Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Keväinen+tervehdys!
Vaikka+sää+on+harmaa,+niin+joku+ihmeen+kevään+sävy,+tai+tuoksu+siinä+jo+tuntuu+ja+näkyy!+Tosin+lumisadetta+taas+luvattiin,+mutta+tuskin+se+kovin+kauan+pysyy,+jos+lämpöasteita+on,+niin+kevätpurot+käy+solisemaan+pian.
Minun+pitäisi+ruveta+silittämään+pyykkivuorta+pienemmäksi,+mutta+tuo+selkä+on+jo+ennalta+hieman,+eikä+aivan+vähänkään,+ärtyisä,+joten+olen+tässä+nyt+viivytellyt+tuon+urakan+aloituksen+kanssa.
Ei+nyt+muuta+tällä+erää.+Mukavaa+viikon+alkua.+Älkää+liikaa+liukastelko,+koska+nyt+kadut+ja+jalkakäytävät+ovat+liukkaita!
Rapu
22.02.2021 12:39
Huomenta!
Sää+on+lämmennyt+kovasti,+kun+mittari+näytti+nyt+neljää+plussa+astetta.+Taas+vaan+toivon,+ettei+lunta+tulisi+enää.
Kyllä+on+rauhallista+pihapiirissäkin+ja+se+on+hyvä+tietysti,+vaikka+ei+täällä+ole+koskaan+rauhatonta,+mutta+ketään+ei+näy+ulkona+edes+liikkuvan,+vaikka+tämä+on+näinkin+iso+yhtiö.+Ihmiset+ovat+varmaan+vielä+nukkumassa,+tai+lähteneet+hiihtolomalle.+Minun+ei+edes+tee+mieli+matkustaa+minnekään.
Meinasi+unohtua.+Kiitos+Cee+tästä+avauksesta+ja+myös+kiitos+edellisestä+ketjusta!
Hyvää+sunnuntaita!
21.02.2021 08:39
Aamujen+aamua,+sanoi+Tarvajärvi+joskus+kauan,+kauan+sitten+televisiossa!
Tämä+on+tavallinen+lauantain+aamupäivä+ja+ainakaan+minä+en+nyt+kaipaa+mitään+erityisaamua.+Mietin,+mitä+laittaisin+ruoaksi,+että+pääsisin+mahdollisimman+helpolla?
Amerikkalaisilla+on+"lohturuokana"+juusto-pasta-vuokansa+ja+minä+ajattelin+sitä,+mutta+voisin+ruskistaa+sinne+joukkoon+ohuita++makkaraviipaleita.+Miltähän+se+maistuisi?+Se+olisi+helppo+tehdä+ja+kypsyy+uunissa+itsekseen.
Sää+on+lauhkea.+Toivottavasti+ei+ala+satamaan+lunta.+Pojanperhe+lähti+mökilleen+hiihtolomalle,+joten+lumitöiden+tekijää+ei+ole+nyt+lähellä+viikkoon.
Hyvää+viikonloppua+kaikille!
20.02.2021 11:02
Huomenta!
Nyt+ne+pakkaset+sitten+tuli.+-21+astetta+näytti+mittari.+Sisällä+on+nyt+lämmin,+patterit+hohkaa+kuumaa.
Jostakin+syystä+heräsin+tänään+jo+vaille+puoli+viisi.+En+tiedä+mikä+nyt+valvottaa.+
Korona+leviää+ja+tarttuu+erilaisina+muunnoksina+ennätysvauhtia+täällä+meilläkin.+Yhä+vaikeammin+tunnistettavana.+Rokotukset+eivät+taida+ehtiä+hillitsemään+virusta?+Tänään+oli+paperi+Hesarissa+kuva+rokotushallista.+Kerrottiin,+että+välimatkoista+on+huolehdittu.+Kuvassa+oli+suuri+tila,+tuoleja+siellä+täällä,+mutta+vain+yhdessä+tuolissa+istui+ihminen+ja+saattaja+seisoi+hänen+takanaan?+Tuolla+tahdilla+kun+rokotetaan,+niin+kuinka+monta+vuotta+joutuu+kukin+odottamaan+rokotustaan?
No,+torstai+on+toivoa+täynnä+-+aivan+kirjaimellisesti!
Rapu
18.02.2021 08:25
Taas+on+alkamassa+uusi+viikko+-+hyvää+aamupäivää+kaikille!
Aurinko+paistaa,+niin+että+häikäisee+ja+aamulla+oli+pakkasta+12+astetta.+Nyt+on+varmaan+jo+hieman+lämmennyt.+En+ole+katsonut,+kun+täällä+yläkerrassa+ei+ole+ikkunantakana+mittaria.
Tänään+ei+ole+ohjelmassani+mitään+kummempaa,+joten+voi+hyvin+vain+kirjoitella+jos+siltä+tuntuu.+Torstaina+on+hammaslääkäri.+Tuli+puraistua+jotain+liian+kovaa+palaa!+Sitä+tämä+vanhuus+saattaa+saada+aikaan,+että+hampaatkin+haurastuu!+Minulle+hampaat+ovat+erityisen+tärkeät,+joten+tuo+"murtuminen"+suorastaan+kauhistaa.+Onneksi+nykyisin+on+keinoja+korjata+noitakin+hammasvaurioita+hyvin.
Ei+tässä+nyt+muuta+tällä+erää.+Mukavaa+viikonalkua!
Rapu
15.02.2021 11:04
Hyvää+Ystävänpäivää+ja+laskiaista!
Verkkoystäville,+verkosta+löydetty+Ystävänpäivä+tervehdys!
Internetissä+tutustuu+ihmisiin,
joista+ajan+myötä+tulee+ystäviä.
Jutellaan+keskenämme,+kuin+olisimme
+++aina+tunteneet+toisemme.
Tiedämme+välimatkan,+joka+meidät
+++++++++erottaa+ja+saattaa+olla,
++++ettemme+edes+koskaan+tapaa,
++++++++mutta+silti+me+kiinnymme
++++++++++++++++++++++näihin+ihmisiin.
Virtuaaliystävyys+ei+tunne+rajoja
++++++++ja+se+voi+olla+yhtä+aitoa
+++++++kuin+muukin+ystävyys.
Näillä+"tuntemuksilla"+mukavaa+päivää+kaikille+verkkoystäville!
Toivottelee
Rapu
14.02.2021 09:06
Minun+piti+vielä+kertoa+"kummallinen+mielikuva",+mutta+olin+liian+nopea+lähettämään+tuon+kommenttini.
Kun+luen+tuota+kirjaa,+missä+kerrotaan+tuosta+tri+Kay+Scarpettasta,+niin+minulle+tulee+jostakin+syystä+mielikuva+amummusta?+Se+mielikuva+on+hyvin+vahva.
13.02.2021 11:33
Huomenta!
Vein+eilen+lehtikassia+lehtilaatikkoon+ja+samalla+asialla+tapasin+yhden+naapurin+rouvan.+Hän+oli+menossa+sauvakävelylle+ja+kertoi+pirteästi,+että+oli+saanut+ensimmäisen+koronarokotuksen.+Hyvä+niin!+Tytär+kertoi+myös,+että+nyt+ruvetaan+kirurgeille+heidän+sairaalassa+antamaan+rokotuksia+ja+hänkin+oli+jo+varannut+ajan.
Ystävätär+taas+kertoi,+että+patologeiksi+erikoistuville+lääkäreille,+kuten+hänenkin+lapselleen,+ei+ole+annettu+koronarokotusta,+vaikka+hänkin+joutuu+avaamaan+koronaan+kuolleita.+Noita+lääkäreitä+avustaville+on+kuitenkin+annettu+rokotukset?
Tulipas+tästä+nyt+"koronakommentti",+mutta+sitähän+tämä+aika+nyt+on.+Kaiken+lisäksi+luen+juuri++Patricia+Cornwellin+kirjaa,+nimeltä:+Samaa+Verta
Cornwell+on+kirjoittanut+monta+kirjaa+rikosteknisen+tutkimuksen+alalla+toimivasta+patologista+tri+Kay+Scarpettasta.
Säätilassa+on+tapahtunut+lämpenemistä+ja+jo+oli+aikakin!
Hyvää+lauantaita!
13.02.2021 11:25
Elämä-ketju+on+vielä+eilisessä!
Perjantaista+keskipäivää+vaan+toivottelen.+Asiaa+ei+ole+yhtään+mitään+muuta.+Aikoinaan+Weepeli+"vetäisi"+ketjun+liaanilla+ylös,+jos+se+oli+unohtunut+jonnekin.+Minulla+ei+ole+liaania+ja+tuo+kietoutuva+villiviinikin+on+aivan+jäässä,+joten+sitäkään+ei+voi+käyttää+liaanin+korvikkeena,+mutta+kun+kirjoitus+sormet+vielä+toimii,+niin+nyt+sitten+ollaan+tässä+päivässä.
Mukavaa+pakkaspäivää!
12.02.2021 11:04
Tervepä,+terve!
Kirjautuminen+piti++suorittaa+uudestaan,+kun+aikaisempi+oli+jo+pois.
Minulla+on+aina+ollut+hyvä+HB+arvo,+mutta+nyt+oli+jo+"liian+hyvä"+-+164?+
Lääkäri+soitti+tänään+ja+furesis+annosta+pienennettiin,+koska+kuivumaan+jo+tuppaa.+Näitä+lääkityksiä+on+hieman+"entrattu"+viime+aikoina+ja+nyt+sitten+ovat+tulokset+nähtävissä!+Ehkä+nuo+lääkitykset+vielä+saadaan+kohdalleenkin.
Puhuin+juuri+pitkän+puhelun+ystävättäreni+kanssa+ja+nyt+on+suu+todella+kuivunut,+joten+alakertaan+ja+ruokaa+laittamaan,+koska+nälkäkin+yllätti.
11.02.2021 12:47
Huomenta!
"Elämää+tammikuun+pakkasissa"+-+Elämää+helmikuun+pakkasissa+juuri+nyt.++18+astetta+pakkasta+näyttää+juuri+nyt+mittari+täällä+SU-SI+alueella.+Aurinko+paistaa+ja+talvinen+luonto+näyttää+kauniilta+näin+sisältä+katsellen.+Männynoksat+tuossa+ikkunani+takana+ovat+aivan+levossa,+kun+ei+edes+tuule.
Tänään+odottelen+soittoa+lääkäriltäni+maanantaisten+labrojen+takia.+HB+on+luvattoman+korkea.+Ei+se+minulla+ole+ollut+huono+koskaan,+mutta+liika+on+liikaa+hyvääkin!
Nyt+vain+toivottelen+mukavaa+pakkaspäivän+viettoa+jokaiselle+juuri+hänelle+sopivalla+tavalla.
11.02.2021 08:54
Huomenta!
Pakkaslunta+satelee+hiljalleen.+Lämpötila+ulkona+noin+10+-C+astetta!+
Kun+ulkona+on+pakkasta,+niin+silloin+täällä+sisällä+on+lämmin.+Patterit+ovat+nytkin+aivan+kuumat,+mutta+heti+kun+ulkona+tulee+hieman+lämpöisempää,+niin+sisällä+patterit+viilenee+ja+sisällä+palelee.
Näillä+säillä+mennään+nyt+kevättä+kohti!
Viikonjatkoja!
09.02.2021 09:28
Tervehdys+m!
Ei+minusta+ole+Aurora+Karamzin+saappaisiin+millään+tavoin.+Kauniisti+sanottu+kyllä+sinulta.+Hakasalmen+huvilassa+olen+kyllä+vieraillut+useinkin+taidenäyttelyissä,+että+sen+tapainen+yhteys+on+tuohon+Auroraan.+Sehän+oli+hänen+kotinsa.
Vanhojen+kaivelu+ja+jokaiseen+sanaan+tarttuminen+ja+selvitysten+"tivaaminen"+kuulustelutyyliin+toisilta+kirjoittajilta,+ei+ole+mielestäni+keneltäkään+hyvää+käytöstä.+Sitä+harrastaa+DrWhoo.+Sanoin+sen+nyt+selkeästi,+niin+kuin+hän+vaatii.
Pysy+mukana+aina+kun+siltä+tuntuu,+niin+teen+minäkin.
Hyvää+viikkoa!
Rapu
08.02.2021 14:32
Hei+edson!
"Rapu+kaipaa+sitä,+että+joku+tukee"
No+niinä+siinä+kävi,+kuin+ajattelin.+Mietin,+että+kerronko+Ceelle+kiitokseni,+koska+ajattelin+käyvän+juuri+näin?+Ei+pitäisi+takertua+toisen+kirjoittajan+aivan+tavallisiin+sanomisiin+ja+ei+varsinkaan+"loukkaamismielessä!"+Minä+kyllä+pärjään+ilman+tukea,+olen+pärjännyt+aika+hyvinkin+tässä+itsenäisessä+elämässäni.+Lähipiirini+ja+lapseni+ovat+kyllä+tietysti+vahva+voimavara+minulle+ja+he+tukevat+tarvittaessa.+Minusta+tuntui+kuitenkin+hyvältä,+kun+Calvados+tuli+minua+"tukemaan"+ja+myös+amummu.+Kiitos!
Tämä+on+nyt+aivan+ystävällistä+keskustelua.+Eikös+meidän+ole+tarkoitus+niin+tehdä?+Minä+en+ole+"riitaisa"+ja+yleensä+poistun+sellaisesta+tilanteesta.+Kannanottoni+niin+sanotusti+yleisiin+asioihin+kerron+tuolla+toisaalla.+Tämä+ketju+kuuluu+minun+"vapaa-aikaani."
08.02.2021 13:05
Hei+Calvados!
Minä+olen+todellakin+pitänyt+tätä+Elämä-ketjua+"vapaa-ajan"+ketjuna,+missä+voi+kirjoitella+"rupattelu+tyyliin"+tavallisista+elämäntapahtumista,+ja+tietenkin+mistä+muusta+tahansa,+mutta+ei+pitäisi+"alentua"+arvostelemaan+toistenkaan+kirjoituksia+ja+kirjoittajia+vain+"heikolla+itsetunnolla+varustetuiksi",+jos+kirjoitus+ei+miellytä+ja+kirjoittaja+uskaltaa+puolustaa+myös+omia+oikeuksiaan+kirjoittajana.+Vaikka+kirjoittaakin+"tyhmiä"+arkisia+juttuja.
Kiitos+Cee,+että+tulit+tukemaan!
07.02.2021 16:50
Minä+kyllä+tiedän+olevani+"tarpeeksi+hyvä"+minne+vain,+mutta+se+on+totta,+että+varsinkin+sinä+olet+aivan+"huippu+hyvä"+kaikessa,+joten+en+ole+sinua+mitenkään+haastamassa,+enkä+alennu+myöskään+haukkumaan,+edes+"salakähmäisesti"+ja+"vitsaillen!"
Itsetuntoni+on+hyvä,+enkä+ole+vaatinut+ketään+muuttamaan+kirjoitustyyliään,+mutta+minua+on+kyllä+saanut+nimitellä+tullen,+mennen,+kun+kirjoittelen+vain+arjen+tapahtumia.+Sinun+tai+edsonin+ei+tarvitse+muuttaa+kirjoitustapojanne+tai+poistua+minnekään.+En+minäkään+poistu+aivan+kokonaan+vaikka++pidänkin+taukoja.
Henkilöön,+toiseen+kirjoittajaan+kohdistuvia+solvauksia+en+siedä,+enkä+mitään+muitakaan+kanssakirjoittajiin+kohdistuvia+"halventamisyrityksiä!"+Ne+kertovat+hyvin+paljon+niiden+kirjoittajasta.
Minä+EN"äänestä"+sinua,+tai+edsonia+pois+ketjusta.+Sinä+"äänestit"+minun+puolestani,+vaikka+en+ole+antanut+valtakirjaa!
07.02.2021 16:17
Miksi+olemme+unohtaneet+alkuperäisen+Elämä-ketjun+tarkoituksen?+Ei+silloin+vaadittu+mitään+"ammattitaitokeskusteluja"+jostakin+määrätystä+aiheesta.+Nyt+pitäisi+olla+suorastaan+tekniikka-alan+tutkinto+ja+sen+pohjalta+sitten+keskustellaan+vain+korkealuokkaisesti+asioita+pohtien,+niin+kuin+joskus+monet+joutuivat+tekemään+työelämässä.+
Nyt+olemme+vapaalla+ja+tämä+on+Elämä-ketju.+Elämää+on+vielä+eläkkeelläkin,+mutta+se+elämä+ei+vaadi+mitään+korkeakoulututkintoja+kelvatakseen+toisten+joukkoon.+On+ahdistavaa,+kun+joutuu+miettimään+kirjoitettuaan+jotakin+päivän+tapahtumista,+että+miten+toiset+suhtautuu?+Se+vie+ilon+kirjoittamisesta.
Hyvää+sunnuntaita!
07.02.2021 14:37
Minä+en+ole+"syyttäjä!"
Yritin+selventää+kommenttiani,+mutta+lue+edsonille+juuri+lähettämäni+vastaus+(se+tuli+ketjuun),+niin+tiedät+syyn,+miksi+selvennystä+ei+näy?
06.02.2021 16:23
Ennen+saunaan+menoa+vielä+lyhyt+kommentti,+sinulle+edson!
Tämä+on+nyt+kolmas+kerta+kun+yritän+vastata+tuohon+sinun+kommenttiisi.+Joka+kerta+olen+ollut+kirjautunut,+mutta+ei+ole+tullut+ketjuun.+Ensimmäinen+ei+edes+lähtenyt+liikkeelle+ja+toinen+lähti,+mutta+ilmoitti+minulle,+että+pitäisi+olla+kirjautunut?+Minähän+olin,+se+näkyy+tuossa+oikealla+ylhäällä.+Ei+tullut+sekään+ketjuun.+En+tiedä+tuleeko+tämäkään?
Nyt+en+käy+enää+mitään+tämän+enempää+kirjoittamaan,+ainakaan+tällä+erää.+Se+ensimmäinen+vastaukseni+sinulle,+oli+mielestäni+hyvää+ja+ystävällistä+keskustelua,+missä+yritin+vastata+parhaani+mukaan+sinulle,+mutta+kun+se+lensi+tuuliin+niin+ei+voi+mitään.
Nyt+saunaan!
06.02.2021 16:20
Kaunis+ja+kylmä+pakkaspäivä+on+jo+taas+iltapäivänpuolella.+Onneksi+ei+ole+kiire+minnekään,+eikä+mihinkään!
Mitä+tulee+siihen,+mitä+saa+sanoa,+tai+mitä+sanomisia+täälläkin+hyväksytään,+riippuu+aivan+siitä,+kuka+sanoo+mitäkin?
Olen+huomannut,+että+minulta+ei+hyväksytä+juuri+mitään+sanomaani,+mutta+joltakin+toiselta+on+kaikki,+mitä+kirjoittaa+tänne,+todella+"viisasta+keskustelua!"
Tosi+on,+että+viisaita+tarvitaan,+joten+yritetään+yhdessä,+niin+viisaat+pääsee+loistamaan.+Kuten+ennen+sanottiin,+että+kauniin+ihmisen+paras+ystävä+on+ruma,+sen+takia,+että+näin+kauneus+pääsee+kukoistamaan+rumuuden+vieressä!
Viikonloppuja!
06.02.2021 12:34
35 / 43