Kävin läpi

Jeesuksen toista tulemista Raamatussa.

Jeesuksen toinen tuleminen piti Raamatun mukaan tapahtuvan Jerusalemin hävityksen paikkeilla, joka on mainittu Luukaan evankeliumissa Luuk.21:5--38.

Silloinhan evankeliumia kirjoittaessa nuo tapahtumat olivat, juutalaisten vainon aikoineen ja piirityksineen meneillään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jerusalemin_piiritys_(70)

Sama on kerrottu lähes samalla tavalla Markuksen ja Matteuksen evankeliumeissa Mark.13 ja Matt.24.

Myös Paavali odottaa Jeesuksen tulemista oman elämänsä aikana, mutta ei kirjoittaessaan varmaan nähnyt vielä merkkejä Jerusalemista, muuten kuin vainoina.

Vuosikymmeniä Jeesuksen jälkeen siis kolme evankeliumia sanoivat Jeesuksen luvanneen tulla Jerusalemin vainon/tuhon yhteydessä, joten he laittoivat sanat Jeesuksen suuhun.

Johanneksen evankeliumi kirjoitettiin noin sata vuotta myöhemmin ja siinä on koko Jeesuksen toinen tuleminen unohdettu ymmärrettävistä syistä, kun erehdys oli jo huomattu.

Ilmestyskirja on luku sinänsä joka epäselvyydessään ei kerro samasta asiasta kuin kolme vanhaa evankeliumia, vaan unelmoi jostain uudesta.

Mitähän sitten Jeesus on aikoinaan luvannutkaan tulemisestaan mutta kirjoittajat käänsivät sen tarkoittamaan vuosikymmeniä myöhemmin meneillään olleita asioita?

44

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Häntä odottava

>>>Myös Paavali odottaa Jeesuksen tulemista oman elämänsä aikana, mutta ei kirjoittaessaan varmaan nähnyt vielä merkkejä Jerusalemista, muuten kuin vainoina.

• M@k3

1. Pietarin kirje 4:7 Kaiken loppu on lähellä. Olkaa siis ymmärtäväiset ja raittiit voidaksenne rukoilla.

Heprealaiskirje 9:26 Muutoinhan Kristuksen olisi pitänyt kärsiä kuolema monet kerrat maailman luomisesta lähtien. Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan.

Mitä ihmettäkummaa Paavali mahtaa tuossa oikein selittää? Ei taida olla kovinkaan tuttu raamatun kohta monillekkaan?

• evankeliumia ja Paavali selkeästi sanoi Jeesuksen tulevan sen sukupolven aikana, Markuksen lisätessä perään että tarkempaa päivää ei tiedä Jeesuskaan, vaan ainoastaan Jumala, mutta kuitenkin sen sukupolven aikana.

Muissa mainitsemissasi kohdissa ei puhuta, samasta toisesta tulemisesta, kun se piti tapahtua aiemmin.
        Sen ymmärtää että myöhemmät kirjoitukset ovat kirjoitettu kuin aikaisempia ei olisikaan, on ymmärrettävää.
        Silloinhan ei ollut vielä liikkeellä nykyisiä evankeliumeja kaikkien luettavissa, vaan tieto kulki viiveellä ja muuntuneena ihmisten suissa ja muuntuneena niitä saatettiin kirjata uudelleen.

Jerusalemin piirityksen aikaan kukaan ei tiennyt kirjoituksen alla olevista evankeliumeista ja alkuseurakunnassa (Jerusalemissa) olivat Jeesuksen oppi-kuntaan kuuluneiden kirjoittajien opit eli apostolisten isien kirjoitukset (dinakhe).

http://fi.wikipedia.org/wiki/Didakhe

• M@k3 kirjoitti:

1. Pietarin kirje 4:7 Kaiken loppu on lähellä. Olkaa siis ymmärtäväiset ja raittiit voidaksenne rukoilla.

Heprealaiskirje 9:26 Muutoinhan Kristuksen olisi pitänyt kärsiä kuolema monet kerrat maailman luomisesta lähtien. Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan.

Mitä ihmettäkummaa Paavali mahtaa tuossa oikein selittää? Ei taida olla kovinkaan tuttu raamatun kohta monillekkaan?

Paavali suuntasi Hebrealaiskirjeen erityisesti juutalaisille. Heb.9:26 kohdassa Paavali tuo esille vanhatestamentilliset uhrit vastakohtana Jeesuksen kertakaikkiselle uhrille. Jeesuksen uhri oli riittävä, ei tarvinnut uhrata toistamiseen kuten Vt:n aikana.
        Tässä nähdään myös vanhan liiton "loppu" ja uuden liiton alku. Uuden liiton jonka Jeesus toi maailmaan.

• Ukki3105

Jeesuksen tulemisen merkit:
      Maanjäristyksiä monin paikoin ja lisääntyvässä määrin
      Sotia monin paikoin
      Nälänhätää monin paikoin
      Uskovien vainot glopaaleja
      Juutalaiset koottu takaisin omaan kotimaahansa kaikista kansakunnista
      Jerusalemin kolmas temppeli jälleen rakennettu
      Aurinko ja kuu ei anna valoansa, tähdet putoavat taivailta
      Taivaitten voimat järkkyvät
      Ihmiset menehtyvät peljätessään mitä tuleman pitää
      Eu:n johtaja Antikristus asettunut temppeliin ja julistanut olevansa Jumala

Silloinen leimahtaa taivaalla valtava Ihmisen Pojan merkkki idästä länteen ja kaikki maan kansat parkuvat ja näkevät Jeesuksen tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella!
      Oletko valmis hänen paluuseensa?

• Hänkränä

Avaruudesta tulevaa ei voida nähdä maapalolla yhtäaikaa.Väitetään hänen sanoneen Öljymäellä opetuslapsilleen,kun näette nämä merkit.Lisäksi hänen väitetään sanoneen,tässä seisovien joukossa
        on muutamia jotka eivät maista kuolemaa ennenkuin minä tulen. Opetuslasten ei pitänyt ehtiä käymään
        kaikkia Israelin kaupunkeja läpi enen Jeesuksen paluuta.
        Totisesti tämä sukupolvi ei katoa enenkuin tulen. Pietari moittii niitä jotka oli ihmetelleet isämme ovat
        kohta kaikki kuolleet,miksi Jeesus ei tullutkaan.Vastaus onkin Herralle yksi päivä on tuhatvuotta ja
        tuhatvuotta kuin yksipäivä. Luomiskertomusen päivät eivät olleet kuin päiviä.
        Pahasti menee allakat sekaisin kaikkivaltiaalla.

• to..

on, olet koonnut sieltä täältä luuloja ja väitteitä: sotia ja nälänhätiä on ollut aina, sodat ovat nykyään määrältään vähentyneet, muinoin pienikin erimielisyys sai valtiot hyökkäämään toinen toistensa kimppuun, maankuori liikkuu kuten ennen joten tulivuoret purkautuvat ja laatat liikkuvat.Kristittyjä vainotaan vielä ehkä jossain, mutta suurin tapahtunut muutos on että muunuskoiset enää harvoin joutuvat kristittyjen vainoamiksi. Vielä sata vuotta sitten kristityt ja kirkot vainoajina oli paljon tavallisempaa kuin kristityt vainottuina. Jos kristittyjä tuolloin joku vainosi, se useimmiten oli kilpaileva kirkko tai itsekin kristinuskoinen hallitsija.
        Tähdet eivät voi pudota taivaalta, kirjoittaja ei ole ymmärtänyt että elämme avaruudessa kiertävällä pallolla, avaruudessa jossa ei ole käsitettä alhaalla/ ylhäällä. Taivaankappaleilla on ratansa, ne voivat niillä törmätä toisiinsa tai tähdet sammua jolloin niiden aurinkokunta tuhoutuu, jokainen tähti palaa loppuun aikanaan, myös oma aurinkomme jolloin viimeistään maapallokin tuhoutuu.
        VT:n mukaan on olemassa temppeli jossa uhrataan eläimiä kun juutalaiset vapautuvat sortajistaan, se eläisikö ja kuinka moni juutalainen tuolloin sillä alueella jossa muinoinkin asuivat ei näy profeetoissa jotka eivät puhu kolmannesta temppelistä vaan Babelista vapautumisesta ja paluun jälkeen rakennettavasta temppelistä ,sitä että sekin hävitettäisiin he eivät osanneet ennustaa.

EU:n johtaja asettuu temppeliin, mistähän tuo on kehitetty? Jos on olemassa temppeli ei sinne voi kukaan asettua eikä "julistaa olevansa Jumala" käsitykseen sisältyy nykyajan EU-vastaisuus, tietämättömyys juutalaisuudesta ja kuvitelma että sekulaarinen elin virkailijoineen olisi kiinnostunut kristinuskon teologiasta sekä ajattelisi että paikka jossa kaikkien EU- eläinsuojelusääntöjen vastaisesti uhrataan eläimiä olisi hyvä paikka julistautua joksikin mikä ei tarkoita mitään (epävoideltu).
        Muinaisten ihmisten "apokalypseja" ei voi siirtää nykyaikaan.

• Totta.

Ennen Jeesuksen tuleimista pitää täyttyä AJAN MERKIT. 70 vuotta ajanlaskun jälkeen ollut Jerusalemin piiritys ja hävitys ei kuulu mitenkään tähän asiaan. Lue tarkasti ajan merkit ja mieti, että onko ne koskaan, tai missään vaiheessa vielä toteutuneet. Ne merkit tuovat sellaisen ahdistuksen maailmaan, että ihmisiä jopa kuolee pelon takia.
      Lue ajanmerkit ja huomaa, että ne ovat niin erilaiset kuin minään aikana on ollut, eli ne ovat merkkinä armotalous aikakauden loppumisesta ja totisesti kaikki elävät saavat ne nähdä. Kaikki tapahtuu yhden sukupolven aikana, eli armotalouden aikakauden viimeinen sukupolvi joutuu näkemään ajanmerkit. Joutuu näkemään merkit niin taivalla kuin maassakin.

Jumalan valtakunta tulee silloin näkyväksi uskovaisille, mutta niin kauan se on oleva näkymätön ja vain uskovaisten tiedossa. Jumalan valtakunta ilmestyi ajanlaskun ja armotaloluden aikakauden alussa, mutta Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu armotalouden aikakauden lopussa.

Nyt pyhän kansan hajaannusta poistetaan ja hälvennetään ja siinä on yksi merkki. Lue Dan. 12.

• Raamatussa puhutaan juuri kyseisestä Jerusalemin piirityksestä oikein nimeltä mainiten lopunajan merkkinä.
        Ja sanotaan sekin että ihmiset viedään "tuomiolle synagogiin" ja niitähän ei ole muilla kuin juutalaisilla.

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Luuk.21.html

Jerusalemin piiritys oli Luukkaan evankeliumia kirjoittaessa meneillään ja siitä vain jäi toteutumatta se Jeesuksen toinen tuleminen tempaisuineen.

• Totta.

On vaarallista etsiä Raamatusta virheitä ja on vaarallista pilkata uskovaisten uskoa. Tiedätkö miten vaarallista on päästää tempeliinsä hävityksen kauhistus. Ihmisen sisällä on temmpeli ja jokainen ihminen päättää itse ottaako sinne Jumalan, vai ottaako vastaan hävityksen kauhistuksen, joka tekee kaikkensa saadakseen Jumalan arvovallan tallattu. Ei onnistu, mutta tekee kaikkensa.

• Totta. kirjoitti:

On vaarallista etsiä Raamatusta virheitä ja on vaarallista pilkata uskovaisten uskoa. Tiedätkö miten vaarallista on päästää tempeliinsä hävityksen kauhistus. Ihmisen sisällä on temmpeli ja jokainen ihminen päättää itse ottaako sinne Jumalan, vai ottaako vastaan hävityksen kauhistuksen, joka tekee kaikkensa saadakseen Jumalan arvovallan tallattu. Ei onnistu, mutta tekee kaikkensa.

Raamatusta etsinytkään vaan kerroin sen mitä siellä lukee, joten kaiketi ne virheet on silloin omissa kuvitelmissasi.
        En uskovaisia, enkä muitakaan pilkkaa.

• Totta.
        Pe.ku kirjoitti:

Raamatusta etsinytkään vaan kerroin sen mitä siellä lukee, joten kaiketi ne virheet on silloin omissa kuvitelmissasi.
        En uskovaisia, enkä muitakaan pilkkaa.

Raamatua epäuskon pohjalta. Mikä tarve sinulla on siihen. Vai etsitkö elämän lähdettä ollen kriittinen ja järkevä. Usko ei tule näkyviin kriittisille ja uskoa järkeileville, vaan usko tulee näkyviin uskovaisille. Ei tarkoita, että eikö usko olisi järkevää ja täysin käsitettävää, mutta ensin se on uskottava.

Miten sinä voit uskoa ja käsittää niitä valtavia ihmeitä joita uskovaiset kokevat, sillä niitä ei voi käsittää. Ne vain tulevat esiin, eikä itse uskovainenkaan osaa niitä selittää. Hän osaa vain kertoa niistä ja osaa iloita niistä. Miten uskovainen osaisi selittää sen, että hän on yhtäkkiä täysin terve ja juuri minuutti sitten hän oli kytkettynä kaikkiin mahdollisiin teho-osaston laitteisiin ja tiesi lääkärien odottavat enää vain potilaansa kuolemaa.

• Totta. kirjoitti:

Raamatua epäuskon pohjalta. Mikä tarve sinulla on siihen. Vai etsitkö elämän lähdettä ollen kriittinen ja järkevä. Usko ei tule näkyviin kriittisille ja uskoa järkeileville, vaan usko tulee näkyviin uskovaisille. Ei tarkoita, että eikö usko olisi järkevää ja täysin käsitettävää, mutta ensin se on uskottava.

Miten sinä voit uskoa ja käsittää niitä valtavia ihmeitä joita uskovaiset kokevat, sillä niitä ei voi käsittää. Ne vain tulevat esiin, eikä itse uskovainenkaan osaa niitä selittää. Hän osaa vain kertoa niistä ja osaa iloita niistä. Miten uskovainen osaisi selittää sen, että hän on yhtäkkiä täysin terve ja juuri minuutti sitten hän oli kytkettynä kaikkiin mahdollisiin teho-osaston laitteisiin ja tiesi lääkärien odottavat enää vain potilaansa kuolemaa.

Raamattua enkä varsinkaan epäuskon pohjalta.

Varmaan itsekin huomaat että nuo mainitsemani asiat lukee Raamatussa ja vertailin sitä muuhun historiatietoon.

Odottelisin helluntailaisilta enemmän mielipiteitä asiaan.
        Varsinkin siihen, miksi heidän mielestään Johanneksen evankeliumiin ei laitettu Jeesuksen toista tulemista?

• Pe.ku kirjoitti:

Raamattua enkä varsinkaan epäuskon pohjalta.

Varmaan itsekin huomaat että nuo mainitsemani asiat lukee Raamatussa ja vertailin sitä muuhun historiatietoon.

Odottelisin helluntailaisilta enemmän mielipiteitä asiaan.
        Varsinkin siihen, miksi heidän mielestään Johanneksen evankeliumiin ei laitettu Jeesuksen toista tulemista?

Juurihan aloituksessa tulkitsit Raamattua toisin kuin monet muut. Lisäksi käsittääkseni et ole uskossa, eli tulkitset silloin epäuskosta käsin. Vastoin Raamatun omaa ohjetta tosin, mistä syystä uskonkin tulkintojesi usein menevän väärin. Ei siis Raamattu turhaan anna kyseistä ohjetta.

"Varsinkin siihen, miksi heidän mielestään Johanneksen evankeliumiin ei laitettu Jeesuksen toista tulemista?"

Johanneksen evankeljumista löytyy useita kohtia jossa Jeesus viittaa toiseen tulemukseensa.

• juhani1965 kirjoitti:

Juurihan aloituksessa tulkitsit Raamattua toisin kuin monet muut. Lisäksi käsittääkseni et ole uskossa, eli tulkitset silloin epäuskosta käsin. Vastoin Raamatun omaa ohjetta tosin, mistä syystä uskonkin tulkintojesi usein menevän väärin. Ei siis Raamattu turhaan anna kyseistä ohjetta.

"Varsinkin siihen, miksi heidän mielestään Johanneksen evankeliumiin ei laitettu Jeesuksen toista tulemista?"

Johanneksen evankeljumista löytyy useita kohtia jossa Jeesus viittaa toiseen tulemukseensa.

kerroin sen mitä on Raamatussa ja ja vertasin sitä tutkittuun historiaan

Johanneksen evankeliumista ei ole Jeesuksen toista tulemista.
        Vanhemmissa kolmessa evankeliumissa on kokonainen luku uhrattu asialle ja se tuleminen piti olla silloisten juutalais-vainojen loppu.

Kaikki Jumalan valtakuntaa kuvaavat Jeesuksen vertaukset puuttuu Johanneksen evankeliumista, jotka olivat vanhemmissa evankeliumeissa Jeesuksen opin tärkein osa.
        Johanneksen evankeliumissa ei myöskään ole vanhempien evankeliumien ihmetekoja vaan on ihan uudet ihmeteot kuten "kuolleista herättäminen".

• Pe.ku kirjoitti:

kerroin sen mitä on Raamatussa ja ja vertasin sitä tutkittuun historiaan

Johanneksen evankeliumista ei ole Jeesuksen toista tulemista.
        Vanhemmissa kolmessa evankeliumissa on kokonainen luku uhrattu asialle ja se tuleminen piti olla silloisten juutalais-vainojen loppu.

Kaikki Jumalan valtakuntaa kuvaavat Jeesuksen vertaukset puuttuu Johanneksen evankeliumista, jotka olivat vanhemmissa evankeliumeissa Jeesuksen opin tärkein osa.
        Johanneksen evankeliumissa ei myöskään ole vanhempien evankeliumien ihmetekoja vaan on ihan uudet ihmeteot kuten "kuolleista herättäminen".

"Puolueettomasti kerroin sen mitä on Raamatussa ja ja vertasin sitä tutkittuun historiaan."

Monet muut "lukevat" sitten Raamattua eritavoin kuin sinä. Tosin itse sen näen ja ymmärrän juuri tulkinnaksi.

"Johanneksen evankeliumista ei ole Jeesuksen toista tulemista.
        Vanhemmissa kolmessa evankeliumissa on kokonainen luku uhrattu asialle ja se tuleminen piti olla silloisten juutalais-vainojen loppu."

Johanneksen evankeljumin kohtia, joissa Jeesus puhuu toisesta tulemisestaan on, esim. Joh.14:18:"En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.", Joh.21:22:" Jeesus vastasi: "Mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti kun tulen? Seuraa sinä minua."

"Kaikki Jumalan valtakuntaa kuvaavat Jeesuksen vertaukset puuttuu Johanneksen evankeliumista, jotka olivat vanhemmissa evankeliumeissa Jeesuksen opin tärkein osa.
        Johanneksen evankeliumissa ei myöskään ole vanhempien evankeliumien ihmetekoja vaan on ihan uudet ihmeteot kuten "kuolleista herättäminen". "

Johanneksen evankeljumin painoitukset ovat erillaiset kuin synoptisten evankeljumien, ei se silti tee Johanneksen evankeljumista vähemmän uskottavaa.

• juhani1965 kirjoitti:

"Puolueettomasti kerroin sen mitä on Raamatussa ja ja vertasin sitä tutkittuun historiaan."

Monet muut "lukevat" sitten Raamattua eritavoin kuin sinä. Tosin itse sen näen ja ymmärrän juuri tulkinnaksi.

"Johanneksen evankeliumista ei ole Jeesuksen toista tulemista.
        Vanhemmissa kolmessa evankeliumissa on kokonainen luku uhrattu asialle ja se tuleminen piti olla silloisten juutalais-vainojen loppu."

Johanneksen evankeljumin kohtia, joissa Jeesus puhuu toisesta tulemisestaan on, esim. Joh.14:18:"En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.", Joh.21:22:" Jeesus vastasi: "Mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti kun tulen? Seuraa sinä minua."

"Kaikki Jumalan valtakuntaa kuvaavat Jeesuksen vertaukset puuttuu Johanneksen evankeliumista, jotka olivat vanhemmissa evankeliumeissa Jeesuksen opin tärkein osa.
        Johanneksen evankeliumissa ei myöskään ole vanhempien evankeliumien ihmetekoja vaan on ihan uudet ihmeteot kuten "kuolleista herättäminen". "

Johanneksen evankeljumin painoitukset ovat erillaiset kuin synoptisten evankeljumien, ei se silti tee Johanneksen evankeljumista vähemmän uskottavaa.

"Johanneksen evankeljumin kohtia, joissa Jeesus puhuu toisesta tulemisestaan on, esim. Joh.14:18:"En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.""

Tuo nyt ei ole "toisesta tulemisesta" vaan yksittäinen asia.

Seurakunnan ylöstempaus maailmanpaloineen ei ole tuossa kysymyksessä.

• Pe.ku kirjoitti:

"Johanneksen evankeljumin kohtia, joissa Jeesus puhuu toisesta tulemisestaan on, esim. Joh.14:18:"En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.""

epäuskoisena aivan liian ison palan, sinä tukehdut siihen ! Et koskaan tuossa nykyisessä tilassasi pääse ymmärtämään Jeesusken tulon salaisuutta. Mitä enemmän luet Raamattua asian tiimoilta, sen sotkuisemmaksi se sinulle tulee.

* Kysyisit uskovaisilta ko. asiaa ihan rehdisti, koska sinä Jumalan kieltänä et voi sitä ikimaailmassa Raamatusta nähdä, etkä käsittää?

• Pe.ku kirjoitti:

Jos luet tuon kohdan kokonaisuutena huomaat kyllä, että Jeesus puhuu juuri siinä toisesta tulemisestaan, Joh.14:18-29. Erityisesti loppujakeista 28,29:"28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
        29 Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu."

• Kyseinen Luukkaan kohta on mielenkiintoinen. Jeesus ennustaa siinä Jerusalemin hävityksen sekä oman tulemuksensa. Näitä ei kuitenkaan pidä sekoittaa välttämättä keskenään. Ne voi nähdä kahtena erillisenä tapahtumana. Kuten Jeesus ennusti oikeen Jerusalemin tuhon, samoin Jeesus on eräänä päivänä palaava takaisin.

"Vuosikymmeniä Jeesuksen jälkeen siis kolme evankeliumia sanoivat Jeesuksen luvanneen tulla Jerusalemin vainon/tuhon yhteydessä, joten he laittoivat sanat Jeesuksen suuhun."

Kuten edellä kirjoitin tapahtumat voidaan nähdä myös erillisinä, eikä tällöin tarvi tulkita kohtaa väärin ja yrittää tehdä evankeljumin kirjoittajista valehtelijoita.

"Johanneksen evankeliumi kirjoitettiin noin sata vuotta myöhemmin ja siinä on koko Jeesuksen toinen tuleminen unohdettu ymmärrettävistä syistä, kun erehdys oli jo huomattu."

Johanneksen evankeljumia ei kirjoitettu sataa vuotta myöhemmin, vaan paremminkin n.20 vuotta myöhemmin. Ja kyllähän Johanneksenkin evankeljumissa puhutaan Jeesuksen toisesta tulemisesta. Jerusalemin tuhosta ei ennusteta koska se oli jo tapahtunut fakta.

• "Ne voi nähdä kahtena erillisenä tapahtumana."

Minä näen ne sellaisena kuin ne on kirjoitettu Raamattuun, jossa ne on vanhoissa evankeliumeissa kerrottu samana tapahtumana.

Saathan sinä nähdä erillä tavalla, kuten olet aiemmin kertonut monilla sanoillakin olevan Raamatussa eri tarkoitus kuin ne kirjoitusmuodossa onkaan.

Jeesuksen toinen tuleminen kuihtui siihen vuoteen 70, kun huomattiin Jerusalemin hävitetyn eikä Jeesusta näkynyt.
        Siihen loppui Raamatussa asiasta kirjoittelu, suurena yleisenä tempauksena.

• Pe.ku kirjoitti:

"Ne voi nähdä kahtena erillisenä tapahtumana."

Minä näen ne sellaisena kuin ne on kirjoitettu Raamattuun, jossa ne on vanhoissa evankeliumeissa kerrottu samana tapahtumana.

Saathan sinä nähdä erillä tavalla, kuten olet aiemmin kertonut monilla sanoillakin olevan Raamatussa eri tarkoitus kuin ne kirjoitusmuodossa onkaan.

Jeesuksen toinen tuleminen kuihtui siihen vuoteen 70, kun huomattiin Jerusalemin hävitetyn eikä Jeesusta näkynyt.
        Siihen loppui Raamatussa asiasta kirjoittelu, suurena yleisenä tempauksena.

"Minä näen ne sellaisena kuin ne on kirjoitettu Raamattuun, jossa ne on vanhoissa evankeliumeissa kerrottu samana tapahtumana

Saathan sinä nähdä erillä tavalla, kuten olet aiemmin kertonut monilla sanoillakin olevan Raamatussa eri tarkoitus kuin ne kirjoitusmuodossa onkaan."

Ei Jeesus niitä pidä samana tapahtumana, hän kertoo Jerusalemin hävityksestä erikseen tapahtuvaksi. Näin myös hyvin monet Raamatun opettajat asian näkevät ja kommentoivat.

"Jeesuksen toinen tuleminen kuihtui siihen vuoteen 70, kun huomattiin Jerusalemin hävitetyn eikä Jeesusta näkynyt.
        Siihen loppui Raamatussa asiasta kirjoittelu, suurena yleisenä tempauksena."

Eihän sitä Jeesusta näkynyt kun Hänen ei silloin pitänyt tullakkaan, muun kuin sinun tulkintasi mukaan. Jeesus itse sanoo, ettei tiedä tulemuksensa ajankohtaa, eli ei Hän sitä silloin tarkasti olisi voinut ennustakkaan. Lisäksi esim. myöhemmin kirjoitetusta Johanneksen evankeljumista löytyy kohtia, joissa Jeesus puhuu takaisintulostaan.

• senkin mokoma

Haistapa sinä lukutaidoton piilohintti kuule paska! Elä tule tänne omia luulo-oppejasi jakamaan. Nre kun ovat samat kuin Hitlerin, Stalinin ja Ratzingerin opit: piilotekllaan oikeita asioita, tekeydytään muuksi, kuin ollaan.

• näin on

evankeliumit läpi vielä kerran, jotta ymmärätäisit, mitä Jeesus tarkoitti:

"Tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman todistukseksi kaikille kansoille; sitten tulee loppu:

Matt 24:14

• l-h

,etta Markus 11/34 taitaa sopia sinuun-- tai ehka oletkin jo sisalla? onnitteluni

• ei kovin tarkasti nipoteta, niin ymmärrän Jeesuksen opettaneen että ne lopun ajat alkavat jo sen sukupolven aikana, joka oli silloin Jeesusta kuuntelemassa ja Jeesuksen edeltä kertoma Jerusalemin temppelin hajottaminen oli merkkinä lopunaikojen tapahtumien alkamisesta ja Jeesuksen puheiden asteettaisesta toteutumisesta, jotka tapahtumat jatkuvat vieläkin.

Jeesus on ylösnousemus ja elämä, joka ei ole vieläkään loppunut. [Vertaa 2.Tim. 2:18]! Jeesus Kristus on seurakunnan pää, jonka Jumala on korottanut taivaisiin, mutta hänen ruumiistaan ainakin jalat seisovat vielä Siionin vuorella,
      [Sak.14:4; Hepr.12:22; Ilm.14:1]

´

• tuo ihmisen pojan tulemus on kolmessa evankeliumissa määritelty pelkästään Jerusalemiin ja sen meneillään olevaan piiritykseen.

Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, ihmisen pojan tullessa ja synagogat ovat vankityrmiä.

Jeesuksen toisessa tulemisessa ei mainita muita uhreina kuin juutalaisia, joita Jeesus tulee pelastamaan (Rooman vainolta).

Myöhemmissä teksteissä ei ole Jeesuksen toista tulemista.

• Sekoitatko nyt

ylöstempauksen ja Jeesuksen tulon maanpäälle ?

Jeesus tulee toisen kerran maan päälle, kun Hän tulee Israeliin, mutta seurakunnan ylösotto on ennen sitä

• Sekoitatko nyt kirjoitti:

ylöstempauksen ja Jeesuksen tulon maanpäälle ?

Jeesus tulee toisen kerran maan päälle, kun Hän tulee Israeliin, mutta seurakunnan ylösotto on ennen sitä

tuo viestini oli tarkoitettu ekivaarille vaan lipsahti väärään paikkaan.

"Jeesus tulee toisen kerran maan päälle, kun Hän tulee Israeliin, mutta seurakunnan ylösotto on ennen sitä "

Ihan toisin tuo on kolmessa evankeliumissa eli samaa tapahtumaa ovat.
        Olet kaiketi ilmestyskirjan ajanut evankeliumien edelle.

• Jeesus puhui
        Pe.ku kirjoitti:

"Jeesus tulee toisen kerran maan päälle, kun Hän tulee Israeliin, mutta seurakunnan ylösotto on ennen sitä "

juutalaisille evankeliumeissa, varsinkin matteuksessa,
        jossa Hän puhui maailmanlopusta.

Seurakunnan ylösotto tapahtuu ennenkuin
        Jeesus tulee maan päälle toisen kerran.

• Pe.ku kirjoitti:

tulee ensin seurakunnalleen. Lue 1Tess. 4:13-18. Siinä kerrottu tempaaminen tapahtuu ensimmäisenä, ja tällöin Jeesus ei tule maanpäälle asti ollenkaan. Vaan ottaa seurakunnan vastaan " yläilmoissa". ymmärtäisin, että jossain niin ylhäällä, ettei sinne simin voi nähdä.

* Toinen tuleminen tapahtuu sitten kun Hän tulee Israelille, ja silloin Hän tulee näkyvällä ja voimallisella tavalla. kaikkien silmät saavat Hänet nähdä. Tämä kerrotaan, itse Jeesus kertoo, Matt. 24: luvussa aika tarkasti.

• gtt

Sitten kun evankeliumi on saarnattu kaikkeen maailmaan, tulee loppu kuten Herra sanoi.

• vanha ja vakaa

sillä kristinusko on jäävä sen jalkoihin.
        Ainoa pelastus on jääkausi, 200.000 vuotta ikiroutaa kyllä jäähdyttää turhat luulot.

• Totta!!!

että alkuperäiset kirjoitukset ovat tehty Jeesuksen aikana. Niitä on kopioitu valtavat määrät ja tutkijat ovat päätelleet milloin mikäkin evankeliumi on kirjoitettu. Esim. Luukas kertoi kirjoittavansa evankeliumin kyselemällä Jeesuksen aikalaisilta tapahtumista ja tarkkaan tutkimalla niitä. Luukas kirjoitti esim. Jeesuksen syntyhistorian Marian suvuin kautta, kun sen sijaan Matteus kirjoitti sen Joosefin suvun kautta. Jeesus syntyi tänne Daavidin huoneesta lupauksen mukaan ja siksi Hän sikisi Pyhästä Hengestä. Lupaus ei ole lihantapahtuma, vaan hengentapahtuma.

Johannes eli Jeesuksen kanssa kolme vuotta ja rakasti Jeesusta niin syvästi, että se rakkaus näkyy hänen kirjoituksistaan.
      Sama Johannes on kirjoittanut evankeliumin, Johanneksen kirjeet ja Ilmestyskirjan. Joten Johanneskin kertoo Jeesuksen toisesta tulemisesta sen lisäksi, että hän kertoo Jumalan valtakunnan tulemisesta.

Johanneksen ilmestys 1
      7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
      8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
      9 Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.
      10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,

Jeesus sanoi aikalaisilleen, että siinä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa ennen Jumalan valtakunnan tulemista. Se tapahtui sen jälkeen, kun Pyhä Henki oli saanut Sanalla puhdistettua uskovaisia niin, että Jumala saattoi tulla ME muodossa asumaan ihmisiin. Jumalan valtakunta on sisäisesti uskovaisissa, eikä sitä voi ulkopuolelta nähdä.

Jumalan valtakuntaan Jeesus tuli Kuninkaana ja siksi ihmeet tapahtuvat.

Esim. minun on täysin helppo uskoa Jeesuksen netseestä syntymiseen, kun olen saanut siitä omakohtaisen todistuksen, että usko ei ole lihantuote, vaan se tapahtuu hengentasolla. Käsittämättömät paranemisihmeet, jotka ovat vain tulleet kohdalleni, ovat näyttäneet minulle JUMALAN VOIMAN.

Raamattu on totta juuri niin kuin se on kirjoitettu. Kääntäjillä on tullut virheitä, mutta joka tuntee KOKO Sanoman osaa ottaa virheet virheinä ja näkee, että ne kääntäjien virheet eivät kumoa KOKO SANOMAA, vaan tie Jumalan luokse Sanan kautta pysyy avoinna ja oikeana.

Sana on Välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Tuo Sana tuli lihaksi ja eli kansan keskuudessa ja tuo Sana on Pyhän Hengen voimavaikutuksesta tänään Jumala kansan keskellä.

• "Johannes eli Jeesuksen kanssa kolme vuotta ja rakasti Jeesusta niin syvästi, että se rakkaus näkyy hänen kirjoituksistaan.
        Sama Johannes on kirjoittanut evankeliumin, Johanneksen kirjeet ja Ilmestyskirjan."

Kaikilla noilla on eri kirjoittajat ja apostoli Johannes ei niitä kirjoittanut.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaan

• Totta!!!
        Pe.ku kirjoitti:

"Johannes eli Jeesuksen kanssa kolme vuotta ja rakasti Jeesusta niin syvästi, että se rakkaus näkyy hänen kirjoituksistaan.
        Sama Johannes on kirjoittanut evankeliumin, Johanneksen kirjeet ja Ilmestyskirjan."

että kaikilla noilla kirjoituksilla on eri Johannes kirjoittajana. Tiedämme, että et kykene sitä todistamaan ja siksi jäät tutkijoiden varaan. Tutkijat ovat vain ihmisiä, jotka tutkivat mitä milloinkin ja heidän pitää päästä näyttämään OMAA VIISAUTTAAN, joka Jumalan toimesta on tehty halvaksi, sillä Jumalan viisaus on usko Jumalan Sanaan ja se Sana antaa todistukset ja tiedon.

Johannes on kirjoittanut kaikki nuo kolme Pyhää Kirjoitusta, vaikka tutkijat mitä väittävät.
        Onhan teidän keskuudestanne lähtenyt tutkija, joka väittää, että yhtään parannemisihmettä ei ole tapahtunut ja monet uskovat tuon tutkijan väärään ja haitalliseen tutkimukseen. Jumala ei anna tutkijoille tietoa ja siksi he uskovat lihan, eli sielun luulotteluihin. Vaikka tutkijoita on tuhansi, niin yhteistä kieltä he eivät löydä, vaan toinen arvostelee toistaan. Jumalan Sanaan uskoville on yhteinen kieli ja siksi he tuntevat toisensa ja rakastavat toisiaan.

Jumalan valtakunta on voimissaan.

Opetuslapsi Johanneksen rakkaus, lempeys ja väkevä usko käy selville kaikista hänen kirjoituksistaan. Vaikka hän joutuu puhumaan väkevää ja jopa pelottavaa totuutta, niin silti astia Jumalan Sanan ja Jumalan kuvastajana kuvastaa lempeyttä, nöyryyttä ja kärsivällisyyttä.

Johannes 21
        20 Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"
        21 Kun Pietari hänet näki, sanoi hän Jeesukselle: "Herra, kuinka sitten tämän käy?"
        22 Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
        23 Niin semmoinen puhe levisi veljien keskuuteen, ettei se opetuslapsi kuole; mutta ei Jeesus sanonut hänelle, ettei hän kuole, vaan: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee?"
        24 Tämä on se opetuslapsi, joka todistaa näistä ja on nämä kirjoittanut; ja me tiedämme, että hänen todistuksensa on tosi.
        25 On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

• Totta!!!
        Pe.ku kirjoitti:

"Johannes eli Jeesuksen kanssa kolme vuotta ja rakasti Jeesusta niin syvästi, että se rakkaus näkyy hänen kirjoituksistaan.

tehdä toisinpäin työtäsi. Voisit keskustella tutkijoiden kanssa. Voisit osoittaa heille Raamatusta, että Johaneksen kirjeiden kirjoittaja on opetuslapsi Johannes, joka kertoo nähneensä Jeesuksen omin silmin, katselleen Häntä ja käsin koskettaneen Häntä.

Ensin sinun pitää opettaa tutkijolle, että JEESUS ON ELÄMÄN SANA. Voit aloittaa keskustelun osoittamalla sen Johanneksen evankeliumi ykkösestä, jossa kerrotaan, että Sana, joka oli Jumalan luona ja Jumala, tuli tänne lihaksi ja opetti elävällä elämän Sanalla tien takaisin luokseen.

Sen jälkeen näytä heille tämä:
        1. Johanneksen kirje 1
        1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta-
        2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
        3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
        4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
        5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

• Yritti kans vääntä Raamattun vaikka syytät että toiset ovat sen tehnyt niinkuin Eva paratiisissa syytti Adam ja Käärmeen ! Mutta itse asiassa syytät Pyhä Henki ettei Hän pystyy pitä huoleen Raamatusta Ja trollit seuraa sinua mutta VARO katso mitä Ananille ja Saphiralle kävi ---> Ap. t. 5:1

Mutta mies, Ananias nimeltä, emäntänsä Saphiran kanssa myi tavaransa,

Ap. t. 5:3

Niin Pietari sanoi: Ananias, miksi saatana täytti sinun sydämes Pyhän Hengen edessä valhettelemaan, että jotakin pellon hinnasta kätkit?

Ap. t. 5:5

Kuin Ananias nämät sanat kuuli, lankesi hän maahan ja antoi henkensä. Ja suuri pelko tuli kaikkein niiden päälle, jotka tämän kuulivat.

• -mietiskelijä-

---Ananias Yritti kans vääntä Raamattun---

Ananian synti ei ollut yritys vääntää raamattua. Hänen syntinsä oli tietoisesti tehty valehtelu ja vilpistely Jumalalle.

Se on totta, että meidän ei tule ajatellakaan, etteikö Pyhä Henki pitäisi huolta Raamatusta. "Minä valvon Sanaani toteuttaakseni sen" (Jer. 1:12). Jeesus sanoi, etteivät hänen sanansa katoa ja lupasi, että Pyhä Henki opettaa meitä ja muistuttaa meitä hänen sanoistaa.

JK. Ap.t 5-luvun alkujakeet ovat hyvää opetusta Pyhän Hengen persoonasta. Jakeessa 2 Pietari sanoo Ananiaan koettaneen pettää Pyhää Henkeä ja jakeessa 4 toteaa, ettei Ananias ollut valehdellut ihmisille vaan Jumalalle, Pyhälle Hengelle. Aavistelen, että tämä minun "JK:ni" nostattaa kyllä vastavoimia.

• to..
        -mietiskelijä- kirjoitti:

Ananian synti ei ollut yritys vääntää raamattua. Hänen syntinsä oli tietoisesti tehty valehtelu ja vilpistely Jumalalle.

Se on totta, että meidän ei tule ajatellakaan, etteikö Pyhä Henki pitäisi huolta Raamatusta. "Minä valvon Sanaani toteuttaakseni sen" (Jer. 1:12). Jeesus sanoi, etteivät hänen sanansa katoa ja lupasi, että Pyhä Henki opettaa meitä ja muistuttaa meitä hänen sanoistaa.

JK. Ap.t 5-luvun alkujakeet ovat hyvää opetusta Pyhän Hengen persoonasta. Jakeessa 2 Pietari sanoo Ananiaan koettaneen pettää Pyhää Henkeä ja jakeessa 4 toteaa, ettei Ananias ollut valehdellut ihmisille vaan Jumalalle, Pyhälle Hengelle. Aavistelen, että tämä minun "JK:ni" nostattaa kyllä vastavoimia.

"Minä valvon Sanaani toteuttaakseni sen" (Jer. 1:12). tarkoittanut kaikkea Raamatussa kirjoitettuna olevaa sanaa, vaan tiettyä Jeremian esittämää ennustusta, Raamattua ei vielä tuolloin edes ollut, Jeremia itsekin kiukuttele kirjureille ja väittää näiden väärentäneen tekstejä. Raamatun sisällä on paljon ristiriitoja ja esim. se laki joka on Mooseksen kirjoissa nyt (MT)on erilainen kuin Esran mukanaan tuoma, josta on katkelmia Esran kirjassa.
        Aamos väittää että israelilaiset eivät uhranneet erämaassa, mutta nykyMooseksn kirjoissa on useita lukuja siitä miten he uhrasivat siellä. Esimerkkejä on paljon. VT muuten sanoo että profeetta on oikea vasta kun hänen ennustuksensa on toteunut. Ninpä niin...

• Kyssäri.
        -mietiskelijä- kirjoitti:

mielestäsi Raamatun vääntämistä se, että jos on lukenut Raamatusta määrätyt asiat ja silti pilkkaa niitä? Onko se Ananiaksen tekoon rinnastettava teko?

• Oleelliset vain

Sinun kannaltasi ainoastaan YKSI asia on tärkeä. Oletko lähtösi hetkellä puettuna Kristuksen vanhurskaudella.
      Kaikki muu on täysin yhdentekevää.

Oletko koskaan ajatellut oleellisia asioita elämässäsi?

• Betsy67

se sukupolvi, joka oli jo elossa Israelin itsenäistyessä,
      tulee näkemään/kokemaan Jeesuksen tulemisen hakemaan morsiamensa häihin?

Jerusalem tulee piiritetyksi kaupungiksi jota vastaan kansat käyvät sotimaan.

Silloin Jumala ilmestyy sotimaan luvatun kansan puolesta ja antaa
      yliluonnollisella tavalla voiton.

Niinä aikoina tulevat kaksi säkkipukuista todistajaakin jotka tekevät ihmeitä
      ja jotka tapetaan, mutta jotka nousevat kuolleista ja television välityksellä
      koko maailma sen tulee näkemään.

(löysit varmaan ennustukset tutkiessasi Raamattua)

• Oletko hoksannut?

luvannut tulla näkyvänä, vaan näkymättömänä Kuninkaana. Vasta tempauksessa kaikki saavat nähdä Jeesuksen tulemisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      43
      7397
    2. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      54
      3683
    3. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      47
      3546
    4. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      62
      3298
    5. 51
      2984
    6. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      52
      2920
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      34
      2799
    8. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      30
      2474
    9. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      193
      1861
    10. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      47
      1541
    Aihe