Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hvp27
profiilit
hvp27
hvp27
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
7560
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+tiedä+millainen+Valdman+karppausdieetti+on+mutta+Heikkilä+on+tunnetusti+sitä+mieltä+että+ainoastaan+hän+hallitsee+karppauksen.
18.08.2020 05:05
Valdma+kertoo+kirjassaan+näin+'Kirja+myös+toteaa+asiallisesti,+että+painon+lasku+on+keskeinen+seikka+eikä+ole+olemassa+mitään+tiettyä+ruokavaliota,+joka+olisi+muita+parempi.'
Tuo+on+Valdman+kirjan+'Peruuta+diabetes'+arvostelusta,+jonka+on+kirjoittanut+Knuuti.
Edelleenkin,+karppausta+ei+suosittele+yksikään+virallinen+taho+diabeteksen+hoitoon.+Kaikkialla+sen+sijaan+suositellaan+laihduttamista.
Lue+vaikka+professorin+teksti+diabeteksessä+'Tyypin+2+diabetes+on+kalorisairaus'.
18.08.2020 04:52
Ainoastaan+raskausdiabeteksesyä+voi+parantua.+Muuten+puhutaan+remissiosta.+Laihtuminen+auttaa+huomattavasti.+Hiilihydraattirajoitusta+käytetään+vain++laihduttamiseen+eikä+diabeteksen+hoitoon.
17.08.2020 22:11
Näinpä+juuri.+Itse+en+ole+paastonnut+mutta+nutrauksessa+pitää+kärsiä+se+pari+päivää+nälkää.+Toki+voi+aloittaa+pehmeästi+ja+vetää+illalla+vaikka+kasviskeittoa.
17.08.2020 15:56
Kiinassa+hiilihydraatin+syönti+on+vähentynyt+ja+Diabetes+kääntynyt+nousuun.+Näin+kävi+myös+Suomessa.
17.08.2020 15:49
Joo.+Maksa+on+avainasemassa+koska+se+tuottaa+sokeria+ja+diabeetikolla+siis+liikaa.+Pitäisi+ultrata+maksa+jossain+välissä+niin+tietäisi+sen+rasvoittumisasteen.+Nyt+kyllä+lähtee+painoa+helposti+kun+ruoka+ei+juurikaan+kiinnosta.+Aika+paljon+menee+valmiskeittoa+ja+puuroa.+Tänään+illalla+proteiinipirtelö+ja+aamulla+puuro.+Rasvaa+on+mennyt+uudessa+kämpässä+aika+vähän+kun+en+tee+oikeaa+ruokaa.
Nykänen+joi+myös+haimansa.+Vaatii+todellista+harrastuneisuutta.+Minulla+alkoholi+laskee+niin+paljon+verensokeria+ja+-painetta+että+ei+oikein+voi+ottaa+useampaa.
17.08.2020 15:47
Jos+laihduttaa+karppaamalla+niin+diabetes+helpottaa.+Saman+kyllä+saa+aikaiseksi+millä+tahansa+laihdutusdieetillä.
Diabeteksessä+isoin+ongelma+on+tyydyttyneen+rasvan+kiinnittyminen+solujen+insuliinireseptoreihin.+Tuon+takia+laihduttaminen+auttaa.+Liikunta+auttaa+myös.
17.08.2020 14:13
Kakkostyypin+diabetesta+aiheuttaa+lähinnä+ylipaino+eikä+hiilihydraatti.+Aasiassa+syödään+paikoitellen+yli+80E%+hiilihydraattia+ja+kakkostyypin+diabetes+on+paljon+harvinaisempi+kuin+meillä.
17.08.2020 14:05
Ostin+duunikämppään+sauvasekoittimen.+Jahka+silikonipussit+saapuvat+kiinasta+niin+armoton+sosekeittojen+vääntö+alkaa.+Kämppis+syö+lähinnä+tarjousjauhelihaa+sarvimakakaronilla.
17.08.2020 13:29
Muuten+hyvä+mutta+insuliiniherkkyyttä+parantaa+laihtuminen+ja+liikunta.+Runsasrasvainen+dieetti+huonontaa+insuliiniherkkyyttä.
Minulla+on+nykyään+normaalit+verensokeriarvot+ihan+laihduttamalla.+Tosin+XigDuo+on+vielä+käytössä+mutta+insuliini+ei.
17.08.2020 13:25
Jeps.+Itse+sallin+itselleni+20%+huonoja+valintoja.+Jäätelö+silloin+tällöin,+päivittäinen+olut+tai+kaksi,+joskus+meetwurstia+tai+juustoa.+Helpompi+on+kyllä+lisätä+hyviä+asioita+kuin+vähentää+huonoja.
Onneksi+pidän+monista+terveellisistä+asioista+enkä+pidä+kovinkaan+monista+epäterveellistä+asioista.+Elintarviketeollisuuskin+tekee+asioista+jatkuvasti+helpompia+kun+esimerkiksi+hyvää+makkaraa+ei+enää+saa.+Onneksi+parmesaania+saa+vielä.
17.08.2020 13:20
200€.+Arvokas+muutaman+riski+geenin+takia+ja+tulevaisuudessa+tärkeä+lääkkeiden+ja+elämäntapojen+valinnassa.+Nuo+eivät+ole+täydellisiä+sekvenssejä+vaan+geenit+pilkotaan+entsymaattisesti+ja+monistetaan+ja+niistä+tehdään+kartta.+Yhdessä+palassa+voi+siis+olla+monta+geeniä+kun+DNA+lohkeaa+samasta+paikasta+mutta+emäsjärjestys+ei+siis+ole+selvillä.+Sekventointi+taitaa+maksaa+jotain+500€+ja+se+sitten+paljastaa+yksittäiset+emäsmuutokset.
17.08.2020 13:11
Satunnaista+tietoa.+Äitini+kuoli+Alzheimerin+ja+Teetin+itsestäni+geenitestin.+Valitettavasti+APOE-geenistä+toiseksi+huonoin+kombinaatio+eli+3/4.+Hyvä+syy+välttää+tyydyttynyttä+rasvaa+koska+huono+kolesteroli+jota+tuo+aiheuttaa+altistaa+Alzheimerille.
17.08.2020 12:22
En+suhtaudu+terveyteen+noin+pedanttisesti.+Omat+viinirypäleet+jäävät+korjaamatta+tänä+vuonna.
Pitseria+on+kyllä+italialainen+ja+ilmeisen+hyvä.+En+ole+ennen+syönyt+siellä+pitsaa.+Jos+saan+jaettua+viinirypäleitäni+niin+pistän+niitä+kasvamaan+puolisen+tusinaa+lisää.+Pitäisi+vaan+keksiä+tapoja+käyttää+niitä.
Muitakin+kasveja+voisi+harkita,+noin+terveys+linjalta+siis.
17.08.2020 12:19
Edelleenkään+en+käytä+margariinia+vaan+majoneesia+ja+kyllä+pidän+täysjyvä+leivästä.
Puolukkarahkastakin+pidän+ja+olen+pitänyt+jo+yli+50+vuotta.
17.08.2020 11:21
Juu.+Meille+suuntatui+massiivinen+muuttoliike+idästä+jokunen+vuosituhat+sitten+ja+Suomen+sisällä+on+maailman+jyrkin+geneettinen+raja.+Meillä+on+paljon+APOE-geenin+nelosmuunnosta+ja+se+altistaa+huonoille+kolesteroli+arvoille.
Suomalaiset+eivät+oikein+osaa+käyttää+alkoholia+niin+sitä+ei+voi+suositella.+Itse+taidan+tänään+testata+naapurin+pitserian+ja+vaihdan+päivittäisen+olueni+punaviiniin.
17.08.2020 10:56
Tai+rasvaista.+Pitsa+pitää+minulla+verensokerin+korkealla+todella+pitkään.
17.08.2020 07:15
Joo.+Laihduttaminen+on+avainasia+ja+sen+voi+tehdä+miten+haluaa.+Kekseistä+ym+kannattaa+pyrkiä+eroon+koska+niissä+on+törkeästi+energiaa.+Huonoista+hiilihydraateista+ei+myöskään+ole+etua+joten+niitäkin+voi+karsia.
17.08.2020 06:16
Mutta+olen+voinut+jo+jättää+insuliinin+pois+ja+seuraavana+taitaa+olla+joku+verenpainelääkkeistä.+Simvastatiinista+tuskin+pääsen+eroon.
17.08.2020 06:04
Ranskalaisilla+on+edullisemmat+geenit+kuin+suomalaisilla+ja+iso+osa+heidän+tyydyttyneestä+rasvasta+tulee+juustosta+eikä+voista+kuten+Suomessa+tuli+ennen.
Maltillinen+oluen+tai+viinin+juonti+vähentää+sv-sairauksia+paljon.+Syitä+voidaan+vain+arvella.
17.08.2020 05:52
264 / 378