Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hei+Cee!
Kävin+nyt+lukemassa+niitä+kommentteja+Hesarissa+tuosta+maskittomuudsta+metrossa+ja+kyllä+se+sinun+kommenttisi+siellä+on.+Se+on+julkaistu+12.48.
Hesari+on+kyllä+nykyisin+hyvin+nihkeä+julkaisemaan+kommentteja+noin+yleensä.+Tuossa+jutussa+niitä+on+paljon,+mutta+monissa+nykyisin+vain+muutama+on+julkaistu,+vaikka+taatusti+on+tullut+paljonkin+kommentteja.
13.03.2021 17:21
Lepotauko,+kun+sain+lakanat+vaihdettua.+Selkä+mokoma+ei+tykännyt+siitäkään+hommasta.
amummu+tuolla+ylempänä+"lohdutteli",+että+kyllä+ne+paksut+hiukset+voivat+myös+suojata+järkeä+tuolla+pääkopassa,+kun+joku+toinen+sanonta+väittää+aivan+muuta?+Olipa+nyt+kummin+vain,+niin+kyllä+minä+pidän/pitäisin+mieluusti+paksut+hiukset+päässäni,+jos+se+on+mahdollista.+Nyt+laitoin+ne+taas+poninhännälle,+kun+tuossa+jouduin+kumartelemaan,+etteivät+silmille+tule.
Naapuri+tekee+lumitöitä+keskikäytävällä,+kun+aura-autoa+ei+ole+näkynyt.+Sen+käytävän+auraus+kuuluu+huoltoyhtiölle,+mutta+missä+viipyy...
Naapuri+voisi+tehdä+päivän+hyväntyön+ja+lapioida+minun+kulkuväyläni+lumesta,+mutta+selkävaivainen+tuntuu+hänkin+olevan?
Hyvää+lauantaita!
Rapu
13.03.2021 10:37
Hei+Cee!
Onpas+nyt+kun+U:si+terveys+rupesi+reistailemaan.+Hänhän+oli+vielä+hiljattain+töissäkin+ja+teki+pitkiä+kävelylenkkejä.+Hyvä+on+että+nyt+tutkitaan+ja+kyllä+meillä+on+hyvät+lääkäritkin+ja+sydänvaivavoja+osataan+hoitaa+korkeatasoisesti.
Mitä+muuta+on+tehty+tuolle+flimmerille?+Onko+sitä+yritetty+lääketiputuksella+saada+rauhoittumaan?+Toivottavasti+flimmeri+pian+rauhoittuu+ja+kun+löytyy+se+oikea+lääkitys,+niin+elämä+palaa+raiteilleen+taas.
12.03.2021 13:14
Kiitos+vaan,+mutta+turhan+pitkä+työmatka,+kun+tämä+luminen+pätkä+on+vain+ovelta+tuohon+keskikäytävälle.+Siis+melko+lyhyt+pätkä.+Täytyy+odotella+jos+lumitöiden+tekijä+löytyisi+lähempää?
12.03.2021 12:01
Perjantaita!
Kukahan+tekisi+minun+lumityöni?+Ei+ole+kukaan+ilmottautunut.
Täälläkin+tuulee+ja+se+heittelee+lunta+tuosta+ikkunani+alla+kasvavan+korkean+männyn+oksilta.
Nyt+on+vuosi+kulunut,+niin+että+minä+en+ole+käynyt+kampaajalla!+Ennen+lyhyttäkin+lyhyemmät+hiukseni+saa+nyt+jo+poninhännälle+kumilenkulla.+Tytär+leikkasi+niitä+kerran,+mutta+nyt+olisi+pakko+taas+lyhennellä,+niin+että+kampaus+olisi+vaihteeksi+polkkatukka+(kun+ei+nyt+saa+edes+tanssia+"polkkaa"+-+en+kyllä+enää+edes+osaisi!),+minkä+voi+sipaista+korvantaakse,+joko+molemminpuolin,+tai+vain+toispuoleisesti.+Olen+kyllä+"säästänyt+pitkänpennin",+kun+ennen+kävin+kampaajalla+kahden+kuukauden+välein.+Harmittaa+kyllä+kampaajani+puolesta.
Tytär+tulee+käymään+viikonloppuna+ja+hän+lupaili+leikata,+mutta+sanoi+että+kun+"niitä+on+niin+paljon,+siihen+menee+aikaa!"+Onhan+noita+-+onneksi.+Jotkut+kyllä+sanoo,+etteivät+"hiukset+ja+järki+pysy+samassa+päässä",+mutta+jos+niin+on,+niin+olkoon?
Mukavaa+viikonloppua!
Rapu
12.03.2021 11:42
"Sitten+ku+sanon+ite,+sitten+lopetan."
Minä+en+uskaltaisi+olla+noin+itsevarma+siitä+että+voin+"lopettaa",+tai+edes+aloittaa+jotakin+vain+omalla+päätökselläni?+Koronakin+voi+tulla+väliin+ja+silloin+ei+omilla+sanomisilla+ole+mitään+painoa.
Tämä+ei+sitten+ole+mitään+"riitaa",+vaan+keskustelua+omasta+kaikkivoipaisuudesta,+tai+sen+voimattomuudesta!
Luin+muuten+tuolta+toisaalta,+että+erästä+entistä+"kuuluisaa"+taiteilijaa+vainoaa+tulipalot.+Taas+hän+on+palanut+pahasti,+kun+"sähkö-ilmapatja"+syttyi+tuleen+vaimon+ollessa+kaupassa?+Edellisen+kerran+tuo+mies+paloi+pahasti+neljä+vuotta+sitten,+kun+kynttilä+sytytti+sanomalehden+ja+mies+istui+pyörätuolissa.+Missä+lienee+vaimo+ollut+silloin,+sitä+ei+kerrottu?
Tuo+"makailukin"+voi+olla+siis+hyvinkin+vaarallista,+ja+kun+jotakin+sitten+sattuu,+niin+tuon+henkilön+mielipidettä+ei+ole+kyselty,+haluaako+lopettaa+jotakin+vai+ei?
11.03.2021 12:01
Hyvää+huomenta!
Pakko+se+on+nähdä+"hyvä+huomen",+vaikka+korona+jyllää+ja+pääministerikin+eilen+jo+luovutti,+kun+hän+oli+sanonut+median+edustajille,+että+"tämä+voi+kestää+vuosia!"
Ei+minulla+ole+nyt(kään)+mitään+"viisasta"+sanottavaa,+mutta+"kuhan+kirjoitin!"
Toivotan+kuitenkin+mahdollisimman+hyvää+pian+alkavaa+viikonlopun+odottelua+kaikille.
11.03.2021 10:13
Pakkaspäivää+kaikille!
No+täällä+SU-SI+alueella+mittari+näyttää+nyt+pakkasta,+tai+ainakin+kylmää,+14+astetta.+Aurinko+paistaa,+eikä+eilisestä+lumituiskusta+ole+muuta+jälkeä,+kuin+väylä+oveltani+on+taas+umpihankea,+missä+näkyy+nyt+vain+Hesarin+jakajan+jalanjäljet.
Huomasin+Ceen+kertoneen,+että+Malmilla+ei+taas+oteta+HUS:in,+eikä+kai+muitakaan+labroja+ja+RTG-kuvia.+En+nyt+ole+käynyt+aikoihin+niissä.+Onneksi+ei+ole+tarvinnut.
Pojanpoika+täytti+viime+marraskuussa+17+vuotta+ja+sai+juuri+ajokortin.+Hän+tuli+eilen+siinä+karmeassa+kelissä+käymään+täällä+autollaan+ja+olin+aivan+"sydänsyrjällään",+kun+oli+autolla+liikkeellä+sellaisessa+myräkässä.
Ei+nyt+muuta+kuin+aurinkoista+keskiviikon+aloitusta+itsekullekin!
Rapu
10.03.2021 08:50
Pohjois+Helsingissä+sataa+lunta+ja+tuulee!+Onneksi+ei+tarvitse+mennä+ulos.+Pojanpoika+kävi+tekemässä+lumityöt,+mutta+taas+on+väylä+ovelta+ummessa.
Olen+tänään+taas+työllistänyt+siistijän+kahdeksi+tunniksi.+Nyt+on+puhdasta,+vaikka+ei+täällä+ollut+likasta+sitä+ennenkään.
Ceelle,+jos+et+ollut+tietoinen,+myös+Malmin+sairaalan+labra+on+Meikun+hyväksymiä+labroja.+Siellä+minä+olen+aina+käynyt,+kun+olin+Meilahden+kirjoissa.+Ei+tarvitse+mennä+keskustaan+asti.
09.03.2021 15:02
Hei+Calvados!
Me+kunnallisen+terveydenhoidon+kautta+avunsaaneet+osaamme+arvostaa+saamaamme+apua,+vaikka+hädässämme+olisimme+saaneet+tuon+lähetteen+yksityislääkärin+avulla,+kun+terveyskeskuslääkärille+ei+ole+saanut+aikaa.+Yksityiseen+leikkaushoitoon+ei+ainakaan+minulla+olisi+ollut+varaa,+eikä+varmaan+monella+muullakaan.+Siksi+meillä+on+tarve+toimivaan+kunnalliseen+terveydenhoitoon+ja+siihen+on+verorahoja+löydyttävä.+Säästetään+vaikka+ylimääräisistä+ase-+ja+lentokonehankinnoista+ja+pyöräilijöiden+tunnelien+rakentamisesta,+joita+vihreät+Helsingissä+harrastavat.+Tervehdytään+ensin+ja+pyöräillään+vaikka+sivuteillä,+mutta+ei+syyllistetä+sairaita.
07.03.2021 13:17
"Kuntaa+veloitetaan+toimenpiteestä+enemmän+kuin+mitä+on+se+vuorokausimaksu,+minkä+potilas+maksaa."
Minun+on+nyt+pakko+kysyä+sinulta+edson,+kun+luettelet+tuolla+ylempänä+erilaisten+lääketieteellisten+toimenpiteiden+hintoja,+ja++niitä+tässä+kommentoimassani+"paheksut",+että+kunta+joutuu+maksamaan+enemmän,+mitä+potilas+maksaa+vuorokausimaksua,+että+olisitko+itse+valmis+maksamaan+sydänpotilaana+esimerkiksi+pallolaajennuksesta+tuon+mainitsemasi+4500+euroa+omasta+kukkarostasi?
Minulle+on+tehty+kauan+sitten+kaksi+synnynnäisen+sydänvian+korjausleikkausta,+enkä+tiedä+miten+kalliita+ne+olivat,+mutta+sen+tiedän,+ettei+minulla+olisi+ollut+niihin+itselläni+varaa,+mutta+olen+todella+kiitollinen,+että+olen+saanut+tuon+välttämättömän+hoidon+ja+myös+toimivan+sydämen.+Ja+itse+maksoin+vain+tuon+vuorokausimaksun+sairaalassa+olo+ajaltani.+Sekin+oli+silloin+"paljon"+yksinhuoltajalle+(vaikka+olinkin+vielä+silloin+avioliitossa),+kun+olin+aloittamassa+opiskelua+ja+sairaalassa+olin+kaksiviikkoa.
07.03.2021 12:01
Hei!
Kirjautumiseni+oli+jo+mennyt+pois,+mutta+kirjauduin+nyt+sitten+uudestaan.
En+minä+"pelkää"+kirjoittaa.+Enkä+osoittele+sormella+mitään,+enkä+ketään.+Täällähän+on+nyt+ollut+suht'+rauhallista.+Ketään+ei+ole+pahemmin+"arvosteltu",+vaikka+nämä+hengentuotteet+eivät+olisi+kovin+"älykkäitäkään"+ja+sitä+juuri+tarkoitin,+että+arjen+asiat+ja+niistä+kertominen+rentouttaa+monesti.
Niistä+ja+niiden+tärkeydestä+puhuttiin+eilen+myös+tuolla+tv:ssä!
Päivänjatkoja!
02.03.2021 11:42
Huomenta!
Eilen+puhuttiin+A-studiossa+kuntavaalien+yhteydessä+"arjen+asioista!"+Aivan+tavalliset+asiat+ja+niiden+sujuminen,+ovat+tärkeitä+kaikille+kuntalaisille+ja+niistä+on+puhuttava.+On+puhuttava+vaikka+siitä+"pitsinnypläämisestä"+ja+kaikesta,+mitä+me+teemme+arkisissa+toimissamme.
Sitten+on+ne+lait+ja+asetukset.+Niitä+tarvitaan+taustalle+turvaamaan,+että+kaikki,+missä+tarvitaan+virkavallan+apua,+tapahtuu+yhteisten+sääntöjen+mukaan.
Joten+puhutaan+mekin+täällä+koko+elämänkirjon+käsittävistä+asioistamme+aivan+pelotta,+että+joudumme+selittelemään+omia+arjen+tekemisiämme,+milloin+minäkin+päivänä.+Ei+ne+maailmoja+kaada,+mutta+ei+ole+tarkoituskaan.
Aurinkoista+tiistaita.+Minulla+on+tänään+"kirjastopäivä!"
02.03.2021 08:18
Valoisaa+maaliskuun+huomenta!
Kun+taas+ulos+katsoo,+niin+näyttää+että+"kevät+keikkuen+tulevi..."
Lumet+pihalla+ovat+sulaneet+vauhdilla,+vaikka+sitä+oli+vielä+joku+aika+sitten+niin+suuria+kasoja,+ettei+vastapäisen+naapurin+alakerran+ikkunoita+näkynyt,+kun+aura-auto+oli+siirtänyt+lumet+käytävältä+kasaan+puiston+reunaan.
Meillä+olisi+tarkoitus+juhlia+tulevana+viikonloppuna+yhden+lapseni+synttäreitä,+mutta+saa+nyt+nähdä,+voimmeko+kokoontua+edes+lähimpien+kanssa,+kun+meitä+on+paljon.+Jouluna+viimeksi+kyllä+tapasimme,+mutta+nyt+on+tämä+ryöpsähdys+näiden+koronatartuntojen+kanssa+tosiasia!
Eipä+tässä+muuta.+Ei+"maalata"+ketään,+ei+edes+"pirua+seinälle",+vaan+aloitetaan+maaliskuu+valoisin+mielin!
Rapu
01.03.2021 08:47
Huomenta!
Ennen+tuo+"nyplääminen"+oli+haukkumasana+meille+mummoille,+mutta+on+nyt+muuttunut+"salonkikelpoiseksi!"
Olen+minäkin+yrittänyt+"näprätä"+tänne+ainakin+yhden+kommenttini+päivässä,+vaikka+ei+sitä+kukaan+huomaa,+eikä+ota+mukaan+keskusteluun.+Siinä+sinä+edson+olet+kyllä+etuoikeutetussa+asemassa,+että+sinulle+vastataan.
Mitä+taas+tulee+tuohon+Whoon+poissaoloon,+niin+hän+näyttää+mieltään.+Vaatii+ensin+nimiä,+kun+joku+yrittää+hienotunteisesti+tuoda+omaa+mielipidettään+julki+(toki+omalla+nimmarillaan),+että+ketä+tarkoitat?+Jos/kun+sen+kertoo,+niin+herrapa+ei+sitä+kestäkään,+jos+se+"arvostelu"+sattuu+"omaan+nilkkaan!"+Hän+katsoo,+että+vain+hänellä+on+oikeus+ottaa+joku+kirjoittaja+"hampaisiinsa!"
Sanoin+nyt+mitä+mielessäni+oli+ja+se+sitten+tästä+asiasta.+Minä+en+ole+pitkään+mököttavä,+vaikka+joskus+sitä+harrastan+minäkin.
Aurinko+paistaa,+joten+nyt+sukset+suihkimaan+siellä,+missä+on+lunta.+Lumettomat+muuten+lenkille!
28.02.2021 10:07
Aurinkoista+lauantaita+toivottelen!+Sääkin+on+kuin+"morsian!"+Säteilee+ja+hehkuu+näin+ikkunasta+katsoen+jopa+lämpöä,+mutta+se+taitaa+olla+vielä+tähän+vuodenaikaan+vain+utopiaa,+kun+puhutaan+säästä?+Morsiamien+kohdalla+se+on+eri+asia.
Nukuin+pitkästä+aikaa+noin+seitsemän+tuntia.+Luin+loppuun+palkitun+kirjan:+Bolla.+Kovasti+sitä+kehutaan,+mutta+ei+kyllä+ollut+aivan+minun+makuuni.+Kirjan+takakannessa+sanotaan+näin:+"Kansainvälisen+tähtikirjailijan+kiihkeä+ja+lumoava+romaani+kahden+miehen+välisestä+intohimosta+Kosovan+sodan+kynnyksellä,+avioliitosta,+kodittomuudesta+ja+kaipauksesta."
Ei+nyt+tällä+erää+muuta+kirjoitettavaa,+mutta+ehkä+päivällä+tulee+mieleen+vielä+jotakin?
Mukavaa+heräämistä+kaikille!
Rapu
27.02.2021 08:58
Kesipäivän+tervehdys!
Ilmassa+voi+jo+haistaa+kevään+tulon.+Lämpöasteita+oli+aamulla+plus+4.+Valoakin+alkaa+olla+jo+niin+paljon,+ettei+ole+enää+syytä+valittaa+päivän+pimeydestä.
Nyt+alkaa+taas+nähdä+ikkunoiden+likaisuuden,+mutta+vielä+ei+kannata+tilata+ikkunoiden+pesijää.+Minä+olen+"sovinnolla"+antanut+tuon+urakan+nyt+ammattilaisten+hoidettavaksi,+sen+verran+hankalat+nämä+ikkunat+ovat.+Niin+kuin+suuremman+siivouksenkin.+Miksi+rasittaisin+selkäparkaani+näillä+töillä,+kun+joku+voi+hankkia+rippusen+omaan+elantoonsa+apuja+minunkin+antamalla+työllä?+Enköhän+minä+pärjää+kuitenkin,+vaikka+ulkoistan+joitakin+hommia+täällä+kotonani.
Nyt+lähden+kuitenkin+tyhjentämään+astianpesukonetta.+Teen+sen+aivan+itse!
Mukavaa+viikonlopun+alkua+kaikille!
Rapu
26.02.2021 12:06
Aikoinaan+oli+tuon+paikallislehden+nimi+tuo+MaTaPuPu,+mutta+sillä+nimellä+se+ei+enää+ole.+Nimi+on+vaihtunut+monta+kertaa+ja+on+nyt+muistaakseni+joku+Koillis+Sanomat,+en+ole+nyt+aivan+varma+tästä+nyky+nimestä?
Minä+olen+asunut+todella+kauan+tällä+samalla+postinumero+alueella.+Kahdessa+eri+osoitteessa+talokohtaisesti.+Nuorin+lapseni+syntyi+siellä+edellisessä+osoitteessa,+mistä+sitten+muutimme+tähän+kotiin.
23.02.2021 15:40
Terve!
Oikeassa+olet+tuossa+SU-SI+alueen+nimiasiassa.+Weepeli+sen+otti+täällä+ketjussa+käyttöön,+kuten+muistelitkin,+mutta+kyllä+se+on+aivan+virallisestikin+käytössä.+Se+tulee+yhdistelmästä:+Suutarila+-+Siltamäki.
23.02.2021 13:16
Tervehdys+täältä+SU-SI+alueelta!
Ketjussa+näyttää+olevan+taas+jotain+häikkää,+kun+ei+näytä+kuin+muutaman+kommentin+ja+sitten+on+pelkkää+tyhjää+pitkät+pätkät.+Ei+kannata+paljon+kirjoitella+pdempiä+juttuja,+kun+ei+tiedä+miten+niille+käy?+Eipä+tässä+ole+nyt+taas+mitään+asiaakaan,+joten+toivottelen+vain+päivän+jatkoja+kaikille!
Rapu
23.02.2021 10:10
34 / 43