Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
OksastettuOksa
profiilit
OksastettuOksa
OksastettuOksa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
24
Kommenttia
1070
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juuri noin :=) meni senat sakaisin....
15.05.2016 19:15
Itse valitat ja yrität taas samasta asiasta jankuttaa :=)
15.05.2016 19:13
En, koska en olisi mennyt hänen kanssaan naimisiin.
15.05.2016 19:12
Anna luterilaisen papin opettaa sinua
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/rkk-ohjelmat?vt[0]=16
15.05.2016 19:07
Jumalan lahjat on tarkoitettu Jumalan tahdon mukaan käytettäväksi. Olisi helpompi keskustella kanssasi jos käyttäisit vain yhtä nikkiä.
15.05.2016 19:04
Lue Lue 1.Sam 8 niin tiedät kuka kuninkaan halusi.
Mutta koska kuningas piti saada Jumala vaikutti kuka se oli. Ja Daavidhan ei ollut Israelin ensimmäinen kuningas senhän tiesitkin?
15.05.2016 19:02
Lue 1.Sam 8
15.05.2016 18:36
Israelin kuninkaista. Tiedäthän, että israelilaisten kuninkaan vaatiminen kaikenkaikkiaan oli Jumalalle tottelemattomuutta?
Jumala oli israelilaisten kuningas mutta he vaativat itselleen ihmiskuninkaan kuten pakanakansoillakin oli.
15.05.2016 18:32
Jumala on luonut yhden vaimon miehelle. Missään Jumala ei tätä luomistyötään kumoa tai muuta. Kaikista monien vaimojan ottamisista on koitunut vain ikävyyksiä niiden ottajille.
Sinä väitit, että Jumala hyväksyy monet vaimot ja siunaa niiden ottajia. Tämä on edelleenkin sinulta Raamatun sanalla todistamatta.
K a i k k i luotu on Jumalana lahjaa mitään ihminen ei itse ole saanut aikan mutta käyttää kyllä väärinkin Jumalan luomistöitä.
15.05.2016 18:30
Lue loppuun
9 Miksi olet halveksinut minun sanaani ja tehnyt sellaista, mikä on minun silmissäni pahaa? Heettiläisen Urian olet lyönyt miekalla, olet tappanut hänet ammonilaisten miekalla, ja hänen vaimonsa olet ottanut vaimoksesi. 10 Niinpä miekka ei tule milloinkaan väistymään suvustasi, koska olet halveksinut minua ja ottanut vaimoksesi heettiläisen Urian vaimon.'
11 Herra sanoo näin: 'Minä nostan omasta perheestäsi onnettomuuden sinua vastaan, ja silmiesi edessä otan sinulta omat vaimosi ja annan heidät toiselle, joka makaa vaimojesi kanssa keskellä kirkasta päivää.
12 Sinä olet tehnyt tekosi salassa, mutta minä teen tämän teon koko Israelin nähden, keskellä kirkasta päivää.'"
15 Sitten Natan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Urian vaimo oli synnyttänyt Daavidille, ja lapsi sairastui pahoin.
16 Daavid kääntyi pojan vuoksi Jumalan puoleen, paastosi ja vietti yönsä maaten paljaalla lattialla.
17 Hovin vanhimmat tulivat hänen luokseen ja yrittivät saada hänet nousemaan, mutta hän ei suostunut eikä myöskään syönyt mitään heidän kanssaan.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli. Palvelijat eivät uskaltaneet kertoa Daavidille lapsen kuolemasta, sillä he ajattelivat: "Kun me puhuimme hänelle pojan vielä eläessä, hän ei kuunnellut meitä. Kuinka me nyt voisimme sanoa hänelle, että poika on kuollut? Hän voi tehdä jotakin epätoivoista."
19 Huomatessaan palvelijoidensa kuiskailevan keskenään Daavid ymmärsi, että lapsi oli kuollut. Hän kysyi heiltä: "Onko lapsi kuollut?" He vastasivat: "On."
15.05.2016 18:17
Jumala kunnioittaa ihmisen vapaata tahtoa. Hän ei estä ihmisiä tekemästä vapaasta tahdostaan myöskään väärin. Mutta seuraukset teoistaan ihminen joutuu maksamaan kuten tässäkin tapauksessa Daavidin tekojen hinta oli oma lapsi. Se mikä oli Daavidin mielestä ei siis ollut hyvää Jumalan mielestä.
15.05.2016 18:15
En ainakaan vielä löytänyt sitä.
15.05.2016 18:10
Jumalalta on kaikki mitä meillä on koska hän on kaiken Luoja. Jumala antoi Daavidin ottaa monet vaimot koska Daavid tahtoi ja kärsi myös sen seuraukset koska toimi Jumalan tahtoa vastaan.
Et kai luule, että Jumala estää ihmistä tekemästä tahtonsa mukaan kun on antanut ihmiselle vapaan tahdon?
15.05.2016 17:46
Se on Jumalan sanaa ja se ei todista mitään väitteistäsi monista vaimoista vaan päinvastoin.
15.05.2016 17:41
Sinähän aina näet vaivaa kirjoittajien nikeistä. Oliko sinulla jotakin asiaa muuten minulle kun mainitsit minut erään toisen nikin kohdalla?
15.05.2016 17:33
Et siis ymmärrä mitä Raamatussa lukee?
15.05.2016 17:26
Tunnistin kyllä :=)
15.05.2016 17:24
Ja tärkein Daavidin katumus vääristä Jumalan tahdon vastaista teoistaan
"13 Silloin Daavid sanoi Natanille: "Olen tehnyt syntiä Herraa vastaan." Natan vastasi: "Herra vapauttaa nyt sinut tästä synnistä, eikä sinun tarvitse kuolla.
14 Mutta koska olet tällä teolla rikkonut pahasti Herraa vastaan, niin sinulle syntynyt poika kuolee.""
15.05.2016 17:12
Kannattaa lukea luvun alusta niin sinäkin ymmärrät mistä on kysymys. Daavid luki itselleen tuomion.
1 Herra lähetti Natanin Daavidin luo. Kuninkaan luo tultuaan Natan sanoi: "Eräässä kaupungissa oli kaksi miestä, rikas ja köyhä.
2 Rikkaalla oli suuret määrät lampaita ja härkiä,
3 mutta köyhällä ei ollut kuin yksi ainoa pieni karitsa, jonka hän oli ostanut. Hän elätti karitsaa, ja se kasvoi hänen luonaan yhdessä hänen lastensa kanssa. Se söi hänen leipäänsä ja joi hänen kupistaan, se makasi hänen sylissään ja oli hänelle kuin tytär.
4 Mutta kerran rikkaan miehen luo tuli vieras. Rikas ei raskinut ottaa yhtään omista lampaistaan tai häristään valmistaakseen ruokaa matkamiehelle, joka oli tullut hänen luokseen, vaan otti köyhän miehen karitsan ja teki siitä vieraalleen aterian."
5 Daavid suuttui kovasti tuolle miehelle ja sanoi Natanille: "Niin totta kuin Herra elää, se mies, joka noin teki, on kuoleman oma.
6 Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki tuolla tavalla eikä tuntenut sääliä."
" 8 Minä korotin sinut herrasi asemaan, annoin herrasi vaimot sinun syliisi ja annoin sinulle Israelin ja Juudan heimot. Jos tämä on vähän, voin antaa vielä mitä tahansa muutakin."
15.05.2016 17:10
Halusitko sinä määritellä sen hyvän itsetunnon myös tällä nikilläsi?
15.05.2016 17:06
33 / 54