Kuninka moni käyttää H&M:än vaatteita?
Itse en käytä koska sain tietää että ne tehdään lapsityövoimalla. (Pistetään parivuotiaita nappuloita tekemään töitä joita ei jaksa kaikki aikuisetkaan.) Minä en olisi pystynyt omallatunnollani kantamaan sitä, että työllistän lapsityövoima, eikä ne saa edes palkkaa.
H&M
20
436
Vastaukset
- 8437ywe478
Katoin yhesti yhen ohjelman missä kerrottiin farkkujen valmistuksesta, H&M vilahti siinä kerran.
Siinä oli jotain intialaisia tekemässä sitä kangasta, värjäämässä sitä ym. Ne lillui jossain likaisessa kemikaalivedessä kun ne värjäsi vaatteita, niiden jalat oli tummentunut huomattavasti, ei taatusti ole kovin terveellistä!
Ja lapsityöläiset saa palkkaa, mutta eivät itselleen.
Mistä aloittaja hankkii omat vaatteensa, tarttis nimittäin vähän neuvoa kun itselläni alkaa loppua nuo vaihtoehdot.- Anti-H&M
Perheetön lapsityöläinen ei välttämättä saa palkkaa lainkaan, voidaan rangaista ottamalla palkkaa pois jne.
Hankin itse yleensäkin vaatekaupoista joissa ei ole tiettyä merkkiä myynnissä, pikkukylistä löytää aika paljon tälläsiä. Kirpparitkin toimii. - maailmaanparannusta?
Anti-H&M kirjoitti:
Perheetön lapsityöläinen ei välttämättä saa palkkaa lainkaan, voidaan rangaista ottamalla palkkaa pois jne.
Hankin itse yleensäkin vaatekaupoista joissa ei ole tiettyä merkkiä myynnissä, pikkukylistä löytää aika paljon tälläsiä. Kirpparitkin toimii."Hankin itse yleensäkin vaatekaupoista joissa ei ole tiettyä merkkiä myynnissä, pikkukylistä löytää aika paljon tälläsiä. Kirpparitkin toimii."
Oletko selvittänyt näiden vaatteiden alkuperän? Et varmaankaan. Mahdollisetsti lapsityövoimalla teetetty. Äläpäs ala esittää parempia vaihtoehtoja, ennen kuin olet itsekään varma, että ne ovat parempia.
- __..___
Valitettavasti H&M:n edulliseen hintaan vaikuttaa myös tuo lapsityövoiman käyttö. Siksi ne vaatteet ovat osaltaan halpoja, koska ne valmistavat tahot hyödyntävät lapsityövoimaa, mutta samalla vaatteiden laatu on myös vähän niin ja näin valmistusolosuhteista ja materiaaleista johtuen.
Myönnän kyllä itse ostavani silloin H&M:stä vaatteita mikäli näen siellä jotakin mistä pidän. Siihen pitää kuitenkin varautua että ne vaatteet ovat laadullisesti huonoja, eli kestävät mitä kestävät ja haalistuvat myös pesussa äkkiä. - muumimuna69
Jos suomalaiset eivät osta ulkomaisen riistoteollisuuden tuotteita, ulkomainen riistoteollisuus pistää työntekijänsä pihalle. Täällä on helppo jeesustella sillä, että pikkulapset tekevät vaatteita Intiassa, mutta jos me emme osta niitä vaatteita, mitä ne pikkulapset sitten tekee? Heillä ei sen jälkeen ole yhtään mitään. Ja kyllä ne pientä palkkaa saavat ja monet perheet ovat riippuvaisia näistä lapsityöntekijöistä.
:o sitä mä oon vähän miettinytkin että lapsityövoimallako ne tuotetaan kun ihmeen halvalla saa jotain vaatteet
- angel15
Maailma on niin epäreilu...
- abcdaa
semmmosta se nykyään on luulekko että löyät nykymaailmasta kovin monta tuotetta mitä ei ois työstetty lapsityövoimalla not a chance
- dfgsdfhsfhjdfhjdfghf
Suomalaiset vaattet, eli kotimaiset.
- 222lll223
Sanopa jokin ulkomaalainen vaateketju/firma, josta voit olla varma, ettei käytä lapsityövoimaa.
- dfhsdfbhfnfg
Mikset voisi käyttää kotimaista?
- Minä vaan.
No voi... Ihan tosi? Oikein netistä luit? Varmasti onkin totta, että H&M-liikkeen farkut tuotetaaan lapsityövoimalla? Et voi olla tosissasi.
- kerros se!
Mikä firma EI käytä lapsityövoimaa???
- FUCK ME
Anteeksi, että sanon näin mutta itseasiassa mulle on ihan sama. En voi sille mitään JOS ne nyt käyttävät lapsityövoimaa. Näin se vaan on.
- l.k,µnb n
jaahas
- jess.k
VITTUUUUUUUUU MÄ RAKASTAN H&M : N Vaaaatteeit saaaaaatanaaaaaaaaaa ne on ihanii miten vitussa mä voin ostaa enään sielt vaatteit ja sit ku monet mun vaatteist on sieeelt ARGGGHHHH
- ???
Ootko ihan hullu
- moi3
Moi
- paskapaikka
Muista tarkistaa vaatteesi saumat ym. Että on kunnossa. Liike myy Indonesiassa ja kambotsassa tehtyjä huonolaatuisia rättejä jotka ei kestä käyttöä.
Ostin itse mahdollisesti lapsityövoimalla tehdyn alerievun jota ei saanut palauttaa. Liike olisi antanut ostokortin mutta rahoja ei saanut takaisin vaikka vaate on huonosti tehdyn ja rikkinäisen välimaastossa. Liikkeessä ulkomaalainen suomea hieman huonosti sönkkäävä pissis kertoi ettei liike ota vastaan huonolaatuisia tuotteita kun aletuote kyseessä. Liikkeessä itsessään ei missään tätä mainintaa vaan mainostavatvaihto ja palautusoikeutta. Erikoista asiakaspalvelua.- paskapaikka
ja kyse tietenkin h&m ketjusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382431- 332269
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151549- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060