Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

2583

  1. Hulluuttakin on monenlaista. Olishan se mahtava taktinen veto että Michelle lähtis pelastamaan uppoavaa demokratiaa jenkkilässä. Jossain gallupeissahan Michelle päihittäisi Trumputtimen mennen tullen.
  2. Että sushia? Mie olen kalan ystävä, mutta sushi..eikös siinä ole raakoja mereneläviä? En ole kyllä pahemmin koskaan sushia syönyt. Toisaalta en tiedä minkälaisia makuelämyksiä olenkaan sitten menettänyt.

    Ja käännytyslakikin sitten hyväksyttiin. Omasta mielestäni on selvää että jonkinlaista poikkeuslakia tarvitaan, mikäli venäjä alkaa uudelleen masinoimaan ties mitä väkeä rajoille. Siitäkin huolimatta että suurin osa oikeusoppineista pitää lakia kansainvälisten sääntöjen vastaisina. Samoin pari puoluetta. Mutta lopulta kuitenkin on kyse siitä onko itsenäisellä maalla oikeus puolustautua uhkia vastaan mitkä se käytettävissä olevilla tiedustelutiedoilla kokee vaarantavan turvallisuutensa. Ei sellaiseen oikeuteen voi kysellä lupia muilta.

    Käytännössä kuitenkin on vähän epäselvää miten laki pannaan täytäntöön. Rajavartijako sitten poikkeuslain voimassa ollessa tekee päätöksen keitä laki koskee, ja jos tulija ei puhetta usko, kannetaan niska/pers otteella takaisin venäjän puolelle? Ja entä jos tulijoita on joukottain. Ja mikä on sitten rajavartijan vastuu jos myöhemmin osoittautuu että joku ulosheitetty olikin aidosti tuvapaikan tarpeessa ja olisi tullut sitten tapetuksi jossain. Vaikeaa on. Ja aika vähän on puhuttu siitäkin että mikä olisi täsmällinen tilannekuva milloin laki voitaisiin ottaa käyttöön. Joka tapauksessa siihen tarvitaan valtioneuvoston sekä pressan päätös.

    Ja näyttäisi helteet palaavan. Huomenna mennähän sirkukseen.
  3. Diabeteksestä kaikki tietty johtuu. Mutta että itse aiheutettu? Asiantuntijoiden mukaan kakkos diabetes on äärimmäisen periytyvä sairaus. Jos toisella vanhemmalla on se, peritymisen todennäköisyys on 40%, ja jos molemmilla todennäköisyys on jo luokkaa 70%. Loput on sitten mahdollisesti itse aiheutettua, mikäli elintavat ovat olleet pitkään huonot, eli on metabolista oireyhtymää ym altistavaa kuten liikumatonta elämätapaa. Mutta aina ei tarvita edes niitä huonoja elintapoja.

    Mutta joku melanooma usein voi ollakkin ”itseaiheutettu” mikäli kyseessä on ns auringonpalvoja tyyppi.

    Ja että siis huonolta näyttää tinnituksen suhteen tulevaisuus. Ilmeisesti toimiva tapa pärjätä asian suhteen jos ongelma pahenee on juuri se, että peitetään ääntä jollain toisella äänellä. On olemassa ns ”uni” korvanappikuulokkeita joita (muka) voi pitää korvissaan öisin ja kuunnella vaikka valtameren ääniä tms. Ei taida vastamelukaan poistaa tinnitusta yhtään..