Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
DrWhoo
profiilit
DrWhoo
DrWhoo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
2389
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Minulle+ei+tule+joulua,+jos+ei+hyasintti+tuoksu."
Hajusintti+on+kyseenalainen+kukka+sisätiloissa,+aika+moni+saa+sen+hajusta+oireita.+Luultavasti+olen+itse+ns+"tuoksuyliherkkä".+Tämä+sana+ei+siis+viittaa+herkkään+tuoksuvaisuuteen,+mikä+taas+on+hygieniatermi.
Mutta+tuoksuyliherkkyys+on+juttu+mitä+on+vaikea+mitenkään+diagnostoida,+ja+sellaisesta+kärsivä+tosiaan+kärsii+kaikista+voimakkaista+hajuista.+Voi+tulla+pahoinvoivaksi+jopa+tavallisista+hajuvesistä+tai+deodoranteista.
Ja+näköjään+siis+kala-allerginen+saa+oireita+jo+paistetun+silakan+tuoksusta,+siitä+taas+meikälle+tulee+lähinnä+huutava+nälkä.+tuoksu."
01.12.2019 10:43
Täytyyhän+sitä+joka+pellillisen+tai+pannullisen+kohdalla+suorittaa+laadunvarmistusanalyysi+maistelemalla+lihapullia+tietty+määrä,+jotta+saadaan+luotettava+vertailuarvo+eri+lihapullien+välillä.+Uhrautuvalla+tavalla+siippasi+siis+vaativan+paistotyön+tekee.
Meillä+sen+sijaan+oli+tänään+paistetui+silakoi,+niimpal+hyvi.
30.11.2019 18:33
Nilviäisiä+miekään+en+söisi+edes+pyssyllä+uhattuna,+on+ne+sen+verran+kaameita+kammotuksia.
Bataatti+on+mainion+makuinen+kasvis.
30.11.2019 17:09
Joo,+voi+olla.+Kuten+näistäkin+esimerkeistä+näemme,+joulu+on+aiheuttanut+syviä+parantumattomia+haavoja++sieluihimme.
Puhumattaakan+siitä+mitenkä+kohta+taas+jouluhulluus+saa+vallan,+ja+suuri+osa+ihmisistä+syöksyy+hysteerisinä+kauppoihin.
Vaatikaamme+siis+joulun+kieltämistä.
30.11.2019 16:36
Perunalla+liimaaminen+on+tuttu+juttu,+mutta+perunaa+käytettiin+myös+valumuottina.+Kaiverrettiin+vain+perunaan+kuvio,+ja+sulaa+tinaa+siihen.+Monikäyttöinen+mukula+tuo+pottu.
Piti+sanomani+juures,+mutta+ei+taida+olla.
30.11.2019 15:43
Perunasta+tulee+minun+mieleeni+myös+muuan+vähän+epäselväksi+jäänyt+perunajuttu.+Kerran+nimittäin+amummu+kertoi+käyttäneensä+perunaa+saippuana+saunassa,+mutta+myöhemmin+kiisti+koko+asian...
30.11.2019 15:05
Joo,+pettymyksiä+pettymyksien+perään+olivat+pikkuisen+dr+whoon+joulut.+Toivoin+pitkään+oikeaa+haitaria+eli+harmonikkaa,+mutta+koskaan+en+sitä+saanut.+(Nyyh).+Sen+verran+köyhä+oli+perheeni.+Ehkä+tuosta+on+jäänyt+pysyvä+joulutrauma.
30.11.2019 14:59
"Vaan+ei+vielä+ole+joulusiivouksen+aika"
Vai+joulusiivouksen,+sais+mieluummin+siivota+koko+joulun+almanakasta+pois.+Humpuukia+koko+juttu.+Edes+joulupukkia+ei+ole+olemassa,+luulen+mä.
On+se+hämmästyttävää+miten+pitkään+noi+maastopalot+voivat+siellä+Ausseissa+jatkua.
30.11.2019 14:10
Ja+juu,+viiden+eri+sääennustajan+mukaan+täällä+ei+tällä+hetkellä+sada+lunta.+Ikkunasta+katsoen+kyllä+tulee+ihan+kohtuullisesti,+mutta+lienee+näköharha,+pitäähän+se+uskoa+näihin+mobiiliennusteisiin.
30.11.2019 10:49
Meil+ei+tuu+luuriin+ku+hesari,+edes+Turun+Sanomia+ei+nykyisin+tilata.+Mistähän+lienee+johtuavan,+että+tämmöiset+puolimaalaiset+lukee+mieluummin+hesaria+kuin+turkkaria?+Ei+kai+Ketosten+dynastiaakaan+enää+oikeastaan+ole+olemassa.
Ja+häh,+enkelten+kieltä+puhelinmyynti+häiriköille?+Puhelinmyyntihän+on+yksi+rikollisuuden+muoto,+jossa+psykologisia+menetelmiä+käyttäen+erehdytetään+puolustuskyvyttömiä+(usein+vanhuksia)+ostamaan+tavaraa+mitä+he+eivät+tarvitse,+eivätkä+missään+tapauksessa+omasta+aloitteestaan+ostaisi.+Harvoin+tuollaisia+puheluja+saan,+koska+niitä+vastaan+voi+suojautua.
Postigatesta+olen+sitä+mieltä,+että+valehtelijat+vaihtoon.+Rinne+vaihtoon+joka+tapauksessa,+sen+verran+ärsyttävä+äijä+nykyään+on.+Toisaalta,+jos+tulisi+uudet+vaalit,+siitäkään+ei+mitään+hyvää+seuraisi.
30.11.2019 10:35
Äläs+nyt,+Edsonin+kirjoituksistahan+suorastaan+huokuu+korkeampi+intelligentsia+jota+edes+täydellinen+rehellisyytensä+ei+pysty+himmentämään.
Hänen+sulava+sanojen+käyttönsä+hakee+vertaistaan,+vain+taitavimmat+lyyrikot+voivat+tavoittaa+saman+esteettisen++hurmion.
24.11.2019 15:12
Siellähän+on+oikein+mukava+talvisää,+tuossa+juuri+pesin+auton+pihalla.
Tietokonemaailmaan+itse+siirryin+joskus+80-+luvun+lopulla.+Eka+kone+tais+olla+merkiltään+Digital.+Silloin+jo+pääsi+muistaakseni+nettiin+puhelinmodeemilla.+Sillä+piti+jotenkin+ikäänkuin+soittaa+johonkin,+modeemi+piti+samanlaista+ääntäkin+kuin+lankapuhelin.+Kesti+iäisyyden+ennen+kuin+pääsi+verkkoon.
24.11.2019 14:12
Kulminoitumisella+tarkoitin+ikiaikaista+sotaasi+Alin+kanssa,+joka+on+johtanut+Alin+kohdalla+siihen+että+hän+jotenkin+näkee+kaikki+ne+kirjoittajat+tyhminä+vihollisinaan+jotka+eivät+"ymmärrä"+syitä+miksi+jokaisen+pitäisi+olla+sinun+vihollisesi.+Sinähän+olet+hänen+mielestään+meidät+kaikki+manipuloinut+siten+ettemme+lainkaan+ymmärrä+tuota...
Ja+terveisiä+höyrystä+sitäpaitsi.
24.11.2019 14:02
Alin+suhteen+ongelma+kulminoituu+sinuun:+kaikki+jotka+eivät+ole+sinun+verivihollisiasi,+näyttävät+olevan+sitten+automaattisesti+Alin+vihollisia,+ihan+riipumatta+mitä+sanovat.+Minäkin+olen+nyt+Alin+"vihollinen"+vain+siksi,+että+kirjoittelen+vaihteeksi+tässä+toisessa+ketjussa.+Toisaalta+hän+itsekin+pohjimmiltaan+haluaisi+kirjoittaa+täällä,+mutta+nykyisessä+asetelmassa+se+ilmeisesti+ei+ole+mahdollista.+Tämä+lisää+hänen+tuskaansa,+koska+pohjimmiltaan+ymmärtää+kyllä+valinneensa+väärät+pelimerkit+meidän+muiden+kirjoittajien+suhteen.
Minua+ei+haittaa+vähääkään+teidän+kahden+välinen+sotanne,+eikä+myöskään+Edsonnin+ja+amummun+välinen+sota.+Mutta+se+on+kohtuutonta+että+muita+jotka+eivät+selvästikään+haluaisi+riidellä+mistään+vedetään+koko+ajan+mukaan+tavalla+tai+toisella.+Onhan+miulla+ja+siulla+ollut++omat+yhteenottomme,+ja+tulee+olemaan+jatkossakin.+Mutta+show+what,+elämässä+välillä+räiskyy.+
Minua+henkilökohtaisesti+ei+myöskään+haittaa+jos+joku+Edsonnin+kaltainen+räksyttää+itselleni+mitä+tahansa.+Hän+on+menettänyt+kaiken+uskottavuutensa+minun+silmissäni.+Mutta+muita+se+räksytys+tuntuu+haittaavan+paljon+enemmän,+sikäli+Edson+onnistuu+kyllä+jossain+määrin+pyrkimyksessään+torpedoida+keskusteluja+tässä+ketjussa.
24.11.2019 08:45
Joo,+enpä+olisi+ikinä+uskonut+että+jopa+sinä,+kaikista+kirjoittajista+puolueettomin+joutuu+näiden++kahden+herran+ilkeilyn+kohteeksi.
23.11.2019 20:45
Nolden+varhaisemmat+työt+ovat+kuin+van+Goghin+tekemiä.+Teki+myös+aika+omaleimaisia+muotokuvia+alkuasukkaista,+sekä+myöhemmin+todella+värikkäitä+maisemia+ja+kukka-astelmia.+Suurin+osa+hänen+tauluistaan+tuhottiin+Hitlerin+käskystä,+eihän+tuollaista+"rappiotaidetta"+voitu+saksalaisena+hyväksyä.
23.11.2019 20:39
Kuten+viikko+sitten+arvelin,+mikä+tahansa+reagointi+noihin+Edsonnin+kirjoitelmiin+on+sitä+toivottua+polttoainetta,+joka+saa+herran+liekkeihin.+Luulen+kyllä,+että+siinä+kun+Aliparka+on+ihan+tosissaan,+Edson+on+kuin+kiusaa+tekevä+pojankoltiainen,+joka+saa+kicksinsä+juuri+tuosta+muiden+kiusaamisesta.+Jos+toivottua+reaktiota+ei+tule,+Edson+kyllästyy+leikkiinsä+nopeasti.+Ja+tuo+on+sitten+sitä+Alin+kehumaa+rehellisyyttä+ja+intellektuellisuutta?
23.11.2019 20:03
Ja+kas,+kirjoitukseni+ovat+niin+loistavia,+että+ne+ilmestyvät+jo+useampaan+kertaan.
23.11.2019 19:45
Terveissi+turust.+Tulipa+käytyä+muun+ohella+katsastamassa+taidemuseolla+saksalaisen+Emil+Nolden+näyttelyä.+Hieman+olin+ehkä+pettynytkin,+kaveria+pidetään+kuitenkin+erittäin+pätevänä+ekspressionistina,+joka+joutui+aikanaan+natsien+vainoamaksi.
+
Tuo+Turun+taidemuseo+on+jo+paikkana+taideteos,+siellä+kannattaa+käydä+jo+senkin+takia.
23.11.2019 19:29
Terveissi+turust.+Tulipa+käytyä+muun+ohella+katsastamassa+taidemuseolla+saksalaisen+Emil+Nolden+näyttelyä.+Hieman+olin+ehkä+pettynytkin,+kaveria+pidetään+kuitenkin+erittäin+pätevänä+ekspressionistina,+joka+joutui+aikanaan+natsien+vainoamaksi.
+
Tuo+Turun+taidemuseo+on+jo+paikkana+taideteos,+siellä+kannattaa+käydä+jo+senkin+takia.
23.11.2019 19:29
119 / 120