Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

844

1. Huomenta!On+edelleenkin+paras+olla+tietämätön+muiden+ketjujen+riidoista,+koska+ei+niihin+voi+vaikuttaa.+Sen+ainakin+minä+huomasin+aikoinaan+turhaksi,+joten+lakkasin+niitä+lukemastakin.Kuitenkin,+kai+tämä+Elämä-ketju+on+jo+niin+sieluun+juurtunut,+että+viimeyönä+näin+jopa+unta+"meistä+ketjulaisista?"+Se+uni+oli+aamuyöstä+ja+kun+heräsin+siitä,+hetken+luulin,+että+se+oli+totta.+Nukahdin+uudestaan+ja+tuo+sama+uni+jatkui.+Muita+henkilöitä+en+siitä+muista+tarkemmin+(nimeltä),+kuin+LiisaO:n,+mutta+unessani+hän+oli+Aurora+niminen.+Me+tunnistimme+toisemme+molemmat.+Sitten+siinä+oli+muitakin+naisia+ja+kaksi+miestä,+joilla+oli+"popliinitakit"+päällään?+Kävimme+yhteiseen+valokuvaan+ja+sen+enempää+en+tuosta+unesta+muista.+En+sitäkään,+keitä+nuo+kaksi+miestä+olivat.+Sen+kuitenkin+muistan,+että+hekin+olivat+näitä+"Elämäläisiä!"+Heti+herättyäni+muistin+enemmän,+mutta+se+muistijälki+häipyi+nopeasti+pois,+enkä+tuon+enempää+siitä+enää+tavoittanut.Sen+muistan+myös,+että+meillä+oli+"hyvä+henki",+eikä+kukaan+vihoitellut,+eivät+miehetkään,+keitä+sitten+olivatkaan!Minähän+olen+"uniennäkijä"+ja+tässäkin+unessa+takana+soljui+tarina+meistä+"Elämäläisistä"+aivan+jatkuvana+ja+senkin+muistan,+että+ajattelin+siinä+unessani,+että+pitäisi+kirjoittaa+muistiin+kun+vain+olisi+nopea+kirjoittamaan!Mukavaa+torstaita!
  2. Valoisaa+huomenta!Ainakin+täällä+meillä+päin+sää+on+kuin+olisi+kesäpäivä+parhaimmillaan.+Ulos+ei+pian+saa+kuitenkaan+juuri+mennä+kukaan,+jos+ministereitä+on+uskominen+-+ja+tietysti+heitä+pitää+uskoa.+En+tiedä+miten+pärjää+sellaiset+ihmiset,+joilla+ei+ole+ketään,+joka+toisi+ruokaa+ja+lääkkeitä+heille?Paljon+puhutaan+mediassa,+kuinka+naapurit+ja+ystävät+auttaa+niitä,+joilla+ei+ole+ketään+lähiomaisia.+Se+on+vain+julkisentahon+pään+pensaaseen+pistämistä,+kun+sen+varaan+jätetään+vanhat,+sairaat+ja+yksinelävät.Tämä+meidän+taloyhtiömme+on+suuri+ja+täällä+asuu+paljon+myös+taloyhtiössä+alusta+alkaen+asuneita+ja+monet+heistä+ovat+vanhoja,+naispuolisia+leskiä,+joilla+monella+ei+ole+ketään+läheistä.+Ei+omia+lapsiakaan.+Kuitenkaan+en+ole+nähnyt+ilmoitustaululla+lappua,+että+jotkut+taloyhtiön+nuoret,+autoilevat+pariskunnat+tarjoaisivat+edes+kauppa-apua.+Itse+he+kyllä+kantavat+kotiinsa+valtavat+määrät+ruokakasseja.Edellinen+hallitus+aloitti+kutsua+vanhoja+"kulueriksi",+jotka+ahneina+syövät+ja+kuluttavat+tulevien+sukupolvien+eläkkeetkin,+niin+nyt+tuon+hallituksen+huoli+on+kuultu+ja+"harvennus"+on+käynnissä.Huoli+on+minullakin+lasteni+ja+lastenlasten+takia.+Miten+he+säästyvät+tartunnoilta?+Vanhin+tytär+on+aivan+eturintamassa,+kun+lääkärinä+joutuu+olemaan+aivan+tartuntojen+keskellä.+Luin+juuri,+että+meillä+rikkaassa+Suomessa+ei+edes+suojavaatteita+ole+tarpeeksi,+ja+joistakin+pisteistä+ne+puuttuvat+jo+näin+alkuvaiheessa+kokonaan?Tulipas+"ankea"+kommentti,+mutta+ei+kuitenkaan+heitetä+toivoa+pois,+muuten+tulee+vielä+ankeampaa!Toiveikasta+maanantaita+ja+viikon+aloitusta+kaikesta+huolimatta!
  3. "Kuules+nyt+yksisilmäinen"Tuo+ei+nyt+edson+osunut+kohdalleen.+Minulla+on+kyllä+kaksi+näkevää,+suurta+silmää+ja+nuo+mainitsemani+oikeat+herrasmiehet+ovat+aina+kehuneet+silmiäni+erittäin+kauniiksi!En+käy+teidän+ketjussanne+lukemassa+yhtään+mitään.+En+halua+"saastuttaa"+mieltäni+edes+lukemalla+tyhjää+solvausketjua.Laivat+eivät+nyt+juuri+kulje,+joten+niiden+"herrasmiehet"+eivät+minua+liikuta+yhtään.++Tuli+kyllä+mieleeni,+että+eikös+sinun+ketjuystäväsi+ole+laivojen+"herrasmiesten+kuningas",+koska+eikös+laivojen+päälliköt+kuulu+siihen+luokkaan?+Vai+oletko+sittenkin+eri+mieltä,+kun+nuo+minun+"oletetut"+jatkuvat+laivojenkannella+tepastelut+ovat+aina+hampaissasi?+Tuntuu,+että+suorastaan+vihaat+laivoja,+niiden+matkustajia+ja+tietysti+silloin+myös+laivojen+henkilökunta+on+turhakkeita+ja+laivan+päällikkö+turhakkeiden+turhake!+Et+vain+uskalla+sitä+suoraan+sanoa,+joten+käytät+mielipiteesi+ilmaisuun+kiertoreittiä+minun+risteilyjeni+kautta.