Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

1720

1. Olisi+todella+kiintoisaa+tietää,+millä+perusteella+Ali+tai+edsonni+meidän+älyämme+mittaavat,+onkp+heillä+joku+vertailutaulukko.+En+ihan+usko+heidänkään+älyään+verrattomiksi.++Saattavat+olla+autuaassa+uskossa,+että+oma+älynsä+on+vertaansa+vailla.+Pudotus+on+melkoinen.+Voi+sattua+persuksiin.
  2. Jotain+hämmäkkää+tässä+kirjautumisessakin+olen+itsekin+huomannut.+Esim.+jos+en+ole+muistanut+kirjautua+ennen+viestin+aloittamista+ja+yritän+sen+tehdä+siinä+vaiheessa,+kun+ryhdyn+lähettämään,+niin+vatasiksi+menee:+tulee+joku+herjasivu+ja+kirjoitukseni+häviää+kuin+se+saharaan.Täällä+onkin+juttu+luistanut+hyvin.+Se+on+iloinen+asia.+Itselläni+oli+eilisilta+pientä+vipinää.+Jossain+vaiheessa+kun+lapset+olivat+lähteneet+kotiinsa,+mutta+koirat+vielä+jäivät+yritin+vähän+aikaa+olla+koneella,+niin+pojat+eivät+sitä+hyväksyneet.+Raahasivat+syliini+lelujaan+ja+pakottivat+leikkimään,+jos+ei+leikkinyt+niin+alkoi+kimeä+haukku,+eikä+sitä+ääntä+kuuntele+erkkikään.Itse+käytän+paljon+Kettua,+Chrome+on+pelkkiä+pankkitoimintojani+varten,+Explorer+toimii+minulla+ihan+sutjakkaasti,+ja+sitä+käytänkin+nimenomaan+nettiä+selatessani+ja+lehtiä+lukiessani.+Operaakin+olen+kokeillut,+mutta+en+päässyt+sinuksi+sen+kanssa.Kouluajat+palautuivat+Whoon+jutusta+mieleen.+Ei+mitään+sen+kummempaa+kuitenkaan+kuin+että+urkuharmonilla+säestin+virsiä+koulun+aamuhartauksissa+aina+kun+musiikinopettaja+ei+ollut+paikalla+-+ja+hän+olikin+usein+poissa,+koska+teki+töitä+myös+HS:ssa+oikolukijana.+Soitin+oli+vanha+romu,+jota+sai+polkea+hullun+lailla,+että+sai+sen+soimaan,+vaikka+kaikki+"tapit+olivat+tapissaan".+Loppupäivän+olikin+sitten+nilkat+ja+sääret+tönkkönäTänään+oli+HS:+ssa+mielenkiintoinen+kirjoitus+evoluutiopsykologian++ja+-biologian+dosentista.+Monta+asiaa,+mihin+itse+voisin+todeta+että+"jess".+Mm.+juuri+noista+mielenterveysongelmista+(joita+taannoin+sivusimme+täälläkin)+hän+sanoo,+että+pitäis+tutkia+niiden+syitä+eikä+vain+keskittyä+oireiden+hoitoon.+Samoin+hän+ärsyyntyy+biologian+unohtamisesta+keskusteluissa.++Samaahan+sanoo++myös+mm.+Jari+Sinkkonen,+joka+ei+pelkästään+ärsyynny+vaan+suuttuu+siitä,+että+koulukeskusteluissakin+unohdetaan+biologiset+ja+tutkitut+faktat.Jutun+toiseksi+viimeisessä+kappaleessa+on+paljon+nykykeskusteluiden+ydintä,+kun+hän+sanoo:+"minut+olisi+helppo+hiljentää+tieteellisillä+faktoilla.+Sen+sijaan+he+tyytyvät+mustamaalaamaan+minua+henkilönä".Imuri+odottaa+eteisen+lattialla+ikäänkuin+merkkinä+jostain.+Kohta+täytyy+tarttua+siihen,+jotta+emme+kompastuisi+koirankarvoihin.+Saunavieraitakin+on+illalla+tulossa.+Heillä+talo+täsyremontissa+kosteusvaurion+takia+eikä+"pako"kämpässään+ole+saunaa.+Armottomille+saunojille+ankea+tilanne,+kuten+on+kotinsa+tilanne+muutenkin.Hyvää+päivää+kaikille!
  3. Pahus.+Kirjoitin+äsken+aika+pitkän+jutun,+mutta+kun+olin+sitä+lähettämässä+ilmoittikin,+että+sivua+ei+löytynyt+ja+koko+kirjoitus+hävisi+kuin+puolukka+molskihousuihin.No+ei+siinä+kummempia+ollut.+Kerroin+että+juttelin+ylläpidon+kanssa+näistä+somen+edsonneista,+joita+piisaa,+ja+joita+on+vaikeas+suitsia.+Kehottivat+aina+tekemään+ilmoituksen+kun+vain+aihetta.+Niinhän+se+on+muussakin+elämässä;+aina+on+joku+joka+terrorisoi+muita;+narsisimin+yksi+osa-alue.Minä+valitin+robon+huonosta+opettamisesta,+kun+hävittää+mieluummin+"kunnon"+tekstiä+kuin+törkeyksiä.Olen+sitä+mieltä,+että+meidän+ei+pitäisi+lopettaa+elämästä+kirjoittamista.+Elämähän+se+vasta+asiaa+onkin.+Mutta+meidän+poistumistammehan+nimenomaan+edsonnikin+toivoo.Toisaalta+sonnikin+kaipaa+lepoa+-+täällä+meidän+mummojen+rauhallisessa+satamassa;)+-+noiden+Alin+pitkien+ja+vaikeaselkoisten+tekstien+lomassa.+Tuskin+hän+niitä+jaksaa+edes+lukea,+ymmärtämisenkin+kanssa+on+varmaan+niin+ja+näin,+kuten+jo+arakin+totesi.+Ja+kuka+tietää+vaikka+eukkonsakin+kurmuuttaisi,+kun+ukko+alvariinsa+somessa+häärii.+Lepoahan+jo+siinäkin+tarvitsee.Harmaudesta+-+eikös+harmaa+ole+muotiakin+-+huolimatta+leppoisaa+loppupäivää.