koska suomalaisiahan on vaan 50000 suomessa

    • tyytyväinenmäntsälään

      Mäntsälässä olemme asuneet vuodesta 2010 alkaen ja aivan loistopaikka!
      koulu onn hyvä, lapsilla turvalliset koukutiet, palvelut riittävät meille ja erinomaiset liikenneyhteydet!!
      Muutamia uusia kerrostaloja keskustaan just valmistumassa ja uimahallikin suunnitelmissa! Tyhjän kitisijöille ohjeeksi annan, käykää ihmeessä asumassa jossain muuallakin välillä, samanlaisia pikkukaupunkeja on sielläkin...

    • et-revi-tuosta

      Täh!uimahalli suunnitteilla.Ei ole 50v.kuulunut ikä tule.Lentokenttää on uunniteltu kylästä kylään.Ei tule.Sentään lämmitettävä .pallkenttä mutta ei sitä käsittääkseni lämmitetä.

    • Uimari63

      Mäntsälä on rauhallinen ja turvallinen pikkukylä. Uimahalleja löytyy naapurikylistä riittävästi.

    • Painuvittuunmursu

      Ite oot ihan tyhmä! Mäntsälässä kun asun(nummisissa) ja käyn kyläkoulua ja ostettiin nummisista hevostalli koska se oli koko perheen unelma. Onhan täällä rautatie asema sä oot ihan höpsö. JOS SUN MIELESTÄ EI PIDÄ MUUTTAA MÄNTSÄLÄÄN PIDÄ SE OMANA TIETONAS! VÄHÄTTELET MÄNTSÄLÄÄ! NO ONKO JOKU VITSIT STADI SIT YHTÄÄN PAREMPI KU SIEL ON NII HELVETIN AHDASTA!?

    • valitettavasti

      hahaa.ihan höpsöä kehoittaa menemään sinne -himoitsemaasi-paikkaan.Tai olemaan hiljaa kun arvostelee Mäntsälää.
      Tosi on,että stadi on ihan sitä julmempaa samaa höttöä.Kuka sinne kaipaa.Hepat ovat kivempia kuin yksinpuhelu virtuaalien kanssa.

    • Rexxe

      Mäntsälä on oikein mukava "matuvapaa" paikka

    • takaisinihmistenilmoille

      Asuin Mäntsälässä muutaman vuoden ja voin vahvistaa edellisistä kommenteista että kovin sisäänpäinlämpiävä paikkakunta kyllä kyseessä. Ihmiset tuijottivat ensimmäiset pari kuukautta pitkään kun uusi naama käy ruokaostoksilla ja liikkuu paikasta a paikkaan b. Huonoina puolina ettei kevyttä liikennettä oteta yhtään huomioon vaan meinataan ajaa päälle suojatielläkin kun valot jalankulkijoille vihreät.. Puhumattakaan siitä rinkirallista mitä teinit (ja ylikasvaneet teinit) harrastavat päivästä toiseen. Varsinkin teinipoikien moporalli viritetyillä mopoilla "keskustan" ympäri on raivostuttavaa ja suoranaista melusaastetta.. Äidin pikku kullannuput ryyppäävät pusikoissa ja naureskelevat ohikulkeville hölkkääjille. Lasten vanhempien tulee kuitenkin katsoa tässä(kin) tapauksessa peiliin. Ei se omena kauas puusta putoa.

      Mäntsälä kuitenkin on luultavasti ihan toimiva pikkukylä ikäihmisille ja perheellisille ihmisille joiden lapset ovat vielä pieniä. Itse en vaadi sen kummempia palveluita, joten Mäntsälän palvelut ovat ihan riittävät. Edistystä myös juna-aseman viereen rakennetusta K-marketista.

    • kaupunkilais

      Minäki kotosin sieltä, juntit sinne jäi

    • turhaväittäävastaan

      Mäntsälän naiset on ihanan kiihottavia...ei voi mitään...

      • yökkönä

        Varsinki ne varatut, ku niiden ukot tietäis, mitä se lasten äiti puuhastelee ja eronneet akat vie varatut ukot


    • ex-mäntsäläläinen

      Hyvää ja Turvallista Uutta Vuotta mäntsään.

    • MäntsäläOn

      Ja nyt, kunnallisvaalien pää teema Uimahalli tänne. Korjattaisiin nyt eka koulut ja muu infra. Parasta tässä on perussuomalaisten kanta, otettiin muuta pakolaisperhe värittämään jo muutenkin harmaata pitäjää niin nyt niiden takia ei saada sitä Perkeleen uimahallia, ennen oli muita syitä mutta NYT NYT nuo pakolaislapset vei meiltä UIMAHALLIN! Kyl tää on kun standup komiikka. Mitä sillä uimahallilla täällä tehdään kun sen käyttäjät ovat töissä muuaalla ja kaikki ketkä sitä päivisin käyttävät ovat vanhuksia jotka pitää päästää puoleen hintaan tai lapsia mitkä pääsevät ilmaiseksi.

      Hohhoijaa, kumpa täältä pääsis pois nopeasti.

    • Tyytyväinen

      Siitä, kun tämä viestiketju alkoi, on aikaa kulunut jo monta vuotta. Olen asunut nyt Mäntsälässä viisi vuotta, enkä haluaisi muuttaa täältä yhtään minnekään.

      Tuohon ensimmäiseen viestiin on tullut aika monta vastausta, mutta en jaksa nyt lukea niitä. Täällä on nykyään juna-asema, josta juna lähtee kerran tunnissa niin etelään kuin pohjoiseen. Työpaikkoja on tullut ropisemalla, Mäntsälän Yrityskehitys on pitänyt huolta siitä, että yritysten on helppo muuttaa tänne. On Tokmannin logistiikkakeskus, Barona, on tulossa valtava kasvihuone, lentokenttä, pörssiyhtiö on rakentamassa omaa tehdastaan, ja muistaakseni Maskun logistiikkakeskus on jo rakenteilla.

      Kouluja on vähän siellä ja täällä. Paria remontoidaan, ja se on hyvä. Uimahalli vielä puuttuu, mutta paikkaa sille on jo katsottu. Matkahuolto ehkä häivää, mutta kuka näinä päivinä sitä tarvitsee, kun kaikki ostavat lippunsa netistä tai automaatilta?

      Vesiosuuskunta toimii tälläkin kylällä. Vesimaksut ovat aivan normaalit, samat kuin muuallakin maassa. Mäntsälässä on Suomen uudenaikaisin sähköverkko, jos myrskytuhoja tulee, sähkömiesten ei tarvitse etsi vahinkopaikkaa, kun sen näkee jo toimistolta ja sähkömies osaa mennä sinne suoraa päätä. Lisäksi sähköverkkoa on vedetty paljon jo maan alle, joka tietysti nostaa sähkönsiirtomaksuja, mutta jotakin pitää maksaa palvelusta.

      Kauppoja täällä on ihan tarpeeksi. Citymarketin ja kahden muun K-kaupan lisäksi on S-Market, Lidl, Tokmanni ihan keskustassa ja lisäksi muutama kyläkauppa. Erikoisliikkeitäkin löytyy, mutta tämä on pieni kunta, joten ihan kaikkea täältä ei voi löytyä, kun ei asiakkaita niihin riitä.

      Ravintoloitakin on tullut uusia ja on vanhoja. Muutama niistä on illalla ja viikonloppuna auki. Ja olutta saa ihan varmasti jokainen, jota sitä kaipaa.

      Ja mitä parasta, täällä on luonto lähellä. Ei tarvitse minunkaan mennä kuin ovesta ulos, niin linnut laulavat hurjana, on kuntopolkua ja monitoimikeskusta, On jäähalli ja kuntosaleja. Se uimahalli vielä puuttuu, mutta jospa se pian alkaisi valmistua.

      Minä en muuta täältä yhtään minnekään.

    • Tyytyväinen

      Ai niin, unohtui vielä tuo "tuijotus". Totta kai se sellaiselle, joka on jossain Stadissa asunut, tuntuu omituiselta, kun ihmiset katsovat toisiaan. Täällä ei kuljeta laput silmillä ja tuijottaen pelkkää kännykkää, vaan ihmiset ovat vielä ihmisiä. Toisille se, että ihmiset katsovat toisiaan, voi tuntua ahdistavalta, silloin kannatta pysyä jossain isommassa kaupungissa, jossa ketään ei enää katsota ja sairauskohtauksen saaneetkin ohitetaan kiireesti.

    • ThisIsHowItWorks

      Ihan sama mihin vittu muutat ongelmat on eessä pintapuolisesti varmaa kaikki kusee palveluita myöten, Mutta jos elät unelmassa että tän kokonen paikka on joku uus helsinki tai muuten etit jotain amerikan unelmaa kaikesta ja muusta vastaavasta paskasta oot vittu hukassa elämäs kanssa mitä elämän pitäs suomessa olla.

      Asu pääkaupunki seudulla kaikki toimii aivan vitun varmasti ku kaikki auki ja bussit yms vastaava kulkee koko ajan. Jos haluat vähäsenkään rauhaa automaattisesti muutat muualle missä vähemmän hälinää ja melua.

      Kaikki ihmiset täällä on yhtä kusipäitä jokaselle tasaarvosesti pitkin suomea missään et pääse kusipäistä eroo tai asioista jauhavista ihmisistä et vaikka muuttaisit toiselle puolelle maailmaa, Ole tarpeeksi tuttu tai tunne enemmän kuin tarpeen paska alkaa haluamatta. Tätä on se kuuluisa paska mitä ihminen ei huomaa vaikka sitä haluais luulla et kaikki on ok.

      Köyhät kunnat on tälläisiä varsinkin hajasutus alueella missä ei ole vittu sitä rahaa pistää kaikkeen koska kaikki tää on kumminkin velkaa ja kaikki jotka tätäkin tässä lukee on niitä jotka maksaa samalla tavalla kuin muut koska kansalaiset maksaa ja valtio kerää ja raha jaetaan niin että se tulee rikkaammille

      Jos haluatte tänne niin saatanan paljon kaikkea menkää tohon keskustaan ja kattokaa onko täällä vittu edes tilaa rakentaa mitää muuta kuin suurempia rakennuksia teollisuusalueille ja muuta alkaa vittu meinaa tila loppuu kesken jos kukaa ei oo koskaa huomannu vaihtoehtona vedä vanhat alta ja rakenna uudet mut pistä kiikkilä eka alta pois ja homma siitä semmonen rahotus et kaikki onnistuu.

      Asuntoja vaatis mutta edelleen kato tosta kartan kautta ja mieti siinä omaks iloks mihin vittu rakennat hinnat on juuri sitä mitä on ja niin korkeassa asemassa tästä palstasta ei ole vittu kukaan että sais hinnat romautettua alas ja leikkimään omalla hengellä loska kusit kilpailun joten turha alkaa vittu itkemään asuntojen hinnoistakaan.

      Katotaa muita kaupunkeja ja kuntia samalla tavalla se tila loppuu kesken mutta palvelut ja yritykset vaan vaihtuu, Muualla toimii täällä nyt ei toimi vittu mikään millää vaikka kuinka yrität.

      Loppujen lopuks mua vituttaa tällänen turha vitu paskanjauhanta ja itkeminen siitä ku mikään ei toimi elä hesassa vitun glamour elämää keskustassa tai sitte koe sama paska helsingin toisella puolella jota köyhyydeks vittu kutsutaan sielläkään mikään toimi vittu sen paremmin jos ei oo rahaa. Jos sulla on rahaa vitu hieno homma varmaa kaikki toimii elämässä niinku pitää mutta menetä omaisuus ja kaikki muu mukana alkaa tommonen turha itkeminen loppumaan ku kaikki on vituillaan ja huomaat että pääasia et on ruokauppa terveyskeskus ja välttämättömimmät palvelut mitä ihminen tarvitsee. Kaikki toimii niinku pitää ja kaikkea ei oo mutta ihmiset on sokeita sille et ei se paremmin mee missää muuallakaan.

      Kiikku kaulaa jos ei paikka kelpaa tai ylipäätänsä mikään muu kokeile paremmalla menestyksella vaikka taivaan perukoilla, Ps Elämä kovettaa opit saman paskan muualla ja hautaan mennää kaikki vuoronerää nii turha vittu alkaa itkemään.

    • LentokenttäMäntsälän

      LENTOKENTTÄÄ ajetaan kuin käärmettä piippuun tänne. Taitavaa lobbausta ja mielipidevaikuttamista somessa. Jotta stadilaiset lentäjät pääsevät nopeasti eliittihararstuksensa pariin ja Mänyläiset kärsii :). Eli älä muuta, pienkoneet päästävät käytännössä aivan eri meteliä kuin h:ki-vantaan melusaaste on. Lisäksi kentän varsinainen bisnes tullee olemaan erilaiset tapahtumat mm. kiihdytysajoa ja rock-konserttia, jotka muassaan tuovat rauhattomuutta sen melusaasteen lisäksi. Älä ainakaan osta kiinteistöä täältä ennen kuin selviää minne melusaaste laskeutuu ettei muksujesi perintö kelpaa kellekään.

    • Tyytyväinen

      No tänne kuitenkin muutettiin ja elämä on paljon leppoisampaa kuin esim "Tsadissa". Täällä ollaan viihdytetty itseämme sen viitisen vuotta, eikä ole valittamista. Kaikki tarpeellinen on löytynyt joko lähempää tai kauempaa. Ei voi sanoa muuta kuin ihan oma valinta mitä asumiselta tai elämiseltä edellyttää tai haluaa. Etsikää ihmiset kotinne muualta, jos siltä tuntuu ja jos joku paikka ei miellytä, niin mitä siitä kärvistelemään ei kun eteenpäin.

    • Anonyymi

      En tykkää Mäntsälästä ovat sisään päin lämpiäviä,
      terveyskeskus on mätä palvelu huonoa muutamaa ihmistä lukuun ottamatta ilmeisesti ovat lähi kunnista.
      Vireuksessa huono palvelu, jalkahoito aivan ala arvoista. Ei missään enää nykyisin ole niin alkeellista touhua ilmeisesti tarkoituksena on vain raha.
      Herätkää hyvät ihmiset.

    • Anonyymi

      Parikymmentä vuotta on vierähtänyt Mäntsälässä. Täällä on asiat sekä hyvin että huonosti kuten niin monessa kunnassa tässä maassa. Ei se paremmaksi muutu vaikka muualle muuttaisi. Hesassa alkaa olla ulkomaalaisia kovin paljon ja jos ei niistä tykkää niin ei kannata enää sinne mennä. Kova hintataso siellä on aikamoinen este. Mäntsälässäkin on aika korkeat hinnat mutta talot eivät vastaa hintoja.

      Se harmittaa täällä että urakoitsijoita on tosi vaikeata saada juuri mihinkään hommiin. Sitten kun lopulta saa puhelimen päähän ja lupaavat tulla tekemään arvion, isäntää ei näy missään koskaan. Eivät viitsi. En ole moista nähnyt missään muualla Suomessa. Joutuu siis urakoinnit tilaamaan muilta paikkakunnilta soranajosta alkaen.

      Monissa kauppaliikkeissä on luvattoman kehnoa palvelua. Asiakas tulee sisään vain häiritsemään myyjien rauhaa. On joitakin liikkeitä joissa asia on hoidettu kunnolla. Häiritsee sellainen velttous ja välinpitämättömyys omasta työstä ja ammatista. Myös kauppojen ja jopa pankkien ja muiden instanssien aukioloajat ovat lähinnä käsittämättömiä. Työssäkäyvällä ei ole arkisin mitään asiaa niihin. Turha valittaa siis asiakaspulaa kun ovet ovat ihmisten kannalta aina kiinni. Pitäisi olla sekä aamuaikoaj sekä ilta-aikoja jotta asiakkaat pääkaupunkiseudulta työstään pääsisivät käymään tai töihin mennessään. Tässä on plajon korjaamisen varaa. Pitäkää vaikka siestaa keskellä päivää.

      Keskuskadun liikennejärjestelyt ovat melkoista huumoria. Siellä on minikokoisia liikennemerkkejä ja etuajo-oikeudet vaihtuvat joka ikisessä risteyksessä milloin mitenkin ilman mitään järkevää logiikkaa. Selvästi naisen suunnittelema. Koska johdonmukaisuus puuttuu syntyy päivittäin kiperiä tilanteita kun jotkut eivät tätä ymmärrä. Vieraspaikkakuntalaiset ovat aivan ällikässä lyötyjä kun se on niin sekavaa. Sanoisin että Keskuskatu on lainvastainen järjestelyiltään alusta loppuun.

      Keskuskadun varrella on entinen S-marketin myymälä joka on ollut tyhjillään vuodesta 2004. S-ketju ei suostu myymään eikä vuokraamaan tiloja kellekään koska pelkäävät kilpailijan tulevan siihen. Heille on paljon kannattavampaa pitää iso liiketila tyhjänä. Kunta ei asiaan puutu vaikka kyse on merkittävästä asiasta ja tuollaista ei voida sallia. Ilmiselvästi kyse on kunnallishallinnon mädännäisyyden muistomerkistä Mäntsälässä, korruption ruumiillistuma.

      Monta muutakin asiaa olisi mutta onhan tässäkin.

    • Anonyymi

      Haista vittu

    • Anonyymi

      Ohkolassa -Onnellinen mies-mäne sinne.

    • Anonyymi

      Yhteenveto: Älä muuta Mäntsälään, tai muuta pois sieltä.

    • Anonyymi

      Älä investoi tänne mitään ennen kuin lentokenttäkortti on selvillä. Ne pikkuPerkeleet voivat pörrätä juuri sinun tontillasi ja eroonhan et pääse, pörrääjistä etkä tontistasi.

    • Anonyymi

      Mäntsälä oikea takapajula, kyllä raha kelpaa mutta palvelu mitä huonointa.
      Samat istuu kunnassa päättämässä.

    • Anonyymi

      Hammashoitolassa hyviä hammaslääkäreitä muutamaa yksittäistä lukuun ottamatta,
      Kävin jo kaksi kertaa korjauttamassa ja ei vieläkään tullut hyvä, terävä reuna vieläkin.
      Pienelle paikalle hintaa jo yli sata e kun uudelleen laskutetaan joka kerta ei mene kuulemma takuuseen kun sanotaan että reunasta on lohjennut ja niin edelleen.
      Rahastusta saa haan vain ottaa ja kattoo jotakin siellä...

    • Anonyymi

      Vireuksessa jalkahoito ei vastaa nykyajan vaatimuksia, Tuttavani mukaan hygienia taso huonoa, Kaikessa tarvikkeissä säästetään. Jaloista iho kuoritaan suoraan lattialle, eikö silloin bakteerit leviä? Esim. diabeetikoilla on paljon tulehduksia.

    • Anonyymi

      En ymmärrä kertakakkisesti miksi joku haluaa asua jossain Mäntsälän persereiässä.

      • Anonyymi

        Hän haluaa maksaa kirkonkylän kehityksen, rajaseutujen kunnalistekniikan, korkeimmat kunnallis -ja kiinteistöverot, siksi. Rahaa tarvitaan aina.


    • Anonyymi

      MENKÄÄ SITTEN MÄNTTÄÄN !

    • Anonyymi

      Mäntsälässä on kaikki mätää, no ei ihan kaikk. Palvelut on kyllä -50 luvun tasoa.

    • Anonyymi

      Onnekseni en asu siellä.

    • Anonyymi

      Mäntsälässä ei toimi mikään, Keski-uusimaa sote ja palvelut pitäis olla joka kunnassa samat, mutta eipä vain ole . Terveyden huolto ei toimi mitenkään eikä vammaispalvelut.

      • Anonyymi

        Totta töriset ja sote-uudistuksen jälkeen täällä ei ole varmaan mitään.


    • Anonyymi

      Terveydenhuolto on aivan onnetonta varsinaista hoitoa ei saa kunhan vähän katsotaan ja siinä se on ja päätökset kestää kuukausi kaupalla. Vammaispalvelut ei toimi mitenkään.

    • Anonyymi

      Mäntsälä, Hyvinkää molemmat onnettomia paikkoja. Keski uusimaan pää paikka on Hyvinkäällä siis sote. Joka ei toimi mitenkään laskuttaa pieniä kuntia. Seisottavat asioita kuukausi kaupalla. Mutta asioiden hoito on hidasta ja onnetonta.

    • Anonyymi

      Hyvinkäällä on aina ollut tapana tehdä niin?

    • Anonyymi

      Hyvinkäällä ja Mäntsälässä eletään menneessä ajassa! Sotessa pyöritellään jo menneitä asioita. Monialainen työryhmä , haastattelevat ihmisiä menneistä asioista jokainen erikseen, oletko tehnyt niin ja onko ollut niin. Eikö pitäis katsoa sen hetken tilannetta. Turhanpäiväistä jaaritusta. Vaiko onko sotella tarkoitus, että tällä periaatteella yritetään työllistää hoitoalan ihmisiä. Heillehän maksetaan tästä jaarituksesta ja ihmisten tenttaamisesta palkkaa ja matkakuluja ja päivärahoja. Ehkä on tarkoitus latistaa nämä sairaat ja vammaiset ihmiset! Ihmiset jää hoitamatta. Ja sote säästää? Kalliimmaksi se tulee.! Yleensäkin miten nämä hoitoalan ihmiset kehtaavat katsoa yleensä näitä sairaita ihmisiä silmiin. Näiden leikkien jälkeen.
      Toki löytyy vielä järjen käyttäjiäkin mutta harvemmmin

    • Anonyymi

      Kiinnitä huomiota: Kiinteistöveroon, Lentopaikkaan (markkinoidaan kenttänä mutta pärisijöille ja kiihdytysautoille pedataan), Kunnalisveroon, jonka kaikki paukut on siellä kämäsessä keskustassa ( uimahalli ja uusimpana sunset road läpi keskustan).

    • Anonyymi

      Mäntsälän sotessa kauniita kaunottaria. Kiitos Tuijottavat itseään peiliin kaiket päivät.
      Eivät tiedä asioista mitään.

    • Anonyymi

      Kuinka tuollainen yksityinen hoitopaikka saa olla palvelun tuottajana jolla on hygienia taso noin huonoa, kaikki mummot ja vaarit kulkevat samalla lattialla johon iho kuoritaan hyi! hirveää nykypäivänä. ilmankos diabeetikoilla on tulehduksia ja jalat joudutaan amputoimaan. Mutta soten henkilökunta ei välitä.

    • Anonyymi

      Joo kun niillä on itsellään jalat kunnossa niin mitä muistä, ei mitään väliä. Ja yksityinen hoitopaikka vetää voittoa kun ei mene tarvikkeisiin rahaa Ja tämä omistaja istuu vielä kunnassa päättämässä.

    • Anonyymi

      Ei tuo vielä mitään, Kaikki makaa samalla pöydällä puoleksi paljain pyllyin ilman että paperia laitettas alle kun sekin maksaa. Käyn vain sellaisissa paikoissa missä siististi vedetään rullasta paperi hieronta pöydälle asiakkaan alle.

    • Anonyymi

      Hei huomio! Älkää suostuko tuollaiseen pompotukseen sairailla ja vammaisilla on oikeuksia tehkää valitus Valviraan, käyvät tarkastamassa paikan. Valituksen voi tehdä myös syrjinnästä jos asia ei hoidu. Siellä ihmiset hoitavat asiansa.

    • Anonyymi

      Ei muuta kuin yhteys elykeskukseen

    • Anonyymi

      Niin just sinne yhteys.

    • Anonyymi

      Muutamat Lääkärit mielistelee Demari naisia, niiden vaivat helpottuu.

    • Anonyymi

      Ehdottomasti kannattaa tsekata kuntapolitiikan linjaukset (kaavoitus joka suoraan ja epäsuorasti(mihin rahasi menee) vaikuttaa) koska kyseessä ei ole kaupunki vaan kunta. Kiinteistövero kannattaa myös huomioida.

      • Anonyymi

        Samat lait koskevat kaikkia kuntia, myös niitä jotka kutsuvat itseään kaupungiksi.


    • Anonyymi

      Mäntsälä mielessäin, ....

    • Anonyymi

      Mäntsälässä on vain keskus, jonne, uskokaa tai älkää, suunnitellaan bulevardia. Sen tekeminen muuten maksaa, kuten uimahallinkin. Joten keskustaan kun muutat, saat jotain hyötyä tapissa olevasta verosta, oli kyse sitten henkilö- tai kiinteistöverosta. Maaseutuahan Mänyssä riittää, siellä olet vain kuntakeskuksen kehityksen maksaja ja odottelet tulevaa lentopaikkaa, jossa alkaa kiihdytysajot ym. konsertit. Sehän ei ole mikään lentokenttä vaan harrastuspaikka.

    • Anonyymi

      Yksityiset yrittäjät tarjoavat huonoja palveluja kun ajattelevat vain rahaa ja itse ovat kunnassa päättämässä. Rahaa, rAHAA.... RAHAA.... mUULLA EI VÄLIÄ.

    • Anonyymi

      Raha se ratkaisee, Mäntsälä mielessäin..........Oikea takapajula!

    • Anonyymi

      sISÄSIITTOISTA.....

    • Anonyymi

      Keosoten sivuilla lukee että 1.7-21 alkaen maksuttomat palvelut (UUDEN LAIN MYÖTÄ PALVELUJA SAADAAN LISÄÄ MAKSUTTOMAKSI KEHUI SOTE) MUUNMUASSA diabeetikoiden ja reuman jalkahoito, mutta siitä huolimatta yksityinen palvelun tuottaja ottaa maksua siis omavastuun tuon 11,40 kerta asiakkaalta ja väittää että ovat aina ennenkin tehneet niin. Hyvät ihmiset älkää uskoko kaikkia ja pitäkää puolenne.

    • Anonyymi

      Joo asiakas ei ole mitään. yKSITYISESSÄ JALKAHOITOLASSA JALKAHOITO ON ON -50 LUVULLA ON IMURIT RIKKI JA EI OLE VÄLINEITÄ SUN MUUTA. mUTTA RAHA SE kyllä otetaan. Tehkää hyvät ihmiset valitus Valviraan.

    • Anonyymi

      Kummallisia leikkejä?

    • Anonyymi

      kEOSOTE LEIKKII IHMISTEN TERVEYDELLÄ JA POMPOTTAA IHMISIÄ!

    • Anonyymi

      Leikit ne on hiirelläkin.

    • Anonyymi

      Onhan täällä monta asiaa aika pielessä ja aikamoinen punaniskainen tuppukylä, totta. Paikkakunnalla ei ole poliisia ollut yli 20 vuoteen ja sen huomaa. Rötöstely ja sikailu on melkoista.

      Mutta jos menette asumaan johonkin muuhun pikkukuntaan, huomaatte kauhuksenne että ihan samanlaista on sielläkin. Poliitikot tekevät omia sopimuksiaan kunnan eli veronmaksajien rahoilla ja palvelut tökkivät pahasti. Eikä poliisiakaan ole lähimaillakaan.

      Mäntsälässä on hyviäkin asioita. Asuntojen hintataso on suhteellisen hyvä. Luontoa on melkein jokaisella käden ulottuvilla. Löytyy urheilukenttää ja muita liikuntahalleja. Löytyy melko hyvä kauppatarjonta. Erityisen hyviä ovat K-market ja Lidl välttää. Muut isot ovat kehnoja ja ikäviä ostospaikkoja. Ne eivät enää ole ihmisen kokoisia vaan megalomaanisia halleja joissa pitää kävellä kilometrikaupalla etsimässä. Työpaikkatarjonta on heikkoa mutta useimmat käyvät muualla töissä. Itse olen kuitenkin viihtynyt täällä koska tiedän mitä se on muualla. Suuret kaupungit menettelevät jos pystyy sieltä asunnon hankkimaan järkevästi. Hulluja hintoja ei pidä maksaa.

    • Anonyymi

      Kunnan kehitys,ja hitaus aina ollut ,kuin Venäjällä olisi.
      Vanha sanonta,Kunta on sellainen kuin siellä,olevat tekijätkin.

    • Anonyymi

      Pitää paikkansa...

    • Anonyymi

      Täältä löytyivät kaikki palvelut, kun yli 40v sitten tänne muutin.
      Enää ei löydy.

    • Anonyymi

      Kummallisia leikkejä siellä leikitään....

    • Anonyymi

      Hirvein paikka mitä voi olla , ei ikinä sinne. Citymarket nykyisin siisti paikka ja selkeä. Terveyspalvelut huonot. Soten henkilökunta alapääs.tä.

    • Anonyymi

      Muutin pois 1989. Onhan se aika peräkylä.

    • Anonyymi

      Mäntsälä on persereikä.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä. Leikkivä Mänttilä.

    • Anonyymi

      Mätä pesäke.....

    • Anonyymi

      Muutettiin Mäntsälään ja ei voi kuin kehua. Eniten valittaa ne jotka on alueella syntyneet ja ikänsä asuneet. Kun ei ole elämänkokemusta niin ei ole.

    • Anonyymi

      Ole sinä arvostelija hiljaa

    • Anonyymi

      376 Markus Kuotesaho

    • Anonyymi

      Se on ennenkin ollut jo niin, huh...ankee paikka ja surkee...

    • Anonyymi

      Mänttälä on kyrpälä.

    • Anonyymi

      Mäntsälän arvauskeskuksessa hoidetaan ei mitenkään.....

    • Anonyymi

      ÄLÄ MENE KUNTAAN TUNTITÖIHIN!!!
      Mäntsäln kunnalle ei kannata mennä töihin,,palkkojen maksu laahaa perässä aivan järjettömästi.Kunta ulkoistanut palvelun,mutta kunta ei ota mitään kantaa asiaan vaikka palkat maksamatta.palkka maksetaan väärälle tilille ja niiden korjauksia saa odotella nyt 1,5kk eikä vieläkään korjausta näy.
      Esimies on kädetön eikä pysty tekemään mitään.
      Tilanne on hankala nuorelle työntekijälle,joilla ei tuo palkka muutenkaan suuri ole.
      Omat laskutkin pitää maksaa,,nyt vuokra ja sähkö rästissä.
      HIENOA TOIMINTAA MÄNTSÄLÄN KUNTA!!

    • Anonyymi

      Kaunis on!

    • Anonyymi

      Haistakaa home täällä puhuu mäntsäläläinen.
      Mäntsälä on 14 vuodessa muuttunut. Mäntsälä on hyvä kunta asua.

    • Anonyymi

      Höpö, Höpö oikea takapajula.

    • Anonyymi

      Siellä toimii hevosmiesten tietotoimisto torilla ja kassialmojen kerho.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe