Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
richartti
profiilit
richartti
richartti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
177
Kommenttia
13210
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miten ajattelit hyödyntää elämässäsi tuota suurta älykkyyttäsi?
08.12.2006 08:58
Täällä päin liikenne pelaa ja porukka pitää turvaliivejä. Tosin se yksi 10-vuotias valoton mopoilija jää erittäin todennäköisesti jonain iltana alleni.
07.12.2006 18:01
"vähentääkö miehen arvoa onko armeijan käynyt vai siviilipalvelusmies?"
- Kummassakin porukassa on niitä velliperseitä joita en arvosta. Siviilipalveluksen ymmärrän niin sanotuista "vakaumuksellisista" syistä.
"en vain näe että armeijasta olisi mitään todellista hyötyä"
- Ei sinulle, ei pojalle, ei yhteiskunnalle? Oletko ihan varma? Minkälaisesta maanpuolustuksesta olisi sinusta hyötyä? Vai onko maanpuolustus kokonaisuudessa turha?
05.12.2006 15:03
"Jos on tarve luuhata yön yli, niin siihen (eli tarpeeseen) ei auta mikään aika tai mökötys."
- Erittäin hyvin sanottu.
"Minä olen nähnyt - ja näen jatkuvasti - ystävyyttä ilman sukupuolirajoja. Joihinkin kuuluu viritystäkin, mutta ei se sitä ystävyyttä siitä poista."
- Good for you. Itseäni alkaa ahdistamaan sellainen ystävä joka palvoo maata jalkojeni alla tai vaihtoehtoisesti arvostelee puolisoani ja parisuhdettani.
"Elämää helpottaa kummasti, jos osaa nähdä ihmiset ensisijaisesti ihmisinä, yksilöinä ja henkilöinä eikä hepin tai reiän kannattimina... "
- Oliko tämä minulle henkilökohtaisesti osoitettu vaiko ihan yleisesti?
05.12.2006 14:48
"ainoa viestiin vastannut mies ei edes tajunnut pointtiani, stereotypioista puhuakseni. "
Pointi sun asian suhteen on hukassa edelleen....
Ahdistaako sinua se, että (nais-)ystäviesi miehet rajoittavat sinun ja (nais-)ystäviesi yhteistä aikaa, vai mistä kiikastaa?
05.12.2006 14:04
Minustakin on vähintään huolestuttavaa, mikäli ei ole minkäänlaisia kotiintuloaikoja. Jotain on parisuhteessa pahasti pielessä, mikäli toinen haluaa luuhata baarireissulla aamukymmeneen tai toisella ole mitään sitä vastaan.
Ystävyyttä yli sukupuolirajojen en ole vielä koskaan nähnyt. Aina on ollut jotain viritystä puolin tai toisin.
05.12.2006 13:55
Kyllä, erittäin hyvin ilmaistu.
Toisinaan on helpompi ja mukavampi keskittyä olennaiseen, kuin harrastaa väkinäistä keskustelua/seurustelua esim. sukuun naitujen kanssa.
05.12.2006 13:49
..uudelleen ja totesin missaavani koko keskustelun pointin. Sori.
05.12.2006 13:35
...näiden naisten ystävänä näet tai kuulet ei ole VÄLTTÄMÄTTÄ koko totuus tai edes puolet siitä, mikä todellinen tilanne heidän parisuhteessa.
Uskon kyllä, että tuollaisiakin naisia voi olla olemassa, mutta TODELLA harvassa taitavat olla.
05.12.2006 12:30
Pistää hymyilyttämään ajatuskin tuosta tilanteesta...
05.12.2006 12:24
Tulipa mieleen eräs tapaus.
Kerran nuoruudessa eräs puoli tuttu nainen alkoi yhtäkkiä sättiä minua huorapukiksi. Repesin ihan täysille. Vedet silmissä nauroin pitkän aikaa. Taisi siinä olla naisella ihmettelemistä.
Niin, miksikö repesin. Kokemuksia oli tasan yhdestä naisesta ja hänkin oli silloinen tyttöystäväni.
03.12.2006 20:43
Henkilökohtaisesti en oikein ymmärrä tuollaisia paineita mitä jotkut naiset ottavat siitä mitä luulevat muiden ihmisten ajattelevan heistä. Eihän sillä pitäisi olla mitään merkitystä.
Mikäli minua joku minulle tuntematon ihminen luulee homoksi, naisten hakkaajaksi, pettäjäksi, jne, jne, niin mitä sitten? Ei liikuta. Tuttavat ja ystävät tietävät mikä ja millainen minä olen ja se riittää minulle.
03.12.2006 20:34
"Tietää kun kirjoitit että jokainen on oman onnensa seppä niin...olemmeko me itse syypäitä tähän ahdinkoon missä me tällä hetkellä elämme."
- Paha mennä sanomaan, kun en teitä tunne, enkä teidän taloudellista- tai elämäntilannetta tiedä. Mutta vakaasti uskon, että sosiaaliturvan varassa sairaseläkkeellä pystyy kyllä elämään ihan siedettävästi (ja olemaan jopa onnellinen), kunhan karsii turhat kulut ja luopuu työelämän aikaisesta elintasosta. Vaikeinta tuntuu monille olevan muutto asumiskustannuksiltaan edullisemmille alueille.
- Nykymittapuun mukaan suomessa on todella paljon köyhiä. Useilla aloilla peruspalkat ovat sitä luokkaa, että niillä ei pääse köyhyysrajan yläpuolelle.
03.12.2006 20:15
...jokin etikettivirhe ruokapöydässä.
03.12.2006 15:30
"Sitä saa mitä tilaa"
"Jokainen on oman onnensa seppä"
Minun tuntemat köyhät ja työttömät löytävät se köyhyyden ja työttömyyden syyt peilistään.
Osa ei ole valmiita muuttamaan työn perässä, osalle uudelleen kouluttautuminen ei tule kysymykseenkään ja toisille se viina on tärkeintä elämässä. Sitten on vielä yksi työttömien ryhmä jotka eivät "paremmuuttaan" voi alentua tekemään ns. tavallista työtä.
03.12.2006 15:26
"Olenko teistä sairaalloisen mustasukkainen?"
- Kyllä ja ei. Minusta tuo sinun "salapoliisin työ" ja kuulustelu ei ole ihan normaalia käyttäytymistä. Mikäli et pysty luottamaan vaimoosi eikä vaimosi voi tai halua tehdä asialle mitään, niin eikö sille olisi syytä kääntää selät vastakkain?
01.12.2006 15:15
Minä olen antanut anteeksi. Miten anteeksiantamiselle voi asettaa jotain ehtoja? Parisuhteen jatkumiselle voi asettaa ehtoja, mutta anteeksi antamiselle ei voi asettaa ehtoja. Sitä joko pystyy antamaan anteeksi tai sitten ei.
01.12.2006 15:00
"Minkälaista osaa jälkikasvun hankkiminen sinun elämässäsi?"
- Lisääntyminen ei ole minulle mikään 1. prioriteetin asia. Mikäli vaimoni ei olisi halunnut lapsia, niin sen hyväksyminen tuskin olisi tuottanut ongelmia.
"Mitä mieltä olet adoptiosta?"
- Ihan ok asia, kunhan siitä saataisi kitkettyä lapsikauppa jollakin tavalla pois. Ei tosin ole ollenkaan minun "juttu".
"Mitä mieltä olet siitä, jos itsenäinen nainen hankkii lapsen?"
- Millä tavalla ja missä olosuhteissa? Mikäli lapsen hankinta tapahtuu pitkällisen harkinnan tuloksena perinteisin menetelmin molempien osapuolten yhteisymmärryksellä, niin ihan ok.
01.12.2006 14:04
Monen moista tuli tehtyä. Vähän kaikkea mitä päähän pälkähti. Kun ei kysynyt lupaa niin ei kielletty, jos kiellettiin kyselemättä, niin sitä suuremmalla syyllä piti kokeilla.
Toisaalta minustakin tuntuu, että ei sitä silloin ennen oltu niin kieltämässä kaikkea kivaa (ja/tai vaarallista).
01.12.2006 13:53
"Ihmettelen vain, miksi sekin on joillekin niin vaikeaa."
- Eihän se puhuminen ole vaikeaa vaan sen puhumisen aiheuttamien jälkiseurauksien selvittely :)
01.12.2006 11:54
622 / 661