Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.

Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )

Hiljaisuusvalssi

Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.

Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi

Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

1. Tuli mieleen tuosta "Hyvästi" sanasta...tuntuu niin lopulliselta,siksi ei sitä paljoa enää sanota.. Kai se jäi pois ,kielenkäytöstä,sota-aikana,kun toivottiin,että vielä näkisimme ja alletiin käyttää sanaa " Näkemiin".niinhän se on..Täällä sätissä ,on tullut tavaksi sanoa " Näkyillään taas"..sopii aika hyvin,kun ei hähdä,mutta kirjoitukset näkyvät.. Kaikesta saa aiheen ..hih,vaikka aidanseipäistä..
    Minulle sattui ,ihmeellinen asia,näin yhden vanhemman naisen.. jutteli,kuten vanhalle tutulle, muisti nimen ja kaikkea nuoruudestamme...työpaikasta,missä olimme..minä siellä olin v.1962. Miten joku voi muistaa minut ,niin kaukaiselta ajalta..Nyt olen miettinyt,kuka voisi olla..Kun tulee ikää,tulee harmaata hiuksiin, useimmilla,pyylevöityy,ym..vaikea hahmottaa..Luulisi,että minulla myös olisi niitä muutoksia..Minä en kehdannut kysyä: Kuka olet,vaan juttelin,kuin olisin muistanut.. Olinpa hölmö,nyt vaivaa asia mieltäni..No,kaikkea sattuu.
    Kohta poika tulee.. Kiva kuulla,miten meni leiri ja kiva katsoa,onko kaikki tavarat myös tallella..Joka reissulla häviää vaatteita.. Teen listan aina,mutta ei auta..
    Luulisi,että joku ohjaajista pakkaa..Ovathan he näkeviä ihmisiä..Olen yrittänyt sanoa pojalle,että vähän yrittää muistaa, omia tavaroitaan myös..
    No,en mitään kovin hyviä laita matkaan,ettei harmita..kunhan itse tulee terveenä kotiin,se on pääasia. Nyt menen juomaan kahvia..On juuri keitettyä..jos maistuu,niin tervetuloa iltapäiväkahville..pullaakin löytyy.. Jatketaan päivä..t.Irkku
  2. Viikko on vierähtänyt nopeasti.. Keräsin äskön lehtiä kassiin ja raahaan ne tuonne keräyspisteeseen..Se on raahaamista,ihmeen painavaa tuo lehtipaperi..
    Aamulla aurinko paistoi,nyt on vetäytynyt pilveen taas.. Katsotaan nyt,alkaako satamaan. Juon tässä kahvit ja syön korvapuustin..nam..Tänään on sitten ne Tangomarkkinat..Pitääkö ne olla joka vuosi,minusta riittäisi,vaikka jokatoinen..
    Kai ne ,kuninkaalliset ,jaksaisi laulaa vähän pitenpään,ennenkuin uudet valitaan.
    Kai siinäkin on jotain hupia.. Seinäjokilaisille, ainakin jotain erilaista.Nythän on ,pitkin maakuntia,kaikenlaista tapahtumaa..Siellä onkin kesätoimintaa..mutta täällä
    taajamissa,kaikki pysähtyy kesäksi..Yksikin tuttu,kertoi,että kun menee maalle,eläkekerhot järjestävät retkiä ym.. Täällähän toiminta loppuu, Äitienpäivään..No,hyvä niin,että jossakin on elämää...SkillaN ahkeroi ..minä en viitsi usein leipoa,kun ei ole syöjiä.Itse en paljoa viitsi ja poikakin tahtoo vain aamukahvilla pullaa,ei muulloin...No,teen kinkkukasvispiirakkaa,on ruokaisaa ja sitten pizzaa tietysti..Pistän pellille,toiseen päähän tonnikalaa ja toiseen kinkunsilppua..tomaatin siivuista rajan,ettei mene maut sekasin..tulee kummallekin herkkupizzaa,samalla..Ai ai,tekiskin mieli pizzaa nyt..
    Huomenna voinkin tehdä.. Miten täällä tuleekin kirjoitettua ,kaikista ruuista..
    Nyt lähden kantamaan ,noita vanhoja lehtiä ulos..Ihan selvästi olisi miesten työtä..Muistan,kun ukkoni pesi yhden kerran ikkunan..Me sentään olimme yhdessä 50v. Koko ajan väitti,että naapurit näkee,että eukko on laittanut hänet tekemään "akkojen töitä".Me nauroimme,olihan talossa minä ja 4 tytärtä..Oli siinä miehellä kestämistä..Mutta..Mukavaa päivää kaikille ! t.Irkku
  3. Taivas on melkein pilvetön nyt ja asteita + 15,tuulee kovasti.. Siinä tiedoitus rannikolta..Kaunista on.. Kävin lukemassa ketjuja,mielenkiintoista...Yritän kirjoittaa
    sekaan,aina jotain pientä..Ehkäpä,pikkuhiljaa,asiallisuuskin palaa. Toivotaan sitä.....Täällä Kahvipirtissä on leppoisaa,kuten pitääkin olla kahvilassa.
    Otanpa kahvia ja menen verannalle juomaan, pullaakin oli,joten otan yhden..
    Nyt pitäisi mennä ulos kävelemään,kun ei sada.Pitäisi,pitäisi,kaikenlaista..
    Täällä rannikolla,ei ole oikein pitkään aikaan ollut mustikoitakaan,jotenkin kylmät yöt, sattuvat, juuri siihen,kun ne kukkivat..Jo tuolta Kirkkonummen suunnasta,voisi
    löytyä,hyviä marjapaikkoja..Muistuu mieleen,kun mieheni oli vielä kunnossa ,niin
    hän keräsi niin siististi marjoja,ei ollut taatusti ainuttakaan lehteä seassa,voi huoletta kaataa piirakan päälle. Sitten vastaavasti,hänen äitinsä oli joutuisa kerääjä ,oli puolet astiasta roskia.. Niin erilaisia ihmisiä.. Itse kuulun myös ,näihin pikkutarkkoihin kerääjiin..Puolukoita ,olisi mukava kerätä..ei ole täällä niitä..
    Mansikoita alkaa olla toreilla,siinä 4-5€/litra.. En taida ostaa,Viimekesäisetkin syömättä edelleen..Raparperistä ja mansikoista,tulee hyvää kiisseliä,kun muistaisi vaan tehdä. Oli elämä erilaista,kun perhe oli koossa..Mutta elämä jatkuu...Minulla on tiedossa ,pieni trippi,Tallinnaan..kun poika on seuraavan kerran poissa kotoa..parin viikon päästä..Ihan kivaa,tytär taas pisti toimeksi..
    Ei yksin tule lähdettyä ,edes Tallinnaan,vaikka on tuossa lähellä..jotenkin tylsää.
    Tunnen yhden vanhan rouvan,joka käy jokatoinen viikko, ihan yksikseen..ja ikää on jo lähes 80v..Sellaisia päivän matkoja tekee,reippaana.
    Nyt pitää syödä ,edes yksi leivänsiivu,tuo virtuaalipulla,ei tunnu missään ..hih..
    Iloista ja ihanaa päivää..t.Irkku
  4. Siihen aikaan ,kun olimme koululaisia,oli kaksi laulukirjaa ,aika yleisesti käytässä..
    Joko Lauri Parviaisen tai Olavi Pesosen. Kävin Helsingissä, Aleksis Kiven kansakoulua
    ja meillä oli käytössä Olavi Pesosen laulukirja. Minulle on jäänyt mieleen laulu:
    Laps' Suomen..säv.Frederik Pacius ja sanat Z.Topelius.

Laps' Suomen ällös vaihda pois,sun maatas ihanaa!
    Sill' leipä vieraan karvast' ois ja sana karkeaa!
    Sen taivas, päiv', on loistoton,sen sydän sulle outo on.
    Laps' Suomen ,ällös vaihda pois ,sun maatas ihanaa!

Laps' Suomen,kaunis sull' on maa ja suuri, loistokas.
    Veet välkkyy,maat sen vihoittaa,sen rant' on maineikas.
    Yö kirkas,päivä lämpöinen ja taivas tuhattähtinen.
    Laps' Suomen, kaunis sull' on maa ja suuri, loistokas.

Laps' Suomen,armas maasi tää,siis muista ainiaan.!
    Sull' onnea ja elämää,ei muuall' ollenkaan.
    Jos minne tiesi olkohon,niin juures synnyinmaassa on!
    Laps' Suomen,armas maasi tää,siis muista ainiaan!

Minusta, tämä oli ihana laulu.. t.Irkku
  5. On satanut ,joten aamu alkaa ihanassa,raikkaassa tuoksussa ja on + 14 astetta..
    Kävin eilen taas siskolleni,ne kauppa-asiat toimittamassa.. Yksi tyttärenikin tuli mukaan,joten olimme vähän pitempään..Yritimme kertoa,että Palvelutalossa olisi mukavampaa olla,kun ei pääse edes ulos ja yksikseen vaan siellä asunnossaan.
    Käy kyllä Kotisairaanhoitaja ,mutta hänhän vaan nopeasti tekee tarvitsevat asiat ja lähteee..En tiedä,tehoaako?..Yksinäisyys on pahasta,mielikuvitus alkaa tekemään temppujaan.. Eihän tästä vanhenemisesta,muuten olisikaan haittaa,mutta kun kunto rapistuu,niin sitten, EI KIVA!...No,keitän kahvit ja pistän vesipannun vislaamaan.. Tästä päivä lähtee rullaamaan.. Olisi raparperipiirakkaa tarjolla..
    Tulkaahan kahville ja kertoilemaan ,kesämietteitä.. Poika lähti Virroille ,leirille..
    Toivottavasti siellä ei sada ,joka päivä..Varnasti mukavaa! Oli vain tuttuja nimiä,osallistujissa.. On aika vähän,sokeita nuoria,joten samat kokoontuvat yleensä ja ohjaajatkin ovat yleensä samat aina..Ihan hieno juttu..
    Minun pitäisi järjestellä paikkoja,kun en ole mihinkään aikatauluun sidottu..
    Nyt kirkastuu,näkyy jo kaistale sinistä taivasta..jippii...Pitää mennä ulos myös..
    Tuosta pääskylaskusta ; kun en saa unta,niin teen sellaisia laskutoimituksia,
    aloitan ihan yksinkertaisesti laskemalla yhteen ,esim..1+1=2 2+2=4 4+4=8 8+8 =16 16+16=32..Luvut suurenee ja suurenee..Kyllä alkaa väsyttää,kun pinnistää,mikä olikaan seuraava ,ettei mene laskut sekasin..Hyvää unilääketä ..hih... Kaikenlaisia konsteja ,sitä yrittää,että saisi unenpäästä kiinni..
    No,nyt ei nukuta,tässä pirteänä olen.. Menen parvekkeelle juomaan kahvia..
    Oikein ihanaa päivää! t.Irkku