Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hauskaa pikkujoulua, Cee!
Puhuin juuri puhelimessa nuorimman tyttäreni kanssa ja hänkin oli lähdössä johonkin pikkujouluun. Tämä on nyt sitä aikaa. Nuorimmaiseni oli joskus koulun joulujuhlissa Lucia-neito, kynttiläkruunu päässään. Hän kun oli silloin pienenä valkotukkainen kaunis tyttö. Kaunis hän on edelleenkin, mutta hiusten väri ei ole aivan yhtä valkoinen kuin silloin lapsena.
26.11.2022 16:03
Sää on lyijynharmaa tänään täällä pääkaupunkiseudulla, mutta siitä huolimatta toivottelen hyvää lauantaita kaikille! Tai voihan sen sanoa, että juuri siksi, kun sää ei juuri kirkastele, yrittäkäämme itse olla "kirkasvaloina!" Itsellemme ja toisillemme.
Näin viimeyönä jotain sellaista unta, että minulla oli hyvämieli siellä unessa, mutta se hyvämieli jatkui vielä kun heräsin ja muistelin sitä untani. Tuo uni ei ollut mikään tyypillinen minun uneni, eikä sellainen uni mistä edes uskoisin unia näkeväni.
Hyvää viikonloppua!
26.11.2022 10:13
Keskiviikon tervehdys!
Täytyy sanoa, että voimia amummulle ja ennenkaikkea siipallesi. Muuta ei voi tehdä, eikä auttaa, mutta sen voin sanoa, että suorastaan "oksennuttaa" tuo edsonin rääväsuisuus toisten ihmisten hädänkin suhteen. Jos mitään oikeutta on tässä elämässä, niin kyllä hänkin voi vielä joutua niin kovan paikan eteen, ettei ole mitään armoa. Turhaan anelet silloin mitään myötätuntoakaan täältä, koska ei sitä ole sinultakaan tullut kenellekään. Olet vain räävinyt sitä julmemmin, mitä enemmän joku on kertonut omista, tai läheistensä kärsimyksistä. Mitään hyvääkään et soisi kenellekään, kun olet niin täynnä kateutta kaikkia kohtaan.
Voimia amummulle ja koko perheellesi!
23.11.2022 11:25
Huomenta!
Sää jatkuu edelleen harmaana. Miinus 3 astetta näyttää tietokoneeni lämpötilaksi ulkona. Onko se sitä myös täällä SU-SI alueella on osaa sanoa, kun en ole katsonut mittaria? Lunta on ainakin, sen näkee kun kurkistaa ikkunasta ulos.
Edelleenkin on jotenkin "veto" poissa. Ei oikein huvita tehdä mitään. Mistähän tämä nyt johtuu?
Ruoaksi ajattelin tänään hieman restauroida Kivikylän lihapullia. Laitan ne kermakastikkeeseen ja siihen mukaan paljon kuullotettua sipulia. Sitten vaan keitän perunat (minäkin tykkään perunoista) ja salaatti, sekä puolukkasurvosta myöskin. Vettä ruokajuomaksi, kuten yleensäkin.
Hyvää talvipäivänjatkoa!
22.11.2022 10:36
Tuntuu oudolta, kun maa on valkoinen! En olisi kovin kaivannut lunta ollenkaan, mutta kyllä se valaisee näitä marraskuun pimeitä päiviä. Toivottavasti sitä ei tule kuitenkaan kovin paljon. Lumityöt ei ole nyt minulle sopivia töitä.
Pitäisi ryhtyä laittamaan jotakin ruokaa, mutta ei oikein viitsisi tehdä mitään, ainakaan alusta alkaen. On minulla kyllä varalla jotain valmisaterioitakin, mutta ei nyt nekään houkuttele. Maha kuitenkin murisee siihen tyyliin, että jotakin on pian saatava.
Hyvää talvipäivän illansuuta kaikille. Älkää liukastelko.
21.11.2022 13:16
Joskus on niin, ettei ole muuta kuin toivo, mutta siitä kannattaa pitää kiinni viimeiseen asti!
Älä luovu siitä, amummu. Siippasikin tuntuu olevan hyvin periksiantamaton ja rauhallinen, joten teitä on kaksi tukemassa toisianne.
17.11.2022 12:38
Viikko alkaa sään puolesta harmaana, mutta sitähän se marraskuussa onkin. Poikkeuksena oli tosin kaksi aurinkoista päivää ja se teki hyvää ihmisille ja varmaan myös eläimille.
Huomasin, että edson on (luultavasti) palannut matkoiltaan (ei ehkä kenenkään luota) ja ivailee boomereita, unohtaen sen, että on kyllä itsekin boomeri ja voi vielä hänkin tarvita noita taluttelijoita itselleenkin? Joko "riisikupin" hinnalla, tai sitten jos onnistuu pääsemään julkiseen vanhustenhoitoon, niin hänen ei tarvitse huolehtia enää hoitajien palkoista muuten kuin jos hän taantuukin pitämään niitä liian suurina?
No, tuo tuosta asiasta. Ei voi muuta kuin toivoa, että meille "boomereillekin" annettaisiin oikeus elää ja nauttiakin vielä elämästämme, jos joku vielä jaksaa.
Hyvää ja mahdollisimman "kivutonta"viikon alkua!
14.11.2022 13:32
Keskipäivää!
Tulin katsomaan ketjuun, miten isät viettävät Isäinpäivää, mutta huomasin, että täällä edson käy yhä kiivaasti "Saamelaiskäräjiä", vaikka lähti reissuun oletettavasti lapsiaan tapaamaan?
Isiä suosii kaunis sää. Lämpöäkin on 7 astetta ja aurinko paistaa täällä pääkaupunkiseudulla. Mikäs on vaikka ulkoillessa jos siltä tuntuu.
Eipä nyt muuta kuin : onnea kaikille isille ja vaareille, jotka olette lastenne ja lastenlastenne elämässä vielä mukana.
13.11.2022 12:10
Huomenta!
Aurinko paistaa ja lämmintä on ulkona 14 astetta! Eilinen pimeys on poissa. Yritin eilen lukea päivällä vähän aikaa, mutta vaikeaa oli nähdä kun printti kirjassa oli niin pientä ja silmälasini kaipaisvat uudistusta. Nyt näkisi lukeakin.Pölytkin kyllä näkyvät. Siivooja ei ole pyyhkinyt tietokonepöytäni pölyjä ollenkaan.
Hyvää lauantaita kaikille!
12.11.2022 10:18
Aamupäivää!
Edelleen näyttää päivä valon suhteen hyvin pimeältä, mutta sitähän se on usein marraskuussa.
Huomaan taas, että edson on edelleen ylivoimansa tunnossa ja lyttää tapansa mukaan toisia kirjottajia! Se hänelle suotakoon, kun muuta iloa hänellä ei kai sitten olekaan?
Nyt täytyy lähteä tutkimaan hieman tarkemmin, mitä Hesari kirjoittelee?
Hyvää keskiviikkoa!
09.11.2022 10:02
Ei ole tullut minullekaan vastaussoittoa ta:lta. Olkoon sitten tulematta.
Täytyy sanoa, että rankkaa aikaa elätte, mutta sinä, amummu, jaksat kuitenkin pitää yllä myöskin omaa jaksamistasi siippasi kunnon hoitamisen lisäksi, koska ei sitä muuten pysyisi kasassa. Sielukin kaipaa ravintoa ja sitä saat nyt La Traviataa kuuntelemalla ja katselemalla.
Kommenttisi oli sekä surullinen, että iloinen! Vähän kuin "suolaista ja makeaa" ja sitä(kin) elämä on.
Mukavaa ja rentouttavaa oopperailtaa!
08.11.2022 17:36
Harmaa on aamu marraskuun!
On niin pimeääkin, että ei oikein huvita ryhtyä tekemään mitään vähänkään tarkkuutta vaativaa hommaa. Silmälasitkin ovat menettäneet näönantotehonsa. Pitäisi nekin uusia, mutta ensin silmälääkärille olisi mentävä. Vaivalloista on.
Yritin äsken soittaa ta:lle kysyäkseni lab.lähetettä, mikä minun täytyy hoitaa ta:n kautta itse, tuosta sairaalassaoloajaltani. Labrat pitäisi ottaa viikon, kahden kuluttua sairaalasta pääsystä. Miksi sairaala ei tehnyt sitä labra pyyntöä, kun heillä ne hoidotkin on tehty ja tiedot on heillä. Ta:lta minut sinne lähetti minulle aivan tuntematon lääkäri. Hänen pitäisi nyt sitten tehdä se lab.pyyntö sairaalareissun osalta?
Yritin soittaa ta:lle, mutta sieltä tuli niin paljon ja sekavasti, huonolla suomen kielellä selostusta eri numeroiden painamisesta, että en tiedä onnistuinko siinä tehtävässä? Selostusrimpsu oli pitkä ja yritin painaa eri vaihtoehtoja mieleeni siihen asti, että pääsin itsekin painelemaan niitä numeroita. Odotellaan nyt sitä vastasoittoa, jos sitä koskaan tulee? Ei tuo ollut ennen noin monimutkaista, mutta kai tuolla litanialla karsitaan "turhat" soittajat pois?
Nyt kyllä "turhaannuttaa!"
08.11.2022 10:14
Sanattomaksi vetää, kun miettii amummun ja Ceen kokemuksia tässä lähimenneisyydessä. Raskasta aikaa olette molemmat eläneet läheistenne kanssa ja amummu joutuu vielä julkisen terveydenhoidon toimia miettimään. Totta kai mieli mustuu, kun julkinen terveydenhoito ei parempaan hoitoon pysty, mutta se, että jätetään kokonaan hoidotta, on niin väärin?
Edson saisi mennä jonnekin pimeään häpeämään ja miettimään noita kamalia kommenttejaan mitä on taas tänne kylvänyt! Elämä vielä ottaa sinutkin ja vetää polvilleen, siitä voit olla aivan varma!
02.11.2022 17:41
Tiistainen tervehdys!
Marraskuu alkoi puhtaissa huoneissa. Siivooja kävi tänään, joten nyt voi taas nauttia, eikä ole oma selkä kipuillut siivouksen vuoksi. Olenpa työllistänyt yhtä perheen äitiä, joka siivoaa työkseen.
Aurinko yrittelee paistaa, eikä tuulekaan, joten ulkoilusää on loistava niille jotka lenkille mielivät. Minä en nyt "mieli", tai vaikka mielisinkin, niin ei nyt vaan vielä jaksa.
Nyt täytyy lähteä katsastamaan mitä tänään söisi, kun maha murisee jo siihen malliin, että haluu "suolentäytettä!"
Hyvää päivän jatkoa!
01.11.2022 12:34
Tervehdys!
Kuulas ja hyvin aurinkoinen maanantai on aloittelemassa tätä uutta viikkoa.
Minun jalkojeni turvotus on osittain palannut, kun loppui se sairaalassa saamani "hevoskuurilääkitys", mikä oli viedä voimat muuten, on lopetettu ja palattu "normaaliin." Vetoketju tukisukat ei ole nyt taas käytössä. Pitäisi saada tuo turvotus pois.
Tytär kävi miehensä kanssa lauantaina ja tulivat kaupan kautta, joten kaapit on taas täytetty. Voimat ovat vieläkin hakusessa, joten ei nyt oikein ruoanlaittokaan houkuttele, mutta onneksi on valmisruokia.
Hyvää viikon aloitusta kaikille!
31.10.2022 10:41
Unohdit tuosta kelloluettelosta Tuulikellot! Niitä ei tarvitse "siirrellä" muuten kuin jos olet ripustanut ne pihallesi vaikkapa omenapuun oksaan ja lähi naapuri hermostuu, kun ne kilkattavat tuulisella säällä tauotta. Meillä oli kerran tuulikelloja sietämätön naapuri, joten kello poistettiin omenapuusta.
Onneksi nuo halloween-vierailijat tyytyivät antamiisi paperirahoihin, eivätkä käyneet ahneiksi. Siinä olisi voinut jäädä toiseksi, jos olisi tullut painiottelu.
30.10.2022 13:33
Hauska tuo "koriste-esineiden kiilloitus!"
Minulla on tapana kesällä loikoilla tuolla viherhuoneen sohvalla kun siinä voi helposti nostaa jalat seinälle ja torkkua kirjan kanssa. Monet päiväunet siellä on tullut otettua. Nyt siellä on kylmä, mutta kyllä minä nostan makuuhuoneessakin jalat seinälle. Tässä koneella pyörittelen nilkkoja koko ajan ja liikuttelen "lonkkiani" ees-taas istuessani. Liike on "laifii", on joku sanonut!
29.10.2022 11:40
Ei ole tosiaankaan mukavaa tuo "jalkojen paisuminen", kun ei edes mitkään kengät mahdu jalkoihin. Nopeasti ne liiat nesteet saatiin kyllä poskin tuolla sairaalassa, niin etteivät keuhkotkin täyttyneet. Ei sinne ehtinyt mennä mitään ylimääräistä. Kiertohäiriöhän se on ja minulla tuo sydänjuttu on vielä lisätekijänä.
Nämä "vetoketjusukat" ovat kyllä kätevät pukea. Kun heräsin, nostin jalan kohti kattoa ja laitoin sukan jalkaan helposti ja sama toimenpide toiselle jalalle. Nämä tehtiin, kun turvotusta oli, joten niistä tuli liian tiukat ja jalat eivät sitä liikaa tiukkuutta kestäneet, joten ne suorastaan "räjähtivät!" Nyt kun jalat ovat hoikat, sukat tuntuvat sopivilta.
Täytyy muistaa tuo "kellojen siirtely?" Monet aikaa näyttävät jutut eivät vaadi mitään toimenpiteitä itseltä, mutta on pari sellaista kelloa keittiössä, joita täytyy hieman "siirrellä!"
Hyvää lauantaita, vaikka sää ainakin täällä SU-SI alueella on harmaa ja sateisen näköinen näin ikkunasta katsoen.
29.10.2022 11:13
Jalkojeni turvotus laski kun nesteenpoistolääkettä annettiin todella paljon. Suoraan suoneen ja pillereinä. Joka päivä minut punnittiin useamman kerran ja paino putosi koko ajan nesteen poistuessa ja jalkojen hoikistuessa. Nyt ne ovat normaalit, jos eivät taas kerää nestettä. Minä sain vetoketjulliset tukisukat ja vaikka olen vastustanut niitä, niin pakko kai näitä on käyttää, jos turvotukset pysyvät siten poissa? Eipä niitä näe jos käyttää pitkiä housuja, tai pitkää hametta/mekkoa? Nämä on helpommat vetää jalkaan, kun niissä on sivuun upotettu se vetoketju ja sen saa auki niin kuin saappaan vetoketjun.
Oli se minullakin aikamoinen viime- viikko noiden yht'äkkisten turvotusten riehahtaessa oikein kunnolla. Sydämen takia vaati nopeaa hoitoa ja nesteen poistoa. Voimat kyllä vei!
Hyvää yötä!
28.10.2022 22:04
Ei tehty mitään muuta kuin tarkkailua ja yht'äkkinen jalkojen valtava turvotus oli saatava pois. Ne on nuo sydän ja munuaiset minulla hieman vajaatoimintaisia ja nyt sitten syystä, tai toisesta kävi näin. Heti kyllä hoidot alkoivat tehota, mutta voimille otti tuo lähes viikko sairaalassa. En edelleenkään jaksa oikein mitään. Sairaalasta tultua ja vielä tiistaina meinasi tulla oksennus kun jotakin yritti syödä, mutta ei enää tänään. Torstainakin jo vähän maistelin ruokaa varovaisesti. Minulla paineet laskivat alkuun aivan liian mataliksi. Kyllä ne siitä sitten normalisoituivat.
Sinulla voi olla tavallinen flunssa, mutta ihminen on kokonaisuus, joten eipä ole pois suljettu tuo sinun tekemäsi arviokaan.
Toipumisia!
28.10.2022 18:01
3 / 43