Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Keskipäivää+kaikille!
Sää+on+kirkas+ja+aurinkoinen+täällä+SU-SI+alueella+tänään.+Lämmintäkin+noin+12+astetta+tähän+aikaan+päivästä.+Hyvä+ettei+vielä+ole+tuon+kylmempää,+kun+Olkiluoto3+on+taas+suljettu,+eikä+tuota+lämpöä+koteihin.+Hieman+usko+taas+horjuu+sen+toimivuudesta+koskaan,+ainakaan+täysillä+tehoilla?
Kun+edson+puhuu+tuolla+"näppyjenpoistosta",+niin+kerronpa,+että+minulta+poistetaan+yksi+näppy+tämän+kuun+lopulla.+Ei+kuitenkaan+Mehiläisessä+(vaikka+edson+tuntuu+sitä+suosittelevan+varsinkin+amummulle+terveyden-+ja+sairauksien+hoitopaikaksi),+mutta+en+siitä+kanna+huonoa+omaatuntoa+että+näin+rasitan+yleistä+terveydenhoitoa.
Hyvää+torstaita!
08.09.2022 11:50
Kirpeän+kylmän+tiistain+tervehdys!
8+astetta+ei+ole+kovin+lämmintä,+mutta+ei+se+nyt+vielä+aivan+jäädytäkään!+Aurinko+paistaa+ja+tuulee+vienosti,+joten+aivan+kohtalaisen+hyvä+sää.
Jimmy+on+aloittanut+aamunsa+kirsikka-luumu+mehulla+ja+kyllä+on+helppo+uskoa,+että+oli+hyvää.+
Minäkin+olen+tehnyt+tuhansia+litroja+ihanaa+omenatuoremehua+pienellä+kotikäyttöisellä+tuoremehumyllyllä+sitä+tehden+aikoinaan.+Meillä+oli+talon+päädyssä+isoja+ihania+omenapuita+ja+niissä+maailman+parhaita+mehuomenoita.+Suuria,+vihreitä+ja+niin+mehukkaita+kuin+olla+ja+voi.+En+voinut+niitä+jättää+hyödyntämättä,+joten+mylläsin+pikku+myllyll+mehua.+Kuumensin+mehun+ja+mehupullot+ja+pullotin+mehun+niihin.+Silloin+alkuaikoina+ei+ollut+niin+suurta+pakastinta,+että+olisi+voinut+laittaa+kaikki+sinne,+mutta+tuoreena+ja+homehtumatta+säilyi+hyvin+noissa+pulloissakin.+Kaikki+kehuivat+sitä+mehua+ja+myös+perhe+sai+oman+puutarhan+mehua+aamuin+tuoremehukseen+läpi+talven.+Mehupulloja+oli+kylmävarastossa+usein+lähes+parisataa+pulloa.+Vieläkin+lapset+muistavat+kaivaten+niitä+omenoita+ja+niistä+tehtyä+mehua.
Teinhän+minä+myöskin+kaikenlaisia+hilloja+keittäen+ja+purkit+kuumentaen+uunissa,+kun+halusin+saada+kaikenlaisen+sadon+talteen+perheen+käyttöön+talvikuukausina+ja+kun+sinne+pakastimeen+ei+mahtunut,+niin+piti+ottaa+vanhat+keinot+käyttöön.
Nyt+täytyy+mennä+tuonne+alakertaan.+Ostoslistani+oli+niin+pitkä+nyt,+että+lähetin+sen+pojalleni+sähköpostissa+ja+hän+käy+kaupassa+kun+hänelle+sopii.+On+nopeampaa+nyt+toimia+niin.+Hän+arveli+tulevansa+tuomaan+ostokseni+tässä+alku+iltapäivästä.
06.09.2022 12:38
Niin+on+päivä+taas+vilahtanut,+etten+ole+saanut+mitään+aikaiseksi.+Nukuin+aamulla+hieman+pitempään,+kun+luin+eilen+vuoteessa+puoli+yhteen+ja+tänään+jatkoin+sen+kirjan+lukemista+niin+kauan,+että+sain+sen+luettua+loppuun.+Siinä+tämä+päivä+menikin.
Minä+en+ole+koskaan+katsonut+tv:stä+mitään+noita+tosi+tv,+enkä+muitakaan+tuon+tyylisiä+ohjelmia.+BB+on+aivan+vieras+minulle,+ei+vaan+kiinnosta.+Vaikka+olen+"kokkaaja",+ainakin+olen+ollut+aikoinaan,+niin+en+katsele+myöskään+mitään+kokki+ohjelmia.+Niitä+tuntuu+olevan+telkkarissa+yhtä+paljon,++kuin+sieniä+nousee+sateella.
05.09.2022 17:23
Tulin+taas+sulkemaan+konettani+ja+huomasin+amummun+kirjoituksen.+Tuli+surullinen+olo,+mutta+ei+kukaan+voi+mitään,+kun+elämän+kilometrit+ovat+tulleet+loppumetreille.++Voimia+tuo+vaatii+koko+teidän+perheeltä,+mutta+ette+ole+yksin+tuossa+tilanteessa,+vaikka+ei+se+lohduta+yhtään.+Ei+mitään+sanoja+ole+olemassakaan+tässä+tilanteessa.
Rauhallista+yötä+kaikille.
04.09.2022 23:02
Keskipäivää+voi+jo+toivotella!
Viitaten+tuohon+"joidenkin+naisten+pälpättävät+leukaperät+pääsevät+lähimmäs+ikiliikkujaa.."+tuli+heti+mieleeni+eräs+miespuolinen+radiotoimittaja,+joka+puhuu+"puolituntia"+yhtä+jaksoa,+hengittämättä+välillä,+eikä+edes+pilkuta+(,)+puhetulvaansa,+niin+siitä+seuraa+se,+että+kuulija+jo+hengästyy,+ja+on+melkein+pakko+jo+ojentaa+käsi+sulkemaan+radio.+Eikös+joskus+sanottu+noita+puheripulista+kärsiviä+"turpahöyliksi?"
Mennäänpä+sitten+puhumaan+säästä.+Täällä+näyttää+ulkona+olevan+kahdeksan+lämpöastetta.+Ei+siis+ole+kovin+helteistä+enää.+Talvi+tulee,+mutta+onkohan+sisälämpökään+tulevana+talvena+juuri+tuota+korkeammalla,+kun+lämpöhanat+suljetaan+kaikilta?+Nyt+ei+enää+ole+juustohöylä+leikkauksissa+käytössä,+vaan+nyt+käytetään+jo+sirkkeliä.
No,+nyt+on+vielä+hetki+aikaa+tuohon+talven+tuloon,+joten+eletään+nyt+tässä+hetkessä+vaan.
Leppoisaa+sunnuntaita+kaikille!
04.09.2022 10:58
Kyllä,+Taljankan+Huopikkaat+on+hyvin+sopivaa+muistelumusiikkia+noihin+lapsuuden+huopikas+muistoihin.+Täytyy+kyllä+sanoa,+että+me+lapset+oikein+odotimme+aina+niitä+uusia+huopikkaita.+Olivat+ne+niin+söpöt+ja+pienet+jalat+eivät+palelleet+niissä.
03.09.2022 12:47
Muistuipa+tuosta+"huopatossutehtaasta"+mieleen+kovat+pakkaset,+joita+silloin+kun+olin+lapsi,+tuntui+olevan+aivan+loputtomasti,+kuukausikaupalla,+mutta+meille+lapsille+oli+aina+hankittu+nuo+huopikkaat,+joten+jalat+eivät+palelleet.+Muistelen,+että+niiden+tavallisten+harmaiden+huopikkaiden+lisäksi+oli+myös+punaisia+huopikkaita?+Muistankohan+väärin+ja+sotken+punaisiin+kumisaappaisiin?+Ei+olisi+ihme,+onhan+tuosta+lapsuudesta+jo+aikaa!
Nyt+ovat+talvetkin+niin+lämpimiä,+ainakin+täällä+pääkaupunkiseudulla,+ettei+huopikkaita+tarvita,+vaan+nuoriso+kulkee+talvellakin+nilkat+paljaina.
03.09.2022 11:53
Kun+tulin+sulkemaan+koneeni,+niin+huomasin,+että+hiljaista+on+ollut+tänään+täällä.+Missä+Cee+ja+onkohan+amummu+ja+siippansa+menneet+maalle?+Vielä+sitä+mökkikauttakin+riittää.+Muut+miehetkin+ovat+vielä+viikontöissään,+vain+edson+on+ollut+ahkera+kirjoittaja.
Minä+otan+nyt+dekkarin+mukaani+ja+menen+sänkyyn+odottelemaan+nukkumattia.
Hyvää+yötä!
02.09.2022 22:03
Perjantai+ja+viikonloppu+alkamassa.+Huomenta+vaan!
Sähkö+puhuttaa+kun+tässä+sähköisellä+koneellani+minäkin+kirjoittelen,+vaikka+ei+kai+tämä+kone+olekaan+se+ahnein+sähkösyöppö?+Sain+eilen+minäkin+Heleniltä+postia+ja+siinä+kerrottiin,+että+sähkölasku+nousee+lokakuun+alusta+58+prosenttia!+Nähtävästi+joillekin+ei+ole+ylärajaa,+kun+korotusprosenttejaan+nostavat?+Mukana+oli+selityksiä+erilaisista+maksuperusteista,+mutta+en+niistä+ymmärtänyt+höykäsen+pöläystä,+eikä+näytä+ymmärtäneen+moni+muukaan.+Minä+olen+ollut+aina+Helenin+sähköasiakas,+en+koskaan+minkään+muun,+mutta+ei+taida+pitkäkään+asiakkuus+antaa+mitään+alennuksia?
Talvesta+voi+siis+tulla+kylmä.+Nytkään+ei+ulkonakaan+ole+enää+lämmintä.+6-astetta,+joten+takkikeli.
Ei+tässä+nyt+muuta+tällä+erää.+Täytyy+mennä+lukemaan,+mitä+media+kertoilee+tuoreinpina+uutisinaan+netissä.+Paperilehti+on+jo+luettu.
Hyvää+päivänjatkoa+kaikille!
02.09.2022 08:57
Niin+on+tämäkin+elokuun+viimeinen+päivä+loppumaisillaan+ja+siirrymme+virallisesti+syksyyn+ja+syyskuulle.
Voi+laulaa+että,+"on+kesä+mennyt,+tunne+lämpöä+en+nyt...",+mutta+eiköhän+noita+lämpöisiäkin+päiviä+vielä+tule+näin+syksylläkin.
Eipä+tässä+nyt+muuta+kuin+hyvää+yötä!+Nukkukaa+hyvin!
Rapu
31.08.2022 22:10
Huomenta+kaikille!
Seitsemän+astetta+näyttää+ulkolämpötila+olevan,+joten+ei+kovin+lämmintä+enää.+Patterit+ovat+hieman+haalean+lämpöiset+ja+siihen+on+kai+totuttava+nyt,+vaikka+ulkona+olisi+pakkasta+ja+koti+melkein+jääkylmä.
Tuo+minun+tammeni+ei+ole+aivan+lähellä+seinää,+mutta+pihallani+kulkee+niitä+vesiputkia.+Kukaan+ei+ainakaan+vielä+ole+sanonut+minulle,+että+se+täytyy+hävittää.+Se+on+ainoa+tammi+koko+taloyhtiön+pihoilla.+Mäntyjä+täällä+on+vaikka+millä+mitalla.
Minulla+kasvaa+upea+villiviini+tuossa+olohuoneen+kohdalla+olevan+pergolan++kehikoissa+ja+se+kiipeää+tänne+toisen+kerroksen+korkeuteen,+rönsyten+jokapuolelle.+Poikani+repi+sitä+eilen+irti+rännikourusta+kun+se+oli+luikerrellut+sinnekin+ja+vesiputken+sisäänkin.+Syksyllä+se+on+todella+upea+hehkuessaan+punaisena.
Edellisessä+rivitalossa,+mistä+muutin+tänne,+villiviini+täytti+koko+päätyseinän.+Komea+se+oli,+mutta+tiiliseinä+oli+sen+alla+alkanut+rapistua,+joten+nyt+en+tiedä+ovatko+nyt+joutuneet+sen+seinän+uusimaan+ja+villiviinin+poistamaan?+Se+oli+vielä+silloin+kun+minä+muutin+sieltä+pois.
Tämä+nyt+näin+aamunavauksena!
Hyvää+keskiviikkoa+ja+elokuun+viimeistä+päivää+kaikille!
Rapu
31.08.2022 08:56
Minulla+oli+silloin,+kun+tämän+kotini+ostin,+etupihallani+kolme+mäntyä.+Nyt+on+vain+yksi,+joka+on+niin+suuri+nyt,+että+kun+katselen+täältä+toisesta+kerroksesta,+istuen+koneellani,+niin+männyn+latvaa+ei+näy,+vaan+se+katoaa+pitkälle+ylös,+jonnekin+korkeuksiin.++Kaksi+männyistä,+nekin+tosi+suuria+ja+vanhoja,+kaadettiin+kun+ne+olivat+jotenkin+putkien+päällä.+Minä+istutin+vielä+tuohon+pihalle,+männyn+lähelle+tammen,+josta+olen+kertonut+monta+kertaa.+Lumi+katkaisi+siltä+latvan,+joten+se+ei+nyt+ole+kovin+korkea,+vaikka+on+ollut+tuossa+jo+parikymmentä+vuotta.+Tosin+kun+istutin+sen,+niin+se+oli+jostakin+löytämäni+noin+10-senttinen+pieni+taimi,+enkä+uskonut+sen+lähtevän+kasvamaan,+mutta+lähtipä+vaan.+Sitkeä+kuin+istuttajansa!+Nyt+tekee+jo+kovasti+noita+tammenterhojakin,+joten+elää+hyvin.
30.08.2022 13:47
Lämpötilat++-++ei+"lämpötiat."+Korjata+täytyi+taas.
30.08.2022 10:35
Aamupäivää!
Lämpötiat+ovat+romahtaneet.+11+astetta+näyttää+mittari.+Sää+on+kuitenkin+selkeä+joten+ehkä+se+vielä+lämpeneekin+päivällä?
Vanhemmalla+tyttärelläni+on+nyt+korona.+Eilen+oli+kova+kuume,+mutta+nyt+kun+soitin+hänelle,+niin+onneksi+olo+oli+jo+kohentunut+ja+kuume+poissa.+Teki+jo+kotonaan+paperitöitä.+Kauan+se+kestikin,+kunnes+sai+tuon+koronan,+koska+on+lääkärinä+töissä+sairaalassa,+mikä+oli+myös+korona+sairaalana.+Tosin+hän+ei+kirurgina+ollut+hoitamassa+koronapotilaita.
Hyvää+tiistaita+kaikille.
30.08.2022 10:32
Keskipäivän+tervehdys+ketjuun!
Minulla+oli+aikainen+herätys+tänään,+kun+olin+jo+heti+aamuvarhaisella+Iho-+ja+allergiasairaalassa+kehon+tarkastuksessa+auringon+aiheuttamien+ja+mahdollisten+muidenkin+"näppyjen"+tutkinnan+takia.+Kylmää+suihkutusta+tuli+joihinkin+kohtiin+ja+yhden+pienen+näpyn+poistoon+sain+ajan+syyskuun+loppupuolelle,+koska+lääkärillä+oli+tänään+kaikki+ajat+täynnä,+joten+tuota+toimenpidettä+ei+voitu+tehdä+nyt+samalla.+Tulipa+taas+iho+syynättyä.+Aurinko+ei+ole+aivan+vaaraton+ja+minä+olen+ollut+aina+auringon+ottaja,+joten+nyt+sitten+on+jälkiseuraamuksia+valvottava+tarkkaan.+Enää+en+ota+aurinkoa+muuten+kuin+"purkista!"+Harmi++-++tykkäsin+olla+ruskea!+En+tosin+ole+nytkään+kuin+"kalkkilaivan+kapteeni"+väritykseltäni.+Ihoni+on+aika+ruskea+muutenkin,+vaikka+olenkin+supi+suomalainen++-++luulisin?+Äidin+puolen+suku+on+tummatukkaista+ja+hieman+ruskeaverisiä+muutenkin.+
No+tuo+käynti+on+nyt+onneksi+taas+käyty,+eikä+mitään+suurempaa+havaittu,+joten+taas+pystyy+huokaamaan+helpotuksesta.+Kunhan+vielä+tuon+näpyn+saa+pois.
Hyvää+maanantain+jatkoa+ja+uuden+viikon+alkua!
29.08.2022 12:28
On+hieman+ristiriitaiset+tunteet+hoitajalakkoa+ajatellessa,+kun+on+joskus+ollut+itsekin+siinä+lakossa+(vaikka+sainkin+olla+töissä+koko+ajan),+mutta+olen+ollut+myös+potilaana+ja+joutunut+lähtemään+edellisenä+iltana+ennen+sydänleikkausta+kotiin+sairaalasta,+kun+ylihoitaja+sulki+leikkaussalista+yhden+pöydän,+koska+yhden+hoitajan+lapsi+oli+sairastunut+ja+hoitaja+jäi+kotiin+hoitamaan+lasta!+Minun+leikkaukseni+siirtyi+ja+minä+jouduin+lähtemään+kotiin,+vaikka+oli+jo+valmisteltu+seuraavan+aamun+leikkaukseen.+Siitä+on+jo+kauan,+mutta+yhä+se+kirpaisee.+Ei+ollut+kyse+hoitajalakosta+silloin,+mutta+hoitajapulasta+kyllä.
Nyt+tuntuu+todella+pahalta+niiden+potilaiden+osalta,+jotka+ovat+tehohoidossa+vaikka+jonkun+leikkauksen+jälkeen,+jos+tehohoito-osasto+suljetaan+neljän+päivän+ajaksi.+En+pystyisi+siihen,+jos+minun+mielipiteelläni+olisi+merkitystä.+Raha+on+kuitenkin+vain+rahaa,+mutta+ihmisen+elämä+on+ainutkertainen.
28.08.2022 11:32
Sunnuntaita!
Kesäsää+näyttää+jatkuvan+vielä+syyskuussakin.+Siltä+näyttää+ainakin+Hesarin+säätietojen+mukaan.+En+valita,+koska+kyllä+niitä+syksysäitäkin+vielä+tulee.
Minun+luonani+tulee+tänään+käymään+nuorempi+tyttäreni+vanhemman+poikansa+kanssa.+Nuorempi+poika+menee+nyt+käymään+isänsä+kanssa+toisen+mumminsa+luona.
Mitä+tulee+sirkukseen+ja+sirkushuveihin,+niin+minä+en+ole+niistä+pitänyt+koskaan.+En+edes+lapsena.+Kävimme+kyllä+joskus+sirkuksessa,+kun+omat+lapset+olivat+pieniä+ja+halusivat+sinne,+mutta+en+tykännyt,+eikä+tainneet+lapsemmekaan+niistä+kovin+tykätä?
Nyt+täytyy+ryhtyä+joihinkin+hommiin,+kun+en+vielä+tiedä+mihin+aikaan+tytär+tulee,+niin+on+kaikenlaista+tehtävä+sitä+ennen.
Mukavaa+sunnuntaita+kaikille!
Rapu
28.08.2022 09:11
Avasin+uuden+Elämä-ketjun.+Kaikki+mukaan!
Kiitos+Cee+tästä+täyttyneestä+ketjusta!
Hyvää+yötä!
26.08.2022 23:23
Huomasin+tuolla+edellisessä,+että+Cee+toivoi+että+aloittaisin+nyt+vuorostani+uuden+ketjun,+joten+tässä+se+nyt+on.+Piti+oikein+miettiä+tuota+ensimmäistä+aloitusriviä,+että+mitä+siihen+pitää+kirjoittaa,+kun+ei+se+huolinut+vaikka+mitä+yritin?+Ei+se+sitten+tarvinnutkaan+mitään,+mutta+minulla+kesti+vähän+aikaa+älytä+se?
Nyt+toivotan+vain+hyviä+unia,+jos+joku+vielä+valvoo,+mutta+myös+jo+nukkuville+tietysti+sinne+unielämään!
Rapu
26.08.2022 23:20
Minä+mietin+tuota+Ceen+tuhottavien+papereiden+määrää+ja+kauhistuttaa+suorastaan+omien+tuhottavien+papereiden+paljous?+
Rapuna+minä+olen+luonteeltani+sellainen,+joka+tallentaa+kaikki+maksetut+laskut+melkein+ikuisesti,+että+todiste+löytyy++(monen+vuosikymmen+takainen),+jos+joku+sitä+kyselee.+Nyt+niitä+on+jo+niin+paljon+tuolla+ulkovarastossa+laatikoissa,+että+taitaisi+jo+tukehtua+silppuri,+kuin+silppuri,+tai+kuumentua+ylikuumaksi+kun+noita+minun+maksettuja+vanhoja+laskuja+veisi+silputtavaksi.+Kalliiksikin+tulisi.+Huh,+huh!
Nyt+alkaa+jo+olla+nälkä,+mutta+onneksi+ei+tarvitse+muuta+kuin+keittää+perunat+ja+laittaa+salaatti.+Muu+ruoka+on+jo+valmiina+ja+se+on+kalaa.+Kun+täällä+kehuttiin+aiemmin+tuota+hapankaalia,+niin+olin+"mainoksen+uhri"+ja+ostin+tuota+mainittua+hapankaalia.+En+ollut+sitä,+enkä+muunkaan+merkkistä+hapankaalia+syönyt+kai+koskaan,+mutta+kaalista+yleensä+tykkään+monenlaisina+ruokina+ja+raakasalaattina,+mutta+nyt+olen+aivan+ihmeissäni?+En+tykännyt+tuosta+hapankaalista,+vaikka+olen+yleensäkin+hyvin+kaikkiruokainen,+mutta+tuo+hapankaali+ei+ollut+minun+kaaliani!+En+heittänyt+sitä+kyllä+poiskaan,+vaan+laitoin+kerran+sitä+lautaselleni+otettua,+loput+pakasteeseen+jos+vaikka+joskus+yrittäisi+(nälissään)+vielä+sitä+ottaa+lisukkeeksi+lautaselle?
Perjantaita+vaan+kaikille+toivotellen
Rapu
26.08.2022 13:47
6 / 43