Trindy's Kennel?

kiinnostunut :)

Heipsan vaan kaikille!

Ihan sellaista kyselen että onko kellään kokemusta kyseisestä kennelistä tai sen kanssa tehtävästä yhteistyöstä?

Etsiskelen tässä itselleni novascotiannoutajaan ja tollereiden sivuilta oli muun muassa linkki kyseisen kennelin sivulle ja itsellä ainakin kiinnostus heräsi noin niinkun positiivisessa mielessä, mutta haluaisin mielelläni kuulla mahdollisia kokemuksia kennelistä muilta.

45

5386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen

      Hei,
      itselläni on Trindys tolleri sekä muutamalla tuttavalla. Voin kyllä lämpimästi suositella. Vaikka heiltä on lähtenyt maailmalle kymmeniä (satoja) tollereita, niin aina olen saanut apua jos olen sitä tarvinnut. Ja vieläkin 6 vuoden jälkeen kasvattaja muistaa kenestä on kyse jos olen laittanut vaikka sähköpostilla jotain asiaa tai lähettänyt muuten vaan koiramme kuulumisia. Ei ole kyllä mitään moitittavaa, eikä kenelläkään tutulta joilla Trindys koira on.

    • En suosittele

      Näyttää vähän vanhalta tämä kysymys täällä, mutta kommentoidaan, jos joku vaikka tulevaisuudessa on hankkimassa pentua Trindy's:ltä

      Hankimme koiran sieltä syksyllä 2011, ennen ostoa vastattiin puhelimeen ja s-posteihin heti, kaikki muuttui kun pentueen isän papereissa oli jotain...
      kun me asiasta tiedusteltiin eivät vastaa puhelimeen eivätkä tekstiviesteihin eikä s-posteihin.

      Eikä tämän jälkeen heihin ole saanut minkään näköistä yhteyttä.
      Onneksemme pentumme on ollut terve ja kaikki kunnossa, mutta olisi ollut ikävää, kun kasvattajaan ei saa yhteyttä sitä tarvittaessa.

      Olemme erittäin pettyneitä kennelin toimintaan emmekä todellakaan suosittele heiltä pennun ostamista.

      • En myös suosittele

        Meillä myös samanlainen kokemus tästä kennelistä. Kun rahat on saatu, eivät enää vastaa viesteihin / puheluihin. Olisi ollut ihan asiallista kysyttävää, mutta eivät ilmeisesti halua keskustella. Rikkovat kyllä sopimusta rankasti, joten johonkin toimiin lienee ryhdyttävä. Kylmäsydämistä touhua. Vain raha merkitsee ilmeisesti.


      • tollerinomistaja

        Huonoja kokemuksia myös!

        Pentumme hakemisen jälkeen (syksy 2010) lähettelin kasvattajalle viestejä pennun kuulumisista ja meidän pärjäilystä, ja hän vastailikin. Paperit luvattiin mitä pikimmiten. Papereita ei kuulunut, odottelin monta kuukautta niitä eikä puheluihini vastattu. Lopulta menin paikan päältä hakemaan paperit kasvattajalta, Jaanalta, soittaen vielä heidän PIHALTAAN k.o.naiselle eikä viitsinyt vastata vaikka kotonahan hän oli! Sen jälkeen ei ole ollut kiinnostusta itse ottaa yhteyttä koko kasvattajaan, eikä ole kyllä hänkään pentunsa perään kysellyt KERTAAKAAN. Ja uskomattominta tässä on se, että meillä oli vielä meidän nyt 3v nartusta leasing -sopimus; hän halusi teettää pennut koirallamme 2-4 vuoden iässä. Eikä ole kertaakaan ottanut yhteyttä.

        Taitaa olla tällä naisella vain rahat mielessä eikä ole kiinnostunut pätkän vertaa mitä hänen uudemmille pentueilleen kuuluu :( Pentutehtailuksikin voisi joku ilkeämpi tätä toimintaa kutsua..


      • En myös suosittele
        tollerinomistaja kirjoitti:

        Huonoja kokemuksia myös!

        Pentumme hakemisen jälkeen (syksy 2010) lähettelin kasvattajalle viestejä pennun kuulumisista ja meidän pärjäilystä, ja hän vastailikin. Paperit luvattiin mitä pikimmiten. Papereita ei kuulunut, odottelin monta kuukautta niitä eikä puheluihini vastattu. Lopulta menin paikan päältä hakemaan paperit kasvattajalta, Jaanalta, soittaen vielä heidän PIHALTAAN k.o.naiselle eikä viitsinyt vastata vaikka kotonahan hän oli! Sen jälkeen ei ole ollut kiinnostusta itse ottaa yhteyttä koko kasvattajaan, eikä ole kyllä hänkään pentunsa perään kysellyt KERTAAKAAN. Ja uskomattominta tässä on se, että meillä oli vielä meidän nyt 3v nartusta leasing -sopimus; hän halusi teettää pennut koirallamme 2-4 vuoden iässä. Eikä ole kertaakaan ottanut yhteyttä.

        Taitaa olla tällä naisella vain rahat mielessä eikä ole kiinnostunut pätkän vertaa mitä hänen uudemmille pentueilleen kuuluu :( Pentutehtailuksikin voisi joku ilkeämpi tätä toimintaa kutsua..

        Hei "tollerinomistaja"!
        Eli siis ongelmia on ollut jo kaemminkin. Novascotiannoutajien liitossa oltiin siinä uskossa, että ongelmat ovat vasta alkaneet. Sinne kannattaisi sinunkin kertoa tarinaasi - ovat hyvin kiinnostuneita asiasta. Tuo nainen toimii törkeästi ja minusta tuntuu, ettei koirista muutenkaan kovin huolehdita. Tarkastetaankohan kennelien toimintaa mitenkään vai riittääkö, että paperiasiat ovat kunnossa? Tuonne voisi joku tarkastaja mennä. Aika epämääräinen paikka.
        Saitko nuo paperit, kun menit hänen kotiinsa?


    • oma kokemus

      Ompa omituista. Itsellä vain hyvää sanottavaa. Trindys koiramme on jo 7vuotias ja oli aikoinaan pienoinen ongelma koira. Saimme aina neuvoja yms. että saimme koirastamme kasvatettua "kunnon koiran". Lisäksi saimme apua ruokavalion yms. kanssa, koska koiralla oli mahan kanssa ongelmia.
      Ensimmäiset pari vuotta oltiin paljon yhteydessä ja käytiinkin heillä koiran kanssa. Satunnaisesti olen ollut heihin vieläkin yhteydessä ja aina on tullut vastaus.
      "En suosittele", kiinnostaisi tietää mistä pentueesta koirasi on? Mielestäni heillä ei syksyllä 2011 ollut pentueita.

      Heillä on kyllä paljon pentueita,joten luulisin että ihan sen vuoksi aikaa ei riitä kaikille kyselijöille :( En kuitenkaan usko että tekevät hommaa rahan vuoksi.

    • En suosittele

      Kyllä heillä oli pentue loppukesästä... Star-pentueesta tässä on kyse.
      Pennut ovat syntyneet elokuussa 2011, eikä ole papereista kasvattajan suunnalta kuulunut mitään, kennelliitosta olen kaikki tiedot onkinut ja sieltä paljon parempaa palvelua saanut kuin Trindyssistä.

      Olemme 3 eri numerosta koittaneet tekstiviestitse ja puheluin tavoittaa lähes kellon ympäri, mutta ei mitään vastausta... tuntuu aika oudolta käytökseltä näinkin
      kokeneelta kasvattajalta... Täytyy varmaan mennä oveen kolkuttamaan, jotta saisi jonkun vastauksen....

      Jos nimimerkki "en myös suosittele" on samasta pentueesta hommannut, kerro toki millaisia toimenpiteitä olet ajatellut, koska me emme kyllä jätä asiaa tähän.

      • En myös suosittele

        Ei ole meillä Star-pentueesta. Olen myös joutunut toteamaan, että paikan päälle on näköjään mentävä, mutta se tuntuu hyvin epämiellyttävältä vaihtoehdolta, sillä jos sinne joudun lähtemään asioitani selvittelemään, niin tapaaminen ei varmasti ole kenellekään meistä miellyttävä... Olen juuri ryhtymässä toimiin parillekin taholle. En viitsi tässä vielä niistä kauheasti kertoa, ettei se vaikuta mihinkään (laita yht.tietosi, niin voin suoraan jutella). Meidän kohdalla ovat kuitenkin tehneet niin selkeän sopimusrikkomuksen, että siitä heille myös seuraamuksia on tultava.
        "Oma kokemus": Minkä muun kuin rahan takia luulet näiden koiria pitelevän? Minusta se näkyy selvästi.
        Anteeksi tyly tyylini, mutta en olisi ikinä uskonut, että kohtaan koirapiireissä tällaista.


    • Oma kokemus

      Harmillista, että olette joutuneet kokemaan koiran ottaessanne tälläistä.Toivottavasti asiaan löytyy ratkaisu. Juttelin tuttujen Trindys koirien omistajien ja kanssa ja heillä on vain hyviä kokemuksia. Kaikki koirat ovat tosin jo yli 5 vuotta vanhoja, eli olisiko ongelmia vasta tuoreempia?

      Niin ja koiria voi olla useastakin syystä. Itse ko. kasvattajalla vieraillessani (useampi kerta) en saanut käsitystä että koirat olisivat vain rahan takia. Itselläni on useampi koira harrastuskaverina, seurana, perheenjäsenenä. Urokset ovat jalostuskäytössä, ei rahan takia vaan sen takia että haluan hienojen koirien suvun jatkuvan. Ja on hienoa päästä seuraamaan jälkeläisten elämää :)

    • En suosittele

      Yhteystietojani en tällä sivustolla jaa, mutta tein s-posti osoitteen jonka kautta asiaa voidaan viedä eteenpäin.

      [email protected]

      "En myös suosittele" laitappa sinne jotain niin katsellaan eteenpäin asiaa

      • En myös suosittele

        Ei taida toimia tuo postiosoite, tulee bumerangina takaisin. Koitapa mulle:
        [email protected]


      • Pennun omistaja
        En myös suosittele kirjoitti:

        Ei taida toimia tuo postiosoite, tulee bumerangina takaisin. Koitapa mulle:
        [email protected]

        Yritin lähettää viestiä nimimerkille En suosittele, mutta tuli posti takaisin. Itselläni on myös Star pentueen koira.....


    • kokemusta on

      Tollerin etsijät!
      Suhtautukaa suurella varauksella tähän kasvattajaan! Ei ole kiinnostunut koiriensa hyvinvoinnista, vain niistä saatu hyöty kiinnostaa.

    • :(

      Surullisena olen lukenut täältä kommentteja Trindysin nykytilasta. Oma koira on kahdeksan vuotias Trindysiltä lähtöisin ja silloin kaikki oli hyvin. Ja vielä joku aika sitten kun laitoin koiran kuulumisia niin vastaus tuli. Vuosien varrella on myös joitakin kertoja kysellyt itse kuulumisia ja varsinkin alussa oltiin tiiviisti yhteydessä. Huomasin että on tainnut hävitä yhdistyksenkin kasvattajalistalta.

      • kokemusta on

        Niin on hävinnyt. Saattahan kasvattaja joillekin pitää yhteyttä. Silloin vain ei ole ollut mitään ongelmia. Jos pientäkin ilmenee, niin yhteys katkeaa.
        Ja sitä paitsi, sanokaahan noutajakoirien omistajat: Kuuluuko teidän mielestänne noutajan elää ulkotarhassa isossa laumassa vailla kunnon ihmiskontaktia?


    • myös Trindy's koira

      Myös minulla on Trindy's koira. Pentua kävin monta kertaa katsomassa ennen luovutusta ja sain kasvattajasta todella hyvän kuvan ja vaikutelman, että häntä oikeasti kiinnostaa kasvattiensa elämä myöhemmässäkin vaiheessa. MUTTA eihän se niin ollutkaan. Ensimmäisen vuoden aikana, laittelin vielä s-postia yms. ja siihen vastailtiinkin, mutta toisena/kolmantena vuonna ei vastauksia enää kuulunut. Kisaan koirani kanssa ja olen laittanut heille koetulokset ja näyttelytulokset yleensä tekstiviestillä ja niihin on vastattu, mutta jos jotain muuta heiltä kyselen niin vastausta ei tule! Myöskään raha-asiat eivät ole kunnossa.
      Alkuun olin kovin tyytyväinen ko kasvattajaan, mutta nykyään en voi kyllä suositella häntä minäkäään, vaikka itse sainkin aivan mahtavan koiran!
      Todella harmillista!

    • Hämmästynyt

      Onko asia tosiaan näin huonosti?
      Miten teillä menee nyt?

    • ikuisesti pettynyt

      me emme edeleenkään ole saaneet meidän 1,5 vuotiaasta tolleristamme minkäänlaisia yhteydenottoja.

      Emme ole edes enää vaivautuneet yrittämään.
      Olen tehnyt kaikille ketkä vaan ovat kysyneet, niin harvinaisen selväksi, että sieltä ei TODELLAKAAN kannata koiraa ottaa.

    • Tollero

      Meillä oli mukava Tolloinen ihan ensimmäisistä kasvatusvuosista. Tämä hassu koiruus eli yli 15 vuotiaaksi ja vaikka yli kymmeneen vuoteen oltu miteenkään yhteydessä Jaana kyllä hyvin muisti koiramme. Ei ainakaan silloin 90 luvulla ollut mitään valittamista.

    • kokemusta on

      Näistä viesteistä voisi päätellä, että Trindys on joskus hoitanut asiansa, mutta ei nykyään. Taas pentueita keväällä tulossa kaksi tai jopa kolme. Sillä saralla onkin valtakunnan tilastokärki.

    • En Suosittele

      Toivottavasti ei heidän toimintansa mene pentutehtailuksi, siltä alkaa vaan vaikuttamaan

      • tuli vaan mieleen

        tuli vaan mieleen että onko ihan asiallista ja laillistakaan mustamaalata jotain kasvattajaa netissä. tässähän voisi olla jopa kunnianloukkaussyytteen paikka.. Itsellä on Trindys-koira, eikä mitään ongelmia ole kasvattajan kanssa. On se vähän niinkin että metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan..


    • ^Samaa mietin

      ^ Tuota mietin vähän itsekin, mustamaalaamisen osalta. Itsellänikin on Trindy'sin koira (s. 2007), eikä ongelmia meilläkään . Tämäkin asia toki on varmaan siitä kiinni, mitä kasvattajalta odottaa. Meidän pentueelle järjetettiin muutamat pentutreffit, kasvattaja on pyydettäessä esittänyt koiramme näyttelyssä jossa oli paikalla. Alkuun oltiin jonkin verran yhteydessä, nykyään ei enää juurikaan. Itse en odota että kasvattajan täytyy kysellä jokaisen kasvattamansa koiran perään jos kaikki on ok.

      Ko. kennelin ongelmista olen kuullut muualta itsekin, mutta mielestäni nettipalsta ei ole sellaisten asioiden levittelyyn sopiva paikka.

      • Ei kunnianloukkaus

        Tämä on juuri oikea paikka asioiden välittämiseen !!! Ketään täällä asioita kertoneista henkilöistä ei voi viedä kunnianloukkauksesta syytteeseen. Täällä henkilöt ovat kertoneet FAKTOJA, omia kokemuksiaan kyseisen kennelin toiminnasta. Taitaa viimeiset viestit olla "sisäpiiristä", jotka yrittävät säikyttää kyseisen kennelin arvostelijoita hiljenemään.

        Kaikista kenneleistä omat henkilökohtaiset kokemukset voi kirjoittaa tänne, kunhan kyseessä on FAKTA, eikä mikään kolmannen henkilön kuulopuhe.


      • faktoissa pysyvä

        Kannattaa lukea ihan viestiketjun aloituskin. Kysellään ihmisten kokemuksia. Vastaavia kokemuksia kysellään esim. hotelleista, erilaisista palveluista jne. Olen tällaisista kyselyistä saanut moniin tilanteisiin mainioita vinkkejä itselleni ja siksi olen aina valmis jakamaan omiakin kokemuksiani toisille käyttöön. Fiksu ihminen toki ymmärtää, että kyse on yhdestä kokemuksesta, mutta kun samanlaisia alkaa kertyä enemmän, niin se kai kertoo jostain? Trindysillähän syntynyt tähän mennessä jo 345 pentua (!!!), joten varmaan on monenlaista kokemustakin.

        "Tuli vaan mieleen": Sinulle voin kertoa, että osaan harrastaa itsekritiikkiäkin, mutten keksi itsestäni mitään syytä, miksi kasvattaja ei vastaa puheluihini tai viesteihini. Hän lupasi ostotilanteessa yhtä sun toista ja oli oikein ystävällinen, mutta siihen se loppuikin. Ei siis mitään riitaa, joten ainoa syy tähän yhteyden katkaisuun täytyy olla kasvattajan valehtelu päin naamaa. Nyt kyllä tiedän, mitä kaikkea hän valehteli.

        Ja hei, ihan oikeasti, kasvattajalla käyneet: Onko noutajakoirat siellä mielestänne niin kuin noutajien kuuluu olla? Itselläni ollut jo useampi noutaja ja ei kyllä tulisi mieleenikään pitää sellaisia koiria noin.

        Kovin mielelläni positiivistakin sanoisin, joten kerrottakoon, että koirathan ovat aina yhtä ihania, tulevat ne sitten mistä vaan.


      • Toista_en_ottaisi
        faktoissa pysyvä kirjoitti:

        Kannattaa lukea ihan viestiketjun aloituskin. Kysellään ihmisten kokemuksia. Vastaavia kokemuksia kysellään esim. hotelleista, erilaisista palveluista jne. Olen tällaisista kyselyistä saanut moniin tilanteisiin mainioita vinkkejä itselleni ja siksi olen aina valmis jakamaan omiakin kokemuksiani toisille käyttöön. Fiksu ihminen toki ymmärtää, että kyse on yhdestä kokemuksesta, mutta kun samanlaisia alkaa kertyä enemmän, niin se kai kertoo jostain? Trindysillähän syntynyt tähän mennessä jo 345 pentua (!!!), joten varmaan on monenlaista kokemustakin.

        "Tuli vaan mieleen": Sinulle voin kertoa, että osaan harrastaa itsekritiikkiäkin, mutten keksi itsestäni mitään syytä, miksi kasvattaja ei vastaa puheluihini tai viesteihini. Hän lupasi ostotilanteessa yhtä sun toista ja oli oikein ystävällinen, mutta siihen se loppuikin. Ei siis mitään riitaa, joten ainoa syy tähän yhteyden katkaisuun täytyy olla kasvattajan valehtelu päin naamaa. Nyt kyllä tiedän, mitä kaikkea hän valehteli.

        Ja hei, ihan oikeasti, kasvattajalla käyneet: Onko noutajakoirat siellä mielestänne niin kuin noutajien kuuluu olla? Itselläni ollut jo useampi noutaja ja ei kyllä tulisi mieleenikään pitää sellaisia koiria noin.

        Kovin mielelläni positiivistakin sanoisin, joten kerrottakoon, että koirathan ovat aina yhtä ihania, tulevat ne sitten mistä vaan.

        Trindy's koiran omistan - meillä ei ole ollut samanmoisia ongelmia kuin ylläolevilla ja koiraani olen tyytyväinen... kuten "faktoissa pysyvä" toteaakin, "koirathan ovat aina yhtä ihania" ja niin edespäin.

        Vaikka sinänsä itsellä ei valittamista oman koiran suhteen olekaan, olen kyllä todennut että seuraava tolleri tulee meidän laumaan jostain muualta.
        Jo ennen ketjun mukaisista ongelmista kuulemista muodostin ko. mielipiteen. Myönnettävä on, että olisi ensimmäisen koirankin kanssa pitänyt tehdä enemmän harkintatyötä, silloinkin olisin jo varmasti päätynyt jostain muualta koirani hankkimaan, kuten oli suunniteltu. Suunnitellun kasvattajan pennut valitettavasti menehtyivät silloin aikanaan...

        Omaan päätökseeni vaikuttavat jo aiemminkin esille tuodut asiat - mielestäni tolleri ei ole häkki/tarhakoira, ja Suomesta löytyy paljon pienimuotoisempaa kasvatustyötä, jota itse arvostan enemmän. On jokseenkin ristiriitaista kasvattajalta toivoa pennulle aktiivisesti harrastavaa kotia, kun omassa taloudessa pyörii lähemmäs 20 koiraa. Vaikea uskoa että jokaisen kanssa hurjan aktiivisesti ehtii harrastamaan.


    • Tolleri x 2

      Itse en ainakaan tohtisi arvioida julkisesti kenenkään kasvattajan motiiveja, raha-asioita tai esittää epäilyjä pentutehdastoiminnasta julkisella foorumilla. Hotellien arvostelu on asia erikseen, mutta tässä se kohdistuu yksityiseen ihmiseen. Vai katsotaanko tässä tapauksessa elinkeinonharjoittajaksi? Kyseessä ei kuitenkaan liene eläinsuojelutapaus?
      Laki sanoo kunnianloukkauksesta näin

      9 §
      Kunnianloukkaus

      Joka

      1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka

      2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

      on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

      Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

      • MANTA007

        Hei, meillä asuu ihana 2005 syntynyt tollo Trindy´s kennelistä. Hakiessamme koiraa totesin(mies hoiti uuden koiran vaatimat hakuasiat, edellinen koiramme, sekarotuinen, menehtyi kunnioitettevat 16 vuotta lasissa) paikan siivottomuuden ja myös MYYJÄN kiireen. Lisäksi silloin jo pentua hakiessamme huomioim häkit ulkona missä oli koiria. Sydäntäni särki, pahasti.
        olin niin naiivi ja rikki edellisen ystävämme poismenosta, että ajattelin varsinkin ROTUkoirien kasvattajan olevan tietotaidoltaan eliittiä ja tietävän itseäni paremmin kuinka koiria käsitellään.
        Olen itse kotoisin maalaistalosta jossa valitettavasti epätoivotut kissanpennut/koiranpennut lähetettiin "Amerikkaan". Eivät suvun miehet tätä "muuttoa" varmaan mielellään tehneet, mutta keinoja vielä 70-80- luvulla oli vähän rajoittaa seuraeläinten määrää.
        Saimme koirakaverimme kotiin, mutta tein sen kardinaalimunauksen että luulin kennelkasvattajan olevan koiran paras kaveri. Sovimme omistamamme narttumme olevan ns. sijoituskoira( ISO EREHDYS) joten vajaan 2 vuoden iässä narttumme astutettin ja sopimuksen mukaan se teki pentueen kyseisessä kennelissä.
        Hoidin kantavaa narttua kotona varmaan paremmin kuin itseäni raskauteni aikana, koira synnytti 9 tervettä pentua kasvattajansa luona.
        en pystynyt käymään itse koirani luona(mies kävi) synnytyksen ja pentujen hoidon aikana, ikävä oli kova.Toisaalta hyvä oli, etten mennytkään. Olisin varmaan ottanut koirani ja pennut mukaani.
        Tehtävänäni oli hakea kaverini kotiin monen sadan kilometrin päästä kun pentujen hoito sen salli. Teini-ikäinen poikani oli mukana(Ikävä koiraa silläkin) mutta taas sama juttu kuin edellisellä kerralla n. 3 v sitten...
        Ulkona TOLLEREITA häkeissä!!!!!!!! Ei näin voi Suomessa toimia. Ja omistajan mukaan kaikki saa liikuntaa ja voi hyvi?
        Siellä sisällä mun muru pomppi pitkin seiniä, kun huomasi ketkä tulivat ovesta sisään. Kerran ainoastaan koira loikkasi pentuhuoneeseen, mutta muuten narttumme raapi ulko- ovea päästäkseen pois sillä aikaa kun hoidimme paperiasioita.
        Minun teki mieleni pistää paidan alle jokainen koirani pentu ja viedä ne pois sieltä. Ei rahan takia; hyvät ihmiset.
        Akka tienaa hyvät rahat kaikella tällä. Kuka meistä on sanomaan mitä kenenkään tulee tehdä. Kiinassa koiria syödään ja(omassakin) menneisyydessä "ei elukoista niin välitetty".
        VÄLITETÄÄNPÄS!!!!!!


      • Jälkeläinen :)
        MANTA007 kirjoitti:

        Hei, meillä asuu ihana 2005 syntynyt tollo Trindy´s kennelistä. Hakiessamme koiraa totesin(mies hoiti uuden koiran vaatimat hakuasiat, edellinen koiramme, sekarotuinen, menehtyi kunnioitettevat 16 vuotta lasissa) paikan siivottomuuden ja myös MYYJÄN kiireen. Lisäksi silloin jo pentua hakiessamme huomioim häkit ulkona missä oli koiria. Sydäntäni särki, pahasti.
        olin niin naiivi ja rikki edellisen ystävämme poismenosta, että ajattelin varsinkin ROTUkoirien kasvattajan olevan tietotaidoltaan eliittiä ja tietävän itseäni paremmin kuinka koiria käsitellään.
        Olen itse kotoisin maalaistalosta jossa valitettavasti epätoivotut kissanpennut/koiranpennut lähetettiin "Amerikkaan". Eivät suvun miehet tätä "muuttoa" varmaan mielellään tehneet, mutta keinoja vielä 70-80- luvulla oli vähän rajoittaa seuraeläinten määrää.
        Saimme koirakaverimme kotiin, mutta tein sen kardinaalimunauksen että luulin kennelkasvattajan olevan koiran paras kaveri. Sovimme omistamamme narttumme olevan ns. sijoituskoira( ISO EREHDYS) joten vajaan 2 vuoden iässä narttumme astutettin ja sopimuksen mukaan se teki pentueen kyseisessä kennelissä.
        Hoidin kantavaa narttua kotona varmaan paremmin kuin itseäni raskauteni aikana, koira synnytti 9 tervettä pentua kasvattajansa luona.
        en pystynyt käymään itse koirani luona(mies kävi) synnytyksen ja pentujen hoidon aikana, ikävä oli kova.Toisaalta hyvä oli, etten mennytkään. Olisin varmaan ottanut koirani ja pennut mukaani.
        Tehtävänäni oli hakea kaverini kotiin monen sadan kilometrin päästä kun pentujen hoito sen salli. Teini-ikäinen poikani oli mukana(Ikävä koiraa silläkin) mutta taas sama juttu kuin edellisellä kerralla n. 3 v sitten...
        Ulkona TOLLEREITA häkeissä!!!!!!!! Ei näin voi Suomessa toimia. Ja omistajan mukaan kaikki saa liikuntaa ja voi hyvi?
        Siellä sisällä mun muru pomppi pitkin seiniä, kun huomasi ketkä tulivat ovesta sisään. Kerran ainoastaan koira loikkasi pentuhuoneeseen, mutta muuten narttumme raapi ulko- ovea päästäkseen pois sillä aikaa kun hoidimme paperiasioita.
        Minun teki mieleni pistää paidan alle jokainen koirani pentu ja viedä ne pois sieltä. Ei rahan takia; hyvät ihmiset.
        Akka tienaa hyvät rahat kaikella tällä. Kuka meistä on sanomaan mitä kenenkään tulee tehdä. Kiinassa koiria syödään ja(omassakin) menneisyydessä "ei elukoista niin välitetty".
        VÄLITETÄÄNPÄS!!!!!!

        Tämä ei nyt varsinaisesti liity ketjun aiheeseen, mutta luulempa, että minulla on koira tuosta sinun sijoitusnarttupentueesta, eli koirasi jälkeläinen - ainakin täsmäisi tuo ajankohta, nimi ja pentujen määrä. Se täyttää kohta kuusi vuotta ja on rakkain ja ihanin perheenjäsen meille


      • novascotia1
        Jälkeläinen :) kirjoitti:

        Tämä ei nyt varsinaisesti liity ketjun aiheeseen, mutta luulempa, että minulla on koira tuosta sinun sijoitusnarttupentueesta, eli koirasi jälkeläinen - ainakin täsmäisi tuo ajankohta, nimi ja pentujen määrä. Se täyttää kohta kuusi vuotta ja on rakkain ja ihanin perheenjäsen meille

        Emme voi suositella kyseistä kasvattajaa. Oma koiramme on trindy's first pentueesta syksyltä 2009. Tarkemmin en viitsi lähteä asiaa selostamaan, mutta jouduimme olemaan useaan otteeseen yhteydessä sekä kennellittoon että novascotiannoutajien yhdistykseen, ennen kuin kasvattajan puolelta saimme minkäänlaista vastausta yhteydenottoihimme.


      • ancillae
        MANTA007 kirjoitti:

        Hei, meillä asuu ihana 2005 syntynyt tollo Trindy´s kennelistä. Hakiessamme koiraa totesin(mies hoiti uuden koiran vaatimat hakuasiat, edellinen koiramme, sekarotuinen, menehtyi kunnioitettevat 16 vuotta lasissa) paikan siivottomuuden ja myös MYYJÄN kiireen. Lisäksi silloin jo pentua hakiessamme huomioim häkit ulkona missä oli koiria. Sydäntäni särki, pahasti.
        olin niin naiivi ja rikki edellisen ystävämme poismenosta, että ajattelin varsinkin ROTUkoirien kasvattajan olevan tietotaidoltaan eliittiä ja tietävän itseäni paremmin kuinka koiria käsitellään.
        Olen itse kotoisin maalaistalosta jossa valitettavasti epätoivotut kissanpennut/koiranpennut lähetettiin "Amerikkaan". Eivät suvun miehet tätä "muuttoa" varmaan mielellään tehneet, mutta keinoja vielä 70-80- luvulla oli vähän rajoittaa seuraeläinten määrää.
        Saimme koirakaverimme kotiin, mutta tein sen kardinaalimunauksen että luulin kennelkasvattajan olevan koiran paras kaveri. Sovimme omistamamme narttumme olevan ns. sijoituskoira( ISO EREHDYS) joten vajaan 2 vuoden iässä narttumme astutettin ja sopimuksen mukaan se teki pentueen kyseisessä kennelissä.
        Hoidin kantavaa narttua kotona varmaan paremmin kuin itseäni raskauteni aikana, koira synnytti 9 tervettä pentua kasvattajansa luona.
        en pystynyt käymään itse koirani luona(mies kävi) synnytyksen ja pentujen hoidon aikana, ikävä oli kova.Toisaalta hyvä oli, etten mennytkään. Olisin varmaan ottanut koirani ja pennut mukaani.
        Tehtävänäni oli hakea kaverini kotiin monen sadan kilometrin päästä kun pentujen hoito sen salli. Teini-ikäinen poikani oli mukana(Ikävä koiraa silläkin) mutta taas sama juttu kuin edellisellä kerralla n. 3 v sitten...
        Ulkona TOLLEREITA häkeissä!!!!!!!! Ei näin voi Suomessa toimia. Ja omistajan mukaan kaikki saa liikuntaa ja voi hyvi?
        Siellä sisällä mun muru pomppi pitkin seiniä, kun huomasi ketkä tulivat ovesta sisään. Kerran ainoastaan koira loikkasi pentuhuoneeseen, mutta muuten narttumme raapi ulko- ovea päästäkseen pois sillä aikaa kun hoidimme paperiasioita.
        Minun teki mieleni pistää paidan alle jokainen koirani pentu ja viedä ne pois sieltä. Ei rahan takia; hyvät ihmiset.
        Akka tienaa hyvät rahat kaikella tällä. Kuka meistä on sanomaan mitä kenenkään tulee tehdä. Kiinassa koiria syödään ja(omassakin) menneisyydessä "ei elukoista niin välitetty".
        VÄLITETÄÄNPÄS!!!!!!

        Jos koirasi on Manta, niin minulla oli koirasi pentueesta koira. Aivan äärettömän ihana ja rakas meille kaikille. Valitettavasti koiramme menehtyi noin kuukausi sitten autoimmuunihemolyyttiseen anemiaan vain vajaat 7 vuotta vanhana. Suru ja ikävä on valtava. Ihana oli lukea, että mammakoiraa oli pidetty niin hyvin sen odottaessa pentuja. Ehkä juuri siksi saimme niin ihanan luonteisen persoonan iloksemme. Kasvattajasta ei niinkään mitään ihmeempää sanottavaa, mutta tollerit tarhassa on jäänyt minullekin muistiin melkein seitsemän vuoden takaa todella kirkkaasti.


    • tyytyväinen

      Meillä perheessä neljä tolleria vuosien varrella Jaanalta. vanhin 14 vuotias ja nuorin 9 viikkoa. Ja pelkkiä hyviä kokemuksia ja hyvää sanottavaa trindysin toiminnasta.

    • huokaus

      Hyvä!
      Millähän perusteella hän sitten valikoi, kenen kanssa tekee yhteistyötä ja kenen kanssa ei? En ainakaan itse tehnyt kenneliin päin mitään väärää, vein vain rahaa. Vai ostinko koiran jotenkin väärällä tyylillä :) Ainakin esittelin uuden kodin hyvin enkä tingannut yhtään. Tosin ei siellä ketään edes kiinnostanut, millaiseen kotiin koira menee - sen sai huomata. Tästä toiminnasta sain kiitokseksi valheita ja välittömän yhteyden katkaisun (oletan että juuri niiden valheiden takia). Ja tietty kivan koiran. Ei vaan pysty ymmärtämään! Ketkähän lie tähän keskusteluun täällä osallistuu...

    • Faktaa13

      Todellakaan emme suosittele Trindys Kenneliä omakohtaisten ikävien kokemusten vuoksi!!!

    • EI tarhakoira!

      Enempää keskusteluun osaa ottamatta mutta tolleri EI todellakaan ole tarhakoira!!! Jo silloin pitäisi hälytyskellojen soida ja lujaa jos joku pitää, saati kasvattaa, tollereita häkissä! Tiedän erään toisenkin "suuren" kasvattajan näin tekevän. Arvostan erittäin vähän.

    • NSDTR

      Satuin eilenillalla juttelemaan erään tolleria taluttaneen kanssa - ihailin komeaa punaturkkista kaveria, en ole montaakaan tolleria nähnyt paitsi kuvissa - ja kysäisin siinä, mistä päin hän on koiransa hankkinut. Loimaalta kuulemma, ja nyt kun sattumoisin törmäsin tähän ketjuun täällä netissä, niin pisti vaan miettimään, olisiko kyseessä sama kasvattaja. Nimittäin pennun luovutuksen jälkeen kasvattajaa ei kuulemma ole pennun elämä kiinnostanut...

      Itselläni ei ole koiraa, mutta tiedän aivan Jumalan faktana, että tolleri ei ole häkkikoira - toisaalta minusta mikään koira ei sitä ole!

      • taas huokaus

        Sama paikka. Ei Loimaalla useampaa ole.
        Kyllä tuo tarhassa tollerien pitäminen on jäänyt niin mieltäni vaivaamaan... :( Tunnen itseni luuseriksi, kun en vaikuta asiaan.
        Mutta kuten sanottu, niin nättejä koiriahan sieltä tulee. En vaan voi ikinä unohtaa niitä reppanoita, jotka sinne jäivät ja elävät siellä ikänsä :(


    • Anonyymi

      Tämä on aika vanha julkaisu mutta kiinnostaa tietää onko huonoja kokemuksia tullut vielä lisää??
      Eli mikä on tämän hetkinen tilanne?

    • Anonyymi

      Itseänikin kiinnostaa nykyhetkinen tilanne ennen kun edes harkitsen sieltä ostamista.

      • Anonyymi

        Moikka! Meillä on ainakin vain hyviä kokemuksia. Kasvattajaan saa helposti yhteyden pentueen omassa whatsup ryhmässä. On kiinnostunut miten koirat voi ja vaihdetaan kuulumisia aika säännöllisesti. Mulla ei mitään pahaa sanottavaa ja olin aika yllättynyt kun satuin törmäämään tähän keskusteluun. Koiria heillä on toki paljon, mutta ainakin ne mitä näin vaikuttivat hyvin hoidetuilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka! Meillä on ainakin vain hyviä kokemuksia. Kasvattajaan saa helposti yhteyden pentueen omassa whatsup ryhmässä. On kiinnostunut miten koirat voi ja vaihdetaan kuulumisia aika säännöllisesti. Mulla ei mitään pahaa sanottavaa ja olin aika yllättynyt kun satuin törmäämään tähän keskusteluun. Koiria heillä on toki paljon, mutta ainakin ne mitä näin vaikuttivat hyvin hoidetuilta.

        Meillä on kyseisestä kennelistä vain hyvää sanottavaa.ja koiramme on nyt 9kk ja koko ajan olemme tekemisissä.on ollut pentu treffejä ja aina olen apua saanut jos on jotain ns.murhetta.ja meillä on aivan ihana sosiaalinen iloinen koira.


    • Anonyymi

      Sama peli jatkuu, ei vastaa viesteihin. Viime vuonna 2020 hankittu Tollerin uros jolla toinen kives ei laskeutunut. Laitettu lääkärin todistus ja tilinumero palautusta varten. Koirassa ei muuten vikaa, loistoyksilö noutaa vuoden ikäiseksi hyvin ja on helposti koulutettava.

    • Anonyymi

      Myös koulutuksien suhteen on huonosti tavoitettavissa. Ei ole kuukauteen vastannut viesteihin vaikka koulutus sisälsi "rajattomasti vastauksia kysymyksiin"

    • Anonyymi

      Näköjäään tälle Trindysin porukalle kelpaa kyllä rahat, mutta heti kun maksu suoritettu lopetetaan yhteydenottoihin vastaaminen, eikä mitään aikaisemmin luvattua sitten enää tehdäkään. Suosittelen viemään rahat muille rehellisille yrittäjille.

    • Anonyymi

      Eipä kannata palveluita tuolta ottaa. https://tassutkartalla.fi/palvelu/1709
      Muutenkin kun hiukan nettiä tutkii, niin huomaa, että ko. kennelin toiminta vähintäänkin kummallista. Kotisivuja availlaan uusia ja sitten ne jäävät hoitamatta. Paljon kaikkia lupauksia, mutta ilmaa luvataan vaan. Ihmettelen, että tällainen kennel voi toimia. Ihmiset joutuvat jonottamaan nykyään tollereita, niin ottavat koiran mistä saavat. Surullista. Ei näytä myöskään olevan Novascotiannoutajat ry:n sitoumuskasvattajalistalla. https://www.tollerit.fi/pentuvalitys/kasvattajat/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe