Kuinka laihdutitte anoreksiaan?

Bulimikko

MOi! Mullaki on jonkunmoinen syömishäiriö. Oikeestaa semmonen lievä bulimia. Mä haluisin kokoajan laihtuu, mukku en pysty vastustaa ruokaa. Oon nyt 4 vuotta yrittäny laihduttaa. Siin ku alotin 10-vuotiaana, nii onnistuinki, mut nyt mä oon taas inhottavan lihava. Siis hiukan oon tukeva. Mä haluisin laihtua nopeesti ja tulla melke anorektikox. Mä tiedän et tää on sairasta, mutku mä en vaa voi elää mun ruhoni kanssa sopusoinnussa. Mä alotan tänään varmaan tuhannetta kertaa laihduttaa. Mut mun on nyt ihan pakko onnistuu!!!!!!!! Mä vi**u oon paastolla koko elämän. Mun tavote on laihtua 20 kiloo, sit painaisin jotain 52. Oon pitkä 166,5 ja en oo mikää hento rakenteeltani. Et meijän suvus on isoluisii ihmisii. no auttakaa!!!!!

120

20744

Vastaukset

• Kyllä varmaan tiedät ettei kannata lopettaa syömistä jos haluaa laihtua vaan täytyy syödä n.5 kertaa päivässä ja aina vähän ja kevyesti. Itse olen sairastanut anorexiaa, että olen minäkin paras neuvomaan! Jos todella haluat laihtua tee suunnitelma esim. viikon päästä kun mene puntarille on tippunut 0.5kiloa. Se on aika hyvä tavoita että tippuu puoli kiloa viikossa. Mutta jos vain yrittää ollla syömättä niin jonain päivänä alkaa ahmimaan ja taas sama kierre jatkuu. Syömiset tulee valita viisaasti, varo hiilihydraatteja! Esim."valkoinen" leipä kannattaa jättää pois ruokavaliosta ja varoa muutenkin kaikkea missä on paljon hiilihydraatteja. Muista että tulisi myös liikkua. Täytyy siis syödä monta kertaa päivässä kevyesti ja varoa ylensyöntiä. Niin muuten anorexia on kamalaa!!!!

• älä jakele paikkaansa pitämättömiä ideoita,ei toimisi mulla tai kaikilla. Lopeta syöminen,juo kohtalaiseti niin rajusti alat laihtua! niin just ei laihdu et miettii mitä syö ja paljonko,se on yksi oravanpyörä,jojoiluu!

• assdfghjjj kirjoitti:

älä jakele paikkaansa pitämättömiä ideoita,ei toimisi mulla tai kaikilla. Lopeta syöminen,juo kohtalaiseti niin rajusti alat laihtua! niin just ei laihdu et miettii mitä syö ja paljonko,se on yksi oravanpyörä,jojoiluu!

auttoiks se sua? siis et laakkaa syömäst yhtäkkii ja juo vaa vettä?

• Kyllä mulla aikalailla mut ny oon alkanu lihoo(en siis ylipainoseks) mut ootan et koulu alkaa ni voin olla syömättä

• Hapsalialainen kirjoitti:

Kyllä mulla aikalailla mut ny oon alkanu lihoo(en siis ylipainoseks) mut ootan et koulu alkaa ni voin olla syömättä

Joo, sama. Silloin tulee enemmän liikuttua ja voi skipata aterioita porukoiden huomaamatta. Kuulostat ihan multa :D

• tyttö rukka.. mikä sun ensin kannattas korjata enne tota muka liikaa painoasi on sun itse tunto. monenko anorekstikon tiedät olevan itsevarma ja itsestään pitävä. ei yksikään.ne kaikki inhoo jotain kohtaa ittessään ja on kokoajan laihduttamassa.onko kivaa sitten kun sun nahassa kasvaa sellanen untuva peite.luut töröttää ja et jaksa mitään.et voi syödä mitään.tukka tippuu henki haisee. kaikki tuijottaa että voi tota parkaa...voi olla kivaa olla laiha ja näyttää victoria beckhamilta mutta olisitko loppujen lopuksi kuitenkaa onnellinen... massa teini...

• victoria beckham on ruma... XDD

• toi on just niin tota... kehitysmaissa ei oo ruokaa millä lihoa niin täälä valitetaan et ku oon niin läski ja voi voi.. ku niille vietäs ruokaa niin kyllä syötäs... olkaa onnellisia et on ruokaa!!!!

• Huoh.. "Koska Afrikan lapset" alkaa olla jo aika kulunut vasta-argumentti.

• wanha... kirjoitti:

Huoh.. "Koska Afrikan lapset" alkaa olla jo aika kulunut vasta-argumentti.

Toi viesti johon vastasit on vuodelt 2004, eiköhän se aika vanha oo.

• Ei raju laihduttaminen ja alipainoisuus tee kenestäkään anorektikkoa! Anoreksia on pään sisällä olevat ajatukset, jotka kehottavat laihduttamaan hinnalla millä hyvänsä. Anorektikko haluaa laihduttaa, vaikka kuolema kolkuttelisi jo. Nopea laihtuminen on asia erikseen, toki sekin liittyy anoreksiaan, mutta sitä voi esiintyä myös normaalilla laihduttajalla.
      Ei anorektikoksi tulla tahdonvoimalla, vaan sairastumalla.

• Toi sun neuvo on just niin täynnä itteään. Kaikki sanoo et pitäis noin alkaa. Kyl se varmaan onki paras keino. Mutku mä haluun saada tuloxii nopeesti. Ei mitää ½ kiloo/vko. Vaan 3 kiloo viikossa. Tosin tällä viikolla mä varmaan laihdun vielä täs viidessä paastopäivässä 4-5 kiloo. MÄ oon tähän mennessä onnistunu, ku oon niin masentunu. no eip ny muut.........

• bulimikko kirjoitti:

Toi sun neuvo on just niin täynnä itteään. Kaikki sanoo et pitäis noin alkaa. Kyl se varmaan onki paras keino. Mutku mä haluun saada tuloxii nopeesti. Ei mitää ½ kiloo/vko. Vaan 3 kiloo viikossa. Tosin tällä viikolla mä varmaan laihdun vielä täs viidessä paastopäivässä 4-5 kiloo. MÄ oon tähän mennessä onnistunu, ku oon niin masentunu. no eip ny muut.........

No,tee niinku mä. Eli lopeta vaan yksinkertasesti syöminen. Sun vanhempas saa hermoromahduksen,sä joudut sairaalaan,pääset pois,joudut taas,pääset pois,ja yllätys yllätys joudut taas. Jossain vaiheessa sä tajuut että oot sairas,mutta et vaan enää pysty syömään.
        Sä et jaksa mitään,mahdollisesti masennut jne.
        Mutta mitä siitä. Pääasia että on laiha.

• Mä vaan... kirjoitti:

No,tee niinku mä. Eli lopeta vaan yksinkertasesti syöminen. Sun vanhempas saa hermoromahduksen,sä joudut sairaalaan,pääset pois,joudut taas,pääset pois,ja yllätys yllätys joudut taas. Jossain vaiheessa sä tajuut että oot sairas,mutta et vaan enää pysty syömään.
        Sä et jaksa mitään,mahdollisesti masennut jne.
        Mutta mitä siitä. Pääasia että on laiha.

Ei se mitään, et kaikki kattoo kieroon, pääasiahan todellakin on, et on laiha, luurangonlaiha. Eikä sekään mitään, et vaatteet roikkuu päällä, silmät pullottaa, hiukset tippuu, masentaa, kiukuttaa, on paha olla, läheiset häipyy ja se sairaalakierre. Mutta kunhan on laiha! Luurangothan on kauniita! Joo, rupee vaan anorektikoks, siinä jokaisen pojan unelma! Kai näytät sitten kuvas kun oot niin kaunis?

T. mielenkiinnolla odottava

• ohikulkija kirjoitti:

Ei se mitään, et kaikki kattoo kieroon, pääasiahan todellakin on, et on laiha, luurangonlaiha. Eikä sekään mitään, et vaatteet roikkuu päällä, silmät pullottaa, hiukset tippuu, masentaa, kiukuttaa, on paha olla, läheiset häipyy ja se sairaalakierre. Mutta kunhan on laiha! Luurangothan on kauniita! Joo, rupee vaan anorektikoks, siinä jokaisen pojan unelma! Kai näytät sitten kuvas kun oot niin kaunis?

Kuulkaapas kaikki, luuletteko, että anoreksia on hauskaa. Se on helvetti! Menettää elämänilon, kaverit, terveen suhtautumisen kaikkeen ruokaan liittyvään ja ehkä perheenkin jos huonosti käy.

Anorektikon maailmassa ei ole muita kuin ruoka ja sinä. On aivan yksin ja kaikki mitä ajattelee on oman vartalon rumuus ja mitä söisi tänään.

Itse olen nyt yli vuoden kiduttanut ruumistani ja mieltäni ja harkitsen itsemurhaa noin viikottain. En usko, että sitten kun laihdun musta tulee kaunis kuin mallista ja saan ihanan poikaystävän ja elän elämäni onnellisena loppuun asti. Mä tahdon olla laiha ja näkymätön, en kaunis, siitä en välitä. Olen tällä hetkellä aika surullinen tapaus. Ikää on 17v. ja kaverit etääntyy, en ole koskaan suudellut ketään, enkä oikeastaan usko, että koskaan vakiinnun, koska en voisi päästää ketään niin lähelle ja kuka musta sitten kiinnostuisi kun mun painoindeksi on 14 ja näytän kuolleelta. En vaan välitä enää, mistään...

Lopettaa olen yrittänyt, mutta ei ole tähän asti onnistunut ja tuskin onnistuukaan. Olen miettinyt minkälainen elämä mulle tulee ja uskon kuolevani aliravitsemukseen joskus 25v. tienoilla yksin ja surullisena.

Ei hyvin mene siis. Kiltit ihmiset voitteko mielummin tukea kun haukkua, koska vaikka tämä kaikki teistä terveistä hullulta kuulostaakin tämä ei todellakaan ole oma valinta, vaan sairaus.

Kiitos!!

• ..JB.. kirjoitti:

Kuulkaapas kaikki, luuletteko, että anoreksia on hauskaa. Se on helvetti! Menettää elämänilon, kaverit, terveen suhtautumisen kaikkeen ruokaan liittyvään ja ehkä perheenkin jos huonosti käy.

Anorektikon maailmassa ei ole muita kuin ruoka ja sinä. On aivan yksin ja kaikki mitä ajattelee on oman vartalon rumuus ja mitä söisi tänään.

Itse olen nyt yli vuoden kiduttanut ruumistani ja mieltäni ja harkitsen itsemurhaa noin viikottain. En usko, että sitten kun laihdun musta tulee kaunis kuin mallista ja saan ihanan poikaystävän ja elän elämäni onnellisena loppuun asti. Mä tahdon olla laiha ja näkymätön, en kaunis, siitä en välitä. Olen tällä hetkellä aika surullinen tapaus. Ikää on 17v. ja kaverit etääntyy, en ole koskaan suudellut ketään, enkä oikeastaan usko, että koskaan vakiinnun, koska en voisi päästää ketään niin lähelle ja kuka musta sitten kiinnostuisi kun mun painoindeksi on 14 ja näytän kuolleelta. En vaan välitä enää, mistään...

Lopettaa olen yrittänyt, mutta ei ole tähän asti onnistunut ja tuskin onnistuukaan. Olen miettinyt minkälainen elämä mulle tulee ja uskon kuolevani aliravitsemukseen joskus 25v. tienoilla yksin ja surullisena.

Ei hyvin mene siis. Kiltit ihmiset voitteko mielummin tukea kun haukkua, koska vaikka tämä kaikki teistä terveistä hullulta kuulostaakin tämä ei todellakaan ole oma valinta, vaan sairaus.

Kiitos!!

Meinasinkin lisätä tekstini loppuun, et ei ole tarkoitus haukkua anorektikoita tai muita syömishäiriöisiä, vaan niitä, jotka _ehdoin tahdoin_ sellaisen haluavat. Et näköjään ymmärtänyt viestissäni piilevää kettuilua. ;)

Kuka tahansa tätä palstaa lukeva huomaa, ettei esim. anoreksia ole hauska juttu, se on hengellänsä leikkimistä. Ja mun verenpaine nousee valtaviin lukemiin kun luen näiden nuorten tyttöjen tekstii, että ne haluis laiduttaa tällä ja tällä tavalla, vaikka seuraus vois olla esim. se anoreksia. Aivan välttämättä haluavat oksentaa ruokansa pois, vain, jotta laihtuu.

Ehkä en aivan ymmärrä niitä nuoria, itelläni (oon siis nainen) ei oo koskaan ollu ongelmaa painoni kanssa, suuntaan tai toiseen. Mut oon seurannu sivusta kaverini "yritystä" laihtua. Laihtuminen on tahdonvoimasta, oikeesta ruokavaliosta ja liikunnasta kiinni. Terveellisesti ei voi laihduttaa jos se menee sairaudeksi. Eihän kukaan ehdoin tahdoin halua vaikka AIDSia? Vai haluaako?

Toivotan jaksamisia teille, jotka kärsitte syömishäiriöstä, sekä kehotan vapaaehtoisia sairastujia miettimään vielä pitkän tovin. Anteeksi, jos olen loukannut viesteilläni jota kuta, tarkotus oli vain piikittää tuota erästä..

• ohikulkija kirjoitti:

Meinasinkin lisätä tekstini loppuun, et ei ole tarkoitus haukkua anorektikoita tai muita syömishäiriöisiä, vaan niitä, jotka _ehdoin tahdoin_ sellaisen haluavat. Et näköjään ymmärtänyt viestissäni piilevää kettuilua. ;)

Kuka tahansa tätä palstaa lukeva huomaa, ettei esim. anoreksia ole hauska juttu, se on hengellänsä leikkimistä. Ja mun verenpaine nousee valtaviin lukemiin kun luen näiden nuorten tyttöjen tekstii, että ne haluis laiduttaa tällä ja tällä tavalla, vaikka seuraus vois olla esim. se anoreksia. Aivan välttämättä haluavat oksentaa ruokansa pois, vain, jotta laihtuu.

Ehkä en aivan ymmärrä niitä nuoria, itelläni (oon siis nainen) ei oo koskaan ollu ongelmaa painoni kanssa, suuntaan tai toiseen. Mut oon seurannu sivusta kaverini "yritystä" laihtua. Laihtuminen on tahdonvoimasta, oikeesta ruokavaliosta ja liikunnasta kiinni. Terveellisesti ei voi laihduttaa jos se menee sairaudeksi. Eihän kukaan ehdoin tahdoin halua vaikka AIDSia? Vai haluaako?

Toivotan jaksamisia teille, jotka kärsitte syömishäiriöstä, sekä kehotan vapaaehtoisia sairastujia miettimään vielä pitkän tovin. Anteeksi, jos olen loukannut viesteilläni jota kuta, tarkotus oli vain piikittää tuota erästä..

Ei tämä kirjoitus sinulle ollut varsinaisesti suunnaattu. Enemmänkin Kageroolle, juulle ja muille, jotka ovat samalla linjalla.

Kiitos kuitenkin tuosta anteeksipyynnöstä, vaikkei sille aihetta ollutkaan.

• ..JB.. kirjoitti:

Ei tämä kirjoitus sinulle ollut varsinaisesti suunnaattu. Enemmänkin Kageroolle, juulle ja muille, jotka ovat samalla linjalla.

Kiitos kuitenkin tuosta anteeksipyynnöstä, vaikkei sille aihetta ollutkaan.

Netissä on se huono puoli, että kun anonyymejä ollaan, niin voi (ja joidenkin mielestä pitää) haukkua ja solvata toisia. Ei ainoastaan tällä palstalla. =/ Jonkun kuitenkin pitäisi herätellä nuoria tyttösiä siihen, ettei ole terveellistä laihtua oksentamalla tai olemalla kokonaan syömättä. Ei tähän maailmaan tarvita enempää surullisia ihmiskohtaloita, olivat ne sitten syömishäiriöisiä, HIV:tä sairastavia tai vaikka rutiköyhiä kodittomia. Toi viimenen on ehkä siitä huono esimerkki, että siihen et voi paljoa itse vaikuttaa.

• ohikulkija kirjoitti:

Netissä on se huono puoli, että kun anonyymejä ollaan, niin voi (ja joidenkin mielestä pitää) haukkua ja solvata toisia. Ei ainoastaan tällä palstalla. =/ Jonkun kuitenkin pitäisi herätellä nuoria tyttösiä siihen, ettei ole terveellistä laihtua oksentamalla tai olemalla kokonaan syömättä. Ei tähän maailmaan tarvita enempää surullisia ihmiskohtaloita, olivat ne sitten syömishäiriöisiä, HIV:tä sairastavia tai vaikka rutiköyhiä kodittomia. Toi viimenen on ehkä siitä huono esimerkki, että siihen et voi paljoa itse vaikuttaa.

Hei!
        Itse olen vasta toipunut anoreksiasta. Painoin alimmillani 42 kg ja painoindeksini oli alle 14. Aloin laihduttaa 58 kilosta ja se oli aika helppoa. Toivon ihan oikeasti, että laihdutat vain sen verran että olet vielä normaalipainoinen, sillä anorektista tilaa ei jaksa kauaa. Ja liian laihaa ihmistä oudoksutaan koulussa, kaupungilla ym. Tässä ruokailuvinkkejä. Syö aamusin lautasellinen puuroa vaikka vähäkalorisen marjasopan kanssa. Puuro pitää nälän hyvin poissa. Toki viikonloppuisin voi syödä vaikka mysliä maustamattoman rasvattoman jogurtin kera. Syö lounaaksi esim. 2 perunaa, noin 2 dl jauhelihakastiketta, vettä ja paljon vihanneksia. Iltapäivällä kuppi teetä, ruisleipä jonka päälle salaattia,(ohuesti kevytrasvaa), kurkkua, naudanleikkelettä ja joskus siivu juustoa sekä mehevä ja raikas hedelmä. Päivälliseksi esim. 6 silakkafilettä uunissa ja 200 grammaa höyrytettyjä papuja, maitoa ja 2 ruisleipää. Iltapalaksi viili ja riisikakkuja. Käy 3-5 km lenkillä 4 krt/viikossa ja sen perään vatsalihaksia ja venyttelyä. Käy myös kahdesti viikossa 45-60 minuutin uinnilla ja maksimoi hyötyliikunta. Tällä laihduin itse 58 kilosta 43 kiloon puolessa vuodessa, mutta ylipainoinen varmaan enemmänkin. Kun on 3 viikkoa ollut ilman herkkuja, niitä ei enää kaipaakaan. Ja alussa voi tehdä pehmeän laskun, eli herkutella kohtuullisesti vaikka päivittäin. Tällä ruokamäärällä jaksaa kuntoilla, opiskella ja ruokahalu huomaamatta vähenee. Ja makeannälän iskiessä vatkaa tehosekottimessa rasvatonta piimää ja appelsiinituoremehua ja se vie makean mennessään. Toivon sinulle kaunista kevättä ja keveää mieltä! Jas haluat, voi iltapäivälä nauttia 3 herkkuvoileipää teen kanssa ja syödä iltapalaksi treenin jälkeen lautasellinen mannapuuroa ja pari omenaa.

• kukkanen kirjoitti:

Hei!
        Itse olen vasta toipunut anoreksiasta. Painoin alimmillani 42 kg ja painoindeksini oli alle 14. Aloin laihduttaa 58 kilosta ja se oli aika helppoa. Toivon ihan oikeasti, että laihdutat vain sen verran että olet vielä normaalipainoinen, sillä anorektista tilaa ei jaksa kauaa. Ja liian laihaa ihmistä oudoksutaan koulussa, kaupungilla ym. Tässä ruokailuvinkkejä. Syö aamusin lautasellinen puuroa vaikka vähäkalorisen marjasopan kanssa. Puuro pitää nälän hyvin poissa. Toki viikonloppuisin voi syödä vaikka mysliä maustamattoman rasvattoman jogurtin kera. Syö lounaaksi esim. 2 perunaa, noin 2 dl jauhelihakastiketta, vettä ja paljon vihanneksia. Iltapäivällä kuppi teetä, ruisleipä jonka päälle salaattia,(ohuesti kevytrasvaa), kurkkua, naudanleikkelettä ja joskus siivu juustoa sekä mehevä ja raikas hedelmä. Päivälliseksi esim. 6 silakkafilettä uunissa ja 200 grammaa höyrytettyjä papuja, maitoa ja 2 ruisleipää. Iltapalaksi viili ja riisikakkuja. Käy 3-5 km lenkillä 4 krt/viikossa ja sen perään vatsalihaksia ja venyttelyä. Käy myös kahdesti viikossa 45-60 minuutin uinnilla ja maksimoi hyötyliikunta. Tällä laihduin itse 58 kilosta 43 kiloon puolessa vuodessa, mutta ylipainoinen varmaan enemmänkin. Kun on 3 viikkoa ollut ilman herkkuja, niitä ei enää kaipaakaan. Ja alussa voi tehdä pehmeän laskun, eli herkutella kohtuullisesti vaikka päivittäin. Tällä ruokamäärällä jaksaa kuntoilla, opiskella ja ruokahalu huomaamatta vähenee. Ja makeannälän iskiessä vatkaa tehosekottimessa rasvatonta piimää ja appelsiinituoremehua ja se vie makean mennessään. Toivon sinulle kaunista kevättä ja keveää mieltä! Jas haluat, voi iltapäivälä nauttia 3 herkkuvoileipää teen kanssa ja syödä iltapalaksi treenin jälkeen lautasellinen mannapuuroa ja pari omenaa.

Hei! Neuvoistasi oli minulle paljon apua.
        Itselläni on jonkinlainen syömishäiriö.
        Minulla on jatkuvasti ruoka mielessä.
        Pituuteni on 176.5 cm ja painan 66.5 kg.
        Haluaisin painaa noin 58 kg mutta tulin siihen tulokseen etten kuitenkaan olisi onnellinen siinä painossa,koska olen nyt normaalipainoinen.
        Hiukseni ovat todella huonokuntoiset ja ohuet.
        Nyt yritän syödä terveellisesti ja monipuolisesti neuvojesi mukaan ja harrastan myös liikuntaa.
        KIITOS SINULLE KUKKANEN!!

• Nimenomaan olen täysin samaa mieltä edellsen tekstin kanssa. Anorektikoksi ei tulla tahdonvoimalla vaan SAIRASTUMALLA, se on 80% täysin päänsisällä olevaa psyykkistä sairautta eli vikaa!!!

• page88 kirjoitti:

Nimenomaan olen täysin samaa mieltä edellsen tekstin kanssa. Anorektikoksi ei tulla tahdonvoimalla vaan SAIRASTUMALLA, se on 80% täysin päänsisällä olevaa psyykkistä sairautta eli vikaa!!!

Tää viesti on lähetetty varmaan joskus vuonna käpy ja kivi, mut sanonpahan tähän vaan, et kyllä sitä tahdonvoimalla voi saada anoreksian. Yksi tuttuni teki sen saadakseen huomiota vanhemmiltaan, kun oli niihin niin huonot välit. Hän vaan päätti olla syömättä, kunnes oli siinä pisteessä, et joutui sairaalaan...ja kyllähän sitä huomiota sitten sai väkisinkin. Onneksi hän siitä kuitenkin tervehtyi ja elää nykyään ihan normaalia elämää...

• ohikulkija kirjoitti:

Olen 42-vuotias ja sairastan anoreksiaa. Ei ole kovin hienoa mainita asiaa, mutta näin se on. Pituuteni 163 cm ja painan tällä hetkellä 52 kg. Mielessä on koko ajan ruoka, kun syön sen on poltettava pois ja eikun lenkille. Sairauteni häiritsee normaalia avioliittoani, seksi ei suju, koska en ole tyytyväinen vartalooni, ajoittain jopa inhoan sitä. En anna kenenkään laittaa ruokaa minulle, en koskaan syö perheen kanssa, viitaten päänsärkyyn tai "just söin" sanontaan. Mielialani vaihtelevat, välillä olen superiloinen, toisena päivänä turhautunut, masentunut. Olen varannut keskusteluajan yksityiselle psykiatrille, toivossa parantuminen. Lenkkeilyä en lopeta, koska 2 koiraani sitäkin vaativat. Välillä tuntuu, että en jaksa koirien kanssa touhuta muuta kuin lenkkeillä, leikkiminen, halaaminen yms. jää pois. Tahtoisin vaan sen pirun pääkopastani pois.
        Olen sen ikäinen, jotta alan miettiä vaihdevuosia ja anoreksian vaikutusta niihin- tuleekohan minusta sitten lopullisesti grazy?

• ..JB.. kirjoitti:

Kiitos!!

Mä oon 16 v. Mä en ymmärrä teidän ihmisten mielipiteitä mä oon anorektikko paino 42 kg, pituus 165 cm oon onnellinen koska mielestäni laihana on kivempaa ja pidän laihoja kauniina en mielestäni ole vielä tarpeeksi laiha haluaisin olla huippumallien laiha joittenkin mielestä voin olla jo mutta on mussa vielä jotain vikaa sillä en oo tyytyväinen vielä kun katson peiliin. Tiedän että tästä saa haukkuja mutta antaa tulla oon niihin jo tottunut tässä nyt totean " ana make me beatyfull" oon kyllä sairas tiedän sen mutta oon tyytyväisempi laihana , jos nyt tulen koskaan laiha olemaan mutta toivottavasti tulen olemaan joskus laiha (: Anoreksian saa sillä että on syömättä ja sillä että liikkuu liikkuu ja liikkuu niin mä tein oon sairastanut pro anaa kohta kolme vuotta ja siskoni sairastaa pro miaa eli bulimiaa me pidetään itseämme fiksuina ja luulempa että joskus ne ihmiset jotka ovat ylipainoisia tai muuten vaan vatsamakkarat pursuavat ja persuus sekä reidet leviävät oppivat kunnioittamaan meitä anorektikoita sekä bulimikoita. toivottavasti joku nytten tajusi että kaikille anoreksia ei ole syömishäiriö vaan elämän tapa .

• bulimikko kirjoitti:

Toi sun neuvo on just niin täynnä itteään. Kaikki sanoo et pitäis noin alkaa. Kyl se varmaan onki paras keino. Mutku mä haluun saada tuloxii nopeesti. Ei mitää ½ kiloo/vko. Vaan 3 kiloo viikossa. Tosin tällä viikolla mä varmaan laihdun vielä täs viidessä paastopäivässä 4-5 kiloo. MÄ oon tähän mennessä onnistunu, ku oon niin masentunu. no eip ny muut.........

laxoperonii useasti ja muita tyhjennyksiä ja kyllä lähtee suolisto typötyhjäksi ja sit nesteisiin siirryt. Ekat päivät huippaa,ei kyl mua paljon,sit lähtee näläntunne ja sit yököttää koko ruoka. Mutta älä pyöri tuon ympärillä pelkästään vaan jatka elämääsi tavallisesti!

• page88 kirjoitti:

Nimenomaan olen täysin samaa mieltä edellsen tekstin kanssa. Anorektikoksi ei tulla tahdonvoimalla vaan SAIRASTUMALLA, se on 80% täysin päänsisällä olevaa psyykkistä sairautta eli vikaa!!!

vikaa ei ole päässäni!!!!!vika on sinun päässäsi kun tuollasta jakelet täällä! minä päätin juuri tahdonvoimalla että saavutan anorektikon kriteerit ja sain sen enkä ole sairas. mulla on hyvä olo !ollut pitkään.

• ..JB.. kirjoitti:

Kiitos!!

sulla taitaa olla tosi rankkaa. tsemppiä!

• ohikulkija kirjoitti:

Wtf oon syntyny 2005 ja tää on vuodelta 2004🤯

• moi mäki haluisin olla anorektikko jne ja haluisin laihtuu noin 40-45 kg ja on 157cm laihempiki haluisin olla nyt oon paljon painavempi mut joo voidaan yhes laihduttaa nii se o helpompaa :D

• Hyvä lapsi, LOPETA VIELÄ KUN VOIT!! Jos todella olet lääketieteellisesti ylipainoinen, voit lääkärin seurauksen alaisena laihduttaa itsesi normaalipainoiseksi, mutta koska olet kasvuiässä vielä pitkään, ei mitkään 20 kilon painonpudotukset käy päinsä. Ei ei.

Mä aloitin laihduttamisen kun olin 14. Nyt olen 22, nenämahaletkussa psykiatrisella osastolla, ulkoilu käsittää varttitunnin pyörätuolissa. Selkäranka on täysin osteoporoottinen, eli mikä tahansa saattaa murtaa nikaman/nikamia tai jopa halvaannuttaa mut. Lonkissa on osteoporoosi. Aivot eivät pelaa, aineenvaihdunta ei toimi, sisäelimet (maksa varsinkin) on paskana, sydän lyö miten sattuu ja koko ajan on sydämenpysähdyksen vaara. Haluatko todella vahingoittaa elimistöäsi noin pahasti ja vieläpä pysyvästi?

Myönnän, etten ole parantunut, tuskin parannun koskaan. Ajatukseni ovat erittäin anorektisia, ja ihannoin äärimmäistä laihuutta (esimerkkinä Isabelle Caro ja Lauren Bailey), mutta pikkuhiljaa olen alkanut ymmärtämään sen, etten voi elää koko elämääni näin, että mun on PAKKO jossain vaiheessa ruveta edes vähän parantumaan. Muuten mä kuolen, vaikka välillä hartaasti sitä toivonki.

Mutta pallo on nyt sulla. Haluatko laihtua sen 20 kg ja kenties jatkaa siitä vielä pidemmälle ja saada ongelmia vuosikausiksi, vai kääntää ajatusmaailmasi kelkkaa?

• oot ihan samassa tilanteessa ku minä! painan yhtä paljo ku sinä ja oon saman pitunenki (pari senttiä lyhyempi). oon yrittäny laihuttaa n.10veestä asti ja oon nyt 14v. onnistuin joskus päälle vuosi sitte mutta sitte taas aloin lihomaan masennuksen takia n. 5kg :/ ja nyt yritän epätoivosesti päästä kiloista eroon. haluaisin ihan niinku sinäki olla melkein anorektikon näkönen..

• jos oot 166,5 pitkä ja painaisit 52 kiloo, niin et todellakaan olis anorektikko. olisit silloin normaalipainoinen.
      mä en ymmärrä mikä hinku teillä pikkutytöillä on saada itselle joku syömishäiriö, jos ei bulimia onnistu niin sitten anoreksia ! HALOO ! kasvakaa aikuisiks.
      jos haluat laihtua, laihduta äläkä vingu täälä syömihäiriö-keskustelu palstalla kuinka haluaisit olla anorektikko. näillä sivuilla ihmiset oikeasti tietää millainen tuo syömishäiriö helvetti on.

• Aivan mahtavaa hanki vain huono elämä! Kerron itse kokemukseni anorexiasta jota sairastin yli vuoden. Aloitin rajusti noin maaliskuussa syömällä vain 500 kcal päivässä ja käymällä kuntosalilla 5 kertaa viikossa. Viikonloput oli pakko vaan maata kun ei päässyt edes ylös sängystä. Laidun ylioppilasjuhliini (toukokuun loppu) 56kg --> 45kg.(Pituutta 163cm) Olin mielestäni vain läski paska mutta kaikki huomautteli kuinka tikku ja laiha olen. Äitikin sanoi että päälleni menisi varmaan xxxxxxxs vaatteet. Sillä hetkellä se tuntui ihanalta. OLIN LAIHA! mutta en tarpeeksi. Jatkoin koko kesän ja laihduin lähes olemattomiin varmaan 40 kg. Kuukautisista ei tietoakaan tässä vaiheessa( Ei vieläkään vaikka olen jo normaalipainoinen ollut puoli vuotta) Joka päivä oli vain ajattelemista koska voin syödä seuraavan omenani joka oli noin 70 kcal. Mahaa väänsi, munuaisiin särki ja olin aivan jäässä aina. En käynyt ulkona koska piti syödä kahvilassa tms. jäin kotiin. Vieläkin koko ajan tulee ajatuksia mieleen että jos vain pureskelisin ruan ja sitten sylkisin roskikseen jotta kaikki kalorit eivät imeytyisi. Ja tunnen hirveää syylisyyttä jos lautanen on kokonaan tyhjä. Siksi jätän vieläkin pienen määrän ruokaa lautaselle. Joskus oli aikoja jolloin oli pakko ahmia mutta mulla oli niin sanonut "safe foodit" eli tuotteita joissa oli vähän kaloreja. Mutta jos ahmin en koskaan niellyt sitä vaan syljin roskikseen. Ruoka-aikana piilotin ruokaa että äiti luulisi että söisin. Ainoa mikä minua huolettaa nyt elämässäni on kuukautiseni. Koska haluan saada lapsia. Voin vain sanoa jos haluat laihtua näin elämäsi ei pyöri muun kuin ruuan ja kalorien ympärillä. Et pysty edes ajattelemaan muuta. Ja vielä se jos laihdut ja olet nyt hieman tai paljon ylipainoinen. Keho pitää kiinni mahan rasvasta parhaiten joten laihdut muualta mutta alavatsasi jää höllyväksi rasva palleroksi joka taas näyttää aivan hirveältä.

• Kuka vittu haluis anoreksian, se on kamalaa! Ei oo enään omaa elämää, ajattelee vain laihduttamista, ei voi syödä normaalisti. Syömisestähän pitäisi nauttia, no nauti nyt. Elä nuoruuttasi pilaa! Mä itse toivon ettei laihtumista ja koko ulkonäkö hommaa olis, kumpa koko anoreksiapaskaa ei olis ):

• ebfrvd< kirjoitti:

Kuka vittu haluis anoreksian, se on kamalaa! Ei oo enään omaa elämää, ajattelee vain laihduttamista, ei voi syödä normaalisti. Syömisestähän pitäisi nauttia, no nauti nyt. Elä nuoruuttasi pilaa! Mä itse toivon ettei laihtumista ja koko ulkonäkö hommaa olis, kumpa koko anoreksiapaskaa ei olis ):

mä nyt kirjotan tähän :) en oikee osaa käyttää tätä sivuu. No, asiaan
        Laihtuuko, jos ei syö vaikka viikkoon mitään? mä oon 2kg ylipainonen, haluun ne pois ja lisäks ainaki 3kg pois, jalat ovat LÄSKIT, koulussa kukaan ei tiiä että mä oon läski, ku aina laihistan. JA SE ON TUSKAA! Enkä kyllä koskaa lötkötä jalkoja koulun penkillä, nii ei ne sitte NIIN läskeiltä näytä... Laihistaminen on kauheeta en oo ainakaan yli vuoteen käyny uimahallissa. En voi!!! Jouluks haluan laihtua. Muuten koko joulu on pilalla :( Laihistan iskälle kaikille paitsi äitille, laihistamisesta tulee kovia mahakipuja, ja on koko ajan vessahätä ;( Nii että laihtuuko jos ei syö viikkoon??? Kiitos jos vastaatte!

• katri-- kirjoitti:

Laihtuuko, jos ei syö vaikka viikkoon mitään? mä oon 2kg ylipainonen, haluun ne pois ja lisäks ainaki 3kg pois, jalat ovat LÄSKIT, koulussa kukaan ei tiiä että mä oon läski, ku aina laihistan. JA SE ON TUSKAA! Enkä kyllä koskaa lötkötä jalkoja koulun penkillä, nii ei ne sitte NIIN läskeiltä näytä... Laihistaminen on kauheeta en oo ainakaan yli vuoteen käyny uimahallissa. En voi!!! Jouluks haluan laihtua. Muuten koko joulu on pilalla :( Laihistan iskälle kaikille paitsi äitille, laihistamisesta tulee kovia mahakipuja, ja on koko ajan vessahätä ;( Nii että laihtuuko jos ei syö viikkoon??? Kiitos jos vastaatte!

Kannattaisi kyllä aatella, onko anoreksiat yms. edes tavoittelemisen arvoista? Tuskin on.. siitä seuraa vain ainainen väsymys ja keho on jatkuvassa puutostilassa.
        Eikä varmaan joulukaan mene pilalle, jos on muutama ylimääräinen kilo missä mikin.. tai jospa onkin kuvittelua? Turhaan suret kuule...
        Hmmm, jos ei viikkoon syö... taidat olla vähän hassu:-). Jospa aattelisit, että syön silloin, kun alkaa nälättää ja mikä tuoksuu tai tuntuu hyvältä. Elämässä on muitakin hauskoja asioita, laihduttamisessa ne huristaa ohitse eikä niitä opi huomaamaan. Niitä elämän hyviä puolia meinaan:-)

Moni varmaan luulee, että ihmiset kiinnittää heidän "kiloihinsa" huomiota, vaikkei niitä usein muut edes huomaa. Usein se on niin että itseä häiritsee enemmän kuin muita se kuvitelma siitä ylipainosta.
        Miksi vaivata päätään jollain laihduttamisella, kun elämässä on paljon muitakin asioita.

Voisi ajatella niinkin päin että miksi pilata joulunalusaika väsymyksellä ja laihduttamisajatuksilla...
        voit pian myöhemmin jopa katua, että voi kissan korvat, mietin sinäkin jouluna jotain painojuttuja, vaikkei sitä painoa edes ollut...
        Tai jospa kysyisit muilta, onko sinulla valtavasti sitä painoa? Sieltä se totuus saattaa kuulua..:-)

• katri-- kirjoitti:

tottakai laihtuu, jos ei syö viikkoon. mutta sillä tavalla kuolee, usko tai älä. Mulla on bulimia ja mun elämä on menny pilalle tän takia. en suosittele.

• vitturalllaa kirjoitti:

tottakai laihtuu, jos ei syö viikkoon. mutta sillä tavalla kuolee, usko tai älä. Mulla on bulimia ja mun elämä on menny pilalle tän takia. en suosittele.

Elämä menee päin persettä, mulla ei oo anoreksian takii enää mitään ):
        Itsarii harkitsen ja sen aion tehdäkin.

• tuumaa tuumin kirjoitti:

Kannattaisi kyllä aatella, onko anoreksiat yms. edes tavoittelemisen arvoista? Tuskin on.. siitä seuraa vain ainainen väsymys ja keho on jatkuvassa puutostilassa.
        Eikä varmaan joulukaan mene pilalle, jos on muutama ylimääräinen kilo missä mikin.. tai jospa onkin kuvittelua? Turhaan suret kuule...
        Hmmm, jos ei viikkoon syö... taidat olla vähän hassu:-). Jospa aattelisit, että syön silloin, kun alkaa nälättää ja mikä tuoksuu tai tuntuu hyvältä. Elämässä on muitakin hauskoja asioita, laihduttamisessa ne huristaa ohitse eikä niitä opi huomaamaan. Niitä elämän hyviä puolia meinaan:-)

Moni varmaan luulee, että ihmiset kiinnittää heidän "kiloihinsa" huomiota, vaikkei niitä usein muut edes huomaa. Usein se on niin että itseä häiritsee enemmän kuin muita se kuvitelma siitä ylipainosta.
        Miksi vaivata päätään jollain laihduttamisella, kun elämässä on paljon muitakin asioita.

Voisi ajatella niinkin päin että miksi pilata joulunalusaika väsymyksellä ja laihduttamisajatuksilla...
        voit pian myöhemmin jopa katua, että voi kissan korvat, mietin sinäkin jouluna jotain painojuttuja, vaikkei sitä painoa edes ollut...
        Tai jospa kysyisit muilta, onko sinulla valtavasti sitä painoa? Sieltä se totuus saattaa kuulua..:-)

Toisen suusta kysyä omaa painoa?mitä se liittyy siihen mitä ja mihin minä olen tyytyväinen. Tietenkin jos olen normimitoissa mulle sanotaan ettet ole lihava loogisesti,no tuo vastaus on yhtä tyhjän kanssa tosiaan jos mulla ei ole hyvä olo itteni kanssa. Pullan tuoksu tai jouluruuat :yök! Ja mulla ei hurahda mikään ohi ns laihdutuksessa,se on elämän tapani,en jää mistään paitsi,kuten väität. Voisin syödä,mutten halua,omainen valinta ja miksen siitä saisi olla onnellinen. Eikä mun päätä tämä vaivaa. Ihmettelen kirjoitustasi todella. Ihankun jäisi paitsi upeista asioista mitä sulla mukamas on?=täh? olen onnellinen hoikan saavuttamani uumani kanssa enkä kiloakaan enään lihoa.
        Vinkkei tänne voi laittaa,muutta syyllistää jonkun toimintatapaa...ei käy,elämme kerraan ja jokainen voi hyvin miten voi!

• katri-- kirjoitti:

Sä vahingoitat itteäs jos teet niin. parempi on ettäjuot joka päivä viikon ajan 3l vettä 5 ruileipää hedelmiä ja vedät parin kilsan lenkin.

• En voi muuta kun yhtyä edellisiin.. Sä et halua tätä, et todellakaan. Hae apua heti. Itse laihdutin 75kg->48kg alle vuodessa. Pituutta 175cm. Jouduin kuitenkin hoitoon äitini toimesta. Vastustin sitä täysin. Onneksi omaan mahtavat puhe- ja manipulointitaidot ja sain kun sainkin puhuttua itseni vapaaksi terapiakäynneistä ja punnituksista sun muista. Näin siis ajattelin sillon. Olin lihonnut tämän hoitojakson aikana hieman, mikä tietystikin vaikutti vapautuksiini kaikesta julkisesta terveydenhuollosta. Nyt painan 58kg. Sain nostettua siis omin avuin painoa, kun aloin seurustelemaan. Nyt kuitenkin itken hysteerisesti joka päivä sen takia, että olen lihava ja ällöttävä ihrakasa. Pakonomainen laihduttaminen ja liikunta kokoajan mielessä, suhde vaakalaudalla, koska en anna poikaystäväni hyväksyä tätä vartaloa. Seksiäkin harrastan vaan ja ainoastaan sen takia, että saan tyydytettyä hänet. Itseä se vaan ahdistaa ja paljon. Välillä alan kesken kaiken itkeäkin.
      Minulla on kuitenkin peikko päässäni siis edelleen, normaalipainosta huolimatta. Tekisin mitä vaan, että saisin sen pois. Kuitenkin tekisin mitä vain, että laihtuisin entisiin mittoihini. Elämäni on pelkkää taistelua syömisen, pakkoliikunnan ja laihtumisen kanssa. Apua en kuitenkaan uskalla hakea, jokin estää sen. Laihtumista haluan lopulta enemmän. Tiedän, sairastan. Mutta olen koukussa tähän. Tiedän myös sen, että tätä ei kukaan voi oikeasti haluta. Et ehkä usko, koska et ole tätä kokenut, mutta lupaan silti ettet halua tätä itsellesi ikinä.

• et voi luvata,sitä tahdon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!taistelu kuuluu siihen ja jos on itse tyytyväinen kun olen koukussa,toisen on aivan turha tulla sanomaan mikä mulle on hyväksi.

• ite oon 15v ja n. saman pitunen(ehkä ihan vähä pitempi) mutta painoa 5kg enemmän ja oon ihan samassa pisteessä! vihaan itteäni. oon ollu masentunu,viillelly,paaniikkihäiriöpaskaki löytyy. kaikki toi ajo mut pro-anaks ja oon "onnellinen" vaan sillon ku mulla on nälkä ja sillon ku tiiän että en oo syöny paljo mitään ja pärjänny vähällä kalorimäärällä. joulu masentaa eli kaikki se ruoka...lahjaksikki tuli kaks suklaalevyä ja kaks konvehtirasiaa >;( IHAN SAMA MITÄ MUUT SANOO! pakko laihtua, PAKKO! en voi olla onnellinen ennen ku oon laiha, en vaan voi.

• Päätin sitten minäkin tulla kommentoimaan tänne, kertomaan omat mielipiteeni. Olen samassa tilanteessa, itse painan jtn päälle 60 kg ? Olen kuitenkin hieman alkanut laihduttamaan, ja nostelen joka päivä painoja ja syön harkiten, välillä kuitenkin sorrun ahmimaan herkkua, ja sitten minulle tulee hirveä olo: Miksi tein sen ? Nykyään olen onnistunut paremmin hillitsemään herkunhimoani esim. Syömällä herkullista hedelmää, esim. Omenaa, Päärynää, Vesimelonia, ja juomalla paljon vettä joka suupalalla, jotta täyttyisin nopeammin. Sitten laitan joskus kuminauhan käteeni, ja aina kun mieleni tekee herkkua, niin rämpsäytän sitä rangaistukseksi. Nämä on alkanut tepsiä minulla, ja olen saanut motivaatiotakin, sillä en halua jatkuvasti koulussa vetää vatsaa sisään ja näin. Inhoan reisiäni, hirveän läskit! Toivottavasti neuvoistani oli apua.
      Ps. Kannattaa laittaa vaikka kännykkään jonkun laihan ihmisen kuva, niin aina kun mieli tekee herkkua, voit katsoa ja sanoa itsellesi: Tuollainen minusta voi tulla, jos jätän tämänkin herkun väliin.

• sinäkö teit ne pro ana sivut???(jos teit) kävin sivuilla noin viikko sitten ja laihtunut n.2,5 kg, kiitos kai?

• Joo,tiiän että tää on melkeen kymmenen vuotta vanha kommentti,mutta kuitenkin.Mä oon yrittänyt tosi monta kertaa laiharii,mut aina sorrun syömään sipsejä😥.Joten mä aion alkaa käyttää sitä että mä laitan jonkun laihan tyypin kuvan mun tauskatuvaks ja myös sitä kuminauharangaistus juttua,kiitti vinkeistä.

• Nyt muija järki päähän niinku olis jo ! Vittu ei se nopeasti laihduttaminen auta mitään, joudut sairaalaan ja masennut. Itse koin tämän vähän toisinpäin vastoin tahtoani. Olin 14 kesäinen ja normaalipainoinen lyhyeen pituuteni nähden, minulta löydettiin kasvain, kaikki romahti, syytin siitä itseäni ja laihduin melkein kuolemaan asti, hyvä että edes leikkausta pystyttiin tekemään, olin anorektikko, siitä tuli pakkomiele rankaista itseäni sen takia koska muilla on huono olla, ja he pelkäsivät puolestani.

Todellisuudessa tänä päivänä aikuisena naisena, kadun tuota tekoa, vaikka siitä parantuisi, siitä jää haavat, yhä tässäkin iässä mietin, että voisin olla laihimpi, ja näen jokaisen kilogramman itsessäni mitä tulee jos syön. Vaikka elän normaalia elämää ja minulla on työpaikka ja avopuoliso ja opiskelut jatkuvat, silti katson peiliin ja mietin, voisin olla kuin ennenkin, mutta nyt tajuan sen, että ei en halua, se oli sairasta, se oli lähellä kuolemista.

Eli opitko mitään? Jos et, tässä on vastaus, pilaat elämäsi, tulevaisuutesi, ihmissuhteesi ja kaiken. Voihan sitä laihduttaa. Mutta pikkuhiljaa hyvää tulee, eikä se ole vaarallista. Sinun pituisen tytön paino voi olla ihan hyvin 55kg eikä tee edes tiukkaa. Katso peiliin ja hymyile. Aina asiat voisi olla pahemmin. Ole tyytyväinen siihen mitä sulla nyt on.

Nuorien tyttöjen pitäisi miettiä kumpi on kauniimpaa, olla tikku vai sellaine mistä mies voi pitää kiinni? Ei kukaan mies halua suoraan sanottuna nussia luuta ja nahkaa. Me olemme naisia, meissä pitää olla naisenmuodot. Ei se ole läskiä jos vähän lantio levenee ja tissit kasvaa jne. Se on naisellisuutta. Yrittäkää hyväksyä itsenne sellaisena kuin olette. Itsetunto pitäisi saada kohdalleen monelle keskustelijalle.

• oon laihtunu joku vajaa 20 kiloo reilussa vuodessa(normaalipainosta merkittävään/vaikeaan alipainoon) ihan syömällä 3-5kertaa päivässä. hullua, muttajoo, ei oo ollu mitää säästöliekkiä. nyt tuntuutin oudolta lähteä parantumaan(avohoito) kun on kokoajan syönyt kuitenkin aamupalan ja lämmintäruokaa joka päivä. en paljoa, mutta kuitenkin. liikkunut olen päivittäin runsaastikin..

• hoitoa et saa kun tsäkällä ken hoitoon haluu,mutta huom:kaikki ei haluu hoitoon kun ollaan tyytyväisii!

• painoo 45kg pituus 177cm ja kädet tärisee. ajatus ei kulje, , ihoa kylmää, oksettaa, makeutusaineet varsinkin,huimaa ...hyi helv.. nyt jotain pääälle 50kg , en tiedä ja änkyräkännissä ja ruoka että ELÄMÄ maistuu, haistakaa siitä.... anoreksia tappaa ja piste laihuus ei ole sen arvoista.... ja sitä paitsi lihavat on lepposia ja mä en hallua äksyillä ihmisille jotkä ovat mulle tärkeitä : )

• haluatko sit olla läski? hyi hitto et inhoan ihmisessä läskiä,tajuutteko ihraa,ootteko nähnyt konkretiassa minkä näköistä ihonalaiskudoksen ihra on mitä pumpataan leikkauksessa letkuu pitkin pois? kukaan muu ei ole sitä töhnää itteenne laittanut vaan kaik mitä kurkusta alas kaataneette olettekaan.
        Homman nimi on se et lihoo jos ei kontroloi painoaan yleensä,harvalla on se ihanuus että on elämänsä samanpainoinen:syö tai liikkuu miten vain.
        Minä en aio ikinä olla edes pyöreä,se jo yököttää! Olen anorektikkona ok 172 ja paino 46,se on ok,toki edellä mainiituja edelliselta kirjoittajalta oireita löytyy mutta parempi kuin läski.

• halusin laihtuu 54kg ->40 kg. mitä kannattaa syödä? Puuroa? Omenaa? Näkkileipää?
      haluaisin laihtua etenkin reisistä ja mahasta? Vinkkejä?
      Kiitos jo etukäteen:)
      P.S pituutta on vain 170cm olen luultavasti ylipainoinen

• "olen luultavasti ylipainoinen" - pyhpah!! Itse olin juuri noissa mitoissa ennen sairastumistani ja oli täysin hoikka normaalipainoinen. Itseasiassa normaalipainon alarajoilla, sillä bmi on 18,7.
        Noilla mitoilla sinulla ei ole mitään tarvetta laihduttaa, olet jo ihannemitoissa, joihin moni ihminen haluaisi.
        Itse menin laihduttamaan liikaa ja nyt pitää taistella kovasti painon nostamiseksi. Älä sä tee samaa virhettä.

• oot hyvä juuri noin kirjoitti:

"olen luultavasti ylipainoinen" - pyhpah!! Itse olin juuri noissa mitoissa ennen sairastumistani ja oli täysin hoikka normaalipainoinen. Itseasiassa normaalipainon alarajoilla, sillä bmi on 18,7.
        Noilla mitoilla sinulla ei ole mitään tarvetta laihduttaa, olet jo ihannemitoissa, joihin moni ihminen haluaisi.
        Itse menin laihduttamaan liikaa ja nyt pitää taistella kovasti painon nostamiseksi. Älä sä tee samaa virhettä.

Sinulle: olet hyvä juuri noin

Mutta miksei minulla voi olla suora maha, ettei näkyisi makkaroita? Näyttää huippumallilta? Miksi inhoan itseäni? Miksi reisini ovat niin isot, eivätkä "tikut"?
        En jaksa olla lihava. Siksi tarvitsisn vastauksia että mitä te/sinä syöt/söit että pysyit laihana? Kuinka jaksoit kuntoilla?
        Olen kokeillut oksentaa, mutta olen lukenut että siitä lihoo...

• Kiltit auttakaa! kirjoitti:

Sinulle: olet hyvä juuri noin

Mutta miksei minulla voi olla suora maha, ettei näkyisi makkaroita? Näyttää huippumallilta? Miksi inhoan itseäni? Miksi reisini ovat niin isot, eivätkä "tikut"?
        En jaksa olla lihava. Siksi tarvitsisn vastauksia että mitä te/sinä syöt/söit että pysyit laihana? Kuinka jaksoit kuntoilla?
        Olen kokeillut oksentaa, mutta olen lukenut että siitä lihoo...

käytä laxoperonia ylisatsia,jos olet syönyt jotai,voikun tulee hyvä olo kun koko elimistön paska pulpahtaa ulos kerralla tai parilla ja sit nesteitä vaan ja jo laihtuu ja sen jälkeen nälän tunnekin hävii! älä oksenna,kaikki ei tuu ulos. ja en kuntoile tosiaan enkä ole kuntoillut ja laiha olen,en tosiann olisi ilman näitä keinoja.

• käytä ruiskeita,laksoja,tyhjennä itseäsi,paastoa ja unohda kaloreiden lasku,turhaa touhua,ainasyöt yli ja nälkä vaivaa. Laihduta vaikka epäterveellisesti pisteeseen kunnesolet tyytväinen ja sit yrität skrpata sen verran ettet tippaan joudu.......................kokemusta!

• en tajua? ettekö jaksa laihduttaa terveellisesti vai mikä on ? itse okei en ole ylpeä mutta laihdutin melkein 10 kg 4 lk, koska suutuin kun terveydenhoitajamme haukkui minua possuksi jaja hieman ihavaksi jne, koska olin lihonnut kesällä. Normaalipainoinen olin kuitenkin . Niin eli siis kävin joka päivä 7 km lenkillä, tein lihaskuntoa jopa 2 h päivässä ja söin aamupalan, llounaan, päivällisen ja iltapalan. Silti laihduin(: koska en syönyt yhtään herkkuja, ainoastaan kotiruokaa extra salaatilla. ettekö voisi laihduttaa terveeellisesti? siis tämä ei ole niille joillaon oikeasti sairaus vaan niille jotka haluavat tahallaa anoreksiaa yms. (.

• kaikki ei kykene laihduttaa terveellisesti ja haloo mikä on terveellisesti käsite,kaikki pitäisi olla niin terveellisesti. Sairastuminen miten vain ihmisellä on tullakseen vaik kuinka terveellisesti elät. Minä anorektikkona istun ennemmin junankiskoille kun olen toisista riippuvainen millään lailla,kun sairastun vakavasti tai alan kantaa syanidi kapselii käsilaukussani varalta jos saan vaik aivohalvauksen tai sidotaan pyörätuoliin ta................................
        Terveellistä ja terveellistä,voi että vihaan koko terveellisyys käsitettä!laihduttakoon ne terveellisesti kuka tahtoo mutta turha tulla arvostelee niitä jotka laihduttaa miten haluu. Itseni keho.

• Aluksi tein niin, että ostin palkan saatuani tietyn määrän ruokaa kaupasta, jonka tuli sitten riittää koko kuukaudeksi. Myöhemmin siirryin nykyiseen systeemiin, että ostan jotakin kallista (stereot, television, paljon elokuvia, vien tuttuja elokuviin yms.), jolloin ei jää rahaa yksinkertaisesti ostaa liikaa ruokaa. Ja jos joku ihmettelee voin vaan naurahtaen sanoa, että pitäähän sitä välillä jotain luksustakin olla.
      En kärsi ahmimisesta niin jos olen huomannut jostain ruoasta menevän päivänmäärän ja tiedän etten sitä tule syömään ennen sitä olen heittänyt ne pakastimeen, jolloin siinäkin säästää rahaa.
      Arkisin olen töissä ja vapaalla yritän hoitaa mahdollisimman monta asiaa liikkuen. Valvon öitä olemalla syömättä mitään niin kulutan enemmän kuin nukkuessa. Juon kaikki juomat jäiden kanssa ja yritän syödä mahdollisimman yksinkertaisesti (esim. makaronilaatikko on liian monimutkaisesti tehty, siinä on liikaa pahoja ainesosia). Yritän välttää oksentamista, ettei ihmiset huomaa hampaista mitään. Minkään puolesta ei ole punnituksia, pukeudun aina isoihin vaatteisiin ja naamani on usein turvoksissa niin kukaan ei näe kropastakaan sitä. Olen mies niin hiukset yms. eivät merkitse mitään eikä meidän painoon yleensä kiinnitetä niin paljoa huomiota mitä naisten. Miesten oletetaankin olevan hoikempia, se on muotia ja monet naiset näkevät sen seksikkäänä.

• Ikävästi liian suuri prosentti suomalaisista naisista ihannoi luisia naisia, uutta oli, että eukot ihannoivat vielä luisia miehiäkin. Suomalaisista miehistä en tiedä, tykkäävätkö he oikeasti hyväillä luisevaa naista? Tykkäävätkö he oikeasti luuviuluista jotka sörkkii ja närkkii ruokia? Suurinosa meistä suomalaisista ei voi saavuttaa sellaisia jalkoja tai käsivarsia, kuin vaikka puolalaisilla malleilla on. Luoja on luonut meidän kansalle isot luut, monelle omena/päärynävartalon. Oikeasti rakastakaa itseänne sellaisina kuin olette!!! Minäkin olen vähitellen oppinut, ja nyt minua vihataan sen takia, koska olen alkanut huolehtimaan itsestäni kokonaisvaltaisesti ja puhjennut kukkaan niin naurukohtauksien kuin terveempien kasvojeni ansiosta. Tsemppiä tytöt, toiset muijat osaavat olla hyvin kaksinaamaisia, itse jouduin hankkimaan siviiliin palatessa kaikki kaverit uudestaan! Kun suomalaiset naiset haluavat olla vihaisen näköisiä victoria beckhameja, voi olettaa, että täällä ihannoidaan anorektista laihuutta. Ja vielä uusin kikka beckhamin happaman hymyn tavoitteluun on se, että elimistö ohjataan omaa tyhmyyttä aineenvaihdunnalliseen hätätilaan jättämällä kaikki hiilarit pois ja verensokeria ylläpidetään väärin tavoin. Minua oksettaa edes kuulla millaisia versioita nämä sekopäät ihmiset keksivät niin kananugeteille kuin suklaamuffinsseille..... Ja näissä ihmisissä ei ole mitään vikaa niin kauan, kun niiden painoindeksi ei hivele anorektista rajaa!!!!! Minä kun aloitin laihduttamisen, laihduin 10 kiloa vain sillä että teininä jätin muutaman kerran viikossa syömäni makeiset pannaan. Ja kun kuulin uhkan joutua sairaalaan, menin arnoldsiin ja ostin ihanan vaaleanpunaisen täytetyn donitsin ja tulin oikeasti hyvälle miellelle siitä. Silti minä, ennen arka ja ujo tyttö luukutettiin anorektikkojen lokeroon. Sitä en ikinä anna kenellekään anteeksi tämän maan päällä!!!!!

• provo ;)

• haistakaa paska. oikeesti, haistakaa paska. itse taistelin anoreksiaa vastaan 5 vuotta, 167/30 sekä pulssi 30, 4 kertaa maannut sairaalassa kuolemanportin lähellä ja läheiset ovat rukoilleet vieressä ja nyt olen sairastumassa bulimiaan. en ole viettänyt normaalia nuoren elämää, en ole ikinä suudellut ketään, en ole ikinä ollut bileissä, kaikki kaverit jättivät minut ja kun pääsin jaloilleni, he tahalleen pilasivat minun maineeni minun pienessä kotikaupungissa. minä olen se ikuinen anorektikko, ja n e helvetin bimbo blondit ovat vain seksikkäitä kun ne vaa hymyilee poikien kainalossa kun ne vetää jotain helvetin bigmacceja napaansa ja nää idiootit sanoo "hyi en syö siin on niin vitusti kaloreit!!!!!!!". sit paljastetaan facebookissa rintaa ja kaikki jumaloi näitä. olenko lettipäinen nörtti? en. itseasiassa jos ulkonäöstä puhutaan niin näytän tämänhetken yhdeltä suosituimmalta huippumallilta Frejalta. Ja voi kuule, minä olen kaunis. Sellainen, joka saa kaikkien katseet ulkomailla miehiltä. Mutta olin kuin kuollut, kun minun elimistö oli syönyt minut aivan loppuun poskien lihaksia myötä. Ja keskiarvoni on toipumisen aikana noussut 9,7, ennen 5,7. Minä vietin koko nuoruuteni eristettynä suomeksi sanoen hullujen huoneessa. Siksi että minulla oli anoreksia. Ja minut leimataan ikuiseksi anorektikoksi, paitsi minun perheeni. Kun vain mahdollista haluan lähteä täältä helvetistä kauas pois. Jaan sympatian teidän kaikkien oikeasti anoreksian kanssa kamppailevien kanssa, ei ole helppoa, kun suomessa joka helvetin tuutista tuputetaan laihduta laihduta laihduta (lukekaapa joka viikonlopun iltalehden liitelehti, siitä se lähti viisi vuotta sitten ja vielä jos tämän maailman roskalehden avaan, on uudet vinkit taas jaettu), uusin keksintö on tämä vitun karppaus(hei vaan, minä laihduin syömällä pelkkää rasvatonta TÄRKKELYSTÄ, koska iltalehti varoitti sokerin lihottavan, niin ajattelin että tärkkelys on sitten sallittavaa ruokaa). Katsokaapa huviksenne auton ikkunasta autoillessanne, kuinka helvetin monta ihmistä näette lentävän kalorien palaminen mielessä. Anteeksi vaan mutta minä kaiken helvetin koettuani ajattelen suomalaisista että, kaikki jotka ajattelevat liikuntaa ja ruokaa kaloreiden poltto mielessä kärsivät jonkin asteen syömishäiriöstä. LIIKUNTA JA RUOKA PITÄISI OLLA NAUTINTO JA SIVUSEIKKA, EIKÄ KÄÄNNETTYNÄ RUOKA=LIHOTTAA, LIIKUNTA=POLTTAA KALORIT. Kauppiaat nauttivat, kun saavat myytyä hölmöille ihmisille karppileipää, joka on vieläpä tehty halvasta kasviöljystä. Avatkaa ihmiset silmänne, syömishäiriö on jo kiistämättä yksi suomalaisten kansallistauti. Sairainta on, miten te jotkut idiootit haluatte sairaiden ihmisten kertovan tien, mikä vie sairaalaan, siitä hullujen huoneeseen, monien vuosien terapiaan, ja ehkä sellaiseen tilaan, mistä ei ikinä pääse täysin eroon. Ja tiedän, tämä on aivan helvetin turha teksti, koska suomalaiset ovat niin helvetin itsekkäitä, ettei uskota ennen kuin itse kokee sen kaiken. Minäkin olin ja tulin etsimään täältä oksentamisvinkkejä ja kun hammasharjalla sain säälittävän vähän tulemaan kurkusta ylös niin päätin että vittu tämä loppuu tähän. Minä en enään ikinä oksenna. Minä haen tähän apua.

• kuolema odottaa mutkan takana jokaisella haloo!!!!!! sairastut vaikka aivojuttuihin,sydän pysähtyy,jäät auton alle,sairastut ihan millä muulla tavalla tahansa,olet sidottu toisten avusta................jatkuu........................mä en hae anoreksiaani apua,mulla on paha häiriö mutta olen ok nyt itseni kanssa. paskaa en sisääni laita,tyhjennytän itseni päivittääin laksoilla,ihannemitoissa sisukkuuteni ansiosta ja kaikki hyvin. Se päivä kun ihminen sairastuu vaikka olisi elänyt terveellisesti,sitten sairastuu. Se ei ole pelkästään meidän käsissä.

• ymmärrän,en minäkään voinut saastaisen inhottavan läskin ruhoni kanssa elää,paha olo kokoajan ja peilis ei näytä mikään hyvältä,joten lopetin kiinteän syömisen tyystin ja voi mikä laihtuminen alkoi. Huonoa oloa aika ajoittain,mutta elän ja käyn töissä. Ruiskeet ja muut laksatiivit päivittäin käytössä,terveellistä eikös mutta olen saavuttanut sen minkä haluan ja laihdun lisää vaik laihuudestani saan jo nyt kuulla ja huolissaankin ollaan mutta mul on hyvä olo kun tietää et läskii ei oo ja elimistö ns tyhjä! Eli olen 172 pitkä ja painan tasan 50 nyt. Kenenkään ei kannata elämällään terveellisyyteen pyrkiä,terveys menee jos on mennäkseen,,sairaanhoitajana sanon sen ja nähnyt niin paljon nuoria ja vanhempia jotka terveellisillä elämäntavoillaan ei ole mitenkään vaikuttanut sairastumiseensa henkisesti tai fyysisesti. Elän nyt ja elän miten haluan ja et on hyvä olla. Tsemii sulle,laihduta miten vain ja kun olet tyytyväinen yritä skarpata hitusen paremmilla elämäntavoilla kun näillä suolentyhjennys ym syömättömyys ideoillani!

• Olen 12v joulukuussa 13 painan 77,3kg APUA AUTTAKAA!!!! Koulussa saan kuulla ties mitä haukuntaa, luokkani tytöt kavahtavat minua, joka ikistä facebook kuvaani kommentoidaan esim. läski, fat, bumbastick (ja mitä vittua tuo viimeinen tarkoittaakin) kerran koulubussi oli täynnä ja meinasin mennä yhden luokkalaiseni viereen istumaan mutta hän sanoi minulle "kannattais seistä kato tekis ihan hyvää sullekki läski" et joo kiva

• Okei, kuha nyt sanon. Oon ite joskus sairastanu anoreksiaa. Olin sillon 12, ja paranin kuukautta ennen ku täytin 14. Nyt, oon 16. Kaikki alko siitä, ku katoi teeveestä jotai anoreksia dokumenttii. Siinä ohjelmassa se anorektikko kertoi, et miks sil sit oli anoreksia, ja se johtus siitä et se kävi sivustolla jossa oli loggautuneena anoreksiaa ihannoivat ja anoreksiaa sairastavat ihmiset. Sivlla oli tietoa eri laihdutus-sairauksista, ja mahtavia ohjeita laihdutukseen. No, parin päivän päästä muistin sivuston, ja kävin katsomassa.. Ensimmäinen neuvo oli
      " 1. Juo jokapäivä jääkylmää vettä todella paljon, (alleviivattuna:) ainakin 8 lasia. "
      Olin tuolloin 12, ja ajattelin, ettei laihduttaminen on tosi helppoa, ja toteutin vesiasiaa ainakin kaksi kuukautta, jonka jälkeen huomasin olevani laihtunut olisko ollu 2-3kg..
      Aloin noudattamaan muitakin ohjeita ja vajaat 4kk' n päästä olin lievässä anoreksiassa. Halusin koko ajan laihtua lisää. Sillon mulla ei ollu harrastusta, ja päätin alottaa jääkiekon, jossa tehtäisiin tosi paljon lihaskunto reenejä ja muutenkin tosi urheilullinen laji.. Koska kausimaksut olivat lähempänä 800€, ei äitini suostunu. Uhkasin mennä syömislakkoon, (joka silloin ei tuntunut kovin vaikealta, koska sairastin anoreksiaa..) lukuisien riitojen jälkeen sain äidin maksamaan kausimaksut, tosin vain puolet niistä.. Jouduin itse maksamaan puolet! Asian hoidin siten, että menin joka ikinen vuosi Saksan Tilalle poimimaan mansikoita viikon ajaksi, ja palkkaa sain 350-450 viikossa. Riippui miten ahkerasti poimin. 3 tuntia painoin pellolla ja siten maksoin aina puolet kausimaksuista. Oli aina hienoa saada pikkasen päälle 400, niin jäi taskuunki parikybää(;;
      No, huonon syömisen rankkojen treenien ja lihaskuntojen ansiosta laihduin vähän vakavempaan tilaan. Yhtenä päivänä oksensin aamulla, ja VASTA SILLOIN äiti huomasi laihuuteni ja sen miten luut töröttivät ja hyi että... Pitkän kuulustelun jälkeen lähdettiin sairaalaan, jossa minulle todettiin anoreksia. Kun pääsin kesken päivää, ja vieläpä kesken tuntia kouluun, niin jouduin koko asian selvittämään opettajalle ja joku luokkalaisistani kuuli mun sanovan sanan "anoreksia". Sitten lähti tietysti huhuja liikkeele.. Ja pukukopissa tytöt kiusasivat muo tyyliin tällasilla kommenteilla: (sarkastisesti..) " No voi Eden, ooksä laihtunu?? " , " Hahahahaaa :D:D:D miksei ton tissit kasva ollenkaa::D:D:D:D " " Hei Eden, miten sun housut pysyy ylhäällä:D:D:D??!! "
      No, sinne meni kaikki kaverit! noin 3kk ennen 14 vuotis syntymäpäivääni vaivuin lievään koomaan, joka kesti noin 27h. Sen jälkeen sairastuin todella lievään narkolepsiaan. Varmaan 8kk sen jälkeen kun olin täyttänyt 14, aloin pikkuhiljaa parantua. Nykyään, mulla on ihana poikaystävä ♥Akseli 23/05/2010♥
      Elämä kulkee kivasti raiteillaan, oon suhteellisen hoikka, mutten anorektikko.
      Edelleen harrastan jääkiekkoa viidettä vuotta ja oon aiiiivan rakastunut siihen :D
      - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
      SULLE ALOTTAJA: Eli, jos tahdon laihduttaa ittes anoreksiaan, ni tiiän sen ettei kukaa meistä voi vaikuttaa sun päätökseen, mutta sä voit. Syömisen lopettaminen ei oo hyvä tapa, koska sillon sulle tulee nopeemmin huono olo ja kaikkee... Tässä sulle joitai vinkkejä (tiiän et oon kauhee ku autan nuorii laihduttamaan ittens anoreksiaan, anteeks:( )
      jos on nälkä, pureskele ruoka suussasi ja sitten sylkäise pois, näin huijaat kehoasi. syö päivässä korkeintaan 4 pientä ateriaa, esim. hedelmiä, vauvanruokaa yms. älä syö TV:n tai tietokoneen äärellä, koska silloin syöt huomaamattasi liikaa. jos tekee mieli syödä, mene kavereidesi luo, siellä et viitsi mennä jääkaapille syömään. kun haluat syödä, ajattele kaikkia haukkumasanoja lihavista ihmisistä.

Nää napparin nyt siltä sivulta, jossa ite kävin 12 veenä. Se on muuttunu tosi paljon 4 vuoden aikana :O
      Tässä se kuiteski on :
      http://ainnno.nettisivu.org/pro-ana

• h

• Anoreksia on enemmän kuin halu olla laiha. Loppujen lopuksi siinä ei ole yhtään kyseessä laihtuminen ja ruoka - ne ovat vain oireita sisällä kytevistä ongelmista. Anoreksia on kuin tulehdus aivoissa, sitä ei näe, mutta oireet huomaa.
      Se on henkinen vankila, helvetti, itsemurha.
      Se on kivuliasta, kun on niin kova nälkä, että söisi vaikka paskaa, mutta mieli huutaa niin kovasti vastaan, että mieluummin kuolisi. Mieluummin makaisi koko ikänsä letkuissa sairaalassa.

• Oon 164cm pitkä ja painan vähä päälle 50kg ja oon miljoona kertaa varmaan halunnu saaha jonku bulimian, anoreksian yms. mutta nyt ku luen näitä tekstejä, en edes voi käsittää kuinka huonon elämän oon halunnu! Sanonpahan vaan (ehkä tuhannen kerran kuulette), että ei kannata hommata itselle huonoa elämää.

• jos kyse oli kuinka laihtu anoreksiaa... ei ikinä kannata ruveta ruokalakkoon.. kokemusta on itellä oon nyt 13 vuotias tyttö n.172cm pitkä ja painan vaivaset 45kg oon vakavasti alipainoinen.. ja tuntuu että oon lihava.. ihmset yleensä kattoo mua sillee omitusesti koska mus ei oo muutaku luuta ja nahkaa.. se tuntuu tosi tosi huonolta mut onneks saan tukea mun ystäviltä ja se auttaa iha sairaasti.. haluan vain kokoajan laihtua ja laihtua aluks painoin noin 20kg enemmän sitt lopetn syömisen ja urheilemaan iha kokoaja juoksin 6-7 km lenkkejä monta kertaa päivässä ja vakka teki mieli kävellä pakotin itseni jatkamaan juoksemista kunnas harrastin bulimiaa ja sitten anoreksiaan syön edelleen painonhallintalääkkeitä ns. (laihdutus pillereitä) olo tuntuu välllä hyvältä mutta kun menet pihalle koalla tuulellaja kaadut heti niin kyl siin itku välil pääsee... et niille joilla on viel normaali elämä nii suosittelen et eläisitte sitä mielummin.. itellä kokoaja ihan hirvee fiilis enkä syömuutakun 0-1 kertaapäivässä ihan vähän jos yritän syödä vartaloni hylkii ruokaa...

• Saanko kysyä, että onko sulla mitään hoitoa? Kuulostaa aika vakavalta ja vaikka kuinka vaikealta tuntuu, niin kannattee syödä! Ei kannate välittää ihmisten katseista, ne ei merkitte mitään. Ja hyvä että ystävät on lähellä!

• Ei syömistä kannata ees ajatella lihoamisen tai laihtumisen kannalta. Se on rentouttavaa, ja pöydän ääressä voi viettää mukavia hetkiä kavereiden seurassa jakaen päivän kuulumisia. Toisaalta en ole mikään paras neuvomaan, sillä minulla ei ole kokemusta syömishäiriöistä. Jotenkin on vain kiinnostavaa, miten toiset ihmiset sairastuvat sellaisiin...
      Syön itse joka päivä kakkupaloja, 0.5 kg karkkia ja lisäksi keksejä ja vähän muutakin sälää. Olen silti normaalipainoinen ja omasta mielestäni melko hoikkakin. Painoindeksini on joko 21 tai 22.

• Mä olen 16v tyttö ja 161 cm pitkä.
      Painos löytyy 43 kg , mutta vaikka
      kaikki sanovat , että olen pelkkää
      luuta ja nahkaa en näe itseäni laihana .
      Tunnen itseni tavalliseksi ja ehkä hiukan
      lihavaksi. Haluaisn laihduttaa , mutta en
      kehtaa sanoa siitä vanhemmilleni, jotka
      huolestuisivat. Koulussa en syö ja muutenkin
      pyrin välttämään turhaa mässäilyä. Jos kuitenkin
      syön hiukan enemmän alan tunte pahaa omatuntoa
      asiasta .En haluaisi vaikuttaa typerältä teiniltä , joka
      toivoo saavansa järkevän vastauksen Suomi24:sta, mutta
      miten voisi laihduttaa muutaman kilon lyhyessä Pajassa ?

• No jos haluat sairastua siihen niin syö vain heikko aamupala äläkä muuta. Paitsi jos haluat myös diabetiksen niin älä syö ollenkaan.... Ja liiku paljon! Varoitan vain anoreksiaa ei saa välttämättä koskaan pois! Vain harvat saavat....

• Ite oon 14w/163cm/55kg(kk sitte 60kg) ja alotin laihduttaa siis kk sitte. Oon saanu 5 kg poies et oon vähentäny syömistä huomattavasti mut välillä oon sortunu syömään jopa yli 1000kcal päivässä. Oon onnellinen jos syön alle 100kcal päiväs. Kerran ku söin yli 200kcal aloin itkee. Se oli vaan liikaa. Mul on koko aja kylmä ja tukka lähtee päästä. Kaikkii puutoksii jo valmiiks meinaa. Tavotepaino on 45kg eli 10kg vielä. Kyllä mä sen joku päivä saavutan. Siihen saakka paastoon vaikka kuolleen ruumiini kautta.

• Olen vasta 12 vuotias kasvissyöjä , pituuteni on noin 168cm ja painoni 63 kg !!!! D: Oon yrittäny laihduttaa mut ei . Kun katon luokkalaisiani tyttöjä nään vaan luuta ja nahkaa kun katon itteenipeilistä nään itteni laihana mut sit katson käsiänijalkoja persustani !#?** en kestä oon painava läski .);Oon vaan niin laiska etten jaksa vaikka yritänkin . En käy ulkona paljoa vain koulussa ja matkat kävellen. En poistu kodistani arkipäivisin paitsi ehkä tunniksi ( koko viikon ulkona oleminen koulu jutut ei tuossa mukana ) häpeen itteeni niinhelvetisti ....en tiedä mitä tekisin , help me ? D;

• ..JB.. Ootko kuollu? Nyt on vuos 2013 jo!!

• hei Boomboompoww mietin justiinsa samaa! anteeks vähän ilkeetä mut nauratti toi sun kommenttis :D

• Ensinnäkään kuka haluu laihtuu anorektikoks? -.- ja toiseks siihe ei laihuta vaa siihen sairastutaan psyykkisesti ..

• Siis nyt kaikki! Ei voi olla totta, että joku kehtaaki kysyä täällä miten joku on sairastuttanut itsensä anoreksiaan! Siis antakaa minun kaikki kestää! Mitä paskaa ne teille sielä etelässä syöttää? Ei anoreksia ole vastaus mihinkää! Se, joka haluaa anorektikoksi, on mieleltään SAIRAS. Herätkää jo. Voi luoja...

• Vielä lisätäkseni... Siis voi taivas teitä, jotka jaatte teidän ''vinkkejänne'' tänne niille tietämättömille, jotka haluavat sairastua anoreksiaan...siis haluatteko, että joku esim kuolee sairastuttuaan? Ei mitään järkeä. Siis toivoisin, että vanhempanne olisi lukeamssa tätä foorumia täälä! HUHHUH. Ei sillä, mutta kuka oikeasti haluaa näyttää tuulen raiskaamalta heinältä?! Eikä oikeasti pahalla, mutta ihan totta! Anoreksia on sentään prosessi, joka voi pahimmillaan kestää koko elämän! Se on halveksuttavaa ja sitä sairastaa koko perhe! Miettikää siis oikeasti enne kuin teette jotain tyhmää! Itse olen onnellinen sellaisena kun olen ja niin teidänkin pitäisi! Kaikki teini-ikäiset, ette vältämättä tule näyttämään aikusena siltä miltä nyt. Ihmisen keho muuttuu kasvaessa. On lapsellista valittaa siitä nyt. Ja jos teitä niin kovin paino ym. häiritsee, menkää ulos. Ja syömistä ei saa lopettaa missään nimessä! Onnea elämään!

• Moikka!
      Olen 12-15- vuotias tyttö, olen 5- 7kg ylipainoinen ja haluan laihtua mahdollisimman nopeasti...! Olen aloittanut laihduttaa vasta 11- vuotiaana, mutta, kun tuloksia alkaa näkyä, alan syömään taas kaikenlaisia makeisia yms. Pyöräilen päivässä suunnilleen 1tuntia ja 30minuuttia. Ennätykseni oli 2tuntia ja 36minuuttia... Mutta aina vain rethkahdan kaikenlaisiin ruokiin ja makeisiin, jotka lihottavat minua... )': Olen seuraillut salkkareita ja päätin olla samanlainen kuin Iida, eli jättää syömiset pois ja alkaa liikkumhaan rajusti, mutta ei...! Aina vaan työnnetään makeisia ja safkaa etthee... ):< Voisiko joku auttaa/neuvoa minua miten voin hankkia anoreksian mahdollisimman pian? :/ Tattis etukätteen sille ihmiselle, joka neuvoo/auttaa minua saamaan anoreksian mahdollisimman nopeasti ja myös miten vältän kaikenlaisia makeisia ja lihottavia ruokia... =)

• Olen 16-vuotias tyttö. Pituus oli 158 cm ja paino 59 kg kuukausi sitten. Nyt se on 52 kg, eli olen laihtunut 7 kg. ÄLÄ. TEE. NIINKUIN. MINÄ! Nopea laihduttaminen ei ole ratkaisu. Olo on aivan kauhea, ja minulla on diagnosoitu syömishäiriö. Jos jatkan samaan malliin, painan kuukauden päästä 45 kg, ja siinä vaiheessa minut lähetetään sairaalaan. Tiedän, että olen normaalipainoinen, tiedän että olen laihtunut. Mutta toisaalta en tiedä. Ääni päässä kontrolloi kaikkea. Olen käynyt psykologilla, terkkarilla ja lääkärillä. Silti lasken yhä kaloreita ja minun on PAKKO liikkua päivittäin. Päivittäinen kalorisaldoni on 65- 360, mutta oikeasti minun on tulisi saada 1500 jos en liiku yhtään. Minäkin halusin anoreksian, kun luulin voivani pysäyttää sen kun olen tyytyväinen. No, en ole tyytyväinen enkä pysty pysäyttämään, vaikka pari kuukautta tätä on kestänyt.

Jos oikeasti olet ylipainoinen, niin mene terkkarin puheille. Ylipainoinen kaverini alkoi laihduttamaan syömällä säännöllisesti ja lisäämällä pikkuhiljaa liikuntaa ohjelman mukaan, jonka terkkari oli antanut. Paino ei hänellä ole pudonnut niin nopeasti, mutta se putoaa, pysyy poissa, ja hän aivan uhkuu elämän iloa ja terveyttä.
      Niin, ja olen kuullut että herkkuja voi syödä kohtuudella kaksi kertaa viikossa, jos ruokavalio on muuten kunnossa. Ja herkut voi korvat esim. Uuniomenoilla, rahkalla, marjoilla jne. Itse en ole syönyt mitään herkkuja pitkään aikaan, ja kaipaan niitä, mutta en vain pysty. VARO ETTET SAIRASTU!

• Hei kuulkaas nyt.

Anoreksia = mielenterveyden häiriö, joka aiheuttaa vääristyneen minäkuvan, sekä sen, ettei syö hyvin/mitään. Siihen liittyy usein masennus ja itsetuhoisuus.

Laihuus = se, että on hoikka.

Jos tahdotte hoikaksi, voitte tehdä sen tahtomatta mielenterveydenhäiriötä. Oltuaan kauan hoikka siitä voi kehittyä tapa, mtta se ei vielä tarkoita, että on anorektikko, pakkomielteinen ja sairas. Älkää luulko, että anoreksian kanssa on helpompi olla hoikka, ei ole. Silloin aivan kaikki on vaikeata ja pyörii vain sen ruuan ja kehon inhoamisen ympärillä.

On ihan ok voida haluta laihtua vähän, mutta älkää sekoittako sitä anoreksiaan, ok.

• Onko mahdollista

laihtua 10 kiloo 2 kuukaudessa kun mitat ovat nämä:
      Pituus: 167cm
      Paino: 48kg
      Ikä: 14v

Eli onks mahollista laihtuu ainakii 8 kiloo täs kesäloman aikana ??
      syön varmaa jotai 300-500kcl päivässä.

• Hei, tiedän että nyt on vuosi 2014 mutta aattelin tulla kertoo oman ajatuksen tänne. Eli itse olen nyt 14.v ja painan nyt 42,17 kg
        Olen aika pitkä en muista numeroita tähän hätään. Aijon yrittää laihduttaa itseni hengiltä. Haluan että kaikki jotka haluavat hyviä laihdutus menetelmiä (RAAKOJA SILLAISIA) Menkää sivuille nimeltään # Pro ana # . Sieltä löytää nopeita keinoja laihtua. Itse olen kokeillut 1 viikon näitä ohjeita ja olen laihtunut YLLÄTTÄVIÄ JA USKOMATTOMIA KG . Lukekaa !!! ♡

• Mää tarvitsen apua! Minä olen 10v ja olen 152cm pitkä ja painan 48kg mull on aika iso maha ja mä haluaisin laihdutta mutta minä en syö kasviksia, hedelmiä enkä lihaa ja mulla on keliakia siis mun pitää syödä gluteenitonta ruokaa. Mull on melkein koko ajan nälkä ja mä en tiedä mitä tehdä. Koulussa mua kiusataan ja mä en viiti olla bikineissä enää kosk mua hävettä. Mä haluaisin että mull olis anoreksia mutta mä halun parantua sitten. Mun äiti on sanonut mulle ett mä en sais tehdä niin että mä saisin anoreksian. Mä haluaisin painaa 35kg. Ainakin kun koulut alkaa. Voisiko joku autaa mua ja sanoa vinkejä. Kiitos! :)

• Moi taas mä on ite ratkonut ongelmani mä en syö melkein mitään ja kuntoilen. Mutta jos jollain on hyvii ideoit niin voi kertoa Kiitos:)

• Mää kirjotan aika paljon mutta asian
      Tää on sulle TheGirl's mulla on sama juttu määkin yriän niinku iida salkkareissa mutta mull on karkki lakko niin mä en sa syödä karkki niin sul vois myös olla ja jos tekee mieli makeaa niin jos saat leipoa niin te jotain miss ei oo paljon kaloreita ja jätskii on hyvä myös syödä kosk ne on parempii kun karkki ja tumma suklaata on tervelistä syödä mä voin kirjotta jos mä saan enemän ideoita mä san mun äidiltä kosk se karppa ja laihdutta. Mutt kannatta syödä ainakin 1 kerta viikos ettei tuu anoreksiaa kosk silloin kuole mutta älä syö joka päivä samaa vaikka ma 500 ti100 ke 700 to 0 pe 350 niin ja jos on nälkä niin juo juo juomia jossa on hiilihappoa niin tulee melkein ähky olo T. 10v Laihduttaja :)

• Moi. Oon 12 v tyttö joka haluu anoreksian joten jos oot jotenki samanlainen ja haluut laihdutuskaverin nii täs ois yks :) ja ohjeetkaa ei ois pahasta:))
      PS. Ei negatiivistä palautetta!!!

• Moi mäki olen 12v ja haluun anoreksian

• Moi, mulla oli sama juttu mut psinoin vaa 37.5 joo olin alipainonen mutta tunsin olevani läski! Vaikka itse luuliski et on läski on muiden silmissä laiha :')

• eijeijei älä halua anoreksiaa vaa yritä mielummi keventää pikkuhiljaa painoas. vaikka ota herkkulakko käyttöön ja liiku enemmän. vaikka tunti päivässä?:) ja vaihda vaalea leipä tummaan jne:)

• Nonii joo en ole v armaankaan paras puhuja tästä aiheesta sillä en ole itsekään tyytyväinen kehooni, ja haluaisin muuttaa sitä. Mutta niin älä todellakaan lopeta syömistä! Vaikka laihdutkin sillon niin ei älä sillä alkuunki tulet masentumaan, et jaksa tehdä mitään, miehet lähtee ja muutenkin elämäsi alkaa mennä vielä huonommin. (Ja voi kyllä kokemusta löytyy.. alkuunkin harrastin reilut 10 vuotta baleettia ja no eihän me saatu syödä eikä muutenkaan ollut aikaa ja ainoa asias elämäss oli baletti sillä harjoitukset oli se 10 kerta viikossa joinakin päivinä jopa kahdesti. Eli siis olen ollut koko lapsuuteni erittäin laiha. No sitten lopetin beletin ja elämäni alkoi mennä peremmin. Kaverit lisäänty, aloin taas syödä, ja muutenkin vapaa aikaa oli paljon enemmän sekä elämini alkoi sujua vain paremminja muutenkin muutuin täysin. Noo sitten eräs tyttö huomatti että olin lihonut ja no masennuin siitä vain jotenkin vaikka se oli vain ollut pitemminkin heitto läpällä että olin lihonut. Ja no otin siitä erittäin kovasti iteseeni ja no lopetin syömisen.. sitä jatkui pari vuotta ja olin taas erittääin laiha. Ja muutenkin aloin tupakoida ja muutenkin elämäni alko mennä taas perseelleen. Kylläkin eritavalla miten ennen. (Sairastin myöskin bulimiaa samalla.) Noo sitten pääsin lopulta hoitoon ja tujusin että ei näin voi jatkua. Lopetin tupakoinnin, hankin säännöllisen harrastuksen sen tilalle että juoksin joka ilta hikipäissäni ympäri kyliä ellen sitten ollut juomassa tai jossain huitelemassa. Jaa sitten vaihdoin kaveria piirejä. (Siis ne joiden kanssa olin liikkunut viimeiset pari vuotta joivat joka viikonloppu, polttivat ja muutenki tekivät kaikkea mahdollista.) Jaa aloin panostamaan hiukan kouluun, siihe miltä näytin (ja aloin pukeutumaan "asiallisesti"), söin, mutta kuitenkin kohtuudella ja säännöllisesti sekä terveellisesti) pidin jopa sen hetken kropasta ennemän kuin anorexia vartalostani, sillä kropalla jopa sai miehia sillä omistin jopa perseen ja tissit sillä anorexia aikana minulla oli kuin lapsen vartalo. Ja no olin löytänyt vihdoin ja viimein jota rakastin ja joka välitti minusta ja näin, mutta sitten eräänä päivänä se lähti hyvän ystäväni mukaan.. ja no sitten elämäni alkoi taas mennä päin persettä ja menee edelleenkin. Alkuunkin olen alkamassa sairastumaan taas.. ja muutenkin vihaan itseäni (lähinnä kroppaani) ja olen hyvin pettenyt itseeni miten olen kohdellut ystäviäni lähiaikoina. Olen aloittanut myös uudelleen polttamisen ja juomisen. (Vaikka vannonut etten enää ikinä palaisi entiseen paskaan. Ja olen alkanut viettää taas aikaa entisten kavereiden kanssa.) Ja muutenkin olen iha hirveän masentunut ja tuntuu ettei elämälläni ole enään tarkoitusta sen jälkeen kun poikaystäni lähti. (Ja hän ei palaa enään sillä minä itse pilasen välimme sanoilla ja teoilla mitä tein suutus päissäni silloin ystävälleni jonka mukaan hän lähti ja muutenkin olen kiuroillut entisen poikaystäni elämää ja muutenkin sotkenut yhteisiä ystäviämme tähän riitaan ja kaikkea.) Noo mutta tässä oli mun tarinani. Älä missään tapauksessa lopeta syömistä vaikka kuinka elämä menis perseelleen sillä silloin se alkaa mennä vielä huonommin. niin kuin minun kohdallani on tapahtunut.

• mä haluisin anoreksian niin sairaalta kun se kuulostaakin. Sitten kun ihminen on tarpeeksi kyllästynyt elämäänsä, muutoksen eteen laittaisi vaikka henkensä. mutta jollei ole onnellinen sellaisena kuin on nyt, niin miksei muutosta tekisi? Haluaisin myös tietää ettäoliko tämä jonkinlainen syömishäiriö(?) : siis vahdin fatsecret(app) nimisellä ohjelmalla tarkast isyömisiäni ja kirjoitin joka laorin ylös. Olin ylpeä jos olin elänyt päivän 400 kcal ,erittäin ylpeä. laihduin 72kg noin 62kg noin 2kk ja muutoksen huomasi helposti. Vanhempani huomasivat tämän ja alkoivat syöttää minua joten sain ruokahaluni takaisin. (olen aina ollut kova syömään, ja rakastanut ruokaa!). Mutta itseäni harmittaa että aloitin syömään taas koska olen lihonnut paljon olen taas 70kg/173cm ja tunnen itseni erittäin pulleaksi. laihtuessani olin 13 nyt olen 14 (pian 15) ja tarvitsen muutoksen!! Auttakaa :(

• Ihmettelen että olet laihtunut noin vähän 400kcal. Itse olen syönyt n.1800kcal päivä ja laihtunut 12kg samassa ajassa. Enkä edes urheile. Olen myös saman pituinen, mutta painan 60kg. Tässä sen näkee että vähempi ei ole aina parempi.

• APUAAA
      Mä olen menettänyt kaikki ystävät lihvuuden takii
      mä halluuuun laihtua mä oon 145cm ja painan jotain 65 kilooo
      oon ihan sairaan ylipainoinen
      auttakaa

• Oon 14v tyttö ja kukaan ei ymmärrä mua. Olen melkein aina alakuloinen ja surullinen. Enää harvoin olen iloinen. Oon muutenki tosi herkkä minkä vuoksi loukkaannun ja suutun kaikesta mitä mulle täälä sanotaan. Mulla on sentään kavereita mut en tiiä onko enää kauaa. Oikeen mikään ei kiinnosta ja haluaisin vaan erakoitua kotiin. Olin ennen sosiaalinen mutta nyt mulla on tosi paha sosiaalisten tilanteiden pelko. En uskalla puhua kenellekkään muille kuin kavereilleni. Mietin aina mitä sanon ja mitä joku tarkoitti jollakin mitä sanoi ja mitä itse tarkotin ja kuinka koin jonkun tilanteen ja kuinka joku toinen koki tietyn tilantee. Ahistun todella helposti. Ja yleensä olenkin ahistunut. Koulusta on paljon poissaoloja koska en yksinkertaisesti pysty olemaan siellä. Mun itsetunto on aivan romuna ja ajattelen että kaikki kattoo kuinka ruma olen. Mulle tulee hirveitä pelkotiloja jos ympärillä on paljon ihmisiä. Vihaan kroppaani ja itseäni. Anoreksiaa en halua enkä ihannoi mutta toivon usein että saisin sellaisen syömishäiriön että laihtuisin semmoiset 16kiloo ja sitten jatkaisin normaalia elämää. Lisäksi uskontoni tuntuu välillä kahlitsevalta (minua ei sis pakoteta uskomaan mihinkään!) Olen miettinyt itsemurhaa usein mutta en sillai miettimällä miettinyt! Veljeni käytti minua seksuaalisesti hyväkseen kun olin ala-asteen alussa. Pidin asian pitkään omana tietonani ja se oli ihan helvetin raskasta. Viimein ehkä kuukausi sitten uskallauduin kertomaan tästä isosiskolleni ja nyt pari läheistäni tietää tästä. He ovat olleet minun puolellani ja sanoneet että asia pitää käsitellä. Silti minusta tuntuu että he väheksyvät asiaa eivätkä todellakaan tajua kuinka paljon kärsin tapahtuneesta. Olen niin hukassa itseni kanssa että en tiedä onko tämä huomionhakua vai tarvitsenko oikeasti apua. Käyn kyllä perheneuvolassa kerran viikossa mutta en uskalla kertoa hyväksikäytöstä ja muutenki tuntuu että se sossutäti ei tajua ollenkaa. Ongelma on myös se että en näytä tunteitani kunnolla jonka vuoksi tilanteen vakavuutta ei välttämättä ymmärretä. Perheenni on oikeesti tosi ymmärtäväinen ja hyvä mutta silikin olen ihan helvetin katkera isoveljelleni ja koko perheelleni!

• Hei,

Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22.

Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
        Käynnit eivät maksa mitään.

Jos haluat mielummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".

Itsemurhayrityksen jälkeen keskustelutukea kannattaa hakea heti.
        SOS-kriisikeskus Helsingissä tarjoaa tukea itsemurhaa yrittäneille selviytymisen tueksi ja uuden itsemurhayrityksen ehkäisemiseksi.
        Keskustelut ovat maksuttomia. Ajan varaaminen LINITY-asiakasvastaanotolle puhelimitse: 0800 98 030 (ma–pe klo 9–17)
        Lisätietoja: www.mielenterveysseura.fi/linity

t. sos-kriisikeskus / pekka

• Moi! Oon 13v tyttö. Pituus 157 ja paino 47. Oon kaverin mukaan 10 kiloo alipainone. Se kaveri ite on 154cm ja 35 kiloo, eli 19 kiloo alipainone. Haluisin olla samanlaine tikku. Mun pitäis laihtuu viel 9 kiloo, mut miten?? Vanhat tavat ei enää toimi

• Ihan näin vinkkinä että ruuan kanssa ei kannata leikkiä itse lopetin syömisen kokonaan koska olen mielestäni lihava olen 160cm 44kg jouduin sairaalasta toiseen se kierre oli kamalaa sokeri arvot olivat 2.1 olin hereillä mutta ei mitään muistikuvaa mistään

• Ihan kamalaa lukea tuollaista kirjoitusta. Älä missään nimessä lopeta syömistä vaan muuta vaikka ruokavaliota ja käy lenkillä tai ala harrastamaan jotain liikuntalajia joka olisi sinulle sopiva.

• Mä olen sen portaalla että sairastunko vai en, tää on ihan perseestä kun kokoajan kattoo peilistä reisiä ja vatsaa ja ajattelee et "HYI HELVETTI!!!!!!" Tää ei oo mikää ma haluan huomioo vaa mun on vaa oikeesti iha perseestä olla tässä kropassa!!!! HALUAN LAIHTUA, VOITTEKO ANTAA VINKKEJÄ?!?!?!

• Sanokaa mitä mun pitää tehä? Olin ennen kesä lomaa 51kg ja 163cm pitkä. Kesäloman aikana lihoin 59kg ja 164,5cm. TARVIIN APUA! Haluun pois noi 8kg. En pysty hirveästi liikkumaan liian pahan astman takia ja keuhko juttujen takia. Sit joudun syömään kotona aina ruokaa ku äiti tekee päivällisen ja jos en syö sitä nii se luulee että must tulee anoreksikko vaikka haluan laihuttaa läskini pois. Nykyään kun edes istun penkille nii tulee sellanen raskausmaha ja monet on huomauttanut tästä. PLIIS APUA!!

• Moi.

Mulla on anoreksia . Oon 13 vuotias tyttö ja sairastanu kunnolla yli vuoden. Oon myös vegaani mutta ihan järkevistä syistä ,en laihduttamisen tarpeesta. Äitinikin on vanha kasvissyöjä mutta otti lihan takasin ruokavalioon kun todettiin allergiaa pavuille. Oon pitkä vain 152.3 ja viimeisen mukaan painan n.40 kg. Ennen mun sairastumista painoin 48.6 tai jopa enemmän.

Haluan parantua. Oon ollu osastolla kesällä koska sydän oli niin huonossa kunnossa . Hiuksia lähti tuppoina ja sain jatkuvasti hirveitä ahdistuskohtauksia . Viimeisessä vaiheessa söin n.200 kaloria päivässä .

Nykyään voin paremmin mut silti huonosti . Pelkään ylikaiken lihomista ja että mua ei hyväksyttäis enää isompana kuin nyt . Oon käyny juttelemassa jollain psykologilla ja käyn säännöllisissä punnituksissa.

Onko normaalia et "parantumisvaiheessa on alituinen nälkä ja ei silti uskalla syödä vatsaansa täyteen. Onko mun nälänsäätelyssä ongelmia...

• ite lopetin syömisen ja juomisen täysin laihduin 2kiloo päivässä 2 viikon aikana kuitenki vaan 6kiloo en jaksa liikkuu enkä edes nousta syömään oon niin väsyny ku en syö juon lasillisen päivässä

• Oon 12v 154cm ja paina 30kg... Oisko vinkkei miten laihtuu 6kg

• Oon 173cm pitkä ja painan 76kg ennen painoin alle 45kg. Ahminnan seurauksena olen lihonut syksyn/talven aikana 30kg.
      Ennen pystyin helposti olemaan syömättä, mutta jotain tapahtui ja menetin kontrollin itseeni kokonaan.
      Lihoin syömällä suuria määriä kerralla: leipää,leipää ja leipää,voita,juustoa, hunajaa, kaurahiutaleita paljon, pähkinöitä.. ja viimeisimpänä villityksenä olen syönyt myös suklaata ja nyt sitten tekee makeaa jatkuvasti mieli.. Kun yritän laihtua ahmin lisää ja lihon lisää.
      Haluan nuo kilot pois niin nopeasti kuin mahdollista!!!
      !!!Vinkkejä otetaan vastaan!!!

Haluaisin myös kuulla:
      Paljonko olette laihtuneet enimmillään 1kk?
      (Miten sen teitte)
      Kuinka kauan olette pystyneet elämää alle 100kcal/pvä?

Enkä halua kuulla miten ei kannata mennä alle 1500 tai 1200 tai 1000 tai 800kcal tai mihin ikinä kukin sen rahan vetään.. ja että kitudieetillä lihot takasin jne. En välitä enää muusta kun siitä että saan kroppani takaisin ja uskon että nyt tiedostan paremmin asiat ja teen kunnon reversen ja pysyttelen kaukana mun trikkeriruuista. Se tulee olee helppoo kun muutan yksin asumaan
      Ps. Onko jostain laihdutuslääkkeestä mitään lisä hyötyä?

• Moikka,
      Sulle on selvästi tullut ahmimishäiriö, liiallisen itsensä nälässä pitämisen sekä suuren alipainon seurauksena.
      Kropan nälkävelka ottaa kaiken takaisin lopulta ja valitettavasti hyvä niin muuten ei pysyis hengissä.
      Paino varmasti laskee kun syöminen rauhottuu ja lopetat stressaamisen!

Kanattais yrittää pysyy erossa sokerista ja liioista hiilihydraateista sekä muista ylimääräisyyksistä kuten juusto, voi ja niin ne pähkinät kandee jättää pois (jos niiden syöminen lähtee lapasesta).

Ei kannata muuten käyttöä edes makeutusaineita, koska ne huijaa kroppaa kun ovat monta kertaa makeampia kun sokeri. Tuloksena on,että sokerinhimo vaan yltyy varsinkin sh taustalla.
      Eli Makeat jutut vaan kokonaan veke ja lopulta se himo katoaa!!
      Ja suosittelen juomaan vihershotin esim. Merilevää veteen sekoitettuna kun ahmimishimo iskee. Sitten vaan korvaat kaiken höttö ruuan vedellä, vissyllä ja kasviksilla :)

Kannattaa myös miettiä mikä on itsellesi se järkeväpaino eikä laihduttaa takaisin alipainoiseksi. Silloin on ihan välttämättömyys, että kroppa vetää hälytpäälle ja odottaa seuraavaa tilaisuutta saada energiaa... niin se ihmiskeho toimii!

Zemppiä taisteluun sekä tasapainon löytämiseen!!

• Moi oon 13.v tyttö. Olen ollut aina aika laiha ja olen edelleen mittani ovat 156/42 kylkilyyni näkyvät ja selkäranka hyvin. Mahani on todella laiha ja reiteni ihan laihat . En mahda tälle mitään se on vaan geeneissä. Vaikka syön mitä herkkuja niin en liho . Joillakin on vaan niin nopea ruuansulatus. Alimmillani olen painanut 39kg ja haluaisin painaa vieläkin. Kerron nyt tässä jotain vinkkejä. Älä syö ikinä aamulla juo vain lasi vettä. Koulussa älä syö mitään paitsi jos on hirveä nälkä ota näkkäri. Kun tulet kotiin älä syö mitään. Päivällisellä jos sinut pakotetaan niin syö, älä sitten syö mitään koko loppu iltana/päivänä
      + urheilen paljon

• Kiitos vinkeistä!

• Mietin vaan, että mitenköhän aloittajalla nykyään menee n. 30-vuotiaana

• joo ittekin haluisin laihtua mutta ei onnistu aina tekee mieli makeaa. olen 13vuotta ja painan 78,5 kiloa. haluaisin laihtua ainakin 20 kiloa. mutta miten se onnistuu ilman makeaa jne. voiko joku auttaa

• olin 6lk ja noin 150.2 cm pitkä ja painoin 51kg ja olin sillo vhä läski ja lopetin vaa kaiken ruuan ja herkut , join vettä ja urheilin toosiii paljon nii viikossa 5-6kg ja lopulta painoin vaa jtn 29 kg ja nyt oon 8lk ja painan 36kg eli en pysty syömään vaa

• Oon ihan smasa jamassa en vaa voi elää enää tän kropan kanssa j oon vasta 11v. Ja 155,9cm pitkä. Koitin itsemurhaa ki tässä taannoin Huoh voisp joku ymmärtää mua ja auttaa.

• Kuinka sinulla nykyään menee?

• No muo on kiusattu painoni takii ja oon niinku 162 Cm pitkä ja painan yli 60kiloo. Miten voisin laihduttaa nopeesti ku haluisin vaa olla laiha ja kaunis mut oon vaa kauhee läski eikä kukaa ikiin tuu tykkää musta. Auttakaa mitä teen ja pitäskö mun jotenki lakkaa syömäst vai pitäskö syyä aina vähän ja liikkuu ihan sikana haluisin vaa lopettaa syömise mut sit seyraavalla kerralla vaan ahmin. Pitäskö laittaa kaikialle sellassii laihduta lappuja nii et itsekuri pysyis vai what? Oon alkanu tekee välil kyl silleen et annan osan mun ruoasta meidän koiralle sillon kun kukaan muu ei oo paikalla tai sit vaa käärin ruokaa talouspaperiin ja heitän sitten roskiksee. Auttakaa muo haluisin vaa painaa joku 40kiloo mitä mä teen?!??

• No siis itellä on lievä anoraxia. Ja mua ainaki autto laihtuu sellaset "miten laihtua 30 päivässä" ja mä oon 153cm ja painan 36kg. Se sovellus mikä mulla on niin se oikeesti auttaa. Kannattaa hakuttaa pelikauppaan tai johonki muuhun nii "miten laihtua" ja se näyttää paljon kaloreita kuluu. Ja kantsii olla paljon vaatetta sillä mitä enemmän vaatteita sitä enemmän kaloreita kuluttaa ja paino tippuu. Ja ite en syö mitään paitsi joskus kuivan näkkärin ja juon vettä. Vit**taa ku pitää syödä vaikka on läski muutenki!

• Moi oon jotain 166 cm ja painan iha vitusti jotai 64kg. ja nyt lähti mun paasto oon yrittäny tätä jostain 13 vuotiasta saakka ja oon ny siis 15v. mun mielest anorektikon vartalot on kauniita en tiiä ehkä vähä sairas ajattelutapa:/

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuosi Tinderissä oli järkytys

Ei mikään ihme. Tinder on ihan syvältä. https://yle.fi/uutiset/3-11212319
      Sinkut
      157
      7900
    2. Tietäisittepä

Mitä meidänkin työpaikalla varatut touhaavat työpäivän aikana... Kesken työpäivän ottavat vapaata pari tuntia että puolisot luulevat olevan töissä ja
      Uskottomuus
      67
      2625