Moikka! Mulla on 4kk vanha rottweiler/unkarinvizsla narttupentu, joka sairastui vajaa kuukausi sitten pahaan virtsatietulehdukseen. Saimme antibiootit, ja hoito lähti hyvin käyntiin.
Yhtäkkiä, yhtenä iltana vaikka kuuri oli vielä päällä, ja kaikki otettu säännöllisesti niin pentu pissaili n. 7kert tunnissa, sisälle ja ulos ja sisälle ja sisälle. Lattiat pissassa kun sitä vaan tuli ja tuli. Ihan kun syliin otin niin valui. Pentu oli myös todella kipeän oloinen, tosi hermostunut ja ei todellakaan omaitsensä.
Noh, sitten otin yhteyttä mun hyvään ystävään joka on eläinlääkäri/kirurgi ja todella ammattitaitoinen, hän antoi ohjeet että seuraavana aamuna pissinäyte klinikalle ja sit samalla tutkimuksiin. myös kipulääkettä nassuun, kun mulla oli niitä jäljellä.
Mentiin sit lääkäriin, ja: tulehdusarvot koholla, lievä anemia ja todella kummasteltiin sitä miten noin akuutit oireet. Verikokeet siis otettiin. Pissanäyte lähti viljelyyn kun jotain pahempaa bakteeria ilmeisesti epäilevät. Nyt mennään uudella antibiootilla ja kipulääkkeillä. Kun epätodennäköistä että antibiootin teho ois loppunut kesken kuurin.. niin tässä itse ajattelen jo pahimpia ajatuksia.
Kun mulle suoraankin sanottu, että pennun kroppa ei kestäisi kaikkia lääkkeitä/antibiootteja ja tulehdus on saattanut edetä tosi ylöskin. Onko se niin?
Iso huoli, ja pelottaa kauheasti... Vasta niin nuori pieni neiti :( Ja heti kipeilemässä..
Onko täällä kettään, jolla ois kokemusta näistä pissatulehduksista, että onko edennyt pidemmälle ja jos on niin miten todettu, mitkä oireet, ja mikä hoito? Jos jollain ihan mitään tän tapaista mitä meillä, niin ois kiva saada vastauksia.
Mitäköhän se ees käytännössä meinais jos munuaisiin mennyt.. Saako sitä ees hoidettua? Ääks. Nyt pitää seurailla koiran vointia, ja alle viikko menee että viljely tulokset tulee. Pitäkää peukkuja!!!
Ja oireet on yhä todella levoton, hermostunut, läähättää, pissaa ja pissaa, ei rauhotu oikein nukkumaan. Ikenet punaset. Itsellä yhteydet kyllä hyvin eläinlääkäreihinkin, mutku ei niitäkään aina jaksaisi ;) hehe.. Noei, olisi oikeesti tosi tärkeetä kuulla muiden kokemuksia pidemmälle edenneistä tulehduksista!!!! Ja muutenkin tsemppaukset on tarpeen.
virtsatietulehdus pennulla > munuaisiin
1
688
Vastaukset
- Tuskastunut123
Heippa!
Tämä ei taida ihan sama vaiva nyt olla mutta:
Minulla vajaa 4kk tyttöpentu alkoi pissiä sänkyyn unissaan, ja paheni vain koko ajan. Fyysysesti ei vaikuta yhtään kipeältä ja on muutenkin todella terveen oloinen. Lääkäri totesi pissanäytteen perusteella virtsatietulehduksen.
Haettiin antibioottikuuri, mutta viikon tehottomuuden jälkeen vaihdettiin eri lääkkeisiin. Kun sekään ei tehonnut, tehtiin lisätutkimuksia ja ultrassa huomattiin, ettei sisuskalut ole ihan normaalin näköiset. Munuaiset mm. hyvin poikkeavat normaalista. Lopetettiin abtibiootit kokonaan kun eivät auttaneet. Nyt saa lisäravinnetta (Urinaid) seuraavaan ultraan saakka.
Jos munuaiset todella ovat niin kehittymättömät, kuin ensiultra paljasti, niin ei ole kuulemma mitään tehtävissä ;( Sydän syrjällä seuraavaa lääkärikäyntiä odotellessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1222263Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n582197Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501875EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt241469Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan901428- 941397
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men661160Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311160- 691010