Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onpas+kaunis+ja+valoisa+talvipäivä+tänään.+Aurinko+paistaa+ja+taitaa+jo+hieman+lämmittääkin,+vai+kuvittelenko+vain?
Minä+en+noista+TV:n+mahdollisuuksista+paljon+ole+perillä.+Voi+tuossa+minunkin+telkkarissani+olla+mitä+vaan,+mutta+en+ole+niihin+tutustunut.+Kanavia+on+ainakin+aivan+mahdottoman+paljon+.+Yhtään+maksukanavaa+minulla+ei+ole.+Muutenkin+katselen+hyvin+vähän+tv:tä.
On+se+kumma,+että+taas+ollaan+jo+keskiviikossa+ja+yksi+yö+kun+nukutaan,+niin+viikonloppu+on+jo+lähellä.
03.02.2021 13:15
Ostosten+ja+lumitöiden+aikaa,+siellä+sun+täällä.
Cee+saa+uuden+tv:n.+Ennen+pystyttiin+tv:t+korjaamaan,+mutta+nykyisin+nekin+ovat+kerrasta+poikki,+kun+vikaa+tulee.+Sekö+vauhdittaa+ilmastotalkoita?
Minulle+kävi+kaksi+riuskaa+miestä+tekemässä+lumitöitä,+kun+eilen+eivät+ehtineet.+Tänään+olivat+menossa+katsomaan+autoa+17-vuotiaalle+pojanpojalle+ja+samalla+matkalla+tekivät+nuo+minun+lumityönikin.+En+ole+kuullut+vielä,+tekivätkö+autokaupat?+Tuskin+noin+äkkiä.
Nuorin+tyttäreni+tekee+jo+kummasti+töitä,+vaikka+vauvalla+on+ikää+vasta+vajaat+neljäkuukautta.+Lapsi+on+joskus+mukana+studiolla,+jos+kuvaukset+tapahtuvat+siellä,+tai+sitten+saa+"lypsymaitoa"+pullosta+isänsä+syöttämänä,+joka+voi+tehdä+etätöitä+kotoa.
Lapseni+ovat+tottuneet+tekemään+aina+töitä,+joten+he+eivät+osaisi+edes+olla+"vain"+kotona.+
Nyt+alakertaan+ja+kone+kiinni!
Illan+jatkoja!
01.02.2021 18:21
Luonto+on+lähellä+täälläkin+kaikkine+"villieläimineen!"
Harakoita+on+paljon,+mutta+pikkulintuja+ei+nyt+juuri+näy.+Tässä+taloyhtiössä+on+lintujensyöttö+kielletty.+"Kengurun+kokoiset"+jänikset+asustavat+talojemme+lähellä+jatkuvina+asukkaina+ja+joku+on+nähnyt+kettujakin.+Oravat+ovat+myös+vakituisia+asukkeja.
Nyt+nälkä+kurnii,+joten+on+aika+lähteä+laittamaan+ruokaa.+Pitkästä+aikaa+spaghettia+ja+jauhelihakastiketta.
Lumista+sunnuntainviettoa+itsekullekin!
31.01.2021 12:44
Tästä+samanmielisyydestä+näyttää+nyt+tulevan+jo+tapa,+mutta+kun+tosiasiat+on+sanottava.+En+kyllä+noista+"putkiasioista"+paljon+ymmärrä,+mutta+kun+olen+kokenut+tuon+kupariputkien+rikkoontumisen+omassa+kodissani+(alkoi+saunanpuolelta,+edellisessä+asunnossa,+ei+täällä)+ja+vesi+oli+kastellut+melkein+koko+huushollin,+mistä+seurasi+pitkät+kuivatusviikot+ja+remontit,+niin+ymmärrän+nyt+sen,+että+"putket+ja+niiden+laatu"+ovat+tärkeitä+asioita.
Vakuutusyhtiön+kanssa+minäkin+jouduin+asioimaan+ja+niiden+tarkastajien+kanssa.+Olen+kuitenkin+aivan+tyytyväinen+saamiini+korvauksiin,+vaikka+vääntöä+se+kyllä+vaati.
Mitäs+luulet,+tuliko+tästä+nyt+tapa,+että+samanlaisia+kokemuksia+löytyy+lisääkin?
No,+tuli+tai+ei,+niin+nyt+on+ainakin+keskusteltu+asia+asioista.
29.01.2021 14:25
Tervehdys+edson!
Minun+oli+nyt+aivan+pakko+vastata+sinulle,+kun+olin+ja+olen+vieläkin+samaa+mieltä+kanssasi++tuosta+eilisessä+puolueiden+puheenjohtajien+tentissä+mainitsemastasi+"entisestä+kävelijästä"+ja+hänen+ilmeestään+kun+kamera+osui+sopivasti!+Ne+näkemäsi+"kierouden+piirteet"+olin+minäkin+huomaavani+ja+olen+kyllä+huomannut+ne+hänessä+jo+aiemminkin,+toisin+kuin+hänen+edeltäjällään,+joka+on+aidosti+(uskoisin?)+asiansa+takana+ja+sitäkään+eivät+kyllä+kaikki+ymmärrä!
Tämä+minun+oli+aivan+pakko+sanoa!+Rehellinen+kun+olen.
29.01.2021 12:54
Valoisaa+huomenta!
Nyt+todellakin+on+jo+melko+valoisaa+ulkona,+mitä+ei+ollut+vielä+pari+viikkoa+sitten+tähän+samaan+aikaan.
Nyt+täytyy+vain+uskaltaa+kirjoittaa+tännekin,+vaikka+ei+ole+taaskaan+näin+yön+jälkeen+mitään+asia+asiaa+ja+siitähän+minua+tullaan+taas+huomauttamaan,+mutta+ei+se+mitään+jos+jonkun+itsetunto+siitä+nousee,+niin+silloinha+minä+olen+tehnyt+jo+"terveysteon"+tälläkin+kirjoituksellani.
Tämä+nyt+oli+vain+aamunavaus+tänne+ja+nyt+aion+siirtyä+tuonne+toisaalle,+katsomaan+olisiko+siellä+jotakin,+mihin+haluaisin+sanani+sanoa.+Siellä+ei+solvata,+vaan+käyttäydytään+asiallisesti+toisia+kirjoittajia+kohtaan.
Hyvää+viikonlopunaloitusta!
29.01.2021 08:47
Niinkö,+että+"jos+jotakin+tarkenpaa+haluaa+tietää",+niin+sitä+pitää+kysyä+sinulta?+Koska+sitä+"tarkempaa"+tietoa+osaat+vain+sinä+kertoa.+Ei+mikään+media+voi+ylittää+sinun+tietojesi+määrää+-+eihän?+Noinhan+se+menee+sinun+aatoksissasi+No,+jos+"oikeaa+tietoa".+haluaa+tietää",+niin+sitä+on+kysyttävä+sinulta,+koska+vain+sinä+osaat+kertoa+sen+aivan+oikean+tiedon!+Näinhän+se+menee+sinun+aatoksissasi.
27.01.2021 18:08
"Arvaa,+etteikö+ole+huomattu+!"
Toki+tiesin,+että+melko+varmasti+saan+sinulta+tuonkaltaista+palautetta,+mutta+nyt+hieman+ihmettelen,+tuota+sanamuotoasi?+Puhutko+siis+kaikkien+kirjoittajien+suulla,+kun+et+kirjoita,+että+"sinä+olet+huomannut?"+Mielestäsi+muutkin(ko)+ovat+huomanneet,+että+vain+sinä+puhut+aina+pelkkää+rautaista+asiaa,+ja+Rapu+ainoa,+joka+ei+asioista+ymmärrä+mitään?
Olen+ymmärtänyt,+että+olet+jopa+kiivaasti+yrittänyt+saada+kommenttejasi+julki+tuolla+HS:ssa,+mutta+eipä+niitä+siellä+näy,+toisin+kuin+minun+kommenttejani,+jotka+läpäisevät+Hesarin+nykyisenkin+tiukan+moderoinnin,+toisin+kuin+sinun+kirjoituksesi.+Tiedän,+että+nyt+jo+"revit+pelihoususikin",+mutta+koeta+rauhoittua,+ettet+saa+aivoinfarktia?
27.01.2021 15:01
Jos+yrittäjiä+ei+olisi,+niin+ei+syntyisi+työpaikkojakaan.+Niin+se+vain+menee.+Tämä+ei+ole+"mututietoa",+vaan+oikean+yrittäjän+äidin+pitkäaikaista+tietoa+oikeanlaisen+yrittäjän+työllistämisen+vaikutuksista+työllistämiseen.+Niin+pidempikestoiseen+työllistämiseen,+kuin+myös+tilapäiseen+työllistämiseen+joidenkin+osalta.
27.01.2021 12:36
Huomenta+-+taas+on+päivä+uus!
Edelleenkään+ei+mitään+asiaa,+mutta+kuhan+nyt+näppäilen,+kun+hereillä+olen.
En+ole+edes+miettinyt,+mitä+tänään+tekisin,+vai+teenkö+mitään,+se+selviää+kyllä+iltaan+mennessä?+Paperi+Hesari+on+luettu,+mutta+netti+Hesari+on+vielä+lukematta.+Nyt+minulle+tulee+myös+sähköpostiini+joka+päivä+HS.fi:n+politiikka-lehti.+Hesari+tarjosi+sitä+minulle+joku+aika+sitten.+Eikä+maksa+mitään.+Siihen+on+koottu+viimeisimpiä+politiikan+tapahtumia++meiltä+ja+muualta.+Ihan+mielenkiintoinen+tiedosto+uusimmista+tapahtumista+meillä+ja+maailmalla.
Hyvää+keskiviikkoa!+Toivottavasti+en+nyt+jumita+ketjua!
Rapu
27.01.2021 08:42
Hei+amummu!
Oli+hieman+aikainen+herätys,+ja+en+kyllä+nukkunut+kuin+muutaman+tunnin+koko+yön+aikana.+Nyt+on+taas+tuo+valvotuskausi+meneillään.+En+tiedä+mistä+johtuu.
Siivooja+kävi+ja+puhdasta+tuli,+vaikka+ei+täällä+mitään+kaaosta+ollutkaan.+Minun+selkäni+on+nyt+niin+"kiukkuinen"+heti+kun+imuroin,+tai+seison+kauan+silittämässä,+niin+tämä+auttaa+paljon,+kun+siivooja+käy+kerran+kuukaudessa+ja+siivoaa+kunnolla.+Seuraavan+kerran+otin+vasta+maaliskuussa,+kun+nyt+on+jo+kuukausi+lopuillaan.
Kyllä+tuo+kotitalousvähennys+auttaa+monenlaisia+ihmisiä.+Ensinnäkin+se+työllistää,+sanottakoon+mitä+tahansa.+Sitten+on+kiireisiä,+pitkää+ja+vaativaa+työtä+tekeviä+pariskuntia+ja+heille+on+siivousapu+tärkeää.+Vanhukset+ja+vammaiset,+mutta+kuitenkin+vielä+toimivat+ihmiset+tarvitsevat+myös+siivousapua.+Nythän+tuota+kotitalousvähennystä+voivat+lapset+käyttää+myöskin+siihen,+että+palkkaavat+vanhemmilleen,+tai+isovanhemmilleen+siivousapua.+Ei+minun,+entisen+kotiäidin+vajaaksi+jääneellä+eläkkeellä+paljon+siivoojia+palkattaisi,+mutta+onneksi+on+hyvätuloiset+lapset,+jotka+ymmärtävät+ja+tyrkyttävät+apua+jota+rahalla+saa,+kun+itse+ei+jaksa,+tai+ehdi+aina+auttamaan.+Eipä+tarvitse+ruinata+yhteiskunnalta+apua+kun+on+aina+tottunut+omillaan+toimeentulemaan+ja+tuskin+sitä+saisikaan?
Lumet+katoaa+vauhdilla+enkä+sitä+sure.+Kunhan+valkoisuus+maahan+jäisi+vielä+vähäksi+aikaa,+niin+se+riittäisi+minulle.+
Iltapäivän+jatkoja+liukastelematta!
26.01.2021 15:19
Huomenta!
Toivottavasti+tämä+nyt+tulee+tänne+Elämään,+toisin+kuin+eilen.+Pomppi+minne+pomppi.
Eipä+ole+mitään+asiaakaan,+mutta+kun+olen+nyt+jo+hereillä+ja+odottelen+siivoojaa,+niin+on+tätä+joutoaikaa.
Kamala+taas+tuo+perhesurma.+Tänään+puhuttiin+radiossa,+että+korona-aika+on+lisännyt+ihmisten+yksinäisyyttä.+On+se+lisännyt+varmaan+myös+eripuraa+perheissä,+ja+niitä+ei+sitten+loputtomiin+pystytä+ratkomaan.+Tuokin+äiti+oli+poistunut+kotoaan+johonkin+majoitusliikkeeseen+ja+tehnyt+tekonsa+siellä.
Ulkona+on+märkää,+liukasta+ja+pimeää.+Onneksi+sisällä+kotona+on+valoisaa+ja+kuivaa!
Hyvää+tiistaita+kaikille!
26.01.2021 07:32
Kirjoitin+äsken+tänne+Elämä-ketjuun?+ainakin+piti+kirjoittaa,+mutta+kun+olin+sen+lähettänyt,+niin+huomasin,+että+se+oli+mennyt+ketjuun:+Maisa+se+jaksaa+valehdella?+
Minä+kun+en+ole+edes+koskaan+käynyt+tuon+nimisessä+ketjussa.+Harmittaa+tämä+pomppailu+ketjusta+toiseen+huomaamatta!
23.01.2021 10:28
Tuo+kirjoitukseni+oli+tarkoitettu+"Elämä-ketjuun",+miten+se+on+pompannut+tänne?
23.01.2021 10:23
Huomenta+Elämä!
Kyllä+näyttää+liukkaalta+ja+märältä+tuo+maisema+nyt.+Lunta+kyllä+on+vielä+aura-auton+kasaamana+vaikka+kuinka+paljon,+mutta+käytävät+ovat+jo+sulat.+Tuuleekin+aika+reippaasti.
Sisällä+saa+taas+palella,+kun+patterit+ovat+vain+haaleat.+Kun+ulkona+oli+pakkasta,+niin+sisällä+oli+ihanan+lämmintä,+koska+silloin+patterit+olivat+tosi+kuumat.
Sain+eilen+kivoja+kuvia+sähköpostiini+meidän+nuorimmaisesta+(3+ja+puolikuukautta).+Hän+yrittää+kovasti+nousta+istumaan.+Hyvin+on+tomerasti+jo+pää+ja+rintakehä+hallinnassa+ja+koholla+omin+voimin.
Ei+tässä+nyt+mitään+muuta,+kuin+hyvää+lauantainjatkoa+kaikille!
23.01.2021 10:19
Perjantai+tervehdys!
Minä+olen+kaikkiruokainen.+Kun+nälkä+on,+niin+en+nipota+mistään.+Osaan+kyllä+sitten+arvostaa+herkkujakin,+kun+on+niiden+aika.+Jos+ihmisellä+on+joku+terveydellinen+syy,+miksi+jotakin+ei+voi+syödä,+niin+se+on+"oikea+syy",+kieltäytyä+syömästä+jotakin,+mutta+on+vain+huonoa+käytöstä,+jos+kieltäytyy,+kun+ei+siitä+ruoasta+pidä!
Kaurapuuro+ei+ole+mikään+"lempiruokani"+ollut+koskaan,+vaikka+olen+sitä+syönyt+esimerkinvuoksi+itsekin+silloin+kun+lapset+olivat+pieniä+ja+keitin+heille+aina+jotain+lämmintä+puuroa+aamulla.+Jotkut+tarjosivat+lapsilleen+aamiaiseksi+muroja,+meillä+syötiin+kunnon+aamiainen.
Sitten+puurot+(paitsi+joulupuuro)+unohtuivat,+niin+lapsilta,+kuin+myös+minulta+pitkäksi+aikaa.+Nyt,+aivan+viime+aikoina,+olen+taas+löytänyt+puurot.+Kuuma+puuro+ja+siihen+päälle+vaikka+kylmää+marjakeittoa,+niin+maistuu+hyvältä.+Tänä+aamuna+keitin+kauralesepuuroa+ja+laitoin+päälle+eilen+keittämääni+kylmää+punaherukka-mansikkakeittoa.+Olipas+hyvää!
Viikonloppuja!
22.01.2021 12:33
Pakkasasteita+en+ole+katsonut,+mutta+lunta+kyllä+näyttää+taas+tulleen+lisää.+Poikani+on+kyllä+luvannut+tulla+tekemään+lumityöt.+Tuo+avoparveke+on+melkein+täynnä+lunta+ja+pojanpoika+on+luvannut+käydä+sen+tyhjentämässä.
Luin+yhtenä+"lumipäivänä",+että+lumitöidentekijöitä+(sydän)+oli+joutunut+sairaalaan+ja+pari+oli+kuollut,+joten+ainakaan+sydänsairaiden+ei+kannata+riskeerata,+jos+vielä+haluaa+elää?+Ja+kukapa+ei+haluaisi,+niin+mielenkiintoista+"Elämä"on?
Joten+toivotan+minäkin:+Toivokasta+torstaita!
21.01.2021 12:11
Kiinni+käymisen+suhteen+olen+aivan+samaa+mieltä,+mutta+ei+saa+myöskään+liioitella+tapahtumaa.+Sipilällä+on+tapana+niin+tehdä.+Hän+menettää+malttinsa+nähtävästi+hyvin+herkästi.+Montakohan+Ylen+toimittajaa+savusti+ulos+kaunaisuudellaan+aikoinaan.
Nythän+on+turvallisuuspäällikkökin+eri+mieltä,+kuin+Sipilä+tuosta+tönimisestä,+vaikka+sitäkään+ei+tietysti+olisi+saanut+tapahtua,+eikä+sanallistakaan+uhkailua,+koskien+Sipilää+henkilökohtaisesti.
Asioista+saa+olla+eri+mieltä,+mutta+niistä+selviää+puhumalla+ja+puhetta+poliitikon+on+kuunneltava,+kun+on+kansalaisten+asioiden+hoitajaksi+lähtenyt.+Ei+kuitenkaan+kadunylitys+ole+se+paikka,+missä+käydään+puhuttelemaan.
17.01.2021 17:53
Aikoinaan+minä+jopa+ihailin+Sipilää.+Se+oli+ennen+hänen+pääministeriyttään,+kun+hän+oli+kansanedustaja.+Hän+oli+jotenkin+sovitteleva+ja+leppoisan+oloinen+silloin,+mutta+tyyli+muuttui+heti+kun+hänestä+tuli+pääministeri.+Todellinen(ko)+luonne+paljastui,+kun+valtaa+tuli?
Liikemiehenä+vetää+hyvin+härskisti+vain+omaaetuaan+myös+verotuksessa+(kirjekuoret).+Teki+sitä+jo+pääministerinä+valtansa+nojalla,+eikä+periksi+antanut.
17.01.2021 17:41
Terve+-+täällä+uudessa+ketjussa+ollaan!
Minäkin+tuosta+Sipilästä+sanon+sen+verran,+että+siinä+on+"herkkähipiäinen"+mies!+Muistan+kuinka+mahtavan+sähköposti+rumban+aloitti+toimittajia+kohtaan,+kun+ei+hyväksynyt+jotain+heidän+sanomaansa+ja+potkuja+tuli.
"Leppoisaan+ulkokuoreen"+ei+ole+uskominen+ja+nyt+hän+yrittää+taas+antaa+väärän+kuvan+tuosta+"hyökkäyksestä",+mikä+sinällään+on+tietysti+väärin,+mutta+ei+pidä+"uskovaisen+miehen"+antaa+väärää+todistusta,+vaikka+joku+on+tehnyt+väärin+häntä+kohtaan.+Totuus+siinäkin+on+kultaa!
Nyt+poliisi+tutkii,+kuka+on+vuotanut+tuon+totuusvideon+julkisuuteen,+niin+että+Sipilän+liioittelu+paljastui?+Se+on+eduskunnan+oma+videointi+ja+nyt+ymmärtää,+kun+eduskunnan+turvallisuuspäällikkö+sanoi+heti,+ettei+se+ollut+kuin+pieni+tönäisy.+Sipilälle+se+oli+"oikein+kunnolla+nyrkein+päällekäynti).
"Mikä+mies,+mikä+mies..."
17.01.2021 15:50
36 / 43