Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.

Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )

Hiljaisuusvalssi

Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.

Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi

Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

1. Ihana aamu,taivas kauniin sininen ja asteita + 17. Saapa nähdä,miksi kehittyy..
    Luin kirjoituksia täällä, ihan pihalla olin..Juon tässä kahvit ja syön omenapullan..
    Kiitos SkillaN...Mietin tässä,mitähän mielenkiintoista ihmiset tekevät,kun aina moititaan meidän tekemisiämme,näitä tavallisia ,arkisia askareita.. Olisikin kiva olla joku "Nero",olisi aina jotain uutta kirjoitettavaa..Onneksi tänne kelpaa,ihan tavallisena,kengänkuluttajana..Muuten,tosta tulikin mieleen..kiva istuskella jossain
    kahvilassa,ulkona ja katsella ihmisiä,on vaikka minkänäköistä kenkää..on kuin
    elokuvissa olisi,halpaa huvia..Eipä tule paljoa käytyä enää elokuvissa. kyllä TV on
    vienyt sen tavan kokonaan..En tiedä teistä muista..Käyttekö elokuvissa?
    Minä aina kyselen kaikenlaista,mutta kukaan ei vastaa..Se on ainoa vika,näissä Keskustelu-sivuissa..ei synny keskustelua.. mutta muuten on ihan mukavaa kirjoitella,saa sormetkin vähän hommia..Pysyy kirjoitustaito hallussa ja kiva huomata,vaikka ikää tulee,niin ajatukset lentelevät vireänä..
    Sätissäkin,oli tänä aamuna ,leppoisaa keskustelua.. Tuli joku poikanenkin,mutta oli ihan asiallinen.. Aina ei käy niin, ikävä kyllä. Eilen illalla ,kävin vähän kävelemässä..Oli kolea tuuli,vaikka muuten oli lämmintä.. Meilläpäin tuulee aina..
    Jatalle Onnea! Minusta kannattaa rekisteröityä..ei voi ,joku muu,käyttää nimimerkkiä ja se on hyvä..Eihän se tietystikään ole pakollista ja tunnemme hyvin
    ne,jotka käyttävät samaa,joten erotamme,jos joku yrittää fuulata.
    Minä toivotan kaikille:Oikein mukavaa päivää! Näkyillään taas.. ILOA! t.Irkku
  2. Tulin kahville ja kakulle..nam...Kiva, kun tätä virtuaalikakkua, voi syödä mielin määrin..Minä tein äskön kaalilaatikkoa..hiki tuli,kun ruskistin jauhelihan,kypsensin kaalia pannulla ja keitin riisiä vähän..Sitten vain vuokaan ja ruokakermaa sekaan ja uuniin..Ei kyllä kesällä,viitsi usein tehdä..ihan sama kuin lasagnen teko,kun seisoo ja tekee kahdet kastikkeet..Hyvää tuli laatikosta...Kaikki ovat varmaan mustikassa..
    Meillä ei ole tässä lähellä,mustikkametsää..Pitäisi lähteä pitemmälle..eikä minulla ole autoa.. Minun pitäisi vielä leipoa pullaa..ei jaksaisi millään..Olen leiponut ,kun poika tahtoo aamulla kahvin kanssa pullaa..Luin kerran kaupassa,pullapitkon selostusta,
    luki,että taikina valmistettu Latviassa..Minusta on aika outoa..eikö mitään enää tehdä kotimaassa...Kaikki firmat ovat, yleiskansallisia yrityksiä ja kuitenkin,pitäisi suosia kotimaista. No,enpä voi mitään asialle..Eilen TV:ssä puhuttiin vanhusten kohtelusta,hoitolaitoksissa.. On hyviäkin paikkoja,mutta on sellaisia yksityisiä,joilla ei ole varaa huolehtia ,edes perustarpeista.Valvontaa pitäsisi tehostaa..
    Siihen pitäisi palkata henkilöitä ja sehän raha on taas poissa,kun pitäisi palkata henkilökuntaa ym.. siis "Suo siellä ja vetelä täällä".Vaikeaksi menee,meitä vanhoja,on tietysti liikaa ja lisää tulee..Nuoruus on ainoa tauti,mistä paranee..
    Kerran huvitti,kun juttelimme ,yhden potilaan kanssa siitä, koska vanhuus alkaa..No minä ehdotin,että kun maitohampaat lähtee.. Potilas sanoi,että hänestä se alkaa,kun napanuora katkaistaan..Hehhee...Totta!..Nyt on kakkua syöty ja kahvit juotu.. Alan reippaana tekemään,jotain hyödyllistä.. Mukavaa päivää! t.Irkku
  3. Kaunis on aamu ja + 17 astetta , sininen taivas ja poutapilviä leijailee..Kyllä kelpaa olla ja elellä...Ajattelemisestä..aina mielessä jotain pyörii,mutta jos ei niitä pidä tärkeinä, niin ainahan sitä vastaa,ettei mitään erikoista..jos joku kysyy,nimittäin..
    Kuten ,jos joku kysyy:Mitä kuuluu? niin aina vastaamme ,tavan mukaan: Kiitos hyvää! Joskus sanonkin ; Vastaanko perinteisesti,vai alanko kertoa..Hehhee..
    Yleensä,kukaan ei jaksa kuunnella,pitkiä kertomuksia,joten siksi vain lyhyellä kaavalla.Kuuntelemisentaito,on vaikeaa monelle.. Yhdelle tutulle kävi sairauskohtaus ja puhekyky meni vaikeaksi..Olen huomannut,että ihmiset mielellään arvaisivat sanat,eivät millään malta kuunnella loppuun asti.. Sitä pitää oikein mielessään päättää,että nyt ei saa olla kiirettä,jos alkaa juttelemaan hänen kanssaan..Teillä varmaan samalaisia tilanteita..Vanhat ihmiset, myös mielellään, kertovat pitkiä tarinoita,joten,pitää olla malttia kuunnella. (oho,aina unohdan,että itsekin olen vanha) Kun ikää tulee,niin oppii panemaan ,asiat
    tärkeysjärjestykseen.. Jos on sairaana kotona,eikä pääse mihinkään,niin
    tällainenkin keino,olla yhteydessä ihmisiin,on todella ilahduttavaa..
    Siksi tämä "Kahvipirtti" ,on mukava..täällä juttelemme ,tavallisia,arkisia asioita,
    tuntuu,että on elämässä mukana.. . Kun olin sairaalassa töissä,kerroin potilaille,
    kaikkea mahdollista,mitä olin tehnyt tai mitä hassua oli tapahtunut,että edes pieni pilkahdus,ulkopuolisesta elämästä..Ehdotin omaisille,että muistaisivat lähettää kortteja, sillä S i e l l ä, nimenomaan,on kiva saada postia.. sitten ehdotin,että
    tarjoilisivat kahvia kauniista kupista,ettei aina niissä sairaalan kolhoissa mukeissa,paljon kodikkaampaa ja viihtyisämpää..kaikkea pientä ,voi aina tehdä..
    Muuten,kiitos kahvista ja pullasta.. Jotta, en ihan novellia ala kirjoittaa,niin lopetan taas
    ajoissa.. Kaikille,ihanaa päivää ja niitä ilonpapanoita..niitä tarvitaan! t.Irkku
  4. Hyvä SkillaN,että kaikki on kunnossa.. Minulle tulee, joka aamu,kun avaan koneen, ilmoitus,että on havaittu virhe,sulje kone..Minä vain poistan ilmoituksen ja jatkan..
    En tiedä mikä se on,mutta ei ole viiruksia..olen tarkistanut.. On, tämä tietokone,
    kummallinen laite..Otankin heti kahvia ja niitä piirakoita..äkkiä lämmitän mikrossa.
    Meillä on ihana aamu,sininen taivas ja + 15 astetta,varmaan lämpiää päivänmittaan.
    Minun pitäisi lähteä siskolleni taas kauppa-asiat toimittamaan..Tästä huomaa,
    miten nopeasti viikko vierähtää..Tuli mieleeni,kun Sus kirjoitti tuolla aloituksen,liian avuliaista ihmisistä.. Tiedän kokemuksesta,että kiusaus on suuri,jos jollakin on vaikeuksia suorittaa, tavallisia askareitaaan.On yksi tuttava,jolla on käsi halvaantunut, hän keittelee kahvia ja laittaa kuppeja ,leikkaa pullaa ym..yhdellä kädellä.. Pitää koko ajan pitää sormensa kurissa,ettei mene tyrkyttämään apuaan,koska ihminen haluaa itse pärjätä,mahdollisemman pitkään.
    Nyt olen itse oppinut pyytämään,jotain lapsenlasta vaihtamaan lamppuja,kun lensin tuolla WC:ssä, kun kiipeilin tuolille ja liukui klinkkerilattialla ja minä mätkähdin tietysti lattialle. onni onnettomuudessa,mustelmilla selvisin..
    Se palohälytinkin on just keskellä kattoa,,ei saa mistään tukea,kun vaihtaa patterin siihen..Sekin,tietysti,kekellä yötä alkaa piipittää,kun patteri loppuu..
    Oho,muurahaisia taas ilmestyneet keittiöön..Uskoin,etteivät tulekkaan tänä kesänä,kun ei ole näkynyt.. Pitää taas miettiä keinoja,miten pääsee eroon niistä.
    Nyt pitää alkaa järjestellä kotia, asuttavaan kuntoon..Oikein mukavaa,alkavaa päivää.. Iloista mieltä! t.Irkku (Kiitos kahvista ja piirakoista)
  5. 39 / 103