Lapsettomuus & ehdottomuus

kyselen tässä aikani

Oletteko havainneet, että lapset koulivat vanhemmistaan vähemmän ehdottomia?

57

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, ne väsyttää vanhemmat välinpitämittömiksi. Siksi vanhemmuus ei sovikkaan kaikille, koska lieveilmiönä ilmenee ehdottomuutta. :-)

Antaa olla, antaa mennä.

• Ehdottomuutta omaan aikaan, omiin juttuihin, en mä jaksa tota kakaraa, se ei toimi kuten mä suunnittelin. Ehdottomuus voi olla hyvä joissain asioissa, mutta pitäs nähdä se lapsikin siellä ihmisenä ja persoonana.

Ehdoton voi olla asiassa, jossa lapsen etua ajatellaan. Ja se oikesti on etu.

• ap.

"Joo, ne väsyttää vanhemmat välinpitämittömiksi."

Onko mielipiteesi ehdoton?

• ap. kirjoitti:

"Joo, ne väsyttää vanhemmat välinpitämittömiksi."

Onko mielipiteesi ehdoton?

Ei ole. Riippuu vanhemmista, mukuloista ja tapauksesta. :-)

Mä voin olla tiukka ja jyrkkä joissain asioissa, mutta ehdoton vain muutamissa.
        ;-) tää ei ole sellainen asia, missä en voisi olla lepsumpi. Tilanteen mukaan.

• ap.
        tinka_tiger kirjoitti:

Ei ole. Riippuu vanhemmista, mukuloista ja tapauksesta. :-)

Mä voin olla tiukka ja jyrkkä joissain asioissa, mutta ehdoton vain muutamissa.
        ;-) tää ei ole sellainen asia, missä en voisi olla lepsumpi. Tilanteen mukaan.

"Ei ole. Riippuu vanhemmista, mukuloista ja tapauksesta. :-) "

Pidät itseäsi kuitenkin asiantuntijana kommentoimaan aloitusta... perustuen mihin?

• ap. kirjoitti:

"Ei ole. Riippuu vanhemmista, mukuloista ja tapauksesta. :-) "

Pidät itseäsi kuitenkin asiantuntijana kommentoimaan aloitusta... perustuen mihin?

Kokemus kasvatustyön ammattilaisena kertoo aika paljon. Ja vanhemmat. :-) Pidät sitten itseäsi asiantuntijana väittämään, ettei musta ole aloitustasi kommentoimaan, perustuen mihin? Lapsettomuuteen?

Noh, ei lapsien saaminen tarkoita että osaa niitä kasvattaa. Vaikka joutuukin. Eikä lapsettomuus, ettei ymmärrä lapsien kasvatuksesta mitään. Yhtä hyvin mä voisin olla äiti ja puhua samalla suulla. Mistä muuten tiedät etten ole?

• ap.
        tinka_tiger kirjoitti:

Kokemus kasvatustyön ammattilaisena kertoo aika paljon. Ja vanhemmat. :-) Pidät sitten itseäsi asiantuntijana väittämään, ettei musta ole aloitustasi kommentoimaan, perustuen mihin? Lapsettomuuteen?

Noh, ei lapsien saaminen tarkoita että osaa niitä kasvattaa. Vaikka joutuukin. Eikä lapsettomuus, ettei ymmärrä lapsien kasvatuksesta mitään. Yhtä hyvin mä voisin olla äiti ja puhua samalla suulla. Mistä muuten tiedät etten ole?

Puhut lapsista niinä (ne) nimittelet lapsia mukuloiksi, mikä ei ole kovin kunnioittavaa, jos samaan syssyyn mainostat itseäsi "kasvatustyön ammattilaiseksi". Hieman epäuskottava kuva syntyy ammattilaisuudesta.

Haluatko todella esiintyä auktoriteettina näin viattoman kysymyksen yhteydessä?

• tikru..
        ap. kirjoitti:

Puhut lapsista niinä (ne) nimittelet lapsia mukuloiksi, mikä ei ole kovin kunnioittavaa, jos samaan syssyyn mainostat itseäsi "kasvatustyön ammattilaiseksi". Hieman epäuskottava kuva syntyy ammattilaisuudesta.

Haluatko todella esiintyä auktoriteettina näin viattoman kysymyksen yhteydessä?

Viaton my ass. ;-) Joo sun kiusaksi olen auktoriteetti, tässäkin.

• ap.
        tikru.. kirjoitti:

Viaton my ass. ;-) Joo sun kiusaksi olen auktoriteetti, tässäkin.

Jaaha, lisää kasvatustyön ammattilaisuutta...

• tikru..
        ap. kirjoitti:

Jaaha, lisää kasvatustyön ammattilaisuutta...

Älä yllytä enempää. ;-)

• ap.
        tikru.. kirjoitti:

Älä yllytä enempää. ;-)

Varsin ammattimainen ote sinulla on keskusteluihin. Mistä peräkylän opistosta olet tutkintosi hankkinut?

• tikru..
        ap. kirjoitti:

Varsin ammattimainen ote sinulla on keskusteluihin. Mistä peräkylän opistosta olet tutkintosi hankkinut?

Hehhheee. Sä provoat. ;-D

• ap.
        tikru.. kirjoitti:

Hehhheee. Sä provoat. ;-D

"Sä provoat. ;-D "

Sanoisiko kasvatustyön ammattilainen noin(kaan)... epäilen.

• tikru..
        ap. kirjoitti:

Mää meen nyt tonne pihamaalle. jahka mä sieltä jossain vaiheessa ehkä ehtoolla takasin koneelle tuun (jos tuun), niin kehitteles oikeen mehevä provo naljailu mulle. :-D

Kattotaan mimmonen siitä tulee ja saakko sää mun suun solmuun ja jauhot suuhun. :-) Sopiiko näin? Nyt ei ihan osu ja uppoa kärvennys vielä.

• tikru..
        ap. kirjoitti:

"Sä provoat. ;-D "

Sanoisiko kasvatustyön ammattilainen noin(kaan)... epäilen.

Hahhhaaa. Sä olet huvittava.

• ap.
        tikru.. kirjoitti:

Mää meen nyt tonne pihamaalle. jahka mä sieltä jossain vaiheessa ehkä ehtoolla takasin koneelle tuun (jos tuun), niin kehitteles oikeen mehevä provo naljailu mulle. :-D

Kattotaan mimmonen siitä tulee ja saakko sää mun suun solmuun ja jauhot suuhun. :-) Sopiiko näin? Nyt ei ihan osu ja uppoa kärvennys vielä.

Onkohan noin kilpailuhenkinen henkilö sopiva edes MLL:n tuntihoitajaksi? Epäilen.

Hoitajien taso Suomessa on tosin laskenut kuin lehmän häntä jo pitkään.

• tikru..
        ap. kirjoitti:

Onkohan noin kilpailuhenkinen henkilö sopiva edes MLL:n tuntihoitajaksi? Epäilen.

Hoitajien taso Suomessa on tosin laskenut kuin lehmän häntä jo pitkään.

Joo, määkin epäilen aika usein. Mutta toistaiseksi olen pärjänny. :-D Toi ei ole edes loukkaus, jos sitä koittaa tarttee tietää mihin tähtää.

• ap.
        tikru.. kirjoitti:

Joo, määkin epäilen aika usein. Mutta toistaiseksi olen pärjänny. :-D Toi ei ole edes loukkaus, jos sitä koittaa tarttee tietää mihin tähtää.

"Joo, määkin epäilen aika usein. Mutta toistaiseksi olen pärjänny. :-D Toi ei ole edes loukkaus, jos sitä koittaa tarttee tietää mihin tähtää."

Kannattaisiko harjoittaa itseilmaisua, että ympäristökin tajuaa. Sääli lapsiakin, jos "ammattilaisen" puheesta ei saa tolkkua.

• tästä puhuttiin
        tinka_tiger kirjoitti:

"Yhtä hyvin mä voisin olla äiti ja puhua samalla suulla. Mistä muuten tiedät etten ole? "

Ainakin toivon että noi nlapsellisella ei olisi vielä itsellä lapsia.

PS. olisit kasvanut vanhempana aikuiseksi

• tikru..
        ap. kirjoitti:

"Joo, määkin epäilen aika usein. Mutta toistaiseksi olen pärjänny. :-D Toi ei ole edes loukkaus, jos sitä koittaa tarttee tietää mihin tähtää."

Kannattaisiko harjoittaa itseilmaisua, että ympäristökin tajuaa. Sääli lapsiakin, jos "ammattilaisen" puheesta ei saa tolkkua.

En sääli, sääli sää kun sulla on siihin kerta edellytykset. ;-)

• tikru..
        tästä puhuttiin kirjoitti:

"Yhtä hyvin mä voisin olla äiti ja puhua samalla suulla. Mistä muuten tiedät etten ole? "

Ainakin toivon että noi nlapsellisella ei olisi vielä itsellä lapsia.

PS. olisit kasvanut vanhempana aikuiseksi

On niitä paljon lapsellisempiakin, äitinä ja isinä. Jotta elä sinä murheita kanna. Anna hevosen surra, sillon isompi pääkin. :-)

Mää piän kyllä omistani huolen paremmin, kun moni muu. Ja lapsellisuus on lapsista vaan hauskaa. Ne onkin monia aikuisia fiksumpia tässä asiassa. :-) Huumorintajuisempiakin.

Ps. Miksi sitten multa ei ole otettu vielä huostaan mitään? Koska en ole vastuuton, vaikka lapsellinen olenkin. ;-) Vastuu ennen kaikkea, vastuu.

• ap.
        tikru.. kirjoitti:

On niitä paljon lapsellisempiakin, äitinä ja isinä. Jotta elä sinä murheita kanna. Anna hevosen surra, sillon isompi pääkin. :-)

Mää piän kyllä omistani huolen paremmin, kun moni muu. Ja lapsellisuus on lapsista vaan hauskaa. Ne onkin monia aikuisia fiksumpia tässä asiassa. :-) Huumorintajuisempiakin.

Ps. Miksi sitten multa ei ole otettu vielä huostaan mitään? Koska en ole vastuuton, vaikka lapsellinen olenkin. ;-) Vastuu ennen kaikkea, vastuu.

"multa ei ole otettu vielä huostaan mitään"

Ai sitäkö se "kasvatustyön ammattilaisuutesi" merkkasikin. Turvallisinta lieneekin jäädä lapsettomaksi, niin ei pääse edes teoriassa noin tapahtumaan.

• ap.
        tikru.. kirjoitti:

En sääli, sääli sää kun sulla on siihin kerta edellytykset. ;-)

"Sääli lapsiakin, jos "ammattilaisen" puheesta ei saa tolkkua."

Ei ole kehotus vaan toteamus.

• tikru..
        ap. kirjoitti:

"multa ei ole otettu vielä huostaan mitään"

Ai sitäkö se "kasvatustyön ammattilaisuutesi" merkkasikin. Turvallisinta lieneekin jäädä lapsettomaksi, niin ei pääse edes teoriassa noin tapahtumaan.

Hehhhee. Voihan sen noinki ajatella. En kyllä tarkottanut sitä. :-) Työ on työ.

• tikru..
        ap. kirjoitti:

"Sääli lapsiakin, jos "ammattilaisen" puheesta ei saa tolkkua."

Ei ole kehotus vaan toteamus.

OOO, nero. :-) Kumartaa.

• ap.
        tikru.. kirjoitti:

OOO, nero. :-) Kumartaa.

Kuinka sarkastisuus istuu henkilölle, joka haluaa esiintyä kasvatusalan auktoriteettina tässä ketjussa? Luoko se lisää uskottavuutta?

• tikru..
        ap. kirjoitti:

Kuinka sarkastisuus istuu henkilölle, joka haluaa esiintyä kasvatusalan auktoriteettina tässä ketjussa? Luoko se lisää uskottavuutta?

Mua ei kauheesti ole koskaan kiinnostanut mitä muut musta ajattelee, tai on koskaan valehtelin. Muttei enää viimiseen about kymmeneen vuoteen. Ne uskoo ja tykkää jotka näin kokee ja loput tekee mitä huvittaa ajatuksineen. Ei mua kiinnosta oikeasti. :-)

Evvk niinku sanotaan. :-)

• tikru..
        tikru.. kirjoitti:

Mua ei kauheesti ole koskaan kiinnostanut mitä muut musta ajattelee, tai on koskaan valehtelin. Muttei enää viimiseen about kymmeneen vuoteen. Ne uskoo ja tykkää jotka näin kokee ja loput tekee mitä huvittaa ajatuksineen. Ei mua kiinnosta oikeasti. :-)

Ja sarkastisuus, se istuu aina hyvin. :-) Tarvin mennä ulos taas. Mut palaillaan, jos saisit kehiteltyä jotain vähemmän kuivaa. :-) Mielenkiinto kärsii noin kuivasta esiintymisestä..se on aika huono juttu.

• ap.
        tikru.. kirjoitti:

Riittävän kiinnostunut kuitenkin tullaksesi kertomaan ketjuun olevasi "kasvatustyön ammattilainen" (käyttäytymisesi todistaisi jotain aivan muuta).

Kauanko aiot vielä viedä keskustelun suuntaa itseesi, pois vanhempi-lapsi -suhteesta, joka on keskustelun aihe?
        Etkö halua muiden keskustelevan aiheesta?

• ap. kirjoitti:

Riittävän kiinnostunut kuitenkin tullaksesi kertomaan ketjuun olevasi "kasvatustyön ammattilainen" (käyttäytymisesi todistaisi jotain aivan muuta).

Kauanko aiot vielä viedä keskustelun suuntaa itseesi, pois vanhempi-lapsi -suhteesta, joka on keskustelun aihe?
        Etkö halua muiden keskustelevan aiheesta?

Joo vastaillan voin, muttei mun aiheuttamat reaktiot liikuta yhtään. Tiedän osaavani työni ja olevani siinä jos en loistava, mutta mainio. Se miten paljon sinä siihin uskot, ei liikuta yhtään. Ei vaikuta mitenkään mun elämään. :-)

Dissaa ihan miten paljon vaan mun ajatuksia, sillä ei ole niihin mitään vaikutusta muutoksen suuntaan. En elä sun mieliiteistä, muodostan asioista omani. :-)

Niin kauan kun haluan.

• ap.
        tinka_tiger kirjoitti:

Joo vastaillan voin, muttei mun aiheuttamat reaktiot liikuta yhtään. Tiedän osaavani työni ja olevani siinä jos en loistava, mutta mainio. Se miten paljon sinä siihin uskot, ei liikuta yhtään. Ei vaikuta mitenkään mun elämään. :-)

Dissaa ihan miten paljon vaan mun ajatuksia, sillä ei ole niihin mitään vaikutusta muutoksen suuntaan. En elä sun mieliiteistä, muodostan asioista omani. :-)

Niin kauan kun haluan.

Kehittymätön tapasi ilmaista itseäsi viestittää, että mikään lastentarhanopettaja et todellakaan ole. Tuskin lukiotakaan olet käynyt. Ehkäpä peruskoulu ja lähihoitajakoulutus korkeintaan... noilla eväillä en nyt lähtisi huutelemaan kasvatustyön ammattilaisuudesta.

Olisi myöskin hyvä, että se ammattilaisuus ilmenisi kirjoituksessa ilman, että siitä täytyy erikseen mainita.

• cs
        tikru.. kirjoitti:

Hehhhee. Voihan sen noinki ajatella. En kyllä tarkottanut sitä. :-) Työ on työ.

"ammattilaisuus"" ei takaa taitoja.
        Vain harva isä tai äiti on ammattilainen ja osaa lapsesnsa kasvattaa ja toiset ei

Olihan just juttu, jossa ammattilaise teippasivat mukelon kiinni ja syöttivät väksin. kuin ranaskalaiset hanhenmaksan tuottajat.

Kun itse olin lastentarhassa, oli pakko syödä lautanen tyhjäksi...
        Minulta se onnistui aina, mutta voi sitä "jälkiruokalun itka ja oksennuksen hajua, kun "ammattilaiset mättivät oksennusta takaisin suuhun.

• ap. kirjoitti:

Kehittymätön tapasi ilmaista itseäsi viestittää, että mikään lastentarhanopettaja et todellakaan ole. Tuskin lukiotakaan olet käynyt. Ehkäpä peruskoulu ja lähihoitajakoulutus korkeintaan... noilla eväillä en nyt lähtisi huutelemaan kasvatustyön ammattilaisuudesta.

Olisi myöskin hyvä, että se ammattilaisuus ilmenisi kirjoituksessa ilman, että siitä täytyy erikseen mainita.

Mutta tonhan sä olet lukenut suoraan palstalta (koulutustaustan) ja nyt kirjoitat, niin kun olisit juuri itse oivaltanut tuon. Joo-o. Oletpa läpinäkyvä. :-)

Mun kehittymättömyys tai kehittyneisyys ei ole pelkän tekstin tai kirjoitusasun pohjalta mitattavissa. Tai määriteltävissä. Tai kenenkään muunkaan. Jotta elä sinä ala satuja jauhamaan omien olettamustesi perusteelta. :-)

• cs kirjoitti:

"ammattilaisuus"" ei takaa taitoja.
        Vain harva isä tai äiti on ammattilainen ja osaa lapsesnsa kasvattaa ja toiset ei

Olihan just juttu, jossa ammattilaise teippasivat mukelon kiinni ja syöttivät väksin. kuin ranaskalaiset hanhenmaksan tuottajat.

Kun itse olin lastentarhassa, oli pakko syödä lautanen tyhjäksi...
        Minulta se onnistui aina, mutta voi sitä "jälkiruokalun itka ja oksennuksen hajua, kun "ammattilaiset mättivät oksennusta takaisin suuhun.

Juu ammattilaisuus ei takaa taitoja eikä vanhemmuus. Mitenkähän moni vanhempi täälläkin on, joka ei itse ole koskaan vanhemman tehtäviään hoitanut eikä edes paskavaippaa vaihtanut? Lapsia voidaan siittää ja luoda, kuitenkaan koskaan kasvattamatta niitä yhtään.

Samoin, ammattilaisuus on eriasia kun ammattitaito. Mutta jotta ammattilaisena voi jatkaa, vaaditaan hiukan näyttöäkin ammattitaidosta ja sitähän mulla on. Näyttöä. ;-)

• kjhgfdsasertyuioplkj

Sitä vähitellen oppii nauramaan omille "täydellisille" ajatuksilleen, kun joutuukin laittamaan jatkuvasti muut etusijalle.

• Riippuu vähän missä asiassa. Sen olen kyllä huomannut että nämä täydelliset äidit jotka odotusaikana kertovat kuinka käyttävät kestovaippoja koko ajan, mitään sokerillista ei sitten lapsille anneta ennen kouluikää eikä telkkaakaan tuijotella vaan leikitään leegoilla.. pääsee yleensä aika äkkiä noista eroon.

Mjuu.. siperia opettaa

• cs

Ei minulla ongelmia ollut yh-isänä, ei tarvinnut tukkapöllyjäkään.
        Tunnen muitakin yh-isiä ja tuntuisi siltä, että miehen on helpompi pitää auktoriteettinsa........onkohan tehty tutkimusta jossain?

Tiedän ainaki,että miespuolisia "tarha.setiä" kaivattaisiin enemmän.

Miniä kun on saanut alan 4vuotisen koulutuksen ja opiskelee koko ajan uusia alan juttuja

• näin se vaan on

Idealistisuus karisee kun arki astuu kuvaan. Se on sitä aikuiseksi kasvamista.

• shelterme

Eletty elämäkin tekee sitä, ei siihen vanhemmuutta tarvita. Sellainen idealisti, joka ei uskaltanut ikinä kyseenalaistaa omaa ehdottomuuttaan, ei oikeastaan elänytkään. Lapsi suo mahdollisuuden elää uudelleen tietyt kasvuvaiheet, mitkä saattoivat kipeinä tulla liian nopeasti omassa lapsuudessa ohiajetuiksi. Lapsi avaa reitin omalle kasvulle, yksi elämän rikkauksista se, vanhemmuus.

• Riippuu asiasta, olen vieläkin ehdoton tiettyjen asioiden kanssa..niin kauan kun lapsi on alaikäinen tiettyjä asioita ei tehdä, eikä kokeilla.
      Olen tietyllä tavalla ankara ja nyt mun suurin työ on ollut vieroittaa tuo varhaisteini nettipeleistä. Ja siinä olen onnistunut hyvin, lapsi on innostunut skeittaa ja liikuu ulkona.
      Äiti täällä koneella istuu enempi nyt.

• zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Emme ole.

• no on huomattu

Vanahn kansan sanonnan mukaan "Lapsi kasvattaa vanhempansa"

Ja se on niin totta. Kyllä ihmisestä tulee vanhempana vasta oikeasti aikuinen.

• tikru..

Suomen lain mukaan se on 18-vuotta. Aikuisuus taas on asia, jonka voi käsittää aika laajasti. Yhdelle se on kauhean työn takana kasvaa aikuseksi ja toiselle ei. Ei siihi lapsia tarvi että elämästä jotain tajuaa, mutta ehkä se tekee joskus elämään tarpeeksi vastamäkiä, joilta muuten onnellisemmat välttyis. :-)

• ap.
        tikru.. kirjoitti:

Suomen lain mukaan se on 18-vuotta. Aikuisuus taas on asia, jonka voi käsittää aika laajasti. Yhdelle se on kauhean työn takana kasvaa aikuseksi ja toiselle ei. Ei siihi lapsia tarvi että elämästä jotain tajuaa, mutta ehkä se tekee joskus elämään tarpeeksi vastamäkiä, joilta muuten onnellisemmat välttyis. :-)

Huvittaako aihe sinua erityisesti? Ajattelin tuota runsasta hymiöiden viljelyäsi tässä ketjussa...

• tikru..
        ap. kirjoitti:

Huvittaako aihe sinua erityisesti? Ajattelin tuota runsasta hymiöiden viljelyäsi tässä ketjussa...

Huvittaa joo. varsinkin sinä ja sun jäykkä asenne. :-)

• tuttu juttu
        tikru.. kirjoitti:

Meidänkin 16 vuotias teini käy keskustelut juuri noin...

• tikru..
        tuttu juttu kirjoitti:

Meidänkin 16 vuotias teini käy keskustelut juuri noin...

Fiksu teini. ;-)

• ap.
        tikru.. kirjoitti:

Koetko tarvetta terapoida itseäsi tämän aiheen tiimoilta? Haluat koko ajan viedä keskustelun suunnan itseesi, vaikka sinulla ei ole aloituksen aiheen kanssa mitään tekemistä. Mielikuvitus-kasvatusammattilaisuutta ei lasketa.

• tikru..
        ap. kirjoitti:

Koetko tarvetta terapoida itseäsi tämän aiheen tiimoilta? Haluat koko ajan viedä keskustelun suunnan itseesi, vaikka sinulla ei ole aloituksen aiheen kanssa mitään tekemistä. Mielikuvitus-kasvatusammattilaisuutta ei lasketa.

Ärsytän sua. Oisko se sitten terapiaa. ;-)

• ap.
        tikru.. kirjoitti:

Ärsytän sua. Oisko se sitten terapiaa. ;-)

"Ärsytän sua", koska...?

Oletko käynyt ammattiterapeutilla vai koetko nimenomaan minut riittävän turvalliseksi ärsyttämisen kohteeksi?

• tikru..
        ap. kirjoitti:

"Ärsytän sua", koska...?

Oletko käynyt ammattiterapeutilla vai koetko nimenomaan minut riittävän turvalliseksi ärsyttämisen kohteeksi?

Ei vaa riittävän helpoksi. ;-) terapiat on niitä varten joilla ei ole itellä selviytymiskonsteja hallussa, mulla on aina ollut. Olenkin etevä. ;-) meen nyt..

• ap.
        tikru.. kirjoitti:

Ei vaa riittävän helpoksi. ;-) terapiat on niitä varten joilla ei ole itellä selviytymiskonsteja hallussa, mulla on aina ollut. Olenkin etevä. ;-) meen nyt..

Miksi haluat mainostaa menemisiäsi/kiireisyyttäsi? Onko se jotenkin oleellista tämän keskustelun ja ap. aiheen kannalta? Tunnetko itsesi hylätyksi ja lähdet siksi pois aina välillä plakaattien kera?

• ap. kirjoitti:

Miksi haluat mainostaa menemisiäsi/kiireisyyttäsi? Onko se jotenkin oleellista tämän keskustelun ja ap. aiheen kannalta? Tunnetko itsesi hylätyksi ja lähdet siksi pois aina välillä plakaattien kera?

Heh, älä leiki psykologia, kun ei susta ole siihin. Noita vastaavia tiivi taavi kysymyksia voi jokainen suoltaa, kun aamuista kurapaskaa, sanomatta oikeastaan yhtään mitään diipa daapallaan. Ei tehoa muhun. Etsi normaalimpi tapa lähestyä, jos mielit päästä todelliseen kommunikointiin.

• ap.
        tinka_tiger kirjoitti:

Heh, älä leiki psykologia, kun ei susta ole siihin. Noita vastaavia tiivi taavi kysymyksia voi jokainen suoltaa, kun aamuista kurapaskaa, sanomatta oikeastaan yhtään mitään diipa daapallaan. Ei tehoa muhun. Etsi normaalimpi tapa lähestyä, jos mielit päästä todelliseen kommunikointiin.

Minähän en ole sinua potilaakseni ottamassakaan, vaikka kovasti yrität itseäsi siihen asemaan tunkea.
        Toivotaan, että löydät jonkun sopivan.

• ap. kirjoitti:

Minähän en ole sinua potilaakseni ottamassakaan, vaikka kovasti yrität itseäsi siihen asemaan tunkea.
        Toivotaan, että löydät jonkun sopivan.

Niin, noilla taidoilla sä tapattaisit joko itses ja/tai potilaas. ;-) Joten fiksua olla tietoinen taitojensa puutteesta. Varmasti löytyis oikeassa hädässä oikeanlaista apua. Sun puoleen en silti tulis koskaan kääntymään. Voin luvata sen. :-)

• ap.
        tinka_tiger kirjoitti:

Niin, noilla taidoilla sä tapattaisit joko itses ja/tai potilaas. ;-) Joten fiksua olla tietoinen taitojensa puutteesta. Varmasti löytyis oikeassa hädässä oikeanlaista apua. Sun puoleen en silti tulis koskaan kääntymään. Voin luvata sen. :-)

Tapattaisin? Syystä, että...?

• Olen ja en, tuntuu olevan ihan sattumanvaraista ja tapauskohtaista...

On tullut nähtyä välinpitämättömyyttä oman elämän ulkopuolisille asioille silkan väsymyksen johdosta, voimakkaasti avartunutta elämänkatsomusta, mutta myös entistä tiukempaa jäykkyyttä eri asioiden puitteissa.

Kyllä se elämä koulii, rouhii ja muokkaa, mutta ei minkään absoluuttisesti pätevän koodiston mukaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      124
      5281
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3738
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2470
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      36
      1737
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1644
    6. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1598
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1590
    8. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      1583
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      29
      1383
    10. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1352
    Aihe