Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hvp27
profiilit
hvp27
hvp27
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
7560
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tänään+paasto+6.6+ilman+XigDuota+ja+insuliinia.+Tuli+tosin+syötyä+eilen+vähänlaisesti.
10.08.2020 06:14
Ei+kannata+pitää+juustoja+ym+säännöllisesti+kaapissa+jos+on+niille+perso.+Minulla+on+yleensä+kaapissa+herkkukurkkuja+ja+tomaattia+leivän+päällysteenä.+Myös+kevytmajoneesia.+Puuroon+on+vakiintunut+omenasose+kun+omenissa+on+matala+GI.
10.08.2020 06:10
Kaurapuuron+GI+on+55+eli+matala+ja+hiilihydraattia+siinä+on+9+g/100+g.+Ei+todellakaan+nosta+verensokeria+korkealle.
Verensokeri+laskee+terveillä+aika+nopeasti+joskin+kaurapuuro+on+hidas+hiilihydraatti+joten+pitää+nälkää+hyvin.+Ei+kaurapuurolla+tietenkään+pärjää+pitkään+kun+3+dl+annoksessa+on+alle+180+kcal.
10.08.2020 05:53
Ketoosilla+ei+ole+pienintäkään+vaikutusta+insuliiniresistenssiin.
Olen+myös+kuullut+siitä+että+pitkä+ketoilu+aiheuttaisi+alentunutta+hiilihydraatin+sietoa+mutta+en+ole+löytänyt+tuolle+vahvistusta+mistään.+Asia+kiinnostaisi+kovasti.
10.08.2020 05:37
Diabeteksen+suurin+riskitekijä+on+ylipaino+eikä+ketoilua+suositella+missään+diabeteksen+hoitoon.+Ei+edes+Ruotsissa+väitteistä+huolimatta.+Rasvamaksassa+sama+juttu+eli+ylipaino+on+suurin+riskitekijä.
Rasvamaksasta+kärsiville+suositellaan+Käypä+hoito+-suosituksissa+tällaista+ruokavaliota+'Suositeltavassa+ruokavaliossa+rasvaa+on+korkeintaan+40+%+energiasta,+rasvan+laatuun+kiinnitetään+erityistä+huomiota+suosimalla+kerta-+ja+monityydyttymättömiä+rasvahappojen+lähteitä+ja+energiasta+noin+40+%+on+kuitupitoisia+hiilihydraattien+lähteitä+eli+täysjyväviljaa,+kasviksia,+marjoja+ja+hedelmiä.'.+Sama+ruokavalio+käy+hyvin+myös+diabeetikoille.
10.08.2020 03:36
5.5%+sokeria+eli+pullossa+18+g.+Tuplasti+a-olueen+verrattuna+siis.+Ei+käy+ainakaan+ketogeenisen+ruokavalioon+kun+päivän+hiilihydraattit+tulevat+yhdestä+pullosta.+Itse+kyllä+juon+satunnaisesti+ja+terävöitän+2+CL+giniä.
Aromista+ei+ole+mainintaa+mistä+se+on+peräisin.+Voi+olla+luontainen+ja+juuri+se+jolla+on+yhteisvaikutus+lääkkeiden+kanssa.
10.08.2020 03:27
Aika+paljon+samanlainen+tilanne+kuin+minulla+paitsi+minulla+jatkunut+pidempään.+Työpaikkan+vaihto+auttoi+minulla+ja+korona+tehosti+laihtumista.
Tuo+pitkä+sokerisi+oli+kyllä+hurja.+
Minäkin+herkuttelin+eilinen+eli+söin+lihavartaan+bulguurilla.+Alkuun+vielä+kaksi+aperitiiviä+ja+illalla+yksi+olut.
10.08.2020 03:06
Asiallisia+viestejä+ei+juurikaan+poisteta.+Tästä+ketjusta+on+poistettu+lähinnä+vekun+massapostauksia+ja+solvauksia.
10.08.2020 02:58
Heikkilän+dieetti+ja+HDL+ei+noussut.+LDL+nousi+ja+tuli+statiinit.
09.08.2020 10:41
Piti+mainita+että+ruumiinlämmöstä.+Peittoa+en+ole+käyttänyt+puoleen+vuoteen.
09.08.2020 10:22
Vaihdoin+työpaikkaa+ja+korona+sopi+minulle+hyvin+kun+ei+ollut+paineita.+Paino+ei+suoranaisesti+junnannut+mutta+laski+vain+kilon+vuodessa+kun+nyt+lähtee+kilo+kuukaudessa.
09.08.2020 10:20
Oliko+elämässäsi+mitään+erikoista+kun+nuo+sokeriarvot+mitattiin?+Onko+niitä+mitattu+ennen?
Onnea+joka+tapauksessa+paranemisestasi.+Miten+ajattelit+jatkaa?+Karppaamalla+vai+muuten.+
Itse+en+ole+perso+roskaruualle+enää+mutta+hyvin+sillä+tuli+painoa+30+vuotta+sitten.+Nyt+aperitiiville+ja+sen+jälkeen+lihavartaalle+bulguurilla.
09.08.2020 09:32
Tämmöinen+kannattaa+lukea:+'Onko+psykoosilääkkeen+pakko+lihottaa?'.+On+tiedetoimittajan+kirjoittama.
09.08.2020 09:25
Värimuutoksen+aiheuttaa+lykopeeni+ja+tomaattikastikkeen+sekä+öljyn+pintajännitys+on+erilainen+kuin+öljyn+ja+veden.+Lisäksi+tomaattikastike+on+paksua+ja+se+on+epänewtoninen+neste.+Jälkimmäinen+vaikuttanee+valmistuksen+aikana+mutta+ei+enää+purkissa.
09.08.2020 09:22
Eräille+ajatuskin+liikkumisesta+aiheuttaa+kauhua.
09.08.2020 09:03
Itsellä+takana+pitkä+säästöliekki.+Syynä+stressi+ja+laihduttaminen.+Ruumiinlämpö+oli+vuosia+35.2+ja+nyt+37.+Tuo+vastaa+noin+30%+vähennystä+perusaineenvaihdunnassa.+Harmi+kun+en+mittauttanut+sitä,+sen+voi+mittauttaa+Aavassa+Kampissa.
09.08.2020 09:02
Mutta+minähän+olen+kokeillut+tiukkaa+karppaamista.+Verensokeri+ei+laskekenut+kun+ei+painokaan+laskenut+mutta+LDL-kolesteroli+nousi+50%.
09.08.2020 08:08
Aika+hyvin+päästy+remission.+Eiköhän+lääkäri+ole+samaa+mieltä+kanssasi+lääkkeiden+tarpeesta.+Tilannetta+kannattaa+kyllä+seurata+mutta+kun+herkuttelupäivienkään+jälkeen+ei+verensokeri+nouse+niin+tuo+on+hyvä+merkki.
Tuommoinen+yli+15+kg+painon+pudotus+poistaa+suurimmalta+osalta+lääkityksen+tarpeen+ihan+tutkitustikin.+
Minulla+runsaampi+syöminen+kyllä+näkyy+verensokerissa.+Ei+mitenkään+paljoa+mutta+kuitenkin+puolisen+mmol.
09.08.2020 08:05
Täytyy+ilmoittaa.+Esimerkiksi+jos+valmistusaineena+on+tomaattikastike+niin+se+ilmoitetaan+tomaattikastike+(tomaatti,+oliiviöljy,+suola).+Säilykkeisiin+ei+vaan+yleensä+käytetä+puolivalmisteita+vaan+suoraan+niiden+raaka-aineita.
09.08.2020 07:51
Mitkä+ovat+paastot+herkuttelupäivän+jälkeen?+Oletko+tehnyt+parimittauksia+herkuttelupäivinä?
Karppaus+voi+nostaa+kolesteroliarvoja+joten+ne+kannattaa+mittauttaa.+Insuliinia+joutuu+kyllä+säätämään+dieetin+ja+painon+mukaan,+hypot+ovat+vähintäänkin+ikäviä.+
Miinuskalorit+aka+laihtuminen+parantaa+kyllä+verensokeria,+samoin+kuin+pysyvä+laihtuminenkin.+Liikuntakin+auttaa,+erityisesti+HIIT.+Itse+olen+valitettavasti+estynyt+liikkumasta+ainakin+vuoden+vielä.
08.08.2020 11:31
273 / 378