Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

66

1. Viikko+sitten+ilmat+jäähtyi+uudelleen.+Aaton+aattona+oli+lauhempaa,+jolloin+kävin+kauempana+lumimaisemissa+haudalla,+entisillä+paremmilla+piikkikorkoisilla+nahkasaappailla.Alussa+käytävät+oli+hyvin+auki,+mutta+yli+200+m+käveltyäni+alkoi+jalan+poljetut+polut.Se+oli+kovettunut+epätasaiseksi,+jolloin+saappaiden+matalatkin+korokepohjat+horjutti+menoani+liikaa.+Siirryin+polun+viereen+kävelemään+20+sentin+hankeen+ja+se+sujui+hyvin+viimeiset+kymmenet+metrit,+jossa+sijaitsi+hautalehto,+jonne+useiden+tuhkat+on+siroteltu.Onneksi+tuuli+oli+vähäistä,+jolloin+kynttilän+sytyttäminen+sujui+helposti.+Tullessa+pysähdyin+ruokakauppaan,+jossa+oli+runsaasti+asiakkaita.+Kassajonossa+sai+jonottaa+hyvän+aikaa.Aattona+kävin+läheisten+haudalla,+jolloin+oli+jo+kylmempää.Lunta+oli+huomattavasti+vähemmän,+mutta+silti+tuplasukista+huolimatta+varpaani+tunsi+vilun.+Teräväkärkisten+saappaiden+käytön+epäkohta+riittävän+kylmällä+ilmalla.Silloin+riisuin+saappaat+vanhempieni+luona+käydessäni+ja+lämmittelin+varpaitani.Sain+kuulla+saapas+valinnastani+jälleen+kerran.+Käyttämäni+korkeat+piikkikorkosaappaat+ei+ole+olleet+äidin+mieleiset++viime+vuosina.
  2. Oliko+jäällä+ollessasi+kuinka+korkeat+piikkikorot+saappaissasi+?++Itselläni+on+ollut+vain+muutama+pari+piikkikorkosaappaita+ilman+vetoketjuja.Yhdessä+keinonahkasaapas+parissa+vetoketjut+on+takana,+piikkikorkojen+ollen+15+cm+vetoketjun+alkaen+kantapään+yläosasta,+joten+niillä+voisi+liikkua+liki+20+cm+lumisohjossa.Noin+10+sentin+vedessä+niillä+olen+kävellyt,+joten+silloin+vielä++4+sentin+korkuisen+korokepohjien+saumat+piti.Olen+heikkona+15+senttisiin+ja+korkeampiin+piikkikorkoihin,+vain+välttämätön+korokepohjien+korotus+jarruttaa+niiden+käyttöä.+25-35+millin+korkuiset+korokepohjat+on+minulle+arkipäivää,+mutta++yli+40+mm+alkaa+olla+jo+liikaa.+++Onko+muita+piikkikorkojen+käyttäjiä,+jotka+tykkää+korokepohjista+?