Vapaa kuvaus

- täysi-ikäisten lasteni mielestä "maailman paras isä"; saattavat joskus sortua kyllä lievään liiotteluun,mutta tavoilleni uskollisena,en heitä käy tuomitsemaan vaan "rakastan heitä juuri sellaisina" kuin ovat. Ts.olen saanut elämän tärkemmän lahjan,hienot lapset ja siksi kiitos puolisolleni tämän asian toteutumisesta. Jaa'a,ettäkö vaimon mielestä "maailman;;olkoon,eipä siitä enempää,mutta tykkää kuiteskin,ainaskin luulen niin,ainaskin nuorempana,ainaskin jostain jutusta silloin. No,omasta mielestä mussa asuu ainakin muutama hippi,Robin Hood, Pelle Peloton ja Esa Saarinen. S-postia voi lähettää kaiken näköiset,kokoiset,ikäiset,asiallista ja vaikka "epäasiallista",postia lähettävät,koska siinä usein piilee myös joku muu merkitys,kuin kuin toiselle tarkoitettu pahan olon tuottamisen tarve. sp.osoite [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

4775

1. Äiti ja isäni olivat hyvin epäitsekkäitä, mutta molemmat hyvän itsetunnon omaavia tasa-arvoisia kumppaneita loppuun saakka. Ilmeisesti he siinä hengessä lapsensa aikuisiksi saattoivat ja kun heille tuli ehtoo, eläke-ikä ja vanhuus. Mikä oli heidän palkkansa. Isä sairastui aivoverenvuotoon ja seitsemän viimeistä vuotta hän oli aluksi vuodeosastolla ja kuusi vuotta vanhainkodissa. No joka ainoa päivä hänelle riitti vierailijoita omista ja tutuista sairaala-ajan. Samoin vanhainkodissa hänen luonaan käytiin viikolla useamman kerran ja joka ainut viikonloppu hänet noudettiin kotiin äidin luokse ja yöksi käytiin laittamassa hänet yökuntoon v.kodissa. Se ei ollut meille lapsille velvollisuus vaan itsestään selvyys ja isä nautti elämästään sen minkä aivokapasiteetti antoi myöten. Hän kuoli -87 ikäisenä kuusi vuotta sitten. Kun pari kuukautta sittse käydessäni fysikaalisessa hoidossa, hoitaja ihmetteli isän luonnetta, kun ei vanhanakaan ollut ärtyisä vaan iloinen ja huumorintajuinen. Kysyi vielä oliko hän kotona ollessaan samanlainen ja myötävästi täytyi vastata. Myös hoitajat usein kertopivat hänen valoisasta, leikkisästa luonteestaa. Entäs Äidin vanhuus! Hän asui ok_talossa 'loppuun' saakka kolme viimeistä kuukautta poislukien ja silloinkin 'ominjaloin' päivystykseen jossa sai sailaalabakteerin, keuhkokuumeen ym, seurannaiset. Hänellä käytiin kylässä joka päivä niin omat lapset, lastenlapset uusine lapsineen, miniät vävyt, kuin myös monet tutut. Hänelle ei tuputettu apua eikä kohdeltu vanhuksena vaan hän oli 'se' sama äiti, mummi, isomummi niinkuin ennekin. Hän eli hyvin tyytyväisen ja turvallisen vanhuuden ja sai ansaitsemansa kunniotuksen loppuun asti. jk. Ei tarvinnut hänen yksin kuollakaan, sillä sairaalan vuoteen äärellä oli toistakymmentä läheistä pään silittäjää ja kädestäpitäjää. Lopuksi sanoisin; Niin kaiku vastaa kuin huudetaan. Itsekkyydestä voisin mielipiteenä sanoa, ei tarvitse olla itsekäs, riittää että on itsenäinen ja hyvällä itsetunnolla varustettu. Moni uskoo, että epäitsekäänä voi paremiin,itse en usko niin olevan. Jos on itsetunto saanut kehittyä vahvaksi, ei tarvitse olla epäitsekäs eikä tule tunne, että minua käytetään hyväksi tai minua ei hyväksytä, ellen tee sitä tai tätä. Itsetunto se on A&O ??? Meillä on omille lapsille korostettu sosiaalisuuden merkitystä ja ehkä opit on kohtuullisesti myös omaksuttu. Ainakin itse uskallan vanheta rauhaisin mielin, sillä olen kuudenvuoden sairastelun kokemuksella sanoa, että heitteille ei hevin jätetä, enkä jätä minäkään!
  2. sitä vaihtorahoista jättää 'tarpeettomat' kolikot siihen kuppiin, pitäisi vain olla jokaisella tiskillä kuppi. En tiedä mistä johtuu, mutta minulle kertyy taskuihin kolikoita, mutta en rehellisesti sanoen alle euron kolikoita viitsi taskuuni laittaa. Mieluumin siis johonkin kuppin, kun sattuu kohdalle. Sensijaan rosvoon, pokeriin tai hedelmäpeliin en viitsi sekaantua, en edes sitä ensimmäistä kertaa ole sortunut.