Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin.
Millainen olisi unelmiesi talvitakki?
Itse tykkäisin jostain mustanpuhuvasta ja puolipitkästä, voisi olla vyökin. Ehkä vähän goottityyppinen. Tykkään vähän väljästä, niin koko 46. Unelmien materiaali olisi sametti, ehkä kuviollinen. Ei vaan löydy mitään kivaa.
Millaisen talvitakin haluaisit?
63
372
Vastaukset 63
- Anonyymi00001
Satsasin pari talvea sitten Luhdan pitkään untuvatakkiin. Se päällä on lämmin köpötellä paukkupakkasessa (en tykkää toppahousuista).
Tänä talvena ajattelin etsiä villakangastakin parempiin tilaisuuksiin sille kaveriksi.
Asusteilla pystyy aina muokkaamaan asua mielekkääksi.
Oletko ajatellut, että itse tuunaisit?
🕳️- Anonyymi00017UUSI
Joo. Olen kyllä ajatellut, että tuunaisin itse. Edes sen vyön.
- Anonyymi00002UUSI
Musta puoli lammasturkki vyöllä 🤣 sopii kun on harva kusen värinen pää
Timber takki karvavuorella on ihan hyvä. Olen jonkin aikaa kyllä katsellut farkkutakkia karvavuorella, sellasen kun löydän miellyttävän niin ostan.
En mä käytä talvellakaan kun ohutta tuulitakkia. Kerrospukeutuminen pop.Eilen kattelin kotipaidaksi paksumpia eränkävijän ruutupaitoja miesten vaaterekissä. Oli tarjouksia mutta liian pieniä ne koot mitä oli jäljellä. S ja M ja L:kin mitä sovitin kirusti hartiousta, kun nostin kädet suoraan eteen ja kokeilin miten työt onnistuu. Ettei tarvi vaan patsastella nakinkuoressa. Kiree oli epämukava kun hartioista hanttaa.
Jäi ostamatta, mutta 2 kpl cargohousuja ostin, kappan fleecetakin ja t-paidan. 👍Tökstöksnöö kirjoitti:
Eilen kattelin kotipaidaksi paksumpia eränkävijän ruutupaitoja miesten vaaterekissä. Oli tarjouksia mutta liian pieniä ne koot mitä oli jäljellä. S ja M ja L:kin mitä sovitin kirusti hartiousta, kun nostin kädet suoraan eteen ja kokeilin miten työt onnistuu. Ettei tarvi vaan patsastella nakinkuoressa. Kiree oli epämukava kun hartioista hanttaa.
Jäi ostamatta, mutta 2 kpl cargohousuja ostin, kappan fleecetakin ja t-paidan. 👍Housut oli kokoa 54. Mikä vastaa miesten koossa XL-XXL, tuumina W38–W40.
Siitä voi päätellä miten iso olen. Lyhyt ja leveä.Tökstöksnöö kirjoitti:
Housut oli kokoa 54. Mikä vastaa miesten koossa XL-XXL, tuumina W38–W40.
Siitä voi päätellä miten iso olen. Lyhyt ja leveä.Ihan vielä ei pääse sumo sarjaan, mutta höyhensarjaankaan ei enää kelpaa.
- Anonyymi00004UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ihan vielä ei pääse sumo sarjaan, mutta höyhensarjaankaan ei enää kelpaa.
Naisten housukoko 54 vastaa yleisimmin kirjainkokoa 3XL (tai merkistä riippuen reilua 2XL-kokoa.
Anonyymi00004 kirjoitti:
Naisten housukoko 54 vastaa yleisimmin kirjainkokoa 3XL (tai merkistä riippuen reilua 2XL-kokoa.
Juu, naisten vaatteissa tuo 54 on helvetin ison tytön koko. Tiiän.
Mä käytän miesten vaatteita, kun löytyy mulle paremmin oikeita istuvia kokoja ja fiksumpia kuoseja mun makuun. Vartalonmalli on melko tärkeä huomioida vaateostoksilla, jos mielii viihtyä vaatteissaan.
Niin mun housuni koko on miesten 54, ei naisten 54.Tökstöksnöö kirjoitti:
Juu, naisten vaatteissa tuo 54 on helvetin ison tytön koko. Tiiän.
Mä käytän miesten vaatteita, kun löytyy mulle paremmin oikeita istuvia kokoja ja fiksumpia kuoseja mun makuun. Vartalonmalli on melko tärkeä huomioida vaateostoksilla, jos mielii viihtyä vaatteissaan.
Niin mun housuni koko on miesten 54, ei naisten 54.Vaatteissa on tyhmää se, että sukupuolen mukaan oletetaan liikaa istuvuutta. Leikkaukset naisen vartalolle on stereotyyppisen oletuksen mukaiset ja mä esim. en istu millään helvetillä niihin kaavoihin vartaloltani.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Vaatteissa on tyhmää se, että sukupuolen mukaan oletetaan liikaa istuvuutta. Leikkaukset naisen vartalolle on stereotyyppisen oletuksen mukaiset ja mä esim. en istu millään helvetillä niihin kaavoihin vartaloltani.
Ja kaksi saman kokoista eri sukupuolen edustajaa voi olla aika yks yhteen, kun kehonkoostumus on yksilöllistä. Keskiverrosti joo jotain päätelmää, mutta ysikön tasolla ero ei tatörvi olla kovinkaan iso. Tai edes toisen eduksi.
Mun kokoinen mies voi olla lihavempi kun minä jne, silti sama vaatekoko. Nää on näitä mitä pitäs tarkastella aina yksilötasolla, ei massana.
Ja kirurgin kanssa näistä on juteltu, tiedän olevani oikeassa.- Anonyymi00005UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ja kaksi saman kokoista eri sukupuolen edustajaa voi olla aika yks yhteen, kun kehonkoostumus on yksilöllistä. Keskiverrosti joo jotain päätelmää, mutta ysikön tasolla ero ei tatörvi olla kovinkaan iso. Tai edes toisen eduksi.
Mun kokoinen mies voi olla lihavempi kun minä jne, silti sama vaatekoko. Nää on näitä mitä pitäs tarkastella aina yksilötasolla, ei massana.
Ja kirurgin kanssa näistä on juteltu, tiedän olevani oikeassa.Ihmiskehot ovat erilaisia. Jotkut naiset rakentavat geneettisesti lihasta erittäin helposti, ja joillakin miehillä on luonnostaan korkeampi rasvaprosentti ilman, että kyse on ylipainosta tai sairaudesta.
AI Anonyymi00005 kirjoitti:
Ihmiskehot ovat erilaisia. Jotkut naiset rakentavat geneettisesti lihasta erittäin helposti, ja joillakin miehillä on luonnostaan korkeampi rasvaprosentti ilman, että kyse on ylipainosta tai sairaudesta.
AINiin, se yksilöllisyys. Genetiikka, hormonit, fyysinen työ, lihastyö sellaiset kaikki vaikuttaa. Yleensähän jos asiaa tarkastellaan bioligisen nyrkkisäännön kautta miten asia pääsääntöisesti siis menee. Niin saman kokoinen mies ja nainen koostuu erilailla lihaksesta ja rasvasta.
Mutta koska emme koskaan ollaksemme rehellisiä voi mennä pelkän yleisesti näin perusteella, joudumme tunnustamaan ja silminkin toteamaan ihmiskehot ja variaatiot on todellisesti monenmoista muuta, kuin yleisesti näin perusteella kumoamaan yhtään mitään.Tökstöksnöö kirjoitti:
Niin, se yksilöllisyys. Genetiikka, hormonit, fyysinen työ, lihastyö sellaiset kaikki vaikuttaa. Yleensähän jos asiaa tarkastellaan bioligisen nyrkkisäännön kautta miten asia pääsääntöisesti siis menee. Niin saman kokoinen mies ja nainen koostuu erilailla lihaksesta ja rasvasta.
Mutta koska emme koskaan ollaksemme rehellisiä voi mennä pelkän yleisesti näin perusteella, joudumme tunnustamaan ja silminkin toteamaan ihmiskehot ja variaatiot on todellisesti monenmoista muuta, kuin yleisesti näin perusteella kumoamaan yhtään mitään.Tai voimme, jos olemme tyhmiä emmekä ota KAIKKIA tekijöitä ja muuttujia huomioon. Aina voi yleistää silloin kun ei osaa tai jaksa syventää. 👍
- Anonyymi00008UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Tai voimme, jos olemme tyhmiä emmekä ota KAIKKIA tekijöitä ja muuttujia huomioon. Aina voi yleistää silloin kun ei osaa tai jaksa syventää. 👍
Hormonaaliset poikkeavuudet ja sairaudet
Kehonkoostumuksen sukupuolieroja ohjaavat pääasiassa testosteroni ja estrogeeni. Jos hormonitasapaino muuttuu, myös kehonkoostumus muuttuu:
• Miesten matala testosteroni (hypogonadismi) tai estrogeenihoito: Laskee lihasmassaa ja ohjaa rasvaa kertymään naisellisille alueille (kuten lantiolle ja rintoihin).
• Naisten korkea testosteroni (esim. PCOS eli munasarjojen monirakkulaoireyhtymä): Voi helpottaa lihasmassan kasvattamista ja muuttaa rasvan kertymistä enemmän miehiseen tapaan keskivartaloon.
• Ikääntyminen ja vaihdevuodet: Vaihdevuosien jälkeen naisen estrogeenitasot laskevat, jolloin rasva alkaa kertyä lantion sijaan vatsaontelon sisään (viskeraalinen rasva), aivan kuten miehillä. Samalla miesten testosteronitasot laskevat ikääntyessä, mikä lähentää sukupuolia toisiaan
AI Anonyymi00008 kirjoitti:
Hormonaaliset poikkeavuudet ja sairaudet
Kehonkoostumuksen sukupuolieroja ohjaavat pääasiassa testosteroni ja estrogeeni. Jos hormonitasapaino muuttuu, myös kehonkoostumus muuttuu:
• Miesten matala testosteroni (hypogonadismi) tai estrogeenihoito: Laskee lihasmassaa ja ohjaa rasvaa kertymään naisellisille alueille (kuten lantiolle ja rintoihin).
• Naisten korkea testosteroni (esim. PCOS eli munasarjojen monirakkulaoireyhtymä): Voi helpottaa lihasmassan kasvattamista ja muuttaa rasvan kertymistä enemmän miehiseen tapaan keskivartaloon.
• Ikääntyminen ja vaihdevuodet: Vaihdevuosien jälkeen naisen estrogeenitasot laskevat, jolloin rasva alkaa kertyä lantion sijaan vatsaontelon sisään (viskeraalinen rasva), aivan kuten miehillä. Samalla miesten testosteronitasot laskevat ikääntyessä, mikä lähentää sukupuolia toisiaan
AIIttestään selviä asioita. Ihminen on monen asian summa eikä sukupuoli tee mitään vakiota.
- Anonyymi00014UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Vaatteissa on tyhmää se, että sukupuolen mukaan oletetaan liikaa istuvuutta. Leikkaukset naisen vartalolle on stereotyyppisen oletuksen mukaiset ja mä esim. en istu millään helvetillä niihin kaavoihin vartaloltani.
Tähän törmään joskus itsekin, että vaatteet eivät vain istu. Tai ainakaan tavalla, jolla haluaisin. Tietenkään kaikki mallit eivät sovi kaikille, mutta usein törmään esim siihen, että naisten urheiluvaatteissa on todella lyhyet hihat. Siis jossain teknisissä paidoissa tai vastaavissa. Samoin istuvuus on usein mallia napapaita. Isomman koon ottaminen ei useinkaan auta mitään.
Mikään ei ole ärsyttävämpää urheillessa kuin että hihat nousee ja paita rullautuu selästä ylös. Tämän takia olen ostanut muutaman teknisen paidan miesten puolelta ja niissä on ihanan pitkät hihat ja riittävästi pituutta myös selässä. Miinuspuolena hartioihin jää vähän löysää, mutta se ei niin haittaa.
Aletheias Anonyymi00014 kirjoitti:
Tähän törmään joskus itsekin, että vaatteet eivät vain istu. Tai ainakaan tavalla, jolla haluaisin. Tietenkään kaikki mallit eivät sovi kaikille, mutta usein törmään esim siihen, että naisten urheiluvaatteissa on todella lyhyet hihat. Siis jossain teknisissä paidoissa tai vastaavissa. Samoin istuvuus on usein mallia napapaita. Isomman koon ottaminen ei useinkaan auta mitään.
Mikään ei ole ärsyttävämpää urheillessa kuin että hihat nousee ja paita rullautuu selästä ylös. Tämän takia olen ostanut muutaman teknisen paidan miesten puolelta ja niissä on ihanan pitkät hihat ja riittävästi pituutta myös selässä. Miinuspuolena hartioihin jää vähän löysää, mutta se ei niin haittaa.
AletheiasNiin, ne on jonkun ihme standardien mukaan tehty missä naiset on jonkin oltusarvon mukaan kaikki tietynlaisia ja siis mallisia. Raajat ja muu vartalo. Ei mulle ole koskaan naistenvaatteet istuneet, kuin ihan tikkulaihana ja silloikin ne roikkui koon xs ja 34 mun päälläni. Mutta eipä kiristänyt. 😅
- Anonyymi00016UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Niin, ne on jonkun ihme standardien mukaan tehty missä naiset on jonkin oltusarvon mukaan kaikki tietynlaisia ja siis mallisia. Raajat ja muu vartalo. Ei mulle ole koskaan naistenvaatteet istuneet, kuin ihan tikkulaihana ja silloikin ne roikkui koon xs ja 34 mun päälläni. Mutta eipä kiristänyt. 😅
Luulen, että aika moni kamppailee vaatteiden istuvuuden kanssa, kun jokainen ollaan omanlaisiamme ja vaatteet tehdään usein tietyn kaavan mukaan. Itseäni ärsyttää usein hihojen ja lahkeiden lyhyys. Sitä se teettää, kun on tällainen hongankolistaja 😄
XS-kokoinen en ole ollut varmaan 10 vee jälkeen, ei millään mahdu mun luuranko noin pieniin vaatteisiin. Mulla on myös liikaa rintoja ja peppua. Tai no liikaa ja liikaa, ne on ihan sopivan kokoisia mulle 😊
Ja kokoa tärkeämpää on se, minkä mallinen vaate on. Eri valmistajien koot saattaa poiketa toisistaan ihan älyttömästi. Minä en ainakaan ole koskaan ostanut kaikkea esim koossa M vaan minulla on vaatteita väliltä S-XL. Riippuu niin paljon mallista, materiaalista ja toivotusta istuvuudesta, mikä koko on paras.
Aletheias Anonyymi00016 kirjoitti:
Luulen, että aika moni kamppailee vaatteiden istuvuuden kanssa, kun jokainen ollaan omanlaisiamme ja vaatteet tehdään usein tietyn kaavan mukaan. Itseäni ärsyttää usein hihojen ja lahkeiden lyhyys. Sitä se teettää, kun on tällainen hongankolistaja 😄
XS-kokoinen en ole ollut varmaan 10 vee jälkeen, ei millään mahdu mun luuranko noin pieniin vaatteisiin. Mulla on myös liikaa rintoja ja peppua. Tai no liikaa ja liikaa, ne on ihan sopivan kokoisia mulle 😊
Ja kokoa tärkeämpää on se, minkä mallinen vaate on. Eri valmistajien koot saattaa poiketa toisistaan ihan älyttömästi. Minä en ainakaan ole koskaan ostanut kaikkea esim koossa M vaan minulla on vaatteita väliltä S-XL. Riippuu niin paljon mallista, materiaalista ja toivotusta istuvuudesta, mikä koko on paras.
AletheiasNojuu, mä olin vielä 24 iässä xs ja s kokoa. Nyt onkin sitten tullut monta kertaa se tuplana. 😅
Aloin kasvamaan, kun migreeni vähän helpotti ja kykenin syömään ja tekemään fyysisiä töitä oikeen kunnolla koko kapasiteetin edestä. Oksentelu ja kipu piti aloillaan aika tehokkaasti ja laihana.
Mutta nyt on jo pikkusen liikaa. 10kg.😀- Anonyymi00027UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Eilen kattelin kotipaidaksi paksumpia eränkävijän ruutupaitoja miesten vaaterekissä. Oli tarjouksia mutta liian pieniä ne koot mitä oli jäljellä. S ja M ja L:kin mitä sovitin kirusti hartiousta, kun nostin kädet suoraan eteen ja kokeilin miten työt onnistuu. Ettei tarvi vaan patsastella nakinkuoressa. Kiree oli epämukava kun hartioista hanttaa.
Jäi ostamatta, mutta 2 kpl cargohousuja ostin, kappan fleecetakin ja t-paidan. 👍Minäkin ajattelin ostaa itsellen oikein herrain talvitakin,mutta kun se oli niin kallis ja ilmastoriippuvainen,etten hanninut sitä velkarahalla ostaa ja ulos laskea.
- Anonyymi00035UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Nojuu, mä olin vielä 24 iässä xs ja s kokoa. Nyt onkin sitten tullut monta kertaa se tuplana. 😅
Aloin kasvamaan, kun migreeni vähän helpotti ja kykenin syömään ja tekemään fyysisiä töitä oikeen kunnolla koko kapasiteetin edestä. Oksentelu ja kipu piti aloillaan aika tehokkaasti ja laihana.
Mutta nyt on jo pikkusen liikaa. 10kg.😀Minä olin hoikimmillani alle 50 kg ja se oli minulle aivan liian vähän. Tunsin oloni todella riutuneeksi. Yritin tuolloin olla mahdollisimman laiha, kun ajattelin pitkään olevani liian pullea. Olin saanut ilkeilyä esim lanteistani ja pepustani, ja tunsin olevani vääränlainen, liian "muhkea". Kaikki ilkeilyt tuli toisilta naisilta ja ironisesti miehiltä tuli vain kehuja, mutta kesti aikansa ennen kuin pääsin itse siihen pisteeseen, että tunsin oloni mukavaksi kehossani.
Nykyään arvostan terveyttä ja toimintakykyä yli kaiken, aivan sama onko peppu muhkea vai ei. Lihaksissa on kehittämisen varaa, mutta ne kehittyy siinä samalla kun nautin siitä, että pystyn tekemään kehollani asioita. En todellakaan pidä terveyttä itsestäänselvänä.
10 kg sinne tänne 😁 Parempi niin kuin että migreeni olisi jatkunut entiseen tapaan. Mahtavaa kun tilanne helpottui!
Aletheias
Mulla on talveksi karvavuorella varustettu musta nahkatakki, jonka selässä on Penetrators MC:n tunnettu tatuoitu fallos -logo ja hihassa Chevroletin merkki.
- Anonyymi00003UUSI
Suomen talvi on niin kummallinen, että monenlaista tarvitaan.
Ei kaikkea tarvitse kerralla hankkia.
Parka, toppa, untsikka (lyhyt/pitkä), villakangas (lyhyt/pitkä).
Takkia kantsii huoltaa esim. uusia verkkarit eikä heti ostaa uutta ja pitää ompelimot kartalla.
Vilma- Anonyymi00007UUSI
Verkkarit -> vetskarit
Minulla on jo talvitakki. Oikeastaan useampikin. On untuvatakki oleskeluun, untuvatakki kevyempään liikkumiseen, vetoketjullinen villakangastakki ja napillinen villakangastakki. Unelmoin siitä että en joudu takkikauppaan moneen aikaan.
- Anonyymi00006UUSI
Minulla on selkeä klassinen maskuliininen tyyli, mutta se mikä ärsyttää, ettei sellaisia talvitakkeja tahdo nykyisin löytää. Modernit wokesuunnittelijat yrittävät väkisin pakottaa kaikki johonkin unisex-malleihin tai vastaaviin.
En pidä talvitakeista mallia Neuvostoliittolainen toppatakki, enkä niistä mustista jätesäkin näköisistä, joita viimevuosina on ollut kaikilla. Tämän takia jouduin jopa lykkäämään uuden talvitakin ostoa, kun mieluisiani malleja ei kertakaikkiaan enää myyty missään.- Anonyymi00031UUSI
Juuri sama ongelma. Nyt on muotia ns. hiljainen luksus. Ei siis ole muita yksityiskohtia kuin korkeintaan taskut. Toki tuollaisen tekeminen tulee halvaksi. Kuviollista myös vaikea löytää. Itsekin lykännyt ostamista.
- Anonyymi00009UUSI
Lampaan nahkaa. Karvat päällä. Taikka siis, sisäpuolella. Sellainen jäi isävainaalta (menetin hänet 21v). Siinä oli vain se vika, että isä oli 100 kg äijä ja minä 70 kg. Josta syystä annoin pojalleni. Hän taas sitten 130 kg, eli rotsi on hälle tiukka.
- Anonyymi00015UUSI
Hah. On Friitalsn mokkatakki. Pari kertaa talvella. Untsikka huppuineen on lämpöisempi.
Vilma
- Anonyymi00010UUSI
Kosunen kyl löyty hyllystäs 46.
Emmää talvitakkii enää tarvi. En oo viitenä vuotena enää kulkenu ku muutamia kertoja ambulanssilla lasarettiin ja taksilla rokotuksiin ja lääkäriin.
Ambulanssi tulee muuten latinan verbistä ambulō, 'kierrellä', part. prees. ambulāns. Ambulanssi oli aikoinaan hevosajoneuvo, joka kierteli katuja ja keräsi sairaalakuntoisia henkilöitä.- Anonyymi00011UUSI
Itsehän kuljen takki auki talvellakin. Jos joku ryhtyy ihmettelemään, niin ryhdyn steppaamaan ja lopuksi muiskautan pusun poskelle.
>Simiti< - Anonyymi00012UUSI
Minulla on jo kaksi todella lämmintä talvitakkia, minun sairauteni takia!
- Anonyymi00013UUSI
Minulla on pientä talvitakkivajetta eli joudun kyllä ennen pitkää ostoksille. Minulla on ihan hyvässä kunnossa oleva musta kevytuntsikka, joka menee monenlaiseen menoon, kun on niin neutraali ja sitten paksumpi ja pidempi karvahupullinen toppatakki kovemmille pakkasille, mutta tarvitsisin lisäksi siistin villakangastakin. Heitin edellisen pois, jotta ostaisin varmasti uuden eli nyt olen ilman. Ostan varmaan sen mustana ja klassisena, jotta menee ns neutraaliin työpukeutumiseen. Tylsä, mutta varma valinta 😊
Ulkoilussa käytän talvella useimmiten vuorattua kuoritakkia, jonka alle mahtuu fleeceä yms eli esim lenkeillä en yleensä pidä toppatakkia. Tai pikkupakkasilla menee vielä pelkkä kuoritakki, jonka alle voi sään mukaan laittaa teknistä paitaa + fleeceä.
Aletheias - Anonyymi00019UUSI
Ruskea, harmaa, valkoinen ja murrettu vihrea ovat värejäni. Tuulenpitävä, ainakin kevyttoppisvuori. Taskuja, joista ei tipu tavarat ja tilaa niin että mahtuu känny ja käsineet. Aurinkorillitkin.
Puolipitkä, eli persuuksen alapuolelle. Vartalon muotoon leikattu. Tyyliä saa olla mikä tarkoittaa että saa maksaakin ainakin satasia. - Anonyymi00020UUSI
Joku uusi vyötäröpituinen, bomber malli. Ehkä tumman harmaa olis kiva.
- Anonyymi00021UUSI
Joskus ostin Varustelekasta jonkun Tsekin armeijan kangastakin, mihin sai vuoren napitettua alle. Maksoi joku 25€/takki.
Enää en ole löytänyt. Ihan hiton hyviä takkeja.- Anonyymi00026UUSI
Menikö Varustelrka konkkaan?
Vilma
- Anonyymi00022UUSI
Tuollainen loppuelämän kestävä NATOn pitkä kenttätakki, musta soveltuu myöskin rymyämiseen ja kestää, irroitettava ilisävuori, suuri huppu ja kaikki... ominaisuudet. Made in Germany.
Armoria-yhtiöltä joskus ostin, on kauan aikaa...yli 10 vuotta ollut. - Anonyymi00024UUSI
hmm... minähän vuonna muuten ostin tuon field-jacketin... 2008-vuonna muistaakseni ostin, tuojos on niin ei muuten tarvitse sadetakkiakaan erikseen ,pitää vettä hyvin.
- Anonyymi00025UUSI
JA kengätkin kannattaa ottaa kunnolliset, ostin Timberlandit Mustan Perjantain tarjouksesta XXL-kaupasta, kesä- sekä talvikäyttöiset.
Typerää ostaa joka vuosi uudet huonot varusteet, ja väriksi ottaa mustan käy joka säähän ja vuodenaikaan. - Anonyymi00028UUSI
Voi hyvä ihme näitä ongelmia😱
- Anonyymi00032UUSI
Kukaan ei kysynyt mielipidettäsi. Miksi luet tätä.
- Anonyymi00029UUSI
Toppatakin :D.
- Anonyymi00030UUSI
Sian nahkaisen. Haluan myös pekonista tehdyt alushousut.
Lämmin ja laadukas untuvatakki. Pituus saisi olla tuohon polven alapuolelle. En halua kokopitkää, koska se menee helposti likaiseksi ja sitä on hankala pitää puhtaana.
- Anonyymi00037UUSI
Millainen on sitten kokopitkä jos haluat vain polven alle ulottuvan?
Melkoisia putkiloita tehdään naisille, miksei miehille?
-keinovaginamies- Anonyymi00037 kirjoitti:
Millainen on sitten kokopitkä jos haluat vain polven alle ulottuvan?
Melkoisia putkiloita tehdään naisille, miksei miehille?
-keinovaginamies-Nilkkapituinen. Se on hankala. Kaikki lika ja roiskeet tarttuvat takinreunaan ja joudun jatkuvasti pitämään sitä puhtaana.
Jatkuva pesu ja hankaaminen kuluttavat kangasta.
- Anonyymi00033UUSI
Minulla on jo unelmien talvitakki tai pikemmin kokoelma. Mustia eripaksuisia toppatakkeja.. kiiltävistä mattapintaisiin. Musta villakangastakki. Muut pitkiä, yksi lyhyempi.
Nykyään perustan käytännöllisyydestä ja mukavuudesta. Kaikkien aikojen lempparitalvitakkini oli leoparditurkki, aivan ihanan sileä materiaali (ei aito..).. meinasi siinä tosin pakkasella paleltua (oli Pariisista), mutta esimerkiksi Hanoi Rocksin keikalla toimi mainiosti (se olikin silloin pääasia).
- Sheena - Anonyymi00034UUSI
Kauniin värinen villakangastakki olisi kiva. Mustaa en ainakaan halua, talviseen aikaan on muutenkin pimeää, ainakin täällä Hesassa, joten väriä elämään vaikkapa punaisella villakangastakilla.
Ihailin puolukanpunaista Mangon villakangastakkia 179 e.
77% villaa ja loput polyesteria (tuo polyesteri harmittaa).
Linkissä takkikuva nr. 2.
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000012200431.html- Anonyymi00043UUSI
tosi.typy kirjoitti:
Ihailin puolukanpunaista Mangon villakangastakkia 179 e.
77% villaa ja loput polyesteria (tuo polyesteri harmittaa).
Linkissä takkikuva nr. 2.
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000012200431.htmlKaunis takki. Tekokuitu laskee takin hintaa, puhtaat villakangastakit ovat huomattavasti kalliimpia.
- Anonyymi00036UUSI
En tulevalle talvelle uutta takkia ole ajatellut,justhan hankin 1998 tai olisko ollut 1999
- Anonyymi00038UUSI
Joku sellainen pitkä ja hupullinen "kaupunkitakki" pitäis hankkia. Kuitenkin jokapäiväisen näköinen, ei mikään hautajaismallin pitkä ja musta villakangastakki. Sellainen on jo.
Kevyt toppaus ja karvareunahuppu pitäis olla.
Naisille tehdään tuollaisia. Ja naisten "ei täysipitkä" ulottuu kuulemma polven alle?!?!
Olis edes polven ylle tuollainen miesten malli.
Miehille on aina vaan lyhyitä, jos niitä villalaahuksia ei lasketa. Pieni ja pinkeä peppuni paleltuu pakkasissa, kun kaupunkiin en minäkään viitsi pilkkihaalarissa lähteä! Ja ristiselkään vetoa.
Täytyykö tässä lähteä naisten osastolta hakemaan takki?
-keinovaginamies-- Anonyymi00040UUSI
Jaa, onhan noita kun vähän googlaa.
Pitäis kait käydä muissakin kaupoissa kuin vain lähiprismassa ja puuilossa :)
Vaatekaupoille lähteminen on aina ollut kova paikka.
-keinovaginamies- - Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00040 kirjoitti:
Jaa, onhan noita kun vähän googlaa.
Pitäis kait käydä muissakin kaupoissa kuin vain lähiprismassa ja puuilossa :)
Vaatekaupoille lähteminen on aina ollut kova paikka.
-keinovaginamies-Nettikaupoista löytyy hyvin. Juuri viime talvena etsiskelin talvitakkia pojalle ja pyörin monissa nettikaupoissa ja kuvailemasi kaltaisia takkeja tuli paljon vastaan.
Niin ja poika tilasi lopulta itse takkinsa, mutta laskutti mua 😄
Aletheias - Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Nettikaupoista löytyy hyvin. Juuri viime talvena etsiskelin talvitakkia pojalle ja pyörin monissa nettikaupoissa ja kuvailemasi kaltaisia takkeja tuli paljon vastaan.
AletheiasJoo, havaitsin saman, kun olin ensin palstalle vinkunut. :)
En ole vaan ikinä ostanut netistä mitään vaatetta (paitsi ehkä kalsareita temusta, kun tilausta on pitänyt täydentää ilmaista toimitusta varten).
Olen aina ostanut vaatteet sovittamalla. Ärsyttää jo ajatuskin, että tulee epäsopiva/huonosti istuva, ja sitten pitäisi alkaa vaihtohommiin. Niin turhaa ajankäyttöä/vaivaa.
Kalsarit on helppoja, kun niissä ei ole lahkeita. S:n kun ottaa, niin pieniperseiselle miehelle kyllä nykyajan joustokangasbokserit käy aina :))
-keinovaginamies- - Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Nettikaupoista löytyy hyvin. Juuri viime talvena etsiskelin talvitakkia pojalle ja pyörin monissa nettikaupoissa ja kuvailemasi kaltaisia takkeja tuli paljon vastaan.
AletheiasNiin joo,
Se poika tietää kenellä kotona on massia :))
(Ja velvollisuus elättää)
-keinovaginamies-
- Anonyymi00039UUSI
En ole käyttänyt takkeja vuosiin. Villapaita ja sen alla pitkähihainen ohut paita riittää. Kaulahuivi ja pipo on takkia tärkeämpiä. Muodin takia en pukeudu vaan käytännöllisesti enkä näe takissa mitään hyötyjä.
- Anonyymi00041UUSI
Talvella 1990 ostin pilottimallisen kelsiturkin. Luovuin jo aiemmin siitä pissallle haisevasta toisenmaailmansodan lentäjämallista aikaa sitten vaikka senj arvo noussut onkin.
- Anonyymi00044UUSI
Mitä sinä sillä tiedolla teet stalkkeri! Minun asiat eivät kuulu sinulle ollenkaan!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.147889Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48652- 70629
- 81571
- 39539
- 46520
- 106500
Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä37493Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64489- 21478
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja268471Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U35423Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37421- 21412
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.26410Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.89409Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80405Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24396Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan30388- 13385