Mitä Annti Kantolalle on tapahtunut('?')

missä = antti ('?')

Ei nämä palstat ole entisellään ilman Kantolan Anttia ('?')

18

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fniss!

Olisiko joku laittanut hänet pakkolomalle?

Aihetta siihen joillakin todella olisi ollut.

• kysyvä ei eksy

Linnassa lie mies?
      Toivonlinnassako vai ihan ilman toivoa?

• ???????????????

Kyllähän Antti Kantola rikastutti värikkäillä keskusteluillaan palstaa, joskus hyvinkin railakkaasti, toisin kuin nämä kaksi tyhjän toimittajaa "PYH ja fniss", joilla todellakaan ei ole mitään sanomista, kunhan vain kuluttavat jonnen joutavaan räksytykseen aikaansa.

• "rakas tuu takas!"

Tahtoo Antin takaisin!

Antista tuli hyvä keskustelija senjälkeen, kun hän tuli uskoon ja hyväksyi adventistit veljikseen ja sisarikseen.

• Fniss!
        "rakas tuu takas!" kirjoitti:

Tahtoo Antin takaisin!

Antista tuli hyvä keskustelija senjälkeen, kun hän tuli uskoon ja hyväksyi adventistit veljikseen ja sisarikseen.

Niinkö tykkäät?

• veli ja sisar
        "rakas tuu takas!" kirjoitti:

Tahtoo Antin takaisin!

Antti siis tuli uskoon silloin kun piti adventisteja veljinään?

Eiköhän se ole niin että Antti pitää adventismia vääränä oppina ja adventisteja eksyneinä, mutta pitä heitä kuitankin veljinään harhaisia ja jymäytettyjä, eivät usko edews ikuiseen piinaan niinkuin Antti, mutta uskonveljiä ovat silti ja uskonsisaria..

• veli ja sisar kirjoitti:

Antti siis tuli uskoon silloin kun piti adventisteja veljinään?

Eiköhän se ole niin että Antti pitää adventismia vääränä oppina ja adventisteja eksyneinä, mutta pitä heitä kuitankin veljinään harhaisia ja jymäytettyjä, eivät usko edews ikuiseen piinaan niinkuin Antti, mutta uskonveljiä ovat silti ja uskonsisaria..

## Antti siis tuli uskoon silloin kun piti adventisteja veljinään?
        Eiköhän se ole niin että Antti pitää adventismia vääränä oppina ja adventisteja eksyneinä, mutta pitä heitä kuitankin veljinään harhaisia ja jymäytettyjä, eivät usko edes ikuiseen piinaan niinkuin Antti, mutta uskonveljiä ovat silti ja uskonsisaria.. ##

En pidä adventisteja harhaisina tai jymäytettyinä vaikka näenkin eri lailla niissä muutamissa opinasioissa - kaikkihan jo tietävät nämä erot adventistien ja muiden protestanttien välillä.

Tänä sapattina nautin kastetilaisuuteen osallistumisesta Toivonlinnassa, kun Aimo kastoi uskovaisia meressä siten, että "Kristuksen käskystä ja oman suusi tunnustuksen perusteella kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen - Jumalan isänrakkaus, meidän Herramme Jeesuken Kristuksen armo ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinun kanssasi nyt ja aina". (Suurinpiirtein).

Kun keskeiset adventistijohtajat ovat kukin omassa mielessään täysin varmoja käsityksessään Danielin vuosiviikoista, ainoasta oikeasta lepopäivästä, tutkivasta tuomiosta (vapauttava tuomio uskovan kohdalla),
        tuhatvuotisesta erämaasta, pakkosunnuntaista tulevana pedonmerkkinä,
        Ellen Whitesta profeetta Elian / J.Kastajan hengessä toimineena, helvetin lyhytkestoisuus, jne. --
        niin voin vain kunnioittaa heidän vilpitöntä uskoaan niissä opinasioissa.

Room. 14:5
        Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        2. Kor. 10:7 :
        Nähkää, mitä silmäin edessä on. Jos joku on mielessään varma siitä, että hän on Kristuksen oma, ajatelkoon hän edelleen mielessään, että samoin kuin hän on Kristuksen, samoin olemme mekin.

Arvostan aitoa vahvaa vakaumusta, sillä ihan samalla lailla olen itse hieman toista mieltä kyseisissä asioissa. Herra tietää, olenko oikeassa vai onko omatuntoni heräämättä näissä asioissa, vaikka olen saanut selkeää opetusta. Niin tai näin, en näe mitään syytä riidellä, vaan tahdon mieluummin löytää adventistin avuksi lisää perusteita ja jopa toivon olevani itse väärässä.
        Toki myös tahtoisin, että kaikki protestantit palaisivat lauantailepopäivään.

Onhan täällä Toivonlinnassa tänä kesänä tullut selväksi se, mitä olen nähnyt Timo Flinkin olevan mieltä: jos adventistiksi tahtoo kirjautua, on hyväksyttävä sisimmässään adventtioppi ainakin suurinpiirtein; täydellistä ymmärrystä ei tietenkään vaadita. Kristus-keskeisyydestä opetuksessa olen nauttinut täällä.
        Adventistit eivät nykyisin enää osoita sormella toisinajattelevia eli eivät tuomitse, mutta tuovat esiin omat ehdottomat kantansa ja sehän on hyvä se.
        Adventistit eivät ole legalisteja, vaan ovat täälläkin korostaneet, että Jumalaa ei löydetä tutkimalla - vaan ETSIMÄLLÄ.

Sirkka-Iita ja alex-kasi ja jari-pek-ka kirjoittavat hyvin ja kun minä en enää näe tarvetta esiinnostaa adventismin ja muun protestanttisuuden eroja, niin ei minua juurikaan täällä enää tarvita. Sitäpaitsi ainakin kesäkautena keskityn pyhittymiseen siten, että luovuin molemmista autoistani ja heitän pois lähes kaiken tavaran, siirryn kerrostaloasumiseen - ja jää aikaa kiinnostua kanssaihmisistä. Elämä on lyhyt, joten rukous ja palveleminen etusijalle.

RUKOILKAA TOIVONLINNAN PUOLESTA !

Pienet lukiot laitetaan nyt ahtaammalle, joten rukoilkaa, että Toivonlinnan lukio saisi enemmän oppilaita tulevana syksynä. Kattoremonttia ja paljon muuta remppaa on tehty tänä kesänä, mutta korjaamisia, uudistuksia ja rahaa näyttäisi tarvittavan vielä paljon, ennenkuin voidaan huokaista helpotuksesta. Tämä paikka on ollut kovin monelle suuren siunauksen paikka, moni on täällä saanut kutsumuksen Herran työhön ja mitään parempaa uraa ei voi ollakaan. Myös nuorten väkeviä todistuksia juuri tätä paikkaa koskien olen kuullut tänä kesänä täällä paikan päällä. Paikallinen adventtiseurakunta on pieni, mutta se on isossa vastuussa. Siunausta sille!

antti

• ..yksi meistä

Ei ole nyt oikeellaan Antin asiat!

Ei ole kirjautunut fakebookkiinkaan sitten, kuin: 10. 05. 2011 klo 22, 47. Viimeiset sanat mitä Antti sinne on kirjoittanut ovat:"Jumala on hyvä!"

Jos joku tietää jotakin Antista, niin voisko ystävällisesti kertoa täällä?

• "Vapaa maa

vapaa valuutta!"

Näyttää ainakin 29. 05. 2011 vastanneen tähän viestiin:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9693150#comment-49640333-view

Eihän tuosta vielä ole kuin jokunen viikko, että eiköhän se Antti sieltä kohta ilmesty?

Eikötuoliene mennyt vain käymään jossakin etelässä tai muuten on kesälomilla ilman netissä istumista, tai sitten se on kyllästynyt tähän adventistien palstaan ja kirjoittelee muualla?

Mahdollisiuuksia on monia!

• Liukas luikku

Adventistit ovat hukuttaneet miehen kastealtaaseensa. Kun ei vapaasta tahdostaan halunnut mennä kasteelle, niin väkisin kastoivat?
      Heiveröinen pastori painoi Antin pään veteen, tarkoituksena oli vain hivenen pelotella, mutta Antti liukastui ja pastori ei jaksanutkaan enää nostaa miestä pinnalle?

• loma-aika

Taitaa olla kesälomalla.

• oottakaahan vaan

Äh, kuukauden karenssi. Kohta se sieltä tulee entistä "ehompana".

• kyllä Antti ilmestyy
        oottakaahan vaan kirjoitti:

Äh, kuukauden karenssi. Kohta se sieltä tulee entistä "ehompana".

Anttihan on kai jossain kesäleirillä, niihän muistan hänen kirjoittaneen että hän menee kesälerille.

• Olisi ollut tarkka

Vähemmästäkin saa porttikiellon, kun nimeltä täällä julistaa ihmisiä milloin miksikin.

• ## Vähemmästäkin saa porttikiellon, kun nimeltä täällä julistaa ihmisiä milloin miksikin. ##

Oikeesti, mun kirjotukset on siitä siloisemmasta päästä. En koskaan ole saanut minkäänlaista huomautusta paitsi sinulta vihjailevasti tuon tuostakin.

Minua ei tosin täällä enää tarvita, sillä alex ja Iita osaavat paremmin puolustaa adventisteja. On tärkeää, että ei-adventistit antavat tukensa adventisteille, sillä
      monet pitävät adventisteja jääveinä arvioimaan itseään.

Onpa vielä niinkin, että minua monet erheellisesti luulevat adventistiksi, mutta kumma kyllä, alexia ja Iitaa ei luulla. Joten heidät otetaan vakavasti. Niin, toivotan kaikkea hyvää Herrassa heille kummallekin ja kiitokset siitä ,että käsittääkseni Ruotsista käsin jaksavat olla kiinnostuneita hengellisistä asioista täällä Suomi-neidon puolella. Sorry, että Leijonat peittosivat Ruotsin.
      Kyllä tasaveroisilta näyttivät, mutta . . .

• Fniss!

"Sorry, että Leijonat peitosivat Ruotsin".

Ei sitä tarvitse pahoitella mitenkään. Suomalainen on aina suomalainen, asuipa missä maassa hyvänsä ja varmasti jokainen suomalainen ja puolisuomalainenkin iloitsi Leijonien voitosta.

Meillä ainakin huudettiin kurkku suorana ja maammelaulu soi täysillä, ikkunat auki ja laulettiin mukana niin, että oli kurkku käheänä seuraavan päivän.

• "Meillä ainakin huudettiin kurkku suorana ja maammelaulu soi täysillä"

Näinhän se on, että kun syntinen huutaa Jeesusta, käsketään vaieta ja kun pelastunut huutaa täyttä kurkkua ylistystä Herralle, pilkataan hihhuliksi. Mutta kun ventoviertaat poijat voittavat henkilökohtaisen pelinsä, niin heille hurrataan ja fantasioidaan heidän ansioitaan meidän omaksi voitoksemme, vaikka ennen peliä olemme haukkuneet heidät pataluhaksi.

Minä riemuitsen vain siitä, että joukkueen kippari oli turkulainen. Kippari poijat voittoon luotsaa.

1. Tim. 4:8
      Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus,
      sekä nykyisen että tulevaisen.

Minulla on 1995 Leijonapaita, enkä 2011 paitaa hanki, sillä vanhastakin kaikki tajuaa, että SE voitto uudistettiin. Katsotaan sitten 15 vuoden kuluttua. Jos 1995 paita on jo koinsyömä tai hien, niin ehkä päivitän senaikaiseen voittoon.

• ## Mitä Annti Kantolalle on tapahtunut('?') ##

Ei vielä ole tapahtunut mitään Antille, mutta ehkä Antti turhautuneena pian poistu palstalta. On näet melko masentavaa, kun ei saa puolustautua. Palsta on täynnä eepu*n syytöksiä, että Antti on katolisen kirkon kätyri. Sensijaan Antin puolustuspuheenvuori on poistunut mystillisellä tavalla. Ehkä eepu*lla on maagisia pahan voimia tai sitten liitto palstan sheriffin kanssa.

Olisi varsin helppo tarkistaa rekisteristä, että Antti on luterilainen eikä katolinen.
      Ehkä eepu*a suojellaan siksi, että pitäähän palstalla olla hauskuuttaja maskotti, joka vetää tänne viihteen lukijoita. Minun viestini ovat tylsiä, sillä ne ovat hengellisiä. Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei tämä ole viihdepalsta.

Ja mitäpä sillä olisi merkitystä, jos jokunen eepu*n viesti olisikin poistunut, sillä kaikki ne ovat toistensa kopioita. Sensijaan miä luon aina uutta Herrassa.

Jes. 43:18
      Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
      19 Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa?
      Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.

Senverran menneeseen, hetki taaksepäin, että . . . näkeekö joku jossain aloitukseni "Pannaan julistettu eepu*" Ellei, niin nurinani on aiheellinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4842
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3860
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1344
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1333
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      583
      1253
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1135
    Aihe