Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomenta!
Heitetään+"turhat+huolet"+sivuun+kun+meitä+nyt+ainakin+sää+näyttää+hellivän.+"Paistaa+se+päivä+risukasaankin..."
Tänään+ei+tarvitse+julkisillakaan+ajella,+kun+kauppaan+ei+tarvitse+lähteä.+Maanantaina+sitten+on+mentävä+käymään+jo+peräti+kaupungilla.+En+nyt+viitsi+sitäkään+vielä+miettiä.
Ei+tässä+nyt+tule+mieleen+mitään+kerrottavaakaan,+joten+heräilkää+ja+nauttikaa+ihanasta+kesälauantaiaamusta+täysin+aistein!
Rapu
18.07.2020 09:01
"Koitan+tässä+aamutuimaan+miettiä...mikä+aamussa+on+niin+tuimaa."
Oletkos+edson+kuullut,+että+"tuima"+jossakin+päin+Suomea+merkitsee+suolatonta,+mutta+toisaalla+se+merkitsee+taas+todella+suolaista?
Niin+se+on+-+jokaiselle+tarpeensa+mukaan!
17.07.2020 11:59
Mikähän+helikopteripäivä+nyt+on+liikenteessä,+kun+tänään+niitä+taas+pörrää+yhtenään+tästä+yli?+Onko+joku+valtiovierailu,+koska+silloin+niitä+lentää+eestaas+lentokentän+ja+cityn+väliä?+Mutta+ei+kai+näin+korona+aikaan+mitään+valtiovierailuja+järjestetä.
Sää+on+ihan+siedettävän+kesäinen.+Ei+sada+ja+suhtkoht'+aurinkoistakin+on+aina+välillä.+
Nyt+pitäisi+keksiä+jotain+nopeaa,+hyvää+ja+helposti+laitettavaa+syötävää,+kun+en+viitsi+ryhtyä+laittamaan+mitään+suuritöisempää,+mutta+nälkä+on+taas.
Taidanpa+mennä+miettimään+tätä+pulmaa+tuonne+viherhuoneen+sohvalle.+Jalat+seinällä+ja+Pukija+(kirjan+nimi)+kädessä+luettavana,+jos+joku+idea+ruoasta+syntyisi+tuon+lepotuokion+aikana?
Rapu
14.07.2020 12:47
Kävin+sitten,+aikani+jahkailtuani,+tuolla+Malmilla.+Aurinko+paistoi,+kun+lähdin+sinne,+enkä+sateensuojaa+ottanut+mukaani.+Sitten+tietysti+kun+tulin+kotiin,+niin+satoi+koko+matkan+ajan+ja+sade+kiihtyi+vaan,+kun+jäin+kotipysäkillä+bussista+pois.+Se+sitten+oli+selvä,+että+taas+tulin+kotiin+märkänä!
Kesä+märkänsä+kuivaa+ja+niin+kävi+minullekin.
Minulla+on+erilaisia+tarhalta+ostettuja+tomaatintaimia+kasvamassa.+Eilen+huomasin+yllätyksekseni,+että+yhteen+tulee+kirsikkatomaatin+kokoisia+tomaatteja,+mutta+ne+ovat+mustia!+En+ollut+ollenkaan+tietoinen,+että+on+olemassakaan+mustia+tomaatteja,+joten+suorastaan+pelästyin,+että+mikä+niitä+vaivaa.+En+uskaltanut+edes+maistella+niitä.+Tänään+luin+netistä,+että+onhan+niitä+vaikka+kuinka+paljon+eri+lajikkeita.+Hyviä+ominaisuuksia+niillä+on+vaikka+mitä.+Ehkäisevät+mm.+syöpää+ja+B-vitamiinit+auttavat+kehoa+nuorentumaan!
Onko+jollakin+kokemusta+noista+mustista+tomaateista?+Kaupoissa+en+ole+niitä+nähnyt.
Rapu
13.07.2020 20:14
Huomenta+uuteen+ketjuun!+Kiitos+tästä+Ceelle!
Kiitokset+edsonille+edellisestä.+Nyt+eletään+tätä+keskikesää+nauttien+"nopeudesta!"+Ketjuun+nopeasti+vilahtavista+kirjoituksistamme+nyt+ainakin!+Ei+tässä+muuten+ole+kiire+minnekään.
"Pitäisi"+kyllä+lähteä+käymään+tuolla+kaupassa,+mutta+sekin+on+vielä+mietinnän+alla?
No+katellaan.+Muistin+nyt+ainakin+kirjautua,+joten+hyvää+viikon+jatkumoa+kaikille!
Rapu
13.07.2020 08:10
Huomenta!
Eipä+ole+näkynyt+"örkkejä"+näillä+tienoilla!+Paras+pysyä+rauhallisilla+tienoilla,+niin+säästyy+monelta+pahaltamieleltä!
Sää+tänään+täällä+tähän+aikaan+aamusta+on+aurinkoinen,+mutta+tiedä+sitten+kuinka+kauan+jatkuu+näin?+Tänään+aion+olla+täällä+kotikulmilla,+mutta+huomenna+on+aikomus+käydä+kaupungilla+pitkästä+aikaa.+Se+nyt+on+kuitenkin+vain+aikomus,+välttämätöntä+pakkoa+ei+ole+siihenkään.
Ei+nyt+muuta.+Saa+nähdä,+onko+tämäkin+kommentti+taas+vastoin+sääntöjä?
08.07.2020 09:37
Minä+kirjoitin+jo+monta+tuntia+sitten+tänne+pitkän+kirjoituksen,+mutta+se+poistettiin+alta+aikayksikön.+Lieneekö+ollut+ylläpidon+mielestä+"pilkut"+väärin?
Kirjoitin+siinä+monesta+eri+asiasta+ja+mainitsin+joidenkin+kirjojen+nimiäkin,+joten+sitäkö+ei+sallittu,+vai+mitä?
Ei+oikein+huvita+kirjoittaa,+kun+tavalliset+päivän+tapahtumat+kääntyvät+ylläpidon+mielestä+ei+sallituiksi?
Pitäisikö+aina+vain+riidellä+ja+käyttää+rumaa+kieltä,+että+kelpaisi?
07.07.2020 17:49
Huomenta!
Aamu+valkeni+kirkkaana+ja+aurinkoisena+ainakin+täällä+SU-SI+alueella.+Aamukahvi+on+juotu+ja+lehti+luettu.++Ahkerat+työntekijät+ovat+myös+jo+täydessä+työntouhussa+tuossa+etupihalla.+Huomasin+äsken,+että+minun+ovelleni+tulevaa+"tiilitietä"+aiotaan+vieläkin+leventää,+vaikka+se+on+jo+lähes+puolet+leveänpi+kuin+se+vanha+tie+oli.+Miehet+kantoivat+näes+lisää+tiilijä++(vaiko+tiilejä?)+pitkin+tuota+jo+olevan+tiilityksen+reunaa.++Nurmialue+pienenee+kyllä+etupihallani,+mutta+muuten+näyttää+kyllä+reteeltä++tuo+sisääntulotie!
Tänään+ei+ole+edes+tarkoitus+tehdä+mitään+ihmeempiä+hommia,+vaikka+hommia+kyllä+olisi+vaikka+kuinka+paljon.+
Viikonlopun+aloituksia+suhteellisen+mukavassa+säässä+kaikille!
Rapu
03.07.2020 08:45
Tässä+odottelen+"säveltämäni"+ruoan+(uunissa+valmistuu,+perunaa,+makkaraa+sipulia,+mausteita,+ruokakermaa+ym.+mitä+kaapista+sattui+käsiin+löytymään)+valmistumista+ja+tutkin+kirjaston+poistokirjakassiani,+sen+sisältöä.
Mielenkiintoiselta+vaikuttaa.+Ihme,+että+kaikki+nuo+kirjat+ovat+minulle+ennestään+lukemattomia.+Tuttuja+kirjailijoita+on+kyllä.+Niistä+otin+ensimmäiseksi+yöpöydälleni+Alexander+McCall+Smithin+Kalaharin+konekirjoituskoulu+miehille+kirjan.+Se+on+näitä+Mma+Ramotswe+tutkii+kirjoja,+joita+olen+lukenut+paljon,+mutta+tätä+en+ole+lukenut.
Kassissa+oli+myös+tuo+Kimi+Räikkös+kirja,+siis+siellä+on+näitä+melko+uusiakin+ja+kaikki+ovat+erittäin+hyväkuntoisia.+Tuokin+Räikkösestä+kertova+Hotakaisen+kirjoittama,+näyttää+aivan+lukemattomalta.+Onkohan+niitä+tilattu+liianpaljon+kirjastoon?
Nyt+tulee+uunista+jo+tuoksut,+joten+taitaa+sielläkin+jo+tulla+valmista.+Nyt+sitten+vain+monitahoisten+nautintojen+ääreen+ja+nauttimaan!
Rapu
02.07.2020 14:26
Nyt+voi+taas+hymyillä!+Hampilääkäri+oli+Töölössä,+mutta+onneksi+tyttärenpoika+oli+menossa+iltavuoroon+sille+suunnalle,+niin+hän+vei+minut.+Vettä+tuli+kuurona,+kun+lähdimme+täältä+sinne+ajamaan,+niin+etteivät+pyyhkimet+meinanneet+ehtiä+tarpeeksi+nopeasti+viuhua!+Sitten+taas+paistoi+aurinko.
Nyt+on+hammas+kunnossa+ja+palvelu,+sekä+työskentely+ammattitaitoista,+mutta+"takuuta"+kestävyydestä+ei+osattu+antaa.+Sen+saa+kyllä+kestäväksikin,+mutta+se+on+sitten+isonpi+remontti+ja+luultavasti+kallis?+Kuulemma+on+kaksi+tapaa+vielä+se+korjata.+Nyt+kuitenkin+voin+nukkua+ensi+yönä+hyvin,+kun+ei+tarvitse+miettiä+hammasta.+Moitteita+ei+kyllä+tullut+hampaiden+hoidosta,+pelkkiä+kehuja.
Helsinkiläinenkin+voi+erehtyä,+varsinkin+tälläinen+kuin+minä,+jolla+suuntavaisto+ei+pelaa+ollenkaan.+Bussipysäkki+oli+lähellä+kun+tulin+kotiin+bussilla,+mutta+menin+sitten+kadun+"väärältä+puolelta"+bussiini+ja+jouduin+Kamppiin,+kun+piti+tulla+Malmille,+mutta+tänne+päästäkseni+olisi+pitänyt+mennä+kadun+toiselta+puolelta+bussin+kyytiin.+En+ole+Töölössä+liikkunut+kuin+joskus+nuorena,+niin+kävi+nyt+näin.
Ulos+mennessäni+bussista,+kerroin+tummalle+kuljettajalle,+minkä+mokan+olin+tehnyt+ja+hänpä+näytti+palvelualttiutta+ja+oli+pysäyttänyt+yhden+bussin+terminaalissa,+mikä+oli+juuri+lähdössä+tänne+Malmille+ja+hän+tuli+perässäni,+avasi+isot+ovet+ja+näytti+että+mene+tuohon+bussiin.+Siellä+kuljettaja+ja+jokunen+matkustaja+odottivat+ja+sitten+lähdettiin.+Kiitos+avuliaasta+toiminnasta.+Olisikohan+tuo+nykyisin+L'Orealin+pannaan+laittaneen+sanan,"valkoinen"ihminen+viitsinyt+nähdä+vaivaa+jonkun+matkustajan+takia?+Kiitos+tälle+kyseiselle+kuskille.+Kotona+olin+sitten+puolineljältä.+Väsytti+ja+oli+nälkä!
Rapu
01.07.2020 19:56
Minä+söin+juuri+äsken+uusia,+pieniä+perunoita,+smetana+silliä+ja+vielä+oli+myöskin+savustettua+lohta+jäljellä.+Tytär+toi+taas+noita+herkkuja,+vaikka+en+ollut+pyytänyt.+Lohta+söin+useanpana+päivänä,+kun+sitä+oli+kokonainen+filee.
Hän+toi+myös+aprikoosirasian,+sekä+nektariini-+ja+viinirypäle+rasiat.+Herkkua+on+siinä+monenmoista,+niin+kuin+jossakin+laulussakin+lauletaan...
Nyt+minä+menen+tuonne+"partsille"+nukkumaan,+jalat+seinällä!
28.06.2020 14:50
Minulla+on+ollut+paristot+loppu+verenpainemittaristani+tammikuusta+lähtien.+Nyt+sain+aikaiseksi+laittaa+siihen+toimivat+paristot.+Uskaltauduin+äsken+mittaamaan+paineeni+tämän+kuumuuden+keskellä.+No+ei+huonolta+näyttäneet+nuo+lukemat
RR+133/78++syke+65
Huonomminkin+voisi+olla,+joten+hyvä+näin!
28.06.2020 10:47
Huomasin+juuri+nyt,+että+taas+löytyy+Hesarista+tuo+eilen+"kadonnut"+juttu+kosmetiikan+valkaisusta!+Oli+siinä+jopa+muutama+kommenttikin+eilen+päivätty,+vaikka+sitä+juttua+en+löytänyt+etsimälläkään+sieltä+eilen+enää+myöhemmin.
28.06.2020 10:33
Minulla+näyttää+mittari+täällä+yläkerrassa+sisälämmöksi+28+astetta,+joten+kyllä+nyt+tarkenee!
Tuo+juttu+L'Orealista+oli+eilen+Hesarissa+ja+tietysti+minäkin+kirjoitin+siihen+kommenttini,+mutta+taas+kävi+niin,+kuin+siellä+usein+nykyisin+käy,+juttuun+ei+ilmestynyt+yhtään+kommenttia+ja+sitten+en+enää+löytänyt+koko+kirjoitustakaan!
Kummallista+"journalismia!"
Sunnuntain+jatkoja+kaikille...
28.06.2020 10:13
"Eilen+korkeimmillaan+31.+Kuka+tekee+silloin+ulkotöitä?"
Taloyhtiömme+pihalla+työt+pysähtyivät+eilen,+kun+lämpötila+nousi+korkeaksi.+Miehet+eivät+sitten+enää+palanneet+töihin+myöhemminkään.+Tänään+he+aloittivat+aamulla,+mutta+nyt+ei+pihalla+näy+ketään.+Isot+koneet+vain.+Leikkimökin+he+ovat+tänään+saaneet+siirrettyä+paikalleen,+kun+se+on+ollut+tuolla+sivussa+viime+vuoden+joulukuusta+lähtien.
Nyt+taidan+minäkin+mennä+tuonne+viherhuoneeseen+ja+nostan+jalat+seinälle.+Minunkin+selkääni+ja+polveani+"juilii"+taas,+kuten+amummullakin!+On+se+kumma,+kun+nämä+vaivat+kiertävät+meillä+näin+virtuaalistikin?
Mukavaa,+helteistä+perjantaita+kaikille!
Rapu
26.06.2020 10:44
Helteinen+päivä+alkamassa+-+Huomenta!
Eilinen+ilta+oli+kuin+ennen+koronaa!+Tytär+tuli+tuomaan+minulle+vielä+kuitenkin+kauppaostoksia+ja+kun+hän+oli+juuri+tänne+tullut,+poikani+soitti+ja+kutsui+meidät+grilli-aterialle.+Hän+oli+aloittelemassa+grillaamista+ja+kun+hän+asuu+tuossa+lähellä,+otimme+kutsun+vastaan.
Oli+mukava+istua+lämpimässä+illassa+ulkona,+eikä+itikoitakaan+ollut.+Ruoka+oli+hyvää+ja+tulipa+halattua+yhtä+paikalla+ollutta+lapsenlastakin+pitkästä+aikaa.
Minulla+oli+taas+jääkaapissa+avaamaton+litran+maitotölkki+ja+tein+lettuja+joita+tuli+iso+keko.+Otimme+ne+mukaan+pojan+luokse+ja+kuumennus+mikrossa,+jäätelöä+ja+kotimaisia+mansikoita+pojan+kotona+olikin,+niin+hyvältä+maistui+jälkiruoka+lettujen+ja+jätsi-mansikka+yhdistelmänä.
Siinä+istuessamme,+pojan+perheen+uusi+naapuri+tuli+esittäytymään.+Nuoripari,+joilla+oli+kaksi+söpöä+pikkutyttöä.+Samppanjapullon+ojensivat+pojalleni+tervehdyksenä.+Eivät+he+tietenkään+jääneet+pidemmäksi+aikaa,+eikä+heillä+ole+vielä+taloakaan,+tontti+pojan+perheen+vieressä,+mihin+tulee+paritalo+ja+he+ovat+sen+paritalon+toisen+puolikkaan+omistajat.+Vaikuttivat+mukavalta+perheeltä+ja+fiksua+tulla+tervehtimään,+kun+olivat+tonttiansa+tulleet+ihastelemaan.
Minun+pihallani+eivät+ole+vielä+tänään+työt+alkaneet,+mutta+kyllä+tuossa+jo+yksi+mies+näytti+olevan+valmiina+aloittamaan+kuuman+päivän+aherruksen.
Mukavaa+torstaita+kaikille!
Rapu
25.06.2020 08:23
Vesi+on+lapsille+houkutteleva+leikkipaikkanakin.+Ovathan+ne+vedessä+saaneet+kehittyä.+Muistan,+kun+kylvetin+vauvaani+heti+kotiin+tultuani,+niin+hän+teki+"sammakkouintiliikkeitä"+muovisessa+kylpyammeessaan.+Tämä+on+jäänyt+muistiini+etenkin+nuorimmaiseni+kylvetyksistä.+Ensimmäisen+kohdalla+sitä+oli+niin+tohkeissaan,+ettei+oikein+jäänyt+muistikuvia+siitä+tapahtumasta+muuta+kuin+se,+että+en+edes+"uskaltanut"+häntä+itse+ensin+kylvettää,+vaan+mieheni+kylvetti+muutaman+kerran+ja+pari+kertaa+kävi+alkuun+kätilökin+kylvettämässä.+Nythän+tuollaista+luksushoitoa+ei+varmaan+ole+tarjolla.
No,+minä+olen++nauttinut+saunasta+ja+suihkupesusta!+Olo+on+hyvä+ja+rento.+Pian+alkaa+Avara+luonto,+joten+sitä+katsomaan+nyt!
20.06.2020 18:26
Voi+hyvät+hyssykät!+Tosi+kuumia+makkaroita,+mutta+kukapa+niistä+olisi+halunnut+luopua.+Ymmärrän+hyvin.+Loppu+hyvin,+kaikki+hyvin+kuitenkin.+Haavat+paraneet,+mutta+muistot+jää,+ja+nyt+ne+naurattaa.
Meillä+(nyt+minulla)+on+ollut+tuo+makkarapannu+vuoskymmeniä,+mutta+kyllä+mekin+paistoimme+ennen+tuota+pannua+makkaroita+alumiinisessa+paistopussissa+saunan+kiukaalla.+Tämä+pannu+on+yhden+tutun+miehen+tekemä+teräspannu.+Roikkuu+ketjussa+sopivalla+korkeudella+kiukaan+yläpuolella.+Sen+saa+nostettua+makkaroineen+siitä+ketjusta+pois+ja+ei+tarvitse+muuta+tarjoiluastiaa.
Onneks+ei+tullut+sitä+karhua+vastaan,+mutta+olisi+siinä+voinut+käydä+niinkin,+että+karhu+olisi+pelästynyt,+kun+tuskin+sekään+olisi+ollut+tutustunut+alastomiin+juoksijoihin+metsissä,+makkarat+höyryten!
Hauska+juttu+joka+tapauksessa+-+ja+hauskuutta+ei+ole+koskaan+liikaa+nykyisin!+Nyt+sitten+saunaan+ja+nautiskelemaan.
Rapu
06.06.2020 15:57
Kauppareissu+tehty.+100+euroa+jäi+Prismaan.+Nyt+on+taas+minun+jääkaapissani+valon+lisäksi+tavaraakin.+Murkinaa+monen+moista.
Tytär+perheineen+lähti+juuri+pois+ja+minä+laitan+pian+saunan+lämpenemään.+Sitä+ennen+juttutunti+siskon+kanssa+puhelimessa.+Aamiaisen+jälkeen+en+ole+syönyt+varsinaista+ruokaa+ollenkaan,+hedelmiä+vain,+mutta+minulla+on+tuossa+kiukaan+yläpuolella+teräksinen+makkaranpaistopannu,+joten+ajattelin+laittaa+siihen+nakkeja+kypsymään.+Ne+valmistuu+siinä+saunomisen+aikana,+kun+löylyä+lyö.
Tämä+tässä+tällä+erää!
Mukavaa+lauantaita+kaikille!
Rapu
06.06.2020 14:42
Huomenta!
Muistin+kirjautua,+mutta+kyllä+tämä+on+yhtä+pelleilyä,+kun+jatkuvasti+joutuu+kirjautumaan.
On+taas+maanantai+ja+meilläkin+ovat+etupihan+kunnostustyöt+alkaneet+tänään+rivakasti.+Tiilikasat+alkoivat+vauhdilla+kadota+isoihin+lavoihin+ja+sitten+jonnekin+ne+vietiin,+en+tiedä+minne?+Nyt+kyllä+jo+näyttää+olevan+kahvitauko,+kun+kaivurit,+tai+kauhakonetraktorit+ovat+hiljaa+paikoillaan.+Minunkin+etupihani+iso+tiiliröykkiö+on+jo+poissa.
Ei+tämä+"vapautunut+elämä"+täällä+meillä+ainakaan+saa+minua+ryntäämään+terasseille,+eikä+muuallekaan+ihmisjoukkoihin.+Kannattaa+odotella+pariviikkoa,+mitä+tapahtuu,+kun+kansa+rientää+joukolla+kesälaitumille.+Sitten+juhannuksena+voi+olla+jo+uudet+rajoitukset,+tai+jos+hyvin+käy,+niin+vapaus+on+entistä+suurempi.+Ja+hyvä+niin!
Hyvää+viikonalkua!
Rapu
01.06.2020 11:02
41 / 43