Tupakka pyörryttää

rööki Is Yummy<3

Olen 14-vuotias ja aloitin tuossa kuukausi sitten polttamaan. Nyt olen jäänyt riippuvaiseksi ja joka päivä pitää varastaa äidiltä. Ja ei mitään viestejä tyyliin; ''HUUII!! OOT ALAIKÄINEN TOI ON VAARALLISTA, LOPETA SE!!!''
Ei se noin vain onnistu. Mietin vain miksi rupeaa pyörryttämään ja päätä särkee tupakoinnin jälkeen?

Jos kerran kiinnostaa miksi rupesin polttamaan (Vältän tällä tekstillä kysymyksiä)
niin alkoi siitä, kun olin yötä erään kaverini luona toisenkin kaverin kanssa. Kukaan muu ei ollut kotona kuin me, joten (sanotaanko nyt vaikka J) joten J teki tupakat itselleen ja K:lle. Olin itse luvannut, etten ikinä polttaisi, mutta kun kaveritkin polttivat, tuli yksinäinen olo, joten pyysin J:tä tekemään itsellenikin röökin.
Tämä jatkui ja ennen koulua ja koulun jälkeen käytiin polttamassa sekä toisen kaverin luona.
Että näin.

26

8353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marlboroman...,

      Niin se nikotiinitujaus ja häkä tuon tekee tottumattomalle uudelle tupakoijalle, saat liian suuren annoksen yhdestä savukkeesta, tekee saman huonon olon vanhallekin tupakoijalle jos liian tiheään polttaa.

      No mä jätän moralisoinnin pois mutta vähän kuitenki, ole nuori harkitse vielä tarvitsetko tupakkaa.

      Ystävällisin terveisin vanha tervakeuhko
      marlboroman...,

      • kokemusta on

        Itseasissa savukkeen jälkeen rupeaa pyörryttämään, koska nikotiinia tulee vereen. Varsinkin jos olet riippuvainen ja olet esim. päivän polttamatta, niin silloin sinulla on nikotiini ehtinyt kadota verestäsi. Kun sitten nautit savukkeen, niin nikotiinia virtaa vereesi ja se aiheuttaa hyvän olon pienenä huippauksena.


      • kokenmusta on.
        kokemusta on kirjoitti:

        Itseasissa savukkeen jälkeen rupeaa pyörryttämään, koska nikotiinia tulee vereen. Varsinkin jos olet riippuvainen ja olet esim. päivän polttamatta, niin silloin sinulla on nikotiini ehtinyt kadota verestäsi. Kun sitten nautit savukkeen, niin nikotiinia virtaa vereesi ja se aiheuttaa hyvän olon pienenä huippauksena.

        Eli siis jos polttaa liian HARVOIN eikä tiheään


    • Sininen Chessu

      Komppaan marlboromania, itselläkin teki pahaa kun aloittelin, johtui liiasta nikotiinimäärästä. Lisäksi saat lievän häkämyrkytyksen joka röökistä. Toisin sanoen kroppasi yrittää kertoa että olet juuri ottanut myrkkyä. Riippuvainen tuskin vielä olet, jos vasta kuukauden olet poltellut ja silti yksikin rööki jo pyörryttää. Mistä edes päättelet olevasi koukussa? Jos olet polttamatta, tuleeko pahaa oloa, päänsärkyä tms.?

    • Golt

      Siitä on suunnilleen 40. vuotta kun itsellä oli samanlaisia oireita .Tupakan jälkeen oksennus ja samama toistui joka röökin jälkeen .Viikko siinä meni oksennelessa ja tupakoidessa. Luovutin ilmeisesti tupakassa on joku aine joka ei sopinut minulle .

    • simukko800

      luuletko tosiaan,että toi on meidän ongelma.ai miksikö sua pyörryttää?no kun pikku ruumiisi ei ole tottunut tupakkaan.:(

      • kokenutröökaaja10

        mä voin hakea sulle 20cmmän sikarin,niin katotaan ootko jaloillas sen vetämisen jälkeen.:)!


      • Saltia
        kokenutröökaaja10 kirjoitti:

        mä voin hakea sulle 20cmmän sikarin,niin katotaan ootko jaloillas sen vetämisen jälkeen.:)!

        Ei kai kukaan vedä sikaria henkeen? Ainakin mä oon ymmärtäny et niit ei kuulu vetää henkee, en sit tiiä varmaks.


    • Lääkäri.

      Pian sinulla on keuhkosyöpä ja erektio-ongelmia.

      • ilimmokko300

        vittu mulla menee päivässä jotain 5-6 röökiä.parhaita merkkejä ovat l&m,marlboro,smart,belmont ja bonus purutupakka.


      • Rööki is Yummy<3

        HAHHA:D

        Erektio-ongelmia tytölle? Ei vittu.


      • anterovipunen33

        mitäs se lääkärin pässi siinä jauhaa paskaa?!


    • Mare Kelopuro

      Moro spede. Sä mikää vitun riippis viel oo.. kuukauden imutellu.. vedäkkö ees keuhkoihi? Tuu puhuu ripandereista ja viekkareista ku oot yli 30vuotta tuprutellu askin tai pari päivässä.

      T. Stadin tervakeuhkojen pj.

      • szfgj6u

        toinen samanlainen. itse olet varmaan polttanut jo 2kk, oijoi.
        t. liian monta vuotta että muistaisi


    • bäni

      itsekin olen 14 ja aloitin polttamaan kesällä 2009, jolloin olin vielä 13.
      poltin silloin n. 3kk ja olin välissä 2kk polttamatta kun aloitin taas ja nyt on edessä melkein puolen vuoden lakko. itsellekin tullut välillä huimausta, mutta se johtuu vain siitä, että on tullut imaistua kunnolla henkeen.
      jos oot polttanu vasta kuukauden, sä pystyt lopettamaan, jos mäkin oon polttanu elämäni aikana n. 5 askia ja nyt pystyn olemaan puoli vuotta polttamatta.

      että näin

    • tyhmäkö ?

      Mitä jos kuitenkin lopetat sen tupakoinnin, tuskin edes askia poltat päivässä, kun varastamaan joudut. Oireet menee nopeasti ohi, eli mieti miksi ylipäätään poltat ja tuo pyörryttävä olo tulee kun et ole tottunut tupakkaan. Eli lopeta, se paskamaista näin 20 vuoden jälkee tuo lopettaminen.

      • M26+

        Tupakoinnin aloittaminen on kyllä yhdenlainen merkki yksilön kognitiivisista vajavuuksista, ja keuhkosyöpä osa luonnonvalintaa. Yli puoli elämää mennyt tupakoidessa, ja nyt lopettaminen on helvetin vaikeaa. Viimeaikoina on ilmentynyt tupakoidessa yskimiskohtauksia jolloin lentää usein oksennuskin, mutta itsepä olen tieni valinnut. Se ei sovi kropalle yhtään, mutta mielenpaska pitää siitä kiinni kuin hukkuva auttojastaan.

        Kannattaa lopettaa ennenkuin on oikeasti aloittanutkaan. Vaikka eihän sitä kukaan tajua ennenkuin ei enää pysty.


      • RIKHARDONHOMOO!
        M26+ kirjoitti:

        Tupakoinnin aloittaminen on kyllä yhdenlainen merkki yksilön kognitiivisista vajavuuksista, ja keuhkosyöpä osa luonnonvalintaa. Yli puoli elämää mennyt tupakoidessa, ja nyt lopettaminen on helvetin vaikeaa. Viimeaikoina on ilmentynyt tupakoidessa yskimiskohtauksia jolloin lentää usein oksennuskin, mutta itsepä olen tieni valinnut. Se ei sovi kropalle yhtään, mutta mielenpaska pitää siitä kiinni kuin hukkuva auttojastaan.

        Kannattaa lopettaa ennenkuin on oikeasti aloittanutkaan. Vaikka eihän sitä kukaan tajua ennenkuin ei enää pysty.

        paskaa puhut runkkari.:D @M26 .


      • novittujorma
        RIKHARDONHOMOO! kirjoitti:

        paskaa puhut runkkari.:D @M26 .

        Jättäkää jo se vitun tupakka ja vaihtakaa nuuskaan!!! paljo järkevämpää touhua


      • jhajajajaödgkå0o
        novittujorma kirjoitti:

        Jättäkää jo se vitun tupakka ja vaihtakaa nuuskaan!!! paljo järkevämpää touhua

        Jättäkää jo se vitun nuuska ja vaihtakaa heroiiniin!!! ei mee ikenet sitten.


    • homo randooooom

      en tajua ihmisiä jotka polttaa vaa siks, et kaveritki polttaa (tarkotan: vaik ei ite tykkäis tupakasta nii pakko polttaa ku kaveritki ettei vaa haukuta tai jätetä porukan ulkopuolelle sen takii) ym.. -.-'
      en kyllä itse vakituiseti polta, muilta välistä otan ellei ne heitä tai ostan omat röökit ja polttelen kotona tai muualla ku tekee mieli.. saa fiilikset paremmiks jos o vähä paska pv tai muute vaa haluu fundsii asioit..
      ja med alcohol = good
      mutta omasta tahdostani poltan/juon, en seuran ym takii niiku useimmat..

    • Keuhkopöhö

      Pakkoko sitä paskaa on vetää? Järki käteen...

    • Sepelvaltimotauti

      kyllä keuhkosyöpä tai joku muu tuossa listassa olevista sairauksista kohta vapauttaa sinut kaikista epämiellyttävistä tuntemuksista ! Paratiisi sinua odottaa !

      "Tupakkasairaudet
      Lisätietoa aiheesta
      7.11.2006
      Jukka Kentala ja Kristiina Patja

      Tupakointi vahingoittaa koko elimistöä:

      * Sydän- ja verenkiertoelintensairaudet
      o sepelvaltimotauti
      o sydäninfarkti
      o sydänperäinen äkkikuolema
      o kohonnut verenpaine
      o katkokävely
      * Keuhkosairaudet
      o keuhkoahtaumatauti (COPD)
      o krooninen keuhkoputkitulehdus
      * Syöpäsairaudet
      o keuhkosyöpä
      o virtsarakon syöpä
      o kurkunpään syöpä
      o ruokatorven syöpä
      o haimasyöpä
      o mahasyöpä
      o maksasyöpä
      o kohdunkaulan syöpä
      o suusyöpä
      * Suunsairaudet
      o ientulehdus ja hampaiden kiinnityskudoksen sairaudet
      o haju-ja makuaistin heikkeneminen
      o hampaiden karioituminen
      o leukoplakia
      * Raskauteen ja synnytyksen jälkeiseen aikaan liittyvät haitat
      o sikiön pienipainoisuus
      o keskenmeno
      o ennenaikainen synnytys
      o kätkytkuolema
      o imetys- ja maidoneritysvaikeudet
      o lapsen hidastunut kasvu
      o maitohampaiden koko ja maturaatio
      o lasten karies
      * Hedelmällisyys
      o impotenssi
      o hedelmättömyys
      * Lapsella tupakan savulle altistuminen lisää
      o allergioita ja astmariskiä
      o toistuvia infektioita
      * Muita terveyshaittoja
      o ihon ennenaikainen vanheneminen
      o haavojen hitaampi paraneminen
      o leikkauskomplikaatiot
      o silmän rappeumasairaus, harmaakaihi
      o maha- ja pohjukaissuolen limakalvovauriovaara kasvaa
      o osteoporoosi
      o nivelreuma
      o aikuistyypin diabetes
      o kilpirauhasen vajaatoiminta pahenee
      o selkärangan välilevyn rappeumat
      o vaihdevuosien varhaistuminen
      o virtsanpidätyskyvyn heikkeneminen
      * Suomessa tupakka aiheuttaa joka viidennen kuoleman aikuisiällä eli noin 5 000 suomalaista kuolee vuosittain tupakan aiheuttamiin sairauksiin .
      * Joka kolmas syöpäkuolema on tupakan aiheuttama, joka viides sydämen ja verenkiertoelinten sairaus aiheutuu tupakoinnista ja 90 % keuhkosyövistä on tupakoinnin seurausta .
      * Keskimäärin tupakointi lyhentää elämää kahdeksan vuotta .
      * Tupakoinnin ja sairastavuuden välillä on annos/vaste-suhde eli mitä enemmän ja pitempään tupakoi, sitä suurempi sairauden riski on.
      * Kaikki tupakkatuotteiden käyttö lisää sairastavuutta ja kuolleisuutta eikä tupakkatuotteiden käytöllä ole niin sanottuja terveysvaikutuksia osoitettavissa, kuten esimerkiksi alkoholilla on ollut joissain tutkimuksissa .
      * Myös satunnaistupakointi ja tupakan savulle altistuminen lisäävät sairastavuutta ja kuolleisuutta.
      * Tupakkasairauksien kokonaiskustannukset yhteiskunnalle muodostuvat muun muassa
      o sairaanhoitokustannuksista
      o työstä poissaoloista
      o työkyvyttömyyseläkkeistä ja
      o ne ovat arviolta noin 2 miljardia euroa vuodessa.
      * Tupakoiva mies käy vuoden aikana 22 % useammin lääkärissä kuin ei tupakoiva .
      * Tupakkasairauksien osuutta eri tautiryhmien sairauksissa on kuvattu taulukossa 1, .

      Taulukko 1. Arvio tupakoinnista johtuvasta kuolleisuuden osuudesta Iso-Britanniassa vuonna 1997. Tautiryhmittäin on koottu kuolinsyytilastoista aiemman tutkimuksen perusteella arvioitu tupakkakuolemien määrä (n) ja laskettu niiden %-osuus kyseiseen tautiin kuolleiden kokonaismäärästä , muokattu. Tauti, jonka etiologiana tupakointi keskeinen n Prosenttiosuus kaikista tautiryhmän kuolemista"

    • 4 + 15

      kyllä lääkärisetä tai -täti antaa sinulle sellaiset pillerit, että voit tupakoida ilman mitään tupakan aiheuttamia haittoja.

    • eihajuakaan

      Lopeta ihmeessä vielä kun voit. Kyl se onnistuu. Mitä siitä röökistä saa? Ja sit ku se menee kaks askii päivässä tyyliin, mihin se tulee menemään muutaman vuoden päästä jos jatkat, ni laskeppa huvikses mitä se maksaa vuodessa.

      Onko aski röökiä joku 4-5€ Suomessa? Jos vaikka 4€, niin 8€ päivässä. 8*365 on melkee 3000 euroa vuodessa. Luulis, että sulla on muutaki tekemistä kolmelle tonnille.

      Mut joo, jätetään noi moralisoinnit vähemmälle. Aiheeseen:

      Nikotiinipaukku voi pistää hetkellisesti pyörryttää. Jos ei oo illalla polttanu paljoa röökiä ja nukkuu pitkät yöunet, niin saattaa jopa mulla aamurööki hetkellisesti heittää hieman.

      Sen lisäks esim hiilimonoksidi, eli häkä mitä siitä röökistä lähtee syrjäyttää happea veressä, eli hapenpuutteestakin voi tulla päänsärkyä ja heittelyitä.

      Sen lisäksi nikotiini supistaa ääreisverenkiertoa ja hiusverisuonia, eli se saattaa aiheuttaa jonkunnäköstä myös, ehkä. Mahdollisesti.

    • xD

      Ite muistelen ylä-asteella kun oltiin kaveretten kanssa polttamassa "Kontin" takana talvella...
      Opettaja oli tulossa kattomaan sinne niin kaikki lähtivät juoksemaan eniten siinä nauratti se kun kaikki kaatuili 3metrin välein siellä lumihangessa ja lopulta kaikki jäivät kiinni :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe