sydän vai lainkirjain

kahden välillä

Haureus on Raamatussa synti ja katolisessa kirkossa kuolemansynti. Silti en osaa tehdä mitään ajatellen sitä, että elän avoliitossa. Olimme aikoinaan menossa naimisiin, mutta viranomaiset estivät sen, koska kumppanilta puuttui tuolloin passi/suomalainen henkilötunnus. Se oli iso kriisi suhteellemme ja jossain vaiheessa ajauduimme lähes eroon. Kuitenkin olemme edelleen yhdessä. Avioliitosta ei enää ole puhuttu pitkiin aikoihin. En edes uskaltaisi nostaa asiaa esiin enkä tiedä edes haluaisinko. Tuntuu mahdottomalta palata noihin aikoihin. Eli näillä eväillä elämme avoliitossa. Pahalta tuntuisi lopettaa suhteemme tämän vuoksi. Kyllä siinä murtuisi sydän ja toinenkin. En tiedä, kumpi siis on oikein...seurata sydäntä vai lain kirjainta. Sydän sanoo, että en eroa, lainkirjain taas sanoo, että yhdessäoleminen on synti.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järjellä ja sydämell

Enpä usko, että se papin aamenen puuttuminen asiassa mikään ratkaiseva on.
      Minusta ratkaiseva on se, että kun suhteeseen on alettu, niin siitä myös pidetään kiinni.
      Eihän Jumala kieltänyt miestä ottamasta vaimoa, vaan hylkäämästä tätä.

Kirkkohan tekee suuremman synnin vaikenemalla jatkuvista hylkäämisistä ja jopa siunaamalla täysin heppoisesti näitä hylkääjiä uusiin liittoihin.

Irtosuhteidenkin synti on siis minusta jatkuvissa hylkäämisissä.
      Alunperinhän suhteista syntyy vielä lapsiakin, jolloin hekin joutuvat hylkäämisissä maksamaan vanhempiensa hylkäämisyntien hintaa.

• m

Turha moista murehtia, koko kristinuskon ydinajatus on että synnit saa anteeksi, pedofiliasta polyesteriin.

• Parisuhde ei rakennu papin aamenelle, kuten todettiin. Vihkimisessä pyydetään Jumalan siunausta yhteiselle elämälle. Ei ole ollut teidän valintanne, että tuo jäi tapahtumatta. Viestistäsi välittyy, että te olette sitoutuneet toisiinne ja yhteiseen elämäänne. Te olette pari ja siinä suhteessa eläminen ei ole syntiä.

Jumala on rakkaus ja uskon Hänen siunaavan teidän rakkauttanne. Te kuuntelette sydäntänne ja elätte toisianne rakastaen. Se on oikein. Rakkaus on Jumalan lahja ja te olette Jumalan lahja toisillenne. Se ei suinkaan ole syntiä. Saatte olla kiitollisia toisistanne ja rakkaudestanne.

Teitä ja yhteistä elämäänne siunaten

pappi Sonja

• Avoliitto eli yhdessä eläminen miehenä ja naisena on Raamatullista ja Jumalan mielen mukaista. Ei Jumala asettanut avioliittoa. Riitti kun rakasteltiin ja kas, olitte mies ja vaimo. Näin Raamattu opettaa, en ymmärrä miksi meille opetettu aivan toisenlaista avioliittoasiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3139
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3037
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2902
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2574
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      43
      2078
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1657
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1629
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1625
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1610
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1556
    Aihe