Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

1237

  1. Noista+ravun+täkeistä+tuli+mieleen,+että+olen+käyttänyt+traktorin+päällä+vanhoja+täkkejä+ja+niin+traktorin+moottori+lämpiää+parenmmin+lohkossa,+kun+on+peittoa+päällä.+Myös+vanhoja+räsymattoja+painona+täkkien+päälläOnneksi+pakkanen+hieman+laskee.
  2. Nyt+lievempää+vittuuntumista+...+jouluaaton+"iloksi"Eipä+nyt+ihan+aattoaihe,+mutta+koska+naapurini+kanssa+kävin+eilen+mielenkiintoisen+keskustelun+vakuutuksista+ja+verotuksesta,+niin+...Hän+haukkui+vakuutuslaitokset+pelkiksi+kieroilijoiksi+ja+vakuutuksen+ottajat+taas+pulmusiksi+ja+hyväsikäytön+uhreiksi.+Laskin+piruuttain,+mitä+täysvakuutus+autolle+ja+kotivakuutuksemme+on+vuodessa+ja+kumppani+eli+vaimo+ja+minä+maksamme+50+ekuu+per+lärvi+kuukaudessa+ja+kotimme+ja+yksi+automme+on+täysin+turvassa.+Jos+jäämme+maantielle,+niin+soitto+vain+ja+vara-auto+tuodaan+paikalle+ja+auto+hinataan+korjaamolle.+Ja+jos+asunto+palaa+...+ei+ainakaan+ole+alivakuutettu.+Moni+maksaa+enemmän+kuin+50+kuukaudessa+puh+ja+nettimaksuunsa+ja+tiedän+myös+aika+monta+sellaista+tarinaa,+missä+ns.+rehellinen+vakuutuksenottaja+on+kiero+ja+kaikilla+tavoin+yritetään+saada+vakuutuksesta+nniin+paljon+kuin+kehdataan+vaan+valehdella.+Ja+näin+nousevat+myös+jokaisen+vakuutusmaksutkin.+Ja+sitten+väite,+että+rakennusalan+miehen+ei+kannata+olla+yrittäjä,+koska+verot+ovat+niin+kovat.+Hän+on+rakennusmies+ja+tekee+pimeää+työtä+senkun+kerkii.+Haukkui+myös+kotitalousvähennyksen+ja+ne+ihmiset,+jotka+saattavat+ilmiantaa+veronkierron.+Jos+jokainen+toimisi+näin,+niin+millainen+olisi+koko+yhteiskuntamme?+Ja+väitän.+Aika+moni+tekee+Suomessa+pimeää+työtä,+varsinkin+rakennusalalla+ja+ainakaan+minä+en+palkkaa+enää+ketään,+joka+ei+ole+yritysrekisterissä.+Moni+on+valmis+haukkumaan+vaikkapa+terveydenhoitoamme+ja+vaatimaan+sitäsuntätä,+mutta+pimeää+työtä+teettää+kyllä+mielellään.+Kunhan+vain+itse+voittaa
  3. Minä+yritän+kirjoittaa+tänne+silloin+tällöin+jonkin+jutun+omasta+elämästäni+ja+en+nokittele.+Nokittelen+tuolla+omassa+ketjussani+ja+sielläkin+vain+politiikasta.+Onhan+tällä+Elämän+ketjulla+aika+mukavakin+historia+sentäänMietin+nimittäin+omaa+käytöstäni,+mikä+kyllä+kuvaa+itseäni.+Erittäin+vaikeaa+antaa+periksi.+Elävässä+elämässä+sama+juttu,+mutta+pakko+on+joskus+luovuttaakin,+kun+nyt+kerta+kaikkiaan+kaikki+ei+aina+suju+niin+kuin+olen+aatellut.+Ne+ovat+yhden+käden+sormissa+luettavissa+ne+kerrat,+kun+olen+naapuriapuakaan+koskaan+pyytänyt.+En+tiedä,+mistä+johtuu,+mutta+jos+joku+on+ollut+pulassa,+niin+aika+herkästi+olen+apuun+lähtenyt,+jos+vain+olen+kyennyt+auttamaan,+mutta+ite+on+ollut+vaikeaa+apua+pyytää.+Ammatti-ihmisille+ei+ole+ollut+vaikeaa+soittaa+ja+sitä+apuahan+on+helppokin+pyytää,+sillä+niin+paljon+asioita+elämässä+on,+ettei+nyt+ihan+kaikkea+pysty+edes+ymmärtämään,+saati+ratkaisemaan+ongelmia.+Eikä+iän+karttuessa+edes+fyysiset+voimat+ja+muu+kunto+kaikkeen+anna+mahdollisuuksiakaan.+Ceelle+kirjoitan,+että+ota+iisisti+niin+paljon+kuin+kykenet+ja+vain+tärkeimmät+asiat+asia+kerrallaan.+Tietysti+tämän+tiedätkin.+En+oikein+osaa+kuin+pahoitella+kirjoittamisiani.+Muillekin+kiiretöntä+jouluaNyt+kauppaan+autolla,+jonka+kahden+päivän+taistelun+jälkeen+sain+käyntiin+tietämättä+oikeastaan+mitä+edes+tein.+Kyllä+meinaan+oli+ontelo+olotila,+kun+ei+autoa+kumpaakaan+autoa+saanut+käyntiin.+Siitäkin+huolimatta,+että+tiedostan+sen+ajan,+mikä+on+tuleva+eli+ei+edes+autoa+saa+ajaa+ja+pärjättävä+täällä+kuitenkin.+Onneksi+on+olemassa+erilaisia+palveluja+saatavilla,+sillä+kulumallakaan+en+tahtoisi+täältä+muuttaa+mihinkään
  4. "Lähepä+nyt+äkkiä+sinne+Portugaliin!+Voi+olla,+että+kohta+et+kerkiä.+Tiedä+vaikka+siellä(kin)+kiellettäisiin+turismi.+Etenkin+saastuttavat+homediiselit."Sama+pelle+eli+valkokaulustyhmiö+jatkoi,+huhhuh+sentään.+Itselläni+on+muutama+tutuntuttu+jotka+asuvat+omissa+asuntoautoissaan+ja+näin+eivät+tarvitse+valtavien+hotellien+rakentamista,+eivät+myös+ruokaravintoloita+jne.+Asuvat+paljon+edullisemmin+ja+saastettomammin+kuin+ammuu,+joka+suhaa+kahden+asunnon+väliä+välittämättä+mistään+mitään.+Turismin+kielto+todella+olisikin+hyvä+juttu