Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Täällä+armeijan+helikopterit+lentää+usein+aivan+tästä+talon+vierestä,+kun+niillä+on+kuulemma+varikko+jossakin+täällä+päin.+Jylinä+on+silloin+kova,+mutta+nopeasti+se+menee+ohitse.+Tänään+en+ole+nähnyt/kuullut+yhdenkään+helikopterin+lentävän+täällä.
Olipas+hyvä+Cee,+että+tuo+miniäsi+asuntojuttu+ei+ollut+huijausta!
28.05.2020 15:13
Huomenta!
On+edelleenkin+paras+olla+tietämätön+muiden+ketjujen+riidoista,+koska+ei+niihin+voi+vaikuttaa.+Sen+ainakin+minä+huomasin+aikoinaan+turhaksi,+joten+lakkasin+niitä+lukemastakin.
Kuitenkin,+kai+tämä+Elämä-ketju+on+jo+niin+sieluun+juurtunut,+että+viimeyönä+näin+jopa+unta+"meistä+ketjulaisista?"+Se+uni+oli+aamuyöstä+ja+kun+heräsin+siitä,+hetken+luulin,+että+se+oli+totta.+Nukahdin+uudestaan+ja+tuo+sama+uni+jatkui.+Muita+henkilöitä+en+siitä+muista+tarkemmin+(nimeltä),+kuin+LiisaO:n,+mutta+unessani+hän+oli+Aurora+niminen.+Me+tunnistimme+toisemme+molemmat.+Sitten+siinä+oli+muitakin+naisia+ja+kaksi+miestä,+joilla+oli+"popliinitakit"+päällään?+Kävimme+yhteiseen+valokuvaan+ja+sen+enempää+en+tuosta+unesta+muista.+En+sitäkään,+keitä+nuo+kaksi+miestä+olivat.+Sen+kuitenkin+muistan,+että+hekin+olivat+näitä+"Elämäläisiä!"+Heti+herättyäni+muistin+enemmän,+mutta+se+muistijälki+häipyi+nopeasti+pois,+enkä+tuon+enempää+siitä+enää+tavoittanut.
Sen+muistan+myös,+että+meillä+oli+"hyvä+henki",+eikä+kukaan+vihoitellut,+eivät+miehetkään,+keitä+sitten+olivatkaan!
Minähän+olen+"uniennäkijä"+ja+tässäkin+unessa+takana+soljui+tarina+meistä+"Elämäläisistä"+aivan+jatkuvana+ja+senkin+muistan,+että+ajattelin+siinä+unessani,+että+pitäisi+kirjoittaa+muistiin+kun+vain+olisi+nopea+kirjoittamaan!
Mukavaa+torstaita!
28.05.2020 10:35
Huomenta+taas!
Aurinkoisen+aamun+saimme+tänään.+Pihallamme+on+kaivinkone,+kun+pihatöiden+pitäisi+kai+alkaa+tuohon+putkiremontin+runtelemaan+pihaamme.+Olisi+jo+aikakin+saada+piha+kuntoon+ja+tiilikasat+pois.
Tytär+kyseli+eilen,+mitä+pihakukkasia+ym.+kasveja+tarvitsen+tänä+kesänä?+Pian+on+niidenkin+aika,+kun+yöpakkasia+ei+enää+ole.+Etupihalle+en+juuri+voi+vielä+laittaa+mitään,+koska+minun+kohdallani+on+paljon+tehtävää,+niin+tiellä+olisivat+vain.+Sisäpihalle+ja+tänne+yläkerran+viherhuoneeseen+ja+avoparvekkeelle+kyllä.
Äsken+kirjauduin+tuonne+Gmailiin+ja+siihen+tuli+joku+Googlen+viesti,+jossa+pyydettiin+minun+kotiosoitetta+mm.?+No,+en+antanut+ja+pääsin+kyllä+sitten+sähköpostiini.+Onko+tuollaiset+kyselyt+"oikeita",+vai+yritys+huijata?+En+ymmärrä+näitä+netin+"konnuuksia?"
Mukavaa+ja+lämmintä+tiistaita+kaikille!
26.05.2020 09:24
Huomenta+kaikille+yhdessä+ja+erikseen!
Päivästä+on+tulossa+kesäinen.+Taivas+on+sininen+ja+aurinko+paistaa+täysillä+jo+näin+aikaisin+aamulla.+Lämmintäkin+on+luvattu,+joten+taitaa+onnistua+lettukestit+tyttäreni+perheen+kanssa+tuossa+pihallani!
Tämä+oli+nyt+vain+tällainen+lyhyt+aamunavaus.+Täytyy+ryhtyä+joihinkin+lauantai+hommiin+ja+tuossa+puolenpäivän+aikoihin+saan+kauppaostokseni+sitten+kotiin.
Mukavaa+päivänjatkoa,+tai+alussahan+tämä+päivä+vasta+on,+joten+päivän+aloitusta+toivottelen!
23.05.2020 08:07
Kiitos+tästä+nyt+jo+hyvin+täydestä+ketjusta.+Minä+avasin+uuden+ketjun,+joten+sinne+nyt+kaikki,+tilaa+on+taas+kirjoitella.
21.05.2020 19:08
Avasin+uuden+ketjun.+Tuliko+järjestysnumero+oikein?+Cee+tietää?
Kirjoitellaan+aivan+vapaasti+yhtä+sun+toista+mitä+kenellekin+kuuluu,+muistuu+mieleen,+näkee+tuolla+liikenteessä+-+no+yleensä+elämän+asioita!
21.05.2020 19:03
En+minä+nyt+mitenkään+sinua+edson+karttele,+enkä+vierastakaan+nykyistä+tyyliäsi,+joka+on+taas+"ihmismäistä"+(toisin+kuin+tuossa+joku+aika+sitten.+Sitä+vierastin).+Sinähän+minut+aikoinaan+kävit+Hesarista+tänne+Riitun+avaamaan+Elämään+hakemassa,+kun+Hesari+lopetti+siellä+Elämä-ketjun!+En+ollut+ennen+koskaan+juuri+kuullutkaan+tästä+S24:n+olemassaolosta.+Kerroit,+miten+löydän+vanhan+Hesari-porukan+täältä+ja+weepeli+tuli+samoihin+aikoihin,+kuin+minäkin+tänne.
Kai+minä+vain+kyllästyin+"yksinpuhumiseeni!"+Jokainen+kaipaa+jotain,+edes+pientä+huomiota+toisiltakin?
Torstain+suotuisaa+sujumista+toivottelen+kaikille!
07.05.2020 10:08
"Kaikille+jotka+eivät+saa+ääntään+muuten+kuuluville.+Aihepiiri+vapaa."
Tämä+ketju+sopii+sitten+minulle+hyvin.+Aihepiirikin+on+vapaa,+joten+minun+ei+tarvitse+pelätä+hiljaisuutta,+vaikka+se+yleensä+on+osani,+kun+puhun+aivan+vaan+tavallisista+elämän+tapahtumista!
07.05.2020 09:51
Meitä+alkaa+olla+todella+iso+joukko+joulupöytään.+Onhan+vauvat+niin+ihania.+Lapsenlapsenlapsia+ei+ole+vielä,+vaikka+voisi+jo+ollakin,+niin+eri-ikäisiä+ovat+nämä+minun+lapsenlapseni.+Parempi+kuitenkin,+että+opiskelevat+ensin+ja+ehtii+sitä+sittenkin.+Muutamalla+heistäkin+on+kyllä+jo+se+oikea+kainalossa.+Sitten+on+näitä+pienokaisia+vielä+monta,+mutta+ei+tällä+hetkellä+hiekkalaatikkoikäisiä.+Nyt+sitten+nuorimmaiseni+odottaa+toista+lastaan.
Onhan+sinulla+ja+U:lla+aivan+mukavasti+kun+on+vielä+noinkin+pieni+lapsenlapsenlapsi,+mistä+olet+kertonut.+Lisää+vauvoja+voi+tulla+piankin,+leikkikaveriksi+tälle+pienelle.
Nyt+kuitenkin+jo+Nukku+Matti+kutsuu,+joten+hyvää+yötä!
20.04.2020 22:56
Huomenta!
"Mä+lehden+luin..."
Ja+mitähän+sain?+No,+koronaa,+koronaa+ja+vieläkin+koronaa!+Joku+kertoi+eilen+radiossa,+taisi+olla+pormestari,+että+karanteeni+voi+jatkua+jopa+vuoden+loppuun?+Minkähän+näköisiä+harmaita,+pitkätukkaisia+haamuja+hoipertelee+sen+jälkeen+ihmistenilmoille+kodeistaan?+Jos+nyt+yleensä+pystyy+edes+horjuen+tulemaan+muiden+joukkoon?
Ulkona+näyttää+jo+aurinkokin+hieman+pyrkivän+esiin.+Tuuli+on+kova,+männynlatva+heiluu+kiivaasti+tuossa+etupihallani.+Orava+kiipeilee+tiilikasan+päällä.+Pihakatujemme+tiilet+ovat+kasoissa+odottamassa+kesää,+että+ne+voisi+asetella+takaisin+paikoilleen,+kun+nyt+putkityöt+on+tehty.+Piha+on+edelleen+kuin+pomminjäljiltä.+Kuopat+on+kyllä+tasoiteltu,+mutta+kaikki+entiset+puut+ja+pensaat+ovat+poissa.+Piha+on+hiljainen,+ketään+ei+näy.+Missähän+kaikki+lapsetkin+nyt+ovat,+kun+kouluunkaan+ei+tarvitse+mennä?+Nukkuvat+varmaan+vielä.
Eipä+taas+muuta+tällä+kertaa.+Hyvää+tiistaita+kuitenkin,+koska+niin+se+on+parasta+toivoa,+että+kaikesta+selvitään!
Rapu
24.03.2020 08:59
Rauhoitu+nyt+jo,+edson!
Eihän+tuossa+jatkuvassa+meuhkaamisessa+ole+mitään+tolkkua.+Etkö+näe+tässä+maailmantilanteessa+nyt+mitään+muuta+huolenaihetta,+kuin+omat+vihastuksen+aiheesi?
Kuulin+juuri,+että+yksi+vanha+ihminen+meidänkin+suvustamme+oli+nukkunut+viime+yönä+ikiuneen+ja+hänen+sairas+puolisonsa+jäi+yksin+pitkän+yhteiselämän+jälkeen.+Monet+tarvitsevat+juuri+nyt,+tuota+mainitsmaasi+"tehohoitoa"+ja+sinäkin+voisit,+nyt+kun+"vielä+on+aikaa..."+noin+lauloi+joku+tänään+radiossa,+hieman+siistiä+sanomisiasi+ja+ruveta+ajattelemaan!+"Nyt+kun+vielä+on+aikaa...
23.03.2020 10:38
Valoisaa+huomenta!
Ainakin+täällä+meillä+päin+sää+on+kuin+olisi+kesäpäivä+parhaimmillaan.+Ulos+ei+pian+saa+kuitenkaan+juuri+mennä+kukaan,+jos+ministereitä+on+uskominen+-+ja+tietysti+heitä+pitää+uskoa.+En+tiedä+miten+pärjää+sellaiset+ihmiset,+joilla+ei+ole+ketään,+joka+toisi+ruokaa+ja+lääkkeitä+heille?
Paljon+puhutaan+mediassa,+kuinka+naapurit+ja+ystävät+auttaa+niitä,+joilla+ei+ole+ketään+lähiomaisia.+Se+on+vain+julkisentahon+pään+pensaaseen+pistämistä,+kun+sen+varaan+jätetään+vanhat,+sairaat+ja+yksinelävät.
Tämä+meidän+taloyhtiömme+on+suuri+ja+täällä+asuu+paljon+myös+taloyhtiössä+alusta+alkaen+asuneita+ja+monet+heistä+ovat+vanhoja,+naispuolisia+leskiä,+joilla+monella+ei+ole+ketään+läheistä.+Ei+omia+lapsiakaan.+Kuitenkaan+en+ole+nähnyt+ilmoitustaululla+lappua,+että+jotkut+taloyhtiön+nuoret,+autoilevat+pariskunnat+tarjoaisivat+edes+kauppa-apua.+Itse+he+kyllä+kantavat+kotiinsa+valtavat+määrät+ruokakasseja.
Edellinen+hallitus+aloitti+kutsua+vanhoja+"kulueriksi",+jotka+ahneina+syövät+ja+kuluttavat+tulevien+sukupolvien+eläkkeetkin,+niin+nyt+tuon+hallituksen+huoli+on+kuultu+ja+"harvennus"+on+käynnissä.
Huoli+on+minullakin+lasteni+ja+lastenlasten+takia.+Miten+he+säästyvät+tartunnoilta?+Vanhin+tytär+on+aivan+eturintamassa,+kun+lääkärinä+joutuu+olemaan+aivan+tartuntojen+keskellä.+Luin+juuri,+että+meillä+rikkaassa+Suomessa+ei+edes+suojavaatteita+ole+tarpeeksi,+ja+joistakin+pisteistä+ne+puuttuvat+jo+näin+alkuvaiheessa+kokonaan?
Tulipas+"ankea"+kommentti,+mutta+ei+kuitenkaan+heitetä+toivoa+pois,+muuten+tulee+vielä+ankeampaa!
Toiveikasta+maanantaita+ja+viikon+aloitusta+kaikesta+huolimatta!
23.03.2020 09:31
Hopeisesta+kuusta+lauletaan+juuri+Radio+Suomessa+ja+sehään+sopii,+vaikka+aurinkokin+vielä+yrittää+paistaa!
Radio-kanavathan+lupasivat+soittaa+enempi+näitä+kotimaisia+musiikkikappaleita,+joten+lunastavat+nyt+lupauksiaan.
No,+nyt+alkoi:+"On+arkea+elomme+tää.."
21.03.2020 18:15
"Paha+on+olla+Paavon+kanssa,+paha+ilman+Paavoa!"
Terveiset+saunasta+-+paha+olisi+olla+ilman+saunaa!
21.03.2020 17:46
Tervehdys+amummu!
Minä+olin+eilen+"tottelematon"+ja+olin+liikenteessä,+mutta+yritin+ainakin+noudattaa+kaikkia+mahdollisia+varotoimenpiteitä!+Oli+vaan+niin+paljon+sellaisia+"pakollisia+asioita",+joita+en+oikein+olisi+voinut+muilla+hoidattaa.+Lapseni+kyllä+"kielsivät"+minua+lähtemästä+asiolleni,+mutta+nyt+sitten+jatkossa+tottelen.
Uskon,+etten+nyt+tartuttanut+ketään,+koska+olen+kunnossa+ja+en+ole+aiemminkaan+paljon+liikkunut+missään+tämän+remontin+takia.+Remonttimiehistä+olin+eristettynä+muovihuoneessa,+tai+nuo+miehet+olivat+ja+tekivät+työtään+minun+muista+tiloistani+muovilla+eristetyissä+kodinhoitohuone+ja+wc-tiloissa.+Emme+juuri+edes+tavanneet.
18.03.2020 12:40
"Kuules+nyt+yksisilmäinen"
Tuo+ei+nyt+edson+osunut+kohdalleen.+Minulla+on+kyllä+kaksi+näkevää,+suurta+silmää+ja+nuo+mainitsemani+oikeat+herrasmiehet+ovat+aina+kehuneet+silmiäni+erittäin+kauniiksi!
En+käy+teidän+ketjussanne+lukemassa+yhtään+mitään.+En+halua+"saastuttaa"+mieltäni+edes+lukemalla+tyhjää+solvausketjua.
Laivat+eivät+nyt+juuri+kulje,+joten+niiden+"herrasmiehet"+eivät+minua+liikuta+yhtään.++Tuli+kyllä+mieleeni,+että+eikös+sinun+ketjuystäväsi+ole+laivojen+"herrasmiesten+kuningas",+koska+eikös+laivojen+päälliköt+kuulu+siihen+luokkaan?+Vai+oletko+sittenkin+eri+mieltä,+kun+nuo+minun+"oletetut"+jatkuvat+laivojenkannella+tepastelut+ovat+aina+hampaissasi?+Tuntuu,+että+suorastaan+vihaat+laivoja,+niiden+matkustajia+ja+tietysti+silloin+myös+laivojen+henkilökunta+on+turhakkeita+ja+laivan+päällikkö+turhakkeiden+turhake!+Et+vain+uskalla+sitä+suoraan+sanoa,+joten+käytät+mielipiteesi+ilmaisuun+kiertoreittiä+minun+risteilyjeni+kautta.
18.03.2020 11:09
"Siis+lisää+työikäsiä+veronmaksajia+on+jostain+saatava."
En+kiellä,+etteikö+niin+olisi+tulavaisuudessa,+että+huoltosuhde+on+negatiivinen.+Minun+lastenlapseni+korjaavat+aika+hyvin+tuota+negatiivista+suhdetta+tulevaisuudessa,+osa+alkaa+aloitella+jo+nyt+(hyvin+koulutettuina).+Saamani+tiedon+mukaan+vasta+tulostaan+tänne+maailmaan+ilmoitellut+(minun+seitsemäs+lapsenlapseni)+on+sitten+noita+tulevaisuuden+turvaajia.+Katson,+että+olen+"eläkkeeni"+(hyvin+vaatimattoman)+ansainnut.
18.03.2020 10:56
Huomenta!
Päivä+on+alkamassa+säätilan+puolesta+harmaana+ainakin+vielä+tähän+aikaan+aamusta.+Toivottavasti+vielä+aurinko+ponkeaa+esiin+pilviverhojen+takaa+tänäänkin.
Nyt+alkaa+sitten+sisälläolokausi!+En+tiedä,+ollaanko+tässä+poikkeustila+tilanteessa+oikeasti+ja+aidosti+huolissaan+ikäihmisistä,+vai+onko+se+"huolehtiminen"+vähän+kuin+näyttelemistä+huolenpidosta?
HS:t+kirjoittaa+tänään+Pääkirjoitussivuillaan+kuinka+talouden+lait+pätevät+yhä.+"Suomi+ikääntyy+ja+kestävyysvaje+kasvaa.+Kun+tämä+kriisi+on+ohi,+hallituksen+pitää+puuttua+näihin+ongelmiin,+jotta+Suomi+kestäisi+joskus+tulevaisuudessa+eteen+tulevat+kriisit."
Siinä+oli+mielestäni+luettavissa+myös+peitelty+"uhkaus"+ikäihmisiä+kohtaan!+Joudutte+kyllä+vielä+maksamaan+nyt+saamastanne+"suojelusta!"
Toinen+lukemani+asia,+mikä+jäi+mietityttämään+taas+tänäänkin,+oli+samasta+lehdestä+lukemani+Savon+Sanomien+pääkirjoitus.+Siinä+sanottiin+mm.+..."mutta+haukkua+vain+haukkumisen+vuoksi+on+arvokasta+hillitä."+Tuota+haukkumista+vain+haukkumisen+vuoksi,+mietin+kun+luin+taas+tänään+täällä+vierailleen+naapuriketjulaisen+haukut,+vain+"haukkumisen+vuoksi"+tuolta+ylempää+tästä+meidän+ketjustamme.
Missä+on+"herrasmiehiksi"+itseään+kutsuvien+herrojen+"arvokkuus?"
Hyvää+keskiviikkoa+täältä+koronakaranteenista!
18.03.2020 09:20
No+niin,+nyt+muistin+kirjautua.+Minultakin+katoaa+kaikki+kirjoitettu+jos+yritän+vasta+lopussa+kirjautua.+Tässä+kirjautumisessa+olisi+kyllä+paljon+parannettavaa.
Toivottavasti+amummu,+pojanpojallasi+ei+ole+koronaa.+Lapset+ja+raskaanaolevat+kyllä+kuulema+eivät+joudu+kovin+suureen+vaaraan,+onneksi.+Meiltäkin+löytyy+molempia!
Eräs+sukulaisrouva+soitti+juuri+minulle.+Hän+on+nyt+sairaalassa,+ei+koronan+takia,+mutta+kun+hänelläkin+ikää+on,+niin+hänen+miestään+ja+lapsiaan+ei+ollut+tänään+päästetty+hänen+luokseen,+eikä+tietysti+häntä+tapaamaan+edes+aulaan+noita+läheisiään,+vaikka+kenelläkään+heistä+ei+ole+mitään+flunssaoireitakaan.
Minulla+siivousta+jatkuu+ja+jatkuu,+kun+nyt+yritän+selvitellä+näitä+sotkuja+remontin+jälkeen+ja+kaikki+normaalit+hommat+lisäksi.+Ystävätärkin+on+soitellut+minulle+montakertaa+tälläkin+viikolla+ja+kyseli+eilenkin,+että+"selviätkö+nyt+varmasti"+kauppaostosten+suhteen?+Selviän+ja+kyllä+tytärkin+eilen+kyseli+tuota+samaa.+Bussit+kulkee+(ainakin+vielä)+ja+ehkä+niissä+on+nyt+paremmin+tilaakin!
Kaali-jauhelihalaatikosta+tuli+todella+hyvää+ja+sitä+tein+ison+kulhon,+joten+pakkaseenkin+riittää+hätävaraksi.
Illanjatkoja!
Rapu
15.03.2020 18:28
On+tämä+kummallista,+kuinka+hankalaksi+on+tehty+kirjautuneena+kommentointi.+Ajattelin+vielä+tulla+koneelle+ja+kokeilla,+onko+se+muutamia+tunteja+sitten+tekemäni+kirjautuminen+vielä+toiminnassa+mukana,+mutta+eihän+se+ollut.
Mitä+tulee+näihin+poistoihin,+niin+niitä+en+ymmärrä+alkuunkaan.+Enää+en+edes+yritä+ymmärtää.+Viekööt,+mutta+sen+se+tietysti+vaikuttaa,+ettei+viitsi+kovin+pitkiä+kommentteja+kirjoittaa,+kun+sitten+kyllä+harmittaa+kun+se+katoaa+ja+olisi+halunnut+toisillekin+kertoa+jotakin,+mitä+itselle+oli+tapahtunut.
Nyt+kuitenkin+toivottelen+
Hyvää+yötä+ja+kauniita+unia!
10.03.2020 21:37
42 / 43