Rakkauden/tunteiden tunnustamisesta

36

Milloin olette alkaneet antaa toisillenne rakkaudentunnustuksia? Seurustelukumppanini on ihana ja huomioi minua muuten hyvin. Pikkuhiljaa olen kuitenkin alkanut miettiä, että kuinkahan paljon hän pitää minusta sillä tavalla, rakkaudella. Hän ei ole ikinä sanonut sitä. Yhdessä ollaan kuitenkin jo muutama kuukausi oltu. En uskalla tehdä aloitetta, koska pelkään salaa aivan tajuttomasti pettymystä / jätetyksi tulemista.

19

4355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkaudenkipeä

      Olen odottanut kohta vuoden päivät rakkaudentunnustusta mieheltä, mutta ei. Ei se sano edes että tykkää, saati että sanoisi että rakastaa. Minäkin pelkään, että mies ei oikeasti rakasta minua. Kun vuosi on täynnä ja jos rakkautta ei kuulu niin aion tehdä eron itse.

      • nmvcxbvs

        rakasta sinua ja ollut jo vuoden kanssasi.Niin...toiset ei sano sitä ikinä, mutta se ei tarkoita sitä etteikö rakastaisi/ tykkäisi.Ja mikä estää sinua kysymästä mieheltä, että mitä sinä hänelle merkitset...ymmärrän että asiasta puhuminen saattaa olla vaikeaa,jos on sitä mielessään pohtinut ja päkyillyt ja tehnyt siitä ogelman, mutta eikö kannata kysyä ja jos mies vastaa, ettet merkitse hänelle mitään, niin tee ero vasta sitten...kysy ajoissa ettei tarvitse katua myöhemmin....


      • Tuulikkitar_

        Entä oletko itse tunnustanut rakkautesi? Jostain luin, että n. 60% miehistä odottaa että nainen tunnustaa rakkautensa ensin ennen kun uskaltaa sen itse tunnustaa.


      • rakkaudenkipeä
        nmvcxbvs kirjoitti:

        rakasta sinua ja ollut jo vuoden kanssasi.Niin...toiset ei sano sitä ikinä, mutta se ei tarkoita sitä etteikö rakastaisi/ tykkäisi.Ja mikä estää sinua kysymästä mieheltä, että mitä sinä hänelle merkitset...ymmärrän että asiasta puhuminen saattaa olla vaikeaa,jos on sitä mielessään pohtinut ja päkyillyt ja tehnyt siitä ogelman, mutta eikö kannata kysyä ja jos mies vastaa, ettet merkitse hänelle mitään, niin tee ero vasta sitten...kysy ajoissa ettei tarvitse katua myöhemmin....

        Jos kysyn mieheltä rakastaako hän minua olen varma ettei hänellä ole pokkaa sanoa että ei rakastaisi. Lypsämällä voisin siis saada väärän tunnustuksen! Rakkaus pitää tunnustaa ihan itsestään, muuten sillä ei ole mitään arvoa.


      • 9+6
        rakkaudenkipeä kirjoitti:

        Jos kysyn mieheltä rakastaako hän minua olen varma ettei hänellä ole pokkaa sanoa että ei rakastaisi. Lypsämällä voisin siis saada väärän tunnustuksen! Rakkaus pitää tunnustaa ihan itsestään, muuten sillä ei ole mitään arvoa.

        älä kysy rakastaako hän sinua vaan mitä sinä hänelle merkitset.Jos mies ei ole sanonut sinulle edes sitä, että tykkää sinusta, niin eikö ole aika paljon odotettu että sanoisi rakastavansa sinua.

        Toiset suhteet etenevät ilman sen kummenpia keskusteluja tunteista.Harmi, sillä usein menee arvailuksi mitä toinen todella tuntee toista kohtaanJollain lailla kuitenkin välitetään kumppanista, koska yhdessä ollaan.

        Rakastatko sinä miestäsi? Oletko sanonut sen hänelle?


      • mieseikäpoica
        rakkaudenkipeä kirjoitti:

        Jos kysyn mieheltä rakastaako hän minua olen varma ettei hänellä ole pokkaa sanoa että ei rakastaisi. Lypsämällä voisin siis saada väärän tunnustuksen! Rakkaus pitää tunnustaa ihan itsestään, muuten sillä ei ole mitään arvoa.

        "voisin saada väärän tunnustuksen", "ettei hänellä ole pokkaa sanoa että ei rakastaisi" ??? Onhan suhde...
        Miehiäkin on monenlaisia mutta sulla on poju.


      • .......
        Tuulikkitar_ kirjoitti:

        Entä oletko itse tunnustanut rakkautesi? Jostain luin, että n. 60% miehistä odottaa että nainen tunnustaa rakkautensa ensin ennen kun uskaltaa sen itse tunnustaa.

        Rakastan poikaystävääni kovasti mutta en ole sitä hänelle sanonut, odotan hänen sanovan ensin. Mutta ehkä hänkin odottaa minun sanovan ensin... Tuntuu vain etten saa sitä sanotuksi. Mun on vaikea puhua tunteistani ja kun oikeasti toista rakastan on hyvin vaikea sanoa sitä.


    • junttiman

      Jos rakastaa(riippumatta mitä sillä tarkoitetaan) toista ihmistä, niin miksi sitä tietoa pitäisi pantata. Sama on myös rakastamisen kysymisellä, mikä estää kysymästä asiaa. Yleensä me haluamme kuulla olevamme rakkauden kohteena, sekä antaa rakkautta. Rakkauden tunnustuksilla ei kuitenkaan vielä saa suhdetta onnelliseksi kuin alkumetreille.

      Joka ei uskalla pettyä, ei voi rakastaa.

      • ööööööööööö

        Rakkaudentunnustusta on se että haluaa olla yhdessä ja huomioi toisiaan. Rakkautta osoitetaan monin pienin teoin, olemalla avulias, kuuntelemalla, arvostamalla. Kyllä rakkaus pitäisi huomata ja uskoa kysymättäkin, ja sitäpaitsi sanat eivät aina kerro totuutta niin kuin teot. Toisen jatkuva epävarmuus, vakuuttelujen vaatiminen, varmistelu ja sanojen tivaaminen voi käydä ärsyttäväksi.


      • ---------
        ööööööööööö kirjoitti:

        Rakkaudentunnustusta on se että haluaa olla yhdessä ja huomioi toisiaan. Rakkautta osoitetaan monin pienin teoin, olemalla avulias, kuuntelemalla, arvostamalla. Kyllä rakkaus pitäisi huomata ja uskoa kysymättäkin, ja sitäpaitsi sanat eivät aina kerro totuutta niin kuin teot. Toisen jatkuva epävarmuus, vakuuttelujen vaatiminen, varmistelu ja sanojen tivaaminen voi käydä ärsyttäväksi.

        Rakkauden osoittaminen on aivan eria asia kuin rakkauden tunnustaminen. "Kyllä rakkaus pitäisi huomata ja uskoa kysymättäkin--" Jos kumppani on huomioiva ja ystävällinen, mutta ei sittenkään RAKASTA. Toisesta pitäminen, toisen arvostaminen ja yrittäminen ovat eri asioita kuin tunneperäinen rakastaminen. Kyllähän ystäviäkin usein huomioidaan, mutta heitä ei samalla tavalla rakasteta kuin kumppania.

        Voi olla pelottavaa ottaa asia puheeksi, jos rakkaudentunnustusta ei ole suhteessa ikinä saanut. Sitä pelkää, että toinen tajuaa, ettei pysty rakastamaan minua ja haluaa laittaa suhteen poikki.


      • junttiman
        --------- kirjoitti:

        Rakkauden osoittaminen on aivan eria asia kuin rakkauden tunnustaminen. "Kyllä rakkaus pitäisi huomata ja uskoa kysymättäkin--" Jos kumppani on huomioiva ja ystävällinen, mutta ei sittenkään RAKASTA. Toisesta pitäminen, toisen arvostaminen ja yrittäminen ovat eri asioita kuin tunneperäinen rakastaminen. Kyllähän ystäviäkin usein huomioidaan, mutta heitä ei samalla tavalla rakasteta kuin kumppania.

        Voi olla pelottavaa ottaa asia puheeksi, jos rakkaudentunnustusta ei ole suhteessa ikinä saanut. Sitä pelkää, että toinen tajuaa, ettei pysty rakastamaan minua ja haluaa laittaa suhteen poikki.

        Rakkauden tasoja on erilaisia ja se riippuukin millaisesta rakkaudesta on kyse. Asiat eivät ole aina siten miltä ne näyttää. Siksi onkin tärkeää haistella tunneilmastoa ilman niitä sanoja tai tekoja. Jos ilmassa on rakkauden tuoksu niin sen kyllä haistaa aivan varmasti. yrittäessään rakastaa salaa, niin ei onnistu.
        Usein taustalla on huomioimista ja niitä kuuluisia rakkauden tekoja/sanoja/eleitä/katseita.


      • No jaa...
        ööööööööööö kirjoitti:

        Rakkaudentunnustusta on se että haluaa olla yhdessä ja huomioi toisiaan. Rakkautta osoitetaan monin pienin teoin, olemalla avulias, kuuntelemalla, arvostamalla. Kyllä rakkaus pitäisi huomata ja uskoa kysymättäkin, ja sitäpaitsi sanat eivät aina kerro totuutta niin kuin teot. Toisen jatkuva epävarmuus, vakuuttelujen vaatiminen, varmistelu ja sanojen tivaaminen voi käydä ärsyttäväksi.

        Minä haluan olla yhdessä mieheni kanssa ja huomioin sekä häntä, että muitakin ystäviäni ja perhettäni. Olen avulias, kuuntelen, arvostan, yritän ilahduttaa aina kun voin, mutta en rakasta häntä. Musta nuo mitä sinä luettelit on ihan perushuomaavaisuutta, jota tulisi antaa paitsi kumppanille, myös ystäville ja perheelle. Tunteista ne ei kuitenkaan kerro mitään.


      • lkjdflk
        --------- kirjoitti:

        Rakkauden osoittaminen on aivan eria asia kuin rakkauden tunnustaminen. "Kyllä rakkaus pitäisi huomata ja uskoa kysymättäkin--" Jos kumppani on huomioiva ja ystävällinen, mutta ei sittenkään RAKASTA. Toisesta pitäminen, toisen arvostaminen ja yrittäminen ovat eri asioita kuin tunneperäinen rakastaminen. Kyllähän ystäviäkin usein huomioidaan, mutta heitä ei samalla tavalla rakasteta kuin kumppania.

        Voi olla pelottavaa ottaa asia puheeksi, jos rakkaudentunnustusta ei ole suhteessa ikinä saanut. Sitä pelkää, että toinen tajuaa, ettei pysty rakastamaan minua ja haluaa laittaa suhteen poikki.

        Joskus ihmetyttää tämä rakkauden tunnustusten hehkuttaminen. Jos nainen (tai naiselle mies) sanoo rakastavansa, mutta teot puhuvat muuta, niin paljonko iloa siitä tunnustuksesta on?


    • ________U

      Ihmiset ovat käsittääkseni niin kovin erilaisia tuossa suhteessa. Itse kuulun niihin, jotka ns. lämpiävät hitaasti ja omalla kohdallani tuntuisi, että olisi liian aikaista sanoa rakastavansa toista muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Olen vain sellainen, että tahdon olla aivan varma siitä, miltä minusta tuntuu, koska pelkään heittäväni rakkauden tunnustuksen ilmaan liian kevyesti. Voihan olla, että miehesi on tässä suhteessa samanlainen? Varmasti hän sinusta pitää ja tahtoo kanssasi olla, jos hän kerran on ihana ja huomaavainen. Ehkä hän ei vain koe olevansa vielä "valmis" sanomaan että rakastaa, kun meitä tuntuu olevan niin moneen junaan. Ei se välttämättä tarkoita, että olet tulossa jätetyksi :) Muutama kuukausi on omasta mielestäni suht lyhyt aika. Jos epävarmuus kovasti vaivaa, niin sitten ei tietty auta kuin kysyä miehen tuntoja (helpommin sanottu kuin tehty, koska pelkään itsekin kauheasti torjutuksi tulemista, mutta joihinkin asioihin ei aina saa vastausta muuten kuin rohkaisemalla mielensä ja kysymällä suoraan).

    • .......

      Muutama kuukausi on niin lyhyt aika että voiko siinä ajassa oikeasti vielä rakastaakaan toista?

    • Turhaa...

      Musta rakkaudesta puhuminen on suhteissa ihan turhaa, koska nainen tarkoittaa rakkaudella ihan sitä oikeaa rakkautta, mies taas ei edes tiedä mitä rakkaus on ja hänen suustaan "minä rakastan sinua" tarkoittaa vain, että "olet ihan kiva ja haluan naida sinua(kin)". Nainen luulee, että mies rakastaa kuin nainen ja sitten ei ymmärrä, miksi se ei näy miehen käytöksessä, vaikka mies sanoi rakastavansa.

    • Zecha

      No oma nykyinen vaimo sanoi noin kun ei vielä edes seurusteltu. Eikä se ollut mitään sänkysanoja edes. En kylläkään häntä uskonut, sillä ajattelin ettei niin äkkiä voi tietää kun oli vasta pari kk hengailtu. Mutta ainakin ihastunut tai rakastunut. Niin sen tulkitsin sanansa.

      Ja itse taisin sanoa kyllä hyvin pian kun alettiin seurustelemaan. Ja joka päivä sanon edelleen.

    • viklle

      itteeki vähä mietityttää et koska uskallan tunnustaa rakkauden. Ollaan oltu yhdessä nyt 4kk ja nainen jo lähes asuu luonani, viettää kaikki yöt minun asunnossa jne. Eli hyvin tiiviisti vietetty aika, mutta kerrottu toisillemme että kuinka paljon tykätään toisistamme mutta sitä rakkaus sanaa en ole uskaltanut sanoa, vaikka mieli on tehnyt. Joko uskallan kertoa? Itselläni ei ole aikaisemmin ollut koskaan näin pitkää suhdetta mutta naisellani on hyvinkin pitkä parisuhde taustalla ja muutama lyhyempikin.. M32 ja N26

    • 3 pientä sanaa

      Oma mieheni sanoi rakastavansa parin kuukauden tapailun jälkeen. Seurustelumme alkoi siitä ja yhdessä on oltu kohta neljä vuotta. Itselläni meni paljon kauemmin, että sain sanottua "minä rakastan sinua", vaikka rakastin ihan älyttömästi. Lapsuudenkodissani ei koskaan ilmaistu tunteita sanoin (paitsi negatiivisia), eikä liiemmin teoinkaan, ja asian sanominen oli minulle hyvin vaikeaa. Nykyään sanon miehellenil ähes joka päivä, että rakastan ja hän sanoo minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe