Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olisi+todella+kiintoisaa+tietää,+millä+perusteella+Ali+tai+edsonni+meidän+älyämme+mittaavat,+onkp+heillä+joku+vertailutaulukko.+En+ihan+usko+heidänkään+älyään+verrattomiksi.++Saattavat+olla+autuaassa+uskossa,+että+oma+älynsä+on+vertaansa+vailla.+Pudotus+on+melkoinen.+Voi+sattua+persuksiin.
23.11.2019 23:24
Edsonnilla+selvästi+paha+tilanne,+kun+pitää+täällä+jokaiselle+pistää+joku+solvaava+viesti.+Ei+taida+muija+enää+olla+hollilla.+Sääli+äijää,+mutta+iloinen+olen+muijansa+puolesta+.Tommosta+mölliä+ei+kukaan+kestäis.+Paree+pitää+kunnon+etäisyyttä.
23.11.2019 23:07
27.p.+on+tuttu+luku.+Perheeni+kahdella+jäsenellä+on+synttärit+27.p.,+eri+kuussa+tosin,+Unikeon+päivä+on+27.p.+ja+nyt+sitten+Naantalin+joulukatukin+avataan+tuon+numeroisena+päivän.+Magiaa??
23.11.2019 16:48
Sama+aussiviini-+ennen+nykyistä+Italia-buumia+-+oli+yksi+meidänkin+suosikkivalkkareista,+jota+keltahännäksi+nimitimme.+Aikaisemmin+valkkarit+meidän+huushollissa+olivatkin+lähes+aina+Australiasta+tai+Uusi-Seelannista.+Tuntui+kuin+niiden+maussa+olisi+paljon+enemmän+aurinkoa+kuin+esim.+eurooppalaisissa+valkkareissa.+Mutta+nyt+näistä+italialaisista+olemme+löytäneet+monta+ihanaa+valkkaria+tilalle.+Ei+taitaisi+lyödä+leiville+tilata+samalla+periaatteella+juomaa+esim.+Ausseista.
Naantalissa+olen+muutama+kerran+käynyt.+Ekan+kerran+Naantalissa+kävin+opparin+kolmasluokkalaisena,+luokkaretkellä.+Vuosia+sitten,+sen+kylpylässä+vietti+koko+perheemme+yhden+jäsenen+merkkipäivää.+Kaivohuoneella+taas+vietettiin+erään+yhdistyksen+vuosijuhlaa.+Kerran+on+kierrätetty+kaupungissa+ameriikankin+ystäviä.+Sillä+kierroksella+näimme+itsekin+vähän+enemmän.
23.11.2019 16:40
Kyl+määki++nukun,+tänäänkin+melkein+kymmeneen,+mut+meillä+on+kaks+imurin+vihaajaa+ja+ankarammin+vihaava+voittaa,+enkä+se+ole+minä.+Nyyh.+Eli+imuri+oottaa+nukkuvaa+uskollisena.
Entinen+mies+sanoi,+et+mennää+turkkusee+pistään+viinaa+kurkkusee.+Mut+se+oli+ennen,+se.
23.11.2019 14:27
Jotain+hämmäkkää+tässä+kirjautumisessakin+olen+itsekin+huomannut.+Esim.+jos+en+ole+muistanut+kirjautua+ennen+viestin+aloittamista+ja+yritän+sen+tehdä+siinä+vaiheessa,+kun+ryhdyn+lähettämään,+niin+vatasiksi+menee:+tulee+joku+herjasivu+ja+kirjoitukseni+häviää+kuin+se+saharaan.
Täällä+onkin+juttu+luistanut+hyvin.+Se+on+iloinen+asia.+Itselläni+oli+eilisilta+pientä+vipinää.+Jossain+vaiheessa+kun+lapset+olivat+lähteneet+kotiinsa,+mutta+koirat+vielä+jäivät+yritin+vähän+aikaa+olla+koneella,+niin+pojat+eivät+sitä+hyväksyneet.+Raahasivat+syliini+lelujaan+ja+pakottivat+leikkimään,+jos+ei+leikkinyt+niin+alkoi+kimeä+haukku,+eikä+sitä+ääntä+kuuntele+erkkikään.
Itse+käytän+paljon+Kettua,+Chrome+on+pelkkiä+pankkitoimintojani+varten,+Explorer+toimii+minulla+ihan+sutjakkaasti,+ja+sitä+käytänkin+nimenomaan+nettiä+selatessani+ja+lehtiä+lukiessani.+Operaakin+olen+kokeillut,+mutta+en+päässyt+sinuksi+sen+kanssa.
Kouluajat+palautuivat+Whoon+jutusta+mieleen.+Ei+mitään+sen+kummempaa+kuitenkaan+kuin+että+urkuharmonilla+säestin+virsiä+koulun+aamuhartauksissa+aina+kun+musiikinopettaja+ei+ollut+paikalla+-+ja+hän+olikin+usein+poissa,+koska+teki+töitä+myös+HS:ssa+oikolukijana.+Soitin+oli+vanha+romu,+jota+sai+polkea+hullun+lailla,+että+sai+sen+soimaan,+vaikka+kaikki+"tapit+olivat+tapissaan".+Loppupäivän+olikin+sitten+nilkat+ja+sääret+tönkkönä
Tänään+oli+HS:+ssa+mielenkiintoinen+kirjoitus+evoluutiopsykologian++ja+-biologian+dosentista.+Monta+asiaa,+mihin+itse+voisin+todeta+että+"jess".+Mm.+juuri+noista+mielenterveysongelmista+(joita+taannoin+sivusimme+täälläkin)+hän+sanoo,+että+pitäis+tutkia+niiden+syitä+eikä+vain+keskittyä+oireiden+hoitoon.+Samoin+hän+ärsyyntyy+biologian+unohtamisesta+keskusteluissa.++Samaahan+sanoo++myös+mm.+Jari+Sinkkonen,+joka+ei+pelkästään+ärsyynny+vaan+suuttuu+siitä,+että+koulukeskusteluissakin+unohdetaan+biologiset+ja+tutkitut+faktat.
Jutun+toiseksi+viimeisessä+kappaleessa+on+paljon+nykykeskusteluiden+ydintä,+kun+hän+sanoo:+"minut+olisi+helppo+hiljentää+tieteellisillä+faktoilla.+Sen+sijaan+he+tyytyvät+mustamaalaamaan+minua+henkilönä".
Imuri+odottaa+eteisen+lattialla+ikäänkuin+merkkinä+jostain.+Kohta+täytyy+tarttua+siihen,+jotta+emme+kompastuisi+koirankarvoihin.+Saunavieraitakin+on+illalla+tulossa.+Heillä+talo+täsyremontissa+kosteusvaurion+takia+eikä+"pako"kämpässään+ole+saunaa.+Armottomille+saunojille+ankea+tilanne,+kuten+on+kotinsa+tilanne+muutenkin.
Hyvää+päivää+kaikille!
23.11.2019 13:39
Viestissä,+missä+väität+minun+mollanneen++mainitsemaasi+kansanryhmää+kerroin,+miten+aikoinaan+erään+Euroopan+maan+kansalaiset+(en+maininnut+porukan+kansalaisuutta,+koska+olisit+taas+vetänyt+herneen+nenään+poikasi+takia,+hänhän+kertomasi+mukaan+asuu+siinä+maassa)+käyttäytyivät+Suomessa+matkustellessaan.+Jos+itse+vedit+sen+kanssa+yhtäläisyyden+mainitsemaasi+"kiertolaiskansaan",+niin+se+kertoo+tasan+tarkkaan+omista+käsityksistäsi.
23.11.2019 12:51
Robo+on+mies.+Muuta+johtopäätöstä+ei+voi+tehdä+sen+poistologiikasta,+itse+asiassa+sen+puuttumisesta.+Tänään+aamupäivällä+sentään+ihan+ihminen+oli+poistanut+yhden+edsonnin+törkykirjoituksista,+jonka+oli+taas+allekirjoittanutkin+jonkun+muun+nimellä.
Kävin+tänään+taas+stadissa,+ja+siellä+oli+tosi+kylmä,+kylmempää+kuin+täällä+böndellä.+Aikamoinen+sonka+oli+liikenteessä+palatessani,+mutta+yhdellä+työpaikka-alueella,+jonka+kautta+usein+kierrän+puuttuivat+jalankulkijat.+Siellä+ajelin+puoli+neljän+aikoihin+ja+yleensä+silloin+kadut+ja+suojatiet+täynnä+porukka.+Tänään+ei+juuri+ketään.+Olisivatkohan+porukat+livistäneet+etuajassa+ja+lähteneet+pikkujouluilemaan.
Pikkujouluilemaan+lähtevät+tänään+kettistenkin+omistajat,+ja+"pojat"tulevat+meille+hoitoon+ainakin+illaksi,+mahdollisesti+jäävät+yökyläänkin.+Saamme+myös+lapsenlapset+tänne,+kun+isänsä+kotiutuu+työmatkaltaan+vasta+myöhemmin+illalla.+Eli+loistavaa+seuraa+on+meille+vanhoille+tiedossa.
Loistavaa+iltaa+kaikille+muillekin!
22.11.2019 17:16
Kerran+kahessa+viikossa!!+No+mahtaa+teillä+haista.+Ei+oo+ihme+jos+muijakin+siitä+lähtis+kälkkimään.
22.11.2019 11:56
et+vastannut+kysymykseeni
22.11.2019 11:46
Minäkin+välillä+tuskastun+toimittajien+käkätykseen.+Usein+vakavammatkin+aiheet+saavat+sen+säestyksekseen.
Ehkä+se+vanha+sanonta,+että+ilo+pintaan+vaikka+syän+märkänis,+on+noiden+toimittajienkin+motto.
Mutta+onkohan+se+jatkuva+naureskelu+ja+käkätys+iloa,+vai+sitä+että+halutaan+vaikuttaa+iloiselta.+Totinen+ihminehän+ei+ollenkaan+ole+niin+suosittu+kuin+iloinen.+Vähän+sama+tilanne+on+kiltillä+ihmisellä;+kiltteys+on+vanhanaikaista.+Totinen,+kiltti+introvertti+ei+ole+työpaikkahaastattelijoidenkaan+suosiossa,+vaikka+usein+kuitenkin+on+tunnollinen+ja+ahkera+työntekijä.
Usein+nauru+-+etenkin+aiheeton+-++kertoo+myös+ihmisen+jännittämisestä.
22.11.2019 11:45
Koskas+mä+olen+romaneita+parjannut?
22.11.2019 10:52
Tämmöistäkin+edsonni+kirjoitti+keväällä+Porinapadassa.+Tais+olla+enteenomainen+mielenhäiriö.
"Ite+oikke+halulla+joskus+etsin+ammun+sanomisista+kaikkee+"kivaa"+Nyt+taidan+jättää+rauhaan+jo+vihdoin+viimein,+vaikka+kirjotettavaa+oliski.+Kyl+mä+löydän+myös+Ravulta+aiheita.
Joo+ja+jos+aletaan+vihamiehistä+ja+naisista+kilpailuja+pitämään,+niin+mä+teen+kaikkeni,+että+voitan+ja+voitanhan+mä.
Yks+juttu.+Aurora+saa+kirjoittaa+tännekin,+samoin+kuin+mummeli+ja+kuka+tahansa.+Tää+on+somemaailman+sääntö.+Mä+saan+kans+kirjottaa+ja+Ali+ja+kaikki,+jotka+haluu+kirjoittaa.+Mutta+kaikkii+ei+tartte+lukee.+Sekin+on+somemaailmassa+mahollista.+Some+on+minun+"home".+Some+is+my+"home"
20.11.2019 22:43
Kyllä+olen+suunnitellut+joku+päivä+sinne+soittavani,+mutta+en+vielä+ole+saanut+sitä+änttiin.+Juuri+joku+aika+sitten+kävin+yksityisellä+vuosihuollossa+ja+seuraavaan+olisi+siten+aikaa+melkein+vuosi,+ellei+nyt+mitään+kumma+ilmaannu.+Toisaalta,+kun+odotusaika+ta:ssa+on+tuo+puoli+vuotta,+niin+nyt+kai+sitä+aikaa+pitäisi+alkaa+tingata
Kallista+tuo+yksityinen+tosiaan+on.+Viittä+euroa+vaille+500+maksoivat+tarkastus,+pieni+röntgen,+hammaskiven+poisto+ultralla+ja+yhden+paikan+uusiminen.+Siinä+jo+on+Kelan+korvaustakin+mukana+muutama+kymppi.+Lähes+ryöstöä.
19.11.2019 21:20
Mikä+teitä+estää+kirjoittamasta!+Sen+kun+painatte+niin,+että+näppiksestö+lastut+lentelee.+Eikös+teihin+pädekään:+koirat+haukkuu,+mutta+karavaani+kulkee.+Aika+nynnyjä+olette,+jos+ette+pientä+räksytystä+kestä.
19.11.2019 21:12
Kerro+nyt+h****tissä,+mikä+se+totuus+ja+todellisuus+on.+Että+et+ookkaan+entinen+laivasuhari+tai+kemikaali-Ali??+Jankkaat+niitä+jankkaamasta+päästyäsi+mutta+ei+tuu+lasta+ei+p***aa.+Oot+noiden+monimutkaisten+ilmaisujes+kanssa+niin+pihalla,+ettet+itekään+enää+niistä+selkoa+saa.+Ja+sonni,+Keski-Suomen+surkein+käppänä,+on+niiden+suhteen+vielä+enemmän+pihalla.
19.11.2019 20:33
Pahus.+Kirjoitin+äsken+aika+pitkän+jutun,+mutta+kun+olin+sitä+lähettämässä+ilmoittikin,+että+sivua+ei+löytynyt+ja+koko+kirjoitus+hävisi+kuin+puolukka+molskihousuihin.
No+ei+siinä+kummempia+ollut.+Kerroin+että+juttelin+ylläpidon+kanssa+näistä+somen+edsonneista,+joita+piisaa,+ja+joita+on+vaikeas+suitsia.+Kehottivat+aina+tekemään+ilmoituksen+kun+vain+aihetta.+Niinhän+se+on+muussakin+elämässä;+aina+on+joku+joka+terrorisoi+muita;+narsisimin+yksi+osa-alue.
Minä+valitin+robon+huonosta+opettamisesta,+kun+hävittää+mieluummin+"kunnon"+tekstiä+kuin+törkeyksiä.
Olen+sitä+mieltä,+että+meidän+ei+pitäisi+lopettaa+elämästä+kirjoittamista.+Elämähän+se+vasta+asiaa+onkin.+Mutta+meidän+poistumistammehan+nimenomaan+edsonnikin+toivoo.
Toisaalta+sonnikin+kaipaa+lepoa+-+täällä+meidän+mummojen+rauhallisessa+satamassa;)+-+noiden+Alin+pitkien+ja+vaikeaselkoisten+tekstien+lomassa.+Tuskin+hän+niitä+jaksaa+edes+lukea,+ymmärtämisenkin+kanssa+on+varmaan+niin+ja+näin,+kuten+jo+arakin+totesi.+Ja+kuka+tietää+vaikka+eukkonsakin+kurmuuttaisi,+kun+ukko+alvariinsa+somessa+häärii.+Lepoahan+jo+siinäkin+tarvitsee.
Harmaudesta+-+eikös+harmaa+ole+muotiakin+-+huolimatta+leppoisaa+loppupäivää.
19.11.2019 14:42
Kukahan+tuolla+toisaalla+sanoi:+"naisia"...ainakaan+minä+en+todella+kaipaa.
+"Naisiakin"+on+näemmä+ikävä+ja+kova+ikävä+näyttää+olevankin,+kun+et+millään+malta+pysyä+poissa.+Ehkä+sulla+on+pieni+toivon+kipinä+vielä+jäljellä,+että+edes+joku+meisät+sut+ottais+siipiensä+suojaan.+Yrittänyttähän+ei+laiteta.
19.11.2019 11:42
Totta+on,+ettei+auta+edsonnin+törkeilyyn,+mutta+onpa+ainakin+kopiot+rekisteröityinä+kirjoittamistaan+viesteistään+olemassa,+jos+jotain+täytyy+ruveta+setvimään.+Itse+en+kopioi+omia+raapustuksiani,+sen+sijaan+sonnin+törkeimpiä+olen+pistänyt+talteen.
Minä+meinaan+kanssa+ruveta+häiriköimään;)+Ei+se+ole+yhden+oikeus.
18.11.2019 15:52
Samat+sanat,+minäkin+nyt+sitten+rekisteröidyin,+vaikka+vältän+sitä+viimeiseen+saakka,+aina+kun+vain+on+mahdollista+toimia+ilman.++Paitsi+että+nykyään+ei+saa+ostettu+edes+pääsylippua+ilman+rekisteröitymistä.+Katsotaan+minkälaisia+kikkoja+sabotööri+nyt+keksii.
Piti+tuo+yllä+oleva++CCR:ää+koskeva+viesti+pistää+ensimmäisenä+porinoihin+-heillekin+vinkki+hyvästä+musasta+-+mutta+tulikin+tähän+ketjuun.+Siellä+meinaan+kyllä+myös+käydä+kirjoittelemassa+aina+kun+tilanne+sitä+vaatii.+Itepähän+sitä+kerjäävät.
18.11.2019 15:25
86 / 86