Mistä tiedät ettet tule saamaan hakemaasi paikkaa?

dsvkdäsvkd'såkvsvkds

Onko teille koskaan vinkattu jo haastattelutilanteessa ettei työnantaja ole kiinnostunut. Esim. haastattelemme vielä muita hakijoita on usein tällainen vihje tai ettei haastattelu kestä kovin pitkään. Mistä muusta voi päätellä epännistuneensa vaikka kaikki olisi periaatteessa mennytkin ihan hyvin.

Olin muutama päivä sitten haastattelussa elämäni työpaikkaan. Sain kuulla juuri tuon klassisen haastattelemme vielä muita hakijoita ja palataan ensi viikolla. Jotenkin tuli sellainen fiilis etten saa paikkaa ja nyt tietenkin jännittää. Hermoilenko turhaan.

30

19374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yx

      Joskus se ihan oikeasti tarkoittaa, että on sovittu haastatteluja vielä muidenkin kanssa. Yleensä muutama potentiaalinen haastatellaan ja niistä sitten pyritään joku valitsemaan. Joskus ei valita ketään. Semmosta se on.

    • jobst

      Yleensä "ilmoitamme ensi viikolla". Tarkoittaa sitä, että et saa paikkaa. Kaikista paikoista jotka olen saanut on soitettu ennen "määräaikaa" usein jo samana iltana.

      • aloittaja'

        Niin minäkin luulen, etten saa paikkaa tai työnantaja ei ollut ihan varma pätevyydestäni,palkka ei ollut kohdillaan tms. Nimittäin harva työnhakijakaan hakee vain yhtä paikkaa. Ensi viikolla hakija voi olla jo muualla töissä joten kannattaako odottaa loputtomiin.


      • Pätkä Työläinen

        Nykyiseen paikkaan tuli haastattelukutsu 2,5 kk hakuajan päätyttyä. Ilmoitus valinnasta 3 viikkoa haastattelun jälkeen ja työ alkoi 2 viikkoa ilmoittamisen jälkeen. Olen pari kertaa saanut eri paikan, mihin olen alunperin hakenut, hakemuksista on etsitty sopiva myöhemmin avautuneeseen paikkaan. Kerran ilmoitettiin heti haastattelun alussa, että olen sitten ensimmäinen varalla, valinnat on tehty hakemuksista ja kolme haastatellaan, se joka on ajateltu valittavaksi ja toiselle varasijalle otettu. Muutaman kerran on työpaikka esitelty ja kierrätetty jo haastattelussa, ne paikat olen aina saanut.


      • Pätki$
        Pätkä Työläinen kirjoitti:

        Nykyiseen paikkaan tuli haastattelukutsu 2,5 kk hakuajan päätyttyä. Ilmoitus valinnasta 3 viikkoa haastattelun jälkeen ja työ alkoi 2 viikkoa ilmoittamisen jälkeen. Olen pari kertaa saanut eri paikan, mihin olen alunperin hakenut, hakemuksista on etsitty sopiva myöhemmin avautuneeseen paikkaan. Kerran ilmoitettiin heti haastattelun alussa, että olen sitten ensimmäinen varalla, valinnat on tehty hakemuksista ja kolme haastatellaan, se joka on ajateltu valittavaksi ja toiselle varasijalle otettu. Muutaman kerran on työpaikka esitelty ja kierrätetty jo haastattelussa, ne paikat olen aina saanut.

        Minä teen myös pätkätöitä ja tarinasi kuulostaa tutulta niiltä ajoilta, jolloin tein keikat suoraan yrityksiin. Rekrytointiprosessi oli silloin hitaampi ja jos en saanut hakemaani paikkaa yrityksestä saattoi löytyä muuta sopivaa työtä. Nykyisin teen keikkani toimialapalvelun kautta ja seuraava keikka alkaa yleensä viimeistään viikon sisällä edellisen loppumisesta. Hommaa nopeuttaa kun meidät on jo haastateltu valmiiksi. Asiakas harvemmin enää haluaa haastatella meitä itse ja jos haluaa niin päätös tulee viim. 1-2 pv sisällä. Tietty jos asiakas etsii vakinaista työntekijää niin silloinhan menee ainakin se viikko.

        Että minulla näin.


    • 45454545

      Haastatteluun pyydetään aina useita henkilöitä - päinvastoin, jos olet ollut haastattelussa niin työnantaja on kiinnostunut sinusta - ja eihän nyt voi tosiaankaan sanoa, että joo, sinä se olet - sillä voihan niissä myöhemmin haastatteluun tulevissa olla yllätyksiä ... Mitenkäs sitten jos sulle sanottaisiin, että joo, sinä olet nyt varma valinta ... Ei siis sanota edes miltei vaan tosiaan varma, ja sitten tulisikin joku tosi hyvä tyyppi - ja sua ei kaikesta huolimatta valittaisikaan - sinähän voisit vetää vaikka oikeuteen, sillä suullinen sana taitaa olla yhtä sitova (vai pitäisikö sanoa miltei) kuin kirjallinen.

      Ei siis - sulla on ainakin itsetunto kohdallaan - pidät itseäsi tosiaan parhaana tapauksena.

      • ??????

        Alkuperäisellä ei tullut mieleen, että siellä saattaa olla tilanne se, että ennen sinua on käynyt joku... Eli saatat olla vaikka toinen, kolmas, viimeinen haastateltava.
        Siitä taas en tiedä, miten työnantajat lajittelevat haastateltavat, onko ensimmäiseksi haastateltava paras kirjallisten hakemusten perusteella vai viimeinen haastateltava paras kirjallisten hakemusten perusteella.


      • Pätkä Työläinen
        ?????? kirjoitti:

        Alkuperäisellä ei tullut mieleen, että siellä saattaa olla tilanne se, että ennen sinua on käynyt joku... Eli saatat olla vaikka toinen, kolmas, viimeinen haastateltava.
        Siitä taas en tiedä, miten työnantajat lajittelevat haastateltavat, onko ensimmäiseksi haastateltava paras kirjallisten hakemusten perusteella vai viimeinen haastateltava paras kirjallisten hakemusten perusteella.

        "onko ensimmäiseksi haastateltava paras kirjallisten hakemusten perusteella vai viimeinen haastateltava paras kirjallisten hakemusten perusteella"

        aika usein taitaa olla niin, että ekana potentiaalisin; ainakin usein olen ollut se eka haastateltava, kun olen paikan saanut. Yhden kerran olin loppupäässä ja jäi vähän sellainen vaikutelma, että mielipide muuttui haastattelussa. Nykyiseen olin eka ja siitä jäi fiilis, että pomoa ei olisi enää muita kiinnostanutkaan haastatella, selvästi tykkäsi minusta. *Sanoi jotenkin näin: "Meillä pitää vielä haastatella pari muuta, mutta ilmoitellaan sitten mahdollisimman pian kun työ alkaa". Tuo minusta jo kuulosti siltä, että minut oli valittu. Tosin se pian oli usean viikon päästä, mutta siinä oli muuta selviteltävää asiaa työn tiimoilta ja pomon loma välissä.


    • 4545454545454

      joissa on ilmoitettu paikka, vaikkapa mollin sivuilla, yhteystiedoissa puhelinnumero, soitat ja pyydetään heti haastatteluun (ettet vain olisi ensimmäinen soittaja, ja sattuu vielä olemaan kokemusta ja koulutus tehtävään), no sitten haastattelussa sovitaan, että tulet sitten huomenna ja aloitat. No mutta siis - mitäs tämä on - onnenpotkuko? Voi olla, mutta voi olla myös niin, että tehtävä on yhdentekevä ja kunhan nyt joku siinä on, eritoten jos tehtävä on joku kunnallinen toimi, saattaa olla niin, että (kun kerran kunnissa ne jonkinmoiset viisivuotissuunnitelmat ovat) koko tehtävää ollaan lakkauttamassa - ketään ei ole tarkoituskaan ottaa vakinaiseksi - siinähän sitten onnellisen tietämättömänä roikut ja kun olet huomannut että palkkakuitissakin lukee "avoimen toimen hoitaja", hiljaa mielessäsi toivot, että kohta tulee ilmoitus, että haepa, saat pysyvän työpaikan (no jaa, pysyvä ja pysyvä - etenkin kun on toimi), vaan käykin niin että tulee ilmoitus, että nyt loppuu työt ja valitellaan hirveästi ja kovasti, että hyvä työntekijä joutuu lähtemään, kirjoitellaan vielä ylistävä työtodistuskin, jaa-a, taitaa olla valhetta sekin!

      Kunnissa ainakin osataan pelaaminen!

      • ajatteliina

        Työhaastattelussa on pysyttävä tosi neutraalina. Esim. jos tiedustelet työtehtävien määrää ja laatua ja kuulet jotakin, joka saa silmäsi aukeamaan suuremmiksi, niin älä vain näytä hämmästystäsi. Jos vähänkään epäröit niin, että se näkyy haastattelijoille, niin saat olla varma, että työpaikka menee ohitse, vaikka sinua sitten olisi oikein ystävällisesti pyydetty haastatteluun ikäänkuin toivottuna tulevanan työntekijänä.


      • 8564896242362
        ajatteliina kirjoitti:

        Työhaastattelussa on pysyttävä tosi neutraalina. Esim. jos tiedustelet työtehtävien määrää ja laatua ja kuulet jotakin, joka saa silmäsi aukeamaan suuremmiksi, niin älä vain näytä hämmästystäsi. Jos vähänkään epäröit niin, että se näkyy haastattelijoille, niin saat olla varma, että työpaikka menee ohitse, vaikka sinua sitten olisi oikein ystävällisesti pyydetty haastatteluun ikäänkuin toivottuna tulevanan työntekijänä.

        Kannattaa luottaa myös vaistoonsa. Epämiellyttävä olo haastattelussa on usein merkki siitä, että
        paikassa on jotakin outoa.


      • Pätkä Työläinen

        Mulle kävi, tosin kauan sitten, että menin kaupunkiin ovelta ovelle kysymään töitä. Yhdessä paikassa, kaupungin paikka, oli juuri alkanut kuuden viikon sairasloma - tämä toimistoapulaisen pesti jäikin sitten yli vuoden mittaiseksi. Lopulta lähdin itse opiskelemaan, kouluttamaton kun tuolloin vielä olin.

        Varmoja töitä ei ole olemassakaan. Olen jo oppinut nauttimaan määräaikaisista saatuani kerran potkut lähes vasta aloitettuani laman tullen. Nämä sitovat sen määräajan, nytkin sopparissa lukee, ettei kumpikaan voi irtisanoa koeajan jälkeen. Nykytyöni on kiva paikka, koulutukseni mukainen paikka ja määräaikaisuus koko tämän vuoden, olen ihan tyytyväinen.


      • selleri-siili
        Pätkä Työläinen kirjoitti:

        Mulle kävi, tosin kauan sitten, että menin kaupunkiin ovelta ovelle kysymään töitä. Yhdessä paikassa, kaupungin paikka, oli juuri alkanut kuuden viikon sairasloma - tämä toimistoapulaisen pesti jäikin sitten yli vuoden mittaiseksi. Lopulta lähdin itse opiskelemaan, kouluttamaton kun tuolloin vielä olin.

        Varmoja töitä ei ole olemassakaan. Olen jo oppinut nauttimaan määräaikaisista saatuani kerran potkut lähes vasta aloitettuani laman tullen. Nämä sitovat sen määräajan, nytkin sopparissa lukee, ettei kumpikaan voi irtisanoa koeajan jälkeen. Nykytyöni on kiva paikka, koulutukseni mukainen paikka ja määräaikaisuus koko tämän vuoden, olen ihan tyytyväinen.

        Miten siellä haastattelussa sitten pitää olla?Jos jännitän liikaa metsään menee ja jos pänttään asioita päähän niin homma kusee siltikin.Syksyllä kun sain määräaikaisen työpaikan en valmistautunut haastatteluun mitenkään.Tiedä sitten mikä ratkaisee.


      • Pätkä Työläinen
        selleri-siili kirjoitti:

        Miten siellä haastattelussa sitten pitää olla?Jos jännitän liikaa metsään menee ja jos pänttään asioita päähän niin homma kusee siltikin.Syksyllä kun sain määräaikaisen työpaikan en valmistautunut haastatteluun mitenkään.Tiedä sitten mikä ratkaisee.

        Minä olen ollut ihan oma itseni, rauhallinen ja puhunut totta. En ole pelännyt sanoa että en tiedä, nykypaikkaan kysyttiin olenko käyttänyt yhtä ohjelmaa, josta en ollut ikinä kuullutkaan. Olin rehellinen, silti sain paikan.


      • elämää vain
        ajatteliina kirjoitti:

        Työhaastattelussa on pysyttävä tosi neutraalina. Esim. jos tiedustelet työtehtävien määrää ja laatua ja kuulet jotakin, joka saa silmäsi aukeamaan suuremmiksi, niin älä vain näytä hämmästystäsi. Jos vähänkään epäröit niin, että se näkyy haastattelijoille, niin saat olla varma, että työpaikka menee ohitse, vaikka sinua sitten olisi oikein ystävällisesti pyydetty haastatteluun ikäänkuin toivottuna tulevanan työntekijänä.

        Mutta toisaalta miksi olla neutraalina, jos tulee ilmi jotain ihan skeidaa ja epämääräistä. Itse muutamia kertoja vaihtanut paikkoja jo töissä ollessa ja kyllä jos tullut jo haastattelun aikana itsellekin sellainen fiilis, että juu kiitti hei niin kohteliastahan se on haastattelijaakin kohtaan jo olla viemättä enempää aikaansa. Itse esim. olen asiallisesti tuonut esiin vähän johdattelevien kysymysten kautta, että olemme mahdollisesti tässä hiukan eri linjoilla ja ajattelen tuosta esiin tulleesta jutusta tavalla x, ilmeisesti te ajattelette tavalla y... Kyllä se sieltä sitten tullut kummallekin esiin, että en ole ollut sitten sellainen hakija jota ilmeisesti haluavat lopunpelin paikkaa täyttämään ja kyseinen firma/tehtävä ei ole itseäni varten. En ole ronkeli, mutta ei nyt alas päin tietysti lähde olosuhteissa jos on syystä tai toisesta vaihtamassa aiemmasta.

        Eri asia tietysti jos on valmis ottamaan "ihan mitä vain", eikä välitä haastattelun aikanakin jo esiin tulevista asioista mitkä saavat heräämään pääkopassa suunnilleen jonkun "ei hemmetti" -fiiliksen. Mutta itse nyt kun olen alalla jossa vaihdellaan ristiin vähän sinne ja tänne ja välillä tehdään omalla toiminimelläkin mahdollisesti, useimmiten palkalla, niin on ihan yleistä että kritisoidaan puolin ja toisin tilanteita.

        Ei nyt kuitenkaan ihan orjahommaa kantsi ikinä ottaa vastaan, jos hälytyskellot soivat jo haastattelussa. Eikä se palkkakaan ole läheskään aina joka ne hälärit saa kilkuttamaan, harvoin nyt itsekään ollut hakemassa hommia jossa kauheasti lauteet nousisivat tai liksa sujahtaisi komeettamaisesti ylöspäin, mutta ala on juuri tyypillisesti sellainen, että jokainen vetää omat rajansa millaiset kriteerit asettaa työlleen.

        Tosin todettava, että tällä kyseisellä alalla hyvin harvoin tulee työtehtäviin muita kuin firman tai jonkin sivuavan alan vaihtajia. Joskus ehkä joku hyvin potentiaalinen juuri valmistunut, mutta tyypillinen duunista duuniin vaihtajien homma.


      • Hyrrä2011
        Pätkä Työläinen kirjoitti:

        Mulle kävi, tosin kauan sitten, että menin kaupunkiin ovelta ovelle kysymään töitä. Yhdessä paikassa, kaupungin paikka, oli juuri alkanut kuuden viikon sairasloma - tämä toimistoapulaisen pesti jäikin sitten yli vuoden mittaiseksi. Lopulta lähdin itse opiskelemaan, kouluttamaton kun tuolloin vielä olin.

        Varmoja töitä ei ole olemassakaan. Olen jo oppinut nauttimaan määräaikaisista saatuani kerran potkut lähes vasta aloitettuani laman tullen. Nämä sitovat sen määräajan, nytkin sopparissa lukee, ettei kumpikaan voi irtisanoa koeajan jälkeen. Nykytyöni on kiva paikka, koulutukseni mukainen paikka ja määräaikaisuus koko tämän vuoden, olen ihan tyytyväinen.

        Tällaiseksihan tämä on mennyt. Vakinainenkaan työpaikka ei ole mikään autuus, koska sen voi menettää. Ihmettelen vaan kuka niitä työpaikkojan oikein saa. Tällä hetkellä varmaan tukityöllistetyt nuoret ja muut työttömät joita saadaan palkattua yritykseen mahdollisimman edullisesti. Suomesta on tulossa hyvää vauhtia toinen Amerikka; yksi työpaikka ei enää riitä vaan tarvitaan kaksi jotta pärjää. Kannattaa siis haastattelussa vakuuttaa olevansa valmis tekemään aivan kaikkia töitä tehokkaasti kahden ihmisen edestä yhden ihmisen palkalla.


      • ...
        Hyrrä2011 kirjoitti:

        Tällaiseksihan tämä on mennyt. Vakinainenkaan työpaikka ei ole mikään autuus, koska sen voi menettää. Ihmettelen vaan kuka niitä työpaikkojan oikein saa. Tällä hetkellä varmaan tukityöllistetyt nuoret ja muut työttömät joita saadaan palkattua yritykseen mahdollisimman edullisesti. Suomesta on tulossa hyvää vauhtia toinen Amerikka; yksi työpaikka ei enää riitä vaan tarvitaan kaksi jotta pärjää. Kannattaa siis haastattelussa vakuuttaa olevansa valmis tekemään aivan kaikkia töitä tehokkaasti kahden ihmisen edestä yhden ihmisen palkalla.

        Kannattaa heittäytyä työttömäksi ja sitä kautta saada työ kuin tehdä kymmeniä ja taas kymmeniä ellei satoja työhakemuksia sekä käydä kymmenissä eri haastatteluissa kuitenkaan saamatta mitään työtä...


      • Hyrrä2011
        ... kirjoitti:

        Kannattaa heittäytyä työttömäksi ja sitä kautta saada työ kuin tehdä kymmeniä ja taas kymmeniä ellei satoja työhakemuksia sekä käydä kymmenissä eri haastatteluissa kuitenkaan saamatta mitään työtä...

        Mutta onko se oikein?


      • selleri-siili
        Hyrrä2011 kirjoitti:

        Mutta onko se oikein?

        Olin tänään Oulussa haastattelussa oman alan pestiin.En oikein osaa sanoa,että miten haastattelu meni. Haastatteluun en valmistautunut muuta kuin perehtymällä yritykseen ja koittamalla saada itsestäni mahdollisimman rennon haastattelutilanteessa.Tiedä sitten riittikö se,mutta toivon saavani paikan!En kestä tätä työttömyyttä enää päivääkään.


      • 111111111\111111
        8564896242362 kirjoitti:

        Kannattaa luottaa myös vaistoonsa. Epämiellyttävä olo haastattelussa on usein merkki siitä, että
        paikassa on jotakin outoa.

        No entä jos on aina epämiellyttävä olo työhaastattelussa? Vai tykkääkö joku oikeasti työhaastattelutilanteista?


    • Tsipua (liian vähän)

      Vaikeampi on sanoa nou tänk juu, tyhjänpäiväisille kyselijöille. Tarkoitan nyt sellaisia, jotka haluavat jututtaa ilman mitään tarkoitusta.

    • voi kuumotus

      Arvasin, kun haastattelija sanoi aika lopussa "meille on tullut todella paljon hyviä hakemuksia" sekä juurikin tuon, että haastattelevat vielä muita hakijoita. Muutenkin haastattelija osasi tehdä oloni tukalaksi. Tosi kuumottava haastattelu oli. Että en olisi varmaan siinä työpaikassa edes viihtynyt.

    • tokkiinsa on!

      jo hakemusten lähettelyvaiheessa saa vinkkejä. Kun työnantaja hakee ja hakee ja hakee ja tämä on lähettänyt hakemuksia ja hakemuksia ja hakemuksia - ja on kokemusta ja koulutusta ja missään työpaikassa ei ole tultu huonoksi tai osaamattomaksi haukkumaan vaan päinvastoin sanottu, että hyvin on tehty ja oltu iloisia että on oltu auttamassa, ei ole jälkiäni jouduttu korjailemaan... Niin joo. Jossain mättää, vaan en tiedä missä! Ja aina vaan sijaisuuksista kyse! Mutta kai ne entiset työnantajat ovat kuitenkin sitten kertoneet selän takana ihan päinvastaista kuin itselle on annettu ymmärtää. Näin.
      Mutta minkäs voit; elettävä sitä olis tämäkin elämä, vaikka sitten ojanpohjassa toisten ilkkuessa, että häh häh hää etpäs vaan saanutkaan...

    • koettu on

      Siinä vaiheessa, jos haastattelija alkaa jankkaamaan jostakin joko CV:ssa olleesta tai muusta asiasta, voit olla 100 % ettet paikkaa saa.

      • DMVÖSSV 22S

        Tai sitten siinä jankkaavassa haastattelijassa on jotakin outoa. Päällekäyvät kuulustelijat, jotka VAATIVAT kaikesta kirjallisen todistuksen, suosittelijan jne. ovat myös oma lukunsa. Itselläni alkaa ainakin häytyskellot soimaan haastatelussa.


    • siitä

      No selkein tilanne oli silloin, kun olin istuutunut alas työhaastattelussa, aikaa oli kulunut ehkä minuutin verran ( yksi kysymys oli kysytty ja siihen olin mielestäni vastannut rauhallisesti ja itsevarmasti) ja yksi haastattelijoista sanoi että sinulla ei ole tarvittavaa paineensietokykyä tähän työhön. Jännä homma miten tuollainen johtopäätös voidaan vetää noinkin lyhyen tuttavuuden jälkeen. Tiesin tuolloin ettei ole mitään mahdollisuuksia ko. hommaan (eikä kyllä varmaan olisi ollut mitään herkkua muutenkaan tuollaisen itseoppineen psykologin kattavien luonneanalyysien alaisuudessa). Hetken kävi mielessä että otan hatkat samantien, mutta piruillessani jäin haastatteluun ja vastailin kunnialla loppuun. Ainakin pääsin näyttämään tuolle haastattelijalle sitä paineensietokykyä.

      • jljlkjllklklkl

        Jaaha, mistä lie sen johtopäätöksen tekivät - oliko sulla minkälainen työhistoria?

        Ei se mitään, voihan käydä niinkin, että pyydetään haastatteluun, sitten se haastattelija näkee sun ulkonäkös, siis sun naamas mallin, eli et ole niin kaunis missi kuin pitäisi, ja siinä sitten tämä haastattelija yrittää vaan nätisti haastatella ja lopulta sitten se keksii että "sinä et taida olla ihan viimisiin asti pitämässä kiinni tästä paikasta, se välittyy" - juu, no, kyllä se välittyi se haastattelijankin ensiarvio - ja ihan oikein, kyllä ne on nättejä likkoja ne sen paikan tyttelit, ainakin ne, joita voi ihailla paikan henkilöstölehdestä, jonka voi lukea netissäkin. Jep jep.

        No,eipä ollut kummoinen paikkakaan, puhelimessa sain sen käsityksen, että kesä-heinä-elokuu, vaan haastattelussa sitten tuli ne päivämäärät ja olikin vain puoltoista viikkoa kesäkuuta, heinäkuu ja viikko elokuuta. Että sillai.Ja perehdytystäkin olisi ollut vain puoli päivää ... No, eipä sitä kesällä paljon mitään tarvitse tehdäkään, kunhan vain on paikalla.


      • Haastattelua pukkaa

        "..aikaa oli kulunut ehkä minuutin verran ( yksi kysymys oli kysytty ja siihen olin mielestäni vastannut rauhallisesti ja itsevarmasti) ja yksi haastattelijoista sanoi että sinulla ei ole tarvittavaa paineensietokykyä tähän työhön."

        Voisiko olla, että sinua vaan testattiin, miten reagoit yllättävään ja ennalta-arvaamattomaan tilanteeseen/toteamukseen haastattelussa?


    • hhfgfghfgh

      Tähän voisi vielä laittaa, että mistä tietää, ettei kannata edes hakemuksia laittaa, sillä ei tule olemaan kelvollinen.

      No, siitä, että jossain kuntarekryssä on koko ajan tietyn tehtävän paikkailmoituksia tietyltä työnantajalta. On ilmoituksia, joissa pyydetään ns. avoimia hakemuksia lähettämään mahdollisia sijaistarpeita varten, sitten on kuitenkin miltei saman tien yksilöityihin juuri tuon tehtävän sijaisuuksiin ilmoituksia, sitten on vakituisiin paikkoihin ilmoituksia, ja hetken päästä tulee taas uusi avoimien hakemusten pyynti.

      Että sillai. Uskollisesti laitettu näihin vastauksia, ei yhteydenottoja hakemusten perusteella, paitsi juu kerran tuli, vakinaiseen työhön valittiin joku ja se ilmoitettiin ja lopussa oli joukkokirjeen tyyliin "toivottavasti olet jatkossa meidän työtarjouksistamme kiinnostunut". No, joo. Laittaisivat nyt sitten lopulta sen: Älä ota yhteyttä, me otamme jos tulee tarvis! Kiitos.

      Ja nyt kun ne ovat sielä kuntarekryssä, niin tuota on hauska käydä omilla tunnuksilla katsomassa omien hakemusten tila, ja esim. sellaiseen paikkaan jossa on hakuaika sijaisuuteen päättynyt jo kuukausi sitten ja siis paikka on jo täytetty, niin mulla lukee oman hakemukseni tilassa "Hakemusten käsittely" - eli..... Automaattivastaus tuossakin. Tokko sitä mun hakemusta on edes vilkaistu.....

      Haha Raivostuttavaa. Laittaisivat sitten ilmoituksiinsa edes "Aikaisemmat hakemukset huomioidaan" - tuollaisen valheellisen väitteen!!!!

      Raivostuttava laitos! Ja entäs sitten minä itse: Tyhmäkö olen, kun edelleen olen laittanut hakemuksia, "eikö se jo usko, että meille sillä ei ole asiaa", "Ai kato, taas tää yks on täällä".

    • eller hur???

      Entäs sitten, miten niitä kuntarekryn kautta laitettuja hakemuksia käsitellään?
      Siis ne päätyvät kaiketi laitoksen rekrytointiosastolle/henkilöstösihteerille. Entäs miten on, tekeekö tämä niistä hakemuksista oman referaattinsa, eli hän arvioi sen, kuinka sopiva henkilö on ja parhaassa tapauksessa kun tekee sen referaatin, niin eihän itse esimies edes näe sitä alkuperäistä hakemusta? Mitä?
      No, eihän kaikilla työnantajilla kunnillakaan ole rekrytointiosastoa ja joskus vaikka onkin, niin laittavat esimiehen vastanottajaksi. Ja sitten taas voi olla niin, etenkin kun on vakituisesta paikasta kyse ja siis joku jo talossa oleva vain vakinaistetaan, niin ilmoitus on pakko avoimesta paikasta laittaa, yhteyshenkilönä on esimies annettu, mutta hakemukset pyydetään osoittamaan sen kuntarekryn kautta laitoksen rekrytointiosastolle - eli siinä tapauksessa ne hakemukset ovat ainakin täysin turhia!

      Vai mitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe