Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Talvipäivän+tervehdys!
Sauna+on+lämpenemässä,+joten+pian+pääsee+löylyttelemään.+Meillä+on+nyt,+harvinaista+kyllä,+patterit+tosi+kuumat+joissakin+huoneissa.+Ei+kärsi+paljon+nojailla+patteriin,+ettei+tule+"palovammoja!"+Sitten+kun+ulkona+lämpötila+menee+plussalle,+niin+sisällä+on+todella+kylmä,+koska+patterit+ovat+heti+vain+vähän+haaleat.+Villatakki+ja+villasukat+ovat+tarpeen,+kun+muuten+jäätyy.
Mitä+tulee+tähän+kirjautumiseen,+tai+sen+kestoon+täällä,+niin+minulla+ei+kestä+kuin+lyhyen+aikaa.+Hesarissa+kestää+vaikka+aina,+mutta+yleensä+illalla,+kun+suljen+koneeni,+irtisanon+kirjautumiseni+ja+aamulla+sitten+taas+kirjaudun+ja+sitä+ei+sitten+tarvitse+tehdä+uudestaan.
Viikonloppuja!
16.01.2021 15:51
Talviset+huomenet!
Nyt+on+komeat+lumikasat+pihallamme.+Jouduin+eilen+lapiohommiin,+kun+sisääntuloväylän+kotiini+oli+aura-auto+tukkinut+jäisellä+vallilla.+Voimille+otti,+kun+tuo+sydän+ei+siitä+työstä+tykännyt.+Kerroin+tästä+jo+eilen+täällä+ja+sain+"palautetta",+joka+ei+juuri+kannustavaa+ollut,+mutta+mitäpä+siitä.+Siihen+olen+kyllä+tottunut,+kerroinpa+mitä+tahansa.
Luin+juuri,+että+Meikussa+on+ollut+nyt+kymmenen+sydänpotilasta,+jotka+ovat+olleet+tekemässä+lumitöitä+ja+kaksi+heistä+kuoli,+joillekin+tehtiin+pallolaajennus+ja+joillekin+jokin+muu+operaatio.+Ei+se+ole+"ivailun"+asia,+kun+sydän+ei+kestä!
Jälkiviisaissakin+käsiteltiin+tänään+"vihapuheita",+jotka+saattavat+muuttua+teoiksi,+kuten+entinen+pääministerikin+pelkää.+
Täällä+noita+"vihapuheita"+on+kyllä+ollut+enemmän+kuin+kukaan+jaksaisi+sulattaa,+eikä+loppua+näytä+tulevan?
Mistä+se+johtuu?+"Hyväksymmekö"+me+ne+liian+nöyrästi?
Päivänjatkoja!
15.01.2021 10:35
Pitäisi+lähteä+avaamaan+lumiauran+tekemä+leveä+lumivalli+omalta+kohdaltani.+Ei+näy+reippaita+naapureita+lapioineen.+Pojanpoika+kävi+eilen+tekemässä+minun+lumityöni+ja+kun+hän+oli+lähtenyt,+niin+aura-auto+tuli+avaamaan+keskikäytävän+ja+nyt+on+sitten+iso+valli+minun+väyläni+tulppana.+Ei+ennen+koskaan+ole+huoltoyhtiö+jättänyt+moisia+esteitä,+eikä+saisi+mielestäni+jättääkään,+koska+saa+palkkansa+meiltä.
Mitä+tulee+mielipiteen+vapauteen+ja+siihen+miten+sen+esittää,+ja+mitä+pitäisi+aistia+sen+mielipiteen,+tai+niiden+sanojen+takaa,+niin+se+ei+ole+kaikille+kovin+selvää.
Tänään+luin+tuolta+toisaalta,+kuinka+ruotsissa+hoitaja+oli+sanonut+aamulla+miehelleen,+että+hän+"lähtee+nyt+tappamaan+vanhuksia",+kun+oli+töissä+jossakin+hoitokodissa,+eikä+tämän+koronan+alussa+noille+vanhuksille+ollut+antaa+edes+happea+helpottamaan+oloa!
Tuon+hoitajan+sanojen+takana+olevan+viestin+kyllä+jokainen+varmaan+ymmärtää+oikein,+mutta+sitten+on+olemassa+"tappotapoja"+ja+niiden+esittelyjä,+joita+minä+en+pysty+arvioimaan+kuin+yhdellä+tavalla+-+ja+sen+voi+jokainen+tulkita+sanojeni+takaa+oman+ymmärryksensä+mukaisesti?
Päivänjatkoja!
14.01.2021 13:03
"Jos+ajatellaan+mikä+olisi+vaihtoehto+tälle:+se,+että+joku+toinen+päättäisi+mitä+on+sallittua+ajatella/lausua+ääneen?
Vastauksesi+oli+amummulle,+mutta+uskaltauduin+nyt+ottamaan+osaa+tähän+keskusteluun+minäkin+-+sananvapauden+nimissä.
Ainakin+HS:ssa+moderointi+on+nykyisin+erittäin+tiukkaa.+Joskus+tuntuu+siltä,+että+tosiaankin+joku+toinen+päättää,+mitä+minä+saan+sanoa,+tai+mitä+mieltä+minun+pitäisi+olla?
13.01.2021 17:29
Huomenta!
Ja+apua+-+minä+hukun+taas+lumeen.+En+tiedä,+en+ole+kokeillut+vielä,+aukeaako+edes+ulko-ovi,+vai+onko+lumiesteitä?
Hesarin+jakajankin+jäljet+ovelleni+olivat+jo+aamulla+kadonneet+ja+hetken+ajattelin,+ettei+lehti+odota+eteisessä,+mutta+väärässä+olin.+Kyllä+se+siellä+tuulikaapin+lattialla+odotti+lukijaansa!+Kiitos+sinnikäs+lumessatarpova+lehdenjakaja.
Nyt+odottelen,+että+poikani+ehtii+tänne+tekemään+lumitöitä.+Lääkäri+on+"kieltänyt"+minulta+(sydän?)+raskaat+lumien+heittelyt!
Hyvää,+lumista+keskiviikkoa+kaikille!
13.01.2021 09:31
Nyt+on+taas+leveä+väylä+keskikäytävältä+minunkin+ovelleni,+kun+kaksi+riuskaa+miestä+kävi+lapioimassa+lumet+sivuun.+Isä+ja+poika+yhdessä+äitiä+ja+mummia+pelastamassa+lumensaarrosta!+Lupasivat+tulla+huomennakin,+jos+lunta+tulee+lisää.+Luvattu+sitä+on,+vaikka+minä+en+ainakaan+ole+pyytänyt.
12.01.2021 18:16
Tervehdys+täältä+lumenkeskeltä!
Nyt+ei+paljon+huvita+vilkaista+ikkunasta+ulos,+saati+lähteä+ovesta+ulos.+Poikani+kävi+eilen+tekemässä+lumityöt,+mutta+nyt+sitä+lunta+vasta+onkin+ja+koko+ajan+tulee+lisää,+eikä+loppua+ole+luvassa.+Toivottavasti+poikani+ehtii+tänäänkin+käymään.+Minä+en+kyllä+nyt+muuten+pääse+täältä+pian+postilaatikollekaan.+
Eipä+ole+näkynyt+aura-autoakaan+avaamassa+noita+yleisiä+käytäviä+ja+talon+parkkipaikkoja.+Missä+huoltoyhtiön+aura-auto?
Koetetaan+nyt+vain+jotenkin+selvitä+tästäkin+kaaoksesta.
12.01.2021 10:57
Ei+olisi+pitänyt+"kehua",+ettei+tarvinnut+heti+aamulla+tehdä+lumitöitä.+Heti+sitä+valkoista+alkoi+ripotella+taivaalta,+joten+illalla+taitaa+jo+olla+tarve+nojailla+lapionvarteen!
No,+onneksi+on+tuota+hernekeittoakin+sitten+ja+Runebergiäkin!
10.01.2021 10:24
Huomenta!
Onneksi+ei+tarvinnut+aloittaa+päivää+lumilapion+kanssa.+Luvattu+kyllä+on+tännekin+tuota+valkoista+maanpeitettä+lisää.+Minä+en+sitä+kaipaa,+näin+on+hyvä+valoisuuden+kannalta,+mutta+jos+tulee+lisää+lunta+taivaalta,+niin+ei+siihen+minun+mielipidettäni+kysytä+ja+siihen+on+tyytyminen.
Minulla+on+herneet+likoamassa,+olivat+jo+yön+yli.+Käyn+pian+keittelemään+hernekeittoa+ja+teen+sitä+niin+ison+kattilallisen,+että+pakasteeseenkin+tulee+monta+ateriaa+hernekeittopäiviä+varten.+Lettuja+en+aio+paistaa+jälkiruoaksi,+mutta+minulla+on+Runeberkintorttuja,+joten+"torttu+ja+kuppi+kahvia"+sopii+jälkiruoaksi.
Mukavaa+heräämistä+sunnuntain+valoisuuteen+kaikille+ja+hyvää+päivän+jatkoa!
10.01.2021 09:38
Huomenta!
Nyt+sitten+alkaa+arki+ja+hyvä+niin.+Vanhempi+tytär+oli+eilen+täällä+luonani,+kun+oli+niin+paljon+kaikenlaisia+juttuja,+mihin+tarvitsin+hänen+apuaan+ja+neuvojaan+hyvin+monipuolisesti.+Nyt+on+hyvä+olla,+kun+ei+tarvitse+miettiä+enää+niitä,+nyt+hoidettuja+asioita+enää.
Tänne+on+luvattu+lumisadetta,+mitä+minä+ainakaan+en+toivo,+mutta+jos+sitä+taivaalta+tulee,+niin+minun+toivomuksellani+ei+ole+mitään+merkitystä+ja+siihen+minunkin+on+vain+tyydyttävä.
Minä+ajattelin+tänään+tehdä+ruoaksi+pitkästä+aikaa+lihapullia.+Tekee+oikein+mieli.+Sunnuntaina,+perinteideni+mukaan,+keitän+hernekeiton+kinkusta+ja+tietysti+niistä+herneistä.
Hyvää+viikonloppua,+koska+sellainen+tässä+on+vielä+alkamassa+lyhyellä+ajanjaksolla,+mutta+tämän+jälkeen+palataan+normaaliin!
07.01.2021 09:23
Hyvää+ja+ainakin+kohtuullisen+onnellista+vuotta+2021+Elämään!
Sain+vaihdettua+lakanat+ja+pyykkikoneen+hurraamaan,+joten+nyt+on+hengähdyksen+aika.
Minua+hieman+ihmetytti,+kun+nykynuorison+sanotaan+olevan+kovasti+huolissaan+ilmaston+hyvin-/huonosti+voinnista,+mutta+tänään+on+tuolla+HS:ssa+juttu+nuorista,+joille+ei+kelpaa+vaatteiksi+muut+kuin+jotkut+erittäin+kalliit+merkkituotteet.+Jotkut+kertovat+panevansa+"oikeaan"+merkkivaatteeseen+noin+2+000+euroa+kuukaudessa?
Ovat+varakkaita+nuo+nykynuoret,+jos+noin+on?+Täytyy+olla+todella+suuret+tulot,+että+tuon+hintaisia+vaatteita+pystyy+ostamaan+kerran+kuukaudessa.+Muotihan+vaihtuu+vauhdilla,+joten+mukana+on+pysyttävä.+
Minne+unohtui+ilmastonsuojelu?+Ei+tuo+luxusvaatteiden+valmistus+sitä+ainakaan+tue?
No,+tyylikäs+voi+olla+vaikka+jonkun+halpisketjun+vaatteissakin,+kunhan+yrittää+etsiä+kuitenkin+niin+hyvin+tehtyjä,+että+niitä+voi+pestä+ja+pitää!+Juhlavaate+voi+olla+sitten+laadukkaampi,+koska+ei+noita+juhlia+juuri+enää+harrasteta.+Kestää+ja+kestää...
No+tämä+oli+nyt+tätä+ja+nyt+on+mentävä+ripustamaan+pyykit+kuivumaan.
Mukavaa+viikonloppua!
Toivottelee
Rapu
Rapu
02.01.2021 12:27
Minulla+on+ollut+"mykkäkone",+eilisestä+iltapäivästä+alkaen.+Kuvaruutu+pysyi+yhtä++pimeenä,+kuin+päivä,+mitä+tulee+valon+suhteen.+Päivä+sentään+eli,+mutta+kone+ei.+Tosin+ei+se+aivan+kuollutkaan+ollut,+koska+joku+vihreä+valo+paloi+ja+kerran+tuli+nopea+ilmoitus:+"nou+signal."
Aamun+olen+soitellut+S-Lahdelle+,+mutta+ei+nyt+kukaan+sielläkään+pystynyt+auttamaan.+Jatkoin+johtojen+"vemputtelua",+vaikka+olin+jo+tarkistanut+kaikki+moneen+kertaan.+Sitten+kun+ravistelin+yhtä+johtoa,+joka+tulee+tuohon+näyttöön,+niin+kone+heräsi+henkiin!+Onneksi+näinkin+voi+käydä!
Hyvää+uutta+vuotta+2021!
Kai+niitä+Elämän-asioita,+mistä+haluaa+jutella,+tapahtuu+Uutena+Vuotenakin,+joten+sinne+mennään!
31.12.2020 13:34
Tervehdys+vielä+näin+loppuvuodesta!
On+se+hyvä,+kun+ei+ole+noita+metsänhoito+huolia+itsellä.+Onpahan+yksi+huoli+vähemmän+mietittävänä.+Tuosta+männystäni+etupihallani+en+kuitenkaan+helpolla+luovu.+On+se+niin+komea.
Joulupöydän+herkut+on+nautittu+ja+mukavasta+yhdessäolosta+nautittu+myöskin,+joten+nyt+taas+jaksaa+olla+aivan+yksinkin.+Ei+kuitenkaan+unohdettuna.+Kaikenlaista+mukavaa+pientä+on+odotettavissa,+mikä+nyt+korona-aikaan+voi++ilahduttaa.
Hyvää+Uutta+Vuotta!
Kiitos+lopuillaan+olevastakin,+vaikkei+se+kaikkein+mukavin+vuosi+ole+ollutkaan.
29.12.2020 11:36
edson+24.11.+klo.+18.13
"No+rapuhan+ei+taas+yllätä+typeryydellään+ainakaan+minua."
edson+24.11.+klo.+18.40
"Pitääkö+toistaa+se+epäilys+mikä+whoollakin+oli+ajattelukyvystäsi."
amummu+oli+hieman+huolissaan,+että+edson+voisi+joskus+pitää+"mölyt+mahassaan"+jonkun+typeryydentilan+"julkituonnin"+suhteen,+mutta+ei+mitään+huolta,+kyllä+minä+sen+kestän+enkä+omalta+osaltani+rajoita+kenenkään+mielipiteen+julki+tuontia.+edson+tukeutuu+myös+siihen,+että+whoo+on+tukenut+edsonia,+todetessaan+minun+"typeryyteni",+joten+he+voivat+pitää+aivan+rauhassa+omat+mielipiteensä+minusta!
edsonille+sanon+vielä,+että+nyt+kun+klo.+on+jo+22.10+täällä+P-H:ssä+näyttää+olevan+jo+aivan+pilkkosen+pimeää,+mutta+kun+aamu+koittaa,+niin+on+ilo+katsella+valoisaa+aamua,+niin+kauan+kuin+siihen+on+mahdollisuus+ja+vielä+näkee.+Suosittelen+sinullekin,+jos+yleensä+näet+enää+muuta+kuin+oman+erinomaisen+itsesi+ikkunanheijastuksistakin?
24.11.2020 22:12
Minuakin+kiusaa+nuo+edsonin+jakelemat+"tappotuomiot"+täällä+Elämä-ketjussa,+milloin+jollekin+meistä+toisista+kirjoittajista+(jokainen+vuorollamme+olemme+sellaisen+"tuomion"+joskus+saaneet,+tai+vähintään+"itsari"+kehoituksen),+tai+sitten+hänen+kokonaisille+kansanjoukoille+langettamansa+tuomiot.
Luulin,+että+sellaisesta+tuomitsemisesta+olisi+jo+Elämä-ketjussa+luovuttu,+mutta+ei+taas+hyvältä+näytä.+Meille+kenellekään+ei+kuulu+toisillemme,+tai+kenellekään,+poliittisesta+erimielisyydestä+huolimatta,+jakaa+kuolemantuomioita!
Sanon+tämän+ja+tiedän+mitä+tästä+minulle+seuraa...
24.11.2020 14:48
Se+on+aamu+taas+ja+tuulikin+on+tyyntynyt+-+Huomenta!
Eipä+tuo+"tuuli"+paljon+meitä+"mummoja"+heiluttele,+ei+varsinkaan+meidän+mielipiteitämme+saa+tuulikaan+pyörimään+niin+kuin+"tuuliviiri"+katolla.
Sepä+siitä+asiasta.+
Säätila+täällä+näyttää+näin+ikkunasta+katsoen+olevan+aivan+"säällinen!"+Mittari+näyttää+vielä+plussaa,+joten+ei+taida+olla+edes+mustaajäätä+maassa,+toisin+kuin+Espoossa,+jos+radion+säätiedotusta+on+uskominen?+-+vai+olikohan+tuo+varoitus+mustastajäästä+vain+toimittajan+oma+varoitus,+en+ollut+niin+tarkasti+kuulolla,+kun+tutkin+samalla+päivänlehteä+ja+join+aamukahviani?
Tästä+se+tämä+tiistai+lähtee+taas+käyntiin.+Ei+ole+mitään+ihmeempiä+suunnitelmia+(onneksi)+sen+viettämiseksi,+mutta+kyllä+se+liian+nopeasti+taas+ohi+hujahtaa!
Hyvää+viikon+jatkumoa+kaikille!
Rapu
24.11.2020 08:53
Hyvää+uutta+alkanutta+viikkoa!
Nyt+on+jo+valoisaa,+vaikka+kello+ei+näytä+vielä+tuon+enempää.+Tästä+koneeltani+näkyy+ikkunasta+kirkas+taivas+ja+siellä+(tässä+pihapiirissä)+lentelee+jatkuvasti+joitain+isoja+lintuja.+En+näe+tästä,+ovatko+harakoita,+vai+variksia?+Samaa+reittiä+lentävät+myös+helikopterit,+mutta+ne+erottaa+linnuista+niiden+pitämä+jyrinä.+Linnut+ei+metelöi+tähän+aikaan+vuodesta.
Ei+tässä+näin+aamusta+ole+kerrottavana+mitään+sen+kummempaa+ja+hyvä+niin.+Minulla+on+lohikeittotarpeet+jääkaapissa,+kun+tytär+toi+eilen+kauppaostokseni+samalla+kun+kävi+täällä.+Täytyy+vielä+katsoa+netistä+resepti,+vaikka+osaan+kyllä+keittää+kalakeiton+muutenkin.+Lohta+on+niin+iso+file,+että+laitan+osan+pakkaseen+jotain+myöhempää+käyttöä+varten.
23.11.2020 09:22
Sunnuntaita+tässä+toivottelen!
Sää+näyttää+kylmän+kolealta+näin+ikkunasta+katsellen.+Aika+kirkas+taivas+on+kuitenkin,+joten+on+valoisaa.
Mitään+kirjoitettavaakaan+ei+ole,+mutta+aina+voi+käydä+tervehtimässä.+Minua+tulee+vanhempi+tyttäreni+tänään+tervehtimään.+Tuo+samalla+kauppaostoksenikin.+Leivoin+sen+Vironperänkakun,+mutta+se+kyllä+hieman+"lätsähti",+mutta+samalta+tuo+maistuu+kuin+ennenkin.+Otin+pakkasesta+jääkaappiin+sulamaan+aiemmin+leipomiani+juusto-mustikka+kolmioita.+Ne+ovat+aivan+hyviä.+
Tyttäreltä+kilahti+juuri+tekstiviesti,+että+hän+lähtee+nyt+kauppaan+ja+tulee+sitten+tänne.
Mukavaa+sunnuntaita!
Rapu
22.11.2020 10:25
Huomenta!
Aurinko+paistaa+tänne+koneelleni+niin,+ettei+meinaa+nähdä+mitään.+Kun+alas+pihalle+ei+katso,+niin+näyttää+siltä,+että+on+kesäpäivä.
Ulkona+on+lumi+pysynyt+ja+pakkaselta+näyttää,+kun+sinne+katsoo.
Väki+täällä+vähenee,+kuten+amummu+tuolla+jo+toteaa,+mutta+ei+tämäkään+väen+väheneminen+ole+uusi+ilmiö.+Heiluriliikettä+on+ollut+aina.+Me+naiset+olemme+myös+saaneet+monesti+kokea+täällä+kovia+(törkeitä)+haukkuja,+mutta+täytyy+sanoa,+että+sitkeitä+olemme.
Huomenna+ei+sitten+nähdä+Tanssii+tähtien+kanssa-kisaa.+Siellä+on+taas+ollut+korona+altistus+ja+tanssia+ei+näytetä.
TV-ohjelmilla+ei+voi+nykyisin+juuri+kehua.+Pelkkää+ikivanhaa+uusintaa,+tai+samojen+esiintyjien+hillitöntä+naurunremakkaa+tarjotaan.+Ei+kiitos!
Hyvää+ja+aurinkoista+viikonloppua+jokaiselle+-+missä+olettekin!
21.11.2020 09:34
Talviset+huomenet!
Uskottava+se+on,+että+maa+on+valkoisena.+Ilmankos+on+jo+näin+valoisaa+sisälläkin+tähän+aikaan+aamusta.+Muuten+en+kyllä+lunta+kaipaa.+Kauhistuttaa+ajatellakin+mahdollisesti+tulevia+lumitöitä!
Joku+kaipaili+minua,+että+minne+olen+kadonnut+ja+kivalta+tuntui,+etten+ollut+jo+unohtunut?+Olen+minä+ollut+aivan+vain+kotona,+mutta+kun+ei+ole+ollut+mitään+kirjoitettavaa.+Ei+tänne,+eikä+juuri+tuonne+toisaallekaan.
Tänään+olen+paperilehden+lukenut,+mutta+netti+on+vielä+tutkimatta.+Onko+siellä+mitään++mistä+haluaisin+kirjoittaa?
Tänään+on+pojanpojan+syntymäpäivä.+17+vuotta!+Niin+se+aika+kuluu.+Nuorin+lapsenlapsi+"täyttää"+tänään+kuukauden+ja+15+päivää,+joten+juhlimisen+aihetta+olisi,+mutta+emme+nyt+juhli+muuten+kuin+lankoja+pitkin.+Eilen+sain+sähköpostiini+paljon+kuvia+tuolta+viime+lauantaiselta+tapaamiseltamme.+Oli+kiva+niitä+katsella.
Nyt+mukavaa,+talvista+viikonlopun+aloittelua+kaikille.+Älkäähän+kaatuko+liukkailla+"elämänpoluilla",+kauppareissuillanne+ja+koirien+ulkoiluttamislenkeillänne.
Rapu
20.11.2020 08:51
37 / 43