Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mistäs+minä+nyt+sinulle+suuttuisin?+Jos+jollekin+enää+suutun+niin+edsonille,+joka+näkee+minut+kummittelemassa+joka+toisen+anonyymin+takana.
22.02.2021 14:17
Ylläolevista+huomaa,+että+parempi+onkin+kirjoittaa+nimettömänä.+Tuo+LiisaO:kin+seistä+jököttää+ketjun+ylimpänä+-+ilman+tekstiä+-+kuin+paska+junttilan+seinässä+Kuhmoisilla.
22.02.2021 13:29
Kiitos+vaan,+Riitu+voi+paksusti+niinku+Hampurilaisilla+vain+voi.
22.02.2021 13:20
Moi+moi+itelles.+Täällä+nimmaritkin+kävelee+jo+itekseen.
22.02.2021 13:16
Ja+itärajan+mulkku+uskoo+kans.
22.02.2021 12:06
Kurmuuttaminen+tuli+Weepeliltä+joka+kutsui+pojanpoikaansa+kurmuuttajaksi.+Joten+ei+mitään+kamalaa.+En+vastaa+siitä,+miten+loukkaavilta+minun+tekstini+vaikuttaa+teihin.+Aion+silti+varoa+sanojani+sinun+suhteesi.
08.02.2021 16:04
Jostain+syystä+nuo+melkein+sivistyneellä+äänenpainolla+esitetyt+tiedustelut+("mitä+mieltä+jonkun+käytöksen+historiasta")+ovat+jopa+loukkaavampia+kuin+tulla+haukutuksi+"Lieksan+obeesiksi+suoämmäksi".+Ainakin+herra+suorasuu+on+rehellisempi+kuin+muka+hienovaraisesti+toisen+mieltä+kyselevä+ja+yhtä+ainoaa+oikeata+vastausta+odottava+"bussikuskimme"+Törkeimmille+haukuille+voi+jälkeenpäin+nauraa,++kun+taas+"kautta+rantain"+asiattomia+kyselevä+saa+osakseen+ikuisen+epäluulon;+tuohon+tyyppiin+ei+ainakaan+voi+luottaa.
08.02.2021 15:00
Tuolla+ylempänä+näyttää+"mummojen+bussikuskikin"+olevan+vauhdissa.+On+liikennöitsijällä+pulaa+asiakkaista,+kun+täytyy+kalastella+tienviereltä.
Kuskipukiltaan+tämä+leveäperse+huikkaa+eräälle+mummolle+kysymyksen,+mitä+mieltä+tämä+on+Auroran+käytöksen+historiasta,+ilmeisesti+tätä+ketjua+tarkoittaen.
Koska+itselläni+on+jotain+tekoa+kyseisen+A:n+kanssa,+odotan+malttamattomana,+tarttuuko+a-mummu+pyydykseen.+Toisaalta+luulenpa,+että+tuohon+metafyysiseen+kysymykseen+löytyisi+auliimpiakin+vastaajia.+Mutta+ehkä+onkin+viisasta+kysellä+sellaiselta,+joka+on+huono+kehtoomaan.+Parilta+muultahan+vastaus+tulisi+kuin+apteekin+pirtuhyllyltä.
08.02.2021 14:37
Ainakaan+noista+kolmesta+kukaan+ei+liene+sanottavasti+kärsinyt+minun+täällä+olostani.+Raipusta+en+tiedä,+saattoi+olla+täällä+jo+ennen+minun+aikojani.+Dulciksen+kanssa+juttelin+sovussa+yhteisiä+muistoja+hänen+savolaisesta+kotikaupungistaan.+Zipparilta+taisin+kysyä+eräästä+lattarilaulajattaresta+jotain+ja+hän+vastasi.
+Riitun+kanssa+inhosimme+toisiamme+tasapuolisesti+kuten+myös+se+yks'tyttönen+ja+minä.+Sama+molemminpuolinen+antipatia+leimaa+sinun+ja+minun+suhdettamme,+sen+kai+tunnustat.+Joten+turha+sinun+on+nostaa+minua+kaiken+pahan+äidiksi,+jos+et+samalla+tunnusta+olevasi+kaiken+pahan+isä.+Räävittömiä+herjoja+on+lennellyt+puolin+ja+toisin+ja+edelleenkin+pidät+huolen,+jottei+vaan+kukaan+elämäläisistä+satu+unohtamaan+minun+osuuttani+"riidassa".+Itse+osaat+kyllä+tekeytyä+valkoiseksi+lampaaksi.
15.01.2021 07:42
Mutta+kun+sanomalehdessä+oli+kuulemma+ollut+minusta+kuvakin.+Mahtoi+olla+tärkeäkin+matka+tuo+satakaksikymppinen.
Koulussa+juostiin+muistaakseni+60+metrin+pikajuoksua+alaluokilla.+Olin+siinä+haka.
11.01.2021 13:10
Tuo+valkoisen+jauheen+leviäminen+oli+minulla+totista+totta.+Olin+laittanut+perunajauhoa+pieneen+kupposeen+erästä+lääkinnällistä+tarkoitusta+varten+(koiran+takapuolen+ihottuma,+netistä+löydetty+pika-apu+joka+tehosikin).+Viedessäni+kupposta+roskiin+se+irtosi+köpelökourastani+ja+kaatui+keittiön+matolle.+Lakaisin+jauheen+pois+ja+kostealla+sinipiialla+viimeistelin+maton+joka+silti+jäi+siltä+kohdin+harmaankirjavaksi.+Jatkuva+kyynärsauvojen+käyttö+on+näemmä+heikentänyt+käsivoimia,+en+yleensä+pudottele+mitään.
11.01.2021 13:05
Eilen+katsoin+juuri+Nigeriassa+tapahtuvan+ohjelman,+jossa+nuoren+miehen+äiti+ei+millään+olisi+halunnut+siunata+poikansa+ja+tätä+puolta+vanhemman+jenkkinaisen+liittoa,+vaikka+miniäehdokas+oli+ostanut+äidille+vuohenkin.+Usein+juuri+noilla+äideillä+on+näissä+draamoissa+"nuorten"+onnen+tiellä+seisovan+noita-akan+rooli.+Eli+siis+anoppivitsit+eivät+ole+tuulesta+temmattuja+missään+päin+maailmaa.
11.01.2021 12:07
Niin+innostunut+olen+liikuntakykyni+osittaisesta+palautumisesta,+että+äskeisillä+aamupäiväunosilla+näin+unta,+että+olin+voittanut+joissain+kisoissa+120+metrin+juoksun!+Se+oli+ollut+lehdessäkin,+mutta+lehteä+etsiessä+uni+katkesi.+Mistähän+tuollaisen+epätavallisen+120+metrin+matkan+olin+uneeni+tempaissut?
11.01.2021 11:07
Täällä+jalkavaivoja+potiessa+olen+löytänyt+uuden+toivekanavan.+Liekö+etsineet+mahdollisimman+sairasta+katsottavaa+sairaille+ja+vähän+pervoon+mieltyneille+erakkovanhuksille?
Siis+mitä+se+TLC+oikein+tarjoaa?+Aluksi+innostuin+doctor+Leen+paiseenpoksautuspuolesta+ja+doctor+Nowin+luotsaamista+hengenvaarallisen+lihavien+surviving-tapauksista.+Nyt+olen+huomannut+että+kanavalla+velloo+myös+aivan+huikea,+romanttinen+sinkkudeittimaailma,+jossa+etsitään+paria+lihaville+jenkkimatameille++sorjista+latinopojista+ja+pikkuruisista+thaitytöistä+rikkaille+mutta+eri+tavoin+friikeille+jenkkimiehille.+
Käsi+kädessä+kuljetaan+ja+suunnitellaan+tulevaisuutta+häiden+loisto+silmissä.+Pahimpina+esteinä+onnelle+ovat+nipottavat+viisumiviranomaiset+ja+oikeatkin+omaiset,+ne+teinilapset+jotka+katsovat+karsaasti+äidin+suhdetta+puolta+nuorempaan+ja+vierasmaalaiseen+kosijaan.
Näitä+ihmetellessä+sujui+eilinenkin+pakkassunnuntai+varsin+lokoisasti.+Kun+käänsin+välillä+Nybergin+Arskaan+tai+luonto-ohjelmiin,+ne+vaikuttivat+perin+harmailta+ja+asiallisilta+näiden+"aitoa"+rakkautta+tulvivien+ohjelmien+rinnalla.+
Onneksi+on+tv+ettei+tarvitse+tirkistellä+kännykän+ruutua,+joka+tunnetusti+supistaa+suuretkin+tunteet+ikävän+pieniksi.
11.01.2021 08:22
Minä+en+oikein+usko+mihinkään+ihmisen+luomiin+järjestelmiin.+Suhtaudun+kuitenkin+lempeästi+tähän+ankaraan+luterilaisuuteen,+jopa+körttiläisten+askeesia+ymmärrän.+Toisaalta+taas+koristeellinen+ortodoksisuus+viehättää+minua.
Lähinnä+jonkinlaisen+pyhän+hengen+kosketuksen+olen+tuntenut+luonnon+keskellä.+En+lakkaa+ihmettelemästä+vuodenaikojen+vaihtelua+juuri+sellaisena+kuin+se+esiintyy+täällä+pohjolassa.+Olen+saanut+lapsena+viettää+kaikki+kesäni+maalla+ja+se+on+vaikuttanut+siihen,+että+sorrun+helposti+runollisiin+tunnelmiin+metsässä+ja+järvien+rannoilla.+Maaseudun+ihmisten+käytännöllistä+ajattelutapaa+en+valitettavasti+jaa,+siinä+mielessä+olen+kaupunkilainen.
31.12.2020 18:00
Maalainen+bussikuski+"Suomi+on+maalainen"+-dokkarissa,+mielissään+siitä,+että+muuan+haastateltava+oli+verrannut+maalaisia+ja+hesalaisia+bussikuskeja,+edellisten+eduksi:+-+Ei+ole+kohti+lentänyt.+
Selvä+peli,+vitsikkäästi+sanottu+ja+riitti+voittoon.
31.12.2020 10:02
Teillä+on+niin+korkealentoisia+aiheita+etten+keksi+niihin+mitään+lisättävää.+Kun+elää+neljän+seinän+sisällä,+mistään+tapahtumistakaan+ei+ole+tietoa.+Mitä+nyt+sukulaiselle+oli+sattunut+oudohko+kummitusjuttu.+Koirareki,+joka+kolme+vuotta+sitten+kolaroi+puun+kanssa+ja+alkoi+puoltaa,+on+itsestään+kunnostautunut+käyttökelpoiseksi.+Kotitonttu+vai+pakkanenko+lie+käynyt+navetan+perukoilla+suoristamassa+jalaksia.+
Ei+tainnut+tästäkään+kukaan+hullummaksi+tai+viisaammaksi+tulla.
Vietin+iltapäivän+Teemalla+Fannyn+ja+Alexanderin+seurassa.+Ruotsalaisen+jouluidyllin+keskeltä+nousee+todella+paha+tyyppi.+Piispa+joka+on+olevinaan+totuuden+sanansaattaja+maan+päällä+ja+ruoskii+lähimmäisiään+valehtelusta.+En+tiedä,+kehen+vertaisi...
30.12.2020 18:20
En+nyt+kunnossa+mutta+elossa+kuitenkin.
On+sitä+teidänkin+suvussa+sitä+luovaa+henkeä.+Mukavahan+sitä+on+katsoa+jälkikasvun+tallennuksia.+Meillä+päin+nuo+videot+ovat+vähän+yksipuolisempia:+koiria+jonossa,+läjässä,+pitkin+ja+poikin.
Olipa+erilainen+joulu!+Yhtenä+päivänä+mysliä+ja+mustikoita,+toisena+lohkoperunaa+majoneesilla,+ja+joka+välissä+sitä+paistettua+kanaa+kourasta+ahmittuna+kuin+keskiajan+pidoissa.+
Telkusta+tuli+silmän+täydeltä+jouluista+ohjelmaa.+Pölösen+Omaa+maata+olin+odottanut,+mutta+mitä+ihmettä+ne+suluissa+olleet+selitykset+tarkoittivat?+Kyllähän+sen+kuuli+muutenkin,+miten+tubipotilas+yskii.+Kari+Väänästä+nähtiin+vanhana+ja+nuorena,+ensin+lakeudella,+sitten+Lentualla.+Pitkistä+kotimaisista+voiton+vei+toki+Havukka.+Kai+Lehtinen+oli+sopivan+äkkiväärä+korpifilosofin+roolissa.+Ja+Hannu-Pekka+Björkman+osaa+kummasti+olla+aina+sama+itsensä,+näyttelipä+Romanticin+stuerttia+tai+oppinutta+lintututkijaa,+kauhea+melske+välillä+päällä.
Yksinäisyydestä+on+taas+kirjoiteltu+ja+säälitty+niin+että+pahaa+tekee.+Meidän+rapussa+kaikki+viisi+sinkkuasukasta+viettivät+juhlaa+(ilmeisesti)+yksin,+(koska)+mistään+ei+kuulunut+tappelun+ääniä,+tosin+ei+joululaulujakaan.+
Kukahan+elämästä+selviää+niin,+ettei+joskus+tulisi+yksinäistäkin+joulua?+Yksin+voi+sitä+paitsi+olla+suuren+pakkojuhlinnan+humussakin.
27.12.2020 10:07
Keskiviikkona+aion+uhmata+lonkkakipua+ja+lähteä+jouluostoksille,+tytär+tukena+sentään.+Liki+kolme+viikkoa+olenkin+täällä+voivotellut+mitään+tekemättä.+Apteekkiin+on+monta+asiaa,+mutta+pelkään+joutuvani+siellä+jonottamaan.+Ihmiset+kuulemma+yrittävät+asioida+ennen+kuin+vuoden+vaihteen+jälkeen+tulee+se+viisikymppinen+maksettavaksi.
Olisin+ehdottanut+kauppapäiväksi+hiljaisempaa+aattoa,+mutta+se+ei+taas+sovi+kuskilleni,+koska+silloin+on+luvassa+lunta+viikonloppuna+sulaneen+tilalle,+mikä+tietää+hyviä+koirakelejä.+Samalla+olisimme+syöneet+jouluaterian.+No,+nyt+niitä+murusia+sitten+nokitaan+kahdessa+eri+pöydässä.+Ja+jääpä+minulle+päivä+aikaa+paistaa+se+pieni+kinkkukin.
Yö+meni+joten+kuten,+koska+sain+oiotuksi+koipeni+mahdollisimman+vähän+kipua+tuottavaan+asentoon.+Pienestäkin+saa+olla+iloinen.
Nyt+päivällä+aion+katsoa+Linnan+Musta+rakkaus+-romaanin+filmatisoinnin.+Ei+huono,+mikäli+oikein+muistan+edellisistä+katsomisista.
21.12.2020 09:56
Tädilleni+hänen+kuollessaan+96-vuotiaana+ei+jäänyt+muita+perillisiä+kuin+me+sisaren+lapset.+Irtaimiston+jaoimme+tasan+meidän+neljän+kesken.+Lopulta+minä+jäin+yksin+siivoamaan.+Huomasin+jostain+rojuläjästä+pienen+iltalaukun.+Sen+sivulokerossa+oli+500+markkaa.+Ilman+pahempia+omantunnon+pistoksia+omin+setelit+itselleni.+Olinhan+lähimpänä+asuvana+käynyt+usein+häntä+hoitamassa.
Täällä+on+ollut+ihana+talvikeli+monta+päivää+eikä+pieni+vesisadekaan+pysty+lunta+sulattamaan.+Katsoin+äsken+telkkarista+Kivenpyörittäjän+kylän.+Pölösen+filmi+on+kuvattu+tuolla+naapuripitäjässä+Juuassa.+Mahtavat+on+maisemat.+Hyvin+luontevasti+näyttelijät+haastelivat+täkäläistä+murretta,+parhaiten+ehkä+jo+edesmennyt+Esko+Nikkari,+vaikka+on+Pohjanmaan+miehiä.
20.12.2020 13:34
1 / 52