Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Sven-Håkan
profiilit
Sven-Håkan
Sven-Håkan
Vapaa kuvaus
Aloituksia
282
Kommenttia
4385
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Saksa,+espanja,+portugali,+ranska,+venäjä,+puola+ovat+isoja+kieliä,+ruotsi+ei.+Moskovassa+on+enemmän+asukkaita+kuin+Ruotsissa.
27.05.2019 20:38
Joko+opiskelijoita+on+se+100%?+Vironvenäläiset+eivät+innostuneet+lukemaan+viroa+mutta+jonottovat+nyt+innolla+kansalaisopiston+ruotsinkursseille?+😂
Vironvenäläisiä+on+35%+joten+kyllä+se+ruotsi+on+tosiaan+ihmekieli+kun+saa+tämmöistä+aikaiseksi.
27.05.2019 20:06
Olen+viime+aikoina+seurannut+sarjaa+nimeltä+"handmaid's+tale".+Jotenkin+sarjasta+tulee+mieleen++nykyinen+Suomi+jossa+on+suomenkieliset+ovat+lähinnä+palvelijoita+"komentajille"+ja+näiden+vaimoille.+Sitten+on+nämä+punapukuiset+"palvelijattaret"+joiden+ainoa+tehtävä+on+synnyttää+jälkeläisiä+näille+"komentajille"+koska+näiden+omat+vaimot+ovat+steriilejä.
Tästähän+Peppu-Reinokin+haaveilee+kun+vaatii+suomalaisia+lisääntymään.+Sillä+jos+suomalaiset+eivät+lisäänny+niin+kuka+maksaa+Reinon+kansaneläkkeen+ja+vaihtaa+Reinon+vaipat?+Voin+vakuuttaa+että+minä+tai+jälkeläiseni+ei+sitä+ainakaan+tee.+Parhaiten+tämän+palveluvelvoitteen+ruotsinkielisessä+vanhainkodissa+välttää+kun+kieltäytyy+opettelemasta+ruotsia.
27.05.2019 18:35
95%+on+fakta.+5%+on+fakta.+Olen+hyväksynyt+faktat,+ongelma+on+siinä+että+svekomaanit+eivät+pysty+tätä+faktaa+hyväksymään.
27.05.2019 18:10
Suomessa+on+pääkieli+ja+sitten+useampi+vähemmistökieli.+Kaikki+kielet+ovat+yhtä+arvokkaita+mutta+kaikki+eivät+ole+yhtä+hyödyllisiä+kaikkialla.+Esimerkiksi+Ruotsissa+ruotsi+on+hyvin+hyödyllinen+mutta+Suomessa+ei+niin+hyödyllinen.
27.05.2019 18:00
Aivan+kuten+Virossakin+kävi+😂
27.05.2019 17:48
Ruotsinkielinen+oppii+suomen+kuten+maahanmuuttajatkin+eli+asumalla+suomenkielisessä+maassa.+Olkaa+ylpeitä+itsestänne,+ette+te+ole+yhtään+huonompia+kun+vaikkapa+irakilaiset+tai+somalit+😂
Mutta+kannatan+ehdottomasti+vapautusta+kaikille+toisesta+kotimaisesta+koska+todellisuudessa+ei+ole+kuin+yksi+kotimainen.
27.05.2019 17:23
Äläpäs+nyt+intoile.+Sinä+kannatat+Ruotsia,+Nisse+entisenä+kommunistina+kannattaa+luultavasti++Venäjää+tai+sitten+suomenruotsalaisena+Ruotsia.+Minä+pääsen+taas+helpolla+koska+kansalaisuuteni+on+suomalainen+ilman+mitään+etu-+tai+jälkiliitteitä.+Se+on+se+etu+kun+on+vain+yksi+isänmaa.
27.05.2019 10:22
Ja+onhan+pakkomatematiikkakin
26.05.2019 15:26
Tykistön+ei+tarvitse+kovinkaan+usein+antautua+koska+se+on+kilometrien+päässä+kovimmista+paikoista.+Siksi+siellä+olikin+ne+Munsalan+rohkeimmat+miehet.
26.05.2019 15:25
"Näin+ollen+Ruotsi+on+siis+suhteellisesti+ylivoimainen+muuttokohde+ruotsinkielisille.+Muu+maailma+puolestaan+vetää+enemmän+suomenkielisiä."
Lainaus+tuosta+yläkerran+linkistä.+
Mutta+tätä+tämä+svekomaanien+elämä+on,+maailma+rajoittuu+Tukholmaan+ja+Ruotsin+kuninkaallisiin+ja+muu+ei+sitten+kiinnostakkaan.+Sitten+ihmetellään+kun+boohemit+fennot+eivät+jaksa+innostua+tästä+satumaasta.
26.05.2019 15:05
Pelkäät+että+palvelijat+loppuu+ja+joudut+itse+vaihtamaan+vaippasi?+😂
26.05.2019 14:49
Myönnä+pois+itse+kannatat+Ruotsia?
26.05.2019 14:22
Haluatko+10%+kaksikielisyys+tukesi+suoraan+käteen+vai+panenko+tilille?
26.05.2019 13:36
Ulkoistaisitko+sinä+elatuksesi+henkilölle+joka+osaa+muutaman+sanan+puhumaasi+kieltä?
Ei+muutama+sana+riitä+vaan+Gunillan+on+lopetetteva+työt+ja+muutettava+pariksi+vuodeksi+Somaliaan+jotta+pystyy+palvelemaan+asiakkaitaan+kunnolla.+Tämä+vain+siksi+että+Gunilla+oli+laiska+koulussa+eikä+ymmärtänyt+kuinka+tärkeäksi+kieleksi+somalia+Suomessa+tulee.
26.05.2019 13:33
Ruotsinkielisille+näytti+juurikin+Ruotsi+olevan+se+ainoa+vaihtoehto.+Boheemit+fennot+taas+muuttavat+ympäri+maailmaa.
26.05.2019 12:01
Ahvenanmaa+ja+nettomaksu+😂
25.05.2019 15:20
😂😂😂
25.05.2019 15:18
On+siis+olemassa+vain+pakolaisia+tai+elintasopakolaisia?+Onko+Saksalainen+insinöörikin+joka+muuttaa+Suomeen+töihin+hyvä+palkkaiseen+työhön+elintasopakolainen?+😂
No+toisaalta+surullista+huomata+että+suomenruotsalaisissa+on+noinkin+paljon+elintasopakolaisia.
Pitäisikö+ruotsinkielisiä+tukea+nykyistä+enemmän+että+eivät+joudu+pakolaisiksi+maailmalle?+Jos+vaikka+poistetaan+pääsykokeet+korkeakouluista+kokonaan+ja+valtio+lupaa+automaattisesti+hyvä+palkkaisen+työn.
25.05.2019 13:25
Asepalvelustako+ne+täältä+lähtivät+pakoon?+Ruotsissa+oli+työtä,+Suomessa+ei.+Ja+kyllä+enemmistö+suomalaisista+taisi+silti+tänne+jäädä+vaikka+vaikeaa+olikin.+Vironruotsalaiset+lähtivät+käytännössä+kaikki.
25.05.2019 12:41
203 / 220