Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>>++Eikä+bushmanni+ainoastaan+vihjaa,+vaan+hän+aivan+suoraan+haukkuu+toisia+idiooteiksi+ym.++>>>
Niinkö?
Minä+kylläkin+pilkkaan+typeriä'+uskomuksia,+joten+kerrataanpa+taas.
Mitä+kerettiläinen+mielessään+ajattelee+henkilöstä,+joka+kykenee+aasin+oikeasti+kykenevän+puhumaan?
Että+oikein+fiksu+henkilö,+joka+moiseen+uskoo,+eli+antaisitko+hänelle+ajattelun+Nobelin?
Tai+uskomus,+että+jonkin+taivaallisen+poppaukon+aikaansaama+suuri+vedenpaisumus+on+tuhonnut+täältä+kaiken+elämän+muutama+tuhat+vuotta+sitten,+niin+mitenkäs+sellainen+uskomus+on+kerettiläisen+asteikolla?
Eli+kerettiläinen+myöntää,+että+mitään+uskomusta+ei+saa+pilkata,+eikä+arvostella,+koska+se+on+henkilökohtaisen+uskon+pilkkaamista+jos+sitä+tekee,+niin+missä+se+raja+menee+jos+joku+uskoo,+että+toisia+saa+vainota+ja+alkaa+vaikka+murhailemaan,+niin+sellaista+uskomusta+ei+saa+kyseenalaistaa,+että+ei+vain+joku+suutu+tai+saa+mielipahaa,+niinkö?
Minä+ymmärrän,+että+se+ottaa+luonnon+päälle+jos+sanon+mielipiteeni,+että+puhuviin+aaseihin+uskovat+ihmiset+ovat+täydellisia+typeryksiä,+mutta+minä+myös+tiedän+että+se+ei+ole+kovin+pieleen+mennyt+arvio+sellaisesta+ihmisestä+ja+suurin+osa+ajattelee+kanssani+samoin,+paitsi+ne,+jotka+uskovat+oikeasti+puhumaan+kymeneviin+aaseihin.
Mutta+minä+ymmärrän,+että+paremmille+uskovaisille+tämä+on+loistava+tilaisuus+käydä+kimppuuni+henkilökohtaisella+tasolla,+mutta+minä+vain+pilkkaan+typeriä+uskomuksia.
Tietenkin+jos+te+ette+näe+niissä+uskomuksissa+typeryyttä,+vaan+te+oikeasti+uskotte+puhuviiin+käärmeisiin+ja+aaseihin,+niin+tokihan+te+luokkaannutte+verisesti.
Silloin+teitä+lohduttanee+se,+että+se+teidän+taivaallinen+poppaukkonne+kostaa+sitten+minulle+oikein+kunnolla,+koska+sitä+vartenhan+ne+on+luotu.+Kostamaan+muille+ja+antamaan+karkkia+meille.
14.05.2017 15:41
<<<Niin+ja+näin.+Tässä+taas+nähdään+uskovaisten+ihmisten+parjaamista,+jota+bushmanni+ei+yksinkertaisesti+näe.+Idiootiksi+haukkuminen+on+sivistämätöntä+toimintaa+ja+kertoo+ihmisestä+aika+paljon.+>>>
Kerropa+nyt+omin+sanoin+että+miten+tuossa+pilkataan+uskovaisia?
Kun+kirjoitan,+että+uskovainen+ei+ymmärrä+että+jos+hän+mainostaa+uskovansa+puhuvaan+aasiin,+niin+muut+pitävät+häntä+typeryksenä,+niin+tuon+kirjoittaminen+on+siis+uskovaisten+pilkkaamista?
Kun+kirjoitan+että+kaiken+nykyisen+tiedon+aikana+on+idioottmimaista+uskoa,+että+jokin+maaginen+poppaukko+loi+kaiken+vain+6000+vuotta+sitten,+niin+sekö+on+uskovaisen+pilkkaamista?
Minä+ymmärrän+että+jos+uskoo+noin,+voi+loukkaantua,+mutta+muuten+en+sitä+ymmärrä.
14.05.2017 11:11
No+niin,+tässäpä+klassinen+esimerkki.+Tällaisen+henkilön+paikka+on+ehdottomasti+jokin+amerikkalainen+lahko+viemässä+sitä+kohti+sen+ansaitsemaa+tulevaisuutta.
Aloittajaa+kysyy,+että+selittäkääpä+minulle.
No+eihän+se+onnistu,+koska+aloittajalla+ei+ole+mitään+käsitystä+mistään,+vaan+hän+on+pumpannut+itsensä+täyteen+epätietoa+ja+järjettömiä+esimerkkejä.
Vähän+kuin+pitäisi+opettaa+ihminen+lukemaan,+joka+lukee+lauseen+Alussa+oli+suo,+kuokka+ja+Jussi+siten+että+hänen+mielestään+siinä+lukee+pieru+kikkare+persenakki.
Ei+onnistu.
Ensin+pitäisi+selvittää+kunnialla+peruskoulu,+niin+sitten+aloittaja+ymmärtäisi+saman+minkä+7-13-vuotiaat+lapset.
Tästä+voi+aloittaa:
http://www.geologia.fi/index.php/2011-12-21-12-30-30/2011-12-21-12-31-46/big-bang-alkuraejaehdys
http://www.geologia.fi/index.php/2011-12-21-12-30-30/2011-12-21-12-31-46/aurinkokuntamme-muodostuminen
Ja+niin+edelleen.
Mutta+jos+henkilö+näkee+lauseen+Alussa+oli+suo,+kuokka+ja+Jussi+siten,+että+siinä+lukeekin+pieru+kikkare+persenakki,+niin+eihän+siitä+mitään+tule.
13.05.2017 16:13
>>>+Valheesi+ei+hetkauta.+Jos+et+ymmärrä+mitään,+turhaan+siitä+muita+syytät.+>>>
Kyllä+minä+ymmärrän,+että+kaksi+ristiriitaista+väitettä+voi+olla+keskenään+yhtä+aikaa+totta,+koska+siihen+kreationismi+perustuu+ja+uskonnot+ylipäänsä.
Siten+pidetään+valheisiin+perustuvia+korttitaloja+kasassa.
12.05.2017 16:46
>>>+Ateisti+suhtautuu+kehitysoppiin+aivan+samalla+tavalla.+Sitä+ei+saa+kritisoida.+Sitä+ei+saa+epäillä.+Siihen+pitää+uskoa+sokeasti+vaikka+mikä+olisi.+Ja+jos+joku+on+erimieltä,+niin+sellainen+pitää+teilata+keinoja+kaihtamatta.+ON+NÄHTY.++>>>
Tietenkin+evoluutioteoriaa+pitää+ja+etenkin+saa+kritisoida.
Muun+muassa+sen+takia+Darwinin+alkuperäinen+evoluutioteoria+on+korvattu+jo+lähes+kokonaisuudessaan+modernilla+synteesillä,+joka+on+aivan+eri+teoria+kuin+Darwinin+versio+ja+vaikkapa+siitä+syystä,+että+Darwin+ei+ollut+tietoinen+geeneistä.
Joten+taas+sinä+valehtelet+ja+tuotat+kreationistista+virheargumentaatiota.
Eihän+tiede+olisi+mennyt+eteenpäin,+jos+tiede+perustuisi+siihen,+että+asioita+ei+saa+kritisoida+ja+asiat+nyt+vain+ovat+jotenkin+ennaltapäätetysti.
Jos+tiede+olisi+sellaista,+niin+me+eläisimme+kuin+raamatun+aikaan,+aavikolla+savimajoissa+ja+taputtelisimme+kakkaa+siellä+päivät+pitkät.
Mm.+lääketiede+menee+koko+ajan+harppauksin+eteenpäin,+koska+tiede+uudistuu,+muuttuu+ja+tarkentuu+tiedon+lisääntyessä,+eikä+mikään+asia+ole+niin+pyhä,+että+sitä+ei+korjattaisi+tiedon+tarkentuessa.
Mutta+jälleen+kerran+osoitit,+että+mille+kreationismi+perustuu,+eli+puhtaalle+valheelle+ja+asioiden+vääristelylle,+kuten+todistettu+on.
12.05.2017 16:44
>>>+Yhdentekevää+humpuukia+koko+väitös.+On+etukäteen+päätetty,+että+kreationisti+on+aina+paska+kusipää,+joka+pitää+ampua.+Sitten+tehdään+väitös,+joka+"todistaa",+että+kreationisti+on+aina+paska+kusipää.++>>>
Tässäpä+oli+loistava+esimerkki+kreationistisesta+virheargumentaatiosta.
Tässä+nimimerkki+antaa+ymmärtää,+että+hän+on+lukenut+väitöskirjan+ja+että+hänen+kommenttinsa+perustuu+väitöskirjan+sisältöön.
Se+ei+perustu,+eikä+hän+ole+lukenut+väitöskirjaa,+koska+siellä+ei+sanota,+että+kreationisti+on+paska+kusipää,+vaikka+pyhpyhpyhin+kommenteista+voisikin+joku+näin+päätellä.
Eli+pyhpyhpyh+toimii+juuri+kuten+väitöskirjassa+todistetaan.
Kreationisti+uskottelee+toisille+kreationisteille+lukeneensa+tieteellisen+tutkimuksen+ja+ymmärtäneen+sen+sisällön.
Sitten+hän+selittää,+että+mitä+tutkimuksessa+oikeastaan+tutkittiin+ja+että+tutkijat+ovat+tulleet+siihen+tulokseen,+että+raamattu+on+totta+ja+biologia+on+valhetta.
Todellisuudessa+kreationistien+vääristelemät+tieteelliset+tutkimukset+kertovat+jotain+aivan+muuta,+mutta+näin+se+leikki+siellä+kreationistien+hiekkalaatikolla+menee,+juuri+kuten+väitöskirja+todisti.
12.05.2017 16:39
>>>+Ateistit+itse+ovat+roskaväkeä.++>>>
No+minusta+sellaiset,+jotka+huijaavat+valheilla+ihmisiä,+ovat+roskaväkeä,+kuten+kreationistit.
Mutta+teitä+tarvitaan+ja+te+olette+tärkeitä,+sillä+ilman+sinua+ja+kaltaisiasi+lahkoasi+johtavat++amerikkalaiset++liikemiehet+eivät+voisi+viettää+lokoisaa+elämää.
12.05.2017 16:35
>>>+Valheesi+ei+hetkauta.+EI+YHTÄÄN.++>>>
MIkä+valhe?+Onko+maaginen+taikavedessä+pulahtaminen+valhe?
Mutta+jotain+sinussa+tapahtuu,+kun+pitää+pistää+CAPS+LOCK+päälle.+Selkeää+hetkuntaa+siis!
12.05.2017 16:33
Väitteeni+ei+ole+valhe+koska+tieteellinen+tutkimus+tukee+väitettäni.
Ja+me+tiedämme+että+sinä+olet+tiededenialisti,+niin+keskustelu+kanssasi+on+turhaa.
Kreationistinen+roskaväki+ja+heidän+pippalonsa+ovat+sinun+paikkasi,+koska+siellä+olet+vertaisiesi+seurassa.
12.05.2017 13:45
Tokihan+siellä+kreationistien+ja+muun+roskaväen+juhlissa+keskenään+ristiriitaiset+väittämät+voivat+olla+samaan+aikaan+totta.
En+ole+sitä+kieltänyt.
12.05.2017 13:43
Ei+mielikuvitushahmoja+ole+olemassa.+Ne+ovat+typerää+satua.
Ja+typerään+satuun+uskojaa+kutsutaan....
12.05.2017 13:42
>>>+Raamattu+ei+ole+kansansatu.++>>>
No+onhan.+Se+on+heprealaisten+kansansatua,+myyttiä+ja+legendaa,+joista+tarinoista+ei+ole+juuri+yhden+yhtä+merkkiä+muualla+kuin+kyseisen+kansansatukokoelman+sisällä.
Nekin+kohdat,+joita+on+muissa+kansansaduissa,+on+yleensä+päätyneet+heprealaisten+kansansatuihin+varhaisemmista+kansansaduista,+eli+ne+ovat+vain+variaatiota+jo+keksityistä+tarinoista.
12.05.2017 13:28
Saatana+on+aivan+samanlainen+mielikuvitusolento+kuin+sinun+jumalasi+ja+kaikki+jumalat.+Siksi+niillä+ei+kannata+pelotella+ihmistä,+jolla+ei+ole+samoja+leikkikavereita+kuin+sinulla+on.
12.05.2017 13:26
>>>+Tiede+tekee+aivan+samoin,+väität+sinä+ihan+mitä+muuta+tahansa.++>>>
Tässä+on+mainio+esimerkki+kreationistin+kaanonista.
Tiede+on+päättänyt+ennalta,+että+miten+asiat+ovat+ja+siksi+tieteeseen+ei+voi+luottaa.
Tosin+kreationistin+toinen+sitaatti+kaanonistaan+kuuluu,+että+tiede+muuttuu+koko+ajan,+niin+tieteeseen+ei+voi+luottaa.
Jokainen+hieman+selväpäisempi+toki+huomaa+noissa+kahdessa+kreationistin+keskeisessä+väitteessä+hieman+ristiriitaisuutta+ja+siksi+kreationismi+perustuu+valheargumentointiin.
Ei+voi+olla+samaan+aikaan+totta,+että+on+päätetty+miten+asiat+ovat+ja+että+koko+ajan+vaihdetaan+mielipidettä.
Mutta+älkää+peljästykö,+sillä+hulluila+on+ihan+oma+logiikka,+jota+meidän+vähemmän+hullujen+ei+tarvitsekaan+ymmärtää,+jos+emme+ole+heidän+kanssaan+samalla+hiekkalaatikolla+leikkimässä.
12.05.2017 13:25
>>>+Jos+minulle+joku+tulisi+kertomaan+näkemästään+ihmeestä,+kuten+henkiin+herättämisestä+tai+ruoan+monistamisesta,+ensimmäisenä+muistaisin+näkemäni+taitavien+taikurien+esitykset.+>>
No+tämähän+johtuu+siitä,+että+sinä+olet+pyyhkinyt+pois+näkökentästäsi+uskonnon+taikaviitan,+eli+kykenet+loogisesti+kyseenalaistamaan+sinulle+esitetyt+väitteet+ja+osaat+laittaa+ne+sujuvasti+siihen+kategoriaan,+johon+ne+kuuluvat.
Toinen+esimerkki+voisi+olla+tuoreesta+kirjasta,+jossa+oli+kuvaus+siitä,+kun+kohusaarnaaja+Markku+Koivisto+koetti+taikoa+jonkin+taivaallisen+poppaukon+avustamana+kuollutta+henkiin,+niin+hänen+opetuslapsensa+eivät+kyenneet+näkemään+toiminnassa+mitään+järjetöntä,+vaan+he+uskonnon+taikaviitan+lumoavassa+suojassa+ajattelivat+homman+olevan+helppo+nakki,+kun+kerran+taivaallinen+poppaukko+on+heidän+tukenaan+kuollutta+elvyttämässä.
JA+tokihan+heidän+opiskelemansa+sadut,+myytit+ja+legendat+antoivat+tukea+heidän+uskolleen,+että+kuolleen+voi+herättää+henkiin,+jos+oikein+kovasti+ja+tosissaan+hokee+määrättyjä+hokemia.
>>>+Ainoa+mahdollinen+selitys+tuolle+on+se,+että+Yhdysvalloissa+on+niin+haitallista+ja+joskus+jopa+vaarallista+tunnustautua+ateistiksi.+>>>
Suurimmassa+osassa+maailman+maita+on+hyvin+vaarallista+kertoa+olevansa+ateisti+ja+siitä+pitää+huolen+tietenkin+lähimmäisenrakkautta+pursuavat+uskovaiset.
On+paljon+vaarallisempaa+usein+paljastaa+olevansa+uskonnoton+kuin+vaikkapa+ilmoittaa+olevansa+toisen+uskonnon+jäsen.+Uskovaisethan+sietävät+jopa+väärää+uskontoa+ja+sen+uskovaista+paljon+paremmin+kuin+uskonnotonta.+Uskonnoton+edustaa+heille+jotain+hyvin+suurta+vaaraa,+koska+sehän+kertoo,+että+uskonnossa+ylipäänsä+on+jotain+hyvin+pahasti+vialla,+jos+joku+ei+siihen+millään+kykene+uskomaan,+niin+tokihan+sellaisesta+ihmisestä+pitää+päästä+eroon,+koska+jos+joku+muukin+saa+tietää,+että+jos+lakkaa+uskomasta,+mikään+jumala+ei+heitäkään+sinua+kuumalla+kivellä,+se+voisi+olla+uskonnolle+hyvin+haitallista.
Suomessakin+käytännössä+vain+Vasemmistoliiton+ja+Vihreiden+poliitikot+voivat+olla+julkiateisteja,+mutta+muissa+puolueissa+äänestäjät+eivät+vielä+julkiateisteja+siedä.+SDP:ssa+on+julkiateisteja+vasta+timpurin+yhden+käden+sormilla+laskettava+määrä.
12.05.2017 11:37
>>>+Onneksi+pelastus+ei+ole+kiinni+mistään+teorioista.+Usko+Jeesukseen+vanhurskauttaa+ja+suun+tunnustus+tai+kaste+pelastaa.+Pelastus+on+niin+yksinkertaista,+ei+tarvitse+osata+eri+teorioita.++>>>
No+ei+se+usko+yhtenkään+jumalaan+sinua+oikeasti+pelasta+mistään,+vaan+se+on+vain+uskomus+sen+uskonnon+kontekstissa,+eikä+sen+kummempi+kuin+toinen+uskomus+jossain+toisessa+uskonnossa+ja+sen+kontekstissa.+Eli+tuollaiset+uskomukset+ovat+aivan+samanarvoisia+keskenään,+joten+se+tarkoittaa+sitä,+että+todennäköisesti+yksikään+niitä+ei+ole+totta,+koska+ne+ovat+keskenään+kaikki+ristiriitaisia.
Toki+jos+uskoo+maagiseen+taikaveteen+ja+siihen,+että+pullahdus+maagiseen+taikaveteen+saa+jonkin+jumalan+mieltymään+sinuun,+niin+ainahan+niin+saa+uskoa,+mutta+kerropa+se+ihmiselle,+joka+ei+näe+sitä+uskonnon+väitteiden+taikaviittaa+esittämäsi+typeryyden+ympärillä,+niin+saat+palkaksi+ehkä+säälivän+hymähdyksen.
12.05.2017 08:20
>>>+Ei+se+minusta+ole+tuomitsemista,+ellen+vain+musta-valkoisesti+jaa+ihmisiä+kahteen+ryhmään:+älykkäät/epäitsekkäät+ateistit+sekä+typerät/itsekkäät+uskovaiset.+>>>
No+avataanpa+tätä+hiukan+vaikkapa+näin.
Mitä+sinä+sanoisit+ja+miten+luokkittelisit+ihmisen,+joka+tulisi+kertomaan+sinulle,+että+hän+on+tavannut+juuri+ihmisen,+joak+herätti+kuolleen+henkiin?
Mitä+sinä+sanoisit+ja+miten+luokittelisit+ihmisen,+joka+tulee+sinulle+kertomaan,+että+torilla+on+ihminen,+joka+teki+parista+leivästä+ja+kalasta+taikomalla+usean+leivän+ja+usean+kalan?
Mitä+sanoisit+henkilöstä,+joka+tulee+kertomaan+sinulle+nähneensä+juuri+puhuvan+aasin?
Mitä+sanoisit+henkilöstä,+joka+tulee+kertoman+sinulle+tarinan+pahuuteen+viekoitelleesta+puhuvasta+käärmeesät,+johon+hän+oli+juuri+törmännyt?
Pitäisitkö+sinä+sellaista+ihmistä+järjen+jättiläisenä+vai+jonain+muuna?+
Uskonto+on+siitä+ovela+juttu,+että+kuten+yllä+huomasit,+se+tyhmentää+ihmistä+aivan+tavattomasti,+sillä+jokaiseen+vastaukseen+rehellinen+vastaus+on,+että+sellaisella+ihmisellä+ei+olisi+kaikki+yläkerrassa+ihan+hyvin,+joka+tulisi+sinulle+tuollaisia+asioita+esittämään,+mutta+kun+nuo+asiat+puetaan+uskonnon+taikaviitan+suojaan,+niistä+tuleekin+järkeviä+ja+tavallisia+asioista+siellä+taikaviitan+suojassa.
On+totta,+että+jutuistani+voi+saada+sen+kuvan,+että+minä+pidän+uskovaista+hieman+tyhmänä,+mutta+se+johtuu+siitä,+että+minä+en+näe+sitä+taikaviittaa+uskonnollisten+väitteiden+ympärillä,+jonka+sinä+näet.
Joten+millainen+on+ihminen,+joka+piilottaa+typeryyksiä+taikaviitan+alle?+Osaatko+vastata?
Joten+jos+ihminen+käyttäytyy+siten,+että+se+joutuu+piilottamaan+ajatuksiaan+jonkin+taikaviitan+alle,+niin+sillehän+on+aika+helppo+syöttää+ties+mitä,+joka+vain+puetaan+jonkin+vastaavan+tyyppisen+taikaviitan+suojiin,+jotta+taikaviittoihion+mieltynyt+ihminen+sen+sitten+nauttii+pureskelematta.
>>>+Eli+jos+edes+jotain+pientä+aitoa+inhimillisyyttä+ja+empatiaa+tulisi+kehiin,+niin+ehkä+se+näkemys+voisi+siitä+vielä+muuttuakin...++>>>
Heh.+Siihen+sinä+aina+olet+vastannut,+että+et+usko.+Jos+kerron+että+autan+vähävaraisia,+niin+kommenttisin+on+vain,+että+teen+sen+maksamillani+veroilla+jne.+Mutta+mitäpä+tuosta,+sillä+jokaiselle+selväpäiselle+se+kyllä+viestejä+lukemalla+aukeaa+ja+jos+ei+aukea,+niin+muuttaako+se+maailmaa+mitenkään+tai+tekeekö+jonkun+maagisen+poppaukon+paluun+lähemmäksi?
>>>Älä+pistä+sanoja+minun+suuhuni.+En+minä+ole+"päättänyt"+mitään,+vaan+olen+vain+kertonut,+millaisen+kuvan+olen+saanut+sinusta+kirjoituksiesi+perusteella.++>>>
Juu+ja+sen+jälkeen+sinä+olet+sinnikkäästi+pitänyt+kiinni+kuvastasi+ja+kerrot+minulle+että+et+usko,+kun+kirjoitan+jotain+yms+yms+yms.+Mutta+ei+se+minua+haittaa,+koska+siinähän+niiden+pyhien+henkien+yms+vaikutus+sinussa+paljastuu,+eli+hukkaan+on+mennyt+kaikki+myyttien+ja+legendojen++kanssa+viettämäsi+aika.
>>>+Tällä+palstalla+tuskin+on+ketään+toista,+joka+niin+johdonmukaisen+päättäväisesti+pitää+kiinni+omasta+musta-valkoisesta+ajattelustaan+kuin+sinä+eli+ateistit+vs+uskovaiset.++>>>
Se+oikea+kohde+on+kyllä+uskonto+ylipäänsä.+Ei+uskovainen+vaan+uskonto,+mutta+sitten+tietenkin+moni+pahoittaa+mielensä,+kun+kerron,+että+ihminen+on+tyhmä,+jos+hän+uskoo+puhuvaan+aasiin,+eli+lähinnä+ne,+jotka+uskovat+puhuviin+aaseihin+todennäköisesti+pahoittavat+mielensä,+koska+he+tuosta+osaavat+päätellä,+että+minä+pidän+heitä+tyhminä.+Mutta+he+ovat+aika+fiksuja,+jos+he+kykenevät+tekemään+tuollaisia+johtopäätöksiä,+koska+moni+ei+välttämättä+huomaa+tuostakaan,+että+puhuvat+aasit+ovat+typerää+taikauskoa.
joten+edelleenkään+minä+en+pidä+uskovaista+pääsääntöisesti+tyhmänä,+vaan+se+riippuu+ihan+siitä,+että+mitä+hän+uskoo.+Jos+hän+uskoo,+että+on+eräs+maaginen+poppaukko+on+kyennyt+herättämään+mätänemistilassa+olevan+ruumiin+henkiin,+niin+ei+hän+välttämättä+kovin+fiksu+ole+jos+tuollaista+uskoo,+eli+tuon+väitteen+suhteen,+mutta+muuten+hän+voi+elämästä+selvitä+vallan+mainiosti.
>>>+Pyysin+sinulta+todisteita+siitä,+että+ateismi+tekisi+ihmisistä+jotenkin+parempia+ja+vähemmän+omaa+etuaan+ajattelevia.+Ei+ole+näkynyt.+>>>
Tämän+todistaminen+on+yhtä+hankalaa+kuin+jumalien+todistaminen,+sillä+Suomessa+on+voinut+olla+julkisesti+ateisti+vasta+noin+1980-luvulta+alkaen.+Jotkut+kokeilivat+jo+70-luvulla,+mutta+siitä+selvisi+lähinnä+Tuomioja.
USA:ssa+ei+kukaan+poliitikko+voi+vielä+julkisesti+olla+ateisti,+kuten+ei+monissa+muissakaan+maissa,+koska+uskovaiset+läjitoverinsa+tekevät+välittömästi+lopun+sellaisen+ihmisen+urasta.+Ateisteja+löytyy+lähinnä+tutkijoiden+yms+joukosta,+joita+ei+valita+äänestämällä,+niin+siksi+olen+joutunut+tuottamaan+sinulle+pettymyksen.
Jotain+kuitenkin+on:
http://www.alternet.org/tea-party-and-right/why-atheists-make-85-percent-americas-scientists-and-07-percent-its-prison
Eli+miksi+85+prosenttia+ateisteista+USA:ssa+on+tiedemiehiä+ja+miksi+vain+0.07+prosenttia+ateisteista+on+vankiloissa.
12.05.2017 08:12
Aapeli+taisi+kyllä+olla+aukkojen+kreationismin+kannattaja,+eli+että+Mooseksen+kirjan+alku+on+tapahtunut+oikeasti,+mutta+miljoonia+ja+miljoonia+vuosia+sitten.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Aukkojen_kreationismi
No+toisaalta+potaskaa+se+on+tuokin,+vaikka+siihen+joku+voi+uskoakin.
11.05.2017 21:52
>>>+Kysymyshän+oli+tästä,+että+sinä+tuolla+edellä+kirjoitit+näin:
"Joten+jos+poliitikon+elämä+on+sinusta+on+ruusuilla+tanssimista,+niin+lopeta+ruikutus+ja+mene+itse+mukaan,+jos+niin+mahdottoman+noheva+olet+ja+saisit+maailman+asiat+kuntoon."+>>>
No+kun+sinulla+tuntuu+olevan+niin+hirvittävän+paljon+tietoa+siitä,+että+miten+asiat+ovat+oikeasti+ja+miten+kaikki+vain+kusettavat+meitä+tyhmiä,+jotka+emme+ymmärrä,+että+miten+asiat+ovat+oikeasti,+kuten+sinä+ymmärrät.
Siloin+luulisi,+että+sinä+koettaisi+ruikuttamisen+sijaan+tehdä+jotain+niille+asioille,+kuin+vain+ruikuttaa+anonyyminä+jollain+keskutelupalstalla.
Sillä+ei+ole+mitään+tekemistä+sen+kanssa,+että+joku+on+syntymävärisokea,+eikä+kykene+siksi+ryhtymään+sähkömieheksi,+vaikka+kuinka+olisi+tahtoa.
>>>+Johon+minä+vastasin:
Typerää+viisastelua.+Tiedät+varsin+hyvin...tai+pitäisi+ainakin+tajuta...+ettei+kaikilla+ole+siihen+mahdollisuuksia,+vaikka+mitä+tekisi.++>>>
Ahaa.+Sinulla+itselläsi+on+siis+niin+huono+paineensietokysy,+että+et+voisi+ajatellakaan+ryhtyväsi+poliitikoksi,+vaan+sinulle+riittää+nk.+rannalla+ruikuttaminen.+Nyt+minä+ymmärrän.
Kun+sinä+puhut+että+joillakin+ei+ole+kykyä+ryhtyä+poliitkoksi+vaikkapa+mielenterveysongelmien+takia,+niin+sinä+et+puhu+joistakin+siinä+merkityksessä+kuin+sen+voisi+ymmärtää,+vaan+sinä+puhutkin+itseästäsi.
>>>+Johon+minä+vastasin:
Typerää+viisastelua.+Tiedät+varsin+hyvin...tai+pitäisi+ainakin+tajuta...+ettei+kaikilla+ole+siihen+mahdollisuuksia,+vaikka+mitä+tekisi.
Johon+sinä+vastasit:
Ei+minusta.+Yleensä+kaiken+arvostelijat+ovat+juurikin+niitä+surkeita+valittajia,+jotka+eivät+itse+kykene+mihinkään.+Lätkän+MM-kisoissa+ne+kovimmat+kriitikot+löytyvät+kotisohvilta,+hieman+ylipainoisia+reppanoita+kaljamuki+kourassaan+jne.+>>>
Tämä+pari+ei+taas+kuulu+toisiinsa,+koska+siinä+minä+tarkoitin+sitä,+kuten+ylempänä+tarkensin,+että+ne+Koff+kourassa+ruikuttajat+ovat+yleensä+niitä,+jotka+olisivat+kyenneet+tekemään+omasta+mielestään+maalin+siinä+tilanteessa,+jossa+ammattiurheilija+ei+sitä+kyennyt+tekemään.
Vähän+kuin+se,+että+on+ruikuttajia+ja+valittajia,+joiden+mielestä+he+kykenisivät+paljon+paremmin+hoitamaan+yhteisiä+asioita+kuin+tällä+hetkellä+valitsemamme+poliitikot,+mutta+jostain+syystä+ne+todella+omasta+mielestään+pätevät+ihmiset+eivät+sitten+kuitenkaan+hae+poliitikoksi+kun+siihen+on+mahdollisuus.
He+olisivat+omasta+mielestään+niitä,+jotka+saisivat+asiat+kuntoon,+salaliitot+paljastettua+sekä+he+eivät+missään+olosuhteissa+ottaisi+heille+tarjottua+etuja+vastaan,+jos+se+tuntuisi+hiukkasenkaan+epäreilulta+maailman+köyhiä+ja+nälkäisiä+kohtaan.
>>>+Sitä,+että+he+säätävät+itse+itselleen+sellaisia+lakeja,+joiden+avulla+voivat+rohmuta+itselleen+joka+välissä+joitain+ylisuuria+palkkioita+ja+etuuksia,+jotka+kuitenkin+maksetaan+yhteisestä+kassasta,+on+mielestäni+oikeus+arvostella.+>>>>
Juu+ja+tähän+valittamiseen+on+olemassa+kanava,+jos+ei+halua+itse+poliitikoksi+ja+sitä+kutsutaan+äänestämiseksi.
Se+on+demokratian+hinta.+Voi+käydä+niin,+että+ihmiset+eivät+ole+jokainen+yhtä+fiksuja+kuin+sinä+ja+he+valitsevat+vahingossa+ihan+vääriä+ihmisiä.
11.05.2017 11:27
>>>+Sinä+nyt+vaan+olet+antanut+itsestäsi+opportunistin+kuvan.+Toisaalla+sinä+vetoat+huonompiosaisin+ihmisiin,+kun+haluat+syyllistää+ja+herjata+uskovia,+mutta+yhtä+hyvin+sinä+saatat+halveksien+puhua+ja+herjata+tällaisia+ihmisiä+ja+leveillä,+miten+fiksu+ja+varakas+sinä+olet+ja+miten+paljon+olet+saanut+aikaan+elämässäsi.+Eli+se+on+ihan+miten+milloinkin+se+sopii+sinun+tarkoitusperiisi.++>>>
Minä+vastaan+kysyttäessä+asioihin,+eli+kun+minulta+on+kysytty+jotain+joka+liittyy+herjaamisesi+loppupuoleen,+niin+toki+sinulla+on+oikeus+jälleen+kerran+kääntää+sekin+herjaamiseksi+ja+tukemaan+omia+harhojasi+minusta.
Mutta+ei+se+mitään,+koska+minusta+sinä+olet+juuri+sellainen+uskovaisuuden+arkkityyppi,+joita+uskovaiset+ovat.+Opettavat+jotain,+mutta+itse+tekevät+aivan+muuta,+eli+käytännössä+näistä+maagisista+taikauskoista+taivaisissa+ei+ole+mitään+näyttöä+heidän+käyttäytymisessään,+eikä+etenkään+siinä+uudestisyntymisestä,+joita+oikein+uskominen,+oikean+kirjan+lukeminen+tai++jonkin+asian+jatkuva+hokeminen+pitäisi+teettää+ihmiselle+uskontosi+mukaisessa+kontekstissa.
Mutta+tästä+seuraa+se,+että+kyllä,+sinä+olet+juurikin+uskonnon+oikein+sisäistänyt+ihminen+ja+jumalat+nyt+sattuvat+vaikuttamaan+ihmisissä+juuri+noin,+kuin+se+sinusta+ilmi+käy.
Joten+toki+sinä+saat+jatkossakin+kertoa+näitä+asioita,+koska+se+kertoo+sinun+harrastamastasi+uskonnosta+enemmän+kuin+tarpeeksi+sellaiselle+joka+pohtii,+että+mitä+järkeä+uskonnossa,+vaikkapa+kristinuskossa+todellisudessa+on.
11.05.2017 08:18
50 / 416