Appiukon puhe häissä

Loukattu

Menimme mieheni kanssa naimisiin noin kaksi viikkoa sitten. Häihin asti olin kuvitellut, että anoppini ja appini pitävät minusta. Minusta he ovat olleet itse oikein miellyttäviä ihmisiä, ja olemme olleet paljon tekemisissä.

Häissä tapahtui kuitenkin jotain sellaista, mitä minun on hirvittävän vaikea käsitellä vieläkin, saati sitten antaa anteeksi. Ensimmäinen murhe siis oli, että oma isäni kieltäytyi puhumasta, vaikka siihen olin toisaalta osannutkin varautua. Hän ei pidä keskipisteenä olosta.
Kun appeni huomasi, ettei isäni aio puhua, hän päätti pitää puheen. Ja millaisen puheen. Jälkeenpäin on yrittänyt pyytää anteeksi ja koittanut pistää tapahtunutta humalan piikkiin. Appi tosiaan oli aika humalassa.
Appiukon puheen parhaat palat siis tässä:
- Emme koskaan kuvitelleet suhteen kestävän, mutta tässä ollaan.
- Pojallamme on aina ollut missitason naisia. Siksi ajattelimme, että tämä nainen vielä lähtisi vaihtoon.
- Tuoreaviopai ei ole vielä omaksunut yhteisiä arvoja, mutta pian poikani hänelle ne opettaa.
- Eikös siitä ole tehty joku tutkimuskin, että sellaisissa suhteissa, missä vaimo tienaa paremmin, menee huonosti? Niin sitten kyllä tämän liiton pitäisi olla yhtä onnea!
- Morsian on itsekin sanonut, ettei häntä ole tarkoitettu tuonne keittiön puolelle, niin nyt se on sitten pakko lähteä vaan opettelemaan.
- Eihän morsian varmaan mensan jäseneksi pääse, mutta kyllähän siihen kodin pyörittämiseen riittää ihan maalaisjärkikin.

Semmoinen puhe. Jota oli kertakaikkisen ihanaa ihanaa kuunnella sadan ihmisen tuijoteltavana. Salissa oli äärimmäisen kiusaantunut tunnelma, ja mieheni yritti hienovaraisesti paiinkin kertaan isänsä pysäyttää. Kolmannella kerralla ei enää niin hienovaraisesti, jolloin sitten hiljeni ja ihmetteli asiaa käsiään levitellen: "No vähän huumoria!". Minulta loppui kyllä huumorintaju, ja piti käydä vessassa vuodattamassa muutamat loukkaantuneet kyyneleet. Kaasoni ja vanhempani olivat niin tyrmistyneitä, että kysyivät, haluanko appeni lähtevän? No enhän minä kehdannut sulhasen isää häistämme kesken heittää. Mutta minun päiväni oli kyllä auttamattomasti pilalla.

Nyt appeni ja anoppini ovat pyytäneet meitä useamman kerran käymään, ja ovat pyydelleet kovasti anteeksi. Minun vain täytyy saada vielä hetki nuolla haavojani, kun olo on niin loukattu. Mieheni ei onneksi hoputa antamaan anteeksi, mutta pelkään toisaalta, että puhe pilasi nyt välit appivanhempiin.

335

37630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+12

      Käsittämätöntä... Miksi humalainen appiukko päästetty ylipäätänsä häihin?? Miksi hän oli humalassa häissänne? Joka tapauksessa, humalan piikkiin turha tuollasta laittaa. Todella törkeetä josta huumori kaukana. Ite en sietäisi tuollasta ja vaikka oisi kuinka hyvä huumorintaju niin tuollanen menee yli ymmärryksen.

      Minä oisin varmana itkien lähteny tuosta tilanteesta pois. Varmasti on vaikiaa antaa anteeksi, etenkin kun häät ovat kaiken lisäksi todella tärkeä asia etenkin naisille ja miksei miehillekin.

      Elä mene käymään heidän luonaan kun vasta sitten kun itse tunnet olevasi siihen valmis. Haluat varmasti olla rauhassa, etenkin miehesi vanhemmilta. Uskon että appiukkosi on pahoillaan tuosta, eikä varmana sitä tarkoittanut mitä sanoi häissänne, etenkin kun on vielä humalassa ollut. Moni ihminenhän käyttäytyy humalassa todella typerästi mutta kuten sanoin, turhaan menee tuota kännin piikkiin laittamaan koska kyllä aikuisen ihmisen täytyy osata juoda kohtuudella tai olla juomatta kokonaan.

      • ytyrty

        "Käsittämätöntä... Miksi humalainen appiukko päästetty ylipäätänsä häihin??"

        No tuskin kännissä oli sinne mennessä...Sinulle taitaa olla ihan outo juttu että häissä on usein boolitarjoilu....?


      • Luppakorva96
        ytyrty kirjoitti:

        "Käsittämätöntä... Miksi humalainen appiukko päästetty ylipäätänsä häihin??"

        No tuskin kännissä oli sinne mennessä...Sinulle taitaa olla ihan outo juttu että häissä on usein boolitarjoilu....?

        Koettaisit sinäkin keskittyä itse pääasiaan eikä ihmetellä sivujuonteita. Ihan sama mistä appiukko on viinaa saanut, käytös (puhe) on tässä asiassa arvostelun kohde.


      • skrabbaaaaduuuuuuu
        ytyrty kirjoitti:

        "Käsittämätöntä... Miksi humalainen appiukko päästetty ylipäätänsä häihin??"

        No tuskin kännissä oli sinne mennessä...Sinulle taitaa olla ihan outo juttu että häissä on usein boolitarjoilu....?

        Ajattelin ihan samaa. Joo häihin tullaan humalassa, huh huh.. Jonku ois pitäny tukkii äijän turpa jo aiemmin!!!


      • Lohdutukseksi voisin sanoa, että appiukkosi tuskin vihaa sinua. Vaan hän on ilmeisesti sovinistinen idiootti, mikä ilmenee varsinkin humalassa. Puheesta päätellen anoppisi saattaa hyvinkin olla nyrkin ja hellan välissä.

        Toivottavasti välinne paranevat ja miehesi tukee sinua kävi miten kävi.


      • ossiaaaan

        Oletko sattumoisin tietoinen semmoisesta että häissä yleensä ruukataan nauttia alkoholipitoisia juomia?


      • ossiaaaan kirjoitti:

        Oletko sattumoisin tietoinen semmoisesta että häissä yleensä ruukataan nauttia alkoholipitoisia juomia?

        koita nyt jo tajuta että puhetta tässä moititaan


      • vcxvcv

        "Uskon että appiukkosi on pahoillaan tuosta, eikä varmana sitä tarkoittanut mitä sanoi häissänne"

        Ei varmasti ole mistään muusta syystä "pahoillaan" kuin siitä syystä että haluaa yrittää säilyttää maineensa ja selvittää välit poikaansa, eli "pyytää anteeksi" siksi että tuntisi että muut ihmiset ovat antaneet hänelle anteeksi.

        Ja eikös sitä sanota yleisesti että lasten ja humalaisten suusta kuulee totuuden.

        Humala ei laita ihmistä keksimään ja tekemään typeryyksiä, vaan humala ainoastaan alentaa estoja. Toisinsanoen se on ihan aitoa käytöstä, se on sitä mitä ihminen haluaisi tehdä mutta ei selvinpäin voi kun järki ja oman maineen tai terveyden varjelu estää sen. Viina vain poistaa ne estot.

        Appi on mulkku mikä mulkku. Äijän toive on ollut varmasti yrittää saada viimeisenä keinonaan jonkinlainen murtuma suhteeseen että se menisi poikki ja humala toi sen toiveen nyt esiin.

        Aloittajalle sanoisin sen verran että ihan appiukon ja anopin kiusaksi pidä kiinni miehestäsi äläkä anna tuon pilata teidän suhdettanne. Jos miehesi rakastaa sinua, hän käy hoitamassa tuon asian miesten kesken ilman että pakottaa sinua kohtaamaan tuollaista pelleä.

        Minä olisin tuossa tilanteessa vetänyt omaa isääni jo turpaan juhlavieraiden edessä, koska yksi asia on varma, kukaan ei tule vittuilemaan minulle päätöksistäni jotka koskevat toisia ihmisiä.

        Toivon että miehesi ymmärtää että hänen isänsä on loukannut myös häntä.


      • Mitä yhteistä?
        skrabbaaaaduuuuuuu kirjoitti:

        Ajattelin ihan samaa. Joo häihin tullaan humalassa, huh huh.. Jonku ois pitäny tukkii äijän turpa jo aiemmin!!!

        Mikä yhdistää sen, että oma isä kieltäytyy puhumasta ja appiukko sanoo: "Eihän morsian varmaan Mensan jäseneksi pääse..."


      • Soikea pöytä
        Mitä yhteistä? kirjoitti:

        Mikä yhdistää sen, että oma isä kieltäytyy puhumasta ja appiukko sanoo: "Eihän morsian varmaan Mensan jäseneksi pääse..."

        Meinaatko että kaikki Mensan jäsenet ovat taitavia ja innokkaita puheenpitäjiä?


      • fdhtj
        sankrina kirjoitti:

        Lohdutukseksi voisin sanoa, että appiukkosi tuskin vihaa sinua. Vaan hän on ilmeisesti sovinistinen idiootti, mikä ilmenee varsinkin humalassa. Puheesta päätellen anoppisi saattaa hyvinkin olla nyrkin ja hellan välissä.

        Toivottavasti välinne paranevat ja miehesi tukee sinua kävi miten kävi.

        juu


      • Ei mitään yhteistä
        Mitä yhteistä? kirjoitti:

        Mikä yhdistää sen, että oma isä kieltäytyy puhumasta ja appiukko sanoo: "Eihän morsian varmaan Mensan jäseneksi pääse..."

        Jotkut typerykset ovat joka paikassa esille työntyviä hervottomia höpöttäjiä ja on taas toisaalta huippuälykkäitä ihmisiä, jotka eivät halua esiintyä esim. häissä.

        Tuossa tapauksessa esim. tytär voi olla huippuälykäs Mensan mittareillakin, samoin isänsä, kun taas appi ei sitä välttämättä ole, vaikka "puheen" pitikin.


      • S 50
        vcxvcv kirjoitti:

        "Uskon että appiukkosi on pahoillaan tuosta, eikä varmana sitä tarkoittanut mitä sanoi häissänne"

        Ei varmasti ole mistään muusta syystä "pahoillaan" kuin siitä syystä että haluaa yrittää säilyttää maineensa ja selvittää välit poikaansa, eli "pyytää anteeksi" siksi että tuntisi että muut ihmiset ovat antaneet hänelle anteeksi.

        Ja eikös sitä sanota yleisesti että lasten ja humalaisten suusta kuulee totuuden.

        Humala ei laita ihmistä keksimään ja tekemään typeryyksiä, vaan humala ainoastaan alentaa estoja. Toisinsanoen se on ihan aitoa käytöstä, se on sitä mitä ihminen haluaisi tehdä mutta ei selvinpäin voi kun järki ja oman maineen tai terveyden varjelu estää sen. Viina vain poistaa ne estot.

        Appi on mulkku mikä mulkku. Äijän toive on ollut varmasti yrittää saada viimeisenä keinonaan jonkinlainen murtuma suhteeseen että se menisi poikki ja humala toi sen toiveen nyt esiin.

        Aloittajalle sanoisin sen verran että ihan appiukon ja anopin kiusaksi pidä kiinni miehestäsi äläkä anna tuon pilata teidän suhdettanne. Jos miehesi rakastaa sinua, hän käy hoitamassa tuon asian miesten kesken ilman että pakottaa sinua kohtaamaan tuollaista pelleä.

        Minä olisin tuossa tilanteessa vetänyt omaa isääni jo turpaan juhlavieraiden edessä, koska yksi asia on varma, kukaan ei tule vittuilemaan minulle päätöksistäni jotka koskevat toisia ihmisiä.

        Toivon että miehesi ymmärtää että hänen isänsä on loukannut myös häntä.

        @vcxvcv - aivan parhaita, selväjärkisiä kirjoituksia koko palstalla!


      • pulleanmies
        vcxvcv kirjoitti:

        "Uskon että appiukkosi on pahoillaan tuosta, eikä varmana sitä tarkoittanut mitä sanoi häissänne"

        Ei varmasti ole mistään muusta syystä "pahoillaan" kuin siitä syystä että haluaa yrittää säilyttää maineensa ja selvittää välit poikaansa, eli "pyytää anteeksi" siksi että tuntisi että muut ihmiset ovat antaneet hänelle anteeksi.

        Ja eikös sitä sanota yleisesti että lasten ja humalaisten suusta kuulee totuuden.

        Humala ei laita ihmistä keksimään ja tekemään typeryyksiä, vaan humala ainoastaan alentaa estoja. Toisinsanoen se on ihan aitoa käytöstä, se on sitä mitä ihminen haluaisi tehdä mutta ei selvinpäin voi kun järki ja oman maineen tai terveyden varjelu estää sen. Viina vain poistaa ne estot.

        Appi on mulkku mikä mulkku. Äijän toive on ollut varmasti yrittää saada viimeisenä keinonaan jonkinlainen murtuma suhteeseen että se menisi poikki ja humala toi sen toiveen nyt esiin.

        Aloittajalle sanoisin sen verran että ihan appiukon ja anopin kiusaksi pidä kiinni miehestäsi äläkä anna tuon pilata teidän suhdettanne. Jos miehesi rakastaa sinua, hän käy hoitamassa tuon asian miesten kesken ilman että pakottaa sinua kohtaamaan tuollaista pelleä.

        Minä olisin tuossa tilanteessa vetänyt omaa isääni jo turpaan juhlavieraiden edessä, koska yksi asia on varma, kukaan ei tule vittuilemaan minulle päätöksistäni jotka koskevat toisia ihmisiä.

        Toivon että miehesi ymmärtää että hänen isänsä on loukannut myös häntä.

        Mulle kävi että velipoika rupes saunasta tullessa (oltiin kahdestaan) sanoo että onpa sun ämmäs tukeva. Sanoin että se ei oo sun asia ja tinttasin sitä palleeseen. Ei oo sen jälkeen puhunut asiasta ja kaikki välit kunnossa:)


    • Mitä ihmeen porukkaa

      Todella törkeää. Minäkin olisin kyllä pahoittanut mieleni. Ei tuollaisesta pidä välitää, itsensä siinä vain munasi koko sukunne edessä. Onneksi et ole naimisissa appivanhempiesi kanssa vaan miehesi kanssa. Anna tyhmien olla, nauti sinä elämästäsi ja ihanasta uudesta avioliitostasi.

      • No tuo

        aloitus oli nyt vain Suomi24:n ylläpidon kirjoittama. Siellä kirjoitellaan välillä huvikseen tuollaisia provokatiivisia, keksittyjä aloituksia, että saadaan meheviä keskustelunaloituksia aikaiseksi. Tiedän asian, koska kaverini on ollut siellä töissä.


      • Miksi kirjoittaa?
        No tuo kirjoitti:

        aloitus oli nyt vain Suomi24:n ylläpidon kirjoittama. Siellä kirjoitellaan välillä huvikseen tuollaisia provokatiivisia, keksittyjä aloituksia, että saadaan meheviä keskustelunaloituksia aikaiseksi. Tiedän asian, koska kaverini on ollut siellä töissä.

        Niin tiedät siis myös, että JUURI TÄMÄ kirjoitus on ylläpidon provo? Tiedänpä itse ihan vastaavia tilanteita aivan lähipiirin elämästä, että en usko olevan ylläpidon herkuttelua. Lisäksi on aika loukkaavaa väittää tuollaista, kun on kuitenkin syytä uskoa jutun todellisuuteen. Kiva tulla hakemaan täältä tukea vaikeaan tilanteeseen, kun vastaukset on tuota luokkaa "tää on vaan ylläpidon provo, MÄ TIEDÄN..." Sinä mitään tiedä.


      • käytöskukkanen
        No tuo kirjoitti:

        aloitus oli nyt vain Suomi24:n ylläpidon kirjoittama. Siellä kirjoitellaan välillä huvikseen tuollaisia provokatiivisia, keksittyjä aloituksia, että saadaan meheviä keskustelunaloituksia aikaiseksi. Tiedän asian, koska kaverini on ollut siellä töissä.

        Vaikka suomalaiset ovatkin juoppoja ja käsittämättömän törppöjä käytökseltään, ei sentään noin hullua ukkoa voi olla! Jos olisi, niin kaikki suhteet poikki moiseen idioottiin. En siis usko, vaan tuotos on taas saman sujuvakielisen ylläpidon palveluksessa olevan satuilua. Ihan mainion kamala tarina, täytyy myöntää.


    • Idioottiappi

      Olisit vain heivannut ukon kesken häiden, itsepähän töppäsi.

      Olen pahoillani puolestasi. Jospa ajan myötä pystyt unohtamaan asian.

      :-/

    • Loukattu

      Kiitos, että ymmärrätte tuntemukseni. Kun kaikesta huolimatta tunnen välillä syyllisyyttä siitä, etten ole voinut mennä appivanhempia tapaamaan, enkä ole vielä pystynyt anteeksi antamaan. Viestinne saavat loukatun oloni tuntumaan enemmän oikeutetulta, mikä keventää sydäntäni.

      Minusta myöskään kuusikymppisen ihmisen suusta kuultuna "kun olin niin humalassa" ei oikein jaksa riittää selitykseksi.

      Tosiaan kaiken ohella harmittaa tietysti sekin, että tulevaisuudessa häitä muistellessa palautuu mieleen päällimmäisenä varmasti tuo puhe. Varmasti niin myös paikalla olleille. Ja tuota päivää en enää takaisin saa.

      • Pää pystyyn

        Loukatulle sanoisin näin appivanhemmista, mitä selvänä mielessä sitä humalassa kielessä.

        Kysy suoraan appiukolta miksi hän teki näin. Ei humalassa puhuttu ole mikään
        puolustus vaan rohkeampi tapa loukata toista.


      • aNNAHEleena59

        KYLLÄPÄ TULI MIELEENI ANOPPINI KÄYTÖS ENNEN HÄITÄMME...HÄN PUHUI SELVIN PÄIN VANHEMMILLENI HÄÄ VALMISTELUISTA ETTEI MITÄÄN TUU TEHTYÄ JOS HÄN EI AUTA YM...NO MEILLÄ MENI VÄLIT MYÖHEMMIN MONEEN KERTAAN,..SUUORAAN SANOI ETTÄ EN OO KUN NOLLA...JA KUITENKIN OPISK YLIOPISTOSSA SILLOIN...EN KERENNY KAIKKKEA JA OLIN LAISKA... SINULLA ON YKSI ISO MIEHESI ON SINUN PUOLELLASI...TUOSSA JA SE ON ONNESI TAE..ET APPIVANHEMPIEN KANSSA OLE NAIMISISSA..MEILLÄ TULI ERO...MIEHENI MENI ÄITINSÄ PUOLELLE....EROSIMME.....HÄN ITKI KUN PAKKASIN TAVARANI...N 14V jälkeen...sanoi äiti oli syypää kun häntä uskoa..NO hän teki kaikkensa seläntakana ja sanoi edesäkin kaikkea mitä en tähän halua kirjoittaa....vanhemmat voisi auttaa eikä moittia ..ei monikaan keittiö ihme oo 20 vuotiaana....mutta itse voin neuvoa miniää jos apua kysyy...hän on kuin tyttäreni poikia itselläni...mutta ihania tyttäriä sain ja kensties lapsenlapsiakin joku päivä..KAIKKEA HYVÄÄ,..PITÄKÄÄ YHTÄ MIEHESI KANSSA NIIN AVIOLIITTO VOI HYVIN.KAIKKI MENEE HYVIN..EI KANNATA VÄLITTÄÄ MITÄ HE SANOO APPIVANHEMPASI...ANTAA TULLA KORVASTA JA TOISESTA ULOS ...pää asia kuitenkin teidän suhde ja AVIOLIITTO


      • käytöskukkanen

        Vielä lisäkommentti: Ei kukaan nykymorsian voi olla noin lälly. Miettii tohtisiko olla loukkaantunut, kun pitäisi olla raivoissaan ja antaa samalla mitalla sille ukontolvanalle takaisin. Ukko nautti sairaasta sadismistaan, on aito idiootti tai mielikuvituksen tuote.


      • Omatkin häät pilalla
        aNNAHEleena59 kirjoitti:

        KYLLÄPÄ TULI MIELEENI ANOPPINI KÄYTÖS ENNEN HÄITÄMME...HÄN PUHUI SELVIN PÄIN VANHEMMILLENI HÄÄ VALMISTELUISTA ETTEI MITÄÄN TUU TEHTYÄ JOS HÄN EI AUTA YM...NO MEILLÄ MENI VÄLIT MYÖHEMMIN MONEEN KERTAAN,..SUUORAAN SANOI ETTÄ EN OO KUN NOLLA...JA KUITENKIN OPISK YLIOPISTOSSA SILLOIN...EN KERENNY KAIKKKEA JA OLIN LAISKA... SINULLA ON YKSI ISO MIEHESI ON SINUN PUOLELLASI...TUOSSA JA SE ON ONNESI TAE..ET APPIVANHEMPIEN KANSSA OLE NAIMISISSA..MEILLÄ TULI ERO...MIEHENI MENI ÄITINSÄ PUOLELLE....EROSIMME.....HÄN ITKI KUN PAKKASIN TAVARANI...N 14V jälkeen...sanoi äiti oli syypää kun häntä uskoa..NO hän teki kaikkensa seläntakana ja sanoi edesäkin kaikkea mitä en tähän halua kirjoittaa....vanhemmat voisi auttaa eikä moittia ..ei monikaan keittiö ihme oo 20 vuotiaana....mutta itse voin neuvoa miniää jos apua kysyy...hän on kuin tyttäreni poikia itselläni...mutta ihania tyttäriä sain ja kensties lapsenlapsiakin joku päivä..KAIKKEA HYVÄÄ,..PITÄKÄÄ YHTÄ MIEHESI KANSSA NIIN AVIOLIITTO VOI HYVIN.KAIKKI MENEE HYVIN..EI KANNATA VÄLITTÄÄ MITÄ HE SANOO APPIVANHEMPASI...ANTAA TULLA KORVASTA JA TOISESTA ULOS ...pää asia kuitenkin teidän suhde ja AVIOLIITTO

        Opiskellut YLiopistossa??? Tekstin kieliasusta päätellen sellaista on vähän vaikeaa uskoa....

        Kuitenkin; alkuperäiselle (mahdollisesti) kirjoittajalle: tilanne on ollut todella ikävä. Jotkut eivät osaa käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. :/


      • telletiina
        aNNAHEleena59 kirjoitti:

        KYLLÄPÄ TULI MIELEENI ANOPPINI KÄYTÖS ENNEN HÄITÄMME...HÄN PUHUI SELVIN PÄIN VANHEMMILLENI HÄÄ VALMISTELUISTA ETTEI MITÄÄN TUU TEHTYÄ JOS HÄN EI AUTA YM...NO MEILLÄ MENI VÄLIT MYÖHEMMIN MONEEN KERTAAN,..SUUORAAN SANOI ETTÄ EN OO KUN NOLLA...JA KUITENKIN OPISK YLIOPISTOSSA SILLOIN...EN KERENNY KAIKKKEA JA OLIN LAISKA... SINULLA ON YKSI ISO MIEHESI ON SINUN PUOLELLASI...TUOSSA JA SE ON ONNESI TAE..ET APPIVANHEMPIEN KANSSA OLE NAIMISISSA..MEILLÄ TULI ERO...MIEHENI MENI ÄITINSÄ PUOLELLE....EROSIMME.....HÄN ITKI KUN PAKKASIN TAVARANI...N 14V jälkeen...sanoi äiti oli syypää kun häntä uskoa..NO hän teki kaikkensa seläntakana ja sanoi edesäkin kaikkea mitä en tähän halua kirjoittaa....vanhemmat voisi auttaa eikä moittia ..ei monikaan keittiö ihme oo 20 vuotiaana....mutta itse voin neuvoa miniää jos apua kysyy...hän on kuin tyttäreni poikia itselläni...mutta ihania tyttäriä sain ja kensties lapsenlapsiakin joku päivä..KAIKKEA HYVÄÄ,..PITÄKÄÄ YHTÄ MIEHESI KANSSA NIIN AVIOLIITTO VOI HYVIN.KAIKKI MENEE HYVIN..EI KANNATA VÄLITTÄÄ MITÄ HE SANOO APPIVANHEMPASI...ANTAA TULLA KORVASTA JA TOISESTA ULOS ...pää asia kuitenkin teidän suhde ja AVIOLIITTO

        Minun liittoni alkoi jo ajat sitten (kesti 25v 2kk ja 19pv harkinta.aika mukaanlukien) ja päättyikin jo yli 13 v sitten: mieheni löysi 2 viikon tuttavuuden jälkeen elämänsä naisen. Uusi elämä ei kolmattakaan joulua nähnyt. Vaikka häämme pidettiin Härmässä, ei siellä viina ollut minkäänlaisessa osassa (äitini on lähes absolutisti! Ja vanhempaihan ne oli silloin 70-luvulla juhlien maksajia ja järjestäjiä) Hääkirkossa tuleva anoppini oli äidilleni sanonut: "Poikani on niin hyvä, ettei ole koskaan minulle poikkipuolista sanaa sanonut!" -En muista pitikö häissäni kukaan puheita, no kun ei niitä maljojakaan nostettu.?!

        Appiuko nukkui pois syksyllä -79. Hän oli kuolinvuotellaan anopille sanonut, ettei hän ole pojista huolissaan, kun niillä on niin hyvät miniät! -Anoppi on nyt 91,5 v ja asuu vielä yksikseen isossa omakotitalossa pohjoisessa kaupungissa , onneksi nuorin veljeksistä asuu samassa kaupungissa ja huolehtii kauppa-asioista, lääkärissä käynnistä yms...

        Lähettelemme anopin kanssa kortteja ja kirjoittaakin hän joskus kirjeitä. Saan häneltä aina äitienpäiväkortin (mieheltäni en lahjoja saanut, hän sanoi, että ethän minä ole hänen äiti), yritin silti lasten ollessa pieniä sanoa, että hänen tehtävä olisi opettaa lapsille muistaminen.

        Nyt ex-miehellä on kolmas pitkä suhde (vaan 2 kertaa on erehtynyt naimisiin). 7 vuotta sitten, kun minä en tiennytkään naisen taas vaihtuneen (oli käynyt uuden kanssa äitinsä luona) anoppi soitti minulle äitienpäivä onnittelut ja oli huolissaan pojastaan ja minulle hän sanoi, että minä olen edelleen hänen paras miniä! Minä sanoin, että älä nyt höpsi! (Anoppi tuntee lukkarinrakkautta minua kohtaan, ollaanhan me molemmat eteläpohjalaisia!)


    • mk

      Olisit heittänyt vain apen häistä pihelle ja jos minä olisin ollut miehesi niin olisin laittanut miestä kunnolla turpiin niin olísi voinut jotain oppia ja sillä ei ole mittän merkitysta parisuhteessa mitä pariskunnat tienaavat ja kumpi enemmän mies vai nainen ja ompa appiukkosi aika vanhanaikainen ja niin edelleen. Sanoppa seuraavan kerran kun menette vierailulle miehesi vanhemmille että ottaako apellesi noin koville jos seksi ei suju enää kun ikääkin noin paljon ja siihenkin saa kyllä lääkkeet niin voi miehesi isä otaa herneen nenään ja siihen voi sanoa ett äeikö sinulla ole huumorintajua ollenkaan.

      • jocus*

        Typeryyteen ei pidä vastata suuremmalla typeryydellä.


      • Samalla mitalla
        jocus* kirjoitti:

        Typeryyteen ei pidä vastata suuremmalla typeryydellä.

        Noin minäkin ennen ajattelin kunnes työpaikan vaihduttua tapasin ääliön, joka ei tajunnut lopettaa v*ttuilua, vaikka kuinka annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Noihin ei auta muu kuin armoton takaisinpäin v*ttuilu! Luulevat näet olevansa jotenkin sanankäytön mestareita. Senhän näki jo aloittajan viestistä, jossa ääliö rohkaistui v*ttuilemaan vasta kun huomasi että ei tule vastaan sanomista.


    • glgui

      No ei tuota nyt parissa viikossa tarvitsekaan anteeksi antaa, nuole haavojasi kaikessa rauhassa. En usko että yksi moka, vaikka olisikin megasellainen, lopullisesti välejä sentään pilaa. Varmastikin appivanhempasi pitävät sinusta jos olette paljon tekemisissä olleet ja sinulla ei ole aikaisemmin ollut mitään syytä epäillä muuta. Ehkäpä pitävät sinua sitten jopa niin tuttuna että humalapäissään uskaltavat aivan hevosenleikiksi laittaa koko touhun. Luulen että päivän jännitys ja liika alkoholi aiheutt moisen improvisaation, olisikin ollut varmasti parempi että apellasi olisi ollut etukäteen suunniteltu puhe jos puhumaan kerran alkaa. Mutta tosiaan, itsensähän se appi siinä mokasi eikä sinua. Ja asia unohtunee ajan kanssa myös vierailta ja varmasti muistavat häistä muutakin kuin puheen. Toivottavasti sinäkin vielä joskus vaikka nyt on tietenkin vielä niin tuore tapaus.

      • RRKKRS

        Huh.

        En kyllä menisi tuollaisen jälkeen enää appivanhemmille kylään OLLENKAAN. Mies saisi mennä ihan itsekseen. Jos tunkisivat kylään, niin lähtisin itse muualle.


      • glgui
        RRKKRS kirjoitti:

        Huh.

        En kyllä menisi tuollaisen jälkeen enää appivanhemmille kylään OLLENKAAN. Mies saisi mennä ihan itsekseen. Jos tunkisivat kylään, niin lähtisin itse muualle.

        Niinno, mikä tapa nyt sitten on itsekustakin miellyttävämpää viettää seuraavat 30 vuotta.....


      • ............
        glgui kirjoitti:

        Niinno, mikä tapa nyt sitten on itsekustakin miellyttävämpää viettää seuraavat 30 vuotta.....

        Mistä jää paitsi jos ei 30 vuoteen vieraile appivanhemmiillaan??


      • rajansa kaikella
        RRKKRS kirjoitti:

        Huh.

        En kyllä menisi tuollaisen jälkeen enää appivanhemmille kylään OLLENKAAN. Mies saisi mennä ihan itsekseen. Jos tunkisivat kylään, niin lähtisin itse muualle.

        Samat ajatukset nousivat mieleeni. Eipä voisi enempää loukata ja vielä häävieraiden aikana. Mikä mahtaa olla hänellä fiksuus muutenkaan. Elä siten kuin itsestäsi tuntuu ja anna ukon olla.Toivottavasti et katkeroidu. Kuinka ikinä tuollaisen voisi unohtaa!!!


      • respect!!!
        ............ kirjoitti:

        Mistä jää paitsi jos ei 30 vuoteen vieraile appivanhemmiillaan??

        Nimenomaan, jos appiukko tuon jälkeen kehtaa vielä ihmetellä, ettei miniä käy kylässä niin ansaitsis saunan takana selkäsaunan. Ei herranjestas häissä pidetä tuollaisia puheita ja vielä humalassa, huhhuh. Onhan se tietty niin, et ei häissä aleta riehumaan ja ajamaan appiukkoa pois, ettei viimeinenkin häätunnelma mene pilalle mut Loukattu älä ihmeessä käy kylässä, ennenkun appiukkosi OIKEESTI pyytää anteeksi sekä sinulta, että kaikilta häävierailta. Kirjoittakoon sitten vaikka kirjeen mikä kopioidaan kaikille mutta hän loukkasi samalla myös sinun perhettäsi ja sukuasi ja saisi kyllä nyt ottaa vastuun teostaan.

        Kukaan ei menetä mitään siinä, jos ei käy kylässä missä ei tunne olevansa tervetullut, päinvastoin siinä suojelee itseään apahlta ololta. Tuore miniä ansaitsee kyllä appivanhempien kunnioituksen, ihan vaikka vaan siksi että sattuu olemaan heidän poikansa vaimo. Ja jos appiukko luulee tuon jälkeen saavansa kunnioituksen, niin tehköön töitä sen eteen.


      • glgui
        respect!!! kirjoitti:

        Nimenomaan, jos appiukko tuon jälkeen kehtaa vielä ihmetellä, ettei miniä käy kylässä niin ansaitsis saunan takana selkäsaunan. Ei herranjestas häissä pidetä tuollaisia puheita ja vielä humalassa, huhhuh. Onhan se tietty niin, et ei häissä aleta riehumaan ja ajamaan appiukkoa pois, ettei viimeinenkin häätunnelma mene pilalle mut Loukattu älä ihmeessä käy kylässä, ennenkun appiukkosi OIKEESTI pyytää anteeksi sekä sinulta, että kaikilta häävierailta. Kirjoittakoon sitten vaikka kirjeen mikä kopioidaan kaikille mutta hän loukkasi samalla myös sinun perhettäsi ja sukuasi ja saisi kyllä nyt ottaa vastuun teostaan.

        Kukaan ei menetä mitään siinä, jos ei käy kylässä missä ei tunne olevansa tervetullut, päinvastoin siinä suojelee itseään apahlta ololta. Tuore miniä ansaitsee kyllä appivanhempien kunnioituksen, ihan vaikka vaan siksi että sattuu olemaan heidän poikansa vaimo. Ja jos appiukko luulee tuon jälkeen saavansa kunnioituksen, niin tehköön töitä sen eteen.

        Vittu joo! :-D Häistä on vain pari viikkoa ja appivanhemmat ovat pyydelleet anteeksi ja pyydelleet käymään että asiasta saisi puhuttua ilmeisesti mahdollisimman pian, varmaan itsekin paniikissa ja pahoillaan. Mutta ei juu kannata mennä ainakaan tapaamaan ennenkuin pyydetään anteeksi OIKEESTI! :-D Mun mielestä asiat selvitetään OIKEESTI naamatusten, mielummin mahdollisimman pian mutta tässä tapauksessa varmaan sitten kun morsiamen kunto kestää. Siis mikä vaikutus sillä kirjeellä olisi? Hupia juhlakansalle koko rahan edestä? Pitäisköhän laittaa lehteen ilmoitus myös? Oliko nyt tarkoitus että kukaan läsnäolijoista ei VARMASTI pääse unohtamaan puhetta ja loputkin kyläläisistä (tms.) saa tietää?

        Jaa mitä siinä menettää jos ei ole tekemisissä? No ilmeisesti ovat olleet tekemisissä tähän asti paljonkin ja hyvin on mennyt, sen menettää. Vaikeuksia tulee joka helkkarin kissanristiäisissä missä appivanhemmat on mukana, inhottava tunnelma teidän välillä ellei sitten ihan kaikilla. Anoppi ja tulevat lapset menettää, ilmeisesti myös anoppi laitetaan kärsimään miehensä töppäilyistä. Ja joidenkin kuningasideahan taisi olla ettei edes lasten anneta tutustua isovanhempiinsa?

        Ja lopulta, luuleeko ap. kenties ettei suku kyllästy jossain vaiheessa sitä kolmeakymmentä vuotta morsiamen kiukutteluun yhdestä puheesta jos se hankaloittaa kaikkien elämää, vaikka sympatiat tottakai nyt ovat hänen puolellaan. Jos apella on taipumusta tuollaiseen niin tuskin oli ensimmäinen taikka viimeinen kerta, ja muu suku ehkä osaa suhteuttaa tämän asian sen mukaan. Ja edelleen, halutaanko varmistaa että puhe ei varmasti keneltäkään pääse unohtumaan?

        Minä kun en usko hetkeäkään etteikö ihmisestä huomaisi jos hän ei jostain oikeasti pidä, varsinkin kun kerran on oltu PALJON tekemisissä. Eli luulen todellakin että kyse oli kännimokasta, sillä itseasiassa se morsiuspari ei ole häiden alla suinkaan ainoat joilla on paskat housussa, kyllä siinä vanhempiakin jännittää. Siihen liikaa skumppaa ja jännityksen laukeaminen niin soppa on valmis!

        Alkuperäisenä harkitsisin todella tarkkaan haluanko tehdä tästä koko elämänmittaista ongelmaa, vaikka olen näköjään mielipiteineni vähemmistössä. Kaikeksi onneksi morsian kuitenkin vaikuttaa ihmiseltä joka tähän harkintaan pystyy.

        Ja ennenkuin joku epäilee että kirjoitukseni on jokin kännisten appiukkojen valtakunnallinen salaliitto, niin mainittakoon että kokemusta löytyy apelle anteeksiantamisesta. Ja kyse oli paljon isommista asioista kuin yhdestä päivästä!


      • mogoolit gorwiin
        RRKKRS kirjoitti:

        Huh.

        En kyllä menisi tuollaisen jälkeen enää appivanhemmille kylään OLLENKAAN. Mies saisi mennä ihan itsekseen. Jos tunkisivat kylään, niin lähtisin itse muualle.

        Mitä miehesi sanoi, miten reagoi? Mites se oli myötä ja vastamäessä...?


      • tiedäksä
        ............ kirjoitti:

        Mistä jää paitsi jos ei 30 vuoteen vieraile appivanhemmiillaan??

        Et sitten yhtään mistään. Jokaisella on oikeus valita itselleen sopiva seura. Oli sitten kyseessä appivanhemmat tai omat!!


      • respect!!!
        glgui kirjoitti:

        Vittu joo! :-D Häistä on vain pari viikkoa ja appivanhemmat ovat pyydelleet anteeksi ja pyydelleet käymään että asiasta saisi puhuttua ilmeisesti mahdollisimman pian, varmaan itsekin paniikissa ja pahoillaan. Mutta ei juu kannata mennä ainakaan tapaamaan ennenkuin pyydetään anteeksi OIKEESTI! :-D Mun mielestä asiat selvitetään OIKEESTI naamatusten, mielummin mahdollisimman pian mutta tässä tapauksessa varmaan sitten kun morsiamen kunto kestää. Siis mikä vaikutus sillä kirjeellä olisi? Hupia juhlakansalle koko rahan edestä? Pitäisköhän laittaa lehteen ilmoitus myös? Oliko nyt tarkoitus että kukaan läsnäolijoista ei VARMASTI pääse unohtamaan puhetta ja loputkin kyläläisistä (tms.) saa tietää?

        Jaa mitä siinä menettää jos ei ole tekemisissä? No ilmeisesti ovat olleet tekemisissä tähän asti paljonkin ja hyvin on mennyt, sen menettää. Vaikeuksia tulee joka helkkarin kissanristiäisissä missä appivanhemmat on mukana, inhottava tunnelma teidän välillä ellei sitten ihan kaikilla. Anoppi ja tulevat lapset menettää, ilmeisesti myös anoppi laitetaan kärsimään miehensä töppäilyistä. Ja joidenkin kuningasideahan taisi olla ettei edes lasten anneta tutustua isovanhempiinsa?

        Ja lopulta, luuleeko ap. kenties ettei suku kyllästy jossain vaiheessa sitä kolmeakymmentä vuotta morsiamen kiukutteluun yhdestä puheesta jos se hankaloittaa kaikkien elämää, vaikka sympatiat tottakai nyt ovat hänen puolellaan. Jos apella on taipumusta tuollaiseen niin tuskin oli ensimmäinen taikka viimeinen kerta, ja muu suku ehkä osaa suhteuttaa tämän asian sen mukaan. Ja edelleen, halutaanko varmistaa että puhe ei varmasti keneltäkään pääse unohtumaan?

        Minä kun en usko hetkeäkään etteikö ihmisestä huomaisi jos hän ei jostain oikeasti pidä, varsinkin kun kerran on oltu PALJON tekemisissä. Eli luulen todellakin että kyse oli kännimokasta, sillä itseasiassa se morsiuspari ei ole häiden alla suinkaan ainoat joilla on paskat housussa, kyllä siinä vanhempiakin jännittää. Siihen liikaa skumppaa ja jännityksen laukeaminen niin soppa on valmis!

        Alkuperäisenä harkitsisin todella tarkkaan haluanko tehdä tästä koko elämänmittaista ongelmaa, vaikka olen näköjään mielipiteineni vähemmistössä. Kaikeksi onneksi morsian kuitenkin vaikuttaa ihmiseltä joka tähän harkintaan pystyy.

        Ja ennenkuin joku epäilee että kirjoitukseni on jokin kännisten appiukkojen valtakunnallinen salaliitto, niin mainittakoon että kokemusta löytyy apelle anteeksiantamisesta. Ja kyse oli paljon isommista asioista kuin yhdestä päivästä!

        No vittu joo itelles vaan. Jos kerran pitää solvata julkisesti, niin pyytäköön anteeksikin julkisesti. Ei siihen tartte "koko kylää" vetää mukaan, ihan vaan juhlavieraat. Koska totuus on se, että jos pilkkaa miniää niin pilkkaa kyllä myös hänen puolen perintötekijöitään, eli ainakin miniän vanhemmilta sietäisi pyytää anteeksi. Ainiin, heiltä ihan kasvotusten!!!

        Olen itse ollu tilanteessa jossa mun LUOJAN KIITOS jo entinen appiukko hakkui mun taustat ja samalla vanhempieni taustat. Koskaan ei ollu ukolla munaa pyytää haukkujaan anteeksi, teki ne vieläpä selvinpäin ja onneks mun ei tarvinnu niin häijyä miestä katella liian kauan, kun ex-mies häipyä elämästäni. No, selvisi matkan varrella se, et oli ihan yhtä vätys kuin isänsä joten ei ollu omena kauas puusta pudonnu. Ja joo, anteeksiantamiseen meni hieman kauan aikaa, se ei tapahdu ihan hetkessä!

        Et hyvä sulle, jos oot voinu antaa apelles anteeksi mut et voi vaatia, et parin viikon jälkeen tää tuore vaimo olis valmis siihen. Ko sanat satuttaa hyvin pitkäksi aikaa, sen luulis itteskin tietävän(?), joten saattaapi kuule olla niin, et antaaksiantaminen vaatii rutosti aikaa ja jos ei siihen pysty niin ei siitä silti pidä tuoretta vaimoa syyttää.

        Niin, kännimokaa on edelleen liian helppo syyttää. Ja ihan vaan tiedoksi, niin mä ainakin olen törmänny hyvinkin kaksinaamaisiin ihmisiin. Pitkän aikaa voidaan olla hyvin mairittelevia ja iloisena naamatusten, sit jossain yllättävässä tilanteessa onkin paljastunu et todellisuudessa on inhonnu koko ajan. Joten kyllä se vaan on niin, et kännissä ne estot häviää ja puhutaan sydämen kyllyydestä. Siksi ymmärrän oikeen hyvin morsiamen pettymyksen ja surun asiassa, tuollainen yllättävä paljastus se vasta sattuukin, koska on hyväuskoisena luullu toisen tykkäävän vilpittömästi siihen asti.


      • allekirjoitan
        respect!!! kirjoitti:

        No vittu joo itelles vaan. Jos kerran pitää solvata julkisesti, niin pyytäköön anteeksikin julkisesti. Ei siihen tartte "koko kylää" vetää mukaan, ihan vaan juhlavieraat. Koska totuus on se, että jos pilkkaa miniää niin pilkkaa kyllä myös hänen puolen perintötekijöitään, eli ainakin miniän vanhemmilta sietäisi pyytää anteeksi. Ainiin, heiltä ihan kasvotusten!!!

        Olen itse ollu tilanteessa jossa mun LUOJAN KIITOS jo entinen appiukko hakkui mun taustat ja samalla vanhempieni taustat. Koskaan ei ollu ukolla munaa pyytää haukkujaan anteeksi, teki ne vieläpä selvinpäin ja onneks mun ei tarvinnu niin häijyä miestä katella liian kauan, kun ex-mies häipyä elämästäni. No, selvisi matkan varrella se, et oli ihan yhtä vätys kuin isänsä joten ei ollu omena kauas puusta pudonnu. Ja joo, anteeksiantamiseen meni hieman kauan aikaa, se ei tapahdu ihan hetkessä!

        Et hyvä sulle, jos oot voinu antaa apelles anteeksi mut et voi vaatia, et parin viikon jälkeen tää tuore vaimo olis valmis siihen. Ko sanat satuttaa hyvin pitkäksi aikaa, sen luulis itteskin tietävän(?), joten saattaapi kuule olla niin, et antaaksiantaminen vaatii rutosti aikaa ja jos ei siihen pysty niin ei siitä silti pidä tuoretta vaimoa syyttää.

        Niin, kännimokaa on edelleen liian helppo syyttää. Ja ihan vaan tiedoksi, niin mä ainakin olen törmänny hyvinkin kaksinaamaisiin ihmisiin. Pitkän aikaa voidaan olla hyvin mairittelevia ja iloisena naamatusten, sit jossain yllättävässä tilanteessa onkin paljastunu et todellisuudessa on inhonnu koko ajan. Joten kyllä se vaan on niin, et kännissä ne estot häviää ja puhutaan sydämen kyllyydestä. Siksi ymmärrän oikeen hyvin morsiamen pettymyksen ja surun asiassa, tuollainen yllättävä paljastus se vasta sattuukin, koska on hyväuskoisena luullu toisen tykkäävän vilpittömästi siihen asti.

        Tuossa oli hyvä pointti, jonka alleviivaisin. Julkinen solvaus ja siitä julkinen anteeskipyyntö. Ja lisäksi vanhemmille kasvotusten. Riittävän iso moka oli jo olla kännissä oman lapsen häissä, sitäkin jo pitäisi pyytää häävierailta anteeksi.

        Noilla eväillä voisi ajan kanssa päästä apenkin kanssa jonkinlaisiin suhteisiin. Tapaustahan ei tule varsinaisesti ikänänsä unohtamaan.


      • Suomiäijä...........
        allekirjoitan kirjoitti:

        Tuossa oli hyvä pointti, jonka alleviivaisin. Julkinen solvaus ja siitä julkinen anteeskipyyntö. Ja lisäksi vanhemmille kasvotusten. Riittävän iso moka oli jo olla kännissä oman lapsen häissä, sitäkin jo pitäisi pyytää häävierailta anteeksi.

        Noilla eväillä voisi ajan kanssa päästä apenkin kanssa jonkinlaisiin suhteisiin. Tapaustahan ei tule varsinaisesti ikänänsä unohtamaan.

        Paljonko vieraita? 100? Siinä on aika monta pariskuntaa eli olisiko 50-60 taloutta? Miten jos sanoisit apellesi, että kun soittaa nuo vieraat läpi ja pahoittelee, että meni humalassa vitsailu vähän överiksi? Jos siis olet sitä mieltä, ettei puheesta käynyt jo ilmi, että se oli "vain" roisia joskin epäonnistunutta huumoria. Jos taas on ilmeistä, että vieraat jo käsittivätkin, että OK, ei ollut ehkä fiksu puhe häihin, mutta kuitenkin vain humalaisen apen yritys olla hauska, niin ehkä siinä ei sitten tarvita näitä soittojakaan.

        P.S. Itse en käytä alkoholia eikä kännisyydellä sinänsä voi tekoja puolustella, mutta ei tässä tapauksessa välttämättä "tullut totuutta humalaisen suusta", vaan ehkä humalatila vei häneltä harkintakyvyn huumorin suhteen ja hän veisteli omasta mielestään hyvää juttua, joka ei kuitenkaan häihin sopinut.


    • kälykakkonen

      Humalahan on tila, joka poistaa meistä estot. Sen, mitä silloin mokaamme, on useasti juuri sitä, mitä todellakin olemme. Alan itse kyllästymään humalaselityksiin, koska humala ei ole peikko joka hyppää meihin yllättäen.

      Appesi tosimieshuumori on ihan hauskaa, mutta kohde aivan väärä. Hän saa luvan ollakin pahoillaan, koska morsiamen oikeus on saada nauttia merkittävästä päivästään täysin siemauksin.

      Mitä harmittelen, niin juhlistanne puuttui toinen vahva puhuja. Tilanteen yleensä pelastaa ns. vastapuhe, jossa voi kumota toisen puhujan höpötyksiä kuin että juhlaväki alkaa lisää säälimään vitsin kohdetta, jolloin taatusti vitsin kohde kokee menettävänsä kasvonsa. Appesi heittäminen pihalle olisi ollut myönnytys sille, että hän olikin oikeassa sinun suhteesi. Teit hyvin viisaasti antamalla asian olla edes näennäisesti. Täten todistit oman selkärankasi ja vahvuutesi ja appesi on aivan varmasti häpeissään, koska osoitit häntä kohtaan aikuista ja asiallista käytöstä. Onnittele itseäsi edes siitä.

      Oma ehdotukseni olisi, että puhu asiasta appesi kanssa. Kerro tasan tarkkaan, miltä sinusta tuntui ja tuntuu yhä ja pyydä häneltä selitys, mitä varten hän teki niin kuin teki. Et muuten saa ikinä rauhaa hänestä. Appesi ei ehkä ole koskaan joutunut miettimään tosimieshuumorinsa vaikutusta ja nyt on aika sinun lyödä sille kunnon stoppi naisten ja lasten seurassa.

      Appesihan tässä on mahdollisuutensa menettänyt, etkä sinä.

      Onnea kaikesta huolimatta naimisiinmenonne johdosta!

    • huhuhhhhhuh

      No ohhoh, kyllähän oli moukka! Näkyy olevan nuo ulkonäköasiat muuallakin esillä, kun oman tuttuni isä oli tavannut kaupungilla toisen isän ja tämä poikansa tyttöystävästä kertomaan, että "no eihän se mikään missi oo".

      • ei missi

        Sanottakoon tähän väliin, että olisin siitä itse vain tyytyväinen jos mulle niin sanottais: nykymissit kun eivät tunnu yhtään edustavan parhaimmistoa ;)


    • ääliö-appi!

      Siis mitä IHMETTÄ?! Kylläpä nyt appiukolta puuttui täydellisesti tilannetaju, ja humalaan on kyllä ihan turhaa vedota. Varmaan miehesikin isäänsä häpesi ja häpeää? Onpa tosi kurjaa, että päätti känninsä ja typerän "huumorinsa" sijoittaa sitten häihinne. Ei kyllä tältä suunnalta armoa tippuisi, saisi hamaan hautaan asti yrittää anteeksi pyytää...

      • ffffreija

        Samoin, en antaisi anteeksi tod. näk. ikinä. Olisin mahdollisimman vähän heidän kanssaan tekemisissä, siinähän se todellinen mielipide apelta tuli selväksi. Jos anoppi on yhtään fiksumpi, häntähän voi tavata kyllä erikseen.


    • ......

      Huhhuh. Onneksi sulla on varmaan niin ihana mies että ymmärtää ja on asiassa sinun puolellasi.

      Inhottavaahan tuo on mutta tuskinpa ovat ihan yhtäkkiä keksittyjä mielipiteitä apeltasi. Vaikka ajoitus oli TODELLA väärä niin saitpahan tietää. Sinulla on tässä hyvä tilaisuus näyttää kuka teistä on oikeasti fiksu ja aikuinen ihminen.

      Toivottavasti välinne paranevat ajan myötä. Vaikea sanoa mitä tekisin itse. Nyt kuvittelisin etten olisi tietävinäänkään heistä ennen kuin tulee pakkotilanne tavata, kuten joku juhla ja kuuntelisin sen jälkeen selityksen. Lisäksi kyllä olettaisin mielipiteiden ja käytöksen olettavan jotain muuta kuin mitä puheessa sanoi. Jos ymmärrät mitä tarkoitan :)

      • näin se menee

        Ei tuollaisen apen käyttäytyminen ainakaan parane ajan myötä, todnäk päinvastoin !! Humalan voimalla totuuksia irtoaa tulevaisuudessakin.
        Ja samat geenit ne ovat miehelläsikin joten todella onnea valintasi johdosta !


    • surullista

      Ihmisillä ei aina ole tilannetajua.Olen ollut parissakin häissä,joissa puhujat ovat hiukan liian yksityiskohtaisesti puuttuneet sulhasen edellisiin tyttöystäviin,kun ovat puhuneet sulhasmiehen historiikkia.Jokainen edellinen on lueteltu nimeltä,mikä minun mielestäni nyt tuskin on tarpeellista.
      Ei ollut häät,mutta eräs suvun tilaisuus,avomieheni äiti kätteli minut ja siinä samalla sanoi,että vaikka et olekaan mieleinen miniä.Ymmärrän tämän,avomiehen ero oli aika tuore asia ja avomiehen äidille suuri järkytys ja pettymys.
      Myöhemmin pyysi anteeksi ,kahteenkin kertaan ja tämä asia on unohdettu ja asiasta on jo melkein kymmenen vuotta.

      • huomauttaisin vaan

        Ei se ihan kokonaan ole unohtunut, kun täälläkin sitä kertaat....


    • megahyvittelynpaikka

      Miten joku kehtaa pilata noin toisen päivän? Huh-uh! Tökeröintä häissä sattunutta mitä olen kuullut..Ei sitten mitään tilannetajua aikuisella miehellä. Humala ei selitä noin huonoa huumoria...
      Kyllä vaan mahtoi miestäsi hävettää.

      Hienoa tietenkin, että pyysi anteeksi...pyysivät? Siis pyysikö appi itse vai oliko anoppi asialla?

      Tuon tökerön puheen jälkeen menee oikeutetusti aikaa välien korjaantumiseen puoleltasi, se on vain ymmärrettävää. Omalla kohdalla hyvittelyyn ei enää anteeksipyyntö olisi riittänyt. Apen tulisi mielestäni korvata mennyt tunnelma järjestämällä teille yhteinen matka tai uudet kemut paremmassa hengessä. Vain oikeus ja kohtuus..

      • Aika hyvän vedit!

        :-D


    • suomalainen mies!

      Onpa kummallista, että yksikään mies (oma, isäsi, veljesi, enosi muut vieraat...) eivät puuttuneet puheeseen. Kyllähän tuollainen suunsoitto olisi pitänyt lopettaa ajoissa.

      Missä ovat kunnon suomalaiset miehet, jotka osaavat puolustaa naisia?

      • Mikko7665

        Eikö naiset itse osaa sitä tehdä, niinkauan kuin naiset aina odottevat mieheltä armoa ja puolustusta itse asiaan puuttumatta, ei tasa-arvokaan ole mahdollista.


      • Eräs lukija
        Mikko7665 kirjoitti:

        Eikö naiset itse osaa sitä tehdä, niinkauan kuin naiset aina odottevat mieheltä armoa ja puolustusta itse asiaan puuttumatta, ei tasa-arvokaan ole mahdollista.

        Jos kyseessä on oman suvun puolelta tapahtuva sikailu, olisi toivottavaa että sukupuolesta riippumatta tuohon sukuun kuuluva osapuoli lyö luun kurkkuun porsaalle.


    • 13+20

      Nimim. VOI VOI PLINSESSAA: Sinulle siis sopisi olla sätittävänä ja halveksuttavana kaikkien tuttujen ihmistesi edessä? olkoon tilanne sitten häät tai mikä muu tahansa, niin yhtä inhottavaahan tuo on. Että tässä tuskin on kyse mistään "prinsessasyndroomasta". Taidat itse olla vanha piika, ja käyt täällä katkeruuttasi ilkkumassa naimisiin päässeitä. SAD.

      • plinsessa luusunen

        "Jos teille tulee lapsia niin ei sinne hoitoon, saavat vielä vaikutteita tällaisilta ihmisiltä."

        Kovin plinsessamaista kommentointia. Antaa vain lasten olla ilman isovanhempia, kun plinsessaa on loukattu. IIIK. Viedään appiukolta tuhkatkin pesästä ja viimeiset siemenperunat.


      • OLE HILJAA
        plinsessa luusunen kirjoitti:

        "Jos teille tulee lapsia niin ei sinne hoitoon, saavat vielä vaikutteita tällaisilta ihmisiltä."

        Kovin plinsessamaista kommentointia. Antaa vain lasten olla ilman isovanhempia, kun plinsessaa on loukattu. IIIK. Viedään appiukolta tuhkatkin pesästä ja viimeiset siemenperunat.

        taidat olla täys idiootti?


      • Moron på engelska
        OLE HILJAA kirjoitti:

        taidat olla täys idiootti?

        Ketkä täällä idiootteja on? Pissisprinsessa täällä päästelee höyryjään kun elämä ei olekaan satukirjasta. Ei uskoisi aikuisista ihmisistä!


    • ei tapoja 0298029820

      Minä en olisi enää koskaan tekemisissä mieheni vanhempien kanssa tuollaisen kokemuksen jälkeen. Syyllisyyttä en tuntisi. He eivät arvosta sinua. Asia tuli jo selväksi. Pilattu mikä pilattu suhde. Tämä oli heidän virhe ja he myös vastaavat tekojensa seurauksista. Jos teille tulee lapsia niin ei sinne hoitoon, saavat vielä vaikutteita tällaisilta ihmisiltä.

      • miniä minäkin

        Syytäkin loukkaantua.
        Todella harmi, että appesi pilasi hääpäiväsi.

        Tekoa ei saa enää tekemättömäksi ja hänen olisi syytä selvittää mitä hänen päässään oikein liikkuu. Todella moukkaumaista käytöstä.

        Turhaa itseäsi syytät. Anteeksi voit antaa jos koet kykeneväsi siihen. Unohda et puhetta ikinä, eikä hääväkikään.

        Tulevaisuutta joudut miettimään, mitä sitten jos/kun on lapsia? Haluatko pitää yhteyttä? Luotatko appeesi, että voit antaa lapsesi hänen hoiviinsa?

        Toiset on vaan niin tolloja, etteivät ymmärrä koska loukkaavat ja sitten selitetään humalatilaa. Humala ei pelasta ketään eikä poista vastuuta tekemisistä.

        Oma appiukkokin selittelee känniläisen juttujaan . Hän kun päästeli suustaan etten osaa kasvattaa lapsia kun en hyväksy lyömistä ja vedä hiuksista. Appiukko lopetti juttunsa siihen kun kysyin opitko sinä vähentämään juomistasi jos vedän sua nyt kunnolla turpaan ja sitten vedän pari kierrosta talon ympäri hiuksistasi kiskoen. Johan tajusi lähteä nukkumaan ilman käskyä.

        Ikävää ettei aikuiset osaa käyttää alkoholia.

        Jaksamista sinulle, todella kurjaa että jouduit hääjuhlassasi moista todistamaan.


      • Todella_
        miniä minäkin kirjoitti:

        Syytäkin loukkaantua.
        Todella harmi, että appesi pilasi hääpäiväsi.

        Tekoa ei saa enää tekemättömäksi ja hänen olisi syytä selvittää mitä hänen päässään oikein liikkuu. Todella moukkaumaista käytöstä.

        Turhaa itseäsi syytät. Anteeksi voit antaa jos koet kykeneväsi siihen. Unohda et puhetta ikinä, eikä hääväkikään.

        Tulevaisuutta joudut miettimään, mitä sitten jos/kun on lapsia? Haluatko pitää yhteyttä? Luotatko appeesi, että voit antaa lapsesi hänen hoiviinsa?

        Toiset on vaan niin tolloja, etteivät ymmärrä koska loukkaavat ja sitten selitetään humalatilaa. Humala ei pelasta ketään eikä poista vastuuta tekemisistä.

        Oma appiukkokin selittelee känniläisen juttujaan . Hän kun päästeli suustaan etten osaa kasvattaa lapsia kun en hyväksy lyömistä ja vedä hiuksista. Appiukko lopetti juttunsa siihen kun kysyin opitko sinä vähentämään juomistasi jos vedän sua nyt kunnolla turpaan ja sitten vedän pari kierrosta talon ympäri hiuksistasi kiskoen. Johan tajusi lähteä nukkumaan ilman käskyä.

        Ikävää ettei aikuiset osaa käyttää alkoholia.

        Jaksamista sinulle, todella kurjaa että jouduit hääjuhlassasi moista todistamaan.

        hyvin kuitattu appiukolle! Thumbs up! :-)


    • Bride2be soon

      ... Ei hyvää päivää! Olen äärettömän pahoillani että sinua on loukattu syvästi tärkeänä päivänä.. Ja sinulla on syytäkin olla! Anna heidän ihan omia pyydellä.. Ja humalan piikkiin EI aina puhetta tai käytöstä kuitata.. Jos noin idioottimaisesti on tehty..on ongelmana alkoholi,.ja itse piruilisin takaisin AA klinikasta..et sieltä saa idioottimaiseen käytökseen apua.. Luoja mikä URPO! ...

      • Häissä sattuu aina

        Jos sinua yhtään lohduttaa tietää niin minulla on sellainen käsitys, että sellaisia häitä ei olekaan, joista ei jokin asia jäisi todella harmittamaan. Ihmiset ovat nykyään epähienoja ja saattavat käyttäytyä yllättävällä tavalla. Häihin kannattaa kutsua vain todelliset ystävät.


      • exBrideToBe
        Häissä sattuu aina kirjoitti:

        Jos sinua yhtään lohduttaa tietää niin minulla on sellainen käsitys, että sellaisia häitä ei olekaan, joista ei jokin asia jäisi todella harmittamaan. Ihmiset ovat nykyään epähienoja ja saattavat käyttäytyä yllättävällä tavalla. Häihin kannattaa kutsua vain todelliset ystävät.

        En saanut häissämme pidetyistä puheista mitään selvää, sillä sulhasen sukulaiset kovaäänisesti puhuttaa pälpättivät jokaisen puheen päälle! Ja kyllä, mikrofonit säädettiin sen takia niin kovalle kuin pystyi, mutta sekään ei riittänyt. Onneksi häävideolla puheet kuuluvat selkeämmin ja on pystynyt ne jälkikäteen kuuntelemaan. Mielestäni vain törkeää ja epäkunnioittavaa käytöstä puhujaa kohtaan!


    • Tanttutar

      luvalla saatkin olla loukkaantunut. ja vaikka ilman lupaakin... mieti omat hääsi ja miehesi vanhemmat huh... häitten pitäis olla ilonen onnen juhla jonka muistaa kun luvataan elää ikuisesti myötä ja vastoin käymisessä.

    • Aviovaimo jo 22vuott

      Ihmettelen todella appesi käytöstä, sillä anoppihan se pahempi yleensä on. Itse en ole vieraillut moniin vuosiin appivanhemmillani, he kyllä ovat käyneet pakollisilla rippi- ja yo- juhlissa. Anoppini vuosia sitten erehtyi arvostelemaan lapsiani todella tylyyn tyyliin eivätkä lapsenikaan ole sitä anteeksi antaneet. Mieheni vuoksi otan kyllä heidät vastaan, mutta vastavierailulle minua on turha odottaa. Onneksi he asuvat satojen kilometrien päässä, joten törmäämistä ei tarvitse pelätä. Mieheni kyllä käy heitä tervehtimässä parikertaa vuoteen.

    • Neito Oulusta :)

      Heh, tällaista näillä jotka haluavat prikulleen täydelliset kirkkohäät ja kaikki sukulaiset kasaan, sekä kumminkaimat kavereineen. Saako arvata että oli joku 200 vierasta?

      En nyt ala ottamaan mitään kirkollista kantaa, mutta sen lisäksi etten ole uskossa kirkkohäät paisuteltuina ovat aina aiheuttaneet inhotusta.

      Ensinnäkin, vielä nykyäänkin morsiamen isä saattaa alttarille. Mistähän tämä on peräisin? Niiltä ajoilta kun naisesta tehtiin kauppaa, eli poika osti isältä tytön päästäkseen tämän kanssa naimisiin. Onko kuvottavampaa, vaikka olen kaikkea muuta kuin feministi?

      Sitten muka-uskikset on aina tuhannen päissään kirkossa. Aina on joku härö joka huutelee. Lisäksi tuossa puheessa juuri pyritään piikittelemään ja vinoilemaan avioparille, tuskin kovin moni muukaan on tyytyväinen puheeseen.

      Mutta itse aiheeseen: Oma asiasi tahdotko enää välejä appivanhempiin.
      Onnellista perheidylliä.

      • Hy
        vä kannanotto. Ehkä pikkasen ylikriittinen ottaen huomioon, miten morsianta on tullut loukatuksi. Ei känninkään varjolla voi puhua, miten sattuu.

        -jokke-


      • no haloo!?

        "Heh, tällaista näillä jotka haluavat prikulleen täydelliset kirkkohäät ja kaikki sukulaiset kasaan, sekä kumminkaimat kavereineen. Saako arvata että oli joku 200 vierasta?"

        Näin puhuu vain kateellinen. Tottakai häät ovat perhe- ja sukujuhla, tottakai ihmisiä kutsutaan vaikka 200 jos rahat riittää ja ystäviä piisaa. Tottakai jokainen nainen haluaa täydelliset häät.

        Mutta tietenkin jos ei ole ystäviä, sukulaisia, eikä eritoten rahaa järjestää mitään...


    • Tapahtui serkkutytön häissä. Isänsä ei ollut tyytyväinen tytträren valintaan. Puheessaan tarkoituksella sanoi tyttärenmiehensä nimen kolme kertaa väärin.Kolme kertaa isälle mieluisan exän nimen. Ei sentään koko luetteloa latonut.


      Että näin.


      -jokke-

      • morgoolit gorwissa

        aina vaan ihmetyttää kun näitä on tullut nähtyä.mitä tytär sanoi tilanteessa? meni itkemään isänsä syliin. v*u, mitä selkärangattomia matoja!

        muistan kun äitini tuli joskus kylään, ensimmäiseen yhteiseen asuntooni nykyisen vaimoni kanssa. heti alkoi tarkastus ja perinteinen anopilta miniälle pottuilu (voisiko joku apina selittää mistä kivikaudelta tämäkin perinne juontuu?!).

        Äitini lensi asunnosta kuin leppäkeihäs eikä takaisin tullut ennen kuin oli julkisesti anteeksi pyytänyt.


      • yksityisesti
        morgoolit gorwissa kirjoitti:

        aina vaan ihmetyttää kun näitä on tullut nähtyä.mitä tytär sanoi tilanteessa? meni itkemään isänsä syliin. v*u, mitä selkärangattomia matoja!

        muistan kun äitini tuli joskus kylään, ensimmäiseen yhteiseen asuntooni nykyisen vaimoni kanssa. heti alkoi tarkastus ja perinteinen anopilta miniälle pottuilu (voisiko joku apina selittää mistä kivikaudelta tämäkin perinne juontuu?!).

        Äitini lensi asunnosta kuin leppäkeihäs eikä takaisin tullut ennen kuin oli julkisesti anteeksi pyytänyt.

        lehteenkö laittoi anteeksipyyntönsä?


      • Ihana MIES!
        morgoolit gorwissa kirjoitti:

        aina vaan ihmetyttää kun näitä on tullut nähtyä.mitä tytär sanoi tilanteessa? meni itkemään isänsä syliin. v*u, mitä selkärangattomia matoja!

        muistan kun äitini tuli joskus kylään, ensimmäiseen yhteiseen asuntooni nykyisen vaimoni kanssa. heti alkoi tarkastus ja perinteinen anopilta miniälle pottuilu (voisiko joku apina selittää mistä kivikaudelta tämäkin perinne juontuu?!).

        Äitini lensi asunnosta kuin leppäkeihäs eikä takaisin tullut ennen kuin oli julkisesti anteeksi pyytänyt.

        Sinä olet MIES! Oikein teit!

        :)


    • törkeä ukko

      Ainakin koko hääväelle selventyi erittäin selkeästi millainen appiukko sinulla on. Jos jotain sinun ja appivanhempiesi välillä tapahtuu niin ihan kaikki tietävät että sinä et ole se syyllinen.
      Appiukkosi on törkeä ja mikään humatila ei sitä voi selittää sillä humalassa ihmisen estot katoaa ja suusta suoltuu se mitä hän oikeasti ajattelee. Moni ajattelee toisista vain pahaa ja sinun appiukkosi on juuri tälläinen. Samanlaisen puheen hän olisi pitänyt kenestä tahansa joten älä ota tuota törkeyttä itseesi.

    • aikakamalaa

      Voi kiesus mikä appi, anna hirvityksen olla

    • ...

      Tuskinpa anoppisikaan on ansainnut yhtä paljon kuin appesi (Onko appi varakas vai keskituloinen duunari?). Tuskin tämä naisten vähättelynhalu on hetkessä syntynyt, vaan anoppikin lienee saanut siitä osansa. Ehkä voisit vähän kautta rantain tiedustella muilta apen aikaisemmista toilailuista. Kun mies vanhenee, niin se ottaa helposti itsetunnon päälle. Eläkeikä lähestyy ja keho rupsahtaa ja voika kateus herätä pojan onnea kohtaan. Laita kaikki pienuuden ja katkeruuden tiliin ja nauti avioliitostasi. Onneksi ja toivottavasti miehesi ei ole samaa maata, vanhetessaankaan...

      • Mulla kolme ailuista tytärtä. Onneks ne on niin kranttuja, ettei kaiken maailman appiukot mahdu heidän maailmaansa.

        Ja miehen valinta kulkee käsi kädessä, kai. Vanhi on jo naimisissa ja hyvin näyttäis menevän.
        Tuleva anoppi kuoli jo hyvissä ajoin ja appiukko on pahasti dementoitunut.


        -jokke-


    • tiukka miniä

      Voi kurjuus minkälaiseen sukuun olet tyttöparka joutunut..mutta aika kuluu ja anna appesi pyytää anteeksi omaa töppäystään ja voithan sen jälkeen sanoa että nyt kun olette ilmaisseet kantanne minusta -voit kertoa oman mielipiteesi humalaisesta appiukostasi..ja on turha olettaa että kukaan vaimo haluaisi tuommoisen appiukon kanssa olla tekemissä ..aikuiselta aivan käsittämätöntä käytöstä! Kerro tmä myös omalle puolisollesi että hän jatkossa suojelee sinua noin pöllöiltä vanhemmiltaan..

      • Jos nyt yhtään tunnen ihmistyyppiä, joka kännissä puhuu mitä vaan, niin on hyvä syy epäillä, et taas seuraavan kännin sattuessa iskee kauhia katumus.

        Mut ei kännisen anteeksipyynnöllä ole mitään arvoa.


        -jokke-


      • puh-puh.
        puh-puh-huh-huh kirjoitti:

        Jos nyt yhtään tunnen ihmistyyppiä, joka kännissä puhuu mitä vaan, niin on hyvä syy epäillä, et taas seuraavan kännin sattuessa iskee kauhia katumus.

        Mut ei kännisen anteeksipyynnöllä ole mitään arvoa.


        -jokke-

        Kirjautunut viimeksi: 3.5.2011 7:25
        Liittynyt jäseneksi: 13.8.2007


    • tuttujuttuennestään

      Mielestäni asiasta pitäisi jonkinmoinen keskustelu virittää, sillä vaikka puheen voi pistää "kännin piikkiin" niin on mielestäni kuitenkin selvää että sieltä lipsahteli asioita jotka ovat appivanhempia, ainakin sulhasen isää, pidemmän aikaa vaivanneet. Ilmeisesti ulkonäkösi, puuttuvat keittiön taidot, miestäsi heikommat tulot ym seikat ovat vaivanneet hänen mieltään niin paljon että tulivat puheessakin esille. Tämä taas kertoo siitä miten siellä hymyilevän pinnan alla sinusta ajatellaan ja ne aatokset ei sieltä varmaan häviä jatkossakaan. Tiedän kokemuksesta, että jos miniään ollaan noinkin tyytymättömiä, saattaa appivanhemmat etsiä jatkossakin erinäisiä keinoja saattaa sinut ja miehesi huonoihin väleihin ja sitä kautta erilleen toisistanne, sillä haluavathan appivanhempasi pojalleen paremman naisen. Suosittelen että keskustelet tästä tilanteesta miehesi kanssa ja ehkä hänen kannattaisi ottaa asiat puheeksi vanhempiensa kanssa. Pidä kuitenkin jatkossakin silmäsi ja korvasi auki, sitä ei ikinä tiedä mitä keinottelevat "pääsi menoksi" tilaisuuden tullen. Kaikille avioliitto kun ei ole Pyhä asia. Tärkeintä kuitenkin tietysti välisi mieheesi, sillä hän on sinut valinnut ja kelpuuttanut.

      • Tsot tsot, peräkammarin lannaanluojat.


        -jokke-


    • niinpä.

      Mielestäni ei kannata olla liian hyväuskoinen, niin moni ajattelee nykyään jotakin ikävää selän takana valitettavasti. Vaikka olisi läheinen ihminen. Silmät avautuu lopulta.

      Harmi kun kivat ihmiset ei kohtaa. Moni joutuu sietämään omaa vanhempaa, tai appivanhempia, tai pelimiehiä, kuka mitäkin. Esittävät edessäpäin, muuten ajatellaan jotain pashaa.

      Tuo hääpuhe on törkeyden huippu. Ei kannata olla missään tekemisissä apen kanssa enää. Onko miehesi tehnyt oman kantansa selväksi sinulle asiasta. Onko hän hyvissä väleissä isänsä kanssa? :s

    • .......

      Olen NIIN pahoillani puolestasi! :( Käsittämättömän noloa ja idioottimaista käytöstä! Ja myös (minun mielestäni) anteeksiantamatonta. Ja vaikka antaisinkin joskus anteeksi, en kuitenkaan haluaisi olla moisen idiootin kanssa enää koskaan _missään tekemisissä_. Aivan käsittämätöntä!!


      Haluaisin kuulla, miten miehesi suhtautuu asiaan? Todella toivon, että hänessä on miestä pitämään sinun puoliasi? Hänen tehtävänsä on nyt olla sinun tukenasi. Todella toivon, ettei hän ole niin tyhmä ja itsekäs, että alkaa koskaan painostaa sinua antamaan anteeksi.

      Sinulla on täysi oikeus laittaa välit poikki appeesi ikuisiksi ajoiksi, jos sinä niin haluat. Jos miehesi ei tätä ymmärrä, niin olen (taaskin) kyllä todella pahoillani puolestasi. :(

    • Ikävää ja surullista

      Tietyt tilanteet ja tilaisuudet ovat muodollisuuksia, joissa täytyy käyttäytyä hyvin vaikka ei kaikista osallistujista pitäisikään. Miten tätä tapahtunutta voi enää perua, ihmisen toivottavasti ainoat häät ovat menneet pilalle. Itse en puhuisi enää koskaan mitään tuollaiselle ihmiselle.

      Mutta elämä jatkuu. Menit miehesi kanssa naimisiin, et appiukkosi. Olkaa te kahdestaan onnellisia ja appiukko pysyköön kaukana.

    • S-Kyösti

      Älä selitä, et mennyt naimisiin.

      • Olen ollu naimisissa 32 5 vuotta. Viis omissa kuvioissani.

        Joku näkemys on.


        -jokke-


    • alkoholiongelmako

      Minusta tämä puhe oli suurin töppäys appiukolle itselleen ja kuulijoiden sympatiat ovat varmasti sinun puolellasi. Onkohan hänellä alkoholiongelma? Voit ilmoittaa, että appiukko ei koskaan sekaannu teidän perheenne asioihin, jos se helpottaisi oloasi. Jos aiotte joskus hankkia lapsia, niin on todella hankalaa, jos et voi pitää appiukkoon edes asiallisia välejä, mikä sinänsä on ymmärrettävää. Olisi harmillista, jos lapsi ei voisi tutustua isovanhempiinsa jonkun vanhan puheen takia. Ilmoita vaan appiukolle, että et sinäkään arvosta häntä ja näillä ehdoilla on elettävä.

      • Mullakin on jonkun asteen alkohololin liikakäyttöongelma, mut pidän aina huolta siitä, ettei läheiset joudu häpeämään mua.

        Ei koskaan.


        -jokke-


      • Anoppi...

        Totuuden puhujan rooli on raskas. Appiukko oli vain rehellinen ja kertoi vain sen mitä oli tulevasta miniästään havainnut. Jos välirikko näyttää primadonnan käytöksen perusteella väistämättömältä, niin mitä sitä pitkittämään. Tsemppiä appiukolle!!


      • Yx sisko
        Anoppi... kirjoitti:

        Totuuden puhujan rooli on raskas. Appiukko oli vain rehellinen ja kertoi vain sen mitä oli tulevasta miniästään havainnut. Jos välirikko näyttää primadonnan käytöksen perusteella väistämättömältä, niin mitä sitä pitkittämään. Tsemppiä appiukolle!!

        Appiukon eukkona ymmärrät myös, että miniää ei enää näy mailla halmeilla, ja se jos mikään osoittaa, että appiukko oli ihan oikeassa.
        Halusi miniänne vain naimisiin poikanne kanssa ja jätti teidät lehdellä soittelemaan. Ei hänestä tullutkaan apuria suursiivoukseen eikä kuskia kaljoitteluiltoina.

        Totuuden puhujalle ei yösijaa!


    • petumania

      Hei.

      Kyllä Sinulla on täysi oikeus olla loukkaantunut! Koskaan asia ei varmasti unohdu, mutta toivottavasti anteeksi voit antaa...(10 vuoden kuluttua)

    • avioliitossa

      Appi on nolannut hääparin, itsensä, vaimonsa ja hääväen muistot ja tunnelman. Tämä mokauspuhe ei hevin unohdu. Humala ei ole mikään tekosyy, tällä tavoin nuo turhat estot poistuvat ja todellinen minä astuu kuvioihin. Appesi pilasi teidän häät. Häät ovat suuruusluokaltaan ikimuistettavat juhlat hääparille. Kukapa haluaisi omien juhlien mennä pieleen. Fiksu appi ei myöskään joisi itseään niin humalaan, että mokailisi.
      Sinulla ei ole mitään velvollisuuksia appeasi kohtaan, jos tuntuu siltä.

    • Haukkui itsensä

      Huh huh??? Kaikea sitä kuulee.

      Mies nolasi julkisesti itsensä.

      Voi vain kysyä mitkä ovat hänen omat elämän arvonsa.

      • Juurikin näin.

        -jokke-


    • king of gingerbreads

      Käsittämättömän törkeää käytöstä. Itselle olisi kyllä todella vaikeaa tollaista antaa anteeksi, maailma on täynnä ihmisiä joiden kanssa voi viettää aikaa ja suku ei välttämättä kuulu niihin. En usko, että tuollaisen paskapuheen jälkeen pystyy enää luottamus tms. palaamaan.

      Siis miksi edes pitäisi tavata koko ukkoa, haluatko sitten kiihkeästi edelleen viettää aikaa kun nyt ukon todellinen luonne on paljastunut.

      Jos olisin kyseisen ukon poika, eli aviomiehesi niin yhtälailla laittaisin kyllä välit poikki.

      • Asianomainen on aika hiljaa...

        Olisiko ylläpidon provosoima tarina. Mut vois olla ihan tosikin. Tiärän, et vastaavaa tapahtuu.

        Ihan lähipiirissäkin.


        -jokke-


      • puh-puh-huh-huh

        Ilman ihmettä laittaisin välini poikki paskansuoltajaan.


        -jokke-


    • Vanha täti

      Tosikamala juttu. Kyllä on syytä nuolla haavoja aika kauan. Jo se että on humalassa poikansa häissä on häpeällistä, puhumattakin puheesta. Toivottavasti ei miehesi ole samanlaisia tapoja opetellut. Yritä jossainvaiheessa kumminkin antaa anteksi. Unohtaminen on sitten toinen asia.
      Terveisin...ja koita kestää

    • "Tyylinsä" kullakin

      Tais appiukolla mennä isäsi kieltäydyttyä puheen pitämisestä esiintymiskuume reilusti yli neljänkymmenen. Vaikkei ihmisestä pitäisikään niin ei sillä taida ihan ihmeitä hyötypuolellakaan saavuttaa, että tuolla tavoin käyttäytyy. Sen verran käytöstapoja on siallakin, ettei se kaikkeen kärsäänsä tunge sekään.

      Täytyy todeta, että huumorintajua on näköjään monenmoista. Jopa siinä määrin, että koko juttu haiskahtaisi provolle. Noin typerästä appiukosta mielestäni hääväki olisi saanut hapen pihalle jo parin ensimmäisen kohteliaisuuden jälkeen.

      Sikäli jos jutussa olisi totuuden sana seassa, niin ei tuo appivanhemppi ainakaan parantanut omaa kuvaansa kenenkään silmissä.

      • Rinsessa minäkin

        En usko että on provo. Tuollaisia 5-60 ääliöitä on Suomi pullollaan - valitettavasti. Esiintymishalua on mutta ei minkäänlaista kykyä käyttäytyä.

        Kyllä tällainen jättää ikävän muiston ja morsian on oikeutetusti pahoillaan. Toivottavasti ottaa etäisyyttä appivanhempiinsa ja myös pitää sen. Ei ihmisen tarvitse mitä tahansa sietää etenkään omissa, ainutlaatuisissa juhlissaan.


      • kaikkea sitä
        Rinsessa minäkin kirjoitti:

        En usko että on provo. Tuollaisia 5-60 ääliöitä on Suomi pullollaan - valitettavasti. Esiintymishalua on mutta ei minkäänlaista kykyä käyttäytyä.

        Kyllä tällainen jättää ikävän muiston ja morsian on oikeutetusti pahoillaan. Toivottavasti ottaa etäisyyttä appivanhempiinsa ja myös pitää sen. Ei ihmisen tarvitse mitä tahansa sietää etenkään omissa, ainutlaatuisissa juhlissaan.

        Jotkut kuvittelee että vaikka heittää tuollaista huumoria,ihmisiä naurattaa vaikka tosiasiassa tuossa ei ole huumoria tippaakaan.Tyhmyys vain paljastui appi-ukolta.Sinun ei tarvitse nolostua,vaan appiukko sai kyllä halveksuntaa kielen käytöstä.Välit olisivat joskus hyvä olla jonkinlaiset anoppisi takia,eihän hän ole syypää.


      • jhuytrdcfvbgnh
        kaikkea sitä kirjoitti:

        Jotkut kuvittelee että vaikka heittää tuollaista huumoria,ihmisiä naurattaa vaikka tosiasiassa tuossa ei ole huumoria tippaakaan.Tyhmyys vain paljastui appi-ukolta.Sinun ei tarvitse nolostua,vaan appiukko sai kyllä halveksuntaa kielen käytöstä.Välit olisivat joskus hyvä olla jonkinlaiset anoppisi takia,eihän hän ole syypää.

        Tuskinpa se appi niin paha on, kun suostui puheen pitämään.


      • njhuytrdcfvbgnh
        Rinsessa minäkin kirjoitti:

        En usko että on provo. Tuollaisia 5-60 ääliöitä on Suomi pullollaan - valitettavasti. Esiintymishalua on mutta ei minkäänlaista kykyä käyttäytyä.

        Kyllä tällainen jättää ikävän muiston ja morsian on oikeutetusti pahoillaan. Toivottavasti ottaa etäisyyttä appivanhempiinsa ja myös pitää sen. Ei ihmisen tarvitse mitä tahansa sietää etenkään omissa, ainutlaatuisissa juhlissaan.

        No mikä tässä on se minkä takia pitäisi ottaa etäisyyttä? Rehellisyyskö? Syyttäköön morsian itseään, kun laittoi juopon puhumaan. Tajuttoman huonosti suunniteltu.


      • Appiukko__
        Rinsessa minäkin kirjoitti:

        En usko että on provo. Tuollaisia 5-60 ääliöitä on Suomi pullollaan - valitettavasti. Esiintymishalua on mutta ei minkäänlaista kykyä käyttäytyä.

        Kyllä tällainen jättää ikävän muiston ja morsian on oikeutetusti pahoillaan. Toivottavasti ottaa etäisyyttä appivanhempiinsa ja myös pitää sen. Ei ihmisen tarvitse mitä tahansa sietää etenkään omissa, ainutlaatuisissa juhlissaan.

        Älä huolehdi. Appiukko osaa itse pitää etäisyyttä kusipääminiäänsä. Lakimies työstää pojalle avioehtoa ja vanhemmille testamenttia jolla varmistetaan että pissisminiälle ei vahingossakaan tule sentin senttiä suvun omaisuudesta.


      • IKS1
        Appiukko__ kirjoitti:

        Älä huolehdi. Appiukko osaa itse pitää etäisyyttä kusipääminiäänsä. Lakimies työstää pojalle avioehtoa ja vanhemmille testamenttia jolla varmistetaan että pissisminiälle ei vahingossakaan tule sentin senttiä suvun omaisuudesta.

        Appiukko_ nimimerkille toivon juhlia, joissa sinut nolataan. Vaikutat ilkeälle ihmiselle, lähelläsi tuskin pysyy kukaan muu kuin kaltaisesi. Tikahdu ilkeyteesi ja viheliäiseen luonteeseesi. Aloittajalle ehdotan, että et tapaa appivanhempia enää.


    • poppeliino

      No jopa oli häät - onneksi ainakin miehesi on sun rinnallasi. Tosi vaikea tuollaista on niellä ja antaa anteeksi. Kerran kun jotain on noin rikottu, ei särö katoa koskaan. Itsesi takia voit antaa anteeksi ja unohtaa - mutta ei bestiksiä heistä odottaakaan. Tsemppiä vaan ja nauti elämästäsi !!

    • ...

      Voi kuitenkin olla, että appea hävettää nyt niin paljon paljastuminen kaikkien nähden, ettei enää rupea samanlaisiin vääntöihin, kun tapaatte. Voi olla aika hiljaista ja "mukavaa" poikaa. Ei se ole maailmanloppu, vaikkei anoppi/appi tykkäiskään. Kenestäkään ei kaikki tykkää, kysy vaikka.

      • juytrdcfvbnm

        Tuskin olisi edes yrittänyt puhua, jos ei tykkäisi. Tässä suhteessa epäilisin enemmän omaa isää joka ei puhunut tyttönsä häissä.


    • Isomumma

      Minä sinun sijassasi katkaisisin välit appiukkoon lopullisesti! Saat kuulla tuota samaa vuosia hänen suustaan.

      • Ihmettelen tyhmää ap

        Tuo on henkistä pahoinpitelyä!


      • juytrdcvbnm

        Parempi sitten erota heti. On henkisesti helpompi ratkaisu.


    • Rampe 130845 K

      Olen aina sanonut että kusi ja viina samassa päässä on huono yhdistelmä. Ihminen puhuu kännissä mitä selvin päin vain ajattelee. Paljon onnea kuitenkin toivottelen vilpittömästi.

    • haniat

      Fiksut ihmiset ymmärtävät asian ja panevat omaan arvoonsa appesi typerän käytöksen. Sinun ei tarvi hävetä, vaan appesi. Joskus asia haalenee, mutta neuvoni on: katso tästä eteenpäin appesi ohi, kun joudutte väkisin tapaamaan, se muistuttaa eniten häntä erittäin typerästä käytöksestään. Anteeksiantoa ei tarvi edes ajatella; ihminen joka noin käyttäytyy on tuskin missään asiassa fiksu!

      • mjhuytdcvbn

        Fiksu ihminen ei voi ajatella, että anteeksiantoa ei tarvitse edes ajatella. Itseltähän se on pois, jos on ristiriitoja.


    • Tee jos kehtaat

      Häpäise appesi julkisesti kertomalla tällä palstalla sen nimi.

      • suno pesee puhtaaksi

        Mies on varmasti vain lausunut totuuden sanoja! Nirppanokkamuija yrittää turhaan myötätuntoa teiltä anella. Vain tomppelit menevät lankaan, sellaiset kuin sinä!
        Jos siis laitamme tähän apen nimen, joka muuten on Jymy-Kullervo Westmorelandis-Kupiainen, mainitsemme hänet kannustavana esimerkkinä Totuudenpuhujasta!
        Kauan eläköön Jymy-Kullervo Westmorelandis-Kupiainen! Kauan eläköön Totuus, joka ei pala tulessakaan!


      • kijuytfcvbn

        Siinäpä olisikin hieno palkkio puheen pitämisestä? Kuka tilasi? Häpeäpaaluun ja heti.


      • kaikkea kokenut

        "Häpäise appesi julkisesti kertomalla tällä palstalla sen nimi." Jees, tuo teko olisi ihan oikein sille moukalle.


    • lässynvässyn

      On joillakin murheet, oisivat heittäneet sontaa päälle niin sitten olisi ollut ehkä aihetta tulla itkemään tänne ,sääliksi käy kun lukee noita "anteeksiantamatonta" ja "noloa" kommentteja, jos koko maailma kaatuu joillakin kännikommenttien takia niin ei kovin paljoa ole elämänkokemusta hankittu.

      • järki käteen ohoi

        Morsian leikkii aina prinsessaa häissä. Koko häät on helvetti naisten prinsessaleikki, etkö tosiaan sitä tiennyt? Jos kyseistä leikkiä ei halua, niin ei silloin pidetä perinteisiä häitä. Häät voi viettää kaveriporukalla mökillä kännätenkin, jos prinsessaleikkiä ei halua.

        Mutta JOS VIERAS ITSE tulee toisen prinsessaleikkiin, niin silloin on parasta osata käyttäytyä. Toisen juhlan pilaava känniurpo olisi voinut jäädä kotiinsa vetämään ne perseet yksinään.

        Ps. En minäkään tule paskantamaan etupihallesi siksi etten pidä kynnysmatostasi.


      • toivon todella,

        ettet ole oikeasti lääkäri! sultahan puuttuu empatiakyky kokonaan! :o


      • mjuytdfvbnm

        Kyllä täytyy erityisesti vielä kehua häiden suunnittelua. Varmaankin morsiamen käsialaa?


    • MissMoiss

      Appiukon käytös on ollut törkeää ja anteeksiantamatonta. Tuota ei voi unohtaa, viinan piikkiin ei tuommoista voi laittaa. Anoppisi on varmaan vuosikymmeniä myöskin saanut osakseen samanlaista mollaamista. Mielestäni voit aivan hyvin katkaista välit appiukkoosi, anopin kanssa voit olla yhteyksissä, eihän tämä hänen vikansa ole. Millainen tuommoinen öykkäri on pappana, huh, opettaisiko poikalapsille kuinka tyttöjä mollataan.

      Kyllä tuollainen hääpuheen pitäjä olisi pitänyt kesken puheen heittää porukalla ulos. Kuinka tuollaista sopaa on edes viitsitty kuunnella. Jo sinun takiasi olisi pitänyt toimia. Jouduit solvauksen kohteeksi ja se on tosi nöyryyttävää. Ihme, ettei miehesi viheltänyt peliä poikki heti alkuvaiheessa. Pidä ihmeessä välimatkaa tuollaiseen appeen, hän ei ole terve.

      Itselläni on myös kurjaluonteinen appiukko, mutta julkisesti ei ole vielä minua mollannut. Sen sijaan pienessä piirissä on kyllä piikitellyt oikein urakalla ja olen siitä myöskin pahoittanut mieleni useasti. Iän myötä olen antanut samalla mitalla takaisin enkä nykyisin suostu kuuntelemaan yhtään poikkipuolista sanaa, vaan kävelen ovesta ulos.

      Tsemppia ja voimia sinulle! Toivottavasti avioliittosi muuten voi hyvin.

      • njhuytrdsgvbhn

        Olisi pitänyt valmistella se hääpuhe etukäteen. Helppohan se nyt on mestata appea. En ymmärrä jos morsian menee kuuntelemaan "ylläriä". Oma vika.


      • Pure munaa!

        Pure munaa!


    • Ruusuilla tanssit

      loppu heti kun oli kirkossa jaa-äänet annettu.
      Jos tarina ei ole provo, niin saat uskoa, että se appiukkosi sai lopunikäisen hävettävän, ansaitusti.
      Ihan oma itsensä, sikakaan, kuten appesi, ei kannata joka kissanristiäisissä olla vaikka puhetta pääseekin pitämään. Jos joskus menee "huumori" överiksi, niin tässä tapauksessa epäilen, että ainakin lähellä liikutaan.
      Itke ne itkut ja pureksi mielipahat mitä tunnollasi on. Ajalla on se hieno ominaisuus, että se haalistaa muistoja, ikävä kyllä kauniitakin. Sait sen miehen itsellesi, kusipäinen appiukko taisi vaan tulla lisävarusteena kaupassa. Mutta sen kanssahan ei tarvitse olla tekemisisssä jos ei kiinnosta. Toisaalta, yksi ihmiskunnan vaikeimmista taidoista on anteeksiantamisen kyky. Onko sinulla sitä, huonon huumorin uhrinakin?

      • jmytrdfghj

        "pääseekin" Siitähän tämä ongelma juuri johtuu, että Joutui pitämään. Tässä on sitten kiitos: loppuelämä pilalla. Taas kerran täällä on itsekkyys maailmanennätys tasoa.


    • Tasapuolisuutta_

      Vai onko sittenkin niin että miniällä oli valmiiksi jotain hampaankolossa appea ja anoppia vastaan ja puhetta hieman manipuloimalla saatiin syy siihen?

      • njuytrdecvbn

        Tasapuolisuus ei sovi netti-mestajaisiin -miinuksia tulee :)


    • ei tarvitse sietää

      Siinäpä tuli invertaario omasta emännästä samantien. Olisi luullut emännälläkin menevän pulla väärään kurkkuun isännän julistaessa, että hellan edessä pienituloinen nainen maalaisjärjellä pärjää.
      Suomalainen vanha mies on tyhmä, röyhkeä, sovinisti: hiukset epäsiistit, kynnet leikkaamatta, ryyppää, kehuu itteeään ja autolla ajotaitoaan, haisee hielle ja varpaiden välissä kasvaa sieni. Flanelinen ruutupaita edusta urheilullisuutta ;)

      Sisko hyvä , voit pitää herneen nenässä ihan palkoineen asti. Appi ei siitä muutu ennen kuin horsma sieraimesta kasvaa. Viileät välit, parhaat välit.

    • Mieheni kanssa

      Menin naimisiin mieheni kanssa...aika osuva ilmaus...harvemmin toisen miehen kanssa saati naisen :-)

    • törkeetä kohteluu

      Mä olisin vetänyt turpaan jos mun vaimosta joku olis tollasta puhellut.
      Ei kahta sanaa. enkä olis ikinä enään puhunut sille ketä tollasta häissä puhuu.
      Vaikka olsi kuin ollut omainen.

      • hip-hei, hauskaa!

        "Ketä tollasta", Te, arvoisa Herra (?), olette idiootti. Mitä vähemmän on ihmisiä, jotka keskustelevat kanssanne, sen parempi.
        Onko Teilläkin muka vaimo? Mahtaa olla näky!


      • just joo

        Tuollaisen puheen olisi kruunannutkin kivasti se, että sulhanen vetäisi omaa isäänsä kunnolla turpaan. Enää puuttuu että joku olisi tuikannut paikan palamaan.. että silleen... olisiko ehkä kuitenkin muita vaihtoehtoja olemassa?


      • juytrfvnhjm

        Appiukko joutui pitämään puheen ja morsian esittää marttyyriä. No, jokaisella on se oma moraali millainen on. Ei sille mitään voi.


    • Tossuko?

      Eikö aviopuolisossasi ollut miestä sanoa jotain, nieli vaan? Kaikenlaisia tossuja pitää ollakin.

    • avioliitossa

      Nolauspuhe ei myöskään lähennä vanhempiesi suhteita appivanhempiisi.
      Mikä on suomen historian suhtautuminen miniä vastaan appivanhemmat, miksi nämä vastakkain asetelmat ovat vahvasti esillä, jossa miniä on ollut altavastaavan asemessa. Äitini kertoi, että ennen ei miniällä ollut arvoa. Ellei ollut suuren talon tytär, joka toi muhkeat myötäjäiset. Silloinkin miniän omaisuus meni miehen hallitavaksi. Monestikin miniä oli vain piika ja synnyttäjä.
      Kun ei tykätä miniästä, on sallittu hänen haukkuminen ja aliarvioiminen jo alkumetreillä. kateus ym. siinäkö syy. Tämähän on jo kiusaamista.
      Mikäs sen mukavampaa nolata nuoren parin avioliitto alkumetreillä. Onko tarkoitus pyhittänyt keinot.
      Mitenkä tilanne olisi ollut, jos olisi kysymys etnisistä taustoista, kun morsian haukuttiin, jolloin ns. muotisana rasistinen suhtautuminen on tullut esille. Voiko tätä puhetta verrata siihen?

    • hullua

      Oliskohan opetellut nuo ulkoa "vitsit" ja vetänyt kännit että uskaltaisi nuo ääneen sanoa. Aika harva on varmaan noin sanavalmis. Kusipäitä on joka lähtöön ja valitettavan moni on selvin päin sellainen säälittävä raukka, joka ei uskalla sanoa suoraan mitä ajattelee mutta kunhan viinaa saa niin johan alkaa totuus irrota.

      Ihan hirveä tilanne, julkinen nöyryytys omissa häissä:( En tiedä miten itse olisin tehnyt tuossa tilanteessa, varmaan olisin äitynyt haukkumaan takaisin. Mutta en tajua miten tuollaista voi koskaan antaa anteeksi, elämän tärkein päivä mennään pilaamaan tuolla tavalla. Tuskinpa sultakaan kukaan odottaa anteeksiantoa tuommoisen jälkeen.

      • rakkauden kaiho

        Jos joku on hullu, niin se olet sinä.


      • S 50

        Onko aina pakko sanoa ääneen kaikki inhottava, mitä mieleen tulee? Sivistynyt ihminen osaa myös olla hiljaa.
        Jos appiukolla ei kerta ollut mitään mukavaa sanottavaa oman poikansa valitusta ja veti vielä kännit, niin olisi sanonut, ettei pysty pitämään mitään puhetta ja mennyt pihalle raitistumaan.


    • muita mukavia

      Muillakin on käyttäytymistaidottomia sukulaisia näemmä. Minulle miehen mummu sanoi päin näköä häissä, että olisi nyt vaan ollut exänsä kanssa, oli niin paljon nätimpi.

      • voi että on ruma

        Jos olet ruma, niin olet ruma. Et kai epäile vanhemman ja kokeneemman naisen arvostelukykyä!


      • jhuytrdcfvbgn

        Jotkut ihmiset ajattelevat ääneen. Sitähän tuokin selvästi oli.


      • kukkuu!
        voi että on ruma kirjoitti:

        Jos olet ruma, niin olet ruma. Et kai epäile vanhemman ja kokeneemman naisen arvostelukykyä!

        Ei ole rumia ihmisiä olemassakaan. On vain kauniita ja vähemmän kauniita.


      • Eräs lukija
        voi että on ruma kirjoitti:

        Jos olet ruma, niin olet ruma. Et kai epäile vanhemman ja kokeneemman naisen arvostelukykyä!

        Niitä juuri sopiikin epäillä. Monet katkeroituvat nuorille naisille vanhetessaan ja oman ulkonäön rapistuessa.


    • ()()()()()()()

      Siitä olen samaa mieltä, että appesi on ollut todella tahditon ja sinulla on täysi syy olla loukkaantunut. Itse kuvittelisin, että antaisin tuollaisen anteeksi (eli en aktiivisesti vihoittelisi ja pystyisin olemaan tekemisissä pakolliset tilanteet), mutta unohtaa sitä ei pysty. Joka tapauksessa en usko, että appesi tarkoitti sitä noin. Ei hän halunnut loukata sinua (ei olisi muuten pyytänyt anteeksikaan), vaan hän vain kuvitteli olevansa humoristinen ja sinunkin huumorintajusi kestävän sen. Jotkut kun pyrkivät nostamaan omaa itsetuntoaan mollaamalla toisiaan ja pitävät sitä vieläpä hauskana.

      Jos nyt luetaan rivien välistä sanomaa, niin tuon epäkunnioittavan (hänen mielestään humoristisen) puheen ajatuksena lienee oli kuitenkin se, että hän kuvittelee teille ihan onnellisen tulevaisuuden. Toisin sanoen, vaikka naimisiinmenonne yllätti, niin teidän arvonne vielä kohtaavat, opitte pyörittämään kotianne ja tekemään ruokanne ja avioliittonne tulee olemaan onnellinen kun talouskin sitä tukee. Joka tapauksessa koko hääyleisön sympatiat ovat sinun puolellasi ja appesi menetti kasvonsa kaikkien edessä.

    • gjkjli8opö

      Normaalia vanhankansan huumoria :) Hymyä huuleen vaan, eikä tuommosista välittämistä. Vanhemmat ihmiset miettivät aina kumpi pariskunnasta on perheen pää. Me nuorempi sukupolvi ajattelemme hieman tasa-arvoisemmin.

      • Loukattu

        Olet nimimerkkisi mukainen dorka.


      • DORKA vastaa :D!
        Loukattu kirjoitti:

        Olet nimimerkkisi mukainen dorka.

        No olisit sitte vaikka vaan heiluttanu korkealla kukkakimppuas ni olis ollu sillä selvä :D


    • todellisuutta on

      Keskustelun aloittaja on IHAN VARMASTI toiminut niin, että hän on antanut aviomiehensä isälle aihetta kritiikkiin. Saatuaan nyt arvostelua hän koettaa esintyä marttyyrina ja kerjätä myötätuntoa herkkäuskoisilta ihmisiltä.
      Uskallatteko epäillä vanhan miehen arvostelukykyä - hävetkää! Joku likkalutikka voivottaa täällä ihmisille kohdattuaan kritiikkiä ja te pöllöt menette lankaan!
      Kunnioittakaa vanhemman polven kansalaisten arvostelukykyä!

      • ohi aiheen

        ihan se ja sama, että onko aihetta vai ei... Häissä ei mollata sulhasta ja vielä vähemmän morsianta. Häiden ulkopuolella haukkukoot kaikki toisiaan ja vaikka hakatkoot, ihan sama. Häissä on etiketti ja jos sitä ei halua noudattaa, voi vetäistä mun puolesta vitun päähänsä ja möllöttää kotona.


      • Eräs lukija

        Häpeä itse, se että joku on vanha jäärä ei takaa mitään arvostelukykyä. Monilta vanhuksilta se puuttuu täysin. Aloittajan nimittely likkalutikaksi ei myöskään osoita järin hyvää arvostelukykyä. Riippumatta siitä millaisena pissiksenä lapsensa puolisoa pitää, häissä _EI_ käyttäydytä tuolla tavalla - voisi kuvitella että edes ne alkeellisimmat käytöstavat olisi vanhempaan ikään mennessä opittuna.


    • Humalan piikkiin tuollaista käytöstä ei voi vierittää. Hän vaan paljasti todellisen 'karvansa'.

      Mielestäni sinun ei tarvitse mennä apen ja anopin luo. Pikemminkin appesi on velvollinen julkisesti sanomalehdessä pyytämään anteeksi puheitaan ja sen jälkeen hän voi alhaisuudessaan nöyrästi kysyä suuresti hyvitellen, voiko enää koskaan olla kotiinne tervetullut.

      Minusta sinä voisit pitää muutaman vuoden hajuraon tuollaiseen typerykseen jos kerran miehesikin häpeää isänsä tekoa. Mutta älä kuitenkaan erota muita miehesi sukulaisia ystäväpiiristäsi, appesi oli se tyhmyri.

      • ampiaisia on

        Appi on viisas mies, ja rehellinen sanoessaan totuuden.


      • jhytresdfg

        Suurin tyhmyri oli se joka suunnitteli nuo häät.


    • Todella ikävä kokemus tuollainen ja, kun se sattuu vielä sellaisessa juhlassa, joita odotusarvon mukaan koetaan vai yksi elämässä. Mutta lohdutuksena voin sanoa, että nuo häät eivät olleet ainoat, joissa puhe pilaa tunnelmaa. Sattui nimittäin äsken Britaniassa kuninkaalliset häät, jossa prinssi Harry piti puheen. No ehkä se ei ollut yhtä loukkaava, kuin appesi puhe, mutta silläkin oli arvaltaista kuulijakuntaa. Jos joutuu puheen pitämään vähän niinkuin yks´kaks ilman ennakkovalmisteluja ja jos on vielä ottanut pohjia, ei välttämättä kunnon juhlapuhetta synny kokeneeltakaan puheenpitäjältä. Aina sattuu jotain sellaista sanomaan, mitä ei olisi pitänyt. Ja oma arvostelukyky saattaa pettää kovastikin ja se, mikä voisi itsestä olla hauskaa, ei ehkä muista kuulijoista olekaan niin hauskaa tai on jopa loukkaavaa.
      Ymmärrän jollain tasolla appesi tilannetta, jos hän joutui puhumaan aivan yllättäen isäsi kieltäydyttyä. Häissä kun pitää yleensä olla puhe. Mutta on toki anteeksiantamatonta ja täysin tahditonta alkaa riepotella sinua, illan keskipisteenä olevaa morsianta. Yritä sinäkin jollain tasolla ymmärtää appesi kommähdys ja antaa anteeksi. Joudutte kuitenkin paljon tekemisiin keskenänne elämänne varrella. Uskonpa, että appesi on kuullut puheesta jo monta kertaa ja itsekin ymmärtää tehneensä tyhmyyden. Onnea uudelle hääparille ja katse valoisana tulevaisuuteen!

      • mjuhytrdcvbn

        Nimenomaan. Appi joutui ns. kusiseen paikkaan. Varmasti kaivelee kymmeniä vuosia. Olisi kannattanut suunnitella häät paremmin.


      • Notaari

        "Todella ikävä kokemus tuollainen ja, kun se sattuu vielä sellaisessa juhlassa, joita odotusarvon mukaan koetaan vai yksi elämässä" Ei pidä nykyisin paikkaansa. Ero tulee tilastojen mukaan 4 vuoden päästä, joten prinsessaa ehtii vielä leikkimään ja sukulaisiaan kuisaamaan moneen otteeseen.


    • Totuus sattuu ja tiedän että olet ansainnut tekemisilläsi nuo kehut. Kannattaa katsoa peiliin ja etsiä syyllistä sieltä.

    • Vasta nainut

      Onpas törkeetä käyttäytymistä appiukolta.
      Anna ymmärtää että et koskaan ikinä tule heillä käymään
      Jos miniulla olis noin tehty >>en varmaan ikinä menis käymään >>saati sitten morjestanut >>ei tuis kuuloonkaan.
      Lapsen ja humalaisen suusta se totuus tulee>>eli aina on noin aatellut vaikka ei ole sitä änneen ennen sanonut.
      Minulle appiukkoa ei enää olis olemassa ja piste.

      • mjuytrfdvgbn

        No mihin se appi siitä katoaisi? Sitä enemmän joudut ajattelemaan mitä jääräpäisempi olet. Tuollainen negatiivisyys syö ihmistä koiran lailla.


    • Auttaja

      Ei kyllä kuulosta yhtään että mies olisi ollut humalassa.
      Kun aikuset tietävät että kuinka paljon saa juoda ja kuinka paljon ei.
      Mutta mielestäni sinun ei tarvitse heti antaa anteeksi.
      Kyllä niin vanhojen ihmisten pitäisi tajuta että sinut pitää jättää vähäksi aikaa rauhaan.
      Ja sitten kun olet valmis,voitte puhua asiasta.
      Mutta ei tosiaankaan liian aikaisin. Nyt yritä levätä
      ja mieti yksiksesi että haluatko antaa anteeksi vai et.
      Kun ei kukaan voi pakottaa sinua antamaan anteeksi

    • fail.

      Et sitten yhtään pahempaa mulkunkantotelinettä mennyt naimaan? Isän suusta kuulee aina totuuden!

    • sovussa kuitenkin

      Olen pahoillani, että jouduit omissa ainutkertaisissa häissäsi noin loukatuksi. Varmaan anoppisikin kärsii tilanteesta ja takuulla koko hääväen myötätunto on puolellasi. Jos se sinua lohduttaaa. Häitä onneksi tulee ja menee ihmisten elämässä, kaikki tavallaan unohtuu aikanaan.
      Itsekin olisin loukkaantunut, mutta koen, että jos appesi aidosti pyytää anteeksi, voisin leppyä ja antaa anteeksi ihan tulevaisuutta ajatellen. Jos saatte lapsia jne, olisi heidän kannaltaan mukava, että välit mummolaan olisivat kunnossa. Jos liika alkoholinkäyttö aiheuttaa apellesi noin kontrolloimatonta käytöstä, olisi hänen syytä miettiä tapojaan. Toivon, ettei appesi käytös jatkossa enää aiheuta moisia konflikteja yhteisissä juhlissa, joita teillä todennäköisesti on. Jos tätä tapausta lukuunottamatta on välinne kunnossa, jättäisin appesi käytöksen hänen omaksi häpeäksi. Kaikkea hyvää teille, vanha sananlasku sanoo että aika parantaa haavat. Mutta pari viikkoa on ehkä liian lyhyt aika siihen.

    • Isä ja appiukko

      Kyllä appeesi oli aivan oikeassa! hänhän tunsi varmasti poikansa ja tiesi ettei hänestä oli mitään miesainetta lainkaan. - Miksei aviomies nousi ylös, haki pois isänsä ja selitti häävieraille että isällä on aina ollut huonoa viinapäätä. Hänen nyt käyttäessä aasina siinä, osan hääporukasta uskoivat että appeesi oli oikein ja tätä tapausta et koskaan pysty unohtamaan. Etkä varmasti tarvitse mitään anteeksia antaa..

      • juytrdecfvgb

        Aina kannattaa antaa anteeksi, jos on itse se viisaampi osapuoli. Sehän tekee omasta elämästä miellyttävämpää. Ihmettelen näitä ohjeita, että älä anna anteeksi. Pähkähullua.


    • ahbarbh

      Valitettava totuus on se, että harvoin häät menee ihan morsiusparin toiveiden tai suunnitelmien mukaan. Suomalaisiin häihin usein kuuluu alkoholi ja mukaan mahtuu yleensä vähintään yksi henkilö, joka ei osaa juoda kohtuudella. Tämä henkilö sitten humalassa sanoo tai tekee jotain toista loukkaavaa, joka osaltaan pilaa tunnelmaa. Kurjaa, että teidän häissä se känniääliö oli appiukko ja loukattu osapuoli olit sinä.

      Ymmärrän, että sinusta sanotut sanat ja koko tilanne tuntui taatusti epäreilulta, kurjalta ja inhottavalta. Oikeasti tilanne ei ollut ehkä niin paha kuin kuvittelet tai pelkäät.

      Ensinnäkin, kaiken kuvailemasi perusteella häävieraiden myötätunto oli todennäköisesti nimenomaan sinun puolellasi. Pikemminkin miehesi isä nolasi enemmän itsensä kuin sinut. Tilanteessahan sinun "vajaavaisuuksista" ei ollut todisteita, mutta hänen vioistaan oli eli hän antoi itsestään kuvan tunteettomana, pahansuopana alkoholistina.

      Toiseksi, miehesi sentään yritti saada ja lopulta saikin isänsä lopettamaan sinua nöyryyttäneen puheensa. Aikuisenakaan ei ole helppoa nousta omia vanhempiaan vastaan, etenkin jos välit ovat olleet lämpimät. Miehesi nousi jossakin määrin isäänsä vastaan sinun kunniasi ja tunteittesi tähden, mikä kertoo paljon miehesi tunteista sinua kohtaan. Hän halusi puolustaa sinua silläkin uhalla, että se saattaisi vaikuttaa hänen suhteeseensa vanhempiensa kanssa.

      Kolmanneksi, sinulla on mahdollisuus luoda appivanhempiisi uudenlainen suhde. Tapahtuneen jälkeen on varsin ymmärrettävää, ettet ole halunnut tavata miehesi vanhempia, eikä kukaan sinulta sitä voi juuri nyt vaatiakaan. Koska appivanhempasi tulevat olemaan sinun ja miehesi isovanhempia, on kaikkien osapuolien kannalta helpompaa ja mukavempaa luoda edes jonkinlainen suhde sinun ja miehesi vanhempien välille. Oletko sinä itse sanonut miehesi isälle suoraan, että hänen sanansa todella loukkasivat sinua? Olisi hyvä, jos saisit joskus sanottua sen hänelle, kunhan osaisit sanoa sen kohteliaasti ja rauhallisesti syyttelemättä. Miehen isä todennäköisesti pyytäisi uudestaan anteeksi sinulta. Pyri antamaan anteeksi, jos suinkin voit, mutta voithan anteeksi annosta huolimatta sanoa miehesi isälle, ettet todennäköisesti heti unohda tapahtunutta, etkä voi heti luottaa heihin samalla tavalla kuin aiemmin.

      Neljänneksi, muista että kyse on vain yhden henkilön humalaisista sanoista yhtenä päivänä. Vaikka hääpäivä on ehkä tärkeä, etenkin morsiammelle, se on kuitenkin vain yksi päivä, eikä se ole edes todennäköisesti elämäsi tai avioliittonne tärkein päivä. Aika parantaa haavat! Ajan myötä saatat myös tavata appivanhempiasi muissa yhteisissä tilaisuuksissa, joissa he saattavat olla erittäin ystävällisiä, läheisiä ja ihania sinua kohtaan ja te saatte luotua hyviä yhteisiä muistoja. Jonain päivänä teillä voi olla vielä hyvätkin yhteiset välit, jos sinä vain haluat sitä. Ainoastaan sinä voit tehdä sen pelkosi toteen, että puhe olisi pilannut sinun ja appivanhempiesi välit.

      Loppujen lopuksi, kaikki sinun ja miehesi vanhempien välillä on varmasti korjattavissa ja voitte tulevaisuudessa viihtyä vallan mainiosti toistenne seurassa. Sinä tarvitset ensin hiukan aikaa nuolla haavoja ja päästä suurimmasta mielipahastasi yli. Sitten teidän kannattaa puhua avoimesti, rehellisesti ja rauhallisesti tapahtuneesta. Loput korjaa aika ja yhteiset positiiviset kokemukset ja muistot.

      • jkuyt5redcfvgbh

        Niinpä. Kannattaa panostaa häiden suunnitteluun ja tehdä harjoitus, jos haluaa välttää tuollaiset pahimmat mokat. Ihan turha teilata appiukkoa.


    • AnNaStIiNa00

      Voi miten kurjaa, että appesi sai pilattua tärkeän päivänne noin törkeällä tavalla. Minusta on ihan oikeutettua olla loukkaantunut. Ensinnäkin siitä, että hän solvasi sinua kaiken hääkansan edessä ja toiseksi siitä, että pilasi hääpäiväsi. Tuo muisto ei varmasti helposti haalistunu.

      Minun mielestäni voit aivan hyvin olla pitämättä yhteyttä heihin niin kauan kuin tunnet sen olevan tarpeellista. Miehesi kuitenkin varmasti käy vanhempiensa luona, niin voisit näyttää leppymisen merkkejä, että lähetät hänen mukanaan terveisiä appivanhemmillesi. Jotenkin ainakin minusta tuntuisi paremmalle jos he tulisivat ensin käymään teillä, näin sinun ei tarvitsisi tuntea alemmuuden tunteita mennessäsi heidän kotiinsa. Sinä voisit olla vahvana omassa kodissasi ja he vieraina. Onhan asiasta kuitenkin joskus pakko keskustella. Ja on hyvä muistaa, että he ovat kuitenkin pyytäneet anteeksi, joka osoittaa katumusta.

      Tsemppiä tilanteen ratkaisemiseen. Muista, että sinä saat nyt päättää tilanteen kulusta ja nuolla ensin haavojasi niin pitkään kuin on tarpeellista!

    • molla_

      minä olisin tossa vaiheessa kävellyt appiukon tykö ja sanonut et häivy mun silmistä äläkä ilmesty mun silmieni eteen kännin piikkiin ei voi tollasta laittaa pitää tietää kännisäkin mitä puhuu joten saat olla tollasesta puheesta loukkantunut....!!!!

      • ViinissäTOtuus

        Miten voi tietää mitä puhuu kännissä :D
        Jos on kännissä puhuu mitä sattuu?
        Vai etkö oo ollu ikinä ite kännis


      • jkuytrdecvbn

        No sehän oli muiden vika, kun laittoivat humalaisen puhumaan.


    • ViinissäTotuus

      Voi saatana siinä on kyl tullu otettua muutama liikaa, viinissä totuut kumminkin.
      Tuli totuus ilmi mitä se ajattelee oikeesti susta

    • järjestyksessä.

      Ikävää panettelua tuollainen, hääpäivänä loukata morsianta. Todella surullista! Appesihan on kyseenalaistanut sinun kauneutesi ja älynlahjasi. Hänen asenteessaan on vikaa. Voithan antaa anteeksi hänelle, mutta lähemmäksi ystäväksi ei tuollaisen kanssa kannata alkaa. Ihminen asettaa toisia paremmuusjärjestykseen. Toisin sanoen, hän puheillaan viittasi sinun olevan huono. Todella mautonta ja kai kokeili, älyätkö noita puheitaan.

      • njuytrdcvbn

        Ehkä appi on joskus kuullut samantyylisen puheen, kun näitä tehdään vastaavia ihan huumorimielessä.


      • S 50
        njuytrdcvbn kirjoitti:

        Ehkä appi on joskus kuullut samantyylisen puheen, kun näitä tehdään vastaavia ihan huumorimielessä.

        "Ehkä appi on joskus kuullut samantyylisen puheen, kun näitä tehdään vastaavia ihan huumorimielessä."

        Todella matalamielistä huumoria siinä tapauksessa. Ei ole älykkyydellä pilattu sellainen ihminen, joka tuollaiselle pilkalle nauraa.


    • -mies 55 v.-

      Kyllä kuuntelijoiden korvat osaavat erottaa asian ja he ymmärtävät että appesi haukkui, ja vähätteli julkisesti omaa älyään. Tietysti sanat olivat toista mutta ihmiset kyllä ymmärtävät kuka on oikeasti typerys. Appesi nolasi itsensä loppuiäkseen eikä ehkä osaa eritellä asiaa vielä itselleen.
      Älä anna anteeksi ainakaan muutamaan vuoteen, anna ukon kiehua liemessään. Kyllä se anoppisi sitä lientä hämmentää kun häpeää miehensä tolvanuutta.
      Uskon että on vaikea kestää ja ymmärtää mutta muista että et ole nainut appeasi eikä appeaan voi valita jos haluaa tietyn miehen.
      Voimia sinulle.

      • juytrdfgh

        Appihan oli jo pyytänyt anteeksi. Voimia apellekin.


    • Käväise kyläilemässä

      ""Appiukon puheen parhaat palat siis tässä:
      - Emme koskaan kuvitelleet suhteen kestävän, mutta tässä ollaan.
      - Pojallamme on aina ollut missitason naisia. Siksi ajattelimme, että tämä nainen vielä lähtisi vaihtoon.
      - Tuoreaviopai ei ole vielä omaksunut yhteisiä arvoja, mutta pian poikani hänelle ne opettaa.
      ""

      Olin vähän samanlaisissa häissä viime kesänä, ja siellä morsiamen sotilastaustainen isä piti lohkoi maljapuheessaan samanlaisia nokkeluuksia.
      -Poika ei osaa pukeutua eikä ole makua
      -Ammattikin on tollainen mikä on
      -Pariin kertaan olen jo häntä joutunut opastamaan perusasioissa jne, jne.

      Sulhasella hiukan posket punastuivat, mutta pystyi laittamaan nauruksi koko homman. Loppujen lopuksi sulhanen ei ottanut tuosta isoa taakkaa sieluunsa, sulhasen sukulaisia asia kaivoi aika pitkään.

      MUTTA. Käypä antamassa sille appiukollesi anteeksi, jos kerta on sitä pyytänyt.
      Saman tien voit raivota ja hyppiä tasajalkaa hänen edessään, ja sanoa että anti sitten olla viimeinen kerta kun tällaista Ikinä enää möläytät suustasi. Juotpa sitten appi sitä viinaa kuinka paljon tahansa.

      Kerran voit antaa ja annat anteeksi, mutta seuraavalla kerralla tällainen kunnianloukkuksen merkit omaava asia puidaan käräjillä.

      Käy raivoamassa vaan joka tapauksessa, vaikka olisi miten monta viikkoa mennyt tapauksesta aikaa. Sano että pidit paskaa sisälläsi nyt tänne saakka. Mutta nyt hippasit ihka itse paikan päälle sinäkin, sanomaan muutaman sanasesi asiasta, ennenkuin siitä voidaan molemmin puolin lopullisesti vaieta.

      • jhgtrdscfvgb

        Kannattaako mennä häihin ilman valmista puhetta? Ihmettelen morsianta joka siihen suostuu. Silloin pitää vaan kestää mitä puhuja sattuu möläyttelemään.


      • improvisoija
        jhgtrdscfvgb kirjoitti:

        Kannattaako mennä häihin ilman valmista puhetta? Ihmettelen morsianta joka siihen suostuu. Silloin pitää vaan kestää mitä puhuja sattuu möläyttelemään.

        Jep jep. ja koko häiden jälkeinen elämäkin kannattaa käsikirjoittaa...


    • Samanlainen kokemus

      On vastaavanlainen kokemus omista häistäni.

      Minua ei kylläkään haukkunut anoppini ja appini, vaan ihan oma isäni kaikkien kuullen.

      Hän halusi pitää väsyneenä sponttaanin puheen ja mikäs siinä ajattelin.

      Mutta jos olisin tiennyt mitä hän tulisi sanomaan 150 vieraan läsnä ollessa niin olisin toivonut ettei hän olisi puhunut.

      Pähkinänkuoressa hän sanoi:

      1. Että minulla on "liikaa vauhtia ja en ajattele ennen kuin teen".

      Näin hän siis sanoi henkilöstä joka oli sillä hetkellä paitsi korkeakoulussa, hyväkäytöksinen, absolutisti ja harkitsi aina asioita kaksi kertaa ennenkuin hyppäsi suinpäin johonkin. Oli kuin oma isäni ei olisi edes tuntenut minua.

      2. Vaimolleni hän sanoi kaikkine kuullen että "älä huoli kyllä se tuosta vielä muuttuu" aivan kuin olsin ollut jokin rikollinen tai että minussa olisi jotain vikaa, vaikka olemme olleet aina vaimoni kanssa ihan onnellisia ja tyytyväisiä toisiimme.

      3. Hän ei sanonut yhtään positiivista asiaa, tai rakasta muistoa lapsuudestani vaan keskittyi koko ajan puheessaan negatiiviseen ja neuvojen antamiseen.
      Puheen jälkeen oli sellainen fiilis että hautajaisissakin olisi ollut positiivisempi ilmapiiri.

      Koen että arpeuduin henkisesti tästä kokemuksesta ja luottamus omaan isääni kuoli tämän seurauksena totaalisesti pitkäksi aikaa.

      Luulin että omaan isääni voin ainakin luottaa sen verran, että hän edes hiukan sanoisi jotain hyvää edes hääpäivän kunniaksi. Mutta ei. Hän ei sanonut minusta mitään positiivista eikä edes minusta ja vaimostani parina. Olisi edes sanonut että ihan hyvin sopivat yhteen niin sekin olisi riittänyt.

      Jos tuollaisessa tilanteessa ei voi luottaa omaan isäänsä niin milloin sitten?

      Vielä tänä päivänäkin korventaa tämä kipeä muisto hääpäivästä.

      • juytrdcvbn

        Kannattaa tarkistaa ne hääpuheet etukäteen, kun niitä ei voi sitten perua. Monikohan tavis pystyy vetäisemään lonkalta tyylikkään puheen ilman virheitä?


      • Tuota noin
        juytrdcvbn kirjoitti:

        Kannattaa tarkistaa ne hääpuheet etukäteen, kun niitä ei voi sitten perua. Monikohan tavis pystyy vetäisemään lonkalta tyylikkään puheen ilman virheitä?

        Eri asia on vetää puhe ilman virheitä.

        Virheet eivät minua haittaa.

        Se että aletaan haukkumaan ja saarnaamaan oma poikaa 150 ihmisen edessä ei ole mikään pieni virhe. Puheessa on hyvä olla edes yksi positiivinen elementti. Tässä puheessa niitä ei ollut lainkaan.

        Ja kuten kirjoitin kyse oli sponttanista puheesta.

        Olisiko sinusta tuossa tilanteessa kieltämään puheen pitämistä omalta isältäsi?

        Niin ajattelinkin.

        Kiitos vastauksesta.


    • Nyt täytyy todella pahoitella, minkälaiset perslävet olet appivanhemmiksesi saanut, vaikka toisaalta niitä nyt on vaikea juurikaan etukäteen valita ja aniharvoin ne molemmin puolin on pelkkää ihailua ja syvää kunnioitusta, mutta joku raja aikuisen ihmisen käytöskellä. Ja jos hän todella oli kovassa humalassa, mitä todella vaikea uskoa, eikö kellään tullut mieleen sanoa, että nuossa naamoissa et ala puheita pitämään.

      Etkö itse huomaa mitään ristiriitaa? Jos ihminen on ihan lärvit ja soosissa, sieltä ei todellakaan tule tuollaista tekstiä edes Runebergilta. Känniläisen järjettömiä horinoita ei kukaan jaksa pidempään selvänä kuunnella. Entä sitten puheen sisältö? Sehän oli täynnä todella pistäviä ja viiltäviä arvioita ja asenteita sinusta ja miehestäsi, joka on joutunut nyt tyytymään alemmas missitasosta köyhään naiseen, joka ei edes kyökissä viihdy. Jokaisessa edellä olevassa puheenparressa oli niin katkeraa ja haudottua traumaa, että tuollaista ei kukaan känniläinen keksisi yli kahden promillen mäskeissä varsinkaan etukäteen pohtimatta. Harva osaisi olla noin törkeä ja paskamainen edes selvänä. Känni oli tuolle ääliölle vain tekosyy kuten rattijuopoille ja vaimonhakkaajille teoilleen.

      Ainoa, mitä todella toivon puolestasi on, että omasta aviomiehestä ei alkaisi kehkeytyä samanlaisia asennevammoja ja sinua halveksivia ja vähätteleviä todella pirullisia ja vihaa täynnä olevia kommentteja. Jos näin tulee tapahtumaan, mitä vahvasti ounastelen, lähde ajoissa, vielä kun voit. Ja mieti, haluatko todella lapsia tällaisen miehen kanssa ja varsinkaan tällaiseen sukuun. Viimeistään lapsen kasvatuksen suhteen saat lisää paskaa silmille. Mutta itse tiesi valitset, olen puhunut. Onnea valinnoissa ja koita kestää. Aitoa rakkautta toivon liittoonne, kaikesta huolimatta.

      • jytrdfcvbg

        Turha olla ylimielinen, kun kaikki tekevät virheitä. Mikä neronleimaus oli laittaa humalainen puhumaan? Eikö häitä yleensä valmistella etukäteen?


    • kertausta..

      Olet upea morsian kun tuon tilanteen läpikäytyäsi olet "kasassa". Laskit vieläpä "kolmeen" tosi fiksusti kun et siellä sotaa julistanut/-tuttanut. Ei se humalaiselle ole kuin vettä myllyyn- hehän ovat tunnetusti siinä vaiheessa oikeassa, tässä vaiheessa hiljaisuus sinne päin on parasta mannaa itsellesi ja puolisollesi. Joskushan sen pitää mennä ohi mutta ei tarvi kadota muistista, appesi munasi itsensä ja omalle pojallekin asia on varmaan kova paikka.
      Kipeintä tälle appiperheelle on tyylikkäästi vaiettu hiljaisuus, vaikea Teille, vaikea heille.
      Onnea liitollenne. Älä avaa oveasi liian suurelle toistaiseksi.

      • jhygtfrdxcvbn

        Toivottavasti appi ei vihaa nyt tätä paria, kun joutui heidän takiaan häpäisemään itsensä. Ihan niin kuin häävalmisteluja ei olisi tehty ollenkaan. Minusta muutkin saavat syyttää itseään kuin appiukko.


    • Eräs isoäiti

      Et ole syyttä loukattu, sillä loukkaus on olla humalassa lapsensa häissä, puhumattakaan mauttomasta, loukkaavasta puheesta.

      Ei sinun eikä miehesi tarvitse mennä appivanhempien luo tämäntapaisen katastrofin jälkeen, vaan voit hyvällä mielellä antaa ajan kulua ja odottaa, että tämä ko. herra tulee omakohtaisesti luoksenne anteeksipyyntömatkalle tai pyytää teidät johonkin puoluettomaan paikkaan kuten ravintolaan tms. (ei ryyppäämään) vaan keskustelemaan nöyrrytyksestä ja häpeästä, minkä aiheutti.

      Miehesi, toivon mukaan, tulee tukea sinua päätöksessäsi ja yrittää helpottaa
      hämmennystäsi ja surua, minkä jouduit kokemaan elämäsi suurena juhlapäivänä.

      Tämä tapaus, törkeä vaikka olikin, voi vahvistaa avioliittoasi, jos puhutte asiasta
      avoimesti keskenänne ja sen jälkeen annatte tapauksen painua unhon yöhön.

      Kaikki se kestää, kaikki se voittaa ----

      • pirunpoika

        Tuskin nuo appivanhempasi koskaan unohtaa tuota puhetta , mukamas meni kännin piikkiin seli seli. Sinuna kiertäsin tuon paikan tosi kaukaa , appivanhempien kodin ja haisttasin pitkät paskat heille , uskonpa vaan että kohta joku väittä että olet vokotellut appeasi ja ollut hänen kanssaan punkassa . Tässä sinulle uhkakuvat jotka odottvat sinua tulevaisuudessa..



        Aikoinaan minäkin huomasin olenko tervetullut appivanhempieni luokse , en todellakaan ollut tervetullut , kohta alkaa jutut että kyllä poikamme olisi saanut paremmankin vaimon/miehen ym ym , sitten helvetti vasta reppäkin kun saatte lapsen teet kaiken anoppisi mielestä väärin , kyllä sinuna miettisin kannataako avioliittoa edes jatkaa ? Meinaan kokemusta on miehenä siitä helvetistä minkä anoppini järjesti kun menin hänen tyttärensä kanssa aikoinaan avioon kun oli oikein ylioppilas ja minä vain pelkkä duunari ja tienasin enemmän kuin anoppini tytär mieti tarkkaan haluatko appivanhempiesi helvetin , eihän siitä ex vaimostakaan tullut muuta kun Keravalle huoltoaseman kahvionmyyjä vaikka olikin ylioppilas ja sekin oli minun syytä...


    • pöyristynyt

      Appesi ei kai ymmärtänyt että pojalleen tekee hallaa haukkuen hänen vaimoaan.
      Pöyristävää, appi taisi itsensä nolata pahemmin kuin sinua loppupeleissä.

      • numeroita on paljon

        Pöyristynyt? Tarkoitat varmaan, että olet PYÖRISTYNYT.
        Olet siis pieniin päin.
        Onko isästä mitään tietoa?
        Toteennäyttöä lapsenelatusjutussa on siis tiedossa.
        Mielenkiintoista.


    • määmy

      Totuus tulee lapsen ja humalaisen suusta.

      Enemmän he ovat huolissaan, saavatko tulevaisuudessa nähdä lapsenlapsiaan, eivät sinusta.

    • Humalassa totuus

      Tottahan hän puhui. Humalassa sai sanottua mielipiteensä estoitta.

    • Musti345

      Hyi kamala!! Luulin että minun anoppini ja toinen suku ovat hirveitä mutta tuo meni jo yli äyräiden! Kamalaa kuulla että toinen pitää tuollaista puhetta, ihan kuin oikein tilaisuuden tullen halusi näyttää oikean mielipiteensä ja varmasti näin että kaikki kuulevat! Tuohon ei kyllä anteeksipyynnöt enää auta, en haluaisi kuulla tai nähdä noita ihmisiä enää koskaan jotka voivat julkisesti nöyryyttää ja häväistä myös oman lapsensa tuoreen avioliiton!!! Älä pidä heihin yhteyttä, he keksivät varmasti lisää tuollaista tilaisuuden tullen!!! sano minun sanoneen!!

    • mike sbore

      veikkaan, että appesi ei ole tottunut puheisiin ja meni paniikkiin. Itse olen pitänyt satoja puheita sekä jurrissa että selvinpäin. ps. tulin juuri puheen pitämisestä (ja olen kohtuullisen päissäni Aasiassa) ja kaikki ok.

      Monelle tapahtuu näin peloissaan. Yrittää olla väkisin hauska, mutta osoite on väärä. Itse vitsailen usein itsestäni ja en koskaan muista. Anoppi menetti tilanteen ja todellisuuden tajun.

      Toisaalta appesi on moukka ja siksi jää. Ei kaikkea tarvitse hyväksyä, vaikka muuta väitetäänkin

      • njuhytresdxcfvbg

        Ajatelkaas jos tulisi itselle tuollainen tilanne, että pitäisi pitää yllättäen yleisöä viihdyttävä puhe. Minusta tässä suurin moka on ollut huonot valmistelut etukäteen. Appi on siis myös uhri eikä vain morsian.


      • voihan huokaus
        njuhytresdxcfvbg kirjoitti:

        Ajatelkaas jos tulisi itselle tuollainen tilanne, että pitäisi pitää yllättäen yleisöä viihdyttävä puhe. Minusta tässä suurin moka on ollut huonot valmistelut etukäteen. Appi on siis myös uhri eikä vain morsian.

        Oletkos nyt varmasti saanut mielipiteesi sanotuksi? Olet jättänyt tähän ketjuun ehkä miljoona samankaltaista viestiä. Voin tehdä näistä tiivistelmän tähän, niin sinun ei tarvitse toistaa enää itseäsi:

        "Kaikki inhottava, mitä appi sanoi, on aivan yksinomaan morsiammelle oikein, sillä puhe oli seurausta HUONOSTI JÄRJESTETYISTÄ HÄISTÄ JA SIIS SUUNNITTELUN PUUTTEESTA". Kiteytinkö ajatuksesi "njuhtyfdhjugbg"?


    • Sympaatikko

      Ei kamala... Ymmärrän ett on kauheaa tulla noin loukatuks omana päivänään. sulhasen isän kanssa on nyt varmaan vaikea tulla toimeen, mutta pyytäisin mieheltäsi ja anopilta ymmärrystä jos hiukan tunteet jäätyvät.
      Itse en miehenä voi käsittää mitä häät naisille tarkoittaa mutta jos omat tulevat appivanhemmat haukkuisivat pystyyn häissäni en itsekään hymyilisi.
      Älä kuitenkaan ala kostamaan hautajaisissa. Ehkä lasten ristiäiskutsuissa olisi hyvä napauttaa takaisin. Ja neuvo toki käymään katsomassa millaista sympatiaa olet tässä nettikeskustelussa saanut osaksesi.

    • Loukatun puolella

      Siis hei! Ukko teki todella törkeästi. SIITÄ SAA OLLA LOUKKAANTUNUT JA PITKÄÄN! Mutta lopun elämää? Ei mielestäni. Puhukaa asiasta kasvotusten, niinhän aikuiset tekevät.

      Ja mitä lapsiin tulee, niitä ei kannata tähän sotkea. Jokainen lapsi tarvitsee myös isovanhempiaan! Itse en ehtinyt omiini tutustumaan ja kyllä harmittaa.

    • håukuttu

      Voin kokemuksestå sånoå ettei åsiå unohdu koskåån våikkå kuinkå sopuå jälkeenpäin hierottåisiin!

    • otsui

      Onneksi miehesi keskeytti isänsä puheen ja oli kaikin tavoin puolellasi. Miehesi kanssa menit naimisiin, et appesi. Valitettavasti vanhemmat ovat, mitä ovat... Se ei tarkoita sitä, että lapset olisivat samanlaisia.

      Iloitse arjesta miehesi kanssa. Älä katkeroidu tai ala kostamaan appivanhemmille. Näytä että olet heidän (tai appiukon) yläpuolella.

      Voimia ja tsemppiä!

    • -no huh huh-

      Todella ikävä tilanne sinulle, tuore morsian. Jos yhtään lohduttaa, niin voit olla varma, että appiukkosi häpeää silmät päästään. Sietääkin! Miten alas voi aikuinen mies vajota, ja saattaa oman perheensä tuollaiseen häpeään?!

      Ajattelen sinun lisäksesi myös vanhempiesi tuntemuksia. Jos nimittäin omalle tyttärelleni sanottaisiin tuolla lailla häissä, niin olisin niin raivoissani kyseiselle ukolle, että ei kehtaisi koskaan näyttäytyä enää edessäni. Eli tsemppiä vaan sinulle ja vanhemmillesi. Ehkä joskus voitte kyseisen appiukon sairasvuoteen äärellä pistää paremmaksi. Potut pottuina.

      • mkiu7y6tredcfvgbhn

        No äijähän vain yritti pelastaa tilanteen, kun isäukko ei voinut puhua. Tämäkö on kiitos? Katsokaas taas mestaajat siihen peiliin.


    • 13

      Siis mitä? Eikö 'morsiamen ryöstössä' erikoisjoukkojen sotilaat antaneet Sinulle k****ä, sitäkö valitat? Voidaan järjestää.

    • Zozie

      Tuollaisen puheen jälkeen alkaisin ehkä miettiä miten saisin miehen suostumaan muuttamaan muualle, kauemmas vanhempiensa vaikutuksesta. Kännipuheissa on tullut esiin se mitä appesi todella sinusta ajattelee ja selkäsi takana saatetaan jopa yritetään lyödä kiilaa sinun ja miehesi väliin. Sukulaisten kanssa tulee toimeen sitä paremmin, mitä kauempana he ovat.

      • Maariankämmekkäinen

        Zozielta paras ehdotus! Piiiitkä hajurako on paras.


    • Suomalaiset.

      Tunnetaan maailmalla juuri suorasta puheesta,joten appesi on aito suomalainen. Vanhassa sananalaskussakin sanotaan,se koira älähtää,kenen koipeen kalikka kalahtaa.

      • mjhygdcvbnm

        Nimenomaan. Turha tuollaisista puheista on välittää, jos ei tosiaan osu oikeaan. Silloin ei pidä antaa koskaan anteeksi, koska totuus tekee niin kipeää...
        Kukapa ei totuudenpuhujaa vihaisi?


    • Valesin rinssi

      Aivan oikein on appesi puhunut, mitä menitkään sukuun, olisit ajatellut ajoissa, jos sinulla on aivot...

    • NäinOnKait

      Se pohjimmiltaan vihaa sinua. Ja tosi paljon. Sinusta ei vaan pidetä. Ehkä sinussa on vikaa jota et itse huomaa.

    • Loukattu

      Kiitos, toi lohtua lukea ajatuksianne. Suurin osa ainakin täällä on ymmärtänyt tuntemukseni ja ovatkin osoittaneet tukea. Lämmin kiitos siitä. Osui silmään tuolla jossain kohdin kuitenkin tyly kommentti, joka oli jätetty samaisella nimimerkillä, jolla itse olen täällä esiintynyt. Tuo kommentti ei siis ollut kirjoittamani, eli minä en ole kutsunut ketään täällä dorkaksi. Tahdoin oikaista asian.

      Appeni ja anoppini päättivät ratkaista hiljaisuuden välillämme tulemalla yllätysvierailulle. Itse en olisi kehdannut heitä käännyttää, mutta mieheni kertoi ovella asiallisesti vanhemmilleen, että tällä vierailemattomuudella on hyvä syy, ja tulemme kyllä ottamaan heihin yhteyttä, sitten kun niin haluamme. Appi meinasi miehelleni vähän tulistua, ja mieheni sitten kertoikin myös miltä hänestä on tuntunut se, että oma isänsä käyttäytyi idioottimaisesti koko suvun ja kaikkien ystävien edessä, loukkasi pahimmalla mahdollisella tavalla hänen vaimoaan, ja että pilasi meidän hääpäivämme. Mieheni sanoi häpeävänsä isäänsä, ja sanoi, etteivät he ole juuri nyt tervetulleita, ja veti oven kiinni.

      Joku saattaa ajatella, että olemme kohtuuttomia, varsinkin anoppia kohtaan, mutta kyllä tuollainen ihmiseen jäljen jättää. Ja anoppi on miehelleni puolustellut appiukon käytöstä. Minusta se tarkoittaa, että anoppi on kaiken kaikkiaan samaa mieltä appiukon kanssa.
      En ole pitkävihaista tyyppiä, ja uskon että jonain päivänä olemme vielä puheväleissä. Olen ajatellut juuri sitä, mistä moni täällä onkin kirjoittanut, eli tilannetta että meillä jonain päivänä on lapsia. En haluaisi evätä lapsiltani isovanhempia, enkä toisaalta myöskään isovanhemmilta lapsenlapsia. Tiedän, kuinka kipeä asia voi olla. Tietysti vähän huolestuttaa, että appivanhemmat purkavat lapseemme tyytymättömyytensä minuun. Mutta sellaisella murehtimiselle on vielä liian aikaista. Nyt annan vain ajan kulua ja miehen kanssa odotellaan, että haavat alkavat parantua.

      • typyliina

        Olet valinnut hyvän miehen. Onnea!


      • KASVA AIKUISEKSI!

        Yksi neuvo!


    • Kunkku suvussaan

      Appiukko minun makuuni...YES!!!

    • höpö höpö juttuja

      taas tällä palstalla. Suomi24 fantasiatarinoita taas.

    • Skepsis yhdistys

      Provon poikasta tuntuis pukkaavan. Känninenkö muka tempaisis tuollaisia sutkautuksia ihan lonkalta ja liukuhihnalta , ei tempaa. Toisekseen hämmästyttävän monta on muistissa ihan vaan ollakseen järkyttynyt ja tyrmistynyt tapahtuneesta. Ei uppoa, mut moni täällä antaa vedättää itseänsä, sikäli ei nyt ihan surkeimmasta päästä vedätystä.

      • hipkik

        kun kasvat isoksi, huomaat, että elämä on aku ankkaa tai fysiikan kirjaa kummallisempi.


      • Skepsis yhdistys yhä
        hipkik kirjoitti:

        kun kasvat isoksi, huomaat, että elämä on aku ankkaa tai fysiikan kirjaa kummallisempi.

        Elämä saattaa ollakin, mutta ei tän palstan tarinat.


      • hipkik kirjoitti:

        kun kasvat isoksi, huomaat, että elämä on aku ankkaa tai fysiikan kirjaa kummallisempi.

        Niin totta - elämä on joskus tarua ihmeellisempää...! (Niin hyvässä, kuin pahassa!)


    • hipkik

      Ei tsiisus, äijä häpäisi ittensä. Muistaa varmaan loppuikänsä. Tosin eipä taida haluta muistella... Pilasi koko porukalta bilefiiliksen. Myötähäpeä oli varmaan käsin kosketeltavaa.

      Mut ei siitä mitään, mokailuja nyt vain tulee. Sä et mokannut mitään, joten sikäli hyvä tilanne.

      Samalla äijä kyseenalaisti poikansa arviointikyvyn sekä pilasi hänenkin juhlansa. Tuota nyt ei vain voi peruuttaa, eikä oikein hyvittääkään muuta kuin nöyristelemällä aikansa. Ehkei taida koskaan apen suhtautuminen ihan normalisoitua. Siitä tuli nöyrää poikaa kerralla, kenties.

      Olennaista on tietää itse mikä on meininki. Sitten ei asiattomat höpinät niin heilauta. Joskus naurat, että tsiisus mikä moka sekin oli. Ei kannata jäädä liian henkilökohtaisesti roikottamaan asiaa.

      Olet mikä olet ja sillä just tasan hyvä, ku parempaa ei maailma nyt pystynyt tarjoomaan! Pääasia, että sulho ei sitä mokapuhetta pitänyt... ;o)

    • Älä anna koskaan anteeksi, joudut kynnysmatoksi, kokemusta on!

      • juytredcfvbghn

        No on varmasti nautinnollista elää tuolla asenteella...


    • En yhtään ihmettele, että sinulle jäi tosi huono jälkimaku "elämäsi onnellisimmasta päivästä" tuollaisen törkypuheen jälkeen...! :(

      Vähän samankaltaista (mutta puhe oli h u o l e l l a etukäteen laadittu, sekä puhuja juonut tyyliin pari lasia viiniä) sain itse todistaa rakkaan ystävän hääjuhlissa, joissa hänen isänsä avasi sanaisen arkkunsa.

      Ystäväni vanhemmille ei varmasti olisi kelvannut kuin joku korkeasti koulutettu, hyvin tienaava/rikas vävy, jolla voisi retostella(ovat itse ihan tavallisia tallaajia)! Toisin kävi, sillä ystäväni tapasi vaihto-oppilaana ollessaan toisen ulkomaalaisen vaihto-oppilaan, johon ensin ihastui ja sitten rakastui ja lopulta (monen vuoden "kaukoseurustelun" n. vuoden avoliiton jälkeen) päätti avioitua tämän miehen kanssa.

      Hääpuheessa tuotiin esille se, ettei lapset aina kuuntele vanhempien neuvoja/noudata heidän toiveitaan. Toisekseen tuollainen monikulttuurinen liitto tulisi olemaan todella vaikea pidemmän päälle - siinä oli vain osa "sanomasta", kun ystäväni isä purki ironisesti ärtymystään.

      Äijä oli kuitenkin laatinut puheensa sillä tavalla, että monet asiat oli korvattu sanonnoin ja peittelevin sanankääntein. "Ulkopuolisempien" korviin se saattoi ehkä kuullostaa suht neutraalilta, mutta kaikki ne meistä, jotka olivat kaikista taustoista tietoisia, pystyimme lukemaan rivien välistä kaikki nälvimiset ja piikittelyt, sekä vanhempien tyytymättömyyden moiseen vävyyn ja että heidän tyttärensä on sekä naivi, että tyhmä(itsepähän ovat kasvattaneet...)! :(

      Lisäksi ystäväni kummit, jotka touhuavat parisuhdeasoiden(kin) parissa, aloittivat puheensa sanoilla: "Noin puolet kaikista avioliitoista päättyvät eroon...!" Hyvä, ettei mennyt kahvit väärään kurkkuun...! :(

      Ainoa täysin positiivissävyinen kolmesta hääpuheesta oli meidän kaasojen pitämä - ja se tuli suoraan sydämistämme!

      Ei hääpuheessa tule tuoda esille kielteisiä asioita tai haukkua ketään! Häät ovat (ainakin itse hääparille) onnenjuhlat ja mun mielestä niissä tulisi noudattaa seuraavaa: "If you can't say something nice, say nothing at all!"
      Eli mölyt tulisi pitää mahassaan ja jos on pakko urputtaa, niin siitä vaan sitten oman kodin seinien sisällä juhlien ulkopuolella!

      Nämä vanhemmat eivät edelleenkään ole tyytyväisiä tyttärensä valitsemaan mieheen, mutta ystäväni on ollut miehensä kanssa naimisissa jo kohta 10 vuotta, lapsia on siunaantunut, eikä erosta ole tietoakaan. Yhdessä ovat onnellisia - ainoastaan näiden ääliövanhempien tyytymättömyys milloin mistäkin (lapsenkasvatus, kodinhoito ym.) hiertää aika ajoin mielialaa...!

    • eronnut100

      Hei!

      Sinä olet heidän "yläpuolella" monessa asiassa. Huonon itsetunnon omaavat ihmiset käyttäytyvät noin. Pidä heihin etäisyyttä aluksi, sillä tiedät, että miten he saattavat käyttäytyä. Voit katso asiaa vain "ylhäältäpäin" eli erottaa itsesi siitä asiasta. Älä ihmeessa masennu, sillä puhe ei ollut sinun arvoinen. Toivottavasti miehesi ymmärtää, että se sattui sinuun ja on sinun puolellasi. Ei se huumoriksi voi mennä, mutta miehetkin ovat vain ihmisiä.

      • jhytresadfgv

        Mitä nämä ovat nämä "yläpuolelta" katselijat? Taitavat olla niitä narsisteja...


      • Narsista eronnut
        jhytresadfgv kirjoitti:

        Mitä nämä ovat nämä "yläpuolelta" katselijat? Taitavat olla niitä narsisteja...

        Sulla ne ongelmat taitaa olla. Jos olisit jossain vaiheessa elänyt nasistin kanssa, niin tietäisit :))


    • Olen pahoillani

      Vaikuttaa pahemman luokan sovinistilta koko ukko. Jos kyse olisi ollut pelkästä huumorista, niin vähempikin vuodatus olisi riittänyt.
      Tilanne on kieltämättä hankala, mutta kaikkien kannalta olisi varmaan hyvä, että antaisit hänelle tilaisuuden pyytää anteeksi, niin ei jäisi niin syvää haavaa asiasta ja voisitte jatkaa hieman mukavammissa merkeissä.

    • 17

      Uskomatonta ! Minä en tuollaisen jälkeen kyllä enää haluaisi olla missään tekemisissä, siis en menisi appelaan ollenkaan. Varmaan tulisi vaikeaa, mutta en käsitä miten tuollaisen voisi antaa anteeksi. Se äijähän pilasi sinun hääsi !! Millä oikeudella... Pitääkö sinun muka aina silloin tällöin kuulla kunniasi, sillä niinhän siinä käy, jos apestasi tulee liian tuttu. Parempi pitää välit viileinä, ei tarvitse joutua enää vastaavaan tilanteeseen. No hienoa jos pystyt anteeksi antamaan, toisaalta voitko enää ikinä luottaa..
      Tyhmä mies ja kaikki tuohan kertoi vain hänen tyhmyydestään. Ja missä oli anoppi, eikö hän sanonut mitään...

      Sinun ei tarvitse antaa anteeksi, toisaalta jos pystyt nosta itsesi tuollaisen ihmisen yläpuolelle. En käsitä miten hän kuvittelee sinun voivan enää olla kanssakäymisissä. Sitä paitsi appesi loukkasi melko lailla myös miestäsi.
      On siinä kans isä..

      • BUAHAHAAAAAAAAAAAAA

        Voi pikku brizillaa. Ryppy täydellisyydessä.Ei ikinä anteeksi, ei koskaan käymään,


      • Rehellisyys kunniaan

        Appihan oli vain rehellinen ja kertoi suoraan totuuden pikkubrizella-miniästään. Totuuden julkituominenhan on nykypäivänä täysin normaalia, jopa trendikästä.


      • jhygtrdfgh

        No ei se huumorintajuttomuuskaan suuresta viisaudesta kyllä kerro.
        "Sinun ei tarvitse antaa anteeksi, toisaalta jos pystyt nosta itsesi tuollaisen ihmisen yläpuolelle." Onpa teillä hieno luonne kerrassaan...


      • Eräs lukija
        Rehellisyys kunniaan kirjoitti:

        Appihan oli vain rehellinen ja kertoi suoraan totuuden pikkubrizella-miniästään. Totuuden julkituominenhan on nykypäivänä täysin normaalia, jopa trendikästä.

        Jos aiot spämmätä tuota samaa roskaa hieman eri tavoin muotoiltuna, voisitko edes opetella kirjoittamaan oikein.


    • yksi+kaksi

      Humalaisen ja lasten suusta kuulee toduuden...se ukon käppänä taitaa ajatella susta noin....ja todella törkeetä käytöstä,häissä..hu hu

    • jhgfdsdefghnjm

      "No vähän huumoria!" Siinähän se jo tuli -mitä tätä enää märehtii. Humalaiset nyt vaan luulevat olevansa hauskoja humoristeja. Ja vielä kun tähän lisätään se, että puheen pitäminen jännittää useimpia suomalaisia, niin onhan tämä nyt vähän tosikkomainen reaktio vaikka lokaa tavallaan tulikin niskaan, kun huumoria yritettiin viljellä. Sehän ei kaikilta luonnistu. Kannattaisi ehkä pitää harjoitustilaisuus niin olisi itse tapahtuma mahdollisimman sujuva.

    • Kohtalo toveri

      No älähän huoli. Niin se minunkin appi ukko haukkui minut häissäni, hääpuheessaan ja teki muuten sen ihan selvästä päästä. Häät olivat muutenkin mukavat järjestää, kun molempien vanhemmat kieltäytyivät tekemästä yhtään mitään. Saimme siis järkätä kaiken itse ja yö myöhään olimme vielä koristelemassa paikkoja, ennen seuraavan päivän häitä. Arvaa, oliko mukavaa ja arvaa onko ollut nieleskelemistä / anteeksi annettavaa. Ei niitä häitä ole sitten tehnyt mieli paljoa muistella, eikä romantisoida.

      Mutta, mutta... arvaa mitä? Meillä on super ihana perhe ja olemme varmaan maailman onnellisin aviopari. Rakastamme toisiamme ihan hirveästi ja olemme nyt olleet naimisissa 15 vuotta. Siinä ei paina kenenkään pahat puheet yhtään mitään ja tätä samaa toivon myös teille. Meidän liittoamme eivät hyväksyneet / siunanneet sukulaiset, mutta joku muu sen hyväksyi ja siunasi. Olemme molemmat uskovaisia ja saamme joka päivä pyytää Jumalan siunausta liitollemme. Siunausta ja voimia myös sinulle aloittaja / kohtalotoveri : )

      • Oikea asenne..

        Ihanaa kun olette uskossa. Onni tulee Jumalalta mutta uskovakin on ihminen parempine ja huonompine päivineen :) Onnea on käydä uudestaan Jeesuksen voimassa ja armossa! Sitä Jumala meiltä haluaa, että tarvitsemme häntä ja pysymme lähellä. Jumalassa ilo on aina täydellinen.

        Valitettavasti kaikki eivät koskaan halua Jeesusta elämäänsä, eivätkä näinollen edes ymmärrä omaa tappiotaan.


      • Kohtalo toveri
        Oikea asenne.. kirjoitti:

        Ihanaa kun olette uskossa. Onni tulee Jumalalta mutta uskovakin on ihminen parempine ja huonompine päivineen :) Onnea on käydä uudestaan Jeesuksen voimassa ja armossa! Sitä Jumala meiltä haluaa, että tarvitsemme häntä ja pysymme lähellä. Jumalassa ilo on aina täydellinen.

        Valitettavasti kaikki eivät koskaan halua Jeesusta elämäänsä, eivätkä näinollen edes ymmärrä omaa tappiotaan.

        Yes... Näinhän se on, että kaikki eivät halua Jeesusta elämäänsä. Kukaan ei ole silti toistaan parempi, tai huonompi, vaikka haluaakin elää ilman Jumalaa. Minua vain surettaa, kun tiedän miten paljon he siinä menettävät. Onni tulee Jumalalta ja se on onnea, perusturvaa, iloa ja voimaa silloinkin, kun olosuhteet puhuvat jotain muuta. Tätä olen saanut kokea omassa elämässäni ja myös liitossamme. Tämä liitto ei ole vain yhden, tai kahden ihmisen varassa, vaan siinä on vielä kolmaskin. Tämä kolmas on kaikkein vahvin ja sen kolmannen varaan olen saanut rakentaa koko elämäni. Toisinaan käy niinkin, että meidän uskovaistenkin liitto voi särkyä elämän tyrskyissä, silloin yksi poistuu siitä liitosta ja jäljelle ei jää mitään.... vai jääkö sittenkin? Jää, koska on Jumala, joka on se kolmas ja jonka varaan saamme perustaa koko elämän. Se perusta kestää, vaikka kaikki muu katoaisi ja siinä on turva koko elämälle. Ystävät voivat pettää, sukulaiset hylkäävät ja joskus jopa omaan puolisoon joutuu pettymään. Jumala ei kuitenkaan petä koskaan, ei koskaan ja ihminen, joka on rakentanut elämänsä Jumalan varaan, pysyy pystyssä silloinkin, kun kaikki muu kaatuu ja katoaa.

        Tämän keskustelun aloittaja on saanut kokea hylkäämistä ja torjutuksi tulemista sukulaisten taholta. Näitä asioita on varmasti vaikea unohtaa ja matkan varrella ne voivat nousta mieleen vielä monta kertaa. Anteeksianto on kuitenkin aina parempi vaihtoehto kuin katkeruus, koska katkeruus saa niin paljon pahaa aikaan, sekä omassa, että läheisten elämässä. Kerroin olevani uskovainen, joten uskon silloin myös siihen, että on olemassa saatana. Saatana tahtoo tuhota meidän elämässämme kaiken kauniin ja hyvän. Raamatussa kerrotaan, että saatana on tullut varastamaan ja siinä hän on taitava. Kaikki se kaunis, jonka Jumala tahtoi antaa meille siunaukseksi, iloksi ja voimaksi, kaiken sen saatana tahtoo varastaa. Saatana on tullut, että avioliitot hajoaisivat ja mitä pikemmin, sen parempi. Saatana on tullut, että lapset joutuisivat kärsimään vanhempien valinnoista ja saatana tahtoo hajottaa suvut, ystävät ja ihan kaiken. Mitä tahansa kaunista ja hyvää tässä elämässä on, sen perkele tahtoo tuhota ja tehdä tyhjäksi, sotkea ja pilata. Raamattu puhuu myös siitä, miksi Jeesus on tullut. Hän on tullut, että meillä olisi yltäkylläinen elämä. Hän sanoi, että tulkaa minun tyköni kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat, minä annan teille levon.

        Ihminen, joka ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä saa kokea lepoa ja rauhaa sydämessään. Omassa voimassamme me emme pysty rakastamaan ja antamaan anteeksi, vaan tahdomme kostaa. Näin juuri saatana pääseekin pilaamaan kaiken. Jumalan avulla me kuitenkin onnistumme ja voimme elää onnellisina olosuhteista riippumatta. Se on oikeasti mahdollista, sen olen saanut kokea omalla kohdallani. Mikään ei ole niin rikasta ja antoisaa elämää, kun saa elää Jumalalle ja heijastaa Jumalan rakkautta myös niille, jotka ovat meidän lähellämme. Kun tämä saa tapahtua, niin silloin tuo varas, on voimaton, eikä hänen suunnitelmansa onnistu kohdallamme. Siunausta sinulle ja kaikille, jotka tämän lukevat ja vielä kerran onnea aloittajalle, häiden johdosta.


      • Oikea asenne..
        Kohtalo toveri kirjoitti:

        Yes... Näinhän se on, että kaikki eivät halua Jeesusta elämäänsä. Kukaan ei ole silti toistaan parempi, tai huonompi, vaikka haluaakin elää ilman Jumalaa. Minua vain surettaa, kun tiedän miten paljon he siinä menettävät. Onni tulee Jumalalta ja se on onnea, perusturvaa, iloa ja voimaa silloinkin, kun olosuhteet puhuvat jotain muuta. Tätä olen saanut kokea omassa elämässäni ja myös liitossamme. Tämä liitto ei ole vain yhden, tai kahden ihmisen varassa, vaan siinä on vielä kolmaskin. Tämä kolmas on kaikkein vahvin ja sen kolmannen varaan olen saanut rakentaa koko elämäni. Toisinaan käy niinkin, että meidän uskovaistenkin liitto voi särkyä elämän tyrskyissä, silloin yksi poistuu siitä liitosta ja jäljelle ei jää mitään.... vai jääkö sittenkin? Jää, koska on Jumala, joka on se kolmas ja jonka varaan saamme perustaa koko elämän. Se perusta kestää, vaikka kaikki muu katoaisi ja siinä on turva koko elämälle. Ystävät voivat pettää, sukulaiset hylkäävät ja joskus jopa omaan puolisoon joutuu pettymään. Jumala ei kuitenkaan petä koskaan, ei koskaan ja ihminen, joka on rakentanut elämänsä Jumalan varaan, pysyy pystyssä silloinkin, kun kaikki muu kaatuu ja katoaa.

        Tämän keskustelun aloittaja on saanut kokea hylkäämistä ja torjutuksi tulemista sukulaisten taholta. Näitä asioita on varmasti vaikea unohtaa ja matkan varrella ne voivat nousta mieleen vielä monta kertaa. Anteeksianto on kuitenkin aina parempi vaihtoehto kuin katkeruus, koska katkeruus saa niin paljon pahaa aikaan, sekä omassa, että läheisten elämässä. Kerroin olevani uskovainen, joten uskon silloin myös siihen, että on olemassa saatana. Saatana tahtoo tuhota meidän elämässämme kaiken kauniin ja hyvän. Raamatussa kerrotaan, että saatana on tullut varastamaan ja siinä hän on taitava. Kaikki se kaunis, jonka Jumala tahtoi antaa meille siunaukseksi, iloksi ja voimaksi, kaiken sen saatana tahtoo varastaa. Saatana on tullut, että avioliitot hajoaisivat ja mitä pikemmin, sen parempi. Saatana on tullut, että lapset joutuisivat kärsimään vanhempien valinnoista ja saatana tahtoo hajottaa suvut, ystävät ja ihan kaiken. Mitä tahansa kaunista ja hyvää tässä elämässä on, sen perkele tahtoo tuhota ja tehdä tyhjäksi, sotkea ja pilata. Raamattu puhuu myös siitä, miksi Jeesus on tullut. Hän on tullut, että meillä olisi yltäkylläinen elämä. Hän sanoi, että tulkaa minun tyköni kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat, minä annan teille levon.

        Ihminen, joka ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä saa kokea lepoa ja rauhaa sydämessään. Omassa voimassamme me emme pysty rakastamaan ja antamaan anteeksi, vaan tahdomme kostaa. Näin juuri saatana pääseekin pilaamaan kaiken. Jumalan avulla me kuitenkin onnistumme ja voimme elää onnellisina olosuhteista riippumatta. Se on oikeasti mahdollista, sen olen saanut kokea omalla kohdallani. Mikään ei ole niin rikasta ja antoisaa elämää, kun saa elää Jumalalle ja heijastaa Jumalan rakkautta myös niille, jotka ovat meidän lähellämme. Kun tämä saa tapahtua, niin silloin tuo varas, on voimaton, eikä hänen suunnitelmansa onnistu kohdallamme. Siunausta sinulle ja kaikille, jotka tämän lukevat ja vielä kerran onnea aloittajalle, häiden johdosta.

        Voi KIITOS sinulle tekstistäsi, johon minulla ei ole kertakaikkiaan mitään lisättävää!

        Plussaa tekstillesi ja..

        ..Siunausta!!!


      • Oikea asenne.. kirjoitti:

        Voi KIITOS sinulle tekstistäsi, johon minulla ei ole kertakaikkiaan mitään lisättävää!

        Plussaa tekstillesi ja..

        ..Siunausta!!!

        Kyllä se näin on.
        Teksti oli tuossa Kohtalotoverilla pitkä ja vuolas sekä jollekin varmaan vähän tuntematonta uskonnollista kieltä, mutta noin se on.
        Mene morsian tapahtuman yläpuolelle. Sontaa ja pahaa mieltä saa ilmaiseksikin. Anna koko soopajuttu anteeksi ja hae positiivista elämääsi. Kukaan ei kiitä tai ihaile sinua, jos katkeroidut jonkun juopon hölötysten vuoksi. Juoppo hölöttäjä mikä juoppo hölöttäjä. Koska niistä pulaa on ollut. Niitä ei kannata muistella. Roskat ulos, kuten roskapussikin viedään.
        Think of Angels.


    • fgsdgfgf

      Oma appeni piti myös uohtumattoman puheen häissä. Tosin hän ei puhunut minusta mitään, eikä edes liitostamme. Hän vain kertoi oman näkemyksensä siitä millainen mieheni on, esittäen kaikki luonteenpiirteet negatiivisina. Hän vertasi heitä itseään korostaen ja poikaansa vähätellen. Lopuksi hän osoitti sanansa minulle: "Älä huoli, kyllä se tuosta vielä muuttuu". Puhe oli kai tarkoitettu humoristiseksi ja hän nauresekeli koko ajan, mutta muut olivat hyvin vaivautuneita. Yhtään hyvää sanaa hän ei sanonut. Lisäksi hänen kertomansa asiat eivät edes pitäneet paikkaansa, koska hän ei tunne enää poikaansa, joka perheen muiden lasten tapaan on täysin vieraantunut isästään. Syyn saatatte arvata. Humalatilaa ei voida syyttää, hän oli täysin selvin päin.

      Tästä on kolme vuotta, vieläkään hän ei ole saanut anteeksi.

    • Jopas jotakin

      Toisilla ihmisillä on valitettavasti tuollainen huumori, :( varsinkin kun appi -ukkosi oli vielä kovasti maistissaan, niin luuli varmaan olevansa kovinkin vitsikäs. Harmin paikka.

      Minulle aikoinaan hyvinkin läheisellä ihmisellä oli "lähes tuollainen huumori", ei todella tarkoittanut sillä pahaa, vaan pahoitin alkuun siitä mieleni useinkin.

      Paremmin kun tähän ihmiseen tutustuin, huomasinkin, että se oli hänen huumoriaan, ja etten ollut ainoa kohde tämän laatuiselle huumorille, ja ajan kanssa opin sitä sitten ymmärtämään, ja se ei sitten enää sillai vaikuttanut, vaan tuntemattomat ihmiset todellakin saattoivat loukkaantua, kun eivät käsittäneet moista huumoriksi.

      Toivon todella, että saisit välisi kuntoon appivanhempiesi kanssa. Mistähän päin suomea mahtavat olla nämä appivanhemmat. Meillä kun suomessakin on eri puolilla vähän erilainen se huumorintaju.

      Nuole toki hetki haavojasi, ja on tosi surullista, että tuo huumori nyt tuli esiin häissänne. :(

      Kaikkea hyvää toivon sinulle.

    • failers

      sehän voi ihan mahdollisesti vaan olla tapa saada itku ulos kun kyyneleethän tuovat hääpäivänä onnea
      tämä oli kyllä hyvin väärä tapa

    • Siinä taas nähtiin, että alkoholi ei sovellu häihin sen kummemmin kuin minnekään muuallekaan kurkusta alas kaadettavaksi.

      Et todellakaan olisi voinut ajaa appeasi häistä pois, se olisi kaduttanut itseäsi jälkeenpäin.

      Ei hän varmastikaan tarkoittanut puoliakaan siitä mitä sanoi, yritti vain olla hauska ja pitää vieraita viihdyttävän ja naurattavan puheen, mutta pieleen meni. Varmasti häntä itseäänkin kaduttaa. Ihmisistä tulee täysiä pösilöitä kun ovat saaneet nauttia alkoholia!

      Mieti asiaa, mutta anna sitten anteeksi, sillä katkeruus on kuin kivireki, jota itse päätät vetää perässäsi. Se on raskas taakka ja elät paljon kevyemmin kun et kanna kaunaa. Nautit elämästäsi ja avioliitosta ja perhe-elämästä ja tuo tapaus ei tule vaikuttamaan millään tavalla avioliittoosi jos vain pystyt antamaan anteeksi. :)

    • "Potut pottuina"

      Ei tällaista törkeyttä voi yksin humalan piikkiin laittaa, kyllä ukko pahalla on humeetti korvien välissä pahasti vialla.... hoitoa vaatisi. Morsian hyvä, alä koskaan tule luottamaan tähän kahjoon vaan pyri pitämään atäisyyttä ja jos joskus tulee kutsumatta kylään, keitä herralle helvetin laihat kahvit!

    • kanttura49

      olen itse ollut hieman samanlaisessa tilanteessa,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,mutta tiedätkö ,mikä hienointa tässä,,,,appiukko nolasi itsensä täysin vieraiden silmissä,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,eli puhuu nyt mitä vaan ,niin tuskinpa kaikua saa mistään,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    • punaniskat jurnuttaa

      Hyvä puhe!! Rehellistä tekstiä!! Jos olet noin pöljien junttien kanssa kimpassa, niin mitä tuota ihmettelet. Sopii sinulle kun olet noin tyhmä.

      Jos olet nyt tullut järkiisi, kannattaa ottaa kiireesti ero. Ensin kannattaa kostoksi käydä vieraissa. Kehut vielä appiukolle, että kerrankin sai kunnon mulkkua...

      • 8+9

        Nimimerkille "punaniskat jurnuttaa": siis HÄH? Morsian on mielestäsi tyhmä, koska appi käyttäytyi häissä kuin mikäkin apina? Ihailtavaa logiikkaa. Miksi vaivaiduit kommentoimaan?


    • Saman kokenut

      Ei kannata mennä käymään. Pahoittavat mielesi todennäköisesti uudestaan ja sinähän jo tiedät mitä he ajattelevat sinusta. Ei siis kannata tutustua.

    • Ylireagointia

      "Emme koskaan kuvitelleet suhteen kestävän, mutta tässä ollaan."

      Varmasti suurin osa appiukoista on ajatellut epätoivoisesti suhteesta kuin suhteesta. "Emme koskaan" on kyllä hieman yliampuvaa, mutta menee humalan/mustan huumorin piikkiin.

      "Pojallamme on aina ollut missitason naisia. Siksi ajattelimme, että tämä nainen vielä lähtisi vaihtoon."

      Tämä on hieman tulkinnanvarainen lausahdus. Ei tuo välttämättä tarkoita, että morsian olisi "ruma", sillä vaihtoonhan ne "missitkin" ovat aina lähteneet!

      "Tuoreaviopai ei ole vielä omaksunut yhteisiä arvoja, mutta pian poikani hänelle ne opettaa."

      Tässä _piikitellään_ vain pojan mahdollista johtajaluonnetta. Ei siis välttämättä ollenkaan väheksytä morsiamen kykyjä muodostaa pariskunnan arvoja.

      "Eikös siitä ole tehty joku tutkimuskin, että sellaisissa suhteissa, missä vaimo tienaa paremmin, menee huonosti? Niin sitten kyllä tämän liiton pitäisi olla yhtä onnea!"

      Melko törkeästi sanottu. Palkoista ei pitäisi puhua noin avoimesti ja eteenkään väheksyvään tyyliin.

      "Morsian on itsekin sanonut, ettei häntä ole tarkoitettu tuonne keittiön puolelle, niin nyt se on sitten pakko lähteä vaan opettelemaan."

      Täysin totta - opettelu keittiössä on edessä.

      "Eihän morsian varmaan mensan jäseneksi pääse, mutta kyllähän siihen kodin pyörittämiseen riittää ihan maalaisjärkikin."

      Ole tyytyväinen, sillä maalaisjärki voittaa mensalaisuuden 100-0.

    • Antero767

      Siis olet jäänyt kiinni onnenonkimisesta ja rahan perässä itsensä myymisestä, appesi vain sanoi sen ääneen.

      Omasta mielestäsi olet varmaankin tosi "ovela ja älykäs", saat mahtavan saaliin joka kustantaa pitkän siivun elämääsi ja saat kaikki edut mitä keksiä voit ... bonuspallona näyttelet ystävillesi, sukulaisille & ylipäätään kaikille kuinka mahtavan "pokaalin" olet saanut metsästettyä.

      Appiukolla taisi mitta tulla täyteen ja kertoi asiat suoraan, koko suvulle.
      Ei vissiin tykkää siitä että "satutarinoita" selitellään ja raadollinen totuus on aivan toista, kyllä elämää nähnyt ihminen metkut tuntee ... vanhoja ihmisiä on turha roolilla huijata, ei mene läpi.

      Poikansa vuoksi rakentavat vähän sopua että pojalla ei pala yhteydet kotijoikkoihin, vaikkakin mokasi ja lensi ansaan ... onnenonkijan miinaan.

      Turha teidän onnenonkijoiden on kuvitella että tuo "rooli" menee läpi, rakastunut ihminen tulee hetkeksi sokeaksi mutta muut näkee missä mennään .... ja jossain vaiheessa sen sanovat jopa ääneen.

      • wejwgklsdnlzsjrgio

        Mitä sitten jos onkin onnenonkija? Jokaisella meistä on oikeus onneen, toisilla siihen on vain paremmat todennäköisyydet, mutta jos joku onnistuu onnensa onkimaan, niin aplodit hälle! Appiukko vain osoittaa olevansa sitä mieltä että kaikilla ihmisillä ei ole samaa arvoa ja että toisilla ei ole oikeutta onneen ja toisilla on. Pitäisi kait olla kaunis, älykäs, koulutettu yms jotta kelpaa hänen pojalleen. No, kaikki ei ole kauniita, ei älykkäitä, oma lapsuus on voinut olla surkea ja lähtökohdat elämään huonot, mutta oikeus on semmoisellakin ihmisellä onneen ja jos sen onnistuu "onkimaan" niin mikäs siinä.


    • savipää ............

      Vittu oisin vetässyt,isääni turpaan oikeen kunnolla. Jos olisi vaimoani ruvennut häissämme haukkumaan.
      Mutta taitaa ukkos olla paska housu eikä mikään mies.

      • _titta_

        Lue ketjusta kaikki alkuperäisen kirjoitukset, ennen kuin teet johtopäätöksesi. Selväksi on tullut, että mies tukee tuoretta vaimoa täysin.


    • nykyinen48vjaedellee

      Itsellä kanssa hääjuhlissa appi alkoi haukkumaan ja solvaamaan minua kaikkien kuullen,mutta loppui myös lyhyeen se puhe kun olin huitaissut appiukolta tajun pois ja pistänyt pihalle sen,

    • liveyourlife1231

      Kuulostaa humoristiselta veikolta tuo appi.. mutta asiat olisivat olleet paremmin humoristisia jos hän olisi heittänyt ne selvimpäin.
      Mutta eikös se ole ssuht normaalia ettei miniät ja apet tai appivanhemmat yleensäkään tule toimeen keskenään?
      Koetat vaan ottaa päivän kerrallaan.. sentään miehesi puolusti sinua ja vaati isäänsä lopettamaan paskan jauhamisen. Asia olisi voinut olla pahemmin jos miehise olisi antanut hänen jatkaa loputtomiin.
      Kiitä onneasi että olet saanut hyvän miehen, etkä mennyt naimisiin nykyisen appesi kanssa. :)

    • Taistele rakentaen

      On pelottavaa, että miehesi on joutunut kasvamaan tuollaisen isän arvomaailmassa. Pyydä mieheltäsi, ettei hänen eikä sinun tarvitse ottaa yhtään tölväisyä enää vastaan. Reagoikaa kumpikin heti, jos tulee samanlaista asennetta korviinne. Mutta älkää katkaisko välejä. Voi olla, että alkavat pitkän päälle arvostaa mielipiteitänne ja uskallustanne puhua tiukoistakin asioista.

      Hänen puheensa viittaavat siihen, ettei hän itse kuulu Mensan tähdistöön. Ja toivon, että sekin alkaisi häntä vaivaamaan.

      • Rakenna taistellen

        Osta perunia torilta ja keitä ne suolavedessä.
        Syö silliä ja ryyppää kuravettä päälle!
        Sitten voit rakentaa takapihalle leikkimökin, jossa voinet jatkaa prinsessaleikkejäsi. Hauskaa, hih-hih!


    • Pidä oma arvosi

      niin vain on appiukkosi tyhmä ja yksinkerteinen ukkeli eikä osaa käyttäytymissääntöjä ollenkaan Pilasi teidän hääjuhlan ja mokasi todella pahasti .En usko että häävieraat kukaan koskaan hyväksyy tuollaista eikä ainkaan kutsu mihinkän juhlaviin tilaisuuksiin
      Sitten kun saatte lapsia älä missään nimessä kastetilaisuutteen pyydä noin tomppelia appiukkoa loukkaa varmasti sinua ja hän on täysin kieroutunut kun ei käyttäytyä osaa ja nauttii oikein toisten edessä mollata sinua
      Pidä appiukkosi kaukana kaikesta perheessäsi se on parempi aina älä anna tulla likellekkään
      Mikään tavallinen anteeksipyyntö ei oikein nyt tuota tilannetta korjaa appiukkosi pitää todellakin pyytää anteeksi erikseen kailta mukanaolleilta vierailta kun pilasi koko tilaisuuden
      Häät pitää olla juhlat ja iloiset hyvät ja onnelliset varsinkin pariskunnalle mutta myös sinun vanhemmillesi ja myös kaikille ihmisille siellä .
      Mitä hän siinä hyötyi tai nautti kun teki siitä fiaskon . Älä anna mitenkään helposti mitään mahdollisuutta missään nolata sinua enää ja voithan heti alkajaisiksi aina kun on joku tilaisuus jossa on mukana ja muita ihmisiä kertoa että appiukkosi osaa sitten nolata hyvin kaikki tilaisuudet ja kerrot että hänen bravuurinsa on loukata sinua aina kun on muita läsnä .
      Pistä appiukkosi myös selvittämään miksi ja mitä hän siitä hyötyi että pilasi häät ja loukkasi vakavasti sinua ja miestäsi ja myös erityisesti loukkasi sinun vanhempia kovasti . Hyvitkseksi ei käy mikään anteeksi pyyntö vain sinulle pitääpystyä selvittämään ja myös anteeksi pyytämään kaikilta häävierailta ja selitettävä tilanne tuo on todella inhottavaa ja röyhkeää ala-arvoista käytöstä
      Älä ikinä anna loukata ja älä anna mennä läpi sormien noin vakava pilkkaaminen on anteeksiantamaton asia . Jos jätät vain huomiotta ja tyydyt johonki anteeksipyytelyyn niin seuraavalla kerralla loukkaa sinua entistä enemmän kun tietääettei sillä ole niin suurta merkitystä kuitenkaan
      Näpäytä appiukkkoa ja nolaa toisten silmissä ja pidä etäisyys aina ja huolehdi ettei lapsiasi pääse koskaan loukkaamaan ja ei tarvitse paljon nähdäkään muuta kuin valvotusti .Appiukkosi ei ole ok

    • Kiva appi sulla

      Negatiivista kritiikkiä on aina vaikea ottaa vastaan. Appesi on sinusta sitä mieltä, mitä sanoi. So what? Kyllä appi poikansa tuntee varmaan paremmin kuin sinä ja tahtoi nyt sanoa mielipiteensä kaikkien kuullen. Parempi niin kuin että hän olisi kehunut sinua ja sitten takanapäin haukkunut. Kyllä se tieto olisi levinnyt sitäkin kautta kaikille ja olisit joutunut naurunalaiseksi. Paha kello kauas kuuluu.

    • vanhapiikasisko

      Stemppiä sinulle jaksamiseen ja avioliittoonne, tuore morsian. älkää unohtako intohimoa!
      Itse tulin nolatuksi vieraana veljeni häissä. Erehdyin tanssihäissä pyytämään sulhasta, eli veljeäni tanssimaan, mutta sainkin osakseni saarnan ymmärtämättömyydestäni sukulaisten pöydän ja kaverien pöydän välissä. Häitä muistellessa tulee mieleen vain kyseinen tilanne, vaikka muuta tahtoisinkin. Hääkuviahan ei ole myöskään näytetty, vaikka niissä pitikin poseerata meikäläisenkin moneen otteeseen.
      Nyttemmin odottavat vauvaa-raskaus jo yli puolenvälin ja näkyy kilometrien päähän. Siitä vain ei saa kenellekään kertoa, saati sitten iloita ääneen. Ei!
      Ja silti minä heikköpää neulon lapselle pikkuisia nuttuja ja sukkia... kelpaavat sitten tai eivät.

      • jopö

        Joo kokemuksesta itellä sala homo isä sellanen ei miniöitä
        arvosta haluu vaan kunnon mistä kovana kankkuun
        ja kaikkien poikien "vaimo ehdokkaat " ruttu naamalla tyrmää
        sitten siihen liittyy dementiaa joka melko voimakasta
        jos haluatte tulla hyväksytyste miniöiksi sellaisiin perheisiin
        hommatkaa kunnon joukko panemaan appea perään
        ja sitten kerrotte yli olkaisesti tuntevanne koko perä
        porukan appenne niin kielin mielin aina


      • osaanmelkeinkirjoitt
        jopö kirjoitti:

        Joo kokemuksesta itellä sala homo isä sellanen ei miniöitä
        arvosta haluu vaan kunnon mistä kovana kankkuun
        ja kaikkien poikien "vaimo ehdokkaat " ruttu naamalla tyrmää
        sitten siihen liittyy dementiaa joka melko voimakasta
        jos haluatte tulla hyväksytyste miniöiksi sellaisiin perheisiin
        hommatkaa kunnon joukko panemaan appea perään
        ja sitten kerrotte yli olkaisesti tuntevanne koko perä
        porukan appenne niin kielin mielin aina

        JÖPÖ- Käytähän aikasi paremmin kuin täällä höpöhöpöjä kirjoitellen. Kuluta se aika välimerkkien käytön opetteluun.


    • big-banana

      Kyllähän tuo apin teksti vaikuttaa karulta .. mutta olisi voinut kertoa tuon stoorin etukäteen. Kumminkin ihan rehellisen oloista tekstiä ,ei siinä mitään.

    • Forgive and Forget

      Vähän oudoksuttaa tämä hyvien tapojen puute. Ihan sama vaikka mielestäsi morsian on ruma, ei sitä nyt päin näköä kuulu sanoa. Parempi pitää mölyt mahassa. Häät ovat näin yleensä perinteinen ja arvokas tilaisuus, mihin kuuluu hyvät käytöstavat. Eivät presidentinjuhlissakaan, noin vain esimerkiksi, Ketään mene Halosta Idiootiksi kutsumaan,vaikka ajattelisi niin. Tietenkin kaiken voi aina pistää mikä mihinkin piikkiin. Vanhuudenhöperyys, humala-tila, huono päivä...Tekosyitä löytyy. Se ei silti oikeuta käyttäytymään loukkaavasti, edes epäformaalissa tilanteessa.

      Kuitenkin on parempi pian antaa anteeksi, ei se ole maailman loppu. Anteeksi antaminen osoittaa arvokkuutta ja kypsyyttä. Vaikka ukko olisi sitä mieltä kuin mitä sanoi, ei siitä tarvitse välittää. Osoita hänet vääräksi arvokkaalla tavalla. Voit myös sanoa (ellet ole vielä sanonut ) kuinka pahasti puhe loukkasi, muta anna myös anteeksi.

      Sitä paitsi, miehesi valitsi sinut niiden missitasoisten sijaan! Eikä ilmeisesti rahankaan takia naimisiin mennyt. Sinussa on siis jotain mitä appesi ei välttämättä vielä huomaa. Sitä paitsi jos miehesi yritti keskeyttää isänsä useaan otteeseen puheen aikana ja se ettei hän hoputa antamaan anteeksi osoittaa että hän häpesi isäänsä tuolloin.

      Älä anna yksittäisen tapauksen pilata välejä. Lopulta miehesi antaa myös isälleen anteeksi, jolloin tapaus alkaa heirtää myös teidän välejänne.

      Älä osoitta lapsellisuutta kantamalla tapauksesta kaunaa. Appiukkosi moka mennä häissä, sata-päisen yleisön edessä, tuollaista sanomaan. Ehkä kyseessä todella oli yritys hauskuuttaa yleisöä, vaikkakin erittäin huonosti toteutettuna. Kyllä hän varmaan sitä häpeää, jos kerran anteeksikin on pyytänyt. It's always best to forgive and forget.

    • zigi 2

      Tosi ikävää ja törkeää toiselta. Haluaa pilata poikansa ja samalla tämän vaimon häät. On varmaan kateellinen teidän nuoruudesta ja haluaa pilata. Ihan sama mitä on mutta tosi törkeä oli.

      Käsittämätöntä että jos yhden sammakon päästää suustaan, muttta vielä törkeyksiä ja halventamista ja turhentamista koko ajan.

      Ei kyllä voi tällaiseen ukkoon enää luottaa.

      Apen puhe kertoi hänestä itsestään ei sinusta.

      Olet ihana ja kaunis. Koeta päästä yli tästä.

    • paskaminiä

      tyhmä appiukko. :( vaikka olis humalassa, ni silti toisen häitä tulis kunnioittaa sen verran, ettei päästelis suustaan sammakoita ja totuuden torvia.
      Appiukkos kyl nolas itsensä täydellisesti.
      Mun välit omaan appiukkoon oli sellaiset 25 v et tervehdin ja puhuin jos oli pakko. Kylässä en käynyt, eikä hänen tarvinnut olla lastemmekaan kanssa tekemisissä.
      Onneks miehesi edes yritti saada isäänsä lopettamaan tyhmän ja loukkaavan puheensa.
      Sinulla on täysi oikeus olla loukkaantunut ja anteeksi annat sitten kun olet valmis ja jos joskus tuntuu siltä.

      • paskaminiä

        paskaminiä jatkaa... multa ei koskaan pyydetty anteeksi sitä et mut haukuttiin julkisesti. Jos ois anteeks pyydetty,edes kerran, ni sit olis voinu ajan kanssa anteeksi antaa.


    • yx miniä*

      Alkoholilla asiaa ei voi selitellä...humalassahan ihminen yleensä sanoo sen mitä ei selvinpäin kehtaa. JOten eiköhän tuo appiukkosi sanonut mitä ajattelee oikeesti. Todella törkeetä käytöstä häneltä...luulen että itse en enään tuollasen jälkeen pystyisi mennä käymään kun nyt tietäisin mitä oikeeasti ajattelee,,,sitähän ei mitkään selitykset muuta.
      Se on eriasia sitten pitkän ajan päästä kun olet käytökselläsi pystynyt ehkä vaikuttamaan hänen mielipiteeseensä. Eli kun hän on tarpeeksi kauan kuullut miten hyvä vaimo olet ja sitä kautta voi muuttaa mielipidettään.

    • :=)

      Kehno provo, lisäksi miehen kirjoittama.

      "pelkään toisaalta, että puhe pilasi nyt välit appivanhempiin"


      mitäs tuossa enää pelkäämään, tämä paljastaa kaiken.

    • sssegfer4

      ihmisillä on joskus outo huumorintaju. Pidä ylpeytesi eläkä pahoita mieltäsi pienenpien ihmisten taitaimattomuuden takia. Kyllä he vielä oppivat olemaan mukavia, ehkä.

    • Susku28

      Menimme viimekesänä naimisiin, tottakai onnellisena ja suurta päivää odottaen. Noh paska fiilishän jäi... Anoppi haukkui minut ja appi mieheni... Anoppi oli todella törkeä, "hellekkö aivonne pehmitti että vihille menitte?" Hulluja olette, Olimme kuitenkin olleet yhdessä ja oli talot ja yhteiset velat... Appiukko kahvipöydässä harmitteli kun miehelläni oli mennyt ex-tyttökaverin kanssa poikka ja nyt sitten minun kanssa vihille piti mennä ja seuraavana aamuna soitti miehelleni ja haukkui vielä puhelimessa. Ei olle nyt vuoteen oltu tekemisissä, anoppihan on sitä mieltä, että kiellän olemasta heidän kanssaan tekemisissä, mutta kyllä mies on enemmän sitä mieltä että ei tahdo olla tekemisissä vaikka olen sanonut että pitäisi soittaa jne.. Häitä ennen kaikki appivanhempien kanssa oli ok....

    • nami1978

      Törkeää!!! Mielestäni olet oikeutettu pitämään appiukkoosi välimatkaa niin kauan kuin tarvitset. Tärkeästä juhlapäivästä hän sai tehtyä päivän mitä et varmasti voi koskaan hyvällä ajatella. Ei anteeksi pyynnöt paljoa auta kun tuolla tavalla loukataan ja nöyryytetään vieraiden edessä. Olen todella pahoillani sinun puolestasi. Tuollaiset appi ukot painukoot hiiteen, onneksi sinulla on nyt ihana aviomies vaikka isänsä kusipää onkin.

    • Muikkuinen

      Jos omalle tyttärelleni tuolla tavoin häissä puhutaan alkaa läski tummummaan!

    • Mr_x2

      Näyttää siltä, että kyseinen puhe kertoo enempi appiukon tyhmyydestä, kun sinusta. Jos minulle tehtäisiin noin, en varmaa koskaa kävis kylässä heillä. Älä siis kiirehdi.

      Toivon vaan, että miehesi ei ole yhtä kusipää myöhemminkään.

    • elämä,ei sen enempää

      Aika parantaa haavoja. Sinulla on oikeus olla loukkaantunut ja sen onneksi appivanhempasi tajuavat. Oma puolisosi on selvästi sinun puolellasi eikä hoputa olemaan tekemisissä. Toivon, että ajan myötä pystyt kuitenkin antamaan anteeksi ja luet tuon puheen typeryyden ja humalaisen kieroutuneen huumorintajun ja ajattelemattomuuden, tahdittomuuden ja moukkamaisuuden piikkiin. Ikävää, että tärkeä päiväsi pilattiin noin. Silti varmaan vieraidenkin myötätunto oli nimenomaan sinun puolellasi. Anna tyhmyys anteeksi, niin se helpottaa omaa oloasi ja estää katkeroitumasta.

    • näin on

      Mä sanoisin et lapsiamme tuskin koskaan tulette näkemään! että hah!!! tai sitten ottaisin eron miehestä, jos sen mielestä pitää olla läheinen hänen vanhempiinsa. En siis tiedä mutta täs ny tuli tällänen mieleen.

    • Anoppi itsekin

      Ota aikaa, anna pölyn laskeutua !
      Kunhan saat "esikoisenne" on aika viimeistään osoittaa appivanhemmillesi kuinka aikuinen ja avarakatseinen sinä olet. Anna heidän tavata lapsia ja älä sorru "koston helpolle tielle".
      Onnea teille kummallekin.

    • isänsäpoika

      Appi kertoi vain mielikuvansa sinusta jonka on saanut, rehellisesti. Johonkin kai sen mielikuvan on pitänyt perustua? Oletko varma ettei miehesi ajattele isänsä tavoin sinusta, ainakin alitajuisesti? Sellainen poika, kuin isäkin.

      • ....................

        Lapset eivät ole vanhempiensa jatkeita ja automaattisesti juuri samanlaisia kuin vanhempansa....onneksi....


    • vierasvara

      Moikka minä olisin puheen jälkeen mennyt siihen mukaan ja rehvastellut apen sanojen mukaan ja ollut täysin samaa mieltä hänen kanssaan ja lisännyt vielä vettä myllyyn eli keksinyt osuvat sanat enkä olisi välittänyt ulkoisesti mitään. Tietty sisäisesti olisin loukkaantunut.

    • kokemusta on

      Tässä sitä taas joutuu pohtimaan, onko aviopuolison suvun/vanhempien mielipiteet tärkeitä vai ei. Humalassa usein tahtomattaan ihminen paljastaa oman AIDON mielipiteensä, sillä estot katoavat.
      Jos appesi todella pitäisi sinusta ja arvostaisi sinua (pitäisi hyvänä naisena pojalleen) ei hän olisi tuollaisia sammakoita päästänyt suustaan. Luultavasti hän ei ole lämmennyt sinulle vielä, eikä välttämättä lämpene koskaan.
      Itselläni melko samanlainen tilanne; tuleva appi ei arvosta paskan vertaa ja on kuin minua ei olisi olemassakaan. Kaksi vuotta olen jo miettinyt kauhulla tulevia häitä, lähinnä sitä, pysyykö hän vaiti vai häpäiseekö minut puheessaan. Tilanteita on jo ollut, joissa hän on toiminut epäkohteliaasti vanhempianikin kohtaan tms.
      Mieheni on parasta maailmassa ja siksi onkin vaikeaa päättää, lähteä vaiko jäädä. Minulle on ja olisi tärkeää, että tuleva appeni hyväksyisi minut, sillä mieheni äiti on poistunut tästä maailmasta.
      Vieläkin pohdin, jos hän muuttuisi ja tajuaisi, kuinka onnellinen hänen poikansa on kanssani.

    • epäilyttää

      muistat kyllä hämmästyttävän tarkasti parin viikon takaiset puheet.
      Ja aika humalaiseksi äijä on silti osannut hyvin laukoa puujalkavitsejä liukuhihnalta. Hmmm. Ettei vaan olisi tämä tarina jostain kasarileffasta ... ?

    • Ei tyhmiä mensaan

      Kun vuodatusta lukee, niin taitaa appiukko ollla ihan oikeassa, kun sanoi, että "eihän morsian varmaan mensan jäseneksi pääse..."
      No, ei todellakaan pääse!

      • respect!!!

        Et sinne kuule pääsis itekään, taidat olla vähän tyhmä kun pitää täällä toista vielä lytätä lisää...


    • Voimia morsiamelle!

      Minkä takia täällä niin moni sättii morsianta tyhmäksi? Kyllä on jopa appiukonkin käytöstä omituisempaa tulla haukkumaan loukatuksi tullut ihminen! Miksi arvostellaan ja mollataan morsianta, kun ääliö-appi ei saanut pidettyä ölyjä mahassaan? Teistä siis apen puhe oli oikeutettu? Vaikka morsian olisikin antanut apelle aihetta puheeseensa, ei normaali, järkevä ihminen silti aukaise suutaan tuollaisista asioista julkisesti, missään nimessä ainakaan häissä! Minusta on tosi kohtuutonta se, että niin monet täällä säälivät tuota ääliö-appea, ja sälyttävät syyn julkisesti haukutulle morsiamelle! Toivottavasti pilkka osuu omaan nilkkaanne! Sanoistanne paistaa katkeruus ja kateus morsiamen saamasta myötätunnosta.

      • Pastori Silli

        Vastapuolta ottaa päähän se, että appiukon törttöilystä tehdään elämää suurempaa draamaa. Tragedia jonka muistoa pitää vaalia lopun elämää. Parhaat neuvojat kehottavat katkaisemaan välit loppuiäksi ja kieltää lapsia tapaamasta isovanhempiaan.

        Miettikää vähän. Kohta on pikkurouva maha pystyssä ja ihana aviomies juoksee illat kavereiden kanssa keilaamassa ja käy sinä sivussa sutasemassa naapurin Irmeliä. Voi käydä niinkin että vauvakuume painaa molemmilla päälle, mutta jommalla kummalla onkin nalli kastunut, eikä jälkikasvua tule, ei luomuna eikä koeputkesta. Tai se yhdessä odotettu lapsi syntyykin pahasti sairaana.

        Tapahtui mitä tahansa, niin parin vuoden päästä tuo appiukon sammakko on varmasti se pienin ongelma. Näin käy vaikka täällä kanssa-bridezillat ,joille täydellinen hääpäivä on tärkein asia elämässä, kilvan muuta huutavat.


      • ei tunteita
        Pastori Silli kirjoitti:

        Vastapuolta ottaa päähän se, että appiukon törttöilystä tehdään elämää suurempaa draamaa. Tragedia jonka muistoa pitää vaalia lopun elämää. Parhaat neuvojat kehottavat katkaisemaan välit loppuiäksi ja kieltää lapsia tapaamasta isovanhempiaan.

        Miettikää vähän. Kohta on pikkurouva maha pystyssä ja ihana aviomies juoksee illat kavereiden kanssa keilaamassa ja käy sinä sivussa sutasemassa naapurin Irmeliä. Voi käydä niinkin että vauvakuume painaa molemmilla päälle, mutta jommalla kummalla onkin nalli kastunut, eikä jälkikasvua tule, ei luomuna eikä koeputkesta. Tai se yhdessä odotettu lapsi syntyykin pahasti sairaana.

        Tapahtui mitä tahansa, niin parin vuoden päästä tuo appiukon sammakko on varmasti se pienin ongelma. Näin käy vaikka täällä kanssa-bridezillat ,joille täydellinen hääpäivä on tärkein asia elämässä, kilvan muuta huutavat.

        Öh, morsian ei siis saa olla loukkaantunut, koska tulevaisuudessa tulee olemaan paljon suurempiakin ongelmia kuin appi? Tällä logiikalla kukaan ei siis saisi pahoittaa mieltään mistään, koska tulevaisuudessahan voi olla edessä paljon inhottavampiakin asioita. Onpa typerä ajattelutapa.

        Ja minusta morsian itse on täällä kirjoitellut hyvinkin asialliseen sävyyn, eikä ole missään vaiheessa sanonut noudattavansa näitä neuvoja katkaista välit kokonaan, päin vastoin! Lukekaahan noita ap:n kirjoituksia, ennen kuin kovin rankalla kädellä tyhmäksi lähdette haukkumaan!


    • amorthegamor

      Niin siis tuossa on paljon huulta ja huumoria mukana...aluksi.
      Joka tuntui humalaisesta varsin fiksulta varmaan juuri sillä hetkellä
      kun sen päästi suustaan ..Tilannekomiikka vain karkasi käsistä,
      mut ei siit kyl tommost numeroo tarvi tehdä.

      Aikomus oli hyvä vaikka juntisti menikin...Ammut aika pahasti yli ja taidat olla
      uskomton prinsessa kun ittees otit tosta noin pahasti.
      Tosin en kyl itekkään menis apeille käymään vuoteen pariin,
      mutta lähtökohta oli hyvä... Ja se tulis ehkä edes tajuta,
      joten et todellakaan pääsis mensaa ei sen puoleen appeskaan..

    • naishärkä

      Sinulla on nyt täysi oikeus luoda appiukkoosi halveksivia katseita kun ei osaa tuon ikäisenä vielä käyttää viinaa oikein. Jos olisin samassa tilanteessa, tuntisin olevani askelta ylempänä kuin tuo sonni joka mölähtelee eikä hallitse omaa viinankäyttöään. Tsemppiä, näitä tomppeleita tule varmaan muitakin matkan varrella vastaan. Ei sinun tarvitse olla kaveri kaikkien pönttöjen kanssa vaikka he olisivat sukulaisia. Voit ihan itse valita ihmiset, joiden kanssa oikeastia arvostus on molemminpuolista!

      • Arska Prepuce

        Pistä vain välit poikki appivanhempiisi. Ota kuitenkin huomioon, että heidänkin muisti voi olla yhtä pitkä. Turhaa pyytää appiukkoa apuun, kun siipan taidot eivät riitä talon rakennuksessa/remontoinnissa. Anopilakin voi olla bingo kun sinun pitäisi päästä tyttöjen kanssa Kreetalle samaan aikaan kun uroksesi on työkomennuksella. Ystäväthän kaikkoisivat, kun kyllästyivät sinun hääsekoiluihin.


    • miea79

      kyllähän tuossa on jotenkin mun silmää osuvaa kateutta kun poika nai kainiimman naise kun pojan äiti on ollu ja eihä se oo kivaa olla riidoissa että eikun sovitte ja puhutte asiat halki poikki ja pinoo .
      itse oon sen verta hyvässä asemassa että appivanhempia tulevalla puolisolla ei ole joten ei oo pelkoo huonolle puheelle naise puolelta ..
      eikös toi viina oo sitten vasta ku on ehtoompi ja puheet pidetty niin sitten vasta aletaa ottaa kuppia ja nykypäivänä monissa juhlissa ei oo pommakkii väkevämpää ....

    • kiiooooooooooo

      Kuule, mitäs jos sä ihan oikeesti OLET sellanen millaseks appiukkos sua puheessaan kuvaili??

      Joskus vaan voi olla niin vtun vaikee sitä totuutta kestää kun joku sen päin naamataulua suorin sanoin lataa.

    • niinpä niin...

      Ja kuules, sinustako on hyväksyttävää mennä paukauttaa tuollainen "totuus-pläjäys" 100 hengen juhlissa kaikkien kuullen vaikka totta olisikin?????? Herätys!

      • Totuuden Torvi

        Kuules nyt nirppanokka. Mitä pahaa totuuden kertomisessa on? Suorapuheisuuson nykyisin IN. Apellakin on oikeus seurata aikaansa! Vai onko suorapuheisuus vain pissismorsiamien oikeus?


      • Räntäsateessa
        Totuuden Torvi kirjoitti:

        Kuules nyt nirppanokka. Mitä pahaa totuuden kertomisessa on? Suorapuheisuuson nykyisin IN. Apellakin on oikeus seurata aikaansa! Vai onko suorapuheisuus vain pissismorsiamien oikeus?

        Totuuden Torvi taitaa olla niitä hakkaraisia, joilla on oikeus sanoa asiat halki kaikkein inhoittavimmin sanankääntein. Ei muka asia muuten tule selväksi.

        Kuitenkin hakkaraisten on aina saatava sanoa mielipitteensä. Se kun on niin tärkiää.


    • ahkujou

      Tuollainen käytös ei todellakaan ole ihan hetkessä anteeksi annettavaa.

      Annappa äijälle lista häiden vieraista puhelinnumeroineen, ja käske soittaa ja pyytää heiltä myös anteeksi. Jos tuohon nöyrtyy niin sitten anteeksiantoa voi _ehkä_ harkita.

      Humala ei todellakaan ole mikään asiaa helpottava tekijä, kuusikymppisen pitäisi tietää rajansa.

    • Appi et Anoppi x 5

      Voi, hellantuutelis sentään! Appivanhemat ovat vuosikymmeniä poikaansa kasvattaneet ja sitten tuli mimosan herkkä mimmi kuvioihin. Koeta nyt vaan kestää ja kunnioita appivanhempiasi, jotka ovat pojan sulle mieheksi kasvattaneet!Poikansa ei tule koskaan vanhempiaan hylkäämään, muista se! Avioerotilanteissa miniät jätetään kuin nallit kallioille, mutta vanhemmat jävät!

      • appi kuriin

        Sen takiako sitten apella ja anopilla on oikeus käyttäytyä huonosti, että pojan ovat synnyttäneet ja kasvattaneet. Kun poika menee naimisiin pitää hänelle olla tärkein oma vaimo ja tulevat lapset. Fiksut vanhemmat ymmärtävät tämän elämän lain. Auttavat tarvittaessa lastensa perheitä, jos he ottavat avun vastaan. Tuollaisessa hääparin tärkeän päivän pilaajassa ei ole mitään kunnioittamista, hän ei ole sitä ansainnut. Ja poika tai tytär ei hylkää vanhempiaan! Taatusti viisas ihminen ottaa elämänsä pilaajaan, jos käytös on noin törkeää, välimatkaa. Niin pitääkin. Vanhemmuus ei oikeuta nolaamaan ja huonosti käyttäytymään.
        Vanhempien ei pidä sitoa aikuisia lapsia itseensä.
        Viisaat vanhemmat löysäävät ja nauttivat ihan omasta elämästään. Nautin suunnattomasti lastenlapsistani. Miniät ja vävy ovat ihan OK ihmisiä, en tunge lähelle, kunnioitan. Mutta arvostamme myös omaa kolmatta elämäämme, emmekä uhraa sitä kenenkään holhoamiseen, meitäkään ei tarvitse, ainakaan vielä holhota. Tietty tarpeen tullen autamme pienokaisten hoidossa, koska se on meillekin nautinto.


      • K. Vitale
        appi kuriin kirjoitti:

        Sen takiako sitten apella ja anopilla on oikeus käyttäytyä huonosti, että pojan ovat synnyttäneet ja kasvattaneet. Kun poika menee naimisiin pitää hänelle olla tärkein oma vaimo ja tulevat lapset. Fiksut vanhemmat ymmärtävät tämän elämän lain. Auttavat tarvittaessa lastensa perheitä, jos he ottavat avun vastaan. Tuollaisessa hääparin tärkeän päivän pilaajassa ei ole mitään kunnioittamista, hän ei ole sitä ansainnut. Ja poika tai tytär ei hylkää vanhempiaan! Taatusti viisas ihminen ottaa elämänsä pilaajaan, jos käytös on noin törkeää, välimatkaa. Niin pitääkin. Vanhemmuus ei oikeuta nolaamaan ja huonosti käyttäytymään.
        Vanhempien ei pidä sitoa aikuisia lapsia itseensä.
        Viisaat vanhemmat löysäävät ja nauttivat ihan omasta elämästään. Nautin suunnattomasti lastenlapsistani. Miniät ja vävy ovat ihan OK ihmisiä, en tunge lähelle, kunnioitan. Mutta arvostamme myös omaa kolmatta elämäämme, emmekä uhraa sitä kenenkään holhoamiseen, meitäkään ei tarvitse, ainakaan vielä holhota. Tietty tarpeen tullen autamme pienokaisten hoidossa, koska se on meillekin nautinto.

        Voi Pyhä Sylvi teitä herneaivoisia prinsessoja. Kuvittelette että koko maailma pyöri teidän nätin napanne ympärillä. Hääpäivä on teidän vuosikausien prinsessaunelmien täyttymys, jonka pitää olla viimeistä piirtoa myöten täydellinen. Auta armias, jos joku erehtyy horjuttamaan tätä täydellisyyden illuusiota. Samanlaista pyhää vihaa vihaa saavat niin kaasot, bestmanit kuin appivanhemmatkin.

        En puolusta aloittajan appiukon toimintaa sinänsä. Töppäys mikä töppäys. Mutta hei camoon! Hääpäivä on yksi ainoa päivä elämässä. Jos töppääjä pyytää tekoaan anteeksi, niin asian pitää olla sillä selvä.

        Pahoin kuitenkin pelkään että vaikka pissisprinsessat ehkä sopivat asian sen tekijän kanssa, niin aviopuoliso saa siitä kärsiä jokaisen ison riidan yhteydessä koko avioliiton ajan. Senkin jälkeen kun appi on mennyt jo manan majoille.


      • COKOSS

        Kyllä voi poika vanhempansa hyljätä, kun tajuaa niiden moukkuuden. Mieluummin oma vaimo ja perhe, kuin densot ja typerät vanhemmat !


    • hui kauhia sentään

      Kuulitpahan totuuden :) Onko se niin kauheaa ?

    • Etana-Elli

      Voi hitto... olisit heittänyt äijän siltä istumalta ulos! Uskomatonta...

      • Ihana Inkeri

        Mutta mitäpä tehdä örveöltävälle morsmaikulle? Kt. Tämän päivän iltasanomat.


    • !!

      Anoppihan on kiva!

      Minusta sanoi sitä, mitä selän takana puuhattiin.


      "Sataa vettä"- o n n e k s i !!

      "Kyyneleet putoaa"- r a k k a u d e k s i !!

    • vanhat kaappikellot

      Oisit vastaanut stadin slangilla, kuuleppas vanha starka ja gremma. Teidän kiskot on poikki, mutta meidän kiskot kiiltää, tai jokin muu nenäkäs puhe. Ois naurut saanut takaisin vanhat kaappikellot.

      • morsmuikku

        Tämmöinen mullakin tuli mieleen, että olisit ex tempore pitänyt oman vastapuheen ja oikein kehunut appeasi hyväksi tyypiksi, vaikka välillä ei osaakaan valita sanojaan eikä hänellä ole tilannetajua jne. Olis taatusti ollut nolona jälkeenpäin, sinua taas olisi pidetty kovasti arvossa, kun et nolostunut tyhmässä tilanteessa.
        Sen mitä nyt voit tehdä, on sanoa apellesi suorat sanat, että hänen puheensa ,loukkasi sinua syvästi ja että et tiedä, kuinka voisit antaa sen anteeksi. Usein suoruus on paras vaihtoehto paskapäidenkin edessä!
        Mun appeni ja anoppini ei edes onnitelleet minua kun menin naimisiin heidän poikansa kanssa! Ainoa kommentti oli, että toivottavasti lapsia ei sentään tule...


      • ananasakäämä_-
        morsmuikku kirjoitti:

        Tämmöinen mullakin tuli mieleen, että olisit ex tempore pitänyt oman vastapuheen ja oikein kehunut appeasi hyväksi tyypiksi, vaikka välillä ei osaakaan valita sanojaan eikä hänellä ole tilannetajua jne. Olis taatusti ollut nolona jälkeenpäin, sinua taas olisi pidetty kovasti arvossa, kun et nolostunut tyhmässä tilanteessa.
        Sen mitä nyt voit tehdä, on sanoa apellesi suorat sanat, että hänen puheensa ,loukkasi sinua syvästi ja että et tiedä, kuinka voisit antaa sen anteeksi. Usein suoruus on paras vaihtoehto paskapäidenkin edessä!
        Mun appeni ja anoppini ei edes onnitelleet minua kun menin naimisiin heidän poikansa kanssa! Ainoa kommentti oli, että toivottavasti lapsia ei sentään tule...

        "Usein suoruus on paras vaihtoehto paskapäidenkin edessä!" Sitähän tämä suoraselkäinen appiukko juuri on tehnyt, oli suorapuheinen. Mitä sitä totuutta kiertelemään.


    • aneshtesia

      On kyllä aika anteeksiantamaton juttu.. mutta sinun pitää vaan kävellä nenä pystyssä ja olla ylpee itestäs ja miehestäs ja iloita rakkaudesta.. sitä paitti epäonnistuneet hääthän olevinaan tietää onnellista avioliittoa ; ) get well.

    • HELLYS

      ANTAA APEN KYPSYÄ KUORESSAAN
      HYVÄÄ KEVÄÄN JATKOA!

    • huh huh huh

      Ihan kauheeta, tuli huono mieli takiasi. Ei kenenkää pidä omissa häissä kuulla mitään tuollaista. Mutta jätä tuo idiootti appi omaan arvoonsa, hänen poika kuitenkin rakastaa sinua ja on halunnut yhteisen elämän kanssasi mennessään naimisiin. Ehkä appesi yritti vääntää huumoria ja ei kertakaikkiaan huomannut että näillä omilla vitseillä haukkuu sinua...

      Voimia sinulle ja appi-ukko voi minunkin puolesta tukehtua vaikka omaan huiluunsa... kaikenlaisii sitä maa päällänsä kantaa!

    • Kessu121212

      No joo, vaikka ko. akka nyt ei mitään osaakaan eli vähän uusavuton paska tuntuu olevan appiukon puheiden mukaan niin ei niitä haukkuja tai huomioita kannata julkisesti esittää. Femakko-hutsu sai kritiikkiä väärässä paikassa

    • Utelias Kysyjä

      Jos se oli huumoria, niin oli kyllä aika rajua ja ymmärrän loukattuja tunteitasi. Mutta tuo puhe kuulostaa niiiiiiiiiin överiksi menneeltä, että vaikea kuvitella, että appesi olisi tuollaista tosissaan puhunut? Eli kai se kuitenkin hänen mielestään oli huumoria? (mikä lievittäisi asiaa kuitenkin melkoisesti). Tuo nimittäin kuulostaa ihan komedialta. Ei kai kukaan morsiamelle noin monta tölväystä vakavissaan tarjoaisi.

      Kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi.

    • Blond77

      Vähän samoilla linjoilla edellisen kanssa että apella lienee mennyt överiksi kun on koittanut tätä omaa huumoria, epäonnistuneesti sitten näemmä kun kukaan ei nauranutkaan.. Että ei niitä loukkauksiksi varmaan kylläkään ole tarkoitettu.. meinaan aikamoista hölmöilyä, vaikkei appesi itse nyt minnekään mensan jäseneksi tällä pääsisikään, eikä edes keittiöön, ja tuskinmpa tienaakaan kovin kummoisesti tolla mielikuvituksella / puhekyvyllä. Appesi munasi nyt itsensä totaalisesti ja anopin ja poikansakin. VOI NOLO, mikä ukko..

      Koita aloittaja nyt ryhdistyä ja miettiä että appesi joutuu häpeämään itseään, ei tuollaisia kukaan järkipäinen eikä humalassakaan häissä tosissaan latele.. Ja kyllä ne kännikalojen puheet tiedetään, tänään totta,huomenna valetta.

    • Loukattu

      Päätin tulla tänne vielä asiasta ilmoittamaan, kun tilanteeni innoitti kuitenkin niin monia mieleipiteensä ilmaisemaan. Eli soitin itse apelle, ja kysyin, voisimmeko nähdä ja puhua tapahtuneesta. Alkoi nimittäin tuntua jo pieni sääli tuolla rinnassa appeakin kohtaan pahimman mielipahan ja suuttumuksen lauhduttua. Ajattelin, että kai appi on kuitenkin ansainnut tilaisuuden selittää käytöstään, ja mihin hänen sanansa pohjautuvat. Jos hän osaa tämän asiallisesti selvittää, voimme sotakirveen puolestani haudata.

      Kuten aiemmin mainitsinkin, en ole pitkävihaista tyyppiä. Menen huomenna appea tapaamaan,toivottavasti asia selviää.

    • ei hääjuhlia

      Ise en ole onneksi edes häistä haaveillut koska tällöin haluaisin kutsua ainoastaan ne ihmiset jotka aidosti ja oikeasti pitäisivät meistä ja iloitsisivat rakkaudestamme..Tällöin jäisi osa mieheni sukulaisista kutsumatta ja kuinka olisi se edes mahdollista? Hääpäivä voi oikeasti olla monelle naiselle todella tärkeä jonka muistoja vaalitaan monia vuosia, mielestäni se on juuri hääparin päivä, ei törppöjen sukulaisten..

      • hkjdhsfhryhit

        Niin että voisit siis mielestäsi jättää miehesi vanhemmat kutsumatta häihinne? Get real.


      • viime kevään morsian
        hkjdhsfhryhit kirjoitti:

        Niin että voisit siis mielestäsi jättää miehesi vanhemmat kutsumatta häihinne? Get real.

        Tsemppiä alkuperäiselle kirjottajalle. Aivan oikein et ilmaisit selkeästi mielipahasi ja miehesi tuki sinua. Tärkeintä nyt on että appesi uskoisi oikeesti tehneensä väärin ja välinne voisivat korjaantua.

        Oon itse kanssa miettinyt tota häihin kutsumista. Miksi pitäisi kutsua ihmisiä joista ei pidä ja välit menneet poikki usein ainakin lähes kokonaan? Sitä ei välttämättä ymmärrä ne keillä ei samanlaisia kokemuksia, itselläni lähipiirissä ja vierestä seurannut sitä mielipahaa ja tunteita surusta vihaan mitä ilkeät sukulaiset voivat aiheuttaa.Jos ns. hyvissä väleissä olevillekin käy näin niin mitä seuraamuksia silloin vois olla? Mutta ehkä sitten ei kannata ees häitä pitää.


    • ....................

      Voi kamala!!! :O Ihan hirveä, tuli todella paha mieli puolestasi. :( Ja anopinkin puolesta myös, hirveää varmaan hänellekin, että oma mies on tollanen känniääliö, joka pahoitti oman poikansa ja miniänsä mielet heidän hääpäivänään.

      En mä kyllä omakohtaisesti osaa kuvitella, että välit tuosta täysin aikanaan normalisoituisivat. Asialliset kyllä, mutta ihan jo se, että itsekontrolli ja alkoholinkäyttö tuollaista, niin pistäisi vähän karsastamaan ihmistä. Saisi olla varpaillaan tilanteissa, joissa appiukko ja booli samassa tilassa.

      Mutta ihan sun vuoksesi toivon, että tostakin ajallaan yli päästään. Ettei jää mitään pahoja kaunoja itseäsi rasittamaan, appiukosta ei nyt niin väliksi.

      Ja nyt tosiaan ihan rauhassa nuoleskelet niitä haavoja ja keräilet itseäsi. Vaikutat todella kiltiltä ihmiseltä, joka ei halua pahasti kenellekään sanoa. Ja appiukollasi se tahdikkuus ei ole vahvimpia piirteitä. Sulla on ihan oikeasti oikeus olla loukkaantunut ja että pahoitat mielesi tuollaisesta. Ja sun on turha syyllistää itseäsi jos suhteet ei täysin palaudu ennalleen, et sä mikään robotti tai yli-ihminen ole. Älä alennu samalle tasolle, mutta ole nyt reilu ja hellä itseäsi kohtaan. Jos ne välit meni, niin ne sitten meni. Ei siinä ole mitään pelättävää. Se mua pelottaa, että et arvosta tarpeeksi itseäsi ja yrität nyt kauheasti ymmärtää, joustaa ja nöyrtyä vaikka se ei ole sinun hommasi. Katkeraksi tai ilkeäksi ei tarvitse tulla, mutta ei ne välit yksin sun vastuulla ole ja sinä niitä välejä et ole pilannut. Lähinnä toivon, että anopin (jos hän ei siis mitenkään tuossa mukana) kanssa saatte välejä keskenään palautettua. Jotenkin säälittää, kun tuollaisen miehen kanssa joutuu elämään. :(

      Halauksia. Toivottavasti tärkeästä päivästänne jäi myös ihania muistoja. Ainakin mies kuulostaa ihan fiksulta tapaukselta, kun ei painosta ja on tukenasi. :) Sitä päivää ei enää saa muutettua, mutta onhan teillä vielä yhteisiä päiviä. Panostatte sitten vaikka jonkinlaiseen hanimuuniin (APPIUKKOVAPAASEEN sellaiseen ;).

      Tuli mieleen, että onko tuon kaltaisia tilanteita (ei ehkä sinuun kohdistettuna mutta muuten) ollut aiemmin? Että appiukko ei oikein hallitse alkoholinkäyttöä ja käytöstään?

      • samoin haukuttu

        Itsellä kävi ihan samoin, haukkuja oli vaan eno ja oli menossa ainoan elossa olevan rakkaan mummoni kakkukahvit, niin tää saatanan idiootti alkaa kovaan ääneen tenttaamaan mun työtilannetta, ihan kuin olisin sille pennin vertaa tilivelvollinen, missä olen tai en töissä ja minne hakenut ja kuinka moneen haastatteluuln olen päässyt. Ja kun kerroin haastatteluista, kirosi vaan ja totesi, etteivät ne haastattelut mitään auta. No, kyllä se vaan auttaa tavallaan, jos on pari sataa hakijaa, joiden muutaman kymmenen hakemukset menevät jatkoon ja niistä vaikkapa kahdeksan otetaan haastatteluun. Mutta yritä se nyt selittä tuollaiselle vitun idiootille, mikä elää omasta navastaan. Saa olla melkein onnesta soikea, että ylipäätään pääsee haastatteluihin, sillä sehän on päivänselvä osoitus kiinnostuksesta ja että hakija olisi täysin potentiaalinen ja kiinnostava firmalleen. Olen vaan huomannut, että kusipäille on ihan turha mitään selitellä ja perustella, päinvastoin, kaikki menee vaan pahempaan solmuun ja sitten loukkaannutaan verisesti jne.

        Aion vastaisuudessa varmaankin ohittaa utelut kommentilla: " Kommentoin sitten, kun jotain kommentoitavaa ilmenee"! Tai jos teillä olisi jokin parempi idea luuvitosta lukuunottamatta, olisin halukas kuulemaan. Olen itsekin todella kiltti ja hyvää tahtova ihminen ja tuollaiset paskat syövät ympäriltään pesusienen tavoin kaiken positiivisen energian. Samaa totesi meedioystäväni, joka on nähnyt suurinpiirtein elävältä syötyjä ihmisraatoja henkisesti, eikä tarvitse olla meedio havaitakseen, miten järkyttävä tuhovoima kyynisillä pahansuopaisilla ihmisillä on ympärilleen sitä itse edes millään lailla huomaamatta.


    • Huumoria! Huumoria!

      Mitäs tosta kantaa mitään kaunaa...... :)

      Jos ei oo yhtään huumoria ja ottaa kaiken noin tosissaan ja itseensä niin ei kait sitä ilman huumorilla elämässä selviä "hengissä" .
      Eli ei voi muuta sanoa että sinunkin pitäisi ottaa toisellainen asenne elämään eli niin kuin edes mennyt laulaja Veikko Lavi aikoinaan lauloi että
      " ota löysin rantein elä jännitä, ota vastaan mitä tarjoo elämä" niin se vois sopia hyvin sinullekkin ja niin kuin sanotaan että lasten ja humalaiseten suusta se totuskin tulee että jos teillä on joskus lapsia niin varaudu siihen että sieltäkin saattaa tulla ihan mitä vain "loksautksia" vaikka lapset ovatkin selvin päin. Miten se suu sitten pannaan jos se ei olekkaan mitään positiivista.

      Kaksi kertaa olen jo vienyt anopin hautaan ja kerran appiukon että silloin ei ollut tilaa kyl huumorille mutta hyvät muistot jäivät vaikka haukkuivatkin moneen kertaan minut elämänsä aikana ja sana kopua käytiin vähän väliä koska puolustin ex-vaimojani sillä en katsonut hyvällä että omaa tytärtä loukataan niin että pitää tulla syntymä kodista ikien omaan kotiin ja valittamaan minulle siitä että miten ovat häntä ja meidän perhettä loukanneet.

      Mutta niin kuin sanoin että minä selvisin ja selviän aina sillä huumorilla ja aina nekin haukkumiset ovat menneet toiset korvasta sisään ja toisesta ulos koska kukaan meistä ei voi olla täydellisiä ja virheitä tekee meistä jokainen joko humallassa tai selvin päin. Joten ei tässä tapauksessa kannata kaunaa kantaa pitkään koska sitten kun niitä anoppia ja appiukkoja ei ole kun ne ns. "kupasahtavat pois" niin siinä sitä monta kertaa alkaa miettii että olisi ollut kuitenkin niin paljon parempi antaa anteeksi kuin että kantaa kaunaa hautaan asti. Nyt itselläni ei ole siinä mielessä mitään ongelmia eikä syylisyyden tunteita kun niitä appivanhempia ei enää ole niin voin hyvällä omalla tunnollani sanoa että olen kaikkeni ainaskin yrittänyt tehdän hyvin heidän suhteen.
      Niinhän vanha kanssa sanoo että " ei haukku haavaa tee, jos koira ei purra saa" eli vanhan kanssa oli siinäkin oikeessa.

      Mutta kaikkea hyvää sinullekkin ja hyvää kesää sinne missä nyt sitten kesäänne vietätte ja elätte onnellisesti aviomiehesi kanssa. (toivottavasti) Mutta se pitää aina muistaa että elämässä pitää olla HUUMORIA ja
      " paistaa se risukasaankin joskus aurinkokin" vai mitä? :)

      Nim.merkillä. "Uutta anoppia ja appiukkoa etsien Oulusta"

      • Ruodot esiin

        Kuule loukattu älä päästä appiukkoas noin vain puhemiehen
        roolista.

        Muista ruokkia appiukkoa saman tasoisella huumorilla.
        Sitten kun appiukko viettää 50-80 vuotispäviä voit vallan mainiosti
        kerrata appiukon "hääsanomaa " .

        Muistatkos appiukko kun pidit puheen häissämme nyt minä
        vuorostani haluan ilahduttaa sinua puheella
        tämän jälkeen
        Emme ole koskaan kuvitellee appiukon elävän viisikymppiseksi..
        Emme koskaan kuvitelleet ...

        Pidä lippu korkealla & muista koota apin erikoiset vuosipäiville.

        En kuule päästäisi appea noin helpolla olisin vähän kettumainen ketulle))


      • Fiksu stadilainen
        Ruodot esiin kirjoitti:

        Kuule loukattu älä päästä appiukkoas noin vain puhemiehen
        roolista.

        Muista ruokkia appiukkoa saman tasoisella huumorilla.
        Sitten kun appiukko viettää 50-80 vuotispäviä voit vallan mainiosti
        kerrata appiukon "hääsanomaa " .

        Muistatkos appiukko kun pidit puheen häissämme nyt minä
        vuorostani haluan ilahduttaa sinua puheella
        tämän jälkeen
        Emme ole koskaan kuvitellee appiukon elävän viisikymppiseksi..
        Emme koskaan kuvitelleet ...

        Pidä lippu korkealla & muista koota apin erikoiset vuosipäiville.

        En kuule päästäisi appea noin helpolla olisin vähän kettumainen ketulle))

        Jos mun faija olis päästänyt suustaan tuollaisia, niin olisin ihan hekilökohtaisesti poistanut tilaisuudesta. (Ja velipoika olisi ehkä vetänyt turpaan).
        Mutta ei tuollaista voi tapahtua edes saduissa.


    • satua vai totta

      Mssä ihmeessä anoppi tai sulhanen oli?

      Anoppina oisin tukkinu ukkoni suun ja poistanu äijän tilaisuudesta.
      Ei tuollaista ole pakko kuunella.

    • raaveena

      Olisihan se appi voinut häiden kunniaksi olla selvin päin vaan näyttääkseen että on tilanteen tasalla, ja tuollaiset puheet sitten, varmasti vaan hän piti sitä huumorina, mutta kun on paljon ihmisiä niin pitäisi käsittää että sellainen huumori ei passaa hääpuheeksi. Isäsi sitten eikö hän olisi voinut muutaman sanan sanoa, sillä ne olivat sentään tyttären häät. Sääli että päivä joka olisi pitänyt olla kaunein sinulle meni pilalle. Voi niitä appeja, molemmin puolin.

    • kito

      Hyva morsian, nyt annat itsestasi hyvin ikavan kuvan. Taidat olla hemmoteltu, laiska aivojen kayttaja jolla ei ole yhtaan huumorin tajua.

    • Morsiammelle. Voisin sanoa, ettei se appesikaan tuollaisen ajatuksenkulun kanssa taida kuulua Mensaan, eikä tuota maalaisjärkeäkään kannata korostaa. Siis maalaisjärki käskee pitämään viinahimot kurissa, jos on tuollaisia taipumuksia. Eli pidät välit viileänä ja menet kylää, jos siltä tuntuu. Itse pitäisin joulun ja isäin/äitienpäivän sellaisina jolloin voi mennä "virallisille" kahville. Ne epäviralliset voi jättää väliin tulevaisuudessakin. Voit odottaa, kunnes tosiaan pääset vaikka 50 tai 60v päivillä kertaamaan nuo hääpuheet, ettei unohd pistä paperille ja pidä apelle sit puhe joka jää kaikille mieleen. Eli kertaat, mitä häissänne sanottiin ja annat vastinetta kaikelle takaisin, juo lasi viiniä ennen puhetta, niin voit laittaa viinin piikkiin. Sit kutsut sen seuraavana viikkona kotiin kahville ja muitakin sukulaisia samaan. Sit näkee kuinka nuo unohdetaan, vai koskeeko unohtamisen paine vain sinua. Riskinä asiassa näen sen, että anoppisi on liian pehmeä tai pelokas pitääkseen appesi kurissa ja toisaalta appesi puhuu mitä sylki suuhun tuo, eli ei osaa kontroloida itseään. Muista, et miehelläsi saattaa hyvinkin olla molempia luonteita, ja sun rooli on nyt sit pitää huoli, ettei omaa naamaasi pilata missään julkisesti tai sinua laiteta nyrkin ja hellan väliin. Täytyy sanoa, et jos anoppini olisi pitänyt vastaavan puheen, niin se varmaan olisi vieläkin katkera, et yleensä tuli juhliin. Mä en halua loukata ihmisiä, mutta jos minua vielä julkisesti loukataan, niin saattaa saada takaisin niin rankasti, et sit on kaikki muut jo hiljaa. Tiedän antavani noin 10-100 kertaisesti takaisin tuollaisessa tilanteessa, tai sit vuosia jälkeen sopivassa elämäntilnteessa, jolloin se tuntuu ;) Osaan hymyillä vaikka 5v ja antaa sit vasta takaisin, muisti on kuin norsulla (kärsä hieman pienempi) :) Koeta elää joku aika ilman appea, kyl sen ainakin puoli vuotta pitää miettiä sanomisiaan, ettei uusiudu.

    • Kristiina12

      Tosi tökeröä ihmiseltä. Olet ihana morsian ja vaimo ja hae paljon lohdustusta näin pahaan loukkaukseen. Kuulostaa tosi kauhealta eikä meinaa todeksi uskoa. Muistan sinua rukouksessa, että vapaudut näistä kiroavista ja halventavista sanoista.

    • Skarppa

      Ei tainnut ihan kirjoittajan vitsi upota ja osua lukijoihin.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2894
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      539
      2755
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1887
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1704
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1362
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      62
      1163
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1154
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe