Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. Mitkä+ovat+kannattamani+miesten+ja+naisten+erilaiset+oikeudet?+Tuotko+tähän+sellaisen+tekstinpätkän+missä+näin+olen+kirjoittanut,+niin+voin+avata+että+mitä+sillä+olen+tarkoittanut,+ja+missä+kohtaa+on+tullut+mahdollinen+väärinkäsitys+asiasta.
  2. Kiitos+mielenkiintoisesta+kommentista.++Sinun+pitäisi+kuitenkin+opetella+jäsentelemään+tekstiä,+koska+tuosta+puurosta+ei+saa+mitään+tolkkua.++Mikä+sinulla+on+se+perusargumentti?+Minusta+tekstisi+punainen+lanka+on+siinä,+että+sinä+näytät+määrittelevän+omat+mielipiteesi+faktoiksi,+samalla+kun+pidät+omia+mielikuviasi+toisista+faktoina+ja+rakennat+olkinukkeja.Palstan+moderoinnista+voisin+kertoa+sen+verran,+että+minulta+lähtee+noin+puolet+kaikista+teksteistä.+En+tiedä+sitten+onko+se+sitä+naisvihaa+tms.+mitä+kerrot+tuossa+poistatuspolitiikassa+piilevän.Otan+tähän+nyt+yhden+kohdan:+"5.+Nämä+aborttikiihkoilijat+edustavat+miesvihaa+ja+kieltävät+miesten+oikeuden+osallistua+oman+jälkeläisensä+elämännkohtaloiden+päättämisestä+muka+naisen+oikeutena,+jollaista+ei+kuitenkaan+missään+muualla+ole+sovittu+tai+määritelty,+paitsi+kiihkoilijoiden+omassa+agendassa.+He+myös+kieltävät+oman+vastuunsa+oman+arveluttavan+käyttäytymisensä+seurauksista+ja+vaativat+yhteiskuntaa+siivoamaan+seuraukset."Ensin+toteat+tuossa+omana+näkemyksenäsi,+että+abortti"kiihkoilijat"+edustavat+miesvihaa.+Puhutko+tässä+nyt+abortin+vastustajista+vai+aborttioikeuden+puolustajista?++Abortista+kun+täällä+kiihkoilee+minun+näkemykseni+mukaan+paljon+enemmän+abortinvastustajat.++Esim+minä+en+kiihkoile+lainkaan+abortista+vaan+aborttioikeudesta.++Abortin+ja+lisääntymisen+jätän+jokaisen+itsensä+mietittäväksi+ja+päätettäväksi.++Mitä+tulee+tuohon+"elämänkohtaloista+päättämiseen",+niin+on+kyllä+hieman+lisävalaistusta+vaativa.++Eihän+naiset+voi+päättää+miesten+elämänkohtaloista,+eikä+miehet+naisten+elämänkohtaloista+millään+lakipykälällä.++Raskauden+keskeyttämisestä+kylläkin+on+säädetty+laki,+eli+siitä+on+ihan+lakipykälät.+Eikä+siellä+kyllä+sanota,+että+mies+voisi+päättää+abortista.+Mitä+siitä+tulisi+esim+aborttien+lisääntymisen+kannalta,+jos+miehet+saisi+määrätä+abortista?+Veikkaisin+että+ainakin+kaikki+ne+miehet,+jotka+arvelevat+joutuvansa+elatusvastuuseen+niin+voisivatkin+käyttää+tätä+oikeutta+passittaa+raskaana+oleva+aborttiin+ilman+raskaana+olevan+suostumusta.++Kun+nainen+jatkaa+raskautta,+hän+silloin+on+sitoutunut+huolehtimaan+tulevasta+lapsesta+vaikkei+mies+haluaisi.+Teillä+menee+kyllä+hyvät+abortinvastustajat+välillä+puurot+ja+vellit+sekaisin.++Olisi+hyvä+jos+voisitte+käyttää+samoja+määritelmiä+asioista+kuin+yleisessä+kielenkäytössä+käytetään,+niin+jotenkin+asiat+selkiintyisi.
  3. "Homot+menköön+naimisiin.+Maistraatti+vihkii+homot+ja+heterot+ja+kai+kaikki+muunsukupuolisetkin,+mitä+kaikkia+niitä+nyt+onkaanavioliittoon,+mitä+siinä+vingut!+Homoilla+ja+lesboilla+ja+muunskulupuolisilla+on+oma+ihmiskäsityksensä+ja+pitäkööt+sen.+Eihän+sitä+ole+kukaan+kieltämässä.Ymmärrän+kyllä+että+propagandasi+kohdistuu+homoagendaa+hyväksikäyttäen+kirkkoa+vastaan.+Kirkolla+on+oma+ihmiskäsityksensä+ja+avioliittokäsityksensä.+Kirkko+toimii+sen+käsityksen+pohjalta,+mikä+on+kirkon+oikeuskin+ja+mitä+uskonnonvapauslakikin+sallii+ja+oikeuttaa+kirkkoa+toimimaan+oman+uskonnollisen+oppinsa+mukaan.+Tietysti+tiedän,+että+et+hyväksy+tasa-arvoisuutta+etkä+uskonnonvapauslakia,+vaan+hyökkäät+laillisia+toimijoita+vastaan+omalla+propagandallasi+ja+pyrit+halventamaan+toisten+oikeuden,+mutta+itse+vaadit+oikeuksia+surmata+sikiö+äitinsä+kohdussa.+Kovin+karmeaa+kuvaa+provokaattoreista+esität+palstalla!+Kaikki+sopii+sinulle,+jos+se+vaan+vähänkin+voisi+tukea+juuri+sinun+ja+muiden+feministien+propagandaa.+Siinä+ei+toisten+oikeudet+ole+minkään+arvoisia,+ei+ole+tasa-arvoa,+mitä+itse+huudat+ja+haukut.+Kovin+tuttua+feministipropagandaa!+Ensin+pitäisi+olla+täydellinen+tasa-arvo+mutta+itse+haluat+määritellä,+miten+toisten+pitää+elää+ja+toimia+ja+miten+ei+saa+toimia!+Se+on+segregaatiota,+eristämistä."Koetas+rauhoittua.++:)Kirkko+(siis+jos+nyt+puhutaan+evl-kirkosta)+on+totta+kai+ihmiskäsityksensä,+mutta+kun+kirkko+on+ihan+ihmisten+muodostama+yhteisö,+niin+ihmisethän+nämä+käsitykset+luo+ja+muokkaa.++Kirkot,+uskonnot+ja+uskomusjärjestelmät+muotoutuu+ajan+kuluessa.++Vielä+500+vuotta+sitten+naisista+puhuttiin+samalla+lailla+halventavasti+kirkon+toimijoina,+kuin+näkee+puhuttavan+esim+tuossa+kirjoituksessasi+lesboista+ja+homoista.++Ja+puhutaan+kyllä+joissain+piireissä+vieläkin,+ei+sen+puoleen.+Naispuoliset+papit+kokee+jatkuvasti+syrjintää+työssään,+kertoi+pappisystävänikin.+Tuossa+aloituksessa+kerrot,+että+pitäkööt+homot+ja+lesbot+ihmiskäsityksensä.+Sitten+kuitenkin+kirjoituksesi+punainen+lanka+on+se,+että+heillä+ei+saa+olla+ihmiskäsitystä+liittyen+uskontoonsa.+Tämän+jälkeen+vetäiset+maton+jalkojesi+alta+vielä+vetoamalla+uskonnonvapauteen.++Onhan+sinulla+uskonnonvapaus,+mutta+niin+on+kaikilla+muillakin+eikä+kellään+taida+olla+ainakaan+evl-kirkon+piirissä+mitään+totuusmonopolia+siitä,+miten+uskonoppeja+pitäisi+tulkita.++On+uskovaisia+homoja+ja+lesboja+ja+muita,+heillä+on+oikeus+tulkita+uskonoppeja+omalla+laillaan.++Sehän+nyt+vallan+kummallista+vielä+on,+kun+väität+etten+hyväksy+tasa-arvoa,+kun+juuri+syytät+minua+siitä+että+puolustan+juuri+myös+muiden+kuin+heteroiden+oikeuksia.+:)++Missähän+olen+muuten+hyökännyt+"laillisia+toimijoita+vastaan".+Voisitko+antaa+tästä+jonkun+esimerkin?++Minä++kun+oikein+antaumuksella+puolustan+demokratiaa+ja+lakia.+Tuokin+on+aika+harhaanjohtavaa+väittää,+että+minä+vaatisin+oikeuksia+surmata+sikiö+äitinsä+kohdussa.++Meillä+on+aborttilaki,+joka+sellaiset+asiat+määrittelee,+laillinen+toimija+eli+eduskunta+on+semmoiset+lait+säätänyt.