Humiran haittavaikutukset

Utelias

Hei,
onko kellään kokemuksia Humira lääkkestä ja sen haittavaikutuksista? Mulle on aloitettu lääke noin 2 kuukautta sitten ja nyt alkaa näkyä haittavaikutuksia. Olen 28 vuotias nainen.

41

22590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen utelias

      Tyttärelleni aloitettiin n. kuukausi sitten Humira, pistos on siis laitettu kaksi kertaa. Olisipa todellakin mielenkiintoista saada tietää, mitä sivuvaikutuksia tästä on ilmennyt! Lääkärithän eivät niitä edes kerro, vaikka kuinka kyselisi. Toisaalta kyllä toivon että tästä lääkkeestä löytyisi apu jatkuviin tulehduksiin, Enbrel ja muut uudet lääkkeet on jo käyty lävitse.

      • Kivuton

        Olen 45-vuotias nainen. Minulle aloitettiin humira-hoito reilu vuosi sitten. Jo kahdessa päivässä kivut ja turvotus hävisivät lähes täysin. Alkuun oli ihon kutinaa muutaman viikon, mutta se loppui, eikä sen jälkeen ole ollut mitään haittoja. Olo on vieläkin epätodellinen; voiko tämä olla totta :)


      • Utelias

        Mulle Humira aiheuttaa tälläisiä haittavaikutuksi kuten, kuukautiseni ovat menneet aivan sekaisin. Ne tulivat melkein heti uudestaan, kun ne loppuivat. Sain siihen jotain keltarauhashormoni lääkettä. Sitten viä tullut ilmeisesti "maksa pilkkuja " en tiä mitä ne ovat, mutta niitä kutisee. Niitä on kaulassa ja rintakehässä.

        Olen käyttänyt nyt Humiraa 4kk ja kyllä kai siitä jotain apua on ollut. Ainakin viimeisen kuukauden aikana on olo helpottunut, vaikka kädet ja sormet ovat joskus aika kipeät.


      • eräs haittavaikutus

        Biologiset reumalääkkeet salpaavat TNF-alfaa (joka on tulehdussytokiini), eräs haittavaikutus on opportunistiset infektiot. Voi johtaa verenmyrkytykseen, ja muutenkin saa olla tarkkana erilaisten opportunististen infektioiden kanssa, sillä immuunipuolustus ei enää toimi normaalisti, jos noita biologisia lääkkeitä käyttää.


    • humira lady

      joo mä oon saannu humiraa noin 2 kuukautta. olen kokennut et se on jo nyt auttanut mua tosi paljon.. kun olen aika vaikea tapaus mulla on sellasiii fisteli onkelmia perä aukon seudulla ja tehtiin leikkauskin ja aukasut ja lankan laitoit sain siihe päälle tulehus arvot oli aina 50 ei sen alle ja kipu oli sietämätönja tää pistos on tosiaankii auttannu menemään umpeen mun onkaloita ja fistellejä ja tule hus arvotkin on tippunnu 13,, olen itte huomannu väsymystä tulevan pistoksesta ja kurkkuu sellai outo kutina ja niiku ois kuumetta vähä pistoksen jälkeen mut kyl se siitä kaikkeen tottuuu noi on pienii vaivoija siihe ku et sais olla joka päivä säryissä

    • humira_lady

      joo mulla on kanssa oon saannu 7 pistosta jo ja väsymystä tulee sekä jäsenet puutuu jalat ja kädet tuntuu et eisaa liikutettuu jalkoja eteenpäi

      • n.25

        mä oon käyttäny humiraa nyt 2kk.. ei oo sivuvaikutuksii tullu.. viel!!! pistos kohta vaa on paisunu ja punanen=/


    • Psori/ 60 kymppinen

      Olen käyttänyt puolitoista vuotta humiraa ja sain rytmihäiriöitä. Psori tosin parani. Lopetin Humiran käytön ja psori tuli puolenvuoden päästä takaisin. Breikista on nyt runsas vuosi ja rytmihäiriöitä ei ole ilmaantunut.

      • tyytyväinen

        Humira mennyt reilut 2 vuotta. Ei sivuoireita. Lääke poistanut nivelreuman oireet lähes tyystin. Olen tosi tyytyväinen. Lääke on itse asiassa pelastunut minut niin että voin olen voinut jatkaa työntekoa.

        Nyt ilmennyt kilpirauhasen vajaatoiminnallisuutta, johon todennäköisesti saan lääkityksen pian. Vajaatoiminnallisuus liittynee ikääni - olen jo 55 vuotias mies, eikä Humiraan.


    • en lupailisi liikoja

      Olen 21-vuotias mies. Sairastan ns. "lastenreumaa" jossa oireet ovat olleet eniten silmissä ja kyynärpäässä ja ajoittain polvessa. Humira otettiin käyttöön minulla noin 6 vuotta sitten trexanin käyneen täydeksi helvetiksi ja ensimmäiset 4-5 vuotta menikin ihan mukavasti. Nivelvaivat hävisivät ja silmä iriitti rauhoittui. No sehän kuulostaa loistavalta, paitsi se että n. vuosi sitten alkoi ilmetä suunpielissä repeymyiä, korvien taakse ilmaantui ihottumaa/ihon kuivumista, sääret täynnä epämääräisiä pilkkuja jotka eivät ole finnejä, erittäin sitkeää kynsisientä, väsymystä, sairastelua...jnejne. Jouduin hiljattain tauottamaan lääkkeen tämän takia


      Olkaahan vain tarkkaavaisia ja varovaisia. Minulla ei ensimmäiset vuodet ollut yhtään mitään mutta nyt olen sairastunut flunssaan ja nuhaan yhtä mittää viimeiset 6 kk, silmätilannetta humira ei nähtävästikkään enää lievitä. Erittäin kova väsymyskin on ollut läsnä jo monta kuukautta! Hyvin tehokas on Humira ollut mutta ei todellakaan yhtä haitaton kun minun annettiin ymmärtää suostuessani lääkitykseen...nyt joudun vastustuskykyni alenemisen myötä ehkä aloittamaan lääkityksen vastustuskyvyn ylläpitämiseksi/ kohottamiseksi.

      • Millp

        Oireet viittaavat kovin psoriaasiin, ehkä sulla on ollut nivelpsori, jossa nivelongelmat on alkaneet ennen iho-oireita.


    • Nivelreuma

      Minulla Humira nyt ollut 3 v käytössä ja mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut ja sopinut muutenkin hyvin. Edes kunnon flunssaa en ole hoidon aikana sairastanut vaikka vaikuttaakin vastustuskykyyn alentavasti.

      Ainoastaan alussa pistäminen kirveli todella kovin, nyt sekin jo kokonaan melkein helpottanut.

      Itse laitoin vuoden verran vastaan Humiran aloitusta, kun pelkäsin sivuoireita ja sitä, olenko koko ajan kipeänä, mutta omalla kohdallani pelko ollut aiheeton. Toki täytyy muistaa, että jokainen reagoi lääkkeisiin eri tavalla!

    • Kaikkea kokeillut

      Olen sairastanut lastenreumaa vuodesta 2008 ja olen nyt siis 18 vuotias nuorinainen. Olen käynyt läpi salazopyrinit, oxikloridit, trexan-pillerit ja myös trexan piikit. Mikään näistä ei minulle ole sopinut! Trexan piikistä oksensin pistoksen jälkeen 4 päivää ja olin kovassa kuumeessa aina uudestaan ja uudestaan (se laitettiin siis kerran viikossa), oxikloridista paha migreeni, salazopyrinistä vaikeat vatsaongelmat ja kova päänsärky ja trexan pilleri menee tällä hetkellä ja siitä minulla lähtee hiukset päästä ja sairastuin akneen. Humira olisi tarkoitus aloittaa maaliskuussa ja pelottaa todella paljon huonojen lääkekokemuksien takia !!!!!!

      • Aloittamassa Humiraa

        Millaiset sun kokemukset on kun aikaa on muuan kuukausi aloituksesta?
        Mun olisi aloitettava lääkitys reilun kuukauden päästä kun Enbrel-piikistä tuli vanha psori esille joka on esiintynyt lapsesta lähtien vain yhtenä plänttinä vaihtaen paikasta toiseen. Kuitenkin jostain syystä psoriläntti oli poissa 10 vuotta ja palasi ensimmäisestä Enbrel-pistoksesta ikävän laajalle alueelle molempiin jalkateriin. On pelottavaa aloittaa uusi lääke kun edellinen lääke on sopinut hyvin nivelpsoriini.


    • Humira alkamassa

      Hei. Minulle aloitettiin eilen Humira. Lääkäri määräsi 160 mg annoksen. Kävin myös otattaan neljä päivää sitten influenssarokotteen. Sairastan Chronin tautia. Mitä ajattelette, kannattaako mun hoidon alkuvaiheessa välttää suurehkoja väkimääriä? Olen nyt vielä muutaman viikon sairaslomalla. Miten teillä on Humira vaikuttanut vastustuskykyyn? Oletteko sairastuneet helpommin influenssaan yms?

      • Auttaakohan

        Miten sinulla se humiran aloittaminen meni? Mä alotan huomenna humiran ja vähän jänskättää mitkä vaikutukset on? Mulla on 10-vuotta ollut koko kropan psori ja kamalasti toivoisin että tää nyt vihdoin vaikuttais siihen ja toki nivelvaivoihin.


      • vuodesta00

        Itselläni humira aloitettiin vaikeaan psoriin joka on ollut yli kymmenen vuotta pahentuen koko ajan. Maaliskuussa aloitin pistokset ja heinäkuussa iho oli siisti. Toki nyt alkaa tulla psori takaisin. Kokonaanhan humira ei mitään pois vie vaan saattaa tulla takaisin. Crohnin tautikin oli rauhallinen tosin sekin alkaa vaatimaan tehostusta..


      • Syyhysuttura

        Humira lievensi hiukan nivelongelmiani mutta jo vajaan kahden kuukauden käytön jälkeen olen ihan täynnä kutisevaa näppyihottumaa. Ihottuma on toisissa paikoissa vähän kuin vesirokon näpyt, mutta sen lisäksi koko kroppa on röpeliäinen ja kutiseva. Kauankohan nämä hyljentäoireet tulee jatkumaan?...
        Lääkärin kehotus oli lopettaa lääke välittömästi. Nyt on kaikki lääkkeet kokeiltu. Oksiklorini, arava treksan kortisoni... Kaikista välittömästi allergiaoireita! Seinäkö vastassa?
        Jos jollakin vain on mitään kokemusta asiasta, please auttakaa!!!!


    • äippäliini681

      Itse piikitin noin 2,5 vuotta humiraa kaksi kertaa kk..vuosina 08-10..tulehdustaudit tuli voimalla..norovorus vei vuodeosastolle tiputukseen ja hammastulehdus niin raju että menetin takahampaan..sillon mulle suositeltiin lääkkeen lopettamista..sitten kokeilin äskettäin simponia kerran kk...sama juttu olin aina kipeenä\antibioottikuurilla..tää määrättiin selkärankareumaan.

      • Mikaela889

        Herranjumala kun kuulostaa rajulta, alkoko tulehdustaudit samantein humiran aloituksen jälkeen vai myöhemmin?


      • äippäliini681

        Ei heti vaan nää pahimmat taudit tuli toisena vuonna eli kun tehtiin päätös sen lopettamisesta..työskentelen alalla jossa olen alttiina näille nuha yskä oksutauti tartunnoille..muutenhan selkä oli siinä kunnossa että vaikka kärrinpyöriä olisi voinut heittää...mutta teho loppui muutaman kk.kuluttua lopettamisesta ja edelleen tulehdus arvot koholla...


      • Mikaela889

        Okei, hyvä tietää et noinkin voi käyä. Eilen pistin ekan piston ja en oikee tiiä onko tää mun harhakuvitusta vai onko jo haittavaikutukset..


      • pelottavaa

        Hei pääpipi :)
        Minulla aivan samanlaisia oireita humirasta. Ruokatorvesta lähtee kauhea kipu rintalastan läpi päähän kiertää pään kipu vielä jotenkin. Aivan kauheata. Ambulanssilla sairaalaan ja morfiinia sain elämäni kovimpaan kipukohtaukseen. Niitä tuli joka viikko ja eikun ambulanssiin uudestaan kun kotiin palalasin niin kohtaus uusiutuu. Mikä tämä oli? Ei vastausta reumatologilta . Meidän on vaadittava tähän vastaus. Onko se vaarallista. Pakko oli vähentää humiran ja muutkin biologiset lääkkeet tekevät tätä. Aivan kauheaa. Tuntuu kuin kuolemaa tekisi. Ja sitten reumatoligit moittii kun ei uskalla lääkettä käyttää. Mitä pitää tehdä? Keltä voisi saada näihin haittoihin vastauksia. Reumalääkärit eivät anna. Omituista...?


    • pääpipi

      Olen 48-vuotias nainen. Olen n. 30 vuotta sairastanut nivelreumaa. Reumalääkkeistä on ollut ongelmia, milloin ei tehoa tai sivuvaikutukset pahat. Nyt Humira käytössä ja niiden ongelmat eli sivuvaikutukset estävät välillä käyttöä ja ei motivoi käyttää kun suorastaan pelottaa ne sivuvaikutukset. Eli ylävatsan kohdalta pitkin ruokatorvea ja rintalastan kautta päähän aivan järisyttävän kova kipu. Mitä se voi olla ? Lääkäri ei anna vastausta. Lääke toimii kyllä, kun tulehdusarvot laskeneet CRP ollut vain 5 jopa. Niin eräs biologinen lääke teki samaa ja jouduin ambulanssilla n. viisi kertaa viikon ajan käymään ensiavussa ja morfiinia sain suoraan suoneen jolla erittäin kova tämä edellä mainitsemani kipu saatiin laukaistua. Kohtaukst tulivat yllättäen ja useita kertoja- siis ylävatsasta rintalastan kautta koko pääalueelle aivan valtava kipu. ei voi muuta kuin huutaa tuskasta. Onko jollekin Humiran tai muun biologisen lääkkeen käyttäjälle tullut tälläistä. Harmittaa, koska se lääke on toiminut tulehdukseen aika hyvin.

      • sasomaka

        Minulla kipukohtaus kun oli käytössä simponi. Toisella pistokerralla oli mennä taju kun sattui niin paljon. Rintalastan kohdalta selässä ja edessä oli niin kuin olisi joku paino. Otin 2 Panacodia. Sain näin jotenkin rauhoittumaan. Kipu hävisi paritunnin kuluessa. Silmät ovat niin kuivat että saa melkoin joka tunnille laittaa keinokyyneleitä. Ovat nyt niin tulehtuneet tuosta kuivuudesta että nyt lääketipat silmiin.Simponi paranti oloa ja vei kipuja. Nyt Simponi vaihdettiin Humiraan. Käyn kokeissa ja aloitetaan parin viikon sisällä. Minun vaivaa nuo sivuvaikutukset. Niistä ei oikein reumahoitajat tiedä tai ei halua kertoa.


    • Selkäsairas

      Itse olen 45 vuotias mies. Koko elämäni olen kärsinyt selkävaivoista, mutta se ei estänyt urheilemista. 8 vuotta sitten pelaaminen loppui lähes kokonaan, valtavien selkäsärkyjen vuoksi. Söin suuret määrät panacodia, buranaa yms silti kävely oli hiipimistä ja välillä olin käytännössä liikuntakyvytön.
      Sain ajan reumalääkärille ja selkärankareuma tuli diagnoosiksi, magneettikuvausten ja labrojen jälkeen.
      Sain 4 vuotta sitten Humiran ja sen jälkeen toki kipuja on, mutta aivan eri planeetalta, kuin ennen Humiraa. Käyn töissä ja pystyn liikkumaan normaalisti, paitsi en voi juosta, en rullaluistella, enkä nostaa mitään vähänkään painavaa. Mutta elämänilo on palannut ja voi puuhastella kaikenlaista.
      Sivuoireista itselläni on selviä joitain, mutta osa on sellaisia, mistä en ole varma johtuuko Humirasta.
      Ihon kutinaa esiintyy ajoittain ja on sietämätöntä. Ihmeellisiä läikkiä, oikeastaan verenpunaisia luomenkaltaisia täpliä tulee ihoon. Väsymys, tai oikeastaan unen tarve on suurentunut. Haavat eivät parane nopeasti, vaan tulehtuvat helposti. Hikoilukohtauksia, välillä sisältäpäin tuntuu kuin kiehuisi. Mutta siitäkin huolimatta, ehdottomasti Humiran kanssa on paljon parempi.

    • aiivoooi

      Vanha aloitus kyllä ;)
      Rinta kipee, jäi flunssan jälkeen. Ei ole kuumetta ollut. Ylä osassa ja kylkikaaren kohdalla. Välillä tuntuu koko tissi kipeeltä.
      Samoin lapaluun kohtaan sattuu välillä. Oliskos kestänyt kolme viikkoo. . En ole pistää uskaltanut vielä. Meni niin voimat taudin kanssa. Lähinnä miettinyt voiko olla jälkitautia jotain "" ?
      Väsynyt on koko ihminen

    • T.ietoBanksy

      Ihan täyttä myrkkyä Humira!
      Mulle sitä määrättiin haavaisen paksusuolentulehduksen hoitoon. Kuukauden käytön jälkeen tuli ensin outoja rytmihäiriöitä, lääkäri vaan totesi että saattaa kuulua asiaan. Puolen vuoden jälkeen olin jatkuvasti flunssassa, vastustuskyky siis katosi aivan kokonaan, rytmihäiriöt jatkuivat, tuli jalkojen ja käsien puutumiskohtauksia, huimausta, aistiharhoja ennen huimauskohtausta ja sen jälkeen ja kaiken kukkuraksi ennen niin paksuna päässäni kasvaneet hiukset alkoivat tippua. Lopulta lopetin omasta tahdostani Humiran ja sain tilalle lievempiä lääkkeitä. Ja kas, kaikki oireet katosivat. En todellakaan omasta kokemuksestani voi suositella Humiraa kellekään!
      Jostain myis luin, vaikka eihän siitä nyt lekurit tietenkään mitään puhu mutta lääkkeeseen liittyy myös säännöllisessä käytössä kai hyvin merkittävö syövän sekä munuaisvaurion riski, tiedä sitten tuosta mutta en ihmettelisi!

    • Reumaonjapysyy

      Itsellä on vaikea reuma myös ja humira meni muutaman vuoden.. Labrat oli täydelliset ja elämä hymyili.. Kunnes sitten sääriin alkoi tulla tulehduspatteja, ruusuiksi niitä myös kutsutaan. Niitä tuli ja tuli. Sellaisia luumun kokoisia ja kamalan kipeitä. Humira vaihdettiin embreliin, mutta ruusujen tulo jatkui. Cimciasta yhden piikin jälkeen aivohermotulehdus. Sitten todettiin vaskuliitti. Yksi lääkäri sanoi, ettei kukaan, ei yksikään lääkäri saa koskaan enää määrätä mulle näitä!

      • vaikeetasanoa

        Mulla on noita puutumisia jaloissa käsivarsissa.
        Kova päänsärky päivä pari pistoksen jälkeen.
        Niskakipu mieletön välillä.
        Humira käytössä.
        Hiukset voi huonosti.
        Syön terveellisesti, no apua on ollut kyllä mutta tuntuu että aika rankka lääke.
        Nyt ei nuha parane millään kurkkukipu on myös välillä.
        Silmät tosi kuivat ja kipeät.
        Välillä tuntuu että kukaan ei kuuntele voiko nämä todella johtua tosta lääkkeestä.
        Reumalääkäriä en ole tavannut pitkää aikaa.


      • T.ietoBanksy

        Kyllä nuo kaikki oireesi johtuvat tuosta lääkkeestä, usko pois! Itselläni oli juurikin kuvailemiasi oireita ja kaikki katosivat ja korjaantuivat kun lopetin tuon paskan vetämisen. Itse asiassa tuo Humira sai minut voimaan vielä huonommin kun mitä itse Humiralla lääkittävä paksusuolentulehdus saikaan! Mutta silti vaan tuntui olevan lekurilla minunkin kohdallani kova paikka myöntää että määräämästän lääkkeestä on minulle puolet enemmän haittaa kuin hyötyä. Ja muuten ikävänä pikkuseikkana; hiuksien korjaantuminen normaaliin kuntoon Humiran käytön lopettamisen jälkeen vie sitten ihan törkeen kauan :/


    • Crohnintautinen

      Voi kauhistus! Minulle on suositeltu biologisia lääkkeitä jo vuosien ajan. Nyt on kai pakko suostua kun on Crohnin taudin takia suolessa ahtauma ja tautini luokitellaan vaikeaksi. Olen jo melkein lupautunut käyttämään Humiraa mutta tämä viestiketju sai entisen epäilevyyden taas valloilleen. Tuo lääke vaan vaikuttaa toimintatavoiltaan niin luonnottomalta. Voi kun olisi vaihtoehtoja.

    • veik

      on ollut 12 vuotta humira käytössä ,vasta nyt on tullut päänsärky ja jalkojen päällä
      haavat parane huonosti ,vatsassa on ollut äkillisiä kipua myös .

    • Uskalsinpas

      Kirjoitan nyt ensimmäisen kerran julkisesti omasta matkastani. Sain 21-vuotiaana diagnoosin lasten reumasta ja nyt 38-vuotiaana voin hyvin. Kiitos Humiran. Olen käyttänyt ko. lääkettä lähes seitsemän vuotta (raskausajat pois lukien), ilman haittavaikutuksia, ilman lisälääkkeiden tarvetta. Humira on mahdollistanut normaalin lapsiperhearjen ja pitänyt kroonisen iriitin sekä erittäin rajoittavat nilkan ja jalkaterän tulehdukset poissa. Olen pystynyt kävelemään ja elämään miettimättä sairautta!

    • Nainen69vuotta

      Minulla on kolmekin eri autoimmuunisairautta ja paljon muuta sen lisäksi. Psoriasis, myös nivelissä, colitis ulcerosa ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Aloitin Humiran joulukuussa 2017. Mitkään muut kokeillut perinteiset lääkkeet eivät sovi.
      Ainoat haittavaikutukset ovat olleet yskä ja herpeksen aktivoituminen. Tulehdusarvot ovat laskeneet huomattavasti, kynsipsori parantunut ja iho myöskin.
      Toivon tilanteen jatkuvan samaan malliin.
      Ensi kuussa on taas labrat ja lekuri. Autoimmuunisairauksiin erikoistunut sellainen.
      Pistäminen on kivutonta, eikä ole ollut iho-ongelmia sen kanssa.

    • Anonyymi

      Puoli vuotta amgevita mennyt nivelpsoriin. Samaa tavaraa kuin humina. Ei vielä ainenkaan sivuoireita ollut. Nivelet nyt Ok. Iho paranemaan päin

    • Anonyymi

      Hei mulla on jäänyt 3 humirapiikki käyttämät tä lääkkeen vaihdon vuoksi,käytin humiraa 2.5 v ja tosi hyvä reumalääke

    • Anonyymi

      Onko pakko käyttää Humiraa metotreksaatin kanssa? Vai auttaako yksinkin?
      En tahtoisi metotreksaattia.
      Toisena vaihtoehtona tarjottiin Roactemraa, voi käyttää monona, mutta pelottavia sivuvaikutuksia mitä olen tutkinut.Kokemuksia kenelläkään?
      Humirasta siis hyviä kokemuksia edellisellä, miksi lääkkeen vaihto ja mihin?
      Olen käsittänyt että ensin tulisi kokeilla TNF- salpaajilla kuin alkaa suoraan Roactemra...Humira myös tehokas suht vaikeaan reumaan?

    • Anonyymi

      Minulle aloitettiin Humira kolme kuukautta sitten. Pistin kaksi piikkiä lääkärin valvonnassa aloituksessa. Nyt ko. lääke jouduttiin lopettamaan, koska kaikki tukkani lähti. Lääkäri sanoi, että hiukset pitäisi palautua, mutta merkkejä ei siitä vielä näy.
      Nyt mietitään toisen biologisen lääkkeen aloittamista.

      T. Nainen 23 ja Ghronin tauti

      • Anonyymi

        Kumman kahdesta pahasta valitsen: metotreksaatti vai humira. Nyt käytössä ensimainittu


    • Anonyymi

      Moi!

      Minulla käytössä ollut Humira, vaihdettu Amgevitaan (sama vaikuttava aine). Olen käyttänyt kyseistä valmistetta jo n. 9 vuotta, eikä mitään ongelmia. Minulla on käytössä myös Trexan (vaikka en pidä siitä ollenkaan, tulee sinä päivänä kun sen otan ihan krapulainen olo). Lääkäri suositti että käytän myös Trexania ohessa, koska se tehostaa biologisen lääkkeen tehoa ja vähentää sitä mahdollisuutta, että lääke muuttuisi tehottomaksi, mikä on mahdollista näiden biologisten lääkkeiden kohdalla.

      Minulla on selkärankareuma, ja kaikki muut lääkkeet käytiin jo läpi, ennen kuin siirryttiin biologisiin. Onneksi mitään niveliä ei ehtinyt tyystin tuhoutua. Olen ollut todella tyytyväinen! Kannattaa kokeilla, seuranta on kuitenkin niin tarkkaa, että kyllä luulisi vakavat sivuvaikutukset havaittavan ajoissa.

      -N-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe