Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vastaan+nyt+täällä+alhaalla+Ceelle,+kun+huomaan,+että+jos+klikkaan+kommentoi,+niin+kommenttini+jäävät+kaikilta+huomaamatta!
Se+eilinen+pitkä+kirjoitukseni+(klo+13,43),+minkä+poistosta+tein+sitten+ilmoituksen+ylläpidolle,+on+nyt+palautettu+tähän+ketjuun.+
Siihen+lisäisin+vielä+nämä+kolme+sisartani,+joiden+kanssa+puhumme+ainakin+puhelimessa+kerran+viikossa.+Nyt+on+tapaamiset,+mitä+ennen+harrastimme+myös,+korona+vienyt!
Hyvää+viikonalkua+kaikille!
28.09.2020 12:04
Minulla+on+tämän+oletus+selain+tuo+edge,+mutta+minä+käytän+firefoxia.+Win+10+on+ja+olen+siihenkin+hyvin+tyytyväinen.
Iltasanomien+videoita+en+ole+tainnut+koskaan+katsoa,+Hesari+ei+näyttänyt+videoita+jossakin+vaiheessa+juuri+tuon+mainosten+eston+takia,+mutta+sitten+taas+näytti.+Katselin+esim.+oopperaa,+mutta+nyt+kun+yritin,+niin+ei+avannut.+Saa+nähdä+miten+jatkossa.
Mainoksia+ei+kuitenkaan+tule+minnekään.+Ne+ovat+pysynet+poissa+jo+monia+vuosi+-+kuten+weepelikin!
Minulla+on+varmaan+jossakin+paperilla+muistissa+se+weepelin+antama+ohje,+mutta+mihinkähän+sen+olen+laittanut?
27.09.2020 17:57
Menin+nyt+sinne+katsomaan,+en+äsken+"uskaltanut"+jos+vie+pois+jo+kirjoittamani.+
Sain+sieltä+tällaisen+tiedon:+"Estettyjen+kohteiden+määrä+56+248.
Joten+-+melkoinen+luku!
27.09.2020 17:18
Weepeli+neuvoi+joskus+minulle+sen,+kuinka+mainosten+tulon+voi+estää.+Hän+"ohjasi"+minua+aivan+askel+askeleelta+ja+niin+se+onnistui.+Nyt+minulle+ei+tule+mitään+mainoksia,+mistään+aiheesta+koneelleni.+Ei+tänne,+eikä+Hesariinkaan.+Tuolta+ylhäältä+oikealta+kun+klikkaan+yhtä+kohtaa,+niin+se+ilmoittaa,+kuinka+monta+mainosten+estoa+en+tehty+milläkin+sivulla+juuri+silloin.+Kyllä+niitä+olisi+tuhottomasti,+jos+olisivat+saaneet+ilmestyä+koneelleni,+mutta+nyt+on+"sivujenreunat"+puhtaat.
Kiitos+vieläkin+Weepelille!
27.09.2020 17:13
Kirjoitin+äsken+siihen+palautelomakkeeseen+kyselyni,+miksi+oli+poistettu,+mutta+en+paljon+luota+noiden+touhuihin+enää?
Se+kirjoitus+nyt+kosketti+"itsekkäästi"+minun+elämänpiiriäni,+mutta+niistä+asioistahan+täällä+on+nyt+muutkin+keskustelleet?+Miksi+se+ei+olisi+minulle+sallittua?+Vaikka+olen+niistä+omista+jutuistani+saanutkin+täällä+joskus+"pyyhkeitä"+tyyliin+"ketä+kiinnostaa"+ja+niipä+en+ole+pitkiin+aikoihin+juuri+mitään+kertonutkaan+-+vaikka+minä+käsitän+nämä+meidä+kaikkien+elämänpiiriin+kuuluvat+erilaiset+asiat+ja+tapahtumat+juuri+tämän+ketjun+nimen+alle+sopiviksi+jutuiksi.
27.09.2020 15:06
Minullekin+on+nyt+Hesari+tullut+jo+kauan+aikaa+ilman+että+olisi+joutunut+soittelemaan+puuttuvan+lehden+perään.+Jopa+silloin+tuli,+kun+pihamme+oli+mahdottoman+huonokulkuinen+tuon+putkiremontin+takia.+
Joka+aamu+avaan+kuitenkin+tuon+oven+pikkueteiseen+hieman+"pelokkiaasti",+että+onko+lehti?+Kiitän+jakajaa+mielessäni+kun+se+on+siellä.
Nyt+koputan+"puuta!"
Minä+paistoin+äsken+isoja+lettuja.+Maitoa+oli+taas+jäänyt+melkein+litra.+Se+oli+kuitenkin+aivan+hyvää+vielä,+mutta+ei+sitä+kannattanut+enää+säästellä.
Kuusi+lettua+jätin+sokeroimatta+ja+aion+tehdä+niistä+tämänpäivän+aterian.+Täytän+ne,+juustoraastetta+pintaan,+uuniin+ja+sitten+vain+salaattia+viereen+ja+ateria+on+valmis.
Ne+letut,+mihin+ripottelin+hiukan+sokeria+pintaan,+käyvät+jäätelön+kanssa+jälkiruoaksi.+Lettutaikinassa+en+käytä+yhtään+sokeria.+
Rapu
26.09.2020 12:26
Ei+se+mitään+LiisaO+-+"lapsuksia"+sattuu,+joten+hymyillään+vaan!
Minä+lähden+nyt+taas+labraan+ja+palataan+molemmat+kun+ehditään+ketjuun!
23.09.2020 11:52
Hei+LiisaO!
No+en+mistään+sen+kummemmista+"vi**n+piireistä",+kuin+tuosta+jaoittelustasi+tuolla+aiemmin,+missä+sitten+minä+"luulin"+sinun+tarkoituksella+sulkeneen+minut+pois+"lukijoista"+täällä+Elämä-ketjussa?+Kirjoitinhan+pitkän+kommentin+eilen,+joka+kyllä+koki+hiljaisuuden+ja+se+tuntui+tosi+"tylyltä",+ettei+kukaan+sanonut+edes+huomanneensa+"paluutani?"
Sori+vaan+sinulle,+kun+pahoitit+mielesi+kommenttini+johdosta,+mutta+en+minä+kyllä+kuulu+mihinkään+"piireihin!"
Päivän+jatkoja!
Rapu
23.09.2020 10:38
Kiitos,+LiisaO!
Sinulla+on+"selkärankaa",+kun+uskallat+sanoa+sanasi+nyt+tosiaankin+suoranaiseen+"Rapu-vainoon."+Minultakin+suorastaan+"leukaloksahti"+aamulla,+kun+luin+tuon+Whon+hyökkäyksen+minua+kohtaan?+En+olisi+sentään+uskonut+hänen+alentuvan+tuolle+tasolle.
Minä+en+ole+edes+paljon+kirjoitellut+nyt,+kun+kaikkeen+tartutaan,+mutta+olen+mielestäni+aina+yrittänyt+olla+pahemmin+loukkaamatta+toisia+kirjoittajia,+mutta+nyt+huomaan,+että+minusta+on+tehty+ketjun/ketjujen+pahis?
Tämä+kirjoittelu+täällä+loppui+nyt+minun+osaltani.+Kiitos+mukavista+Elämä-vuosista!
Sinulle+erityiskiitos+LiisaO+tästä+tämänpäiväisestä+kommentistasi.+Se+merkitsi+minulle+paljon.
Kiitokset+pitkäaikaisesta+ja+antoisasta+seurasta+myös+Calvados+ja+amummu!
Viettäkää+mukavaa+Elämää!
Rapu
15.08.2020 11:07
Minäpä+"katselin"+kun+kaksi+ihanaa+oravanpoikasta+leikki+piilosta+tuossa+keittiön+ikkunan+takana+kasvavan+vanhan+männyn+rungolla.+Kiitivät+siinä+oikein+nuoruuden+innolla+ylös+ja+alas!
Suosittelen+muillekin,+että+luonnon+katselu+on+mielenkiintoisempaa,+kuin+etsiä+virheitä+muiden+ihmisten+sanomisista+ja+tuijotelloa+tyhjin+silmin+omaa+napaansa!
Ihana+päivä+-+ja+ihana+sää!
14.08.2020 15:38
Tämän+verran+kommentoin+sinulle,+että+kerron,+etten+ole+avannut+tätä-,+enkä+mitään+muutakaan+ketjua!
"Olet+edson+heikoin+lenkki+-+hyvästi!"
Noinhan+joskus+toivoteltiin+jossakin+tv-ohjelmassa!
14.08.2020 15:07
Minä+en+olisi+kirjoittanut+tähän,+jos+olisin+ajatellut,+että+edson+on+tämänkin+avannut,+koska+juuri+hänen+hyökkäystensä+takia+en+kirjoitellut+enää+Elämässä!+Aivan+eri+avaajaksi+ajattelin,+mutta+kun+LiisaO+uskaltautui+tähän+vastaamaan,+niin+ajattelin+minäkin+kertoa+täällä+syyn+poissaolooni+Elämästä+-+vaikkei+sitä+kyseltykään,+mutta+kun+olen+kuitenkin+niin+kauan+täällä+kirjoitellut.
Katsotaan+nyt+miten+tästä+eteenpäin+jatkuu,+olipa+sitten+aloittaja+kuka+tahansa?
14.08.2020 14:09
No+nyt+päästi.
Kerroin+vain,+että+tuo+Malmin+sairaalan+sisätauti+lääkäri+ja+muutkin+toiminnat,+ovat+Herttoniemen+vanhalla+ta:lla.+En+tiedä,+onko+siellä+jossakin+uusi+ta?
Noin+vastasin+jo+aiemmin+tänään,+mutta+huomasin,+että+oli+poistettu.+Mikähän+tuossa+vastauksessa+on+sääntöjenvastaista?
Rapu
08.08.2020 16:31
En+pääse+vastaamaan+Calvadosille,+vaikka+olen+kirjautunut.
08.08.2020 16:27
Tervehdys+amummu!
Meillä+oli+jo+aiemmin+tuo+varsinainen+yhtiökokous+ja+siitä+sain+kaikki+paperit+ja+tiedot+suunnitelmista+jo+ennen+kokousta.+Annoin+ne+sitten+vävylleni+luettavaksi,+kun+hän+tietää+nuo+asiat+hyvin.+Ei+niissä+ollut+hänen+mielestään+mitään+sen+kummempaa.
Nyt+oli+sitten+näiden+pihahommien+tiimoilta+ylimääräinen+yhtiökokous,+mistä+ei+etukäteen+tullut+mitään+laskelmia+ja+siksi+odotin+jännityksellä+uutta+yhtiövastikkeen+summaa+per.+kk.+En+tiedä,+mitä+kaikkea+tämä+nyt+pitää+sisällään,+vai+onko+tulossa+muutakin,+mutta+tämä+on+nyt+kuitenkin+vuodeksi+etenpäin+laitettu+suoraveloitukseen.
Tässähän+tehtiin+uusiksi+sisätilat+kodinhoitohuoneessa+ja+alakerran+wc-tiloissa.+Seinät+laatoitettiin+kokonaan+ja+samoin+lattiat.+Kodinhoitohuoneessa+ne+kuuluivat+taloyhtiön+yhteismaksuun,+mutta+vessan+seinälaatoituksen+maksoin+itse.+Lattialaatoitus+kuului+molemmissa+tiloissa+taloyhtiölle,+kun+kynnystä+ei+ole+kodinhoitohuoneen+ja+vessan+välillä,+vaikka+väliovi+on.+Samalla+uusittiin+myös+vessanpönttö,+se+taisi+mennä+rakennusmiehiltä+rikki,+kun+kova+rysäys+kuului+kerran.+Alkujaan+sen+vanhan+oli+määrä+jäädä.+Molempien+tilojen+lavuaarit+ja+allaskaapit+uusittiin.+Ne+maksoimme+itse.
Illanjatkoja!
Rapu
21.07.2020 19:50
Vastasin+pitkällä+kommentilla+edsonille,+mutta+jouduin+keskeyttämään+kirjoitukseni,+kun+puhelimeni+soi+ja+sitten+kun+jatkoin+loppuun+ja+lähetin+kirjoitukseni,+niin+kirjautuminen+oli+jo+mennyt+pois+ja+kirjoittamani+katosi+kun+kirjauduin+uudestaan.
No+sanonpa+nyt+lyhyesti+vain,+että+olet+edson+hakoteillä+"fiilistelyinesi"+mitä+tulee+minuun.+Pankkien+vakavaraisuudesta,+tai+vakavaraisuudettomuudesta+en+ole+"puhunut"+mitään.+En+ole+koskaan+asetellut+mitään+"tärkeysjärjestyksiä"+kenenkään+Elämä-kirjoituksille,+kuten+esimerkiksi+sinä+teet+nytkin,+kun+arvostelet+minun+kirjoituksiani+minulle+tärkeistä,+minun+elämääni+liittyvistä+asioista,+kuten+nyt+nuo+pihalaatoitukset.
Oma+"vakavaraisuuteni"+on+sitä+että+pystyn+huolehtimaan+maksuistani+ilman+että+minun+täytyisi+jonotella+jossakin+luukuilla!+Se+on+minulle+erittäin+tärkeää.+Sinäkin+olet+saanut+aivan+vapaasti+kertoilla+ja+lähetellä+kuvia+sinulle+tärkeästä+pihapiiristäsi.+Olen+katsellut+kuvat+ja+jopa+kertonut+sinullekin+täällä,+että+kauniita+olivat.
Et+voi+edson+kontrolloida+ja+määrätä+mistä+minä,+tai+kukaan+toinenkaan+voi+kirjoitella+täällä+Elämä-ketjussa+omaan+elämäänsä+liittyvistä,+tai+askarruttavista+asioista+-+tai+vain+joistakin+hauskoista,+kuin+myös+surullisemmista+tapahtumista.
Tämä+on+sitten+aivan+ystävyydellä+sanottu!
Rapu
21.07.2020 15:00
Sitä+minäkin+ihmettelen,+mutta+kyllä+se+oli+koko+vuodeksi+eteenpäin+siihen+merkitty.+Jos+on+maksanut+kaikki+remonttikulut+aina+kertasummana,+niin+varsinainen+yhtiövastike+on+tosi+pieni,+mutta+kun+minä+maksan+näitä+kuluja+yksin+ja+remonttejakin+on+ollut+paljon+(ja+lisää+tulossa),+niin+en+ole+enää+maksanut+niitä+kerralla,+vaan+yhtiövastikkeessa.+Pitkiä+nämä+lainat+ovat+kyllä.+Silloin+kun+ostin+tämän,+niin+taloyhtiö+oli+velaton.
Aika+kuluu+ja+remontteja+on+tehtävä,+että+ei+pääse+rapistumaan!
21.07.2020 13:19
Tervehdys+taas!
Silmiini+osui+ja+sieluni+sävähti,+kun+luin+kommenttinne+naisen/vaimon+kouluttamisesta!
Minun+exäni+sanoi+aina+minulle,+että+me+emme+eroa+koskaan,+koska+hän+ei+"jaksa+enää+kouluttaa+toista+vaimoa+itselleen!"
No+oliko+kouluttaja+epäpätevä,+vai+koulutettava+liian+"heikko+oppimaan",+vaiko+vain+"liian+uppiniskainen",+en+saanut+koskaan+siihen+vastausta,+kun+tiemme+sitten+erosivat?+Kysymyksiä+jäi,+mutta+sen+opin,+että+antaa+jokaisen+ihmisen+itse+huolehtia+henkilökohtaisesta,+sisäisestä+koulutuksestaan,+suhteessa+muihin+ihmisiin!
Mutta+sitten+tämän+päivän+sää.+Aurinko+paistaa+ja+tyyntä+on!
Nautitaan+siis!
Rapu
19.07.2020 11:32
Katselin+minäkin+niitä+kuvia,+vaikka+ensin+ei+kiinnostanut+yhtään,+mutta+aina+vaan+pomppasi+tuo+juttu+eteen,+niin+sitten+katsoin.+Tänään+kun+katselin+kuvia+tuosta+Kämpin+5000+euron+sviitistä+(per+yö),+niin+samanlaiselta+tyyli+sielläkin+näytti!+Ei+minun+makuuni.+En+varaa+edes+saunomista+varten,+vaan+laitan+taas+tänäänkin+oman+saunani+lämpenemään+ja+nautin+kuivan+siiderin+omassa+viherhuoneessani+-+enkä+muuta+kaipaa.
Rapu
18.07.2020 11:44
Tuskin+tuo+tulppaanien+viljely+on+pelkkää+tuhlaamista?+Se+antaa+varmasti+leivän+isolle+joukolle+hollantilaisia+ja+maalle+verotuloja.
Kun+maa+on+"tulppaaneita+tulvillaan+(ei+"turvallaan,+niin+kuin+joku+on+joskus+laulanut),+niin+liika+rakentamiselta+vältytään+ja+tietysti+myös+liika+kansoittumiselta.+Mikä+nyt+sitten+on+kenellekin+"liikaa?"
Rapu
18.07.2020 10:27
40 / 43