Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

844

1. Keskipäivää+kaikille!Sää+on+kirkas+ja+aurinkoinen+täällä+SU-SI+alueella+tänään.+Lämmintäkin+noin+12+astetta+tähän+aikaan+päivästä.+Hyvä+ettei+vielä+ole+tuon+kylmempää,+kun+Olkiluoto3+on+taas+suljettu,+eikä+tuota+lämpöä+koteihin.+Hieman+usko+taas+horjuu+sen+toimivuudesta+koskaan,+ainakaan+täysillä+tehoilla?Kun+edson+puhuu+tuolla+"näppyjenpoistosta",+niin+kerronpa,+että+minulta+poistetaan+yksi+näppy+tämän+kuun+lopulla.+Ei+kuitenkaan+Mehiläisessä+(vaikka+edson+tuntuu+sitä+suosittelevan+varsinkin+amummulle+terveyden-+ja+sairauksien+hoitopaikaksi),+mutta+en+siitä+kanna+huonoa+omaatuntoa+että+näin+rasitan+yleistä+terveydenhoitoa.Hyvää+torstaita!
  2. Kirpeän+kylmän+tiistain+tervehdys!8+astetta+ei+ole+kovin+lämmintä,+mutta+ei+se+nyt+vielä+aivan+jäädytäkään!+Aurinko+paistaa+ja+tuulee+vienosti,+joten+aivan+kohtalaisen+hyvä+sää.Jimmy+on+aloittanut+aamunsa+kirsikka-luumu+mehulla+ja+kyllä+on+helppo+uskoa,+että+oli+hyvää.+Minäkin+olen+tehnyt+tuhansia+litroja+ihanaa+omenatuoremehua+pienellä+kotikäyttöisellä+tuoremehumyllyllä+sitä+tehden+aikoinaan.+Meillä+oli+talon+päädyssä+isoja+ihania+omenapuita+ja+niissä+maailman+parhaita+mehuomenoita.+Suuria,+vihreitä+ja+niin+mehukkaita+kuin+olla+ja+voi.+En+voinut+niitä+jättää+hyödyntämättä,+joten+mylläsin+pikku+myllyll+mehua.+Kuumensin+mehun+ja+mehupullot+ja+pullotin+mehun+niihin.+Silloin+alkuaikoina+ei+ollut+niin+suurta+pakastinta,+että+olisi+voinut+laittaa+kaikki+sinne,+mutta+tuoreena+ja+homehtumatta+säilyi+hyvin+noissa+pulloissakin.+Kaikki+kehuivat+sitä+mehua+ja+myös+perhe+sai+oman+puutarhan+mehua+aamuin+tuoremehukseen+läpi+talven.+Mehupulloja+oli+kylmävarastossa+usein+lähes+parisataa+pulloa.+Vieläkin+lapset+muistavat+kaivaten+niitä+omenoita+ja+niistä+tehtyä+mehua.Teinhän+minä+myöskin+kaikenlaisia+hilloja+keittäen+ja+purkit+kuumentaen+uunissa,+kun+halusin+saada+kaikenlaisen+sadon+talteen+perheen+käyttöön+talvikuukausina+ja+kun+sinne+pakastimeen+ei+mahtunut,+niin+piti+ottaa+vanhat+keinot+käyttöön.Nyt+täytyy+mennä+tuonne+alakertaan.+Ostoslistani+oli+niin+pitkä+nyt,+että+lähetin+sen+pojalleni+sähköpostissa+ja+hän+käy+kaupassa+kun+hänelle+sopii.+On+nopeampaa+nyt+toimia+niin.+Hän+arveli+tulevansa+tuomaan+ostokseni+tässä+alku+iltapäivästä.
  3. Keskipäivän+tervehdys+ketjuun!Minulla+oli+aikainen+herätys+tänään,+kun+olin+jo+heti+aamuvarhaisella+Iho-+ja+allergiasairaalassa+kehon+tarkastuksessa+auringon+aiheuttamien+ja+mahdollisten+muidenkin+"näppyjen"+tutkinnan+takia.+Kylmää+suihkutusta+tuli+joihinkin+kohtiin+ja+yhden+pienen+näpyn+poistoon+sain+ajan+syyskuun+loppupuolelle,+koska+lääkärillä+oli+tänään+kaikki+ajat+täynnä,+joten+tuota+toimenpidettä+ei+voitu+tehdä+nyt+samalla.+Tulipa+taas+iho+syynättyä.+Aurinko+ei+ole+aivan+vaaraton+ja+minä+olen+ollut+aina+auringon+ottaja,+joten+nyt+sitten+on+jälkiseuraamuksia+valvottava+tarkkaan.+Enää+en+ota+aurinkoa+muuten+kuin+"purkista!"+Harmi++-++tykkäsin+olla+ruskea!+En+tosin+ole+nytkään+kuin+"kalkkilaivan+kapteeni"+väritykseltäni.+Ihoni+on+aika+ruskea+muutenkin,+vaikka+olenkin+supi+suomalainen++-++luulisin?+Äidin+puolen+suku+on+tummatukkaista+ja+hieman+ruskeaverisiä+muutenkin.+No+tuo+käynti+on+nyt+onneksi+taas+käyty,+eikä+mitään+suurempaa+havaittu,+joten+taas+pystyy+huokaamaan+helpotuksesta.+Kunhan+vielä+tuon+näpyn+saa+pois.Hyvää+maanantain+jatkoa+ja+uuden+viikon+alkua!