Naisille kysymys

kjhkhkhkhj

Kumman ottaisit.

Mies 1. Ostaa rinnetontin, rakentaa oman talon, pihaan pari audia. Velkaa on 300000.

Mies 2. Asuu rivitalokaksiossa vuokralla ja ajaa 10 vuotta vanhalla autolla. Velkaa 0 euroa.

Entä jos olette pariskunta, olisitko valmis jakamaan puolet lainoista vai asuisitko mielummin vuokralla?

40

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tykännyt siitä, kun mun mies ei tykkää ottaa velkaa. Jos hetkellisesti on ottanut, on nopsaan maksanut pois. Velat sitoo ihmistä ja vaikuttaa elämään. Monet elää korttitalossa, joka romahtaa, kun työpaikka menetetään tai vastaavaa.

Rivitaloista en kauheasti tykkää, mutta silti sanon 2.

• tiskaamaan!

Täällä mitään naisia ole!
      Tyttöjä ja poikalapsia vaan!
      Soonmoro!

• moro.

Panisitteko Tuulia?

• ei käytössä

Rinnetaloista en tykkää, enkä audeista. 1.

• En kumpaakaan. :)

• määmy

Audien kans tulis iso riita, mä en Volvostani luovu. Rinnetontti on ihan kiva, jos järvi vieres. Voi duunaa vesiliukumäen.

Me asutaan vuokral sukulaisten ok-talos mitä maksetaan ilman lainaa omaks tonni per kk.
      Kummallakin on vakiduuni, ei pelottais lainaa.

• Pitää olla aika hyvät tulot ja kohtuullisen varma tulonlähde ennen kuin pankista saa yksi ihminen 300 000 € velkaa...

• määmy

Eikä autot käy vakuudeks, ne saatetaan varastaa, "varastaa" tai kolaroida rusinoiks.

• määmy kirjoitti:

Eikä autot käy vakuudeks, ne saatetaan varastaa, "varastaa" tai kolaroida rusinoiks.

Mutta jos sillä onkin velaton talo ja tontti ja toi 300k€ onkin autolainaa...

Tai sitten autotkin on velattomia ja 300k€ laina onkin sijoitus- tai yrityslaina.

• Richartti kirjoitti:

Tai sitten autotkin on velattomia ja 300k€ laina onkin sijoitus- tai yrityslaina.

Jos asuntolainan tai yrityslainan korko on luokkaa 2% ja yritykseen/sijoituksiin laitetun rahan tuotto on vaikka 5-10%, niin kyllä sitä lainaa kannattaa silloin ottaa vaikka ei niin "pakko" olisikaan.

• määmy
        Richartti kirjoitti:

Aloitus on aika avoin, voihan ne Audit mennä takseiks ja tilanne muuttuu. Helsingis yksi taksi rullaa kevyesti yli 10 000 km/kk.
        Lisäks voi muutenkin verokikkailla eri tavoin. Talon voi muuttaa yleishyödylliseks toimitilaks, mistä itse maksaa itselleen vuokraa ja ku kyse on yleihyödyllisest tilast, on hyvä löytää sellainen systeemi, mitä EU-tukirahasto tukee jne.

Mä kuitenki tulkkasin, et taloon ja autoihin menee tuo 300 000 euroo.
        Jos tontti on pääkaupunkiseudulla, kalliimmas paikas ei riitä edes tonttiin.

http://asunnot.oikotie.fi/search?gclid=CN77od2I4rECFScvmAod1iIAeA#view=list&module=ad-lot-sell&offset=0&limit=12&sortby=published desc&lslocation[locationids][]=39|6|60.21131|24.729128|Espoo&ref=AW-Oikotie_Asunnot_Espoo_tontit espoo

• määmy kirjoitti:

Aloitus on aika avoin, voihan ne Audit mennä takseiks ja tilanne muuttuu. Helsingis yksi taksi rullaa kevyesti yli 10 000 km/kk.
        Lisäks voi muutenkin verokikkailla eri tavoin. Talon voi muuttaa yleishyödylliseks toimitilaks, mistä itse maksaa itselleen vuokraa ja ku kyse on yleihyödyllisest tilast, on hyvä löytää sellainen systeemi, mitä EU-tukirahasto tukee jne.

Mä kuitenki tulkkasin, et taloon ja autoihin menee tuo 300 000 euroo.
        Jos tontti on pääkaupunkiseudulla, kalliimmas paikas ei riitä edes tonttiin.

http://asunnot.oikotie.fi/search?gclid=CN77od2I4rECFScvmAod1iIAeA#view=list&module=ad-lot-sell&offset=0&limit=12&sortby=published desc&lslocation[locationids][]=39|6|60.21131|24.729128|Espoo&ref=AW-Oikotie_Asunnot_Espoo_tontit espoo

Mä kuitenki tulkkasin, et taloon ja autoihin menee tuo 300 000 euroo
        ------------------------

Niin minäkin. Jos tuo mies olisin minä niin tuollainen asuntolaina autolaina tarkoittaisi, että minun vuositulot olisi vähintään 100k€ (brutto).

• Toi mies 2. Mä en todellakaan ikinä halua 300 000 euron velkaa. Edes pariskuntana.

No tietty, jos tulee eteen tilanne, että tarvitaan yhdessä laina ottaa niin jaetaan. Nyt maksan yksin asuntolainaa, mutta osat saattaa vielä muuttua. Toistaiseksi asun mielummin omistusasunnossa pienen velan kanssa, kun vuokralla.

• Takeros love

Uskoisin että aloittaja puolustelee saamattomuuttaan. Saanut varmaan kiinteistökaupoissa pahasti turpaansa ja makselee vieläkin lainojaan. Nössömiehet eivät uskaala yrittää kohentaa elintasoaan vaan asustelevat vuokralla toisten nurkissa. 1 tyyppi on ehdoton valinta miinus noi Audit.

• Ap

Väärin meni.

• em

Sairasta ottaa noin paljon velkaa ( no 1). Hullua rakentaa mitään yhden perheen miljoonataloa. Ei mene kaupaksi. Jos se on pienempi tönö niin, oletettavasti ei ollut omaa pääomaa vaan suurinosa ja autot velaksi. Ihan tolkutonta. Autoa varsinkaa ei osteta (kokonaan) velaksi.

Valinta on numero 2.

Jos asutaan saman katon alla (asumiskulu jakautuu) niin ensin säästetään ja paljon ja sitten vasta harkitaan velkaa. Velanotto on monen tekijän summa, en suosittele. Raha eikä velka ole hyvä yhdistävä tekijä. Voi sitä sitoutua toisiinsaki.

• em

Ja ISO miinus audeista. Kertoo isännästä kaiken.
        Seuraava...

• Audifobiaa
        em kirjoitti:

Ja ISO miinus audeista. Kertoo isännästä kaiken.
        Seuraava...

Audifobiako?

• kumman vain

Kumman vain, mutta molempien raha-asiat kaipaisi melkoista järjenkäyttöä ja kohennusta.
      Mies 1 voisi pitää tontin ja talon, on järkevämpää maksaa taskusta toiseen kuin vuokraa, riippuen olisiko tuloja mutta velkarahalla kovan hinnan autoja? Miksi, kun voisi maksaa talolainaa ja säästää reippaasti korkomenoissa? Vastikään seurannut muutamaa kovan luokan tienaajaa, jotka pistivät järjettömästi velkaa taloon ja työt loppuivat alta vuoden sisään, ja mitä jäi.. Toisaalta rinnetontti.. Huoh.. Missä ne grillipartyt sitten pidettäisiin? Kaverin rivitalon pikkupihallakin ennemmin.

2 mies mitä järkeä maksaa toisen taskuun asunnosta, kun voisi maksaa sitä omaankin? Auton iällä nyt ei ole sen kummemmin merkitystä. Kaikki autot vanhenevat.

Ehdottomasti oli sitten pariskunta tai yksinäinen, on mahdollisuuksien mukaan aina järkevämpää maksaa kohtuullista lainaa kuin vuokraa. Mutta järjettömiä autolainoja ei ole järkevä olla. Ennemmin vaikka ajelisi vanhemmalla autolla ja maksaisi asuntoa reilusti enemmän. Samoin miettisin, kannattaako satsata johonkin isoon taloon ja maksaa isoa velkaa isoja korkoja, vai pistäisikö pienemmän asunnon, jota vaihtaisi edellisen maksettua uuteen ja säästäisi joka vaihdossa isot korkomenot.

• keIpaa

c) Kohtuukokoinen talo ja 2 autoa, joiden hintaa ei nosta rinkelit nokalla tekee vähemmän velkaa.

• Suuruudenhullukaan ei saa noin vain 300.000€:n lainaa pankista, joten täytyy olla jonkin sortin menestyjä.

Vuokra-asunto ja vanha auto taasen kertoo joko nuoruudesta tai menestymättömyydestä elämässä.

Mutta tarkoituksesihan oli tietysti luoda mielikuva rahoillaan elvistelevästä pintaliitojupista ja toisaalta maanläheisestä ja sympaattisesta miehestä. Ja hyvinhän tuo vastaajiin upposi, ei siinä mitään.

• BS detector

Mistä itse olet saanut rahat kolmeen omistusasuntoosi joita vuokraat ja siihen missä asut? Palkkatyöläinenhän sinäkin olet.

• Montakohan euroa saa enintään olla, että vielä voi olla maanläheinen ja symppis mies? Ja otetaanko kulupuoli huomioon; vaikka vuositulot on lähempänä 100K kuin 50K , verotus ja dependantit pitää huolen ettei rahakylpyjä tarvi ottaa.

• Et kai vaan provosi taas ihmisiä? :)

Vuokra-asunto ja vanha auto taasen kertoo joko nuoruudesta tai menestymättömyydestä elämässä.

Nuohan voi kertoa ihan muustakin. Kuten ettei ole haluja olla velallinen ei asunnon eikä autonkaan suhteen. Minusta vanha auto on jossain määrin fiksumpaa hankkia, käteisellä. Kun ottaa autoa varten velkaa. Se on kuitenkin VAIN auto ei sen suurempi sijoitus. Itsekin olen aikoinaan joutunut autoa varten pienen velan ottamaan, ei ollut mulla miestä joka olis mua rahallisesti jelppinyt. Kaikki on pitänyt ostaa itse.

Vaan nytpä meinaan säästää seuraavaan autoon ja ostaa sen käteisellä. 20 000 euroa ei ole iso summa säästääkkään. Ja sen kalliimmalla autolla ei tee mitään normi ihmisen käytössä. Hyvin pääsee alle tonninkin autolla, on kokeiltu. ;)

• ap

Kävin pyörälenkillä ja ajoin tuollaisen rinnetaloalueen läpi ja tuli mieleen että minkälaiset tyypit näitä taloja rakentavat. Tunnen myös tyyppejä joissa keskituloinen pariskunta ostaa 70000 talopaketin siihen tontin rakennuskulut päälle ja hintaa tulee helposti yli 200000 euroa. Että tuskin kaikki rakentajat mitään hammaslääkäreitä on, vaikka osa on menestyneitäkin.

Pyörälenkillä ensimmäinen ajatus oli että onpa hienoja taloja, mutta varmaan myös velkaa on paljon. Seuraava miete haluaisinko minä asua täällä vidun velkaisena, vai asunko vuokralla rivarissa velattomana?

No en haluaisi asua velaksi, asun ennemmin vuokralla rivarissa. Mutta aloituksen idea oli mitä naiset haluavat.

• Vuokra-asunto ja vanha auto taasen kertoo joko nuoruudesta tai menestymättömyydestä elämässä.

Sulla on pikkuisen suppeat piirit? ;) Mä tunnen esim. yhen häiskän, joka asuu vuokralla pienessä yksiössä, vaikka omistaa useita asuntoja, joita vuokraa muille. Ei ole velkaa ottanut lainkaan näitä asuntoja varten. Luonnollisesti ajaa vanhalla auton rämällä :) Kaikki ei vain toimi saman kaavan mukaan ja on ihmisiä, joista ei ole mukava näyttää ulospäin, että rahaa löytyy.

Uuden auton ostaminen on omasta mielestäni aivan hulluutta. Sen hintahan romahtaa välittömästi, kun ajaa autokaupasta ulos. Tässä just kelattiin vähän aika sitten kannattaako samalla rahalla ostaa uusi auto vai pieni yksiö, jonka laittaa vuokralle. Arvaat varmaan kumpi valittiin ..

• BS detector kirjoitti:

Mistä itse olet saanut rahat kolmeen omistusasuntoosi joita vuokraat ja siihen missä asut? Palkkatyöläinenhän sinäkin olet.

No pankista tietysti, mistäs muualtakaan.

• yybee kirjoitti:

Sulla on pikkuisen suppeat piirit? ;) Mä tunnen esim. yhen häiskän, joka asuu vuokralla pienessä yksiössä, vaikka omistaa useita asuntoja, joita vuokraa muille. Ei ole velkaa ottanut lainkaan näitä asuntoja varten. Luonnollisesti ajaa vanhalla auton rämällä :) Kaikki ei vain toimi saman kaavan mukaan ja on ihmisiä, joista ei ole mukava näyttää ulospäin, että rahaa löytyy.

Uuden auton ostaminen on omasta mielestäni aivan hulluutta. Sen hintahan romahtaa välittömästi, kun ajaa autokaupasta ulos. Tässä just kelattiin vähän aika sitten kannattaako samalla rahalla ostaa uusi auto vai pieni yksiö, jonka laittaa vuokralle. Arvaat varmaan kumpi valittiin ..

Poikkeus tietysti vahvistaa säännön. Noin muuten oma asunto tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi kuin vuokralla asuminen. Keskituloinen kun aikanaan jää eläkkeelle ja maksaa siitä vuokraa vastikkeen sijaan, niin turhaa on sitten itkeä, että rahaa on niukasti. Puhumattakaan, että vaatisi tulonsiirtoja asiansa toisin hoitaneilta.

• jhkjhkjhk
        Ratikkakuski kirjoitti:

Poikkeus tietysti vahvistaa säännön. Noin muuten oma asunto tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi kuin vuokralla asuminen. Keskituloinen kun aikanaan jää eläkkeelle ja maksaa siitä vuokraa vastikkeen sijaan, niin turhaa on sitten itkeä, että rahaa on niukasti. Puhumattakaan, että vaatisi tulonsiirtoja asiansa toisin hoitaneilta.

Toi vanha hokema että sitten eläkkeellä...Miks pitää tuhlata elämä siihen että miettii eläkettä ja että jos elää eläkeikään asti, niin sitten on oma asunto ja sitten alkaa se elämä kun on oma asunto jossa köpöttelee kävelykepin ja on valmis palvelutaloon.

Perilliset ne rahat lopulta vie jos niitä on...

• ?

Omistatteko paljonkin asuntoja sen asunnon lisäksi, missä asutte (ymmärtääkseni omakotitalo)? Mistään ei ole velkaa?

• täyspottix

Oletko lottovoittaja?

• täyspottix kirjoitti:

Oletko lottovoittaja?

En. Mummolalla ja hyvillä kaupoilla ym. tarkoitin tuuria.

• mitä järkeä?
        ap kirjoitti:

Kävin pyörälenkillä ja ajoin tuollaisen rinnetaloalueen läpi ja tuli mieleen että minkälaiset tyypit näitä taloja rakentavat. Tunnen myös tyyppejä joissa keskituloinen pariskunta ostaa 70000 talopaketin siihen tontin rakennuskulut päälle ja hintaa tulee helposti yli 200000 euroa. Että tuskin kaikki rakentajat mitään hammaslääkäreitä on, vaikka osa on menestyneitäkin.

Pyörälenkillä ensimmäinen ajatus oli että onpa hienoja taloja, mutta varmaan myös velkaa on paljon. Seuraava miete haluaisinko minä asua täällä vidun velkaisena, vai asunko vuokralla rivarissa velattomana?

No en haluaisi asua velaksi, asun ennemmin vuokralla rivarissa. Mutta aloituksen idea oli mitä naiset haluavat.

Miksi maksaa vuokraa kun voi maksaa omaakin samalla vaivalla?

• ....
        jhkjhkjhk kirjoitti:

Toi vanha hokema että sitten eläkkeellä...Miks pitää tuhlata elämä siihen että miettii eläkettä ja että jos elää eläkeikään asti, niin sitten on oma asunto ja sitten alkaa se elämä kun on oma asunto jossa köpöttelee kävelykepin ja on valmis palvelutaloon.

Heh-hee, eipä kannata kuvitella moisia...

• jhkjhkjhk kirjoitti:

Yllättävän monen mielestä asuntolainan maksaminen estää hyvän elämän. Minä kun olen elämässäni yrittänyt löytää sopivan kompromissin tämän hetken ja tulevaisuuden välillä. Ei elämää nuukuuttaan elämättä kannata jättää, mutta ei kai kaikkea tarvitse heti pistää menemään.

• jhkjhkjhk kirjoitti:

Kannattaa mitoittaa se asuntovelka niin että se ei turhaan rajoita elämistä ja viimeinen eräpäiväkin koittaa paljon ennen ensimmäistä eläkepäivää.
        Jos samat nurkat alkaa sitten jossain vaiheessa ahdistaa, niin sen voi aina laittaa välillä vaikka vuokralle tai myydä eteenpäin.

• asuntoa etsimässä

Ehdottomasti tuo numero yksi - joskin Audin vaihtaisin Bemariin, luultavasti.

Veikkaisin tosin, että pariskuntana asunto olisi kalliimpi - ja keskustassa ok-talo-helvetin sijaan. Paritalo korkeintaan yhtiömuotoisena.

Täällä pk-seudulla mä saan jo yksinkin varautua 300 000 euron lainaan, eikä sillä kovin kummoista kämppää täältä ydinkeskustasta saa.

Nimim. just mokomaa metsästämässä

• Pääkaupunkiseudulla on tosiaan helkkarin kallista kaikki asumismuodot. Mahtaako siellä saada kuitenkaan yksin noin suurta velkaa?

• No jos nuo olisivat ainoat valintaperusteet, niin herra 2:n.

Jos olisimme pariskunta, jakaisin puolet lainoista. Tottakai.

• määmy

"Nyt mä sen hokasin" sanos Team Ahma.

1. Mies on ostanu arvorinnetontin, on rakentanu talon (koko lienee 300 neliöö), on ostanu 2 Audii (mielikuvituksessani à 250 000 €/kpl). Omaisuuden arvo yli miljoona mistä velkaa 300 000.
      Muuten tyypil olis pakettiauto mil raahais pikkurahdin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3840
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      187
      3090
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2966
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2451
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      363
      2250
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1880
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1575
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1485
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1398
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1372
    Aihe