Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos hyvistä ajatuksistanne.
Olin noissa raha-asioissa juuri niin hätäinen kuin vain voin egossani olla. Mitään aineellistakaan ongelmaa ei ollut, oli vain minun pelkoni.
noviisimunkillekkin runsaasti vain luottamusta mukaan vaikka usein tuntuukin että mitään ei tapahdu, mutta kun se tapahtuminen on suurelta osin siellä tiedostamattomassa.....
Taideteoksestakin sanotaan että sitä ei tarvitse ymmärtää, tarkoitus on että se vaikuttaa
21.05.2015 13:06
Lopetan osoittamisen. Hyväksyn olemiseni. En ole erillinen olen Luojani ajatus, kuten jokainen
20.05.2015 15:26
Epäonnistumisiani häpeän (syytän) entistäkin enemmän. Juuri nyt on menossa ystäväni avunpyyntö joka egon silmillä näyttää ikäänkuin hän olisi kavaltanut rahaa. Mihin vedän rajan --olenko kiltti-- en"tee" mitään. Tämä tuntuu aiheuttavan hirvittävä metelin mielessäni sinne tänne.
Ego ainakin tuntuu voivan hyvin, tuskastani päätellen.... noviiseja ollaan.
Kuitenkaan ei ole satavarmaa missä rahat on?
20.05.2015 15:22
Vieläkö kukaan on mukana jos totean että MINÄ olen luoja joka kuvittelee olevansa erillinen. Siitä erillisyydestäni käsin kuvittelen eli luon ajatuksen että kaveri syyllinen kuitenkin jokaisen valinta lopulta vaikutta jokaiseen. (olen luoja luon itse omat mielikuvani eli oman maailmani? syyllinen? niinkö)
Erillisyys uskosta johtuen on osoitettava hyvä kilpailukyky eli valittava heikoin lenkki, miten muuten todettaisiin HYVÄ kilpailukyky.
Ihmeiden Oppikurssi sano. Älä muuta maailmaa muuta käsityksesi siitä.
gffvc "Maailma ja erillisyys siinä, se ei ole oikeamielinen idea, ideana se on itsekäs ja lyhytnäköisen surkea"
Näin juuri. Maailma on paras paikka erillisyysuskon oikaisua varten
20.05.2015 12:47
Kiitos kannustuksesta ohofhc Tarkoititko että olisi oltava hyvitys.
Mielestäni elämässä ei kuitenkaan ole kysymys hyvittämisestä. Siitä seuraa loputon kierre, milloin asiat ovat riittävän hyvin minun mielestäni?? Olen jälleen siinä ongelmassa koenko hyvitykseni vapaaksi valinnakseni vai koenko tulleeni pakotetuksi.
Sensijaan olen tullut myöntämään etten tiedä KOKO totuutta josta seuraa mahdollisuus hyväksyä anteeksianto OMILLE ajatuksilleni.
Kahdella sanalla anteeksianto sanoo Jumala on.
Tuhon aiheuttajien (hitler aleksanteri suuri ja sadat muut sotapäälliköt ja pienemmät) syyllistämisessä on se ongelma etteivät he toimineet tyhjiössä. Jokaisella on ollut myötämielistä yhteisöä melkoisen runsaasti kukaan ei voi saada yksin tuollaista aikaan.
Tappaminen on väärin ei selityksiä.
Pienemässä mittakaavassa minkä tappaminen? Mikä on tappamista. No toisen ihmisen tietenkin, mutta enkö koko ajan riistä elintilaa (hiilijalanjälki) koko maapallolta. Tosiaan syön ja vien kaatopaikalle ravintoa satojen kilojen edestä samaan aikaan kun tuhannet kuolevat nälkään.
Katson muualle lukiessani puolustusvarusteluun suunnattuja miljoonia.
... Niin mikä on Jumalan/Luojan vastuu tässä spektaakkelissa ?
20.05.2015 09:48
Olisin kuitenkin valmis märittelemään mielen työkaluksi jonka avulla valitsen....
Henki on ylinnä, kaiken ylläpitäjä kaikessa
Sitten on mieli, joka vastaanottaa hengeltä eli kaikkeudesta. (silloinhan se tavoittaa myös kaikki eli sen minkä kokemuksemme mukaisesti määrittelemme hyväksi tai pahaksi.)
Sielun sanoisin olevan se tämänhetkisen kokemusteni summa joka on oppinut myös valtavan paljon virheellistä syyttämistä ja syyllisyyttä.
Tämä mielikuva opettaa minulle että tehtäväni on myöntää ja havaita OMA syyllisyyteni omaksi keksinnökseni. Toisin sanoen myönnän erehtyneeni kun joka hetki toimiessani kuitenkin olen toiminut parhaan ymmärryksen ja kokemukseni mukaisesti. Törmäyksiä sattuu ja kommunikointi on mitä milloinkin.
Sekin äiti joka taannoin ajoi lastensa kanssa päin vastaantulevaa... EI SILLÄ HEKELLÄ osannut mitään muuta tapaa kommunikoida
Koska näin on annan itselleni anteeksi omat ajatukseni syyllisyydestäni ja sinun ja jokaisen syyllisyydestä. Kiitän iloisella mielellä että olen erehtynyt, kuten jokainen aina joskus erehtyy. Kiitän lopputuloksesta ja luotan että Luojani on tämän sopan jo hyväksynyt. En ole vastuussa Jumalani keitoksesta.
Tuhannet viisaat ajattelijat todistavat elämällään että anteeksianto itselle avaa mahdollisuuden antaa anteeksi myös kaverille ja lopulta Luojalle eli ITSELLE.
Sitä sanotaan heräämiseksi.
19.05.2015 19:29
Juuri noin egoisti. Kuitenkin täällä materian keskellä on hyvä että on liikennesäännöt - aikataulut - ruokakulttuuri jne... jotta oppisimme anteeksiannon. Ei pidä kieltää maallista lakia mutta AJATTELUMALLIANI kannattaa harkita. On kysymys mielen muuttamisesta ei maailman
Uskoisin että juuri tästä on kysymys kun Uudentestamentin Jeesuksen kerrotaan sanoneen että "en tullut lakianne kumoamaan"
Maailmankaikkeus katoaa kun mieleni - mielikuvani muuttuu maailmankaikkeudesta. Se olkoon pienen halukkuuteni kohde
19.05.2015 19:06
Anteeksi kirjotusvirheeni
Tarkoitin Elämä on mieli, henki tai ajatus, keho on fysiikkaa
18.05.2015 22:34
Elämä asettaa ehtoja;hengitä....
Aivan niin silloin kun ajatellaan että keho ja elämä ovat sama asia.
On kuitenkin vahvoja kokemuksia jolloin on havaittu elämää eli tietoisuutta kehon ulkopuolella.
Elämä on mieli, henki tai ajatus, kehon fysiikkaa.
Mieli eli henki ei ole minun itseni tekemä
18.05.2015 11:23
Tuohon vapaaseen valintaan voisi ajatella niinkin että istut tiekarisi vieressä omasta vai ennalta määrätystä syystä. Tällä tavoin voi mennä taaksepäin kunnes löytää sen joka käski tehdä eikä antanut vaihtoehtoja. Kuka antoi kehon jolla tuntuu olevan erilaisia tarpeita. Jos se on sattuma, siloinhan kaikki muukin täytyy olla sattumaa, vai riittääkö että jokainen itse "sattumalta" märittelee omat sattumansa; ollaan taas alkulähteellä että olet sattumalta syntynyt.
Sattuma hommaan kuitenkin minulla tutuu olevan jonkinlainen vaikutus kun pystyn lopettamaan "sattumalta" milloin tahansa tämän lauseen, ikäänkuin minulla olisi valinnan mahdollisuus mihin tahansa?
Vai antoiko mielen antaja mahdollisuuden erilaisiin mielikuviin? Myös mielikuva kehosta. Se on uskomus siinä missä mikä tahansa.
Mieleni ei ole minun kehostani. Mielikuvieni mukaan valitsen niin sattumat kuin totuudet, opiskelu niiden erottamiseksi on vielä kesken Robotti en ole, olen Jumalani ajatus
18.05.2015 11:15
Lopullinen oivallus on että Jumala on kaiken alku. lopettaisimme toinen toistemme ja itse syyllistämisen, tappamisen ja riistämisen. Silloinhan olisimmekin taivaassa, Olisiko Jumala vastuussa tuontapaisesta ihmisestä?
mutta se ei liene mahdollista kun kaveri ei tahdo ymmärtää
16.05.2015 12:38
Tarkoitus on ainoa valinta
16.05.2015 12:31
Annan ajatuksesi anteeksi kun toistat että Jumalan pitäisi ilmentyä jollain kapineella Alkulähde ON, joka ilmenee että koen olevani elossa. Kuvittele että olet mielesi ulkopuolella silloinkin olet yhteydessä Jumalaasi koska koet!
Pitäisikö olla jokin mittari jolla mittaat kokemuksen että olet olemassa.
Miljoonia sivuja on kirjoitettu, paljonko on ollut sanomaa, sisältöä.
Hyvin yksinkertainen ajatus, maailma on peilikuva totuudesta. Minä en ole minun nimeni, ulkonäköni kehoni ajatukseni ammattini olen lisäksi hyvin paljon muuta. En ole uskontoni.
Jumalasta on minun mieleni jolla valitsen millaisen monoliitin milloinkin näen silmilläni. Tällaisen tällä kertaa.
16.05.2015 12:27
Opiskeluvaiheessa asioilla on se tarkoitus jonka opiskelija asialle antaa.
Kun elää todeksi että kaikki on jo Annettu opiskelu loppuu ja siirtyy elämänsä "sivusta katsojaksi" Lyhyesti sanottuna silloin on antanut anteeksi itselleen ajatuksensa maailmasta. Silloin elää maailmassa mutta ei maailmasta, päästää irti vaatimuksestansa millainen maailman pitäisi olla. Ei Jeesuskaan sanonut tulleensa korjaamaan maailma ei muuttamaan maailman lakeja hän opetti käsitystä uudesta valtakunnasta.
16.05.2015 12:09
Kaiken maailmassa olevan voi testata seuraavalla yksinkertaisella tavalla: ”Mikä tarkoitus sillä on?” Vastaus tekee siitä sen, mitä se merkitsee sinulle. Itsessään sillä ei ole mitään tarkoitusta, mutta sinä voit tehdä sen todelliseksi palvelemasi päämäärän mukaisesti. Täällä maan päällä sinä olet vain väline sen rinnalla. Jumala on sekä Välineet että Päämäärä. Taivaassa välineet ja päämäärä ovat yhtä ja yhtä Hänen kanssaan. Tällainen on todellisen luomisen tila, jota ei löydy ajasta vaan ikuisuudesta. Se ei ole selitettävissä kenellekään täällä olevalle. Ei myöskään ole olemassa mitään mahdollisuutta oppia, mitä nämä olosuhteet tarkoittavat. Vasta kun olet edennyt opitusta Annettuun, vasta kun valmistat uudelleen pyhän kodin luomuksillesi, se ymmärretään. T-24.VII.6 Ihmeiden Oppikurssi
Viktor E Frankl sanoi samasta asiasta. Ihmisen on löydettävä elämälleen tarkoitus.
Tarkoitus on ainoa valinta minkä voimme tehdä. Joka hetki valitsemme. Ajan eli kokemuksen myötä tulemme yhä tietoisemmiksi mitä olemme valinneet.
16.05.2015 11:58
Aloittaja on mainiosti vienyt ajatuksen nykyisin vallitsevan maailmankäsityksen ytimeen.
Vastauksena on oivallus että Jumaluus ei luonut kehoja.
Jumaluus eli Alkulähde on mieli eli henki. Jumaluus on antanut pojalleen saman Hengen mikä hänessä on.
15.05.2015 09:03
Maailman mielettömyys parhaiten näkyy tällä hetkellä.
On parannettava Suomen kilpailukykyä. Siis suomalaisten tehtävänä on osoittaa häviäjä. On oltava parempi kuin kukaan. Jonkun on oltava huonompi. Miten voittaja muuten erottuisi. Häviäjät hukkuvat Välimereen ja sotiin ja maanjäristyksiin ja suomalaisten on pelastettava häviäjät hukkumasta Välimereen sotiin, maajäristyksiin.
Eihän tämä ole lainkaan mieletöntä Vain OOOOMMMM osoittaa totuuteen. Ympäri käydään YHTEEN tullaan.
13.05.2015 12:31
//Tämä "jokin" valitsee joka hetki.//
Valinnalle ei ole vaihtoehtoja tarkoitan että valitsematta jättäminen on myös valinta.
Tarkoitus on ainoa valinta "David Hofmeister"
Kaikki on riippuvuussuhteessa toisiinsa koska Mieli on yhteinen. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Perhosen siivenisku Brasiliassa.....www.helsinki.fi/~enqvist/artikkeli.dir/poincare.html
Voin valita mikä on toimintani tarkoitus omassa mielessäni, eli millä mielellä touhuan tai passivoidun. Sen mielialan välitän maailmaan ja koska kaikki vaikuttaa kaikkeen saan vastaani eli saan kokemuksen siitä millaisen vaikutuksen lähetin "maailmaan"
Itämainen meditointi tiedostaa tämän kuvaamallaan ooommm äänteellä O
Eli ympäri käydään YHTEEN tullaan. Yksi voi olla numero, lukusana tai mentaalinen Ykseys ja jälleen jokaisen valinta vaikuttaa jokaiseen.
Vapausasteita On tosiaan vain kaksi tässä dualismissa, joko pelko kaikissa mahdollisissa epäilyksen ja syyllisyyden mahdollisissa muodoissa tai rakkaus jolloin synonyymeja ovat hyväksytä, luottamus mitä sanaa haluat käyttää.
Totuudessa on vain yksi. Vain yksi totuus on. O
13.05.2015 12:20
Kiitos marathustra ojennuksesta ilmeisesti putosin itse ensin??
Jos yritän tiivistää: Vain keho pystyy havaintoihin
Mieli ei tarvitse kehoa. Aivot ohjaa kehoa mielen tuottamien impulssien ohjauksesta. Mieli on tässä kaiken siis kaiken avainsana. Mieli on siellä katonrajassa yhteydessä kehoon jolloin tapauskohtaisesti jotkut pystyvät muistamaan tapahtumia ns aivokuolleen tilan ajalta.
10.05.2015 22:00
Yrjö Kallisen ajatus rakkaus on ykseyden riemua.
Mielestäni sopii IOK.n opetukseen että vain rakkaus on totta. Vain rakkaus Luo jakamalla itseään ja itsestään. Rakkaus ilo ja luottamus ovat synonyymeja.
Paljon tavoiteltu kilpailukyky tarkoittaa että joka hetki pystytään määrittelemään kuka häviää, kuka menettää, kuka tuhoutuu. Maailman talous nousee tai kaatuu sen mukana. Näinollen talous ei voi olla korkeimmalla tasolla totta koska se pelaa vain uskomusten varassa.
Ehdotan kysyttäväksi. - "mikä tarkoitus ( - ) sillä on?"
Jos kysyt tilipäivänä mikä tarkoitus rahalla on tai jos kysyt kuolinvuoteella olevalta mikä tarkoitus rahalla on huomannet (taso) eron
10.05.2015 21:47
111 / 121