Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
toden+totta,+ei+ole+oikeaa+ei+väärää+-+on+suhtautumistapa,+on+tapa+reagoida
23.04.2018 12:57
Mietin+mitähän+sellainen+ihminen+kysyy+joka+pyytää+tunteen+tai+kokemuksen+todistamista.+Mikä+on+se+näyttö+joka+pitää+esittää+surusta,+ilosta,+vihasta,+kiitollisudesta,+pettymyksestä,+uskosta?
Urheilja+lähtee+ladulle+ja+uskoo+voittavansa.++Miten+hän+todistaa+uskovansa++mahdollisuuksiinsa,+tietenkin+loputulos+näyttää+sen,+mutta+miten+se+usko+todistetaan+ennen+maalia.
Usko+Jumlaan+pääsee+maaliin+joskus+muutta+miten+usko+siitä+loputuloksesta+pitäisi+NYT+todistaa.
Mitä+g.v+sinulle+tulee+mieteen+näistä...+Toisaalta+eihän+sinun+sitä+tarvitse+tietää,+siksihän+juuri+kyselet+kun+et+tiedä.+Kiitos+siitä.
Minulle+tapahtuu+asioita+koska+uskon+joten+se+riittää+minulle.+Siis+uskomusteni+mukaisia+asioita.
Kun+puhutaan+kristinuskon+opetusta+jotkut+kokevat+noukivansa+rusinat+pulasta+ja+sivuuttavat+asioita+valkoiden.++Oliko+Jeesuksen+pyyntö+tai+opetus+rakentaa+valtavia+kivilinnoja,+kirkkoja,+Itse+en+löydä+sellaisia+määräyksiä,+moni+varmaan+löytää,+samoin+on+monia+muita+kohtia+joissa+olen+ymmärtämätön.+Silti+olen+evlut.+kirjon+jäsen+en+riitele+omia+ajatuksiani+vastaan,+en+hae+syyllistä+ulkopuoleletani
23.04.2018 09:42
Mikä+on+rakastettavaa+se+on+hengellistä.
Jokainen+tekee+merkitykset+itse+kokemuksilleen.
Asialla+on+se+merkitys+minkä+sinä+sille+annat.
Kun+rakastat+itseäsi+ollessasi+pirullinen+se+on+sinun+hegellisyyttäsi
Ei+voi+mennä+kenenkään+ajatusen+sisään+ja+arvioida+jotain,+ainoastaan+tuoksesta+näkee+mitä+on+tavoitettu.+Se+joka+arvioi+tulosta+ketoo+omat+arvostuksensa,+ei+muuta,+oman+"hengellisyytensä"+tai+sen+puutteen
23.04.2018 09:19
Luulisin+jokaisen+lukevan+mitä+tahansa+OMASTA+näkökulmastaan.+
Lukia+kuvittelee+tietävänsä+muutaman+lauseen+perusteella+Paavalin+tai+Jeesuksen+näkökulman+kun+tosiasiassa+jokainen+punnitsee+kummankin+eli+kaiken+omasta+ajatuksestaan+käsin.
Se+on+se+ensimäinen+ongelma:+Aatami+ei+olisi+syönyt+omenaa+ellei+käärme....+++Eeva+....
Ja+sama+syyttely+jatkuu+minähän+tein+vain+siksi+koska+Paavali---+++Jeesus---++naapuri---+++puoliso-----+Raamattu----
Milloin+ihminen+aikuistuu+ja+ymmärtää+itse+pieksevänsä+OMIA+mielikuviaan+kaikesta.+
Outo+ja+ikuinen+ympyrä:+Ihminen
Ensin+luo+itseleen+jonkin+käsityksen+jopa+uskomuksen+ja+sitten+tappelee+sitä+vastaan+tai+sen+kanssa+lopun+elämänsä.+Ampuu+sillä+kaikea+mikä+liiku+ja+ihmettelee+miksi+itsellä+on+niin+paha+olo.+
Jeesus+atoi+esimerkin:+Anna+anteeksi+hänelle+ja+itsellesi+Rakasta+itseäsi+niinkuin+jokaista,+kun+ei+ole+tietoa.+Tieto+ei+ole+vastaus.+Anteeksianto+avaa+ymmärryksen.
23.04.2018 09:08
Peili++ainakin.
23.04.2018 08:35
Miten+itse+ajattelet+synti+sanasta,+minkä+näköiseltä+se+sinun+mielestäsi+näyttää.
Agricola+oli+suomenkielen+ja+raamatun+ensimmäinen+kirjoittaja
22.04.2018 10:12
Aloit+jälleen+kirjoittamaan+tähän+mieltäsi+vainvaivvaavasta+kysymyksestä.+Olisitko+halunnut+vielä+vahvempaa+otetta.+
Mikä+olisi+kohteliaampi+tapa+Jumalalta+kuin+laittaa+sinut+liikkeelle.
22.04.2018 10:01
Huomaatko+että+kaverisi+näkevät+ja+kokevat+monet+asiat+eri+tavoin+kuin+sinä
Tuleeko+mieleen,+kumpi+on+oikeassa.
21.04.2018 17:08
Peukutin+koska+olet+vilpitön+etsijä+niinkuin+jokainen
Kun+Jumalasta+puhuminen+tuottaa+sinulle+säälin+tunteen,+siitä+on+hyvä+jatkaa.
Minulle+todiste+Jumalasta+olet+sinä.++Kaikki+mitä+on,+kertoo+myös+Luojasta.+Edelleen+kiemurtelen+kun+korostan++--+MINULLE+--++kaikki+kertoo+Luojasta.
En+mitenkään+voi+vaatia+että+sinä+tai+kukaan+kokee+samalla+tavoin.+Itse+asiassa+kahta+tai+useampaa+ihmistä+ei+tarvittaisi+jos+jokainen,+tai+monet,+ajattelisi+samalla+tavoin.+Lopulta+aika+outoa+olisi+jos+jossain+tulisi+sinun+kopiosi+vastaan+tai+minun+kopioni.+Joten+kemurtelen+aivan+tyytyväisenä+tietäen+että+minun+kiemurani+ovat+aivan+ikiomat,+ainoastaan+minulle.
Minulle+riittää+minun+todisteni.
Siinä+juuri+on+yksi+uskontojen+uskomattomuus+kun+siellä+joku+yrittää+että+jokaisen+pitää+ajatella+samalla+tavoin,+ettei+vain+olisi+kaikien+ismien+yhteinen+tavoite+ja+usko?
Olen+etsijä+kunnes+tavoitan+yhteisen+Totuuden+joka+ei+voi+olla+jokaisella+omansa+olakseen+totuus.+Ei+voi+olla+monta+totuutta.
21.04.2018 13:55
Maailma+on+ihmisen+uni
Herääminen+on+ainoa+maailman+tarkoitus.
Olemme+tullet+valitsemaan,+ainoa+valinta+on+heräminen+joka+tapahtuu+kun+annan+anteeksi+sen+unen+jossa+näen+kärsivän+maailman.
20.04.2018 21:12
"Ai+niin,+olemattomasta+ei+voi+koskaan+esittää+mitään"
Miksi+kuitenkin+esität?++Siksi+kun+sanoja+voi+laittaa+peräkkäin.
20.04.2018 08:57
Onko+ajatuksesi+todistettavissa.
19.04.2018 14:26
Ihmetelen+sitä+mitä+pitäisi+olla+jotta+olisi+riittävästi+todistetta.
Näilläkin+sivuilla+joka+hetki+on+jumalan+vaikutusta+vaikka+ei+laskettaisi+muita+kuin+sana+-++jumala+-
Jos+lasketaan+sana+joulupukki+niin+pahasti+jää+jälkeen.+Onko+puhe+eli+kirjoittelu+joulupukista+todiste+joulupukki+käsitteen+vaikutuksesta.
Voiko+joulupukki+olla+olematon+jos+sitä+jatkuvasti+toistetaan,+mikä+on+silloin+olematonta+kun+joulupukista+keskustellaan,+ei+ainakaan+joulupukki.Tämä+nyt+on+tätä+minun+lokiikkaani
ihmeiden+aika+on+aina
19.04.2018 12:58
Elämän+valoisia+puolia+on+mukava+ajatella+jos+niitä+löytyy+muualtakin+kuin+ajatuksista.
19.04.2018 09:01
agressivisuus+omaa+käsitystään+kohtaan.
Ei+kukaan+voi+käsitellä+muita+kuin+omia+mielikuviaan+omista+käsityksistään
18.04.2018 20:39
Hyvä+aloitus.
Jatkoksymykseksi+ajattelen+että+sikiön+tietoisuuteen+vaikutetaan+jo+paljon+ennen+syntymää,+siis+äidin+reaktiot+muokkaavat+sitä,+no+mihin+äidin+reaktiot+perustuvat,+tietenkin+hänen+kokemuksiinsa+jotka+alkoivat+jo+sikiövaiheessa,++ja+niin+poispäni.+minne+saakka?+...
Vedän+mutkat+suoriksi+ja+ajattelen+että+Kristityt+sanovat+sitä+perisynniksi+mikä+on+minusta+kammottavaa+syyllistämistä.+(kolmanteen+ja+neljänteen+polveen...)
En+olisi+aivan+varma+sanomaan+milloin+tietoisuus+syntyy.+Siksi+tyydyn+ajatukseen+että+Jumala+loi+sen.
Fysiikka+on+arvokas+selitystapa+asioille+jotka+ovat+ihmismielen+määriteltävissä.
17.04.2018 09:55
Mielen+salattu+voima++ylearena.+https://www.youtube.com/watch?v=aTilan5DkTM
Aivan+samaa+asiaa+kuin+Ihmeiden+Oppikurssi
Älä+muuta+maailmaa+muuta+ajatuksesi+siitä+maailmasi+muuttuu.+Kurssi+on+kirjoitettu+1976+ja+siinä+kyllä+nähdään+asiat+eri+tavoin+kuin+kristinuskon+kuoleman+ilosanomassa.
16.04.2018 22:02
Sen+näkee+ja+kokee+lopputuloksesta.
Kuka+määrittelee+mikä+on+lopputulos,+sitä+taas+ei+voi+mennä+toisen+mieleen+katsomaan,+jokainen+saa+mitä+tilaa.+Katsoessani+tulosta+tiedän+mitä+olen+tilannut.+Ainakin+itse+koen+olevani+vielä+matkalla....+
Ehkä+Jeesus+ja+jokunen+hänen+kaltaisensa+eleli+ilman+suunnittelua,+täysin+tässä+hetkessä.+Sitä+hän+ainakin+opetti+(niin+olen+ymmärtänyt?)+Mutta+eikö+luopuminen+suunnittelusta+juuri+ole+vahva+päätös+eli+suunnitelma??
matkalla+olen+koska+sitä+tilasin
16.04.2018 09:48
hyvä+että+on
15.04.2018 19:04
""Pääkysymys+on.+miksi+on+olemassa+jotain,+ennemmin+kuin+ei+mitään?+Niin+kauan+kuin+siihen+ei+löydetä+vastausta,+ateistit+ja+uskovaiset+ovat+samalla+tasolla,----++itse+uskon,+että+ihmiset+eivät+tiedä+tai+usko+yhtään+mitään.+Uskonnot+ovat+vain+teorioita+jotka+kumpuavat+siitä+tosi+asiasta,+että+on+olemassa+materiaa:+ainetta."""
Miksi+kysyt+tai+materiako+sinussa+kyselee.+Onko+olennaista+millä+nimellä+kutsut+sitä+mikä+sinussa+kyselee.+muttuuko+kenties+vastaus
15.04.2018 18:47
65 / 121