Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ali-Baba
profiilit
Ali-Baba
Ali-Baba
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2567
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä+"kieroilemattomille"+herroille+ja+oikeille+naisille+pieni+näyte+Ruotsista.+Siinä+ei+edes+tarvitse+hirveesti+englantiakaan+osata+kun+maisemat+puhuvat.+Tosin+teksiteissä+viitataan+Ruotsin+jokamiejenoikeuteen,+mikä+siellä+kirjattiin+perustuslakiin+kutakuinkin+sellaisena+kuin+se+on+meillä+"aina"+ollut+eli+saa+vapaastaa+kaakattaa+yli+70+metrin+päässä+toisen+kodista+vapaalla+tai+käyttämättömällä+luontomaalla
http://www.bbc.com/travel/gallery/20190507-the-nordic-woman-with-the-right-to-roam
Kiljukotkalta+on+nyt+karannut+jo+kaikki+asiat+sekaisin.+Se+ei+enää+edes+saa+sijoitettua+YLE+liitettä+mihinkään.+Se+ei+esimerkiksi+saa+mitenkään+sijoitettua+mihinkään+yhteyteen+että+minä+olisin+väittänyt+sanaa+perse+kiroiluksi.+Sen+päässä+tuulee+nyt+pahasti.+Se+jopa+kuvittelee,+että+merimiehet+erityisesti+kiroilisivat.+Eivät+muuten+erityisesti+kiroile.+Siksi+minäkään+en+koskaan+luonnostani+oppinut+kiroilemaan.+Kyllä+toki+osaan+senkin+sanaston+ja+monella+kielellä+mutta++jääköön+minun+puolestani+isoperseisten+kiljukotkojen+käyttöön
12.05.2019 20:10
Kiroilusta+puheenollen,+niin+jos+on+mennyt+ohi+tämä+YLE+keittiösanasto+artikkeli,+niin+osaavat+ne+näemmä+keittiöissäkin:
https://yle.fi/uutiset/3-10777250
Juu+Bottas+vaikutti+tarpeettoman+happamelta.+Toivottavasti+ei+sen+hermoille+käy+kuin+linnun+hermoille.+Kausihan+on+vasta+aluillaan!
12.05.2019 19:38
Älä+Cee+vahingossakaan+tule+tänne+vierailulle.+Kiljukotko+käy+jo+niin+kuumana+kateudesta,+ettei+edes+tiedä+mistä+lainailisi+yhteyksistään+irroitettuja+juttuja+ja+mihin+yhteyksiin+sijoittaisi+niitä.
12.05.2019 19:21
Harmi+kun+ei+onnistunut+F1+tänään+ihan+niin+hyvin+kuin+olisi+toivonut.
Ehkä+pitäisi+sinne+lähettää+se+sinun+90+vuotias++sukulaistätisi.+Ainakin+siihen+naisten+sarjaan,+missä+se+Kimiläinenkin+ajaa.+Taitavat+kyllä+ajaa+polttomoottoreilla+ja+miehet+e-sarjaa.
12.05.2019 19:17
Olen+ilmeisen+samaa+mieltä.+Laajasaloa+olen+aina+pitänyt+jonkinasteisena+poliittisena+pellenä+ja+hölmöjen+hyväksikäyttäjänä.
Valtaoja+on+sentään+saanut+popularisoitua+tiedettä+jonkun+verran,+eli+siten+tehnyt+sille+palveluksen
Jotenkin+tuo+sädekehän+kerjääminen+kuulostaa+istuvalta.
Kyllähän+me+täällä+ketjuilla+tunnemme+huomiota+keräävät+ja+siitä+elävät.
Toivottavasti+eivät+ole+jo+valmistelemassa+Ceen+kimppuun+käymistä+kieroilla+kysymyksillä+sen+vuoksi,+että+olen+todennut+Ceen+olevan+asiallinen+ja+objektiivinen+keskustelija+(lähes+aina)
Tosin+Ceetähän+on+varoitettu+jo+ajat+sitten+meille+kirjoittelemasta+kun+se+tietää+automaattisesti+sitä+että+ne+kannibaalikanat+käyvät+hänen+kimppuunsa+koska+eivät+ole+saaneet+hanen+saamaansa+ansaittua+arvostusta
12.05.2019 12:18
Eipä+juurikaan+kannattaisi+jatkaa,+mutta+se,+että+ylipäätänsä+kirjoitamme+vaikka+Konelasta+antaa+sille+voimia+vihata+lisää+ja+se+ei+ilman+sitä+vihan+voimaa+saisi+aikaansa+tapettua+ja+oman+elämänsä+epäonnistumisten+sarjaa+piilotettua+sen+vihan+alle.
Siinä+vanhassa+Konelan+autotalossa+Tattariharjulla+on+nykyisin+uusi+autoyrittäjä+Kamux+mikä+lyö+mynttiä+tuomalla+autoja+lähinnä+Saksasta,+mutta+myös+naapurmaista.
Konelahan+muuntui+joskus+Delta+autoksi+joka+on+sittemmin+muuntunut+ihan+itsenäiseksi+länsimaisten+autojen+maahantuonti+ja+huoltoliikkeeksi
Ladalla+ei+taida+olla+edelleenkään+muuta+kuin+se+pieni+tamperelaisverstas+joka+tuo+paria+mallia,+Kalinaa+ja+Kolinaa!
12.05.2019 11:39
Whoo+tuolla+ylhäällä+esitti+anallysipyyntöä+kirjoittamisen+historiasta+ja+nykytilasta.+Kuka+ketäkin+"vihaa",+kelle+kirjoitta+ja+kelle+ei.
Vastausta+ei+ole.+Varsinkaan+yksiselitteisen+kaikenkattavaa+ja+lopullista.
Parempi+on+mielestäni+jäädä+siihen+mitä+itsekin+olen+ilmaissut,+enkä+vain+kerran,+että+ehkä+aika++mahdollistaa+kaiken+muun+paitsi+isoäitikannibaalikanan+kanssa+mihinkään+järjelliseen+keskusteluun+ryhtimisen.+Eräänlainen+keskusteluhan+jatkuu,+kun+ei+tarvitse+minunkaan+kuin+pilkku+kirjoittaa+"väärään"+paikkaan+niin+jo+syntyy+pohjoiskajalainen+hurrikaani+mikä+puhaltaa+monta+päivää
Mitä+tulee+muihin+kirjoittajiin+niin+olen+kyllä+riittävän+usein+ja+riittävän+selvästi+sanonut+että+ravunkin+kanssa+oli+mahdollista+jaaritella+tyhjästä.+Sekään+ei+vaan+ole+maistunut+sen+jälkeen+kun+hän+hyppäsi+totaalisen+kritiikittä+kannibaalikanan+aputorveksi+ja+kellon+soittajaksi.
Amummu+on+oma+tapauksensa+ja+hänenkin+tapauksessaan+yritin,+minkä+jokainen+kyllä+tietää,+saada+sopua+Edsonin+kanssa+aikaan+kun+mielestäni+ne+syyt+mistä+heidän+sananharkkansa+syntyivät+olivat+kovin+vaatimattomia+sanaharkaksi+asti+vaikka+teknisesti+täysin+ymmärsin+Edsonin+näkemyksen+esimerkiksi+omiensa+ylisuojelevuudesta+että+miniän+kovin+subjektiivisesta+ja+ihan+yksipuolisesta+syyttelemisesta+tilasta+missä+oli+oikeastaan+peräti+neljä+osapuolta+eli+miniä,+poika,+lapset+ja+mummu!
Kun+siitä+ei+sitten+sopua+syntynyt+vaan+lähes+sananvaisto+kotkopuolelta+ja+Ceeta+lukuunottamatta+ihan+kuorossa,+niin+totta+kai+ilmaisin+pettymykseni+amummun+haluttomuuteen+tunnistaa+todelliset+tekijät+kenenkään+asioissa.+Muuten+hän+on+sivistynyt+toisin+kuin+kannibaalikana+ja+kellonsoittajansa+ja+keskusteltavaa+ja+kommenteoitavaa+yhteistäkin+monesta+asiasta+olisi.+Cee+on+omalla+käytöksellään+ansainut+oman+arvostuksenssa+ja+samalla+myös+varoituksen+siitä+mitä+seuraa+siinä+joukossa+melko+välittömästi+kun+ei+olisikaan+kohdistettavaa+vihan+kohdetta.+Kuka+se+sitten+kullounkin+on.+Minulla+on+ollut+huono+onni+joutuessani+jo+ajat+sitten+kannibaalikanan+kotkotuksen+ja+subjektiivisen+vihan+kohteeksi.
Mutta+ei+se+mitään+haittaa+enää.+Sen+kanssa+ollaan+sujut+ja+välillä+aina+muistellaan+mistä+ihmisen+viha+oikein+on+kotoisin+ja+miten+vain+sen+voi+torjua+jos+katsoo+täystorjunnan+mahdolliseksi.
Nythän+se+tämän+anonyymiallekirjoituksen+vuoksi+ei+edes+ole+mahdollista+kun+ketjulle+voi+tulle+vierailemaan+milloin+ketäkin+imitoiden+ja+huomiota+kerjäten
Muuten+täällä+jatketaan+jos+huvittaa+jatkaa+ja+toivotaan+että+kannibaalikana+jaisi+kirjoittamaan+"karjalaiseen".+Sille+on+selvästi+liian+rasittavaa+seurata+kellonympäri+mitä+me+muut+hänestä+ajattelemme!
Muutenhan+Edson+tuossa+yllä+selkosuomella+totesi+mitä+kannibaalikanan+kynästä+on+kuukausittain+koko+kymmenen+vuoden+ajan+lähtenyt.+Ihan+sitä+itseänsä+on+lähtenyt+ja+kovin+herneen+kokoinen+on+sellaisenkin+aivojen+oltava+joka+ei+sitä+ole+nähnyt+eikä+ymmärtänyt
12.05.2019 11:32
Mahtaneeko+tämä+rakennus+Malmilla+olla+herroille+tuttu.+Tuliko+käytyä+lada+asioilla+Konelassa
https://www.youtube.com/watch?v=ScSpe-fpZ78
Tiedättekö+mikä+liikä+tuossa+talossa+nyt+toimii?
Mie+tiijän+ku+ajelen+siitä+viikottain+ohi,+mutta+kysyinkin+teiltä+joiden+muistin+pitäisi+olla+syömienne+tuoreyrttien+terävä.
Tekisi+mieli+vähän+valittaa+yhdestä+henkilökohtaisesta+bionisesta+osasta,+mutta+täällä+ei+voi+mitään+tunnteeseen+tai+henkilökohtaiseen+asiaan+liittyvää+sanoa+kun+se+muutetaan+heti+lyömäaseeksi+ja+irroitetaan+yhteyksistään+ja+lopuksi+hakataan+hiilihangolla,+punahehkuisella,+muodottomaksi+siitä+alkuperäisest.+No+niinkuin+olemme+olleetkin+valittamasta+joka+krempasta+jotaiin+aivan+yleisluontoisia+kuvauksia+lukuunottamatta,+niin+olemme+paljolta+kananpaskalta+siten+säästyneet
Sen+kuitenkin+sanon+jotta+kaikki+ymmärtäisivät+miten+äärettömän+pahaa+paskakanat+aiheuttavat+on+että+siinä+riistetään+myös+sinkkumieheltä+sen+ainoita+mahdollisuuksia+huojentaa+omia+tilojaan+ja+niiden+aiheuttamia+ongelmia+joita+voisi+ihan+virtuaalisestikin+lievittää.
Sitä+yritin+silloin+aikoinaan+myös+purkaessani+elämäni+pahinta+tunnekatastrofia+mutta+sainkin+senkin+rajun+kimppuunkäynnin+hyvin+vielä+raa'asti+veriseen+tunnetilaan+miehen+ja+naisen+välillä.
Siksi+minä+usein+ihmettelen+kotkoja+että+ne+eivät+edes+keskuudessaan+ole+laittaneet+säälimättömiä+kannibaaleja+kuriin+vaan+lilluneet+omissa+pikku+ja+usein+vielä+väkisin+tehdyissä+konflikteissa+jotka+ovat+itsestään+tai+lapsistaan+tai+sukulaisistaan.+Syyllisedt+kaivetaan+sellaisista+joilla+ei+itse+asiassa+ole+mitään+roolia,+mutta+mukava+tapa+vierittää+kiusalliset+johtopäätökset+itsestään+milloin+minkäkin+verhon+taakse.
Minäkin+liiankin+pitkään+yritin+saada+järjellistä+kekustelukulttuuria+pakautumaan+mutta+jouduinpa+ollimaan,+että+kun+oikein+ajatukset+lukitaan+niin+mitään+mahdollisuutta+samaa+kirkkoveneeseen+ei+jää..++Kaikki+siksi,+että+on+johtava+luonnollinen+kannibaalikana,+hänen+manipuluimansa+heikkotahtoinen+hempukka+ja+lopulta+ties+mistä+syystä+miniän+tapetille+naulannut+anoppi.
Sen+verran+optimisti+edelleenkin+olen,+että+joskus+vloisi+palata+esimerkiksi+Ceen+kanssa+ajatuksia+vaihtamaan+vaikka+se+ei+ole+hänelle+itselleen+terveellistä+joutuessaan+sekä+kateuden+että+huomionkipeyden+varastamisesta+syypääksi.
Sama+olisi+jos+jo+pois+nokitut+Agentti,+Inger+ja+HH+Riitu+saataisiin+palautettua+säällisten+kirjoittajien+joukkoon.
Enpä+näin+äitienpäivänaattona+ainakaan+vittaamieni+kotkojen+lapsi+haluaisi+olla,+Heille+ilmeisesti+lapsensa+ovat+heidän+tarpeitaan+varten+eikä+päinvastoin.
Hyvää+äitienpäivää+Ceelle.+Omanihan+on+jo+pitkään+ollut+myllissä+mutta+sankarihautausmaalla+kuitenkin+maata+ja+sen+ihmisiä+puolustettuaan
11.05.2019 21:49
Näistä+maisemista+jotenkin+pidän+enemmän+kuin+aavikoista+vaikka+aavikoilla+ja+merten+rannoilla+ja+merillä+olenkin+valtaosan+elämästäni+elänyt.
https://www.youtube.com/watch?v=r9hN4wgHrUs
Nuo+vjenäläiset+mummotkin+vaikuttavavat+ihan+inhimillisiltä+ja+osaavat+ainakin+tehdä+hjuvaa+ruokaa+ja+toimia+luonnossa
Nämät+varmaan+osaisivat+laittaa+kunnon+tattikastikettakin
10.05.2019 20:45
Onneksi+meillä+ei+ole+koiria.+Ties+minkälaisissa+sisäsiittoloissa+niitä+on+tehtailtu+ja+myyty+hevostyttöjen+lemmikeiksi.
https://yle.fi/uutiset/3-10777175
Ei+sen+puoleen,+kyllä+hyvä+koira+oikeissa+oloissa+ja+oikeaan+tarkoitukseen+tai+elämään+kasvatettuna+on+ollut+kautta+historian+ihmisen+ystävä.
Minullakin+oli+siellä+Dohan+leirillämme+se+paikallinen+"vapaakoira",+josta+varmaan+joskus+postain+kuviakin,+silloin+kun+vielä+postasin+eli+aikana+ennen+muuttumistani+somalilaiseksi+piraatiksi.+Kananakilla+kesytin+sen+ja+opetin+sille+vähän+suomeakin.+Hyvä+koira,+oppi+varsin+nopeasti+perusasiat+vaikka+alkuun+oli+hyvin+arka.+Mutta+koirilla+onkin+sellainen+ominaisuus,+että+ne+tunnistavat+ystävän+ja+hyvän+ihmisen.+Kotkot+taas+eivät.
Jääkiekkoa+jäin+nyt+minäkin+katsomaan+ihan+poikkeuksellisesti+ja+itse+asiassa+kannatti+jäädä.+Jätkät+pelasi+ihan+kunniakkaasti.
Onks+Edsolventilla+koskaan+koiraa+ollut,+tai+muutakaan+kotieläintä.+Siis+kirppujen+lisäksi+:)))
10.05.2019 20:14
Tässä+virtuaaliselle+maailmanmatkaajalle+vähän+maisemakuvaqa+vanhoista+60+luvun+maisemistani.+Sekä+Pohjois,+että+Eteläsaarelta.+Sekä+Napierissä,+että+Port+Chalmersissa+Dunedinissa+olen+käynyt+fosfaattia+viemässä.
Maisemat+aivan+hienoja.+Hiukan+Dunedinin+eteäpuolella+eli+aivan+Eteläsaaren+eteläkärjessä+on+Bluffin+satama+mihin+sinnekin+veimme+toisella+reissulla+fosfaattia.+Sieltä+läksi+maailmalla+isosti+pakastettua+lammasta.
https://www.youtube.com/watch?v=pmsMaXg7jL4
https://www.youtube.com/watch?v=fkDdrMtmkyk
Metsämiehet+taas+näkevät+miten+puu+liikkuu+ja+lähtee+isoissa+laivoissa+pitkille+matkoille+ja+on+kasvatettu+kestävästi+hyvin+hoidetuissa+metsissä+vaikka+eteläsaaren+vuoriset+olosuhteet+ovat+korjuulle+haastavat.+Seelantilaiset+ovat+kuitenkin+erittäin+luovaa+porukkaa+ja+osaavat+muunmuassa+käyttää+puuta+rakentamiseen+ihan+eri+teholla+ja+tyylillä+kuin+me
Uuden+Seelannin+ehdottomana+älyllisenä+kasvuetuna+meihin+ja+Eurooppaan+verrattuna+on+se,+että+sen+alkväestöä,+maoreja,+ei+alistettu+vaan+he+rauhansopimuksella+integroituivat+silloisten+englantilaisten+,+lähinnä+skottilaisten+kanssa+ja+sittemmin+maahan+ei+ole+tullut+kauniiti+elättipakolaispoiki+spr+naisten+lellikeiksi+yhteiskunnan+kustannuksella+vaan+jokainen+tulija+on+kovasti+halunnut+tulla+töihin+ja+sopeutua+maksimaalisen+nopeasti+omin+keinoin.+Sehän+on+täysin+mahdollista+ja+sen+tietää+erehdyksettä+meikäläinen+yli+15+eri+kulttuurien+maissa+asunut+työluvallisena+ja+bisnesmatkustellutkin+yli+80+maassa+eikä+missään+hotelleissa+vaan+jalat+maassa+paikallisisa+projekteissa.
Edsonkin+taas+vaan+rattaiden+alle+ja+kiertelemään+Makedoniaa,+Turkkia,+Bulgariaa+ja+ennen+kaikkea+Romaniaa+mikä+on+yksinkertaisesti+fantastinen+maa+sekä+resursseiltaan+,+maisemiltaan+että+osin+ihmisiltäänkin
Sinullakin+hyvä+siellä+pehmoisissa+ainakin+kala+ja+vihannesannoksista+päätellen.+Ajattelepa+jos+olist+joutunut+pakolla+jonnekin+pohjoiskarjalaisen+suon+rantaan+mökkiläiseksi.+Ei+mikään+ihme+että+kurttuun+vetää.
Terveisiä+kuitenkin+Ceelle,+joka+on+naiseksi+poikkeuksellisen+ihana+ja+tasapuolinen+useimmiten!+Kukaanhan+ei+täydellinen+ole+mutta+hyvä+tahto+on+hyvän+palkan+tae!+Paha+tahto+taas+pahan+palkan
Eikä+tässä+nytkään+asiaa+oikeastaan+ole+vaan+jaarittelen.+Jaarittelun+tarpeen+vuoksihan+alunperin+jo+joskus+vuosituhannen+vaihteessa+aloin+kirjottamaan+silloin+jo+Indonesiasta+BBC+world+servicen+Have+your+say+puheenvuoroihin+ja+sitten+jossain+vaiheessa+2004+huomasin,+että+Hesarissakin+oli+mahdollista+jorista+ja+jopa+ihan+ihmisten+jorinaan+varta+vasten+tarkoitetuilla+foorumeilla+kuten+se+alkuperäinen+elämä
Mutta+voi+sitä+sinisilmäisyyttävielä+silloin.+Minkin+raukka+kuvittelin,+että+ihminen+voisi,+siis+mieskin+tunteistaan+jonkun+ilmaisin+kirjoittaa.+Vaan+eipä+voinut.+Sellaiseen+iskivät+välittömästi+kannibaalikanat+kimppuun+ja+alkoivat+työntää+veistä+havaitsemaansa+inhimilliseen+tunteeseen.+Näin+teki+myös+nyt+toivottavasti+toimivat+siivet+saanut+kannibaalikana+joka+ennen+pitkää+nokkii+kaverinsa,+mutta+onneksi+heitä+on+sentään+varotettu+ja+osaavat+kenties+soutaa+sen+keittämässä+myrkyssä+hengittämättä+ja+siten+hengissä
Minä+luulen+nyt+nettiä+kaiveltuani+ja+löydettyäni+EU+ehdokkaat+löytäneeni+itselleni+kelpoisen+ehdokkaan+jonka+jutut+ovat+jo+vuosia+tuttuja+eikä+ole+pahemmin+ristiriidassa+sen+kanssa+mitä+itse+koen+vastuulliseksi+humanismiksi+ja+vastuulliseksi+markkinataloudeksi,+ja+jota+johtavat+miehet,+paitsi+jos+joku+Golda+Meir+tulee+ja+osoittaa+kykenevänsä+johtamaan+yhtä+tasapainoisesti+joukkoja+kuin+miehet
09.05.2019 21:20
Minä+olen+noissa+uutisissa+aina+askeleen+edellä+Yleä+ja+Hösäriäkin+ulkomaiden+osalta.+kun+minulle+tulee+suoraan+nettiin+nuo+kansainvälisen+merenkulun+tiedotteet+ja+muut+uutiset+luen+aina+ensin+BBC+uutisista+joista+myös+tulee+koostelma+joka+päivä+ns.+pääuutisina+nettiin+ja+lisäksi+ne+BBC+Earthin+netti+uutiset.
Yle+ja+Hösari+toimittaa+ne+vasta+kun+aamuvuoro+tulee++toimittamaan.+Yövuorossa+harvoin+kukaan+toimittaa+vaikka+päivystävä+uutistenlukija+lukisikin.
BBC+lisäksi+nettiavaussivuni+on+jenkkien+Yahoo+eli+ihan+ensimmäisenä+on+jenkkilän+kootut+mediauutiset+edessä.+Arvaappa+onko+siellä+Trumppia+ihan+kunnolla,+eikä+mitenkään+mairittelevassa+mielessä.+Täkäläinen+lehdistö+ei+kuuna+kullan+valkeana+käyttäisi+sellaista+suoraa+ja+rehellistä+ilmaisua+kuten+siellä+esimerkiksi+Trumpista+se+hänen+vihaamansa+lehdistö+käyttää.
09.05.2019 20:19
Tässä+Edsolventille+vertailtavaksi+nyt+ilmestynyt+YLE+nettiuutinen+tuosta+aikaisemmin+postaamastani+alkuperäisestä+jennkkien+jäänmurtajapäätöksestä.
https://yle.fi/uutiset/3-10772398
Se+on+sikäli+mielenkiintoinen,+että+se+todistaa+sen+että+yhdestä+lähteestä+ei+Suomessakaan+voi+uutisia+lukea+jos+koko+totuuden+haluaa+tietää+vaan+on+risttin+peilattava+eli+tarkistettava+sama+asia+muista+lähteistä.
Tuo+Asea+Brown+Boweri+azimuth+potkurilaitteisto+mainittiin+alkuperäisessäkin+uutisessa+ja+on+mahdollista+että+siitä+osia+tulee+Suomesta.
Muuten+YLE+artikkelissa+ei+edes+mainittu+Jones+actiä+vaan+viitattiin+epämääräiseen+puolustustarvikemääritelmään+missä+kotimaisen+osuuden+pitää+olla+51%.+Jones+act+sen+sijaan+on+voimassa+ja+ihan+selkeä+ja+se+sanoo+että+amerikkalaisten+satamien+välillä+liikennöivä+alus+on+oltava+valmistettu+USA'ssa+ja+kulkea+US+lipun+alla.
Samoin+alkuperäinen+artkkeli+eli+US+ilmoitus+puhui+vain+kolmesta+murtajasta+kun+YLE+taas+maalaili+jopa+kuutta+murtajaa.
Aivan+selväksi+alkuperäisestä+tuli+myös+että+koko+design+on+ihan+amerikkalaista+ja+perustuu+vanhoihin+Polar+Star+luokan+jenkkimurtajiin.+Kokoluokka+on+myös+sellainen+että+vastaavia+ei+suomalainen+teollisuus+ole+rakentanut.+Venäläinen+kylläkin+ydinkäyttöisenä
Tämä+jenkkien+uusi+murtajasarja+pystyy+murtamaan+noin+2.5+metriä+paksua+jäätä+jatkuvalla+menolla.+Siinä+on+hevosvoimiakin+kaksi+kertaa+enemmän+kuin+suurimmissa+suomalaisissa.
Hyvähän+se+olisi+että+siitä+edes+osa+tilauksia+saataisiin+mutta+täytyy+pitää+jalat+massa+ja+tunnistaa+että+isot+pojat+ne+isoja+paattejakin+rakentaa+ja+niillä+sitten+toisilleen+jäämerillä+pullistelevat
09.05.2019 19:02
Minä+en+vielä+ole3+niin+pitkällä,+että+olisin+tarkastellut+mihin+EU+parlamenttiryhmään+suomalaist+mahdolliset+valitut+tulisivat+kuulumaan.+Täytyy+kyllä+sekin+tarkastaa.
Tosin+olen+luvattoman+huonosti+seurannut+EU+parlamenttia+kun+olen+ajatellut+että+se+on+ihan+yhdentekevää+meille+ja+meidän+13+edustajallemme+joilla+ei+siitä+lähes+500+edustajasta+juurikaan+vaikutusmahdollisuuksia+ole.
Sen+sijaan+täällä+kotimaassqa+olisi+EU+riippumatta+erittäin+paljon+mahdollisuuksia+soveltaa+EU+direktiivejä+luovemmin,+kuten+kaikki+muut+EU+maat+tekevätkin
Hämeentie+on+kuulemma+kaaoksessa+kun+se+on+laitettu+remonttiin.+En+ole+siellä+nyt+vuoteen+käynytkään.
09.05.2019 18:22
No+kaukana+Narinkkatorista+olin+minäkin.+Itse+asiassa+Tammistossa+mikä+on+kautta+vuosien+ollut+minu+ykkös+shoppailupaikka+Kaaren+Prisman+lisäksi.
Se+maisemakin+siinä+Narinkkatorin+Töölönlahden+puolella+on+jo+muuttunut+niin,+ettei+sitä+tuntisi+enää+Pietari+Suurikaan
Varmaan+jos+olisi+kovemmassa+kävelykunnossa+ja+voisi+pysähdellä+kuppiloihin+niin+siellä+Narinkassa+olisi+ihan+kivä+piipahdella+ja+muistella+aikoinaan+niin+tuttuja+linja+autoasema+aikoja.+Siis+niitä+kun+bussit+lähtivät+siitä+maan+päältä.
09.05.2019 18:00
Kuuntelin+radiosta+niitä+Narinkkatorin+haastateltavia+ja+sinä+aikana+kun+olin+autossa+haastateltiin+muun+muassa+Huhtasaarta,+Heinähattua+ja+Kepu+Kataista+(Elsi+Katainenj+kai)
Aivan+pimeitä+juttuja+ja+totaalisen+yksipuolisia+sekä+Huhtasaarelta+että+Kataiselta.+Heinähatulta+edes+muutama+neuvoteltavissa+ollut+ajatus
Huhtasaari+oli+oikeastaan+ihan+pimee+ja+Katainen+puhtaasti+yksipuolisella+jussilan+asialla.
Eli+mitään+poliittista+linjaa+ei+noidenkaan+kuultujen+kanssa+voisi+nillä+ajtuksilla+perustaa.+Jotkut+yksittäiset+ajatukset+saattavat+olla+oikein+mutta+ihan+sijoiltaan+yhteisen+edun+kokonaisuuteen+verrattuna.+Tosin+kuten+tiedämme+niin+yhteinen+etu+on+jotain+hyvin+hämärää+ja+hyvin+tavoittamattomissa+olevaa+mustan+aukon+sisustaa+mistä+ei+ulos+mitään+säteile.
No,+äänestämässä+on+taas+käytävä+ja+taas+arvottava+kenelle+sen+kuvittelemansa+yhteisen+edun+suojeluun+antaisi.+Sen+voi+joutua+silloin+antamaan+sellaisellekin+jonka+jutut+ovat+vastoin+omia+ajatuksia+useissa+asioissa+mutta+lopulta+kokonaisuudessa+vähiten+vahinkoa+aiheuttavat+tai+vahingollista+edistymistä+lisäävät.
Heinähattua+en+kuitenkaan+aio+äänestää+vaikka+noihin+kahteen+naikkoseen+verrattuna+olikin+järkimies
No+kunhan+saa+jostain+listan+silmiinsä+ketkä+ovat+tarjolla+niin+eiköhän+sieltä+jonkun+saa+poimittua
09.05.2019 17:46
Herroja+saattaisi+tällainen+asiatieto+kiinnostaa.+Meillä+oli+taannoin+paljon+puhetta+ja+toiveita+siitä+että+pääsisimme+US+lihavalle+jäänmurtajamarkkinalle.++Jo+silloin+kirjoitin+Jones+actin+olemassaolosta+eli+US+asetu8ksesta+mikä+määrrä+US+satamien+väliseen+liikenteeseen+vain+US+rakennetun+kaluston.
https://gcaptain.com/vt-halter-coast-guard-icebreaker-details/
Noinhan+sitten+sen+hankinnan+kanssa+kävi+että+kaikki+tilataan+ja+rakennetaan+US+alueella+ja+US+lipun+alla.
Se+mikä+myös+kannattaa+huomata+ihan+realismin+ja+oman+osaamisen+suhteellisuuden+nimissä+on+se,+että+edes+suunnittelussa+ei+kaivattu+suomalaista+jäänmurtajataitoa,+vaan+yankit+rakentavat+ihan+omillaan+ja+kuten+aluksesta+näette+ihan+omiin+tarkoituksiinsa+suunnitellun+aluksen,+jolla+on+muitakin+tehtäviä+kuin+pelkkä+simppeli+jään+särkeminen
Laitan+tämän+ihan+taas+siksi+että+ymmärrettäisiin+oman+osaamisemme+rajat+eikä+aina+lilluttaisi+kuvitelmissa+ja+markkinoinnissa+että+meillä+kqaikki+on+maailmqan+parasta,+kun+ei+ole+eikä+edes+lähelläkään+monissa+teknisisä+ja+teollisissa+asioissqa+vaan+olemme+pikku+askarteleva+kelloseppä.+Puuta+osaamme+keittää,+mutta+se+joka+on+senkin+historiaan+perehtynyt+tietää+että+sekin+keitto+tuli+koivusellun+osalta+juurikin+Amerikoista+tänne.
Tämä+ei+tietenkään+tarkoita+etteivätkö+nykyiset+sellupatamme+olisi+tehon+huipulla.+Kyllä+ovat+niin+tehokkaita,+että+ellei+puuta+tuoda+niin+metsät+loppuu+kesken+varsin+nopeasti
Kerron+ennenpitkää+lisää+mitä+sain+irti+YLE+narinkkatorin+EU+ohjelmista+missä+haastateltiin+eräitä+ehdokkaita+silloin+kun+olin+hienossa+biilissäni+kuuntelemassa+radiota+enkä+shoppailemassa+kaupoissa+tuhruuksia
09.05.2019 14:46
Eipähän+ole+säveltäjä+tuttu,+eivätkä+snatkaan+kuulosta+tutuilta.+Ilmeisen+musta+mieli+säveltäjällä+on+kuitenkin+ollut;+tai+nauttinut+taikasienikeittoa
09.05.2019 10:18
Tuossa+on+ajan+tasaus+sientenn+ystäville.+Valitettavasti+taas+englenniksi+kun+nlähden+non+vakiouutistoimitukseni+BBC.
Jokatapaiksessa+US+Denver+on+"vapauttanut"+taikasienen.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-48185366
Nyt+voi+vaikka+tunnetut+sieniherkuttelijat+alkaa+suunnitella+uutta+kastiketta+tattikastikkeen+sijalle
Se+voi+olla+ihan+perusteltua+kuulua+johonkin+karavaanarien+hoito+organisaatioon,+jos+aktiivisesti+ulkomailla+liikkuu.+Niihinhän+voi+todella+suhtautua+maksimitilanteen+mahdollisen+avun+kannalta.+Ei+minullakaan+matkavakuutus+ollut+erikseen+muuta+kuin+sen+vuoksi+että+jos+yllättäen+joutuisi+ulkomailla+sairaalaan+tai+erikoislennolla+palautukseen.+Ne+yleisimmät+edut+millä+niitä+vakuutuksia+markkinoidaan+eivät+edes+käyneet+mielesäni+aikoinaan+pysyvänmatkavakuutuksen+nottaessani.
Senhän+sanoin+myös+irti+tämän+viime+leikkauksen+jälkeen,+missä+se+ääni+meni+ja+korvasin+ihan+tavallisella+kotivakuutuksella+issä+on+myös+juuri+nuo+matkaosat+jos+vielä+sattuisi+niin+jostain+projektista+innostumaan,+että+pakottaisi+itsensä+lentokoneeseen.
09.05.2019 10:16
Tämmöinenkin+mobile+home+ohjelma+sattui+silmään.
https://www.youtube.com/watch?v=2UcT6s-Lk5U
Ehkä+tämä+onkin+jo+nähty,+kun+se+on+ilmeisesti+YLE+Areenassakin+ollut
08.05.2019 20:35
124 / 129