Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
profiilit
Alkuperäinen-Rapu
Alkuperäinen-Rapu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
844
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin+kauan+kuin+on+elämää,+on+myös+toivoa.+Ei+tuo+varmaan+paljon+lohduta+amummua+ja+siippaansa,+mutta+siltikin,+toivoa+ei+kannata+heittää+kokonaan+pois+vaikuttajavoimista.+Minäkin,+kuten+Cee,+ymmärsin+eilen,+etteivät+tiedot+taudista+ole+olleet+parhaat+mahdolliset+ja+olin+kyllä+hengessä+mukana.+Muutahan+ei+voikaan.
Nyt+toivotan+rauhaisia+yöunia+kaikille!
24.08.2022 22:00
Ei+niistä+voi+antaa+sellaista+toivomusta.+Ne+tulee+sitä+mukaa,+kun+tilaaja+etenee+siellä+jonossa.+Joskus+sitten+tulee+monta+kirjaa+yhtä+aikaa.+Viime+viikolla+varasin+yhden+kirjan:+Paperipalatsi,+joka+oli+juuri+sillä+viikolla+ilmestynyt+ja+luulin,+ettei+juuri+kukaan+ole+vielä+ehtinyt+sitä+varaamaan,+mutta+kun+kysyin,+että+"onko+siinä+miten+monta+varausta?",+niin+vastaus+oli+että+"noin+parituhatta",+ja+kirjoja+on+sata+kappaletta+lainattavaksi.+Arveli+kyllä,+että+saavat+lisää+kirjojakin!
24.08.2022 16:08
Lämpömittari+tuolla+viherhuoneessa+näyttää+38+astetta+lämmintä.+Tuule+ei+yhtään,+joten+vaikka+isot+lasiovet+ovat+auki,+ei+tule+mitään+viilennystä.+Yritin+olla+siellä+lukemassa+kun+nyt+on+taas+luettavaa,+mutta+ei+jaksa+olla+sielläkään+kovin+kauan+yhtäkyytiä.+Voi+William,+on+kirja+mitä+aloin+lukea+ensin.+Neljässä+kirjassa+on+tuo+keltainen+lappu,+joten+kiirettä+pitää+että+ehdin+ne+kuukaudessa+lukea,+kun+ne+ovat+varaamiani+kirjoja,+joita+olen+odottanut+ties+kuinka+kauan,+eikä+niitä+voi+uusia,+kun+muutkin+odottavat+niitä!+Tuo+se+on,+että+ensin+odotat+ja+sitten+ne+tulee+kaikki+kerralla?
24.08.2022 14:03
Taas+on+alkanut+uusi+viikko+ja+lämmintä+on,+mutta+ei+aurinkoa.+Sääkartat+kyllä+näyttää,+että+aurinkoa+on+luvassa+tällekin+viikolle,+mitä+nyt+parina+päivänä+joku+sadepilvikin+näyttäisi+olevan.
Hommia+olisi+vaikka+kuinka,+mutta+kun+niitä+on+liikaa,+mutta+voimia+ei,+tulee+helposti+tunne+että+olkoot+nyt+vielä+tekemättä.+Siitä+se+"laiskuus"+sitten+voimistuukin+ja+pian+on+pakko+nykäistä+itseään+niskasta+ja+lopettaa+laiskurin+elämä!
Kyläillytkin+olen+käymällä+katsastamassa+sisaren+ja+hänen+miehensä+upouuden+kodin+ja+täytyy+sanoa,+että+kaunis+ja+valoisa+oli+tuo+heidän+kotinsa.+Mitkä+näkymät+kuudennesta+kerroksesta+ja+vieläpä+kulmahuoneistosta+yli+Espoon!+Sisareni+ja+miehensä+ostivat+sen+jo+siinä+vaiheessa+kun+se+oli+vasta+pohjapiirroksena+paperilla+ja+nyt+he+asuvat+siellä.+Ikkunat+ovat+lattiasta+kattoon+ja+makuuhuoneessa+on+kaksi+seinää+pelkkää+ikkunaa+kun+se+on+kulmahuone!
Huomenna+on+minulla+kirjastopäivä.+Kaksi+kauan+sitten+tilaamaani+kirjaa+on+tullut+ja+jotain+muuta+täytyy+saada+vielä+lisäksi.
Ei+voi+muuta+kuin+toivotella+hyviä+tietoja+amummun+siipalle+huomista+ajatellen,+jolloin+niitä+tietoja+on+tulossa.+Kaikille+tietysti+hyvää+viikon+aloitusta+säässä+kuin+säässä!
22.08.2022 10:14
Huomenta!
Lämmintä+piisaa.+Kello+on+vasta+8.30+ja+mittari+näyttää+jo+23+astetta+lämmintä,+joten+hikeä+jo+pukkaa.
Katselin+minäkin+noita+Aran+tyttären+ottamia+kuvia+sieltä+heidän+maisemistaan+ja+kovin+kauniita+ja+herkkiä+luontokuvia+siellä+olikin+taas.+Arasta+en+huomannut+mitään+mainintaa,+muuten+kuin+joissakin+puhuttiin+muodossa+"meidän",+mutta+muuta+mainintaa+en+nähnyt,+mikä+olisi+viitannut+Araan.
Olen+jo+herännyt+aikaisin+tänään(kin)+ja+aamiainenon+syöty,+paperi+Hesari+luettu+ja+nyt+aion+katsella+vielä+HS.fin+tarjonnan,+onko+jotain+uutta+paperilehteen+lisäyksenä+jo+päivitetty?
Lämmintä+keskiviikkoa+kaikille!
17.08.2022 08:37
Minullakin+sattuu+olemaan+tuo+kiinteästi+paikallaan+oleva+Kotipuhelin+peilin+edessä.+Tuo+puhelin+on+minulla+täällä+"tietokone+huoneessani"+lasipöydällä+ja+taustalla+on+peili,+puhelin+istuimena+vanha+keinutuoli,+vastakohtana+tälle+samassa+tilassa+olevalle+modernille+tietokone+tuolille!
Pian+istahdan+tuohon+keinutuoliin,+kun+se+ainoa+henkilö+joka+tuohon+puhelimeen+soittaa,+soittaa+minulle+meidän+joka+lauantaisen+puhelun.
Kiitos+myös+lankapuhelimen+muistosoitto+musiikista!+Joskus+noita+erilaisia+musiikki+hetkiä+saimme+tänne+useinkin.+Kukahan+se+oli+kun+niitä+laittoi?+Taisi+olla+edson+ja+weepeli+enimmäkseen?
13.08.2022 14:47
Mukavaa+syntymäpäiväateriaa+koko+porukalle.+Nauttikaa+kun+saatte+olla+kaikki+yhdessä+juhlimassa!+Sääkin+suosii,+joten+mikäs+on+juhliessa.+Nuo+koko+perheen+yhteiset+kokoontumiset+iloisissa+merkeissä+kantavat+pitkään+muistojen+nauhassa!
13.08.2022 13:19
Huh+hellettä!
Laitoin+jo+tuon+"ilman+viilentäjän+sivuun,+mutta+jos+tätä+menoa+taas+pukkaa+lämpöä,+niin+pian+se+on+laitettava+pyörimään,+mutta+ei+vielä,+koska+sähköä+sekin+vie!+Ainakin+vähän!
Kysyntä+ja+tarjonta!+Siitä+ne+hintojen+nousut+johtuu.+Vaihdoin+vanhan+ja+kuukausimaksultaan+kalliin+lankapuhelinliittymäni+nykyiseen,+silloin+halpaan+Kotipuhelimeen,+jonka+sai+samanlaisella+puhelinkoneella+kuin+oli+sen+lankaliittymän+luuripuhelinkin+ja+siihen+sai+siirtää+sen+vanhan+lankanumeronkin,+Operaattori+halusi+saada+lankapuhelimet+pois.+Ja+kuukausimaksu+ei+ollut+kuin+vajaa+viisi+euroa+kuukaudessa,+kun+lankapuhelimen+oli+silloin+melkein+jo+kolmekymmentä+euroa+kuukaudessa.++Operaattori+halusi+päästä+eroon+lankapuhelimista+ja+mainosti+kovasti+tuota+Kotipuhelinta+ja+sen+halpuutta.
Silloin+tapahtui+ryntäys+ja+ihmiset+riensivät+lopettamaan+luotettavan+lankalinjansa+ja+ottivat+tilalle+tuon+halvan+kuukausimaksullisen+Kotipuhelimen+ja+tuntui+ettei+mitään+muutosta+ollut+puhumisen+helppouteen+tullutkaan,+kun+oli+tuttu+luuri+kädessä+ja+siitä+johto+puhelinkoneeseen,+joka+näytti+samanlaiselta+kuin+lankapuhelinkin?
Kaikenlaisia+vaikeuksia+ja+häiriöitä+siinä+kyllä+alkuun+ilmeni,+kuten+kännyköissäkin,+mutta+nyt+se+on+toiminut+melko+hyvin,+tosin+kuukausi+hinta+lähti+nousemaan+heti,+kun+tuo+iso+vaihtoryntäys+oli+tapahtunut+ja+on+nyt+jo+noussut+lähes+puolella+alkuperäisestä+kuukausihinnastaan.+Kymppiä+kuukaudessa+jo+lähenee.+Varmaa+on+se,+että+kun+vanhat+ja+"oikeat"+lankapuhelimet+on+saatu+kokonaan+pois+markkinoilta,+niin+kuukausi+hinta+nousee+samaan+kuin+lankapuhelimella+on+nyt.+Ei+ole+enää+mitään+kilpailua.+Minä+pidän+tuota+Kotipuhelinta+vain+yhden+siihen+soittavan+takia+ja+myös+vähän+varallakin,+jos+kännykkäni+temppuilee+(ja+sehän+kyllä+nykyisin+temppuilee),+mutta+puheluni+hoidan+kännykällä+jota+kuljetan+mukanani.+Tuo+Kotipuhelin+on+piuhalla+kiinni+töpselissä+ja+pysyy+siis+paikoillaan,+mutta+onpahan+varalla,+jos+kännykkä+ei+toimi.
Hyvää+lauantaita!
13.08.2022 12:12
Aamupäiväntervehdys+ketjuun!
Sää+on+edelleen+lämmin+ja+kesäinen.+20+astetta+lämpöä+on+erittäin+hyvä+lämmönmäärä.+Poutapilviä+purjehtii+sinisellä+taivaalla+kun+katseen+luo+ikkunasta+ulos.+Tuulee+kyllä+ajoittain+aika+reippaastikin,+kun+männyn+oksat+heiluvat+vinhaan!
Minulla+on+vakaa+tarkoitus+alentaa+tuota+silitettävien+pyykkien+kasaa+silityslaudan+päällä+ja+saada+ainakin+osa+niistä+liinavaatekaappiin+tänään,+mutta+saa+nähdä+kuinka+käy?
Hyvää+torstaita+kaikille!
11.08.2022 11:08
Lauantaita!
Ei+paista,+mutta+ei+nyt+myöskään+sada!+Harmaata,+mutta+toisaalla+jo+kirkasteleekin,+sää+nimittäin.
Heräsin+jo+kukonlaulun+aikaan+taas+tänä+aamuna.+Olisin+voinut+nukkua+vielä+parituntia,+mutta+kun+olin+aivan+virkeä,+niin+en+viitsinyt+lojua+sängyssä,+vaan+nousin+lukemaan+paperi+Hesaria.+Eipä+siinäkään+ollut+mitään+muuta+kuin+näitä+samoja+juttuja+kuin+HS.fissä+ja+yleensä+näitä+viime+aikojen+sotajuttuja.
Eipä+tässä+nyt+muuta.+Taidan+mennä+nyt+ruokalevolle+tuonne+viherhuoneeseen+ja+nostan+jalat+seinälle.+Ei+haittaa+vaikka+nukahtaisinkin+hetkeksi.
Hyvää+lauantain+aloitusta+kaikille!
06.08.2022 08:22
"tyhmyydestä"++-+++kirjaimetkin+jo+sekoavat,+mutta+ei+kuitenkaan+vielä+ainakaan+nälästä!+Olen+jo+syönyt+aamiaiseni+ja+se+oli+hyvä!
05.08.2022 09:52
Huomenta+ja+viikonloppua!
Nyt+on+minunkin+tililleni+tulla+ropsahtanut+veronpalautus,+mikä+on+peräti+60+euroa!+Kansaneläkkeestä,+tai+takuueläkkeestä+nauttivat+saavat+nyt+vielä+ylimääräisen+indeksikorotuksen+eläkkeisiinsä,+mutta+pientä+työeläkettä+saavat+jäävät+ilman+korotuksia,+joten+voivat+vain+venyttää+sitä+kuulusaa+senttiä+edelleenkin+ja+varoa+ettei+se+hiudu+ihan+poikki!+Saadakseen+tuon+takuueläkkeen,+ei+ole+tarvinnut+itseään+palkkatyöllä+ainakaan+rasittaa+yhtään+koko+elämänsä+aikana+ja+nyt+se+jo+alkaa+ylittää+pienimmät+työeläkkeet.+Pienipalkkaista+työtä+elämänsä+tehneitä+sakotetaan+tyhnyydestä,+kun+samat+tulot+olisi+saanut+tekemättä+mitään!
No,+kaipa+nuo+päättäjämme+tietävät+mitä+tekevät?
Täällä+sää+kuitenkin+antaa+parastaan.+Lämmintä+on+23+astetta+jo+nyt.+Aurinko+paistaa+tuloeroista+huolimatta+kaikille+tuloluokille+ja+on+viikonloppu.
Nautitaan+kesästä!
05.08.2022 09:48
Olipas+nopea+ja+helppolaittoinen+ateria:+silliä,+perunoita+ja+salaattia.+Jälkiruoaksi+nektariini.+Ne+ovat+nyt+tosi+hyviä.+Ei+sen+ruoan+tarvitse+olla+aina+jotain"gurmeeta",+vähempikin+kelpaa.
Tuon+"ukkelon"+muistan+hyvin+jo+sieltä+Hesarin+Elämästä.+Eikös+hän+kertoillut+asuvansa+Thai-maassa+ja+hänellä+oli+silloin+ainakin+nuori+thai-vaimo,+jolla+hän+"ylpeili?"+Myöhemmin+hän+on+joskus+kirjoitellu+nyky-Hesarissakin,+mutta+nyt+en+ole+nähnyt+hänen+kirjoituksiaan+sielläkään+pitkään+aikaan.
03.08.2022 15:21
No+enpä+ollut+minäkään+ennen+kuullut+"hamppuhousuista",+vaikka+hamppu+onkin+ollut+nyt+kovasti+esillä+tuolla+Hesarin+kirjoituksissa.
Noissa+housuissani+kerrotaan+olevan+hamppua+55+prosenttia+ja+luomupuuvillaa+45+prosenttia.+Käytän+nuo+housut+housuina+ja+jätän+hamppusätkät+alansa+asiantuntijoiden+huoleksi,+kun+en+ole+koskaan+yhtään+muutakaan+tupakkaa+polttanut,+niin+en+viitsi+nytkään+opetella.
02.08.2022 19:24
No+nyt+tuoksuu+täälläkin+juuri+uunista+ottamani+mustikkapiirakka.+Tytär+perheineen+toi+minulle+eilen+mustikoita+ja+poimimiaan+punaherukoita,+jotka+laitoin+tänään+pakkaseen.+Tytär+tämän+pienimmäisensä+kanssa+oli+käynyt+myös+poimimassa+mummille+nuo+mustikat.+Nyt+tuo+nuorimmainen+puhuu+jo+jopa+pari+sanaa+peräkkäin+ja+hän+tuli+ja+kapusi+eilen+monta+kertaa+aivan+"pyytämättä"+syliini+istumaan+joku+lelu+kädessään..+Ei+oltu+nähty+vähään+aikaan,+kun+he+ovat+olleet+maalla,+joten+tuossa+iässä+iskee+se+ujous+alussa,+mutta+pian+mummi+muistui+mieleen+vanhana+tuttuna++-++mummina!
Näin+Lidlin+mainoksen+missä+mainostettiin+pitkiä+housuja.+Myynti+alkoi+eilen+ja+soitin+tyttärelle,+että+katso+Lidlistä+noita+housuja+olisivatko+minulle+arkikäyttöön+hyvät?+No,+onhan+ne,+eivätkä+maksaneet+kuin+14.90.+Ne+ovat+kevyet,+suoralahkeiset+(eivät+pillit),+vaaleat+väriltään,+erittäin+miellyttävän+tuntuista+materiaalia.+Irroitin+äsken+niistä+nuot+laput+ja+kun+luin+niitä,+niin+huomasin,+että+nyt+minulla+on+hamppu-housut!+Menenköhän+minä+nyt+aivan+sekaisin,+mitä+luulette?
Hyvää+illan+jatkoa!
02.08.2022 15:43
Nämä+minun+korvapuustini+ovat+kyllä+reilunkokoisia,+mutta+toiseksi+jäävät+kokonsa+suhteen+yhden+Espoossa+olevan+kahvila+korvapuustien+kokoon+verrattaessa.+Olen+käynyt+siellä+joskus+tyttären+kanssa,+mutta+nyt+ei+ole+tullut+käytyä+sielläkään,+joten+en+tiedä+ovatko+korvapuustit+kutistuneet.+Espan+puusteja+en+ole+syönyt.
On+se+muuten+kumma,+kun+itse+olen+leiponut+isolle+perheelleni+niin+paljon+kaikenlaista,+niin+itse+ei+oikein+"jaksanut"+syödä+kovinkaan+noita+omia+leipomuksia,+mutta+nyt+kun+ei+tule+enää+leivottua+kovin+usein,+niin+omatkin+halut+ovat+heränneet+ja+tekee+koko+ajan+mieli+jotain+tuoretta+"paistopisteestä?"
31.07.2022 10:51
Pyhäpäivän+huomenet+ja+rauha!
Eilen+melkein+minunkin+kotonani+tuoksui+mustikkapiirakka+ja+makunystyräni+olivat+kovilla,+kun+kaikki+tuntuivat+leipovan+mustikkapiirakkaa+ja+minä+vasta+odotan+mustikoita+sitä+varten.+Nuorempi+tytär+soitti+eilen+ja+kertoi+poimineensa+minulle+piirakkamustikat.+Tuovat+varmaan+ne+tänään,+kun+tulevat+maalta+kaupunkiin+taas.
Päivä+täällä+on+aurikoinen+ja+lämpöäkin+aivan+sopivasti+jo+näin+aamusta.+Koko+viikoksikin+Hesarin+sääkartta+näytti+aurinkoa+ja+lämmintä+säätä+tänne.
Nyt+on+soitettava+siskolle+ja+myöhemmin+iltapäivällä+myös+toiselle+siskolle,+joten+nyt+on+lopetettava+koneella+istuminen+joksikin+aikaa.
Hyvää+ja+rauhaisaa+sunnuntaita+kaikille!+Nautinnollisia+kahvihetkiä+mustikkapiirakan+kera!+Minulla+on+nyt+kahvin+kanssa+"vain"+korvapuusteja!
31.07.2022 09:41
Viikonloppu+tervehdys!
Nyt+ei+ole+ainakaan+liikaa+lämpöä,+mutta+ei+vielä+ole+villatakkikaan+tarpeen!+15+astetta+näyttää+tietokone+tänne.+Omaa+mittaria+en+ole+katsonut.
En+ole+myöskään+syönyt+koskaan+hapankaalia,+vaikka+kaalista+tykkäänkin.+Kaalipiirakka,+kaalilaatikko+ovat+aivan+herkkuja,+mutta+en+tiedä+miksi+en+ole+edes+maistanut+hapankaalia?
Ei+tässä+nyt+muuta+taas+tälläerää!+Mukavaa+viikonlopun+aloitusta+kuitenkin+kaikille+ketjuun!
29.07.2022 10:32
Tuo+Kjell+Westön+Tritonus+on+lainassa+vanhemmalta+tyttäreltäni.+Hän+toi+minulle+ison+pinon+kirjoja+kun+valitin+ettei+nyt+ole+mitään+luettavaa.+Olen+kyllä+lukenut+Westön+kirjoja+muitakin,+mutta+en+tuota.+Nyt+se+on+melkein+lopussa.+Aika+mielenkiin+toinen,+mutta+yllättävä,+kun+en+olettanut+Westön+olevan+noin+musikaalinen?+Voi+olla+että+en+ole+lukenut+tarpeeksi+Westön+tuotantoa.
Minun+nuorempi+tytär+ja+hänen+miehensä,+ovat+hyvin+tarkkoja+noista+elintarvikkeiden+päivämääristä,+mutta+vanhempi+tytär+sanoo,+että+haista+ja+maista,+niin+tiedät+voiko+esim.+maitoa+käyttää!+Niin+se+onkin,+samoin+monen+muun+ruokatarvikkeen+kanssa.+Eikä+meillä+ole+koskaan+lapset+tai+aikuiset+sairastuneet+syötyään+jotakin+laittamaani.
28.07.2022 15:45
Tarkistin+vielä+uudestaan+jääkaappiani+ja+löytyihän+sieltä+vielä+aivan+avaamaton+litran+maitotölkki+(kahvinjuojien+käyntiä+varten+ostettu),+missä+parasta+ennen+oli+jo+vähän+niin+ja+näin.+Avasin+tölkin+ja+maistoin+ja+se+oli+aivan+kuin+tuoretta+maitoa.+Minä+en+ole+juonut+maitoa+moneen+kymmeneen+vuoteen,+mutta+muistan+kyllä+maun.
Taloudellinen+kun+olen,+enkä+heitä+mitään+ruokatarvikkeita+roskiin/viemäriin,+kuin+aivan+poikkeustapauksessa,+joten+ei+muuta+kuin+ohukaisia+paistamaan,+kun+maitoa+oli.
40+minuuttia+olen+seisonut+lieden+ääressä,+mutta+nyt+on+sitten+valtava+kasa+ohukaisia,+jotka+odottavat+syöjiä.+Ohukaiset+voi+kyllä+lämmittää+kätevästi+mikrossa+ja+niin+saa+kuin+juuri+paistettuja+ohukaisia+huomennakin,+joten+ei+hätää.+Kaksi+söin+jo+ja+hyviä+olivat,+mutta+ei+niitä+monta+jaksa+kun+ne+ovat+paistinpannun+kokoisia.+On+minulla+se+oikea+lettupannukin,+mutta+en+nyt+jaksanut+sillä+paistaa.
Tuo,+että+rupesin+tutkimaan+minäkin+tarkemmin+jääkaappini+sisältöä+ja+löysin+sen+kerman,+mutta+se+ei+peittänyt+piiloonsa+juustoja,+koska+oli+aivan+kaapin+perillä,+mutta+totesin+kyllä+samalla,+että+minun+juustotilanteeni+on+nyt+huono,+joten+täydennystä+kaipaa.+Tykkään+juustoista,+vaikka+en+juo+maitoa.+Tuon+minun+kaappitarkastukseni+sai+siis+aikaan+amummun+kahdendesin+kermatetra,+mikä+peitti+varjoonsa+amummun+siipan+juustot!+
Täällä+sataa+ropsautti+äsken+ja+nyt+on+ikkuna+aivan+märkä+edessäni.+Nyt+ajattelin+mennä+oikomaan+selkääni+tuonne+viherhuoneen+korisohvalle+ja+otan+mukaani+Kjell+Westön+Tritonus-kirjan+niin+saan+taas+rautaisannoksen+tietoutta+niin+sanotusta+"paremmasta+musiikista",+kun+en+nyt+ole+edes+päässyt+oopperaan+pariin+vuoteen!
28.07.2022 13:55
7 / 43