Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Myöhästyneille aamukahveille tulen,Tuon korvapuusteja tullessani, pirttihirmu juuri leipoi, myös uuden latauksen pannuun laitan.Jakelen korvapuusteja oikealle ja vasemmalle.
    On tuo lumi ainakin yön yli kestänyt, taitaa ainakin vesikeliksi muuttua, joten kyllä kannatti suksien tervaus.

Täällä on ollut muisteluita nuoruudesta, sota-ajastakin. Minulla oli monta veljeä sodassa ja ne kaikki olivat samalla kuin isän korvikeita, isäni kuoli kun olin 3 v. Veljien lomille tullessa oli mukavaa olla pikkuveli ja tuntea miten olivat ajatelleet ja muistaneet minua. Ollessaan siellä jossakin olivat tehneet puhdetöitä, minäkin sain kauniin penalin, puukon ja kotiin hienoja rasioita, osa näistä on vieläkin tallella.
    Sodan jälkeen kaikesta oli puutetta myös kouluvaatteista, yksi kotona asuvista veljistä ompeli minulle vanhasta manttelista sarkahousut ja jostakin tuulitakista selkärepun, oli kotona hyvä Singerin ompelukone, hyviä olivat ja tarpeellisia. Sama veli teki myös ensimmäiset sukset joilla hiihtelin kouluun, pari kilometriä oli matkaa.
    Sota-ajan muistoja on monia muitakin,mutta ei ne kaikki olleet niin mukavia, joten olkoon toiseen kertaan.
    Tai oli siellä yksi mukavakin muisto, kun taas kerran veljekset olivat lomalla innostuivat pelaamaan korttipeliä ja me kaksi nuorinta poikaa pääsimme mukaan, kaksi päivää pelasimme eikä peli loppunut , mutta loma veljiltä samoin meiltä pinnaaminen koulustta.

Senlaisia muistoja on jäänyt vanhemmista veljistä, t: Late
  2. Ilta on ehtinyt jo aika pitkälle, täällä on taivas tähtikirkas ja kuutamo melkein täysi. pakkasenpuolelle mittari mennyt 0,4 astetta.
    Eilinen siirto saunomisessa onnistui oikein hyvin, nyt puhtonen poika. Valmiina istumaan pirtin keinutuoliin ja kumoamaan yhden kaljan.Hyvät tervakset palavat takassa, ei näy muita, kyllähän se mukava on yksinkin olla.

Lottokuponki hukkui, mutta ei hätää, jos voitan rahat menevät suoraan tilille.Eiköhän asia selviä aikanaan.

Hirvimetsä on sellaista maanomistajen harrastusta, kerätään porukka ja isot maa alueet metsästysseuran käyttöön, luvat luultavasti maksaa paljon, syntyyhän siitä riemu kun saa hirven kaadettua.
    Toinen ilonaihe sitten hirvipeijaiset, soppa on varmasti hyvää ja sitä on riittävästi. Lisäksi lihaa jää vielä metsästäjien pakastearkkuihinkin.
    En vastusta hirven metsästystä, totean vain, ei ole helppo päästä sellaiseen porukkaan, joskus olen huutokaupasta ostanut palan kun hirvi oli jäänyt auton alle, poliisit myivät pieninä paloina.

On se tuo kuu melkein pyöreä vaikka vasta johonkin aikaan huomenna onkin täysikuu.

Kalja taisi loppua ja tuli takassa sammua, pakko mennä autuaamille metsästysmaille.

Hyviä öitä vain kaikille, t: Late